DAVINES OI SERIE
Kommer ni ihåg tävlingen i vintras, med ett paket från Davines som vinst?! Jag var en av 2 vinnare. Nu blir det här inte en regelrätt recension men jag vill ändå berätta om mina tankar kring produkterna i paketet.
Som bakgrundsinformation kan jag berätta att jag har ett torrt, fint, självlockigt hår (typ 3a).
Är denna serie för mig? Svar nej!🙂↔️🙅 Betyder det att den är dålig? Verkligen inte enligt många recensioner på KICKS produkt sidor. Många har kommenterat den starka doften och jag förstår. Påminner om en blandning av eteriska oljor och kemikalier. Men var inte rädd, doften lägger sig mycket då håret är torrt. Då känns den som en lyxig unisex SPA doft. Diskret faktiskt.
Varför fungerar det inte för mig då undrar du kanske 🤔 ja produkterna känns strippande och uttorkande. Och det är verkligen motsatsen till vad mitt hår behöver. Det mest positiva med dem är att de är lättviktiga och det passar mig ☺️👍 samt att jag gillar unisex doften av det färdiga resultatet.
Så utan att vara någon hår expert så förmodar jag att denna serie passar bättre för ett grövre oljigare hår. Detta var min första gång med produkter från Davines. Denna serie kommer jag inte att köpa men kanske deras curl eller moisture produkter. Vad tycker ni? Borde jag ge någon annan av deras serier en chans? Tipsa gärna 🤗
Davines
OI Liquid Luster 300 ml
Davines
OI All In One Milk 135 ml
Davines
OI Soufflé Hair Styling Mousse 50 ml