Dags för lite empties igen, åkte förbi återvinningen när jag skulle till mina föräldrar ♻️ Denna sheetmasken från starskin tyckte jag väldigt mycket om! Det var en tvåstegsmask och steg ett var att man skulle smörja ansiktet med en olja, som ingick i själva förpackningen och därefter ta på själva arket 💕 aldrig testat en sheet mask i två steg på det sättet och jag blev väldigt positivt överraskad, dessutom doftade den underbart 💕 svag doft av ros 🌹 kan bli ett omköp🥰 Dr ceuracle sheet mask älskar jag 🫶🏻 Rituals handtvålar likaså 💕 även Lumene nordic-c glow boost essence har jag tyckt väldigt mycket om, den doftar dessutom ljuvligt! Handkrämen från Yves Rocher är en av mina favoriter då det kommer till handkräm, egentligen är det en kräm för fötter men jag har den till händerna 🌷 det var nån här inne som tipsade om att klippa förpackningen när det var slut för att få ut det sista och det var verkligen ett bra hack ~ jag trodde aldrig att det skulle finnas så mycket kvar när man egentligen trodde den var tom! Besvikelsen bland dessa empties är Mac prep + prime som tyvärr bröts av inne i förpackningen så jag kunde inte använda hela. Tråkigt då jag var väldigt nöjd annars 😅 blir inget inköp eftersom jag hört många andra som varit med om samma.
Härligt att nästan börja dagen på KICKS! 🌸💜 Tankade lite energi och inspiration under "körsbärsträden" 🌸🤗! Kände och doftade lite extra på Rituals YOZAKURA som visserligen inte är så ny på Rituals men nyligen inkommen på KICKS då den numera är en av de ordinarie kollektionerna. Yozakura beskrivs som den nattliga och lite mer sensuella versionen av deras Sakura-kollektion. Tycker det stämmer bra. Sakura betyder körsbärsblomma. 🍒🌸 Och när körsbärsträden blommar i Japan under några få veckor på våren firas Hanami, traditionen att beundra dessa vackra blommor som en påminnelse om skönhetens förgänglighet och att livet är kort och att det bästa vi kan göra är att medvetet njuta av de små ögonblicken. Men japanerna beundrar blommorna även nattetid, och den nattliga motsvarigheten till hanami kallas för yozakura. Yozakura betyder ”nattlig körsbärsblomma”, och efter solnedgången lyser man upp sakuraträden och njuter av de vackra blommorna som då skiftar i nyanser av rosa och lila. Livets skönhet firas ofta med picknick i parkerna under denna vackra blomningstid. Såg att man på Botaniska Trädgården i Göteborg firar Hanami sedan flera år med picknick, visning av Japan-dalen och massor av andra programpunkter och aktiviteter inspirerade av japansk kultur. Se bild 2. Öppet för alla och det mesta är kostnadsfritt! Datum och mer information finns på deras hemsida. 🌸 Önskar alla en fortsatt fin dag! 🌸
Paniken som uppstår när du märker att din foundation är helt slut , på med solglasögon och ut till bussen för att ta sig till Kicks . Jag har alltid använt Lancòmes foundation tidigare, så jag köpte den även denna gången , men bad att få ett prov på Estêe Lauder , samtidigt så köpte jag ett nytt puder som jag har blivit rekommenderad härifrån , LH Cosmetics blotting powder . Så tillbaka med bussen , testar Estêe Lauder som jag blev helt frälst i 🥰 Så tillbaka med bussen för att lämna tillbaka min Lancòme foundation och för att köpa Estêe Lauder istället . Dock vet jag inte om jag preppat för mycket av blotting powdret för tyckte det blev lite kakigt under ögonen 🤔 Oavsett så ger pudret en otroligt fin finish i ansiktet , jag är toppennöjd med mina nya produkter!
Tomma beautyprodukter som idag lämnades på återvinningsstationen för glas och plast! ♻️🌷 Hur glad blir man inte när man vaknar av solen innan väckarklockan ringer! 🌞 Det var länge sedan! 😃 Tog slut både concealern från BeautyAct och glosset från Buxom på morgonens sminkning och eftersom jag hade så gott om tid hann jag t o m med den korta omvägen till återvinningsstationen på väg till bussen! 😃♻️ Hoppas ni fått lite sol på lunchen! ☀️ Ha en fortsatt bra dag! 🌷 Charcoal masken från Origins kan jag rekommendera (den har ny förpackning sedan en tid). Kommer köpa om den eller den från The Body Shop. Inte bestämt mig ännu men haft båda tidigare. Misten från Sol de Janeiro är en favorit som jag redan har en ny av. Ett måste på sommaren så provdofta om ni inte redan gjort det! 💖
Beauty First Impressions 💖 jag älskar rituals och det är ett av mina favoritmärken så jag såg fram emot att prova shower oil i serien Sakura 💕 den beskrivs vara en duscholja som förvandlas till ett silkeslent skum. Tyvärr så tycker jag att den faller på båda de punkterna, den är inte en duscholja som jag förväntar mig utan den är väldigt lik vilken shower gel som helst 🤷‍♀️ och det blir inget skum heller… lite besviken är jag då min torra hud behöver en återfuktande shower oil och trodde på beskrivningen att detta kunde passa mig … Nope! enda pluset egentligen är den goda doften som Sakura alltid levererar 🫶🏻 Är du en torris som söker en shower oil köp inte denna 😘 söker du en shower gel med god doft ja då kan du köpa denna 😘 jag har den i Sakura men hittade bara ayurveda att tagga 🫶🏻
De nya produkterna från Rituals är redan här! 🪷 Så ikväll blev det tända ljus och test av ansiktsmask. 🧘🏼‍♀️ Ljuset ser ni ju.. behöver jag säga något? Finaste ljuset någonsin! Doften är inte riktigt vad jag hade föreställt mig, den är blommigare och riktigt unisex, jag hade nog trott att den skulle vara mer feminin bara utifrån beskrivningen. Den doftar också väldigt naturligt på något sätt, alltså inte syntetiskt. Jag tror att jag kommer tycka om den mer framåt sommaren för den doftar väldigt somrigt! ☀️ Ansiktsmasken var väldigt trevlig. Vet inte om den gjorde något för min hy direkt, men den var lätt att applicera, skön att ha på huden, fin att titta på eftersom den är holografisk, och lätt att tvätta bort. 😊 Hyn kändes bra efteråt, men inget wow. 🫧 Testade body milken lite snabbt också mest för att se hur doften blev på min hud, och den känns väldigt skön! Sprayade på ena armen bara och den känns nu mycket mjukare och lenare än andra armen. 😄 Den har en fin mist och till sommaren kan man förvara den i kylen för att få en svalkande effekt också. 😍 Hoppas att de börjar göra body milk med alla de vanliga dofterna också, jag tror att det kommer vara en stor favorit i den här kollektionen!
