/ ⚜️ Recension av Kérastase Genesis Serum Anti-Chute
Sara
Beauty Star
16/12/25-11:45

⚜️ Recension av Kérastase Genesis Serum Anti-Chute Fortifiant

Jag har haft möjligheten att testa Kérastase Genesis Serum Anti-Chute Fortifiant under hösten, och det här är ett serum som verkligen kräver lite tålamod men som också levererar.

Efter att ha hamnat i klimakteriet har jag upplevt att jag tappat mer hår än tidigare. Under tiden jag använt detta serum har jag successivt märkt att håravfallet minskat. Resultatet kom inte direkt, utan blev tydligt först när flaskan var slut (den är helt tom nu). I dag fäller jag betydligt mindre hår än innan, och håret känns generellt starkare och går inte av lika lätt. Det bästa är att håret har börjat växa ut igen vid tinningarna. Där jag tappat som mest hår.

⚜️ Konsistens & applicering Jag gillar verkligen pipetten som gör serumet enkelt och smidigt att applicera direkt i hårbotten. Konsistensen är lätt och inte oljig, vilket gör att håret inte ser fett ut efter applicering. Hårbotten känns ren och fräsch.

⚜️ Doft Doften upplever jag som frisk och behaglig och bidrar till en lyxig känsla i hårvårdsrutinen. Däremot - är du mycket doftkänslig eller har allergier kan detta vara bra att ha i åtanke.

⚜️ Resultat & helhetsintryck Det här är inget snabbfix, men ett serum som arbetar över tid. För mig har det gjort tydlig skillnad både när det gäller håravfall och hårets styrka.

⚜️ Slutsats Kérastase ligger kanske inte i den billigaste prisklassen, men i det här fallet tycker jag absolut att produkten är värd sitt pris. Jag kommer definitivt att köpa den igen.

⭐️ Betyg: 5/5 ⚜️ Keeper? Ja.

Stort tack till KICKS BeautyTalks för möjligheten att testa! Väldigt uppskattat ❤️

Fortsätt utforska gemenskapen!