🌞 Self-tan & SPF 🌞 Jag ska erkänna att jag gärna vill ha lite solkysst glow men helst utan att ligga och steka på stranden. Är ganska mycket utomhus men då tillhör jag dem som hellre skyddar mig med tunna kläder, solhatt/keps och solglasögon än att hela dagarna upprepat smörja mig med solskydd. Men om jag är på stranden eller ligger vid poolen så smörjer jag mig från topp till tå med solskyddsprodukter från EVY Technology (säljs tyvärr ej längre på KICKS men finns på många apotek), SPF50 i ansiktet och på kroppen brukar jag börja med SPF50 för att i slutet av sommaren övergå till SPF30. Älskar denna brun-utan-sol mist för ansiktet från St Tropez och använder gärna någon härlig, återfuktande och väldoftande olja för att få lite färg och glow på kroppen. Finns många att välja bland, t ex denna från Rituals, Karma Shimmering Body Oil men även t ex NUXE och Hickap. Tänk på att inte spara och använda gammalt solskydd - det är en färskvara! Oftast finns det på förpackningen en symbol med antalet månader produkten kan användas efter öppnandet eller så kan det stå ett bäst före datum som på mina EVY och då gäller det oavsett om förpackningen är öppnad eller inte. Njut av S🌞LEN men var rädda om er! 🥰 Det är en sak att i förtid få rynkor och pigmentfläckar, en annan att få hudcancer!
😍GE KÄRLEK TILL DINA NAGLAR😍 Ibland kan det vara lätt att glömma bort att ge sina naglar den kärleken och omvårdnad dom behöver, speceillt om har lösnaglar i form av gelé, akryl eller andra typer av lösnaglar kan det vara bra att ta en paus då och då och ta hand om den naturliga nageln. Nu har Kicks weekend deal på 25% (😱) på nagelprodukter vilket ger DIG chansen att ge dina naglar lite extra kärlek. En bra början kan vara att köpa en bra nagelolja för att återfukta nagelbanden och nageln för att motverka torra naglar. Ett steg i min dagliga skönhetsrutin är att återfukta naglarna, vilket krävs enbart några sekunder sen är du klar😍 En bra nagelolja ger näring till huden runt om naglarna och nagelbanden, den får även dina naglar att se glansigare och friskare ut men även stärker nageln. En nagelolja jag kan starkt rekommendera är OPI - Pro Spa Mail And Cuticle Oil😍 OPI Nagel och Nagelbandsolja hjälper till att skydda, fylla på och stärka din naturliga nagel. Men gjord på massa olika bra ingredienser och oljor är det en olja som verkligen är skapad för att förgylla dina drömmar om finare och starkare naturliga naglar😍 Och för dig som har lösnaglar GLÖM inte heller nageloljan och ett av mina bästa Beauty secrets jag har fått är att skydda din hud på händerna genom att använda SPF innan du stoppar in dina händer under en UV- lampa💕 FYYYYNNNNDDDAAA nu hörrni innan helgenslut, gäller online och butik😍 Taggar med några av mina favorit produkter för naglar😍
⭐⭐⭐ NYHET ⭐⭐⭐ NYHET ⭐⭐⭐ Beauty Balm Serum Boosted Skin Tint - en först-i-sitt-slag tonad fast serumformula som ger lätt till medium täckning för en strålande hud. Packad med 8 hudälskande ingredienser ger den en naturlig finish och fantastisk vård. Mångsidig och lätt att applicera har Beauty Balm en lyxigt silkeslen konsistens som känns lätt och blandar sig sömlöst. Framtidens Beauty Balm har kommit! -VARFÖR DU KOMMER ATT ÄLSKA DEN • Hybridformel som förenar hudvård och makeup • Fast serum packat med 8 hudvårdsingredienser • HA+ teknologi som fyller ut fina linjer och rynkor • Lätt till medium täckning för en jämnare hudton • Ger en naturlig finish med en hälsosam lyster • Viktlös, andningsbar formula med en känsla av en andra hud • Silkeslen textur som smälter in i huden för en sömlös, jämn finish • Snabb och enkel applicering hemma eller när du är på språng • Lätt att blanda med fingertopparna • Ljusa, brons och skulptera med det mångsidiga nyansutbudet • Finns i 16 flexibla nyanser• Icke-irriterande, dermatologiskt testad formula • Fri från ftalater, mineralolja, talk, sulfater, parabener, doftämnen • Parfymfri • Cruelty free + Vegan -NYCKELINGREDIENSER • HA+ MICROSPHERES - Hjälper till att jämna ut fina linjer och rynkor. • PEPTIDKOMPLEX - Hjälper till att främja ungdomlig hud. • FETTSPALTER - Hjälper till att skydda och återställa. • KOLLAGEN-STABILISATOR - Hjälper till att återfukta för en slätare effekt. • KOKOSOLJA - Hjälper till att reparera för strålande hud. • SHEASMÖR - Hjälper till att tillföra mjukhet och fukt. • MARULAOLJA - Hjälper till att nära med kraftfulla antioxidanter. • JOJOBAFRÖOLJA - Hjälper till att lugna och återfukta. -BESKRIVNING AV NYANSERNYANS 1 Ljus hud med en neutral undertonNYANS 2 Ljus hud med en kall rosatonNYANS 3 Ljus hud med en varm undertonNYANS 4 Ljus hud med en gyllene persikotonNYANS 5 Ljus hud med en neutral gyllene undertonNYANS 6 Ljus hud med en gyllene persikotonNYANS 7 Ljus hud med en sval olivtonNYANS 8 Ljus med en varm gyllene undertonNYANS 9 Medium hud med en gyllene undertonNYANS 10 Medium hud med en sval gyllene undertonNYANS 11 Medium till solbränd hud med en neutral undertonNYANS 12 Medium hud med en sval olivtonNYANS 13 Djup hud med en neutral gyllene undertonNYANS 14 Djup hud med en varm gyllene undertonNYANS 15 Djup hud med en varm undertonNYANS 16 Djup hud med en neutral underton
PATCHOULI Läste nyligen att två av de doftnoter som trendar 2024 är Litchi och Patchouli. Är väldigt nyfiken på att provdofta MUGLER Angel EdP som @136650145 tipsade mig om ( ska vara en fin patchoulidoft) så det ska jag definitivt göra när jag har tillfälle. Var nära för ett tag sedan med kom inte så långt som till denna fina lilla ljusblå stjärna (se bild 4) innan min näsa blev "trött". Insåg dock precis att jag ju redan har en Patchouliparfym i min doftgarderob: 🖤 Tom Ford Black Orchid EdT 🖤 Med patchouli som både toppnot och basnot! Har inte riktigt vågat mig på denna på ett tag men nu är det nog dags att ta ut den ur kartongen. En häftig doft som gör mig tudelad. För mig är detta en klar unisex doft och den doftar väldigt kraftigt och vansinnigt länge. Kan inte fatta att detta skulle vara en EdT! 😃 Någon som testat den?
