/ Jag har fått möjligheten att testa Lancôme Hypnôse Le 8.
Beauty Tester
Ebba
Beauty Pro
22/11/22-11:16
Jag har fått möjligheten att testa Lancôme Hypnôse Le 8. Något som är viktigt att känna till är att mina fransar är typiska asiatiska fransar. Alltså ganska korta, tunna och väldigt raka. Le 8 innehåller inget vax och är därmed lätt att ta bort. Nackdelen som jag ser det är att den då inte heller håller böjen på mina fransarna. Det som gör mascaran unik är att den bland annat annat består av av åtta vitaliserande aminosyror och sheasmör (dessutom Fair for Life-certifierat) som ska vårda och stärka fransarna över tid. Jag vågar inte säga om den faktiskt varit stärkande för fransarna eftersom att jag använder Xlash samtidigt. Förpackningen är i delvis återvunnet glas och känns väldigt lyxig. Men på grund av det kan den också upplevas som något klumpig Formulan är ganska torr och jag tycker att det kommer upp för mycket produkt med borsten. På mig höll den dock hela dagen och smulade inte vilket jag var lite orolig för i och med att den är torr. Borsten är inte heller min favorit då jag framför allt gillar gummiborstar. Skulle jag ändå välja en mascara med liknande borste så föredrar jag Hypnôse (originalet) eller Monsieur Big, även dessa från Lancôme. Det finns mycket som känns helt rätt med den här mascaran och jag gillar verkligen tanken bakom. Men tyvärr får jag den inte att fungera på mig. Jakten på den perfekta mascaran är inte över men jag är så glad att jag fick möjlighet att testa denna😊
Fortsätt utforska gemenskapen!