2026 = Hår År
Ska bli spännande att fortsätta testa och förhoppningsvis hitta nya hårvårdsfavoriter.
De flesta av dessa är nya för mig, även flera av varumärkena som t ex Gisou, Fenty HAIR och milk_shake.
Från Amika har jag redan testat en mask (Soulfood Nourishing Mask) och deras leave-in spray, Hydro Rush Intense Moisture Leave-In Conditioner. Båda helt ok men inte så att jag skulle köpa om dem direkt.
Gillar hårparfymen (originaldoften) från Gisou väldigt mycket även om själva produkten hårparfym kan kännas rätt onödig. Men vad är egentligen nödvändigt av allt vi använder? Inte mycket!
Hur som helst, kul är det, och jag ser fram emot långa varma bad och att testa både den omtalade hårmasken från Gisou och den från Fenty Hair. Har inte blivit besviken på någon av Rihanna's produkter ännu.
milk_shake har än så länge överträffat mina förväntningar och det kan nog bli omköp på någon eller eventuellt båda deras leave-in produkter som har en helt annan doft och formula (krämig mousse, se tidigare inlägg) än min nuvarande leave-in favorit från Kérastase, Gloss Absolu Anti-Frizz Glaze Milk Heat Protection.
Håroljor - alternerar just nu mellan två från Kérastase. Gloss Absolu Glaze Drops och den jag lyckats tagga. Båda är bra men för dyra tycker jag så det ska bli spännande att se vad jag tycker om den från L'ANZA som jag köpte till fyndpris och som fått minst lika högt betyg.
Schampo och balsam har jag inga fasta. Här blir det olika varje gång. Allt från L'Oréal Professionnel, Björn Axén och Clarins (Nourishing Solid Shampoo Bar) till billigare köpta i mataffären som t ex Schwarzkopf Gliss.
Har nämligen kommit fram till att mitt hår tycks vara relativt opåverkat vare sig dessa produkter kostar 50 kr eller 350 kr per flaska. Kanske lite kontroversiellt men så funkar mitt hår.
Bra och prisvärda inpackningar jag köper regelbundet är Björn Axéns Moisture och Repair. Tips: Jämför priserna på dessa då de ganska ofta finns att köpa med upp till 50% rabatt. Även ofta med på apotekens kampanjer.