Matas Volume booster – recension
Nu har jag testat den här sprayen två gånger, och fler gånger blir det tyvärr inte.. Jag var väldigt taggad på denna eftersom jag länge varit på jakt efter någon form av texturspray eller liknande som ger volym. Men jag vet inte hur andra kan vara så nöjda, för i mitt hår var den inte bara "meh" utan jag verkligen avskyr den. 😔
Först och främst så blir håret helt grått, precis som med torrschampo, med skillnaden att detta grå inte går bort hur mycket jag än masserar, rufsar, borstar. Sen blir håret också lite matt, trots att det står att den ska ge glans.
Det står att sprayen funkar som ett torrschampo utöver att ge volym. Jag har nog aldrig använt en produkt som får håret att kännas så äckligt förut! Jag kan inte ens beskriva känslan, det känns typ som att jag har låtit håret bli flottigt från rot till topp och sen täckt det med mjöl. Usch! Jag kände att jag behövde schamponera håret två gånger för att tvätta ur sprayen sen, det har jag aldrig behövt förut.
Och inte fan fick jag någon volym i håret heller! 😫
Det står att man ska använda hårfön för bästa resultat och det har jag inte testat. Det ska dock funka utan hårfön. Jag är inte ens villig att testa för om jag måste hålla på och föna in en spray i redan torrt hår så tappar den poängen helt för mig. Det ska vara enkelt och snabbt, annars kan det vara!
Uppenbarligen funkar sprayen för andra eftersom den har positiva recensioner, men för mig var den en flopp och en besvikelse. Tur att jag köpte den lilla flaskan. 😉
Matas Striber
Volume Booster Fragrance Free Travelsize 50 ml