Sneak peek på Rituals vår- och sommarkollektion som släpps nästa vecka! 🪷🌅💧Ritual of seshen (betyder tydligen lotusblomma) är inspirerad av Egypten och Nilen i synnerhet. Med blå lotus och apelsinblomma ska det vara en akvatisk, solig, frisk unisexdoft som påminner om sommar och semester. Gillar man Ritual of karma lär man även gilla denna, enligt Rituals. ☀️ Det är några helt nya produkter, som det OTROLIGT vackra flytande doftljuset som ser ut som en lotusblomma 🪷, en body milk (inspirerad av Kleopatra så klart) i sprayflaska, en svalkande body gel och en holografisk ansiktsmask. Det finns även klassiska favoriter som body scrub och foaming shower gel. Jag kan ha köpt på mig typ 5 av produkterna när de körde en livestream där man kunde shoppa innan kollektionen släpps. 😅💸 Doften låter så väldigt klockren och jag älskar hela viben – färgerna, blommorna, vattnet, glasflaskorna som är formade som vattendroppar, ljuset.. Ni ska se förpackningen till gift setet, som öppnas som en lotusblomma. 😍 Jag brukar inte vara en sucker för fina förpackningar men här har Rituals verkligen skapat en oemotståndlig kollektion! Hoppas att den doftar gott nu. 😂
Recycling/Empties♻️♻️♻️ 💙 Nivea Rich Nourishing Body Lotion och Dr. Ceuracle Pro Balance Pure Deep Cleansing Oil är två älsklingar jag köpt om många gånger. 💛 Moss & Noor After Workout Dry Shampoo Dark Hair är ett färgat torrschampoo skapat för dom som trönsr mycket och inte vill tvätta håret efter varje träningspass. Gör sin grej, doftar fräscht av grapefrukt och jag uppskattar att mitt mörka hår fortfarande är mörkt. Goldwell Dualsenses Rich Repair tycker jag är en riktig snällis som gör håret mjukt och följsamt. 💜 Fenty Beauty Hydra Vizor Mineral SPF30 Moisturizer: Fukt och lyster vare här! Är dock osäker på omköp pga VÄLDIGT KNEPIG förpackning samt att den syns på huden (mineralspf). Försökte tagga den men hittade bara den kemiska varianten, som även är en nyhet på Kicks. Kanske blir den istället så man slipper den ljusa hinnan på huden. 👀 💚 Björn Axén Anti-Hair Loss Serum: skalpserum i smidig förpackning som ska motverka håravfall. Doftar fräscht och återfuktar bra.
Tror aldrig jag har lagt upp ett återvinnings inlägg här och det är nog för att jag har den fantastiska förmånen att ha ett sopsug för plast utanför mitt höghus vilket gör att jag slipper sortera plats i återvinningskärlen. Men här tänkte jag ändå visa lite produkter som jag använt upp och vilka jag absolut kommer köpa igen 😊 Redken anti snap - en räddare i nöden för slitet hår som utsätts för mycket styling, färg och värme. Medik 8 pore gel intense. Min favoritcleanser som min poriga kombohy älskar Mixoon bean essence - också en ny favorit som verkligen jobbar mot porer och textur/orenheter C.T - magic hydration cleanser. Har nog aldrig haft en cleanser som tar bort smink lika effektivt. Velar dock om jag ska köpa en ny eftersom det inte går att använda rabatt på denna och den svider som attans i ögonen 😆 Bioderma Sensibio micellärvatten - superbra för alla hudtyper.  All i am - eye cream. Sååå bra. Tyvärr rätt dyr men hittar ingen jag gillar bättre De produkter jag inte nämnt kommer jag inte köpa igen 🌟
Lite olika köp som jag fått hem i veckan. Första bilden är ett Kicks köp jag gjorde under mellandagsrean i januari, men som min kusin fick hämta upp i butik då jag blev sjuk. Har testat James read masken med retinol och BUS en gång och kan varmt rekommendera den. Kul att kombinera anti age med brun utan sol 😊 Torrschampot är jag så pepp på att testa. Båda produkterna köptes med 70% rabatt. Bild två - highlighter från Mac. Nyans candied copper, en dröööm! Kan användas på egen hand som ett lättare blush eller som blush topper vilket jag testade idag och är helt kär. Köptes med 50% rabatt på NK rean. Bild tre, en beställning på apotea som hade upp till 40% sänkta priser på vissa sminkmärken. Denna foundation från Nyx är en nyhet som ska bli så kul att testa. Hoppas bara jag prickade in en bra nyans 😀
Tips på en perfekt bas eller den rutin som fungerar för mig: Jag tycker en perfekt bas börjar verkligen med fukt, speciellt om man har torr hy som jag. Jag har märkt att inget smink i världen räddar en bas om huden under är torr. Så jag lägger alltid tid på hudvården först. Jag sprayar med en ansiktsmist och en rikare kräm, just nu använder från Weleda Skin food. Ibland blandar jag till och med en droppe ansiktsolja i krämen om jag är extra torr. När det kommer till smink skippar jag matta primers helt. Jag försöker alltid välja foundation som återfuktande och inte torkar ut min hy och jag applicerar den med en borste. Jag ser till att spraya mitt ansikte med setting spray mellan applicering för lite mer fukt och long lasting finish. Ett annat tips är att inte pudra för mycket. Jag sätter bara där jag verkligen behöver, på mina mörka ringar under ögonen. För mycket puder på torr hud = katastrof. Avsluta med settingspray! Jag använder från Urban Decay och den funkar bra för mig. Det gör sån skillnad och tar bort den där “sminkiga” känslan. För mig ska basen se ut som hud, bara lite bättre. Vad gör ni för en fin bas?
