Här är mitt första intryck av det spännande balsamet från Fenty Beauty!
Flaskan är i metall?! Va! Vet inte varför den är i metall riktig mer än att det sticker ut och är annorlunda. Försökte klinga ned en lång kaffesked på förpackningen med ljudet vart inte så klingande som jag förväntat mig så filmar därför botten istället för att visa metallen. Har inte frågat min källa i metall och plast kunskap men ska fråga i helgen om någon är nyfiken. Det känns som det inte är plast över utan används en färg över bara och att korken/ pumpen är delvis i metall och hårdplast.
Den är snygg och riktigt gedigen och känns lyxig med en snygg blå- turkos färg och fin form. Pumpen fungerar bra trots att innehållet är rätt kraftigt i konsistensen ( kan det vara en av anledningarna till att den är i metall undrar jag) Själv är jag inte så känslig över om den är i pump, tub eller burk och mer noga över innehållet men vet att många inte gillar burkar och tycker att många har för hala ytor på produkter i duschen. För min del kunde jag lika gärna köpt burken som verkar ha identiskt innehåll men har inte lusläst så kan ha missta mig.
Doften är otroligt god och påminner mig om någon parfym jag haft för längesedan. Lyxig, blommig och både fräsch och lite tyngre samtidigt💐🌺! Får ni chansen i butik ta lite på handen och känn på den.
Till det viktigaste som är resultatet i mitt väldigt långa hår med många hårstrån som har mycket blekta slingor. Det är ett kraftigare balsam som namnet säger " The Rich One" Jag tycker mycket om det och rekommenderar det till någon som inte orkar med en inpackning men såklart är det fortfarande endast ett balsam. Jag kommer att använda det flera ggr innan jag sätter betyget på produktsidan eftersom jag ena gången jag använt det blandat det med ett silverbalsam fän Joico. Men det lutar åt en 4/ 5 just nu och jag håller tummarna för en fyra eller femma 🩵 En stark fördel för mig med långt hår är att den innehåller 300 ml👌
Fenty Beauty
The Rich One Conditioner 300 ml