Kérastase Genesis Serum Anti Chute Fortifiant
Nu har jag beautytestat detta skalpserum i 4 veckor och har ca 1/5 kvar i flaskan så känner det är dax att ge en recension.
🫡 Om mig:
Jag har torr hy/skalp och rakt obehandlat hår. Skulle säga att jag har medium hår (inte grovt men inte heller fint/tunt) då jag är en mix av scandi/asia. Har tidigare haft problem med skalpen + håravfall pga stress. Jobbar med livsmedel så har håret uppsatt + mössa i minst 8h om dagen.
Min vanliga hårrutin är att jag tvättar håret ungefär var 3:dje dag. 2x schampoo > balsam > skalpserum > hårolja/treatment (> ev föna 50% torrt). Någon gång i månaden kör jag även detox för skalpen + hårinpackning för längderna.
🚿 Hur jag använder produkten:
1 - 2 gånger om dagen (morgon och/eller kväll), 1 - 2 pipetter per gång. Dvs 2 - 4 pipetter om dagen. Borstar först igenom håret så det blir lättare att applicera. Efter applicering så masserar jag in produkten i hårbotten.
👀 Första intrycket:
Doften (fräsch salong-unisex 🌿), tog en stund att vänja mig vid den men nu tycker jag om den och den håller i sig! Glasflaskan är stor (90ml) och det känns att det är ett lyxigt märke. Formulan är trevlig, lagom tjock /rinnig och den stannar där man applicerar den.
📈 Resultat över tid:
Jag upplever att min hårkvalité har blivit bättre (tappar mindre hår samt mindre brutna hårstrån) samt att min skalp som annars brukar klia sönder så här års mår jättebra och kliar inte alls. Så jag tycker absolut att den lever upp till det den säger att den ska göra.
👍Vad jag gillade mest:
Den svalkande känslan vid applicering, konsistensen och att min skalp inte kliar längre. (Min sambo gillar nog att jag inte tappar så mycket hår hemma mest. 🫠)
👎Vad jag gillade minst:
Det skulle väl vara priset (735:-), den är ganska odryg (min kommer hålla i max 2 veckor till) och att det inte finns en mer "resevänlig" version. Denna lyxiga glasflaska är lite för tung om man vill resa med lätt och smidig packning.
🌟 Overall:
4 av 5 poäng. Är supernöjd med resultatet, det är väl priset + odrygheten tillsammans som drar ner den från 5 till 4. Kan absolut kunna tänka mig att köpa den igen men på kampanj i så fall.
Och TACK KICKS för förtroendet som Beauty Tester. Det gör jag gärna om. 💖