Mitt senaste köp ✨ För ett tag sedan besökte jag en butik för att förstå hypen kring Sol de Janeiros dofter och främst 59. Jag fastnade direkt för den så jag hem ett litet test på den för att få fortsätta testa den innan jag köper en stor flaska. Vet att det kan dofta gott i butik men att det sen är en helt annan doft när man använder den på kroppen. Men direkt när jag fick hem mitt lilla test så var det självklart att denna doften måste jag ha. Jag brukar inte dras till söta dofter annars undan brukar vilja ha lite mer mogna dofter men denna kunde jag inte motstå. När jag ändå var igång och beställde så passade jag på att klicka hem en ny mascara. Denna har jag sett mycket om på TikTok och WOW. Denna mascara får mina fransar att bli så långa. Men då jag gillar volym får jag alltid gå in med min sky high för att få en look jag gillar. 5/5 på båda dessa produkter 🙌🏼
NATURLIG LOOK ÖGON Jag var lite less på kolsvart mascara till vardags och något som kunde ge mig en lite mer naturlig look för mina ögon. Långa mörka fransar i all ära men det får inte bli för överdrivet, i alla fall inte så som jag vill ha det när det är vardag. Tänkte att jag skulle testa en mascara som låg mer i färgen som mitt naturliga hår och började söka på bruna mascaror. Hittade en hyfsad ny mascara från Lumene - ett favoritmärke när det gäller basprodukter. Och visst gjorde Lumene inte mig besviken den här gången heller. Naturlig brun färg, bra borste som borstar upp även de små håren och ögonen får en naturlig look med det där lilla extra. Jag är supernöjd med den här mascaran och vill tipsa så många som möjligt om den. Har någon annan testat den? Jag kan i alla fall varmt rekommendera den 😊 Den heter lumene nordic berry lenght volymen mascara i färgen Brown. Någon annan som har en sån där riktig favoritprodukt att dela med sig av från lumene - förutom CC-creamen och denna mascara 😅
L'Eau D'Issey Pure Nectar EdP av Issey Miyake Idag hände något roligt. Jag bar en av mina Issey Miyake-favoriter och blev faktiskt stoppad två gånger inne på ett stort varuhus av två olika personer på olika våningsplan som undrade vilken parfym jag hade. Visst händer det ibland att någon frågar om ens parfym och jag frågar själv andra ibland men att det har hänt mer än en gång har bara hänt mig tidigare med PRADA Paradoxe EdP när den var ny. Så vill du ha en fräsch, blommig, lite fruktig och ren doft prova denna nästa gång. Många av Issey Miyake's parfymer har en väldigt ren, mjuk och fräsch doft. Ljusa och feminina, så gillar du den doftkategorin provdofta Issey Miyake. Roligt också med en doft som inte väldigt många bär, tycker i alla fall jag. Har du någon parfym som okända frågat dig om? Kommentera gärna! 😍
Låt mig berätta till er om en parfym som doftar lyxigt, sexigt och kvinnlig... YSL Libre EdP Intense 😍 Libre Intense är det bästa av det bästa. Den är sexig, kraftfull och i grunden självförtroende i en flaska och en doft som du kan bära året runt. Libre är en av de få parfymer i min egna åsikt som håller i hela dagen, inget behov av att spruta flera gånger om dagen för att doften skall hålla i. Vaniljens och Tonkabönanens krämiga mjukhet, orkidéns fascinerande tjusning och värmen från Ambra och Vetiver kombineras för att skapa en doft som är både sensuell och tröstande. Den har också en mycket unik doftväg som är otroligt vacker, söt och sensuell. Livslängden och projektionen är också anmärkningsvärd. Den här parfymen har gett mig så mycket komplimanger av vänner, familj och främlingar på gatan. Har tappat räkningen för hur många gånger tjejer har kommit fram till mig på gatan och frågat vad för parfym jag har på mig😍 Priset är värt varenda liten krona för denna gudomliga parfym.😍
Lumene har flera prisvärda masker och det är ofta erbjudande på märket, så man kan fynda!Det här är en mask som exfolierar huden och den innehåller AHA. Den innehåller även C-vitamin vilket ger lyster till huden. Den här masken torkar inte efter applicering utan ligger som en gel mot huden, vilket är både svalkande och behagligt.Den är lätt transparent och orangefärgad, jag applicerar med en spatel och låter sitta i fem till 10 minuter enligt instruktion. Ett plus i kanten är att den även är vegansk och mestadels innehåller naturliga ingredienser!Jag upplever att huden blir väldigt len och får en fin lyster efter att jag har använt masken. Jag har ganska känslig hy men upplever inga reaktioner på huden efter användning. Jag använder masken ca en gång i veckan och tycker att det är en mycket trevlig mask som jag kommer att fortsätta att använda använda!
Lumene har flera prisvärda masker och det är ofta erbjudande på märket, så man kan fynda!Deras Nordic Clear clarifying Clay mask är framtagen för fet och lite oljig hud. Den exfolierar varsamt och matt ner huden. Den verkar lugnande på huden och hjälper till att jämna ut hudens struktur.Jag brukar börja med att grunda med en mild BHA syra toner för att öppna upp porerna. Sedan lägger jag denna lermask och låter verka ca 10 minuter. Masken stelnar lätt och avlägsnas bäst med fuktiga pads.Jag har en blandhy så fokuserar mest på T-zonen med denna mask, då den är lätt uttorkande. Jag upplever att huden känns ren efteråt och avslutar alltid med en fuktmask för att ge huden extra fukt och plump🌟Det är en trevlig lermask som jag absolut absolut kommer att fylla på med med denna burk är slut!
