En lite sen first impression av min nya hårfön Remington AIRvive Digital Hair Dryer Det här blir en lite blandad recension av vad jag och de inom hemtjänsten tycker om den, eftersom att det är de som använder den mest. När min hårfön plötsligt bara dog blev det lite bråttom att hitta en ny med tanke på hur ofta den används då mitt tjocka hår typ tar mer än 12 timmar att självtorka. Min förra var en Remington och jag har varit så nöjd med den så jag tänkte att jag skulle se om jag kunde hitta en ny bra från samma tillverkare. Valet föll tillslut på AIRvive och jag var väldigt tacksam att jag hade en 20% på valfri vara på Kicks. Älskar färgen! Älskar att munstyckena fästs med magnet för det är så smidigt. Älskar att den kommer ihåg vilka inställningar man hade när man stängde av den (man kan justera värme, hur hårt den blåser och även att den växlar mellan varmt och kallt). Precis som många andra, liknande produkter, har den någon antistatisk jonteknik som jag inte förstår mig på 😂 Den torkar håret väldigt snabbt faktiskt. Skulle säga att den också låter mindre än andra hårfönar jag testat men den har ett lite annorlunda ljud som jag inte kan beskriva. Det absolut enda negativa jag har att säga är att trots flitigt googlande så står det ingenstans hur varma de olika temperaturerna är, men överallt står det att den minsann blåser i upp till 240 km/timmen. Hur ofta har du undrat det om din hårfön? 😉 Är trots det otroligt nöjd med min nya fön och hemtjänstpersonalen tycker också att den är väldigt bra. Rekommenderar!
First Impression - ny GISOU-produkt 🍯 Man testar så mycket, både bra, dåliga och ibland fantastiska produkter! Tänkte lyfta ett varumärke som visserligen inte säljs på KICKS men som jag valt att testa en del ifrån den senaste tiden. GISOU är ett hårvårdsmärke grundat i Nederländerna av Negin Mirsalehi. Hon är frisör och familjen sedan generationer biodlare. Resultatet att kombinera modern teknik, expertkunskap och tradition har lett till detta varumärke och en ständigt växande samling produkter som de senaste åren nått långt utan Nederländernas gränser också. Jag har testat deras mask, en hårparfym (originaldoften), hårserum, hårolja och nu senast helt nya Honey Milk Active Repair Leave-in Conditioner Mist. Först av allt, mistfunktionen är helt magisk! Man trycker och håller in och drar den längs med håret samtidigt som ett moln av produkt fördelas fjäderlätt och jämnt över håret. Se gärna klipp på deras egen hemsida så ser ni vad jag menar! Misten innehåller bl a mjölkprotein, ceramider och självklart signaturingrediensen, deras egenodlade honung. Den gör håret mjukt och glansigt, reparerar, återfuktar och reder ut. Den innehåller värmeskydd och den doftar underbart. GISOU's produkter finns att köpa i Sverige men man kan också beställa direkt från dem. 💛🍯🤍🍯🧡
First impression av Redken Acidic Grow Full! En linje som dels ska vara positiv för hårbotten och ge mer volym i håret. Har använt det vid två hårtvättar och kan absolut se att det har inverkan på min hårbotten i positiv bemärkelse. Har gått fler dagar mellan tvättarna innan jag upplevt håret som smutsigt. Vilket har varit en positiv förvåning! Upplever även att stråna på något sätt upplevs ”tjockare”, vilket kan vara det som är tanken för att håret ska bli mer fylligt. Tycker dock håret känns något strävt så här vid senaste tillfället även lagt in ytterligare en leave in från Redken (Acidic Color Gloss) som bidragit till en finish som jag eftersträvat! Fyllighet men även mjukhet. Kommer helt klart köpa schampot eller hårbotten serumet igen om det är någon av dem som är extra bidragande till att det håller sig rent/fräscht längre 💙
Mitt första intryck av: OLAPLEX No.4 Bond Maintenance Shampoo + No.5 Bond Maintenance Conditioner Enkla och ganska tråkiga förpackningar. Svagt doftande båda två. Ska man ändå ha i parfym får de gärna dofta lite godare och något mer, tycker jag. Vad de ska göra: Minska brott och stärka håret Varsam rengöring, vårdar, stärker, återfuktar och gör håret lättare att reda ut. Båda är koncentrerade produkter, schampot t o m högkoncentrerat, vilket gör dem otroligt dryga och därmed också mer prisvärda. De är inte billiga men kommer räcka väldigt länge. Dessutom säljs de ganska ofta i set till betydligt bättre pris än om man köper dem separat. Använde dem tillsammans utan något annat serum, mask eller leave-in för att få en mer fullständig första känsla och intryck. Schampot har en härligt, len formula och jag har nog aldrig fått ett så rikt löddrande fylligt skum av en så liten mängd schampo-produkt tidigare. Trycker ut en lite försiktig mängd att börja massera in och det blir nästan redan för mycket. 🫧 Också balsamet räcker långt även om jag inte upplever det lika drygt som schampot men det har bra effekt när det kommer till att reda ut håret. Inget trassel och ingen leave-in behövs. Brukar alltid ha i både leave-in och olja efter hårtvätt men ville nu testa produkterna helt på egen hand. Håret känns fortfarande mjukt och lent morgonen efter. Någon glans utöver hårets naturliga kan jag inte direkt säga att jag upplever att produkterna gett mitt hår men det är ju inte heller deras främsta uppgift. Spontant skulle jag säga att jag gillar schampot mer än balsamet. De bör dock användas tillsammans för bästa resultat.
First Impression Maria Åkerberg Hair Conditioner Energy 🪻 Maria Åkerberg Hair Conditioner Energy är ett hårbalsam som ska passa alla hårtyper, både behandlat och naturligt hår. Balsamet innehåller bl a jojobaolja och ska återfukta håret, reda ut det, göra det mjukt samt ge glans. Hair Conditioner Energy innehåller inga syntetiska tillsatser och är naturligt självkonserverande därför används eteriska oljor för att skydda produkten och förlänga hållbarheten. Parfymfritt men doftar ganska starkt då det innehåller eteriska oljor av både rosmarin, lavendel, citrongräs och enbär. En uppfriskande unisexdoft där citrongräset känns mest. Jag tycker det doftar fräscht! Formulan är inte så tjock, nästan mer åt det rinniga hållet men när jag applicerar det är det oväntat drygt. Lite räcker långt. Håret känns bra efter hårtvätten (skippade inpackning), och ungefär som efter de flesta balsam skulle jag säga. Maria Åkerberg är ett svenskt varumärke med produkter inom hudvård, hårvård och smink. All tillverkning sker i egen anläggning i Frillesås i Halland. Blir lite nyfiken på att testa något mer från detta hållbara varumärke med naturliga ingredienser. De testar heller aldrig på djur och de enda animaliska ingredienserna som finns i ett fåtal produkter är honung och bivax. Kommentera och tipsa gärna om ni testat något ni vill rekommendera (eller inte)!
K18 är en mirakelkur utan motsvarighet som når upp till samma kvalitet! En enastående produkt som gör mer effekt ju mer som behöver fixas! Och den är mycket lätt att använda🥰!! Jag har använt den i 4 år och det är en lifesaver för mitt hår❤️ Det är viktigt att veta: 1. Beroende på hur trasigt ditt hår är så behöver man mer eller mindre vid användning. Ett oblekt hår behöver mindre än ett blekt. Det som att på förpackningen gällande ml per användning stämmer inte riktigt. 2. Du tillför fukt själv till håret med leave in produkter efter de obligatoriska fyra minuter som leave-in in krämen gått in i håret. Vill också påminna om att en leave in produkt är viktigt för att skydda håret och Joico har en spray med flera funktioner som jag tycker är otroligt bra och även den har jag använt hur många som helst av. Kerastase har flera underbara hjälpare till håret, jag tycker otroligt mycket om Gloss Absolu misten och inne på min 4:e flaska!
