/ Bounciga lockar med Continu Vitamin B5 Curl Definer Som en
Amanda
Beauty Star
06/02/23-17:43
Bounciga lockar med Continu Vitamin B5 Curl Definer Som en person med lockigt hår måste jag erkänna att det är en djungel att hitta rätt produkter som både ger både stadga till lockarna och som håller frisset borta. I videon visar jag hur jag använder Continu Vitamin B5 Curl Definer, en mjukgörande stylingkräm som tar fram och definierar lockar. Efter hårtvätt går jag direkt på med en microfiberhandduk – av erfarenhet vet jag att blött hår är den bästa utgångspunkten för att styla lockarna. Om håret blir för torrt finns risken att du går in med för mycket produkt vilket kan resultera i att håret blir tungt och upplevs fett. Börja applicera en lagom mängd kräm (börja hellre med lite om du är osäker) i hela håret. Fokusera på längderna men ta det gärna en bit upp. Vi vet alla att frisset gärna letar sig upp på toppen! När krämen är fördelad i hela håret ska håret fortfarande vara blött. Känner du att det torkat – gå in med lite mer vatten. Kavla upp ärmarna för det är nu vi ska krama – och det ska vi göra ett tag. Krama igenom håret när du står upp, flippa över på andra sidan och krama igen. Detta gör att kramar lockarna närmare roten och därmed får volym. Du kan låta håret självtorka eller om du har bråttom – använd en diffuser på låg styrka (glöm ej värmeskydd!). Jag låter det självtorka. När lockarna torkat helt blir de lite stela. Detta är bra! Nu till sista steget – krama igenom håret en sista gång, sedan är du klar! Nu är jag nyfiken på om ni har testat den här? Ni andra tjejer med vågigt och lockigt hår – vilka är era bästa tips för att få definierade lockar?
Vitamin B5 Curl Definer 125 ml
Vitamin B5 Curl Definer 125 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!