💬 Varför har mitt test inte blivit validerat? Vi får ofta frågor om varför genomförda tester inte har blivit validerade. Här går vi igenom exakt vad som krävs steg för steg 🤍 För att få ett test validerat behöver alla dessa fyra steg vara genomförda: 1. Du har fått ett mail om att du blivit utvald som testare och har mottagit produkten. 2. Du har testat produkten (gärna flera gånger så du hinner känna hur den fungerar för dig). 3. Du har skrivit en recension på både produktsidan på kicks.se och här på KICKS Beauty TALKS i kanalen Beauty Tester Reviews. 4. Du har laddat upp en skärmbild på båda recensionerna (detta görs på samma ställe som du ansökte om testet, gå till kanalen ”Testprodukter” och leta upp ditt aktuella test) och begärt att vi ska validera testet.' Om inte alla dessa steg är genomförda kan vi tyvärr inte validera testet. Det betyder att du fortsatt står som aktiv testare och då inte kan bli utvald till nya tester. Om ditt test inte blivit validerat beror det oftast på någon av följande: 1. Det saknas inskickade recension på en av plattformarna (antingen kicks.se eller KICKS Beauty TALKS). 2. Det saknas inskickade recensioner på båda plattformarna. 3. Det som laddats upp är produktbilder eller resultatbilder istället för skärmbilder på recensionerna. Vi har tyvärr inte möjlighet att manuellt gå igenom alla inlägg och jämföra dem med recensionerna på hemsidan, därför behöver vi alltid få in skärmbilderna via länken. Det är som tur är oftast lätt att lösa ✨ Gå tillbaka till testet som inte är validerat och kontrollera vad som skickats in och komplettera det som saknas och skicka in igen. Vi kommer även hålla lite extra koll framöver så att allt blir rätt och ni får era poäng 🤍 Och ett litet tips, gör det gärna snart för vi har riktigt roliga tester på gång! 💕 / KICKS Beauty TALKS
🌼Marc Jacobs Daisy Murakami Yellow🌼 🤍Toppnoter : Mandarin, kumquar, grapefrukt och rosa peppar. 🤍Hjärtnoter: Jordgubb, hallon, gardenia och ros. 🤍Basnoter: Cederträ, pralin, benzoin och ambrox. °En jätte fin och cool parfym! Flaskan är i gult glas med ett jätte coolt lock som har tre glada blommor på sig med olika färger. Bara själva flaskan och locket gör att man får en positiv känsla utav parfymen. °Direkt efter jag sprayat så luktar det fräscht/blommigt. Min första tanke är att den luktar som en parfym som passar till äldre damer tyckte den påmminde lite om Fenjal!. °Efter parfymen suttit en liten stund så doftar det friskt och saftigt/sött. När parfymen lagt sig så tycker jag att det doftar blommor, hallon-jordgubb-mandarin med baslukten utav lite cederträ och pralin som gör denna doft intressant! Priset för 50ml är okej °En perfekt doft till en kvinna runt 25+ inget menat att inte yngre också kan använda denna, utan jag tycker att den passar en kvinna som är lite mer ''vuxen''. Passar som perfekt dags-doft då den har en upplyftande känsla, lite konstigt att beskriva men när man bär doften känns den typ positiv och glad! Lämnar en frisk och kvinnlig doft. °Jag ger denna 2/5! absolut inget fel på denna doft, den är inte bara 100% min typ utav doft. Rekomenderar endå absolut att ge denna ett försök, jag tycker att den var en utav de godaste dofterna som har blommig doft🌺
Nu vill jag uttrycka min kärlek till detta underbara forum 💖 varför? Här finns inga krav på att det ska skapas snygga och perfekta videos, inga krav på perfekta bilder utan detta är kravlös kärlek till beauty ❣️ vill du lägga ut en video? Gärna 💕 vill du lägga ut foton? Absolut men det är inget måste 💜 just kravlösheten är nog det som tilltalar mig i detta forumet. Vi delar alla kärleken till beauty och att man får uttrycka det hur man vill ( text, bild, selfie, video) tycker jag är så himla fint. Det blir så lätt annars att det blir en stress över content som ska skapas men här inne finns inget sånt. Och såklart massa kärlek till alla underbara människor här inne, vad vore forumet utan er? 🥰 tack för all pepp, alla tips och alla goda råd och för allt som delas här inne 🫶🏻
♻️ Stortömning av produkter då jag försöker beta av småslattar jag har hemma så jag inte har så mycket öppet (+ äntligen kan testa nytt! 👀) • elementre Cleansing Gel - 3. 5% Glycerin : 5 / 5 🌟 så snäll cleanser! • MAC Hyper Real Eye Serumizer : 4 / 5 ⭐️ lyxig eyecreme, fungerar bra under smink. • Eucerin Aquaphor Soothing Skin Balm : 5 / 5 🌟 budgetqueen to everything!!! • BeautyAct 7% Niacinamide Re-Texturising Toner : 4 / 5 ⭐️ sambons favorit! • Beauty of Joseon Relief Sun: Rice + Probiotics SPF50+ PA++++ : 2 / 5 ⭐️ älskling för andra men funkar verkligen inte för mig, tyvärr! • Filorga NCEF-Revitalize Night Cream : 3 / 5 ⭐️ älskar innehållet/produkten men så odryg... • Apolosophy Active+ Retinoid Serum : 4 / 5 ⭐️ budget retinolserum, använde till kroppen! • Clarins Double Serum Hydric + Lipidic System : 5 / 5 🌟 härligt rikt serum, perfekt under och i sminket för extra glow. • Beauty of Joseon Revive Eye Serum: Ginseng + Retinal : 5 / 5 🌟 så bra och prisvärt retinalserum, använder i hela ansiktet. • Klairs Fundamental Ampoule Mist : 4 / 5 ⭐️ bra innehåll men för hård mist för mig personligen. Kommer med "first beauty impression" senare när jag har testat igenom lite ditten och datten. 😊
Dubbelposta 💌💌 ”Sociala medier tar mycket tid. Därför är det helt naturligt att vi försöker hitta genvägar”. Intressant rubrik som fångade mitt intresse. Rubriken gav mig också en tankeställare. Varför skulle vi ens behöva känna behovet av att ta genvägar? Att dubbelposta inlägg på två eller flera olika plattformar förekommer allt oftare. En genväg som har både för-och nackdelar. Fördelar: Högre synlighet. Det sparar tid och man får känslan av att vara med på fler ställen; man känner sig duktig. Nackdelar: Minskad engagemangskvalitet samt risk att följare tappar intresset. Vad tycker ni om detta? Spelar ingen roll vad just Du gör! Inga rätt, inga fel, inga pekpinnar utan bara ärliga åsikter. Jag vet att jag själv dubbelpostat, inte samma inlägg på olika ställen men alldeles säkert har snarlika inlägg om favoritprodukter postats mer än en gång de senaste åren. Ofta för att jag har för dålig koll och minne och inte kommer ihåg allt, ibland nästan stressad av helt frivilliga utmaningar (pinsamt att erkänna men jag lär nog inte vara ensam om detta 😃) och ibland för att det bara finns en fantastisk produkt eller magisk doft som jag inte vill att någon missar! 🥰 Kommentera och dela gärna!