Mitt första intryck av Gisou Honey Gloss Ceramide Therapy Hair Mask 🍯 Detta är en hårmask som innehåller stärkande ceramider, återfuktande hyaluronsyra och Mirsalehi honung. Supersöt förpackning (när jag första gången såg och läste om detta varumärke var den det första jag föll för). Varumärket GISOU grundades i Nederländerna men finns att köpa i Sverige (dock ej på KICKS). Såg det även på ett varuhus i London och där fick man stå och röra i produkterna, känna och dofta 🤗 och efter det kom känslan att vilja testa det. Jag beställde direkt från GISOU. Fri frakt till Sverige vid köp över ett visst belopp gäller alltid men de har ibland också erbjudanden som fri frakt oavsett storlek på köp, rabatt, gåva på köpet osv. Minst 1 varuprov får man också alltid välja. Tillbaka till produkten: Krämigt blekgul formula, väldigt rik konsistens så superdryg (bra för den är inte billig). Doftar underbart. Låter det verka i ca 10 minuter. Håret blir lätt att reda ut, känns väldigt mjukt och lent och doftar fortfarande gott idag, innan hårparfymen med samma originaldoft, Wildflower Honey. Tycker också att jag ser en viss glans. Pga priset så behöver jag testa den några gånger till innan jag kan säga om detta är en mask jag vill köpa om. I så fall köper jag den stora förpackningen som blir mer prisvärd på sikt. Man kan faktiskt också prenumerera på en produkt eller flera via GISOU's egna hemsida. Då får man alltid både en viss rabatt och fri frakt och leverans efter eget önskat intervall. Någon annan som testat något från Gisou?
Beauty First Impressions 💖 Jag har tunt, torrt, frissigt hår som saknar volym. 2026 ska bli året då jag tar hand om mitt hår på bästa sätt, det var mitt nyårslöfte ✨ Som en del av min nya rutin har jag därför börjat använda denna dark oil som jag hört mycket gott om! Använder den i handdukstorkat hår och tar en pump (man ska ta 1-2 pumpar men 2 pumpar är väl till dom som har tjockt och långt hår så jag nöjer mig med en pump 🤗). Vill ha mjukhet och lyster i håret och gärna lite mer volym 🫶🏻 Var lite rädd att håret skulle se fett ut men denna lämnar verkligen ingen produktkänsla alls i håret 💕 Den kostar ju en slant men kommer samtidigt att räcka i en evighet 💌 doften är dessutom mild och diskret precis som jag vill ha det! Supernöjd med denna 🥰
First Impression 💚🥑 Har fått några varuprover på Matrix Food For Soft produkter, Hydrating Shampoo, Detangling Hydrating Conditioner och Matrix Food For Soft Multi-Use Hair Oil Serum (se bild). Finns även en inpackning i denna hårvårdsserie men den har jag inte testat. Serien ska främst vara återfuktande och passa alla hårtyper. Food For Soft Multi-Use Hair Oil Serum är berikat med bl a avokadoolja och är en leave-in treatment och ett lite lättare alternativ till en vanlig hårolja. Passar bra om man inte har ett alltför torrt eller slitet hår, tror jag. Håret blir väldigt mjukt och lent och får fin glans. Kan användas i både fuktigt och torrt hår och för mig funkar båda ungefär lika bra. Doftar gott också! Schampo och balsam tog ju slut tidigare men jag vill ändå nämna dem. Kändes väldigt bra och dryga båda två så kan nog tänka mig att köpa dessa när det är dags nästa gång.
Vill att helst låta håret självtorka men tyvärr är det inte alltid möjligt. Lägger man sig på kudden med fuktigt hår kan håret gå av och framförallt kan det ju uppstå hårbotten problem som svamp. Nu på vintern kan jag ju heller inte gå ut med fuktigt/ blött hår eftersom det är kallt och håret kan gå av ( och jag blir sjuk)Så jag använder hårtork men äger inte någon täng eller varmluftsborste än. Men mycket sugen på att kunna använda ibland. För längre sedan gick jag visningar ibland med olika uppsättningar och jag var uppmanad att INTE använda värme alls under de åren och mina frisörbesök varannan månad var gratis som utbyte. Tur nog bodde jag nära tunnelbanan då. En multiprodukt jag tycker mycket om och nu även Nikki hittar är K-PAK Color Therapy från Joico😻 Den ger värme och Uv skydd, reder ut och ger fukt och glas👌på bilden är mitt hår fortfarande lite fuktigt när efter att jag tvättat det fyra timmar tidigare, skönt nog var det nära mellan bil och restaurang❣️
Beauty First Impressions 💖 Fick denna och lite annat i födelsedagspresent av min fina kompis 💕 så glad jag blev 🤗 jag gillar löwengrip och har haft många olika produkter från märket, mest hårvårdsprodukter. Doften på denna är svag och försvinner efter ett litet tag vilket jag tycker är bra, jag vill inte ha hårprodukter som doftar starkt eller mycket. Håret blir glansigt och ser mjukt, lent och följsamt ut vilket verkligen behövs när man som jag har tunt och sprött hår 🫣 denna gör underverk 💕 mitt hår ser friskt och välmående ut 🫶🏻 håret tyngs inte ner och ser inte fett ut eller klumpar ihop sig och det räcker med bara lite produkt så den kommer att räcka länge 🫶🏻 Detta är en lyxigare variant av Got2b glass hair shine primer som jag haft förut och tyckt mycket om! Nackdel med denna från Löwengrip är att den inte innehåller värmeskydd. Overall är jag ändå mycket nöjd!
Jag är helt klart för heat 🔥 Även om jag önskade att jag inte behövde använda mig av värmeverktyg. Har torrt och frissigt hår som jag inte kan låta självtorka. Blir vågigt, frissigt och ser bara så ofräscht ut. Tänk Hagrid i Harry Potter 🧌 Och tyvärr räcker det inte att föna. Jag kan inte få in tekniken som frisörer är grymma på. I mellanstadiet använde jag strykjärn för att platta håret (fanns ens värmeskydd då? 😅), gick sedan över till fön och plattång för att nu, för ca 1,5 år sedan, - till min lycka - köpte en Dyson Airstrait ❤️ Kärlek vid första användning. Behöver bara använda den i fuktigt hår och resultatet blir som om jag hade använt plattång. När jag lockar mitt hår använder jag dock min älskade trotjänare GHD Platinum +. Använder alltid (okej, har väl missat några gånger i livet) värmeskydd och letar ständigt efter produkter som kan tämja mitt friss och som någorlunda håller det i schack även när det är fuktigt ute. Just nu är mina favoriter R+Co Waterfall och Moroccanoil Frizz Shield (som jag fick testa genom beautytester - en riktig keeper). När jag ska locka håret eller använda plattången av någon anledning så är Maria Nilas värmeskydd favoriten 🩷
First Impression 🍏🫧💦 Detta kan vara mitt allra första detoxschampo (bortsett från någon tester) då jag inte riktigt har förstått syftet med det tidigare. Om det är någon mer som inte har full koll så tror jag man kortfattat kan förklara det så här: Detoxschampo används för att djuprengöra hår och hårbotten bl a från produktrester. Tänkte att det kan vara bra att använda någon gång emellanåt då jag ju ibland använder torrschampo mellan hårtvättarna samt att jag simmar en del och då utsätts håret också regelbundet för klor.  Formulan är genomskinlig och känns väldigt fyllig. Härlig och lätt att applicera. Drygt!   Använde även min scalp massage brush från KICKS gamla märke Continu för att verkligen djuprengöra och stimulera hårbotten.  Tyckte inte att håret kändes det minsta strävt, torrt eller frissigt efter att jag sköljt ur det men använde för säkerhets skull även en inpackning innan balsamet då jag hört att detoxschampo kan vara uttorkande för håret.  Doften är jättefräsch och fruktig (äpple?). Schampot är fritt från sulfater och silikoner och berikat med äppelcidervinäger för extra glans. ✨️  Är nöjd över förväntan efter detta första intryck och priset bidrar också till min positiva upplevelse. Jag köpte det på erbjudande under 100 kr men skulle lätt köpa om det till ordinarie pris som är 129 kr för 250 ml.
