/ Hej alla! Idag visar jag hur jag använder tre produkter från
Amanda
Beauty Star
28/03/23-19:09
Hej alla! Idag visar jag hur jag använder tre produkter från Budgie tillsammans med en diffuser för att få mer volym i mitt lockiga hår. Först använder jag The Curl Cream är en leave-in-produkt som reder ut, reparerar och stärker håret. Den är full med naturliga oljor som minskar friss, ger glans och tar fram vågorna/lockarna utan att tynga ned. Denna använder jag alltid i blött hår. Efteråt går jag in med The Curl Definer som är en curling jelly och liknar en gel i konsistensen. Vad som skiljer denna från andra gelér är att den inte stelnar. Den ger dock jättebra stadga och är ett perfekt andra steg för att få mer hållbara lockar. Eftersom jag använder diffuser och därmed värme på håret behöver vi såklart skydda håret. Jag använder Budgies All-in-one mist som är ett värmeskydd, men den ger också stadga, glans och vårdar håret. Allt i en produkt och den passar alla hårtyper. Perfekt för dig som inte vill använda många produkter eller ska ut och resa lätt. När jag låter håret självtorka upplever jag ofta att håret blir platt upptill, men genom att använda en diffuser/fön med tratt kan jag få tillbaka mer volym. Dessutom tycker jag att lockarna kommer fram ännu mer när man hjälper de på traven – först genom att använda bra produkter och sen för att använda fön med tratt. Jag börjar alltid med att hovra med tratten över hela håret och fokusera på att hårbotten torkar. Flippar över håret försiktigt och går sen mer in mot längderna. Oftast behövs inte mycket tid här då de oftast hunnit torka. Bra resultat varje gång! Busiga och bounciga lockar precis som jag älskar! Har ni testat hårprodukter från Budgie? Jag har älskat deras hudvård länge och nu kul att testa deras minst lika bra hårprodukter!
The Curl Cream Leave-in Conditioner 200 ml
BUDGIE
The Curl Cream Leave-in Conditioner 200 ml
The All-in-one Mist 150 ml
BUDGIE
The All-in-one Mist 150 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!