Toppen att vi kan dela tips och inspiration här tillsammans och skapa en lättsam men stöttande och energigivande plats där alla kan få vara sig själva🥰😀🤗💕 Jag går absolut in här för att fylla på med energi och bara för att få en trevlig känsla ibland, Tack till er alla för det❣️ Är såpass gammal att jag inte tycker allahjärtasdag behöver firas Valentine firades inte mer än att rosor kunde skickas på grundskolan och typ ingen brydde sig om något sånt, på gymnasiet fanns det inte över huvudtaget. Min bästa vännina som är 14 år yngre än mig tycker det är mycket viktigt att fira och hon ska fira med sin man och ja jag har ju min älskling men bryr mig inte faktiskt om en speciell dag att fira i almenackan. Och min väninna skojar om att jag typ vägrar fira men vill säga, alla som känner sig ensamma, skit i dagen! Det gör jag och vill inte att vi har en dag till som blir som julafton, många känner sig extra ensamma. Kanske är det för att jag inte växt upp med det men jag tycker så. Och jag vill hellre få god lagad mat hemma en jobbig Tisdag eller äta gott ute andra dagar än den här dagen när alla par ska sitta uppradade på restaurang för att det är ett visst datum🥰🥰🥰 Tycker verkligen inte rosor ska skickas i skolan, behöver väl inte förklara varför❤️
💗💗💗 Kärlek börjar ofta (eller alltid?) hos dig själv. 💗💗💗 Det har tagit mig så många år att acceptera mig själv...men känslan är så skön och jag är alldeles för gammal för att lägga ner onödig energi på vad andra tycker och framförallt energi på att tycka saker om andra. För i slutändan...vad spelar det egentligen för roll? Djupa tankar en tisdag som denna 😍. Önskar just DIG en underbar dag ❣️ Och här har jag använt mina nya produkter från Fenty. I´m in L💗VE! Ögon och kinder 🌸 Fenty Beauty Mini Killawatt Freestyle Highlighter Limited Edition 🌸 Lancôme Lash Idole Curl Goddess Läppar 🌸 Fenty Beauty Lip Luminizer Limited Edition Parfym 🤍 Zadig & Voltaire This Is Her! EdP Ansikte 💜 Paula's Choice CellularYouth Longevity Serum (recension kommer längre fram) 🌸 BeautyAct Double Dew
Hej KICKS Beauty TALKS💕 Vi vill ta en stund och dela något som är viktigt för oss när det gäller hur vi skapar innehåll tillsammans här i communityn. För oss på KICKS är autenticitet och äkthet en självklar del av beauty och det gäller både hur vi kommunicerar och hur vi möts här inne. Därför tillåter vi inte AI-genererat innehåll i tävlingar, varken i text eller bild. När du delar ett tävlingsbidrag vill vi att det ska vara just ditt uttryck, din röst och din kreativitet ✨ Kom ihåg vi väljer vinnare efter vem som vi upplever lagt ner mest hjärta i sin look och som kanske vågat sig på något nytt! Det är engagemanget som räkans och inte alltid det mest proffsiga resultatet ❤️ Vi vill också uppmuntra alla medlemmar att, undvika AI-genererat innehåll även i andra inlägg, för att bevara den äkthet och personliga känsla som gör vårt community till en trygg och inspirerande plats. Precis som vi på KICKS inte redigerar bilder i vår egen kommunikation, vill vi skapa ett community som känns äkta, inkluderande och tryggt, där alla kan inspireras utan att känna press eller jämförelse. Beauty ska handla om att ha kul, testa, leka och uttrycka sig på sitt eget sätt 💄 Har du frågor eller funderingar kring detta är du alltid varmt välkommen att höra av dig till oss. Tack för att du är med och bidrar till ett community där vi lyfter varandra 🤍
Älskar varumärken som tänker till, använder hjärtat och faktiskt gör det där lilla extra... ⭐️ Snälla KICKS ta in Rare Beauty i sortimentet! En ljuvlig doft i en vacker flakong som dessutom är designad för att lättare kunna användas på mer än ett sätt! 🩷 Bra jobbat, Selena! ✨️ Så sugen på att testa de nya kroppsvårdsprodukterna Feel Seen - Find Comfort Hydrating Body Mousse to Oil och Find Comfort Body & Hair Fragrance Mist. En luftig mousse som blir till en återfuktande lätt olja på huden och en mist i samma doft! Tycker doften låter väldigt god - honungsmelon, liljekonvalj och en salt havsbris! 🤗🩵💙 Och djurälskare ❤️ som jag är så blev jag om möjligt ännu mer såld på varumärket när jag på deras hemsida ser att de också har en hundleksak i sortimentet! Så fin! 💜 Bland de fyrbenta pälsklingarna i min närhet hade den dock nog inte varit hel i 5 minuter ens! 😂 Men det är tanken som räknas! 💜