Never-ending hårvårdsprodukt! 🫧🫧🫧🫧🫧🫧 Kommer ni ihåg att jag köpte en shampoo bar från Clarins i somras? Jag har fortfarande den kvar! Har använt den vid ca var 3-4:e hårtvätt och det är fortfarande ungefär hälften kvar. Smått otroligt, tycker jag. Börjar nästan kännas som en surdeg! 😂 Den har inte gått sönder och den levererar fortfarande. Löddrar krämigt och rikligt, känns behaglig och återfuktande för håret. Vad som saknas är väl egentligen en lite lyxigare känsla! Men shampoo bars är utan tvekan ett bra, miljövänligt och hållbart alternativ till de mer traditionella produkterna som ofta är på flaska. Dessa bars/kakor tar mindre plats att transportera och kommer oftast förpackat i ett plastfritt material.  Med tanke på hur dryga de är är de nog i många fall även ett bra val ekonomiskt sett. Jag har Clarins Nourishing Shampoo Bar som bl a innehåller arganolja. Denna säljs inte på KICKS men det gör de andra på bilden från Hairlust och Rituals. Kan tyvärr inte tagga dem! Jag har redan bestämt mig för att testa Hairlust Strengthening Shampoo Bar som nästa. Tycker den låter superbra!  Stärkande schampobar med risprotein och grapefrukt för torrt, skadat hår. Innehåller även ekologisk havreolja, närande kokosolja och fuktgivande aloe vera. Fri från skadliga ingredienser som sulfater, silikoner, parabener och mineraloljor. Finns även conditioner.  Någon som redan testat den? 🧼🫧
First Impression FENTY HAIR Har som min allra första Fenty Hair produkt valt att testa The Comeback Kid Treatment. En superhärlig och dryg produkt från FENTY som framförallt reparerar bindningar i slitet/skadat hår. Beroende på behov kan denna användas som både inpackning och leave-in. Formulan är tjock och doftar underbart, Fenty Hair's signaturdoft med noter av bl a yuzu, bärnsten, blommor, vanilj och sandelträ. 🤗 När denna används som inpackning uppmanas man att inte använda balsam efteråt och lite skeptisk gjorde jag så. Mitt hår fick självtorka och var till min stora förvåning lättare att reda ut än efter de flesta balsam jag testat. På bilden helt utan någon annan produkt efter hårtvätten, ingen balsamspray, leave-in, hårolja eller annan glansgivande produkt. Trodde inte det var möjligt att jag ens skulle kunna borsta igenom det utan trassel och en borste full av avbrutna hårstrån. Tog i fuktgivande produkter efter fotot, vilket är för mitt hår, och särskilt på vintern, nödvändigt. Förutom att reparera bindningar och ge en lyxig och njutningsfull upplevelse ska The Comeback Kid Treatment också återfukta, vårda och mjukgöra håret. Minska frissighet och ge håret lite naturlig glans. Jag är jättenöjd med denna som första intryck och skulle det inte vara för priset skulle jag direkt vilja beställa fler av Fenty's hårprodukter, både shampoo, conditioner och leave-in sprayen The Water Boi Leave In Conditioner Spray (se bild) Kul att nämna: The Comeback Kid Treatment blev prisvinnare i Harper's Bazaar 2024 Beauty Icon i kategorin "Bond Builders". 🏆 Som vanligt problem med att tagga.
Matas Volume booster – recension Nu har jag testat den här sprayen två gånger, och fler gånger blir det tyvärr inte.. Jag var väldigt taggad på denna eftersom jag länge varit på jakt efter någon form av texturspray eller liknande som ger volym. Men jag vet inte hur andra kan vara så nöjda, för i mitt hår var den inte bara "meh" utan jag verkligen avskyr den. 😔 Först och främst så blir håret helt grått, precis som med torrschampo, med skillnaden att detta grå inte går bort hur mycket jag än masserar, rufsar, borstar. Sen blir håret också lite matt, trots att det står att den ska ge glans. Det står att sprayen funkar som ett torrschampo utöver att ge volym. Jag har nog aldrig använt en produkt som får håret att kännas så äckligt förut! Jag kan inte ens beskriva känslan, det känns typ som att jag har låtit håret bli flottigt från rot till topp och sen täckt det med mjöl. Usch! Jag kände att jag behövde schamponera håret två gånger för att tvätta ur sprayen sen, det har jag aldrig behövt förut. Och inte fan fick jag någon volym i håret heller! 😫 Det står att man ska använda hårfön för bästa resultat och det har jag inte testat. Det ska dock funka utan hårfön. Jag är inte ens villig att testa för om jag måste hålla på och föna in en spray i redan torrt hår så tappar den poängen helt för mig. Det ska vara enkelt och snabbt, annars kan det vara! Uppenbarligen funkar sprayen för andra eftersom den har positiva recensioner, men för mig var den en flopp och en besvikelse. Tur att jag köpte den lilla flaskan. 😉
First Impression 😋 Har nu hunnit testa båda mina små godingar från Milk_shake. En leave-in foam (krämig mousse) och en leave-in conditioner (spray). Båda innehåller mjölkproteiner som återfuktar, vårdar och gör håret mer hanterbart. Håret blir mjukt och får även viss glans. Sprayen känns bäst på att reda ut håret, tycker jag. Den innehåller även UV-skydd och moussen ja, den är helt enkelt helt ljuvlig i konsistensen. Tror de passar till ett lätt torrt och frissigt hår som inte är alltför skadat men det är förstås bara min känsla efter dessa första intryck. Båda dessa tillhör de av Milk_shake's produkter som har en söt karamelldoft, typ gräddkola. Gillar man Sol de Janeiro's originaldoft Cheirosa 62, Bum Bum-krämen och nya Badalada kommer man doftmässigt att älska dessa. Och ganska säkert kommer doften inte heller tilltala alla. Kan tyvärr inte tagga någon av dem men båda finns på KICKS i 2 olika storlekar. De på bilden är små.
OLAPLEX - No.4 & No.5 Bond Maintenance Är det någon som testat dessa och vill dela med sig av intryck och eventuella resultat? Har aldrig testat OLAPLEX. Har ganska långt och medeltjockt hår. Lite torrt, helt obehandlat och något känslig hårbotten. Har läst så mycket och så många kommentarer om dessa alltifrån att de är de bästa hårvårdsprodukter någon använt till att deras hår blev uttorkat och ännu mer sprött och frissigt än innan men även om en normal hårbotten som blev irriterad. Har alltid trott bara väldigt bra om varumärket så blev nu minst sagt lite tveksam. Mitt hår är inte skadat av kemikalier eller värme! Kan de då ändå vara bra för att stärka håret och förbättra hårkvaliteten ytterligare eller kan det i värsta fall göra mer skada än nytta? Vad tror ni?
