Beauty First Impression đđ«§
Första hÄrtvÀtten med Clarins Nourishing Solid Shampoo Bar (berikad med argan-& ekologisk kameliaolja)
Lite svÄrt och ovant att veta exakt hur man ska anvÀnda baren. Efter att ha blött hÄret noga drar man baren över hÄret upprepade gÄnger för att dÀrefter jobba upp ett skum. Skummet kÀnns nÀstan som shower mousse eller raklödder. Det Àr slÀtt, fylligt och doftar svagt men gott.
Sköljde ur det noggrant men troligen hade jag tagit i för mycket för hÄret kÀndes nÀstan gnisslande rent. TÀnkte att det skulle bli ett rent trassel men sköljde Ànnu mer och dÄ blev hÄret mjukare.
Ville inte ta i för mycket balsam för att kunna bedöma resultatet sÄ applicerade bara i topparna.
Lite ovÀntat kunde jag borsta igenom mitt blöta hÄr utan problem utan nÄgon utredande produkt i och nu nÀr hÄret torkat kÀnns det fortfarande vÀldigt lent och mjukt.
Hur lÀnge hÄret kommer att hÄlla sig frÀscht ÄterstÄr att se.
Slutsats:
Nog lite smidigare att anvÀnda en shampoo bar och lÀttare att applicera om man har kortare hÄr Àn mig (halvvÀgs ner pÄ ryggen) men med lite trÀning lÀr man sig nog veta hur mycket som behövs och dÄ kommer ocksÄ schamponeringen gÄ snabbare.
+ dryg produkt som gör den prisvÀrd
+ miljövÀnlig
+ formulan (moussekÀnsla)
+ mjukt hÄr
- lite svÄr och tidskrÀvande applicering
- baren blir ganska hal att hÄlla