Ingen har väll missat att Kicks har 20% på dag och nattkrämerna?😱 Letar du efter en ny dag/nattkräm rekommenderar jag dig starkt till att investera dina pengar på Estée Lauder DayWear Anti-Oxidant Cream SPF15 NightWear Plus Anti-Oxidant Night Detox Cream. 😍 Fördelar dagkräm: 😍 * SPF15 * Innehåller Vitamin C & E, Hyaluronic Acid  * Original vispad créme med extra återfuktning för att hålla huden glödande *Antioxidantskyddande  * Bra för torrhet och uttorkning  * Åldersförebyggande Nackdelar dagkräm: 😕 * Låg SPF Fördelar nattkräm: 😍 * Detox, återfuktande intensivt medans du sover * Innehåller Vitamin C & E, Hyaluronic Acid, Shea Butter, Squalane, Glycerin * Lätt konsistens * Antioxidantskyddande * Åldersförebyggande * Bra för torrhet och uttorkning * Minskar porernas utseende Nackdel nattkräm: 😕 * Önska lite mer produkt Men i övrigt är produkten bra och kan rekommendera den till alla oavsett hudtyp😊
En mycket mångsidig och bra inpackning, en STORFAVORIT 👌😍 Endel kan ha hört mig nämna, eller snarare kanske tjata om den😃?! Den återfuktar, stärker håret och är färgbevarande, har allt alltså! Inget balsam behövs efter inpackningen utan inpackningen får verka i håret ut till 5 minuter och sen är det klart! ( Kom ihåg att torka håret med hairwrap eller T-shirt mellan schamponering och inpackning bara! Annars är rinner inpackningen bara av håret och går inte in i håret!) Mitt hår är midjelångt, är mellanblont med blekta slingor, så det är behandlat och behöver riktigt bra produkter Är tjockt och består av många fina hårstrån och endel mellan tjocka rekommenderar den här till dem som vill ha nåt riktigt bra för håret. Jag har använt den i snart tre år! Håroljan ger bra lyster och en av mina toppbästa håroljor! Ytterligare en Joico favorit🥰😍
Letar du efter en toppen concealer? Fulltäckande? I Got You😋 Personligen föredrar jag fulltäckande concealer och helst inte så tung på huden heller. Delar med mig av några av mina top favoriter som jag inte kan leva utan😍 Huda Beauty Faux Filter Concealer 💄 - Concealern har en lätt, mjuk konsistens och applikatorn gör det enkelt att applicera så mycket eller så lite som behövs. Med flera färger för olika hudtoner täckte den effektivt mina mörka ringar och håller hela dagen och natten. Tillsammans med Huda Beauty Easy bake & setting powder gör den underverk.  IT Bye Bye Under Eye 💄 - Jag har aldrig använt så lite av en produkt förut! Jag tror att den gör många av de saker som den lovar - den täcker mörka ringar, speciellt när den är satt med puder. Bästa sätt att få ut så mycket som möjligt från produkten är att dutta ut produkten lite med en post och låta den sitta 1-2 minuter innan du använder din Beauty blender för att dutta ut allt jämt och fint. Mac Pro Longwear concealer💄 - Vätskan i sig är väldigt lätt och tunn. Väldigt bra täckande och behövs så lite för att komma långt. Rekommenderar starkt att använda denna concealer tillsammans med Mac Studio Fix Foundation, naturlig och täckande resultat. L´oréal Paris Infaillible More Than Concealer 💄- En dupe för Huda Beauty faux filter concealer, en formula som är medium- full täckande och inte fungerar på huden. En formula som krävs väldigt lite för att göra stor skillnad. Detta kan nog vara den enda budget concealer som är värd så mycket mer än priset idag. Stor rekommendation till dig som vill ha bra täckande och inte får plånboken att gråta. Att hitta sin rätta concealer tar tid och krävs mycket testande tills man hittar den rätta och när du väl har hittat den rätta är man fast med dig 4 Life
Gör ditt egna LIP SCRUB 💋🥰 Görs enkelt av ingredienser man redan har hemma. Vanligt socker eller lite grövre råsocker blandas med t ex honung, olivolja, kokosolja eller vaselin. Ca 1 tsk socker till en tsk flytande ingrediens. Blanda och eventuellt justera. Ska kännas som våt sand. Massera på läpparna med mjuka rörelser och skölj av. Avsluta med någon återfuktande läpprodukt. Jag brukar göra detta 1-2 gånger per vecka. Gör du lite större mängd så kan det förvaras i burk med tätslutande lock i kylen ett par veckor. Mjuka fnasfria läppar gör att dina läpprodukter sitter bättre och med ännu finare finish.  För bästa förutsättning använd lip scrub regelbundet och återfukta med lip oil eller balm en stund innan applicering. Tryck med en pappersnäsduk för att suga upp överflödigt fett så "fäster" ditt lip gloss  eller läppstift bättre. 💋 För er som inte vill göra eget så taggar jag några lip scrub som finns i KICKS sortiment. 
Den inpackningen är för den med grövre torrt hår och gråa hårstrån som kan vara hårdare och torra. Så ni som har ett hår som förändras mycket när ni blivit äldre, den här är för er! Den här masken är alldeles för tungt för mitt hår och det ser som jag är i stort behov av att tvätta det när jag använt den, så jag kommer ge bort den. Men den är väl inte för mitt hår riktigt, de gråa stråna har knappt dykt upp men jag är ju äldre och tänkte att det skulle kanske vara en toppenmask för mig! Är hårvårdsnörd så testar mycket hårvårdsprodukter och skämmer bort håret❤ så nyfiken pä hårvård och Joicio har riktigt bra produkter! Har en annan stor favoritmask från Joicio som heter Hydrator intense Treatment, den är superbra och ger både fukt till håret och stärker det, den har jag alltid hemma och varvar med när sen 2-3 år tillbaka! Mitt hår är midjelångt, tjockt och består av många fina hårstrån. Det har blekta slingor på min mellanblonda färg, så är behandlat.
Har du testat något från Biotherms ikoniska produktserie Life Plankton? 💧💙 Både ögonkrämen och serumet är lätta i konsistensen och väldigt fräscha. Går snabbt in och känns verkligen återfuktande. De är nästan lite svala så för mig perfekta på sommaren då man kanske inte vill ha sina hudvårdsprodukter lika fylliga och feta som man behöver på vintern. Rekommenderar att man testar dessa i butik! Just nu har KICKS Club Deal på Biotherms bodylotions och då kan jag verkligen rekommendera Life Plankton Body Milk som har en otroligt god, fräsch och ren doft. Även Lait Corporel är jättebra (lite tjockare och med svag doft av citrus). Sheet masken Life Plankton Essence-In-Sheet är underbar! Har sagt det förut men den är verkligen superhärlig, så lystergivande och återfuktande. Och med massa extra produkt i förpackningen så att det räcker som serum i flera dagar extra. Fuktboosta huden inför vårsolens strålar! 💧🌞
En fråga jag får ofta är vad för produkter jag använder för mitt lockiga hår. Har under det senaste åren testat olika produkter tills jag fann dessa och mitt hår har aldrig mått så bra som det gör just nu. Lockigt hår är får mer friss och är mer tort än andra hårtyper, därför är det viktigt att hitta en olja som passar för din hårtyp och olja dagligen. Step by step; 🧚🏼 1. Börja med Mielle scalp & hair oil och massera ordentligt in oljan i hårbotten 5-10 min. Personligen låter jag oljan ligga på ungefär 1-2 timmar innan jag tvättar ur. 2. Balsamerar topparna innan du börjar scamponera med Mielle Rosemary Mint Strengthening Shampoo (glöm ej att schamponera 2 gånger) 🧖🏽‍♀️ 3. Därefter använd en bra hårinpackning för din hårtyp, mina favoriter för lockigt hår är Kérastase curl manifesto och Mielle Rosemary Mint Strengthening Hair Masque. Rekommenderar att låta hårmasken vara i 15-20 min innan du sköljer ur. 🧖🏽‍♀️ 4. Använd en hairwrap alt en t-shirt för att torka håret istället för kroppshanduk.🧖🏽‍♀️ 5. Använd en Leave-In Conditioner och jobba in den, en toppfavorit just nu är Mielle Rosemary Mint Leave-In Conditioner. 🧖🏽‍♀️ 6. Hår olja. Jag rekommenderar Sunny Isle Jamaican Castor Oil Extra Dark, denna olja är utmärkt för hårtillväxt, fuktar bort hår, förstärker håret samt läker och motverkar split ends. 💆🏽‍♀️ Sommaren är runt hörnet och vem vill inte ha fint och friskt hår, det är värt att spendera pengar och tid på sitt hår🥰