Beauty First Impression 💕 Maria Nilss Gloss Coat är enligt beskrivningen en värmeaktiverad behandling som ger glans, eliminerrar friss och skyddar mot värmeskador. Jag testade den för första gången igår och hade i den i håret når jag skulle föna håret. Den doftar helt ljuvligt. Jag är känslig mot dofter i produkter, men den här stör mig inte alls, den år fräsch och tar inte alls över som vissa dofter gör. Håret blir glansigt och något friss ser jag inte tillstymmelse till. Nu är viserligen mitt hår precis nyklippt men ändå. Flaskan är trevligt utformad och jag gillar att man ser hur mycket det är kvar i den. Pumpen är väldigt lätt att använda, den blir inte jobbig att trycka många gånger på som en del kan bli. Mitt första intryck är väldigt positivt och jag ser fram emot att använda den mer 😊
**No more frizzy hair** 💖 Här är mina antifrizz produkter: 🖤 **Kicks Beauty** Glow Brush: Prisvärd borste med nylonpiggar och svinborst. 🤍 **Goldwell** Dualsenses Rich Repair Restoring Serum Spray: Leave in spray med värmeskydd som gör håret följsamt och glansigt (finns ej på Kicks). 🩵 **Maria Nila** True Soft Argan Oil: Lätt olja som mitt hår slurpar i sig utan att bli fett. Håret blir mjukt, lent och glansigt. Sol- och UVskydd 💛 **Got2b** Glued Wax Stick: Smidigt waxstick som håller stråna på plats. Använder även denna till mina bryn. 🩷 **Björn Axén** Sleek Stick: (fick hem denna som BeautyTalk Tester igår!) Så *beauty first impression* är att det luktar väldigt gott och har en mindre och smidigare förpackning än Got2b. Än så länge har jag bara testat snabbt på min sambo men tycker att det glider på väldigt enkelt (=säkert mer glans men mindre stadga). *Försökte tagga så gott jag kunde men hittade bara 2 av 4 produkter.*
Mina absoluta favoriter just nu när det kommer till att hålla håret lagom frizz-fritt 😍 R+co samt Amika 💙 Mitt hår är och har alltid varit extremt frissigt. Samt vågigt. Något jag alltid hatat. Min dröm slog in när plattången gjorde entré! Innan dess hade jag plattat håret med strykjärn 😳 Fler som gjorde det? 🥲 Förvisso har inga produkter bidragit till total fri från frissighet men det finns ett fåtal, som jag hittat hittills, som gör mitt hår mer mjukt och mindre behov av att platta håret extra mycket eller som bidrar till mindre frissighet när det blir lite fuktigt ute. Tyvärr har jag ännu inte hittat ett som gör att jag med lätthet går utanför dörren när luftfuktigheten är högre. Min dröm har sedan jag var liten, eller sen jag blev varse om mitt jobbiga hår, att kunna duscha och sedan bara låta det självtorka. Hade sparat så mycket tid och energi 🙈
2026 = Hår År Ska bli spännande att fortsätta testa och förhoppningsvis hitta nya hårvårdsfavoriter. De flesta av dessa är nya för mig, även flera av varumärkena som t ex Gisou, Fenty HAIR och milk_shake. Från Amika har jag redan testat en mask (Soulfood Nourishing Mask) och deras leave-in spray, Hydro Rush Intense Moisture Leave-In Conditioner. Båda helt ok men inte så att jag skulle köpa om dem direkt. Gillar hårparfymen (originaldoften) från Gisou väldigt mycket även om själva produkten hårparfym kan kännas rätt onödig. Men vad är egentligen nödvändigt av allt vi använder? Inte mycket! Hur som helst, kul är det, och jag ser fram emot långa varma bad och att testa både den omtalade hårmasken från Gisou och den från Fenty Hair. Har inte blivit besviken på någon av Rihanna's produkter ännu. milk_shake har än så länge överträffat mina förväntningar och det kan nog bli omköp på någon eller eventuellt båda deras leave-in produkter som har en helt annan doft och formula (krämig mousse, se tidigare inlägg) än min nuvarande leave-in favorit från Kérastase, Gloss Absolu Anti-Frizz Glaze Milk Heat Protection. Håroljor - alternerar just nu mellan två från Kérastase. Gloss Absolu Glaze Drops och den jag lyckats tagga. Båda är bra men för dyra tycker jag så det ska bli spännande att se vad jag tycker om den från L'ANZA som jag köpte till fyndpris och som fått minst lika högt betyg. Schampo och balsam har jag inga fasta. Här blir det olika varje gång. Allt från L'Oréal Professionnel, Björn Axén och Clarins (Nourishing Solid Shampoo Bar) till billigare köpta i mataffären som t ex Schwarzkopf Gliss. Har nämligen kommit fram till att mitt hår tycks vara relativt opåverkat vare sig dessa produkter kostar 50 kr eller 350 kr per flaska. Kanske lite kontroversiellt men så funkar mitt hår. Bra och prisvärda inpackningar jag köper regelbundet är Björn Axéns Moisture och Repair. Tips: Jämför priserna på dessa då de ganska ofta finns att köpa med upp till 50% rabatt. Även ofta med på apotekens kampanjer.
First impression – Living proof dry shampoo Köpte en travel size av detta torrschampo (går så klart inte att tagga, jag taggar favorittorrschampot istället!) i en Lyko-butik i mellandagarna för att jag ville ha ett torrschampo i liten flaska att ha med mig när jag reser. Egentligen ville jag ha ett från OUAI men de fanns inte i butik så jag köpte Living proof eftersom alla säger att det är världens bästa torrschampo. Ångrar att jag inte bara beställde det från OUAI, även om jag hade fått vänta på leverans då... 😮‍💨 Själva torrschampot är bra, MEN jag tycker faktiskt att OUAI är bättre och har bättre doft. 💐 Tyckte att det kliade lite i hårbotten av Living proof, vilket det inte alls gör när jag använder det från OUAI. Nä, håret kändes tyvärr inte lika fräscht och doftade inte lika gott som det gör av favorittorrschampot. 🤷🏼‍♀️ Det hade varit helt fine eftersom det ändå funkar bra och doftar gott, men jag lyckades använda torrschampot TVÅ GÅNGER. ‼️ Sen gav flaskan upp och det går inte att spraya! Den började spraya dåligt redan efter en användning. Det verkar typ vara ett känt problem att munstycket sätter igen av att produkt byggs upp där inne, men det är ju helt sinnessjukt om man inte ens kan använda ett så dyrt torrschampo en enda gång utan att det händer. Dessutom hjälper det inte att skölja munstycket i varmt vatten eller så. Är så besviken! 💔 Kommer så klart försöka reklamera när jag är hemma i Stockholm men behövde kräka av mig lite för jag blev så besviken och irriterad idag när det inte gick att spraya alls. 😩 Sen köper jag enbart torrschampot från OUAI i fortsättningen!
First Impression: GISOU Hair Perfume Wildflower Honey 🌸🍯 GISOU är först och främst ett hårvårdsmärke kanske mest känt för sin hårmask men även för sina läppoljor. Jag gjorde en beställning direkt från dem för ett tag sedan och köpte då masken som jag ännu inte testat och denna hårparfym med deras signaturdoft. Förutom Wildflower Honey finns det även hårparfymer i dofterna Lavender Berry och Wild Rose. Har inte provdoftat någon av dem. Doften är, tycker jag, helt underbar. Fräscha vildblommor, sötma från honung och saftigt fruktig av aprikos och mandarin. Inte alls så söt som jag föreställt mig utan somrigt, fräscht och fruktigt. Den är berikad med honung som också ska ha en vårdande och glansgivande effekt på håret. Det kan jag inte direkt säga att jag upplever med den mängd jag applicerar. Jag ser den som en hårparfym och inget annat. Den håller bra också, faktiskt betydligt bättre än Kérastase Gloss Absolu Le Parfum som jag köpte tidigare i höst.
Mitt första intryck, den här blir det framöver! Har försökt motstå att köpa hem torrschampot från K18 som jag testat innan i både butik och hos en kompis för nu lääänge sedan. Ville använda upp dem jag har hemma först men de är inte slut eftersom jag försöker att använda torrschampo så sällan det går och det varierar. Min hårbotten mår bra men kan bli torr av torrschampon, det här torrschampot ska vara bättre för hårbotten och jag känner att det är så, det känns bättre för min hårbotten än att andra! men kommer givetvis ändå köra med detox-schampot från K18 nästa hårtvätt för att jag vill vara säker på att få bort allt ändå! Det här är ett blött torrschampo, lite motsägelsefullt kanske men det är så trevligt att använda och ja just det, det är i en vanlig pumpflaska som går att skruva av pumpen/ korken på! Det känns snällare och som sagt trevligt att använda. Doften är fräsch och god💙 Rekommenderar varmt och jag kommer att få svårt att använda upp mina torrschampon men som faktiskt ändå börjar bli gamla☔🥰!