Är det verkligen bra att tvätta håret mer sällan? Vi hör ofta att man ska dra ut på tiden mellan tvättarna så mycket som möjligt. Men sanningen är att vi alla är olika. Vi producerar olika mycket talg, svettas olika mycket och använder olika mängder produkter. Och när allt detta byggs upp kan hårbotten komma i obalans… och då gör vi den faktiskt en otjänst. Så ja, när håret är smutsigt, då ska vi tvätta det. Men ibland är tiden knapp och håret behöver en snabb uppfräschning. Då finns det som tur är produkter som får det att kännas fräscht även mellan tvättarna. Här är mina favoriter när jag vill ge håret nytt liv på några få minuter: • This Is An Invisible Dry Shampoo - lämnar noll vita rester, håret känns lätt och fräscht • Shimmering Mist – tillför ny glans!! Dessa har en otrolig doft som man alltid vill bära! Vill ni att nästa inlägg ska handla om hur ofta man egentligen bör tvätta håret och hur du bygger en tvättrutin som funkar för just din hårbotten? 💬
Ett bad kan förutom att vara härligt och avkopplande också vara en upplevelse! 🌈🫧 Ska jag verkligen unna mig blir det en badbomb från LUSH! 🤗🛁 Magiska motiv, färger och dofter. Nu säljs ju tyvärr inte LUSH produkter på KICKS. Tror faktiskt inte att de säljs någon annanstans än i sina egna butiker och online i Sverige. Du hittar dessa underbara små försäljningsställen i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala och Väla (Helsingborg). Tips! De har alltid färdiga presentboxar att beställa eller köpa i butik och nu inför Alla Hjärtans Dag också en hel del Limited Edition på temat ❤️🩷. Och älskar du gourmanddofter (t ex Sol de Janeiro Cheirosa 62) så får du inte missa kollektionen Sticky Dates. Sötare än så blir det nog inte. 🍮🍮🍮 Kommentera gärna och tipsa om dina badprodukts-favoriter! 🛁💗
Så skönt att ta slut och rensa ut 😃♻️ Concealern från L'Oréal Paris är redan omköpt - min mest använda makeupprodukt de senaste åren (både prisvärd och jättebra), Anastasia's Clear Brow Gel kommer jag alldeles säkert också att köpa om. Inte första gången men just nu fortsätter jag med ett bra och billigt alternativ från Maybelline. Sticket från Lumene, Natural Glow Multi-Stick, troligen inte. Det är inte slut men har ganska säkert varit öppnat längre än vad som rekommenderas vilket många av mina produkter är men nu luktade det helt plötsligt riktigt illa. Får mig att tänka lite kring hur hygieniskt det egentligen är med stick som man ofta duttar, smetar och drar över t ex foundation. Föredrar generellt puderprodukter men har även flera stick som jag gillar, t ex mitt måste-ha stick från PIXI, On the Glow Blush i färgen Fleur. HUR TÄNKER NI OM STICK och HYGIEN?
Idag var det dags för att återvinna lite! Eftersom att jag inte kommer in i vårt soprum med rullstol så fick det bli såhär. Retinolserum från Skincity - har haft förut och påbörjade precis en ny tub. Jag känner dock spontant att jag inte riktigt vet vilken effekt jag faktiskt får av det. Ectoinbooster från Paula's Choice - håller på att utvärdera just nu men kartongen skulle kastas. Schampo från Bruns - nöjd med det här schampot! Dock lite odrygt nu när jag går hjälp av hemtjänsten med hårtvätt. Har haft ett annat schampo under de år jag haft hemtjänst men ville gå tillbaka till det här. Hudkräm från Verso - tyvärr inte min så jag kan inte säga något om den 😢 Sovmask med retinol från Skincity - har på det stora hela varit nöjd med den här också men har på sista tiden undrat vad jag egentligen får för effekt. Fuktserum från Klairs - inte missnöjd men jag vill gärna få mer än bara återfuktning av ett serum. Ögonkräm från Filorga - onödigt dyr när den inte ger den utlovade effekten utöver återfuktning
Recycling: Boyfriend edition ♻️👨 Orkade inte gå längre än till min egna källsorteringstunnor för det är SÅ KALLT. 🥶 Min sambo har inte tömt alla dessa själv utan det är jag som sätter på Xlash Eyepatches på honom + att han är med och testar PC Longevity serumet. Vichys 96h deodorant är hans favorit, luktar gott och håller superbra (jag har samma fast i unisex-doft). Han önskade bara den och strumpor i julklapp = bra betyg! Hittade bara 72h att tagga som produkt. BeautyAct Barrier Support Night Cream fick jag i min Kicks kalender och den tog han direkt. Han är nöjd med resultatet, gav mycket fukt, fett och glow. Lägger sig som en skyddande hinna utan att man får utbrott. Dock behöver formulan lite mer jobb för efter ett tag (användes upp på ca 1,5mån) så separerade vattnet och fettet i cremen. Tror inte vi köper om den pga det sistnämnda för 300:-.