Vaknade upp igår med ett mail ifrån kicks där jag fick 30% på en valfri vara, perfekt tänkte jag. Jag som väntat på lite rabatter för att utnyttja mina två presentkort på vardera 300kr för att köpa mig en ny parfym. Åkte in till kicks och pratade med en helt underbar person som jag glömt namnet på, butiken ligger i gallerian Baronen Kalmar. Hon stod länge med mig och min kusin för att hjälpa mig hitta en perfekt ny parfym, tillslut stod det mellan prada intense och den vanliga. Tog ett sprut på vardera handled och fick rådet att komma tillbaka senare iom vi hade andra affärer vi skulle till, sagt och gjort kom vi tillbaka en timme senare och den vanliga pradan blev det. Nöjd över mitt köp, 1500kr/50ml blev valet. Men betalade bara 450kr efter min rabatt och presentkort. Nöjd nöjd nöjd är denna gumman!😍
Budget tips! För ett tag sedan blev jag rekommenderad och erbjuden att testa denna ögonbrynsmascara från Depend, Perfect Eye Eyebrow Mascara Tint & Shape, av en väldigt trevlig medarbetare i en KICKS butik. Förklarade att jag föredrar naturliga bryn till både form och färg och helst använder ofärgad brow gel. Anastasia är favoriten men har även haft MAC, bareMinerals och Lumene. Ville nu ha en med lite färg för att på ett ändå diskret sätt förstärka mina bryns naturliga färg. Har Anastasia Dip Brow Gel som jag faktiskt inte alls är nöjd med även om jag älskar alla andra brynprodukter från Anastasia. Hon frågade om jag testat Depend vilket jag inte hade. Och måste jag erkänna, inte ens kände till mer än som nagellack. Jag är så nöjd med denna. 😃 Kanske passar den inte för alla men är du ute efter en färgad brynprodukt så rekommenderar jag verkligen att du åtminstone testar denna i butik. Den kostar mindre än hälften av vad jag betalade för Anastasia men den gör mig mer än dubbelt så nöjd. 100% vegansk
Kan verkligen rekommendera dessa stick från BeautyAct. Blush stick har jag flera och har alltid gillat men bronzer och highlighter har jag föredragit i puderformula men de har nu fått tuff konkurrens av dessa. Så smidiga och lättapplicerade med härlig krämig formula, lätta att ha med sig, snygga förpackningar, prisvärda och veganska. Ska jag säga något negativt så skulle det vara att jag skulle önska en ljusare bronzer med neutral eller kall ton. Tycker de finns i lite svåra nyanser som inte passar alla och inte så många att välja bland, särskilt om man är ganska ljus i huden. Det tog mig ett tag och några provningar innan jag till slut hittade och bestämde mig för en som funkade för mig. Så testa i butik! Det rekommenderar jag alltid men särskilt med bronzer sticken.
Recension och jämförelse💚 Jag har testat både Dr.Jart+ cicapair tiger grass color correcting treatment och Erborian CC red correct foundation och tänkte skriva lite om vad jag tycker ifall man vill testa någon av dem men inte vet vilken. Min mamma har även testat båda och vi fastnade för olika💚 Krämerna marknadsförs som olika typ av produkter, men de är båda gröna krämer som beskrivs som lugnande för känslig hud och neutraliserande för röd hud eller röda partier vilket gjorde att jag var nyfiken på båda. Till vardags vill jag ha någon typ av täckning då jag lätt blir väldigt röd av olika temperaturer och klimat men även vid träning och dylikt, men jag vill inte ha en tjock foundation. CC red correct har en rinnigare formula än cicapair vilket jag föredrog då jag gillar att applicera den med händerna i hela ansiktet. Jag är 22 år och har kombinerad hy med större porer på näsan, hakan och i pannan. Min mamma föredrog cicapair då hon gillar att fokusera mer på olika punkter i ansiktet och lägga mer fokus där det behövs istället för jämnt i hela ansiktet. Hon är 57 år och har även hon kombinerad hy, men med grövre porer även på kinderna samt även lite solskador. Hon gillade att den lite tjockare konsistensen hos cicapair jämnade ut huden på kinderna och täckte solskador och ojämnheter. Jag upplevde att den lite tjockare konsistensen var svårare att distribuera över hela ansiktet. Vi båda föredrar att ha puder över krämerna, mamma ett kompakt puder och jag ett löst och båda funkar jättebra för båda krämer. Det håller sig därför lite finare under hela dagen för oss som blir lite oljiga men vi har även testat båda utan puder och det ser lika fint ut men håller inte riktigt lika bra. Jag kan även tillägga att jag är väldigt ljus i huden och dessa krämer kan därför bli någon nyans för mörk på mig men det räddar jag med lite bronzer. För mamma som inte är riktigt lika fair passar de bra i färgen. Sammanfattningsvis skulle jag därför rekommendera erborians CC red correct för den som vill ha en lätt kräm som jämnar ut röd hud och ojämnheter över hela ansiktet. Antingen för sig som en bas eller innan foundation. För alla typer av hud och ålder och kanske lite extra till de som är torra. Dr.Jart+ cicapair skulle jag därför rekommendera till den som söker en kräm att kunna applicera på specifika punkter som man vill ha lite extra täckning på. Till exempel rosacea på kinder eller solskador som man vill jämna ut lite när man inte vill ha en tjock foundation. Möjligtvis inte för dig med torr hud om du upplever att krämer är svåra att sprida ut, men har du en bra fuktgivande bas kan den ändå vara värd att testa. Mitt tips är även att värma upp den lite på handen först och bygga upp den istället för att ta för mycket direkt. Jag vill gärna höra andras åsikter om dessa produkter så skriv gärna om ni har testat och fastnat för någon, eller inte håller med mig. Hoppas det hjälpte någon!☺️
Ny parfym, Armani Sì Intense EdP, som jag spanat på (läs: provdoftat ett antal gånger) ett tag. Den lanserades förra året, 10 år efter originaldoften Sì EdP. Har även haft denna och tycker fortfarande mycket om den. En lyxig och feminin doft som håller väldigt länge.  Älskar flakongens design och jättebra att den också finns som refill. Signaturdoftnoterna (från originalet) svartvinbärsnektar och damascenerros finns kvar. Lägg till sammetslen eterisk olja från davana, sensuell och mjuk vanilj i två olika doftnotsvarianter samt en touch av aromatiskt svart te som tillför lite rökiga och örtiga accenter. Bra flankers är ofta svåra att få till. Ibland blir de bleka kopior som inte tillför något nytt eller så känns de forcerat framtagna för att rida på vågen av en tidigare succédoft.  Här tycker jag dock att doftkompositionen blivit väldigt lyckad. Har du provdoftat den? 