⚜️ Recension av Kérastase Genesis Serum Anti-Chute Fortifiant Jag har haft möjligheten att testa Kérastase Genesis Serum Anti-Chute Fortifiant under hösten, och det här är ett serum som verkligen kräver lite tålamod men som också levererar. Efter att ha hamnat i klimakteriet har jag upplevt att jag tappat mer hår än tidigare. Under tiden jag använt detta serum har jag successivt märkt att håravfallet minskat. Resultatet kom inte direkt, utan blev tydligt först när flaskan var slut (den är helt tom nu). I dag fäller jag betydligt mindre hår än innan, och håret känns generellt starkare och går inte av lika lätt. Det bästa är att håret har börjat växa ut igen vid tinningarna. Där jag tappat som mest hår. ⚜️ Konsistens & applicering Jag gillar verkligen pipetten som gör serumet enkelt och smidigt att applicera direkt i hårbotten. Konsistensen är lätt och inte oljig, vilket gör att håret inte ser fett ut efter applicering. Hårbotten känns ren och fräsch. ⚜️ Doft Doften upplever jag som frisk och behaglig och bidrar till en lyxig känsla i hårvårdsrutinen. Däremot - är du mycket doftkänslig eller har allergier kan detta vara bra att ha i åtanke. ⚜️ Resultat & helhetsintryck Det här är inget snabbfix, men ett serum som arbetar över tid. För mig har det gjort tydlig skillnad både när det gäller håravfall och hårets styrka. ⚜️ Slutsats Kérastase ligger kanske inte i den billigaste prisklassen, men i det här fallet tycker jag absolut att produkten är värd sitt pris. Jag kommer definitivt att köpa den igen. ⭐️ Betyg: 5/5 ⚜️ Keeper? Ja. Stort tack till KICKS BeautyTalks för möjligheten att testa! Väldigt uppskattat ❤️
🫧 First impression av Björn Axén moisture shampoo och conditioner 🫧 Har spanat på detta schampo och balsam sen de släpptes för något år sen, mest för att det är fina flaskor (jag älskar grönt) och för att det är just fukt mitt hår behöver. Köpte dem till slut för ett tag sen och testade nyss – varför har ingen talat om för mig hur GUDOMLIGT de doftar?! 😍😍😍 Jag bryr mig ärligt talat inte ens om håret känns bra när det torkat, jag kommer fortsätta använda den här serien tills jag dör haha! Men allvarligt – gurka, mynta och jasmin. 🥒 Doften påminner mycket om ett schampo jag hade för längesen (Yes to Cucumber) och som jag fortfarande drömmer om. Nu behövs det inte längre! Jag kommer nog köpa hårmasken och serumet i samma serie bara för att få den härliga doften att sitta kvar i håret längre. 😄 Än så länge känns håret i alla fall rent, mjukt, lätt, hårbotten kliar inte, lockarna lockar sig.. Så jag tror att det är super för mitt hår också, inte bara mitt doftsinne. 😁
First impression av Amika Bombshell Blowout Thermal Brush Rose Gold Det här är verkligen en first impression av ett för mig lyxinköp. Jag har väldigt svårt att styla själv med rundborste och fön och tycker också att det är lite jobbigt att be hemtjänsten om den hjälpen så jag gör det bara vid speciella tillfällen. Därav inköpet av den här värmeborsten! Tyckte först att den var lite svår att använda, för jag försökte göra som jag skulle gjort med en rundborste vilket uppenbart inte funkade optimalt på mitt väldigt halkiga hår. Letade på Youtube och hittade ett annat sätt att få mitt hår runt den och det funkade helt klart bättre! Nu rullar jag håret manuellt runt den istället. Tucker att den blir lagom varm, dvs tillräckligt varm för att göra jobbet men inte så mycket varmare än så. Resultatet blev riktigt bra för att vara mitt första försök, fick fin volym upptill och släta längder vilket var vad jag var ute efter. Det kan bara bli bättre framöver! Riktigt nöjd med mitt köp!
Budgetfavorit 💸 Måste erkänna att jag först var lite skeptisk till denna 😊 men hur den fungerar stämmer faktiskt väldigt väl överens med produktbeskrivningen. Extremt dryg produkt, det räcker att man tar lite med stiftet i benan eller var man nu vill ha en sleek look 🎀 funkar jättebra för mig som har massa småhår som är på utväxt och som man inte vill ha utstickandes. Detta stiftet ger ett mjukt följsamt hår men håller ändå hela dagen utan att ge en ”hård” känsla. Mina småhår håller sig på plats hela dagen och då har jag ändå testat massa andra produkter och ingen kommer ens i närheten av att vara lika bra! En riktigt bra och budgetvänlig produkt 💖 går inte ens att jämföra med produkter som ska tämja småhår som kommer i en typ mascara-förpackning.
Sisley Hair Rituel – The Cream 230 Hej BeautyTalks! Jag ville dela en liten favorit som verkligen gjort skillnad för mitt hår (och mina extensions!). Jag har använt The Cream 230 ett tag nu, och det som överraskade mig mest är hur mjukt och välvårdat håret känns – utan att bli tungt eller flottigt. Eftersom jag stylar håret med värme ofta är värmeskydd ett måste för mig, och den här känns både skyddande och vårdande på samma gång. Jag har också märkt att stylingen håller mycket bättre, nästan som att håret “minns” formen längre. En annan sak jag gillar är att jag inte behöver använda den varje dag. Den är superdryg och effekten sitter i länge. Trots att jag har extensions så varar flaskan väldigt länge. Doften är mild och lyxig – inget som tar över, men man känner ändå att det är en premiumprodukt. Om någon annan här använder denna produkt, hur har den fungerat för er?
# Kérastase Genesis Serum Anti Chute Fortifiant Nu har jag *beautytestat* detta skalpserum i 4 veckor och har ca 1/5 kvar i flaskan så känner det är dax att ge en recension. **🫡 Om mig:** Jag har torr hy/skalp och rakt obehandlat hår. Skulle säga att jag har medium hår (inte grovt men inte heller fint/tunt) då jag är en mix av scandi/asia. Har tidigare haft problem med skalpen + håravfall pga stress. Jobbar med livsmedel så har håret uppsatt + mössa i minst 8h om dagen. Min vanliga hårrutin är att jag tvättar håret ungefär var 3:dje dag. 2x schampoo > balsam > skalpserum > hårolja/treatment *(> ev föna 50% torrt)*. Någon gång i månaden kör jag även detox för skalpen + hårinpackning för längderna. **🚿 Hur jag använder produkten:** 1 - 2 gånger om dagen (morgon och/eller kväll), 1 - 2 pipetter per gång. Dvs 2 - 4 pipetter om dagen. Borstar först igenom håret så det blir lättare att applicera. Efter applicering så masserar jag in produkten i hårbotten. **👀 Första intrycket:** Doften (fräsch salong-unisex 🌿), tog en stund att vänja mig vid den men nu tycker jag om den och den håller i sig! Glasflaskan är stor (90ml) och det känns att det är ett lyxigt märke. Formulan är trevlig, lagom tjock /rinnig och den stannar där man applicerar den. **📈 Resultat över tid:** Jag upplever att min hårkvalité har blivit bättre (tappar mindre hår samt mindre brutna hårstrån) samt att min skalp som annars brukar klia sönder så här års mår jättebra och kliar inte alls. Så jag tycker absolut att den lever upp till det den säger att den ska göra. **👍Vad jag gillade mest:** Den svalkande känslan vid applicering, konsistensen och att min skalp inte kliar längre. (Min sambo gillar nog att jag inte tappar så mycket hår hemma mest. 🫠) **👎Vad jag gillade minst:** Det skulle väl vara priset (735:-), den är ganska odryg (min kommer hålla i max 2 veckor till) och att det inte finns en mer "resevänlig" version. Denna lyxiga glasflaska är lite för tung om man vill resa med lätt och smidig packning. **🌟 Overall:** 4 av 5 poäng. Är supernöjd med resultatet, det är väl priset + odrygheten tillsammans som drar ner den från 5 till 4. Kan absolut kunna tänka mig att köpa den igen men på kampanj i så fall. Och **TACK KICKS** för förtroendet som Beauty Tester. Det gör jag gärna om. 💖
Kan vi diskutera något? Håravfall har ju ökat radikalt bara det senaste året och jag tror att den främsta anledningen är på grund av telogent håravfall vilket är ett stadie som uppstår efter en utlösande händelse som stress, sjukdom, kraftig viktnedgång eller graviditet. En av bovarna är att det blivit "modernt" med viktminskningspreparat, så som Ozempic, Mounjaro och Saxenda och den snabba viktnedgången leder till att många tappar mycket hår. Jag har själv tappat typ hälften av min tjocklek på håret det senaste året, detta på grund av sjukdomsfall. De vanligaste ämnena att bekämpa håravfall med är Minoxidil och Aminexil MEN det är alldeles för sällan det nämns är hur giftiga dessa ämnen är mot husdjur, framförallt för katter. Minoxidil kan leda till direkt död om husdjuret får detta på huden och slickar i sig men är även farligt för den att andas in. Samma gäller för Aminexil, det är inte lika giftigt för djuren men jag vill uppmana er att använda produkter med dessa ämnen med försiktighet om ni har husdjur hemma, särskilt om ni har en katt som gärna vill vara uppe i håret och gosa. En annan grej... En bekant till mig jobbar på L'oréal och berättade att de tagit bort (eller skall ta bort, det var lite otydligt) Aminexil i Genesis Serum Anti-Chute Fortifiant från Kérastase just på grund av att de fått klagomål på giftigt innehåll och endast kommer använda Agninine som det verksamma ämnet mot håravfall i fortsättningen. Detta är dock bara hörsägen än så länge men kanske kan någon här på forumet kika på sin flaska om ni har produkten hemma och kolla under innehållsförteckningen?