Jag har nämnt det förut, men jag tvättar mina sminkborstar efter varje användning av flera anledningar: 1. Jag gillar inte riktigt att arbeta med smutsiga borstar. 2. Om jag inte tvättar dem efter varje användning tappar jag direkt bort när jag senast tvättade dem. Var det förra gången? Två veckor sen? 15 år sen? Ingen vet. 3. Om jag tvättar dem samma dag jag har använt dem (då oftast på kvällen för det har jag sällan tid med direkt efter jag sminkat mig) så blir det inte såhär... Nu har jag skjutit på att rengöra dem, jag har tagit rena borstar för varje sminkning och nu ikväll behövde jag därför stå och tvätta 20 st i ett svep 😂 Taggar mina favoritrengöringar. Har "alltid" använt den från beautyblender men när den tar slut nu snart så kommer jag gå över till den från elf. Har testat båda och gjort flera jämförelser och med silikonplattan man får av den förstnämnda så blir borstarna precis lika rena oavsett vilken tvål jag använt men den från elf är billigare
Jag älskar det här serumet för att det kombinerar kraften från propolis – ett naturligt extrakt från bin som lugnar och vårdar huden – med niacinamid som jämnar ut hudtonen, stärker hudbarriären och ger en fin glow. Propolisen ger djup återfuktning och har antiinflammatoriska samt antioxiderande egenskaper som hjälper till att lugna rodnad och irritation, samtidigt som den bidrar till mer elasticitet och ett friskare intryck på huden. Niacinamiden jobbar för att synligt minska porer och ge en jämnare, klarare hudton vilket gör att huden känns både lugnare och mer strålande. Serumet absorberas lätt utan att kännas klibbigt, och ger en naturlig, hälsosam lyster samtidigt som det återfuktar djupt – vilket gör det till en stapelprodukt i min rutin som verkligen ger resultat 🫶🏼
Återvinning av kosmetiskt avfall ♻️ Det mesta vi postar här numera är ju egentligen inte återvinning av kosmetiskt avfall utan bara tomma förpackningar som sorteras som helt vanlig plast- och glasåtervinning. Hur man sorterar gamla parfymer som inte längre doftar som de ska, nagellack och hårsprayer är inte riktigt lika enkelt. På vissa kommuners hemsidor står fortfarande att de samarbetar med vissa (inte alla) Åhlénsbutiker. Har även sett Lyko-butik nämnas (t ex Partille kommun). Sedan KICKS slutade ta emot gäller för mig dock endast återvinningscentralen, inte de i närområdet, utan de stora som tar emot farligt avfall. Dit tar jag mig inte så lätt och ofta (kan som tur är ibland skicka med lite med mina föräldrar som oftare kör dit) så inte konstigt att alldeles för mycket fortfarande slängs på ett felaktigt och miljöfarligt sätt. På bild två kan man läsa KICKS information om kosmetiskt avfall (hittas på hemsidan under Hållbarhet, Planet) samt information från en av våra stora apotekskedjor. Finns ju numera en hel del färgbutiker som tar emot mindre mängder färgavfall och att alla överblivna/utgångna läkemedel ska lämnas in på apotek har väl inte undgått någon (hoppas jag). Batterier kan man också lämna på väldigt många ställen så jag tycker att det är på tiden att man nu också förbättrar och förenklar möjligheten att faktiskt göra sig av med kosmetiskt avfall på rätt sätt. 🌍 De senaste produkterna jag tagit slut kan jag tänka mig att köpa om. Allra mest gillade jag serumet från Glow Recipe, Avocado Ceramide Recovery Serum. 🥑  Ögonkrämen, Holy Hydration Eye Cream, från e.l.f är ett prisvärt alternativ och helt ok. 👀💦
(Beauty tester) Jag har använt Paula’s Choice 7% Ectoin Booster som ett kompletterande steg i min hudvårdsrutin och upplever den som ett mycket genomtänkt och lugnande serum, särskilt för hud som lätt blir stressad eller känslig. Produkten innehåller hela 7 % ectoin, en ingrediens som är känd för sin förmåga att skydda hudceller och stärka hudbarriären, något som verkligen märks vid regelbunden användning. Texturen är lätt och behaglig, nästan silkeslen, och sjunker snabbt in i huden utan att kännas kladdig eller tung. Jag uppskattar särskilt hur enkelt serumet är att använda; det fungerar lika bra ensamt som blandat i min dag- eller nattkräm, beroende på hur huden känns just den dagen. Efter en tids användning känns huden mer återfuktad, mindre reaktiv och generellt mer balanserad. Rodnad och irritation upplevs lugnare, och huden känns starkare,som om den bättre klarar av yttre påfrestningar såsom väder, torr inomhusluft eller aktiva produkter i rutinen. Att serumet är parfymfritt och fritt från onödiga tillsatser är ett stort plus och gör det extra tryggt för känslig hud. Det här är inte ett serum som ger omedelbara ”wow-effekter”, utan snarare ett långsiktigt stöd för hudens hälsa,vilket jag personligen värdesätter högt.
Beauty shelfie del 3 – badrumsskåpet Här var det rätt tomt i jämförelse med sminkhörnan. 😂 Det är mest bara hårprodukter och lite hudvård som inte används dagligen som bor här. En favorit jag vill lyfta fram är torrschampot från OUAI. Bästa torrschampot jag någonsin testat! Jag är så glad att jag fick det som beauty tester. Hade aldrig testat det annars tror jag, eftersom det är rätt dyrt. Känns som att jag har tjatat tillräckligt om övriga favoriter i detta skåp, men kanske inte squalane från The Ordinary? Jag antar att det räknas som ett serum, men det är helt enkelt squalane, som är otroligt återfuktande och bra för hyn. Den kan användas lite överallt, men jag har den mest till torra händer. När jag hade torr hy brukade jag smeta in hela ansiktet i squalane, inklusive läpparna!
