/ First impression av Olaplex Weightless Nourishing Mask Det
Nathalie
Beauty Pro
10/11/25-23:01

First impression av Olaplex Weightless Nourishing Mask

Det här är min första produkt någonsin från Olaplex, och det känns lite som att jag kommer svära i kyrkan med det här inlägget... Men min första känsla när jag hade den i håret var "Eh... Ska det kännas såhär...?"

Nej, nu ljög jag. Min första tanke var faktiskt hur otroligt gott den luktar! Verkligen god doft. Kanske hade jag för höga förväntningar på produkten men jag gillade inte känslan i håret varken när den satt i eller var ursköljd. Enligt beskrivning ska håret bli starkare, mer motståndskraftigt och fylligare (det är ju saker man absolut inte kan utvärdera efter bara en gång!) och man ska känna att håret blir mjukare, glansigare och lättare att hantera. Och just det tycker jag nog faktiskt inte att det blev...?

Nu väger jag självklart in att jag bara använt den en enda gång och att effekten väl förstärks av att använda hela serien, vilket jag inte kan. Men jag köpte en hårinpackning för de tillfällen jag tvättar håret själv då mitt lockiga underhår känns väldigt torrt och jag vill tillföra det mer fukt.

Jag kan inte säga om det är en dålig hårinpackning än, men baserat enbart på den här enda användningen och priset så tror jag att jag kommer leta upp någon annan sen när den här tagit slut 😊

Weightless Nourishing Mask 200 ml
Olaplex
Weightless Nourishing Mask 200 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!