First impression av Olaplex Weightless Nourishing Mask Det här är min första produkt någonsin från Olaplex, och det känns lite som att jag kommer svära i kyrkan med det här inlägget... Men min första känsla när jag hade den i håret var "Eh... Ska det kännas såhär...?" Nej, nu ljög jag. Min första tanke var faktiskt hur otroligt gott den luktar! Verkligen god doft. Kanske hade jag för höga förväntningar på produkten men jag gillade inte känslan i håret varken när den satt i eller var ursköljd. Enligt beskrivning ska håret bli starkare, mer motståndskraftigt och fylligare (det är ju saker man absolut inte kan utvärdera efter bara en gång!) och man ska känna att håret blir mjukare, glansigare och lättare att hantera. Och just det tycker jag nog faktiskt inte att det blev...? Nu väger jag självklart in att jag bara använt den en enda gång och att effekten väl förstärks av att använda hela serien, vilket jag inte kan. Men jag köpte en hårinpackning för de tillfällen jag tvättar håret själv då mitt lockiga underhår känns väldigt torrt och jag vill tillföra det mer fukt. Jag kan inte säga om det är en dålig hårinpackning än, men baserat enbart på den här enda användningen och priset så tror jag att jag kommer leta upp någon annan sen när den här tagit slut 😊
First Impression ✨️ Gloss Absolu Bain Hydra-Glaze Shampoo från Kérastase Ett hydra-illuminerande shampoo för långt hår som har tendens att bli frissigt. Vad är hydra-illuminerande ??? Blir man inte lite trött på alla dessa högteknologiska beskrivningar av skönhetsprodukter? Förutom att det är ett uttryck som Kérastase hittat på hittar jag det endast i ett annat sammanhang och då handlar det om LED-belysning till akvarium! 😂 Hydra används i olika sammanhang med koppling till vatten. Illuminerande betyder att vara upplysande eller att belysa något. Så med andra ord ett återfuktande och glansgivande shampoo. Älskar den lite knubbiga formen på förpackningen med stor skruvkork, en dröm för hala fingrar. Själva produkten har en gelliknande formula. Inte så löddrande. Samma härliga, fräscha doft som övriga produkter i serien, citrus och blommor. 🍋🌸
**First Impression: La'dor Dermatical Hair-Loss Shampoo** Håller just nu på att testa koreansk hårvård (eftersom hudvården är så bra!❤️‍🩹). Förra året var väldigt stressigt för mig vilket resulterade i att jag tappade mycket hår. Har även problem med torr och kliande hårbotten så står det att det hjälper mot mina krav så count me in! Formulan är VÄLDIGT rinnig (tänk er som ett lätt serum) så vid första användning blev det lite mycket i handen. 🙃 Sen vänjer man sig och det går bättre. Löddrar ingenting vid första schampooneringen så det kräver minst 2st omgångar med schampoo, oftast kör jag 3 så hårbotten känns ordentlig ren. Detta gör att den känns lite odryg... Pga tubförpackning och formulan står den upp-o-ner i vårt duschställ för det känns annars som om det kommer rinna ut. Doften är frisk och örtig, typ mynta, unisexdoft. 🌿 Tvättar håret ca var 3:dje dag och det funkar med La'dor med, hårbotten känns bra (men använder även serum mot detta). Som det känns nu så kommer jag använda upp tuben men sedan testa något annat.
En frisörsalong i min stad sålde adventskalender om 4 luckor som de satt ihop. Då jag redan har SpaceNK adventskalender så kände jag att det inte var hela världen om jag öppnade denna direkt 😅 Vilket jag även gjorde med Apohems kalender. MEN det är inte för att jag inte kan hålla mig utan av ekonomiska anledningar då jag behövde nya hårprodukter samt var i behov av produkter som fanns i Apohems kalender. Blev väldigt glad över innehållet av hårprodukter. Flera som jag har velat testa! Fanns även ytterligare testprov av schampoo, balsam och kroppstvål som användes innan fotot togs 😉🫧 Min första upplevelse av Waterfall från R+Co är positiv! Bidrog till mjukhet och minskat friss! Har tidigare testat deras High Dive som troligen varit för tung för mitt hår. Har länge velat testa Waterfall men aldrig riktigt kommit till att beställa den. Vilket jag nu ångrar 😂 Tuben kommer nog hålla extremt länge dessutom då jag enbart använde typ en ärt storlek. Jag är även väldigt nyfiken på produkterna från Four Reasons. ”Bio-Molecule Repair Shampoo är ett schampo med Bio-Molecule Repair®-teknologi som reparerar håret från insidan och skyddar det från utsidan, vilket gör det idealiskt för daglig användning. Bio-Molecule Repair®-teknologi skyddar hårbindningar från skador, upprätthåller dess fuktbalans och stärker håret inifrån och ut. Bio-Molecule Repair Treatment är en intensiv inpackning, lämplig för skadat hår. Inpackningen innehåller Bio-Molecule Repair®-teknologi, som skyddar håret från skador, upprätthåller dess fuktbalans och reparerar samt stärker håret inifrån och ut.” Något på bilden ni har testat som ni varit nöjda med? Jag har ganska torrt och frissigt hår så behöver fukt och frisstämjande produkter 🦁
Första intrycket på min Kérastase testprodukt. 👀 Jag har fått förmånen att testa Genesis Serum som ska motverka håravfall. Då jag är väldigt skeptisk till produkter som lovar att minska håravfall läste jag det finstilta på hemsidan (bra info Kicks👍) och det är för håravfall som beror på att hårstrået går av. Inte hormonellt eller genetiskt håravfall. Så produkten ljuger inte, men vilseleder lite. Då jag har känslig hårbotten har jag spanat in Kérastase olika serum men aldrig testat då jag känner mig för snål, så det här är en perfekt proodukttest för mig. Det som är vetenskapligt bevisat att hjälpa lite, lite mot håravfall är att massera hårbotten. Och minska stress. Detta serum är underbart att massera in i hårbotten, doften är precis en sån citrusdoft som jag föredrar och jag tror jag känner mig mindre stressad också. Möjligen bara placebo, men placebo är bra det med. Jag har torrare hud i mina virvlar och produkten lovar bättre hårbotten efter 3 veckor så jag väntar med min slutgiltiga recension tills dess.
Jag är inte mycket för hårgrejer eftersom jag aldrig orkar styla håret, men jag fick några testers från Amika nyligen som jag lyxade till det med när jag tvättade håret ikväll. Eftersom jag använde nytt schampo, balsam, en anti-frizz treatment och dessutom en ny hårfön så vet jag tyvärr inte vilken produkt som tillförde vad. Men jag utgår från att det är tack vare Amika Smooth over frizz fighting treatment som mitt hår är så sinnessjukt glansigt och ofrissigt. För herregud, ser ni?! Inte ett enda hårstrå spretar och det är inte likt mitt hår. 😅 Visst, mitt hår är naturligt glansigt, men det är även flygigt och frissigt. Not today! Jag har nog aldrig sett mitt hår så.. sammanhållet haha, inte ens efter ett besök hos frisören. Och det bästa är att Smooth over inte är någon jobbig spray eller mousse som man måste hålla på med, utan mer som en rinnig hårmask man smetar in längderna med efter att man tvättat håret, väntar en minut och sköljer ur. 🙌🏼 Så lite ansträngning för så fint resultat, det är så hårvård ska vara! Lägger till i varukorgen direkt. 🛒
First impression av Amika Brooklyn Bombshell Blowout Volume Spray Hårvård är verkligen inte mitt ämne, så att kombinera det med några för mig svårare omständigheter (allergi, väldigt känslig hårbotten mot en del ämnen osv) är ständigt en svår balansgång. Men jag behövde ett värmeskydd och valet föll på den här. Produkten ska utöver att skydda mot värme också ge volym, lätt stadga och textur utan att tynga ner håret. Märkte väl inte av att mitt väldigt glatta hår fick någon specifik textur men volymen kan jag tycka höll i sig längre när jag fick hjälp att föna med rundborste. De gånger jag fönat "vanligt" märkte jag inte riktigt av någon ökad volym eller att den volym jag hade höll längre. Gillar förpackningen också, dels hur man sprayar ut från den, misten och att man smidigt kan låsa sprayen. Köpte produkten mest för värmeskyddet, de andra delarna är bara en bonus om de funkar, så jag är inte missnöjd med mitt köp alls!
