Amika: đ§Ąâ€ïžđ©”đ
Efter att ha lĂ€st mycket bra om Amika: (frĂ€mst doften đ) sĂ„ kan Ă€ven jag sĂ€ga att I approve!
â€ïž Superfruit Star Lightweight Hair Styling Oil
đ§Ą Normcore Signature Conditioner
đ©” Hydro Rush Intense Moisture Leave-In Conditioner
đ©· Perk Up Dry Shampoo
Mitt hĂ„r Ă€r lĂ„ngt, obehandlat men ganska strĂ€vt/tungt. KĂ€ndes som om jag tappade â
av mitt hÄr efter min graviditet + stress sÄ schampoo kör jag vÀldigt skalp-fokuserat + Kérastase Genesis Serum. För lÀngderna vill jag ha mkt fukt och nÀring.
NÀr jag sist tvÀttade hÄret (i tisdags, söndag idag) sÄ detoxade jag botten med en scrub för att det skulle bli riktigt rent. AnvÀnde sedan balmsamet och efter tvÀtt applicerade jag pÄ leave in-spray och hÄrolja.
Mitt hÄr blev sÄÄÄ mjukt, glansigt och luktar sÄ gott. Ingen av produkterna tynger ner hÄret (har anvÀnt leave in sprayen och hÄroljan varje dag) utan it stays light and fresh. Först idag kÀnns det lite fett men tog lite torrschampoo och Àven det luktar gott och kÀnns lovande. Inga vita flÀckar i mitt mörkbruna hÄr. Jag tror dock att endast balsam utan de andra produkterna efter tvÀtt hade blivit för lÀtt för mitt hÄr.
PluspoÀng att det Àr vÀrmeskydd i den vÀldigt lÀtta oljan. Det stÄr 1-2 pumpar men jag tog nog mellan 2-4 i blött och sen 1-2 i torrt.
Rekommenderar produkterna men man bör dofta pÄ den först för de luktar ganska starkt och doften Àr kanske inte för alla.
amika:
Hydro Rush Intense Moisture Leave-In Conditioner 200 ml
amika:
Superfruit Star Lightweight Hair Styling Oil 50 ml
amika:
Perk Up Dry Shampoo 64 ml
Normcore Signature Conditioner 275 ml