🪐Cosmic by Kylie Jenner🪐 När parfymen sprayas på huden känns den blommig men efter ett tag lägger den sig som en djupare och tyngre doft av cederträ & vaniljmysk (vaniljdoften är tydlig). Tror att den är lätt att tycka om men den är inte intetsägande för det. Jag tycker att den passar bäst som dagparfym men passar även en utekväll. Flakongen är udda men vacker. Min fästman uppskattade doften och det är ju alltid ett plus. Detta är min första ”kändisparfym”, inget jag brukar köpa annars med andra ord. Den håller bra, när jag vaknar på morgonen sitter lite av doften kvar på handleden. 🪐Doftnoter🪐 Toppnoter: Stjärnjasmin & blodapelsin  Hjärtnoter: Gyllene amber & röd pion Basnoter: Vaniljmysk och cederträ  Mitt betyg är 4,5/5.
TIME SAVING BEAUTY TIPS Du som är en upptagen person , men du vill fortfarande se ditt bästa ut. Låt inte din skönhetsrutin gå förbi för att du är pressad på tiden. för att skära ner några minuter på din skötseltid samtidigt som du behåller snygg hud, friskt hår och den där jätteviktiga "jag har allt tillsammans"-looken. 1. ANVÄND FLERA PRODUKTER Skär ner din dagliga förberedelsetid genom att använda produkter som fungerar dubbelt. Använd till exempel NIVEAs Perfect & Radiant 3 in 1 Micellar Water för att ta bort smink, rengöra och återfukta din hud i ett enkelt steg. 2 Du kan till exempel applicera en ansiktsmask. 3 fokusera på de tre E:n – ögonbryn, eyeliner, ögonfransar. Efter återfuktning, borsta och fyll i ögonbrynen vid behov, fodra dina övre fransar och applicera mascara genom fransarna för definition. Doppa lite concealer under ögonen om de ser lite mörka ut. Tillsätt lite Labello Lip Oil för att avsluta och du är redo att gå ut genom den dörren
Älskade MASCARA! 👀 Favoriter som ger volym, som förlänger, som separerar och lyfter. Som är extra bra för känsliga ögon. Och i alla prisklasser! L'Oréal Paris Volume Million Lashes Mascara So Couture: Volym och separerar. Budget! Maybelline Lash Sensational Sky High Mascara: Förlänger och separerar. Budget! Lancôme Hypnôse Mascara: Volym. Berikad med provitamin B5. Lyx!  När det är pollensäsong blir mina ögon extra känsliga, irriterade och rinner lätt. Då funkar dessa två från Clinique allra bäst. De passar också om man har kontaktlinser eller bara allmänt känsliga ögon. Superbra även annars förstås! Clinique Lash Power Mascara: Förlänger och lyfter. Passar känsliga ögon. Mellanpris! Clinique High Impact Mascara: Volym och separerar. Passar känsliga ögon. Mellanpris! 
Testar ett nytt lipgloss från Lumene.  Det beskrivs så här: Luminous Shine Hydrating & Plumping Lip Gloss är ett veganskt extra glossigt läppglans. Den kladdfria lätta formulan innehåller vårdande nordiskt tranbär och återfuktande hyaluronsyra som kapslar in fukt och ger dina läppar en fylligare look. När man läser de få omdömen som finns på produktsidan så är de mestadels ganska negativa och jag känner inte igen eller håller med om något!  Pratar vi om samma produkt? Har formulan uppdaterats? Ganska förvirrande med tanke på att jag själv ofta läser omdömen och recensioner samt även rekommenderar andra att göra detsamma.  Tycker hursomhelst om detta gloss. Det kan inte riktigt jämföras med mina absoluta gloss favoriter som t ex Anastasia men det här kostar också ungefär halva priset! Behaglig formula med fin glans, lätt plumpande effekt/känsla, klibbar inte och sitter ok.  100% veganskt.  Finns i många olika nyanser. OBS! Detta är ofärgat!  Någon som testat det?
🍅 Maison Margiela - Replica From the Garden 🍅 Oftast tycker jag man vet direkt om man gillar en parfym eller inte. Men som parfymnörd älskar jag när jag provdoftar och inte vet vad jag ska tycka. När man doftar var 10:e minut i tre timmar för att känna varje steg av doftens utveckling. Eller när man inte blir riktigt klok på den så man måste besöka en butik och provdofta den flera gånger. Provdoftade nyligen Maison Margielas Replica From the Garden som lanserades i slutet av förra året och nu möter sin första vår och sommar. Tycker detta är en väldigt direkt doft och har du stått i en trädgård och plockat dina egna solvarma tomater en stekhet sommardag så är det precis så den luktar. Annars gnuggar du lite på bladen när du köper kvisttomater nästa gång. Till det en fräsch och frisk citrus, lite fyllig blomdoft och en inte helt angenäm jordighet men som på något sätt ändå behövs för att göra doftbilden komplett. Doftnoter: tomatplantsblad, grön mandarin, geranium (blomma, rosliknande doft) och patchouli. På ett sätt tycker jag verkligen om doften. Men vill man ha en parfym som doftar så? Ni förstår själva, det blir till att provdofta igen 😃 - och det älskar jag! 🥰 Rekommenderar att ni testar Maison Margiela om ni inte redan gjort det. Jag gillade även Matcha Meditation (men den finns tyvärr inte på KICKS längre). Har taggat några andra som jag testat och gillar. Vår & Sommar: Beach Walk Höst & Vinter: By the Fireplace, Jazz Club
Mitt senaste köp 🫧 Igår var jag förbi en kicksbutik, mest för att bara kika in lite nyheter men det blev tre saker som fick följa med hem då det ändå var 20% på all makeupbas 🙌🏼 • Urban Decay All Nighter Extra Glow. Denna efterfrågade jag här på communityt i veckan då jag ville ha en settingspray med mer glow i. Men nu blir jag osäker, är ultra glow samma som extra glow? Jag uppmärksammade inte detta igår utan det är först nu. Jag har försökt googlat men känner att jag inte får några bra svar. • Isadora perfect blush i färgen 07 cool pink. Denna har jag kollat på en del men har varit osäker på vilken färg jag ville ha så då var det perfekt att kika på detta när jag var i butiken. • Isadora wake up the glow. Denna foundationen har jag kollat på ett längre tag så det ska bli kul att testa denna.