Här är mitt första intryck av det spännande balsamet från Fenty Beauty! Flaskan är i metall?! Va! Vet inte varför den är i metall riktig mer än att det sticker ut och är annorlunda. Försökte klinga ned en lång kaffesked på förpackningen med ljudet vart inte så klingande som jag förväntat mig så filmar därför botten istället för att visa metallen. Har inte frågat min källa i metall och plast kunskap men ska fråga i helgen om någon är nyfiken. Det känns som det inte är plast över utan används en färg över bara och att korken/ pumpen är delvis i metall och hårdplast. Den är snygg och riktigt gedigen och känns lyxig med en snygg blå- turkos färg och fin form. Pumpen fungerar bra trots att innehållet är rätt kraftigt i konsistensen ( kan det vara en av anledningarna till att den är i metall undrar jag) Själv är jag inte så känslig över om den är i pump, tub eller burk och mer noga över innehållet men vet att många inte gillar burkar och tycker att många har för hala ytor på produkter i duschen. För min del kunde jag lika gärna köpt burken som verkar ha identiskt innehåll men har inte lusläst så kan ha missta mig. Doften är otroligt god och påminner mig om någon parfym jag haft för längesedan. Lyxig, blommig och både fräsch och lite tyngre samtidigt💐🌺! Får ni chansen i butik ta lite på handen och känn på den. Till det viktigaste som är resultatet i mitt väldigt långa hår med många hårstrån som har mycket blekta slingor. Det är ett kraftigare balsam som namnet säger " The Rich One" Jag tycker mycket om det och rekommenderar det till någon som inte orkar med en inpackning men såklart är det fortfarande endast ett balsam. Jag kommer att använda det flera ggr innan jag sätter betyget på produktsidan eftersom jag ena gången jag använt det blandat det med ett silverbalsam fän Joico. Men det lutar åt en 4/ 5 just nu och jag håller tummarna för en fyra eller femma 🩵 En stark fördel för mig med långt hår är att den innehåller 300 ml👌
Nioxin har verkligen fungerat för mig. Jag har skandinaviskt hår med fina hårstrån som jag har under mina tonår helblekt, slingat, gjort balayage osv. Det har vid tillfällen förstört mitt hår, nu var det länge sedan jag helblekte det (cirka 4 år) men det tar tid för det att återställa sig fullständigt. I April tog jag beslutet att börja använda Nioxin då jag hört och läst mycket om det, det är det bästa beslutet jag gjort i år. Nu har det bara gått 6 månader sedan första användning men jag märker otrolig skillnad, mitt hår växer märkbart snabbare och mer hår växer ut, det har även min frisör påpekat. Från att haft hår som torkat blixtsnabbt så är det i botten blött betydligt längre. Även när jag borstar håret behöver jag trycka hårborsten mer än tidigare mot hårbotten för att piggarna ska gå enda ner i botten. Alla produkter fungerar olika för alla, men jag vill rekommendera alla som upplever besvär med tunt/fint hår att i alla fall testa Nioxin!😍
Jag fick den stora äran att få hem Björn Axéns Repair Bonding Serum och har nu testat det sedan början av september. Tänkte därför dela med mig av min upplevelse som ett litet tack – och för att kanske hjälpa någon annan med liknande hår att hitta rätt produkt. Jag har ett typiskt skandinaviskt hår – tunt, skadat och ofta frissigt, så jag var väldigt nyfiken på vad serumet skulle kunna göra för mig. Konsistensen är relativt lätt och sjunker in snabbt i håret utan att tynga ner, vilket jag verkligen uppskattar. Däremot upplever jag att den inte är superdryg, jag behöver ta lite mer produkt för att få önskad effekt. Doften är mild, åt det blommiga hållet, och känns fräsch utan att bli för mycket. Effektmässigt märker jag tydligt att frisset lägger sig när jag använder serumet i nytvättat hår, och håret känns både glansigare och har fått en bättre struktur. Det känns helt enkelt friskare och mer välvårdat efter användning, vilket gör att jag gärna fortsätter använda det. För mig blir det ett starkt 4/5 stjärnor – för effekten är jättebra, men jag hade gärna sett att flaskan (50 ml för 290 kr) räckte lite längre. Fördelar: • Lätt konsistens som inte tynger ner håret • Mild, fin doft • Ger mer glans och bättre struktur • Frisset lägger sig direkt efter tvätt Nackdelar: • Inte så dryg, går åt lite mer produkt • Relativt dyr i förhållande till mängden
Back to routines med vår serie Repair! 🌟 Nu när säsongen skiftar så skiftar också våra hud och hårrutiner. Huden behöver mer fukt och håret behöver mer vård. Efter en sommar av sol och bad så märks det på håret hur vi har haft en careless free summer. Vår Repair rutin väntar på att få ta hand om de slitna topparna och ge ditt hår lite mer omsorg! Repair är framtagen för dig med skadat eller slitet hår som behöver extra omsorg. Serien reparerar, stärker och ger håret tillbaka sin glans – med kliniskt bevisad reparerande effekt redan från första användningen. I centrum står vår hero-produkt Repair Bonding Serum, ett intensivt reparerande serum som stärker håret, återuppbygger skadade bindningar och förebygger framtida skador. Tillsammans med Repair Shampoo, Conditioner och Hair Mask skapar det en komplett rutin för friskare, starkare och mer motståndskraftigt hår i höst 💙
Björn Axén Repair Hair Mask 💧💙 Fick denna godingen levererad till dörren tidigt i morse. Bestämde mig för att testa den efter att jag läst följande på elle.se: "Beautyredaktören tipsar: Bästa hårinpackningen – är ett budgetfynd ELLEs Veronica Henriksson har hittat hårmasken som snabbt trollar fram skinande längder och frissfria toppar. Här är budgetkapet som passar alla hår!" Produktbeskrivning: Denna djupt reparerande hårinpackning är berikad med aminosyror för att reparera och stärka skadat hår och förbättra elasticiteten. Den innehåller också Squalane, för mjukt och glansigt hår, och Provitamin B5 som återfuktar hår och hårbotten.  Doft: Subtil, blommig doft med noter av cederträ, jasmin och persika. Hårtyp: Passar alla hårtyper. Någon som testat den?