Beauty tools och dagens look (som beskriver hur det känns just nu)! Och så en del av min outfit 😮...🌞 Dags att resa imorgon. Jag och dottern är så sjukt taggade nu så det går inte ens att beskriva 🤩 (konsert i Polen 🎵🎶). Beauty tools som jag gillar är ⚒️ Kylie Cosmetics - Face Mask Brush - slipp bli kladdig ⚒️ HICKAP - Moisture Release Face Mist - (kan inte tagga den) Dermatologiskt testad på känslig hud. Återfuktar och ger bra med glow! I dagens look är det mitt vanliga smink jag har som favorit. 💗 Naturie - Hatomugi Essence 💗 LH cosmetics - Blomma Palette 💗 Dolce & Gabbana - Everfull Hi-Definition Mascara 36H Defined Volume & Length 💗 DIOR - Dior Addict Lip Glow 48-Hour Hydrating Lip Balm i färgen pink 💗 Fenty Beauty - Hair And Body Mist Jag hoppas ni får en fortsatt underbar dag. Vi hörs snart igen 💗💗💗
Beauty First Impressions 💖 Jag fick ett parfymprov av denna i en goodiebag när jag handlade julklappar, spännande då jag aldrig ens hört talas om detta märket förut 🫶🏻 När jag läste om parfymen så kände jag direkt att den skulle vara nåt för mig 💌 I beskrivningen står; att det är ett kraftfullt inslag av apelsinblomma med en fräsch, modern ros – en blommig explosion som rundas av med sensuella noter av tonkaböna och vanilj för en djup, amberliknande avslutning. * Blommig, varm och sensuell * Doftfamilj: Floral Gourmand * Topp: Apelsinblomma * Hjärta: Rosessens * Bas: Vanilj, tonkaböna Och alltså denna parfym! 💖 känns underbar! Den är verkligen djup, sofistikerad och finns där utan att ta över. Denna kommer att bli mitt förstahandsval de tillfällen då jag vill känna mig extra fin för denna parfymen får man verkligen självförtroende av, detta är en boost av en massa trevliga känslor 💖 hade jag inte redan varit gift så hade jag haft denna på mitt bröllop 💒
Mitt så kallade sminkbord. Har egentligen bara blivit en typ av hylla. Sitter sällan där och sminkar mig. Har använt platsen främst för att föna håret men även det har jag börjat göra på annan plats i hemmet. Har flera olika baser. Ibland köper jag en foundation som jag älskar, försöker använda den mer sällan just för att jag gillar den. Slutar ofta med att jag glömmer bort den.. Sen har vi de jag köper som jag sedan inte alls tycker om.  Här har vi allt från Maybelline, Caia, Huda Beauty, Armani, Estee Lauder, Smashbox, HausLabs, Natasha Denona, Nars osv osv.  Är bokstavligen kaotiskt på platsen där all smink ligger utspritt. Det jag använder mest frekvent just nu ligger i min vita necessär då den brukar få följa med under dagen om jag behöver bättra på något. Även all hårvård är placerat här 🙈 Favoriterna där är i dagsläget R+co Waterfall och Moroccanoil Frizz shield (som jag fick som beautytester). Älskar även torrschampot från Living Proof samt värmeskyddet från Maria Nila i torrt hår! 🩷Överväger dock att byta ut skrivbordet till en byrå istället så behöver det inte se så stökigt ut. Och alla kategorier kan ha var sin låda. Under skrivbordet ligger nämligen alla värmeverktyg. Bland annat dyrgripen och min bästa investering gällande håret - min dyson airstrait 🧡
Beauty Shelfie I badrummet har jag den här brickan/lådan (vad man nu vill kalla den) med de hudvårdsprodukter jag använder dagligen. Det är väldigt lätt att bara plocka fram hela den istället för enskilda produkter. Bilden är tagen för ett tag sen, så en del av produkterna har bytts ut sen bilden togs. Några favoriter jag tycker är värda att nämnas dock (två av dem går inte att tagga men allt går att köpa hos Kicks): - Dr Ceuracle Vegan Kombucha Tea Essence - en klassiker av en anledning! Har en annan essens just nu men kommer lätt köpa Kombucha Tea Essence när den är slut. Fukt och fett i ett, perfekt för torr hud! - Lumene Micellar Gel Cleanser - så glad att jag testade den här! Ska vara djuprengörande och ta bort smink men är trots det inte uttorkande. Kan inte se mig sluta använda den här faktiskt! - Anua Peach 77% Niacin Enriched Cream - så så behaglig och återfuktande kräm! Sjunker in fantastiskt bra i huden och är grym under smink
Jag minns exakt hur det kändes att öppna burken. Det där lilla klicket, den glansiga ytan och den intensiva doften som spred sig direkt 🌸✨ Jag hade den alltid i väskan till skolan i grundskolan. Den va super trendig at that time! Den luktade så gott att man nästan ville äta den, som godis fast i läppbalsamsform. Det var min allra första produkt från The Body Shop och också mitt allra första riktiga minne av märket. För mig var det inte bara ett läppbalsam, det var oxå en av dem produkterna som ledde mig till smink på senare år. För den hade en hint av färg så det kändes som läppstift, då fick jag känna mig vuxen för en stund. En sån där detalj man aldrig glömmer. Varje gång jag tog upp den i skolan, ville alltid någon tjejkompis lukta eller testa. Älskar att detta fick mig att blicka tillbaks! ✨ Kunde tyvärr inte länka produkten. Men ni hittar den enklast genom att söka. The body shop läppbalsam.
Mysiga höst-och vinterdofter ☕️🍂☃️🔥❄️ Är det fler än jag som har fler vinter- än sommardofter? Tycker de är lite som med klädmodet. Oftast mer intressant med höst- än vårkollektionerna! 😃 På våren och sommaren spelar parfymerna lite mindre roll för mig. Är mer än nöjd om jag har någon Marc Jacobs och/eller Issey Miyake. Gärna någon Clean och några mister. Men idag är det vinter, januari, men hallå, ändå fredag och det är ju för många en favvodag! 🥰 Extra laddad, vet inte var den energin kommer ifrån 😂 men tycker ofta det känns så för mig i alla fall. Helgen väntar, förhoppningsvis med både tid för vila och massa kul för oss alla! 🤗🤩 Idag föll valet på en riktig favorit. Föll för den vid första sniffet och faller fortfarande! Det händer inte ofta! Burberry's originaldoft Goddess EdP - varma och mjuka vaniljnoter. Som äkta vanilj, len med sötma istället för syntetiskt sötsliskig, aromatisk lavendel och kryddor som kakao och ingefära. På bilden de av mina parfymer som jag räknar som huvudsakligen höst- och vinterdofter. Självklart använder jag dem emellanåt även vid andra tillfällen precis som jag har vissa året om-dofter som t ex Valentino's Donna Born In Roma EdP som saknas på bilden. Ibland kan det ju faktiskt bli ännu mer effektfullt att överraska med en totalt oväntad doft vid "fel" årstid eller tillfälle! 😃 Kommer t ex ihåg ett tillfälle när jag skulle fördriva tiden och gick runt och provdoftade parfymer innan jag skulle till tandläkaren. En Tom Ford som blommar ut och eldas på ytterligare under den starka belysningen precis över mig i undersökningsstolen är inte att rekommendera! 😃 Det doftade såå mycket så det var tur för tandläkaren att han hade munskydd på! 😂 Vet att man inte ska använda parfym inom eller när man ska besöka vården men glömde totalt av mig! Önskar alla en fin dag! 🤍