En annan produkt som jag testat under en längre tid är Urban Decay All Nighter Setting Spray! 💜 Jag sprayar vanligtvis efter jag gjort klart min bas och tycker överlag att den mattar ner men framförallt får den sminket att sitta SÅ bra! Jag förstår varför den är "Vinnare i KICKS Beauty Awards 2021 Årets Största Favorit och 2022 i kategorin Bästa Setting Spray." Den kan kännas lite fuktig först vid applicering men tycker att den sen lägger sig på ett bra sätt så den inte "känns". Det enda "negativa" är ifall man av någon anledning blivit lite blöt på huden (ex om man har rinnande ögon) så blir det svårt att jämna till sminket efter just för att produkten har satt sig så pass mycket. Men det visar ju egentligen bara på styrkan i produkten! Jag är så taggad på att testa Urban Decays andra setting sprays. Rekommenderar denna produkt till er som vill matta ner huden lite samtidigt som ni vill att sminket ska sitta på plats hela dagen/kvällen 💫 Taget från Kicks hemsida: Formeln är 100% vegan och utan ingredienser och biprodukter av animaliskt ursprung.
Jag vann för ett tag sedan en goodiebag från Kicks (via Kicks Beauty Talks 😍) och nu har jag hunnit pröva majoriteten av produkterna under en längre tid för att kunna ge ett bra utlåtande - så nu kommer jag lägga upp lite recensioner på produkterna. Först ut - IT Cosmetics cleanser! IT Cosmetics 'Confidence in a cleanser' är den perfekta cleansern för dig som vill ha en skonsam och snäll rengöring samtidigt som den tar bort alla orenheter. Jag har främst använt denna för sminkborttagning men är övertygad om att den funkar toppen även som "vanlig rengöring". Jag upplever att den tar bort smink effektivt, särskilt runt ögonen. Man känner sig inte torr eller stram efter användning vilket jag ofta upplever med olika cleansers. Jag hade rekommenderat att följa upp med något mer fuktgivande efter för att bättra på effekten ytterligare. Jag kan varmt rekommendera denna, kanske lite extra för er som upplever att ni har en lite känsligare hy 🌟 Perfekt att använda på kvällen nu när solen börjat komma fram allt mer och man behöver tvätta bort sin solkräm tänker jag. Kring innehållet (hämtat från Kicks hemsida): Den har en vegansk formula, är fri från sulfater, alkolhol och tvål och passar därför för daglig användning. Dessutom innehåller den ceramider och hyaluronsyra för en hudvänlig rengöring.
Bra BAS med prisvärda produkt-tips! Det är många produkter i en makeupbas så för att tänka lite ekonomiskt: Fundera över om det är något du helt enkelt kan hoppa över (åtminstone ibland). Använder t ex själv nästan aldrig primer (detta kan dock vara svårare om man har fet hud med oljiga partier). Du sparar inte bara pengar utan även tid! 😀 Försök hitta prisvärda alternativ som funkar bra för dig för de produkter du använder allra mest. Här finns MYCKET pengar att spara! Vänta inte till produkten nästan är slut! Passa på att köpa när det är kampanj eller andra erbjudanden som nu 20% på bas här på KICKS! 😃 Dessa är mina budgetfavoriter vad gäller bas (har kysst några 🐸🐸🐸 på vägen, både billigare och dyrare) och jag kan verkligen rekommendera dem alla. Taggar även 3 grymt bra appliceringsverktyg: Foundationborste från FLAER Svamp från Real Techniques Powder puff från LH Cosmetics.
✨RECENSION✨ Mac Pro longwear Concealer Det jag tycker är det bästa med denna concealern är att den inte lägger sig i fina linjer samt att man behöver otroligt lite av produkten vilket gör att den kommer räcka väldigt länge! Jag har länge funderat på att köpa denna concealer då jag har genetiskt mörka ringar under ögonen som inte går att få bort med dyra ögonkrämer. Har hört otroligt mycket bra recensioner om denna concealern men blev dessvärre lite besviken då den inte döljer mina mörka ringar så mycket som jag hade hoppats. En concealer från Nyx döljer nästintill lika mycket. Men jag tycker ändå denna concealern är väldigt bra då jag är torr under ögonen och haft problem med andra märken att concealer framhäver mina fina linjer vilket jag inte vill såklart. 
Äntligen har jag fått testa Gloil från LH cosmetics! 😍 Efter att ha använt den i några timmar måste jag säga att jag älskar den än så länge. Mina läppar känns mjuka och inte ett dugg torra för en gångs skull, och de håller sig glossiga länge. Ingen klibbig känsla eller så. Känns som en olja, men ser ut som ett gloss! 💦✨️ Jag tycker om applikatorn som inte drar med för mycket produkt från tuben. Vill man ha en ännu mer plump läppglanslook så kan man lägga på fler lager – ska testa det imorgon! 💋 Den har en doft av typ vaniljmuffins. Luktar gott, inte överdrivet starkt. Om mina läppar fortsätter kännas så här återfuktade och mjuka så kommer denna bli en staple och ersätta alla värdelösa läppbalsam jag försöker rädda mina torra läppar med!
🌸 CLEAN GIRL 🌸 Här är mina absoluta favoriter just nu för att framhäva min "clean girl"-version. Jag är helt förälskad i Prada paradoxe, en parfym som tar fram det varma och mystiskt kvinnliga. En doft som i mina ögon, kommer bli ikonisk. Doften är varm och blommig, överraskar men är samtidigt pricksäker. Toppnoter: Päron, Bergamott, MandarinHjärtnoter: Apelsinblomma, Jasmin, Neroli Essence, NeroliBasnoter: Vit Mysk, Bourbon Vanilj, Bärnsten, Bensoin 🤍 Sen är det förstås anastasia beverly hills nya brow freeze gel, sätter brynen på plats heeeela dagen, becca under eye brightening för att skapa en pigg effekt genom att i princip sudda bort mörka ringar, beautyacts primer bjuder på en löjligt bra lyster och i kombo med brun utan sol, lite nars liquid blush behövs ingenting mer i ansiktet! Slutligen rituals shimmering body oil, för ja, ett diskret glittrigt slutresultat 🤍