Beauty First Impression 💚🫧 Första hårtvätten med Clarins Nourishing Solid Shampoo Bar (berikad med argan-& ekologisk kameliaolja) Lite svårt och ovant att veta exakt hur man ska använda baren. Efter att ha blött håret noga drar man baren över håret upprepade gånger för att därefter jobba upp ett skum. Skummet känns nästan som shower mousse eller raklödder. Det är slätt, fylligt och doftar svagt men gott. Sköljde ur det noggrant men troligen hade jag tagit i för mycket för håret kändes nästan gnisslande rent. Tänkte att det skulle bli ett rent trassel men sköljde ännu mer och då blev håret mjukare. Ville inte ta i för mycket balsam för att kunna bedöma resultatet så applicerade bara i topparna. Lite oväntat kunde jag borsta igenom mitt blöta hår utan problem utan någon utredande produkt i och nu när håret torkat känns det fortfarande väldigt lent och mjukt. Hur länge håret kommer att hålla sig fräscht återstår att se. Slutsats: Nog lite smidigare att använda en shampoo bar och lättare att applicera om man har kortare hår än mig (halvvägs ner på ryggen) men med lite träning lär man sig nog veta hur mycket som behövs och då kommer också schamponeringen gå snabbare. + dryg produkt som gör den prisvärd + miljövänlig + formulan (moussekänsla) + mjukt hår - lite svår och tidskrävande applicering - baren blir ganska hal att hålla
HÅRVÅRD har blivit kul och jag fattigare... 😃 Har den senaste tiden fått upp ögonen och intresset lite mer för hårvård. Allt-i-en sprayer har blivit en favorit. Har använt dessa tre det senaste halvåret och gillar dem faktiskt alla 3 så jag varvar och varierar lite efter humör, doft, glans osv. Favoriten, om jag måste välja en, är nog den från Joico som jag därför köpte om i fullsize på någon superdeal för ett tag sedan. Tänker dock spara den lilla då man kan fylla på den. Perfekt i handväskan eller på resan. Nyfiken på att se vad jag kommer tycka om den från Amika som ingick i setet jag köpte nyligen. Kanske blir den en ny favorit? 😃 Både den från Joico och Colorwow finns även i liten förpackning på KICKS. Den från Matrix bytte nyligen förpackning (så mycket finare nu). Har du testat någon av dem? Eller har du en annan favorit? Tipsa och dela gärna! 🥰
✨ Say hello to your best curls ever ✨ Vår nya Curl-serie är här, skapad för att ge naturliga lockar den kärlek de förtjänar. Vi pratar djupvård, maxad återfuktning och definition. Dina lockar blir studsiga, glansiga och fulla av liv. En frisk och upplyftande doft där citron och bergamott möter mjukt vitt te, varm mysk, amber och en hint av vanilj. Curl-serien bygger på vårdande ingredienser som Creatine, Nordic Birch Sap och Jojoba Oil. Här hittar du allt du behöver för dina lockar: • Curl Shampoo • Curl Conditioner • Curl Hair Mask • Curl Defining Mousse • Curl Creator Cream • Curl Reactivating Spray • Curl Brush 💡 Serien passar alla locktyper! Känn dig fri att mixa och matcha för att hitta din perfekta kombination och låt lockarna tala för sig själva 💚 Frågor om Curl-serien? Kommentera så svarar vi i nästa inlägg!
Hår är mina produkter som jag använder när jag vill ha volym på håret Jag använder det helst inte så ofta eftersom det gör håret lite sprödare men suger ju upp fett i håret och ja det blir luftigare och får volym! Ett favorit torrschampo som också har ett bra pris är det från Löwengrip som finns i olika dofter, det här är min favoritdoft 🩵 Aminas volymspray som är en såkallad root- lift sprYär inte uttorkande för håret och ger håret näring. Doftar knappt något och har en jättefin flaska. Vem blir inte glad av den färgglada förpackningen🌸😍 Texture spray från Unite som jag älskar doften på. Ger mycket volym men klart uttorkande och jag tvättar bort den men djup rengörande/ detox- schampo för att vara rädd om hår och hårbotten precis som när jag använt torrschampo. Finns inte på Kicks än🥰
Recension av Oribe Bright Blonde Essential Priming Serum: Riktigt bra serum som gör håret mjukt och glansigt. Ganska snabbt upplever jag att mitt hyfsat nyslingade hår får en ännu finare och kallare ton. Hoppas att det inte bara är min känsla! Lättflytande konsistens och väldigt lila så jag har varit försiktig med applicering efter jag klätt mig. Önskar att innehållet var lite tjockare men det är iofs ett "Priming Serum". Jag skulle nog säga att det är mer som en primer för håret om jag jämför med hur serum brukar vara. Värmeskyddar och är säkert extra bra för de som värmestylar sitt hår, jag gör aldrig det i princip. Minus för det höga priset som gör att jag nog inte kommer att det köpa igen. Blir tyvärr inte prisvärt, jag har haft andra hårserum som varit lika bra eller bättre men lite billigare.
First Impression 💙 AUGUSTINUS BADER The Leave-In Hair Treatment Har för första gången testat en hårvårdsprodukt från Augustinus Bader. Inte inom min budget men fick en tester på denna, The Leave-In Hair Treatment, vid ett köp. Älskar den!🥰  Tyvärr... 😂   Produkten har en ganska lätt formula men ger ett resultat som känns magiskt. Den ska bl a vara djupt återfuktande och skydda håret från det mesta, även mot UVA-och UVB-strålar.  Innehåller förutom något patentingrediens som kallas TFC8 även olika vitaminer samt näringsrik havrekärnolja.  Resultatet på mitt hår blev ett smått otroligt mjukt och följsamt hår med strålande glans. ➕️  fantastiskt resultat  ➖️  priset  Någon som testat den och känner till ett långsiktigt resultat?
Bästa duon till håret✨💖🩷 Underbar duo som jag använder på långt hår med blekta slingor och får frisfritt, mjukt, lent, återfuktar, glansigt, spänstigt och glansigt hår! Att spraya håret med misten i den här nya otroligt god doftande serien är dunderbra! Fungerar även som stor hjälp/ räddare av håret om jag inte använt inpackning och behöver extra fukt och vård av håret, det är inte vanligt 🌸! Misten är mjölkig och lite tyngre och som sagt den är bäst i blött hår. Att kombinera den med oljan som jag också ibland kallar för serum för att indirekt säga att den är lättare än en en klassisk hårolja i konsistensen är verkligen ett riktigt bra beauty hack! Oljanger en effekt av glansigt hår och ger samtidigt en lättare återfuktning och skydd till håret som behövs dagligen. Så först tar alltså misten för att ge en direkt fuktgivande och vårdande boost efter tvätt och sen daglig vård av håret med den härliga lättare oljan💕😻💖✨ Jag är absolut beroende av den här duon som doftar ros, blommor och grapefrukt 🩷
För att hålla sommarhåret fräscht så använder jag mestadels Kerastase Gloss Absolu serie med sin otroliga doft som ger endel fukt och ett glansigt och luftigt hår som jag växlar med Loreal Proffesionell Metal DX som tar bort metallbeläggningar på håret som gör det matt och gult och även gör det svårt att ta upp hårvården. Är heller nte hårt som vanligt detox schampo utan mer vårdande och går att använda varje tvätt om man vill. Det är ju en serie som är bra när man reser eller är på landet och vattnet ofta har mycket metaller, det sköna är att inpackningen verkat på 1 minut och inget balsam behövs. Toppen i dessa vattenbrist tider💦👌! Ett annat tips i vattenbrist tider är ju faktiskt K18 masken för övrigt som är en leave-in mask❤️ Leave in produkter är ju otroligt viktigt för att vårda och skydda håret. Lyckades tagga de första på bilden men inte IGK Antisocial som är otrolig, en nattmask som är unik. En torrmask tänkt till natten med utmärkt på dagen om jag vill ha fint, lent och glansigt hår utan minsta risk att det blir tungt! Joico misten är vårdande, skyddar mot UV- strålning ( som gör håret gult även det) fuktgivande, värmeskyddande och utredande 😎 Misten i Gloss Absolu serien är mig så kär att jag alltid vill ha den. Den hjälper mitt hår att klara sig utan lite tyngre vårdande mask och passar riktigt bra ihop med den tunna lätta och glow- givande oljan i samma serie✨💖! Kerastase har fler fina håroljor och den på bilden är otroligt bra både på att vårda, ge glans och inte tynga ned, använder den till natten för att inte kudden ska suga upp all fukt från håret och göra det torrt och skört. Schampot i Absolu Gloss serien är underbart, doften, glansen, löddret och glänser + den fina rosa flaskan med roseguld detaljer är härlig🩷💖! balsamet är är otroligt fint, lätt, fuktgivande och glans och ger garanterat ett lätt oc luftigt hår. Ibland slänger jag in en fuktmask om jag badat håret i saltvatten gärna den från Björk som heter fukt💦 Mitt hår är egentligen längre och lite mer än vad det ser ut på bilden och jag har blekta slingor. Så bra hårvård är ett måste för att det ska må och se ut som jag vill och jag använder inte hårtork nu när det är varmt, toppen för att håret ska må bra att minska med sånt onödigt slitage.