/ Mitt balsam blev tyvärr stulet på gymmet, så jag passade på
Danfeng
Beauty Pro
01/05/26-09:51
Mitt balsam blev tyvärr stulet på gymmet, så jag passade på att testa en ny produkt. Jag började använda KÉRASTASE Genesis Fondant Renforçateur Conditioner, eftersom den marknadsförs med fokus på att minska håravbrott och stärka håret. Men efter att ha använt den ett tag har jag lite blandade känslor. Först det positiva: balsamet har en väldigt lätt konsistens och känns inte tungt som många reparerande produkter kan göra. Efter schamponering applicerar jag det i längderna och topparna, låter det verka några minuter och sköljer sedan ur. Håret blir märkbart mjukare och lättare att reda ut, med mindre trassel. Efter föning känns håret slätt och får fin glans, utan att tynga ner rötterna – vilket passar bra för fint hår. Produkten fokuserar på att minska hår som går av, och där tycker jag faktiskt att den hjälper lite. Till exempel verkar det bli färre korta, avbrutna hårstrån när jag borstar håret, och topparna ser mindre slitna ut. Men problemet för mig är att mitt största bekymmer inte är att håret går av, utan att jag tappar hela hårstrån från roten – alltså ganska kraftigt håravfall. Och där märker jag tyvärr ingen större skillnad. Efter en tids användning är mängden hår jag tappar vid tvätt och under dagen ungefär densamma som tidigare. Jag insåg också att den här typen av balsam främst verkar på själva hårstrået och förbättrar dess styrka och kvalitet, men inte påverkar hårbotten eller hårsäckarna där problemet med håravfall faktiskt uppstår. Sammanfattningsvis: om ditt problem är skört hår som lätt går av, kan det här balsamet absolut vara till hjälp – håret känns mjukare, starkare och mer följsamt. Men om du, som jag, upplever att du tappar mycket hår från roten, så är det här nog inte rätt produkt för just det problemet. Då kan det vara bättre att komplettera med produkter som riktar sig mot hårbotten, eller även se över faktorer som stress, kost och livsstil. För mig fungerar det mer som ett balsam som förbättrar hårkvaliteten – inte som en lösning på håravfall.
Genesis Duo Discovery Set
KÉRASTASE
Genesis Duo Discovery Set
Fortsätt utforska gemenskapen!