💛 Nyhet för problemhy från CLINIQUE : 🌸 Acne Solutions Liquid Makeup Foundation 🌸 Behandla och förebygg orenheter med vår vårdande foundation med salicylsyra. Dermatologiskt testad. Finish: Naturlig matt Täckning: Medium, byggbar Hudtyp: Torr kombination, kombinerad fet, fet Nyckelingredienser: Salicylsyra, Lactobacillus ferment Vad den är:Naturlig matt täckning som hjälper till att behandla och förebygga akne, nu i en utökad palett med 24 nyanser. Vad den gör:• Oljefri foundation med 0,5% USP-klassad salicylsyra hjälper synligt att rensa porerna, reducera blemmor och förebygga framtida utbrott. • På 10 dagar har bar hud betydligt färre synligt igentäppta porer. * • Lättviktsformel omedelbart suddar ut porer och mattar ner. Blandar bort blemmor med måttlig täckning och en naturlig matt finish. • Kontrollerar olja och glans hela dagen. • Lactobacillus ferment tillsammans med hudvänliga ingredienser som rödalgerextrakt, lakrits och koffein hjälper synligt att minska rodnad. • Nu i ett utökat sortiment med 24 nyanser så att du säkert hittar din matchning. *Kliniska tester på 22 kvinnor efter att ha använt produkten i 10 dagar. Nyckelingredienser:Salicylsyra: hjälper till att rensa igentäppta porer och motverkar acne. Lactobacillus ferment: en postbiotisk teknologi som hjälper till synligt att minska irritation för att främja en balanserad mikrobiom. Formelinformation:• 24 timmars hållbarhet• Färgtrogen • Motstår porbildning • Motstår att sätta sig i linjer • Motstår kakning • Motstår att vecka sig • Överföringsbeständig • Vattentät • Motstår svett och fuktighet • Oljefri • Ej akneframkallande • Dermatologiskt testad • Ögonläkartestad • Allergitestad • Doftfri
Om det är något jag är smått besatt av så är det parfymer. Älskar att testa nya och har alltid oturen att mina favoriter försvinner efter ett tag. Utöver de parfymer som säljs på den traditionella marknaden så har jag under det sista året kommit få ett stort intresse för så kallande Niché dofter, en fröjd för näsan, men en sorg för plånboken. Tur då att det går att beställa samples från en svensk hemsida som heter ecsentica. Har som rutin att beställa en sample per månad. Mina favoriter hittills är de tre första bilderna och den fjärde (High Frequency) är på väg till brevlådan nu. Jag kan säga att psycadelic Love är ganska så lik Ysl Manifesto Elixir om någon av er saknar denna utgångna skönhet. Sceptre från Thamen är en underbart kryddig parfym med lätt aquatisk ton som stannar kvar på kläderna i en evighet. Självklart har man testat några riktigt dåliga också men de lämnar vi utanför denna tråd 🤣 Så ni vill jag höra, har ni någon Niche parfym ni rekommenderar eller annan parfym som inte säljs på Kicks, Åhléns m.m som ni har fastnat för 😍
Mitt sätt att alltid hitta rätt nyans! Och alla nyanser däremellan... 😀 Lumene CC Color Correcting Cream SPF20 Foundation är en av Sveriges mest köpta foundations och jag förstår varför. En lättapplicerad och medeltäckande formula som jämnar ut hudtonen och ger en neutral finish med lätt lyster. Perfekt för mig som gillar naturliga looks. Dessutom innehåller den lite solskydd (SPF20) och är vegansk. Jag har ljus hud med neutral underton (på vintern mycket ljus) men får ändå viss färg på sommaren. Med dessa nyanser täcker jag in min huds färgskala för hela året. Ultra Light (warm) Light (cool) Medium (cool) Som ni ser har jag ingen foundation med "rätt" underton men de passar bra ändå så ja, underton har betydelse men stirra er inte blinda på den. Den ljusaste nyansen med neutral underton som denna foundation finns i är nyansen Tan. Den når jag i bästa fall efter några veckor vid Medelhavet men då använder jag å andra sidan inte foundation. 😀🌴🌞
Clean girl makeup! Hur ska man egentligen nå en maximal clean girl makeup? Mycket av cleangirl makeup innebär minimal användning av smink produkter vilket gör att din hudvård blir A och O. En skincare me exfoliering skapar lyster i ditt ansikte! Man kan även använda en glow primer eftersom basen är ditt huvud fokus! För minimal användning av smink går de bra att bara använda concealer! Borsta igenom ögon brynen och de så fint om man färgat dom innan🩷 personligen använder jag bara maskaran till att färga fransarna. Mitt tips är också att använda blush mer på kinderna och kanske inte så mycket på kindbenen för att uppnå en sån naturlig look som möjligt❤️ de även fint att använda blush på ögonlocken. Uppsättning av hår brukar också identifieras med clean girl❤️ ett annat bra tips för att få en fin look är att alltid tvätta dina borstar eftersom dom samlar på sig skräp, annars hamnar de i ditt ansikte❤️
Blev nyfiken efter en fråga som Erika ställde på Help a shopper! Jag måste erkänna att jag inte visste att håret delades in i officiella hårtyper. Visste ni det?   Vad är en hårtyp? Forskning och studier säger att din hårtyp i första hand är baserad på den genetiska kod som avgör hur lockigt ditt hår är. Detta bestäms av formen på hårsäcken. Ju mer oval eller asymmetrisk den är desto mer lockigt blir ditt hår. Trots att hårtypen är genetisk kan man ändra hårets utseende med värmeverktyg eller kemikalier (tänk rakpermanent). Hormoner kan också ha stor påverkan på hårets uppbyggnad. Många kvinnor upplever till exempel att de går från rakt till lockigt hår efter en graviditet.  Så, vilka hårtyper finns? Man delar upp håret i fyra olika typer: Typ 1 (Rakt) Typ 2 (Vågigt) Typ 3 (Lockigt) Typ 4 (Krulligt)
Köpte den här pga. All ”hype” på sociala medier. Vad tycker ni som har den? Upplever att den blir grynig och torr och lägger sig som ”spår” ibland. Det beror lite på hur min hud är under. Ja, den är extremt luftig och lätt och täcker faktiskt sjukt bra för att vara just så tunn. Se före och efter bild 😍 (och då har jag endast dagkräm under. Inget serum eller primer alls. Har heller inte lagt på puder, concealer eller settingspray) Inget filter på heller eller såna dumheter 🤣🫶 Jag tycker ändå den ser helt ok ut? Eller vad säger ni? Borde jag använda mer produkt eller göra på annat sätt? Tar gärna emot tips! (Både serum, dagkräm, primer och vad du applicerar med. Fingrarna, borste, svamp) Jag har applicerat med: Real Techniques Miracle Complexion Sponge. 
Älskar Yves Saint Laurent's Black Opium parfymer. Originalet Black Opium EdP är ju ikonisk med sina doftnoter av bl a kaffe, vita blommor och vanilj. Nyligen lanserades nya Over Red med inslag av körsbär 🍒. En riktigt lyckad flanker, tycker jag, där körsbären bidrar med en bärig sötma helt utan beska och bitterhet som det annars ofta blir när körsbär finns med i en doft. Har ni inte provdoftat den ännu så gör det! Gillar ni originalet så känns den fortfarande igen och är Black Opium fortfarande obekant kanske du hittar din nya drömdoft? Hur härligt är inte det!? Sedan några år finns Black Opium EdP alltid med i min doftgarderob och för tillfället har jag även Black Opium Le Parfum som är lite mjukare och varmare med extra mycket vanilj (4 olika vaniljdoftnoter). Tips! Förvara dina parfymer i dess kartonger. Hur vackra flakongerna än är så håller doften bäst när den inte står i solljus eller i rum med skiftande temperatur och fuktighet (badrum).
