/ Hjälp! Min 6 åriga dotter har världens finaste hår! NÄR man
Cassandra
Beauty Pro
24/08/26-10:50
Hjälp! Min 6 åriga dotter har världens finaste hår! NÄR man får ta hand om det. Hon är väldigt lockig med tunna hårstrån som gör att det blir rätt trassligt, speciellt när hon sover (silkesmössa/silkesörngott går tyvärr bort då hon inte gillar det). Tvätta det gör vi ca 2-3 gånger i veckan, ofta mot hennes vilja. Hon hatar att kamma det (såklart det gör ju ont). Jag har nog testat allt jag kan hitta när det kommer till inpackning, samt leave in och utredande spray. Använt borste från wetbrush samt Molimenti men det är ändå så svårt varje gång. Även om man inte ska borsta det torrt pga lockarna så är jag illa tvungen då det annars blir dreadlocks mellan tvättarna och då svårt att reda ut när det är fuktigt med. Så vad har ni för tips? Några magic wonders eller knep som kan hjälpa oss? Jag har föreslagit att klippa håret men får tvärnej på det. Jag är glad jag lyckas klippa topparna då och då efter tvätt 😂 Jag gissar på att jag har liknande hårtyp i grund och botten men som jag behandlat som frissigt hår = plattat med strykjärn i barndomen + plattar/fönar det rakt nu som vuxen. Tycker jag dessutom har för kort hår just nu att ens försöka mig på att få fram lockarna 😅
Fortsätt utforska gemenskapen!