Hejsan, vill lämna mina hårtips har ni några tips dela gärna med er i kommentarerna 🎀❤️‍🔥 Olaplex schampo och balsam är bra och skonsamma sen även inpackningen no3 är bra samt att dess är väldigt dryga så lär räcka en evighet har haft mitt schampo och balsam i ca 5 månader och halva flaskan är kvar, sen med no3 behöver man igentligen inte använda mer en storleken av en femkrona. Även coconut cuddle kräm som du sätter i efter dusch är suverän. Sen i am hårolja är super och väldigt dryg den brukar jag blanda 2-3 pump i Ida wargs hårmask moister. Den hårmasken är en av dom bästa! Men i am hårolja kan ge fett hår om du setter i den efter duschen utan att blanda den ved en hårkräm men då bara ett pump, eftersom den håroljan är 100% olja till skillnad från andra håroljor som ofta är rätt utspädda. Dom 6 produkterna är mina viktigaste. Sen är även Bobbys balsam spray bra den har värme skydd. Samt deras piggsvins hårborste är bra eftersom piggsvins borstar drar ut sin naturliga olja i håret och är mycket mer skonsam. Samt att alltid torka håret med hårfön efter som det både är dåligt för håret och hårbotten att vara blött. Och använda microfiber handduk till håret. Samt att sova på slike , bambu eller satin örngott. Och använda skonsama hår snoddar. Har själv gått från svart till blont hår dom senast 5 månaderna så har testat hur mycket produkter som hälst de är en jungel att hitta bra produkter. Samt att undvika silikoner då dom gör de svårt för fukt ska komma in i håret samma med parabener och mineraloljor är ett big no när håret mår skit av blekning. Sen att inte använda sulfater då det torkar ut hårt dom flesta märken säger att dom är sulfat fri fast dom har en genmodifierade sulfat i sig som är mer skonsam. Men vill du vara helt utan sulfater så tipsar jag om hairlust, dom är utan genmodifierade sulfater. Hoppas du hittar några bra produkter så ditt hår mår bättre snart.✨Bobbys Balsamspray + Värmeskydd 200 ml  är bra den är både vårdande och har värmeskydd up till 230grader. Living ProofTriple Bond ComplexHair Strengthener 45 ml är även bra den fungerar lite som olaplex då den reparera hårets svavelbindningar inifrån den har ett värme skydd up till 230grader samt uv skydd. Ska sättas in i handdukstorkat hår sen vänta 10 min innan man sätter i andra produkter och innan fölning. Sen finns även Ida Wargs värme skydd dock hittar jag inte hur högt värme skydd den har så kan vara värt att mejla dom å fråga. Man kan även använda två värme skydd alltså först tex living proof och sen Bobbys. Living proofs är inte huvudsakligen ett värme skydd utan är som en hår kur som olaplex och k18 fast den även har värme skydd. Är super pris på Living proof på https://www.hairsale.se/living-proof-triple-bond-complex-45ml. Skulle även rekommendera dig att växla och köra vanlig hårinpackning ksk varannan vecka vid varje tvätt å sen olaplex en vecka, för att inte få protin överskott och för att få in andra vårdand oljor osv. Även ett tips är att gå till frisören och göra en olaplex behandling då dom är mycket starkare de kostar ca 500kr. Även ett tips är att köpa Bobbys och ida Warg på apotek då dom brukar vara mycket billigare där. Jag skulle föna håret i kalt eller med låg temperatur. Och alltid föna botten först och sen ut i längderna då du vill att hårbotten ska vara blött så kort som möjligt och du får mer volym. Kan även tipsa om Addmino 18Hair Reborn Leave-in Spray 100 ml som är vårdande och har ett värme skydd. Hittar dock inte hur högt värme skydd. Den innehåller dock Polyquaternium-37 och Polysilicone-29.  Som är två silikoner som är vatten lösliga. Silikoner kan bidra till uppbyggnad i längden, och göra det svårare för fukt att ta sig in i håret, silikoner kan även vara som ett skydd mot mekaniska skada då den lägger sig som en hinna runt håret. Använd dina vårdande efter produkter innan den så ditt hår får extra funkt. så skulle rekommendera att mellan åt använda ett detox schampo kan tipsa om de bästa från k18 älskar och är super dryg så räcker en evighet, den schamponerar man så många gånger tills du får bra med skum då vet du att håret är rent. Den är även super bra att använda innan olaplex k18 och Living proof då den ger dom bättre grepp att fästa och att komma in i håret. Alla produkter jag tipsa om är fri från parabener sulfater mineraloljor och silikoner. Förutom addmino 18 som innehåller vattenlösliga silikoner.glömde skriva att olaplex No•3 inhåller följande silikoner (Bis-Aminopropyl Diglycol Dimaleate, Stearamidopropyl Dimethylamine, Cetrimonium Methosulfate, Cetrimonium Chloride)som inte är vattenlösliga och det kan bidra till att fukt och andra vårdande saker inte tar sig in i håret, så det är därför det är viktigt att använda andra produkter mellan åt och att ha ett bra detox schampo tex de bästa från k18😍 för att undvika silikon bildning. K18 bonder är helt fri från alla sorters silikoner👍🏻 ta hand om er och ert hår✨
Heeej allihopa! Vill verkligen tipsa om denna. Jag är en sån som inte gillar foundation tycker att det liksom är för mycket på min hud men jag hittade denna produkt 2 år sen och har aldrig slutat använda den när jag sminkat mig. Jag har hormonell akne och får lite finnar vid käken, har lite ojämn hudton osv osv. Detta är då en color correcting som jag lägger över hela ansiktet. Man behöver verkligen inte så mycket. När jag först testade den köpte jag den i 15ml och den höll mig 3mån. Jag sminkar mig därefter med concealer, contour och blush. Det känns verkligen inte som att du har något på ansiktet och det ger en väldigt naturlig look. Nu är de kanske att man bara ska använda den på några ställen i ansiktet men för mig har det funkat utmärkt att använda den över hela. Den är dock jättebra på att color correcta så tips tips tips!!
Jag har länge letat efter produkter för att få till en väldigt ljusrosa glossy läpp men har ännu inte blivit helt nöjd. Vill inte ha concealer ljusa läppar som fjortisar hade 2007 typ, utan en ljusljusrosa nyans som är glossig eller iaf inte matt. Liknande det resultatet jag har på bilden av mig själv som är postad i inlägget. Jag köpte i julas på kicks MAC creme sheen i färgen 203 créme cup som jag tyckte var en för mörk rosa färg. Beställde sen ett läppstift från NYX i färgen Harmonica vilket var en bra färg men den blir lite fläckig, lite för metallisk och ser ganska torr ut på nära håll. Är mer ute efter något jämt, mjukt och glossigt som de från MAC men som är ljusare i färgen som de från NYX. Vill ha den mer släta och fylliga looken som lip fillers ger men tycker inte det är värt att göra fillers. Letar därför vidare efter den perfekt ljusrosa läppfärgen och tar gärna emot alla tips och råd jag kan få!