Mitt senaste köp från Kicks! Maken fyllde år här om dagen och jag hade verkligen noll idéer på födelsedagspresent. Det har blivit mycket presenter till honom på sista tiden (bröllopsdag, examen, julklapp) så han har liksom redan fått en del och jag ville inte upprepa mig... Dessutom har det under december varit kampanj på en del av hans absoluta favoritsaker så de kunde jag ju inte heller köpa för det har vi redan gjort 😂 Tillslut föll det på raksaker. After shave-balmen från L'Occitane vet jag är en sån sak han älskar men inte alltid unnar sig. Shave creamen från Rituals är en ny produkt för honom men jag vet att när det gäller just rakning tycker han om att testa nya saker och Rituals är ett märke som alltid går hem! Hoppas att den ska falla honom i smaken 😊
Dagens doft 🍓🍭 Var så trött på alla mina vinterdofter imorse så jag körde en layering med dessa. Blev verkligen en söt men fräsch och somrig godisdoft. Strawberry Fields har något lite stickigt som jag vissa dagar har lite svårt för och Moschinos Toy 2 Bubble Gum doftar ju i sig alldeles för sött för min smak, verkligen godis, typ luktsudd jag samlade på som barn. Tillsammans blev de dock, lite oväntat kanske, väldigt goda, fick t o m flera komplimanger. Hoppas verkligen de tyckte om doften och inte bara blev chockade av kontrasten sommar, godis och jordgubbar en mörk januarimorgon! 😃 Hållbarheten är sådär. Efter 2 timmar kände jag nästan inte längre något av Moschinodoften och nu vid lunchtid börjar även Strawberry Fields försvinna efter drygt 4 timmar. Men det var härligt så länge det varade! 🤗🍓☃️
Har börjat bry mig mer... 🤗💧🌱🌎 Inte för att jag inte brytt mig alls innan men jag har blivit mer intresserad av att ta hand om mig själv på bästa sätt genom att se samband och därav, i rimlig utsträckning, försöka göra mer medvetna val och inköp. Precis som man inte vill stoppa i sig vad som helst (tror många väljer mer omsorgsfullt och bättre alternativ när det kommer till energikällor/mat till sina barn och även fyrbenta familjemedlemmar än sig själva?) så vill jag också veta mer om vad jag faktiskt applicerar på min hud och i mitt hår. Ta små steg i rätt riktning. Inte för att vara "duktig" utan för att det känns viktigt och rätt för mig. Köpte nyligen min allra första BUS för kroppen. Använder aldrig BUS på kroppen men denna har jag varit sugen på att testa länge och ännu mer sedan Anna 🩷 rekommenderade den. St.Tropez Self Tan Berry Sorbet Bronzing Mousse är en twist på klassikern Self Tan Classic Bronzing Mousse som är St.Tropez mest sålda produkt. Den ska ge ett lika gyllenbrunt resultat som originalet, men med extra återfuktning och hudvårdande ingredienser i form av hallonextrakt och E-vitamin. St.Tropez Self Tan Berry Sorbet Bronzing Mousse beskrivs ha en härlig doft som eliminerar den klassiska ”BUS-lukten”. DOFTNOTER Topp: Hallon, Björnbär, Ros Mellan: Ackord av Macaron, Grädde, Vita blommor Bas: Vanilj, Karamell, Choklad 100% Vegansk. St.Tropez är PETA-certifierade som cruelty-free och hade det senaste jag sett 96% veganska produkter. Har de nått sitt mål är dock siffran redan nu 100%! Har också köpt ett hårbalsam, Hydrate Conditioner, från Joico's kollektion INNERJOI som jag inte ens kände till. INNERJOI är en 100% vegansk, växtbaserad hårvårdsserie, med upp till 98% naturliga ingredienser för alla som vill ha "en ren och naturlig hårvårdsserie utan att kompromissa med kvaliteten." Just denna kollektionen hittar jag inte i KICKS sortiment men annars så finns både St.Tropez och Joico på KICKS.
Beauty first impressions 🥰 (tack för tips fina Anna) Mitt senaste hudvårdsköp blev Medik8 liquid peptides advanced MP! Och jag är inte besviken. Den går utmärkt att kombinera med mitt Radiance serum från Exuviance (samt mina andra produkter därifrån) Så Exuviance på morgonen & Medik8 på kvällen 💤 Vilket är en superbra kombination då de har olika syften. Serumet från Medik8 har en krämig konsistens som går väldigt lätt in i huden. Det känns återfuktande och skyddande. Och det doftar väldigt gott. Det är relativt dyrt men jag upplever inte att man behöver mycket produkt alls. Har använt den i ca 3 veckor nu och jag upplever att mina fina linjer har blivit mindre och huden känns mer uppstramad och återfuktad! Ett toppenköp alltså & denna behåller jag i min hudvårdsrutin! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Älskar kaffe och älskar Black Opium! ☕️🖤 Vilken härlig dag! 🤗 Vaknade av att solen sken in och ute är det nästan overkligt vackert! ❄️☀️ En dag att fotografera och dricka mycket kaffe! Dagens (och kvällens) dofter: YSL Black Opium EdP. Fyller på och förstärker djupet med Black Opium Le Parfum ikväll. Måste tipsa om en annan fin och mer ren kaffedoft, Maison Margiela's unisexdoft Coffee Break EdT. Lite extra kul att doftminnet i denna doft kommer från Stockholm! Beskrivning: "Replica Coffee Break eau de toilette is a comforting, textured and addictive scent. It takes you to the memory of a stop at a warm coffee shop on a cold winter's day. A cosy break savouring creamy coffee and warm pastries. The sensation of milk froth on your lips and the soft sound of the coffee machine in the background." Låter som parfymören besökte vårt vackra land och huvudstad just en dag som denna! Taggar även en fin herrparfym med kaffe, från Givenchy. ☕️ Hoppas ni alla får en fin dag och härlig helg! ❄️
**Beauty First Impression** 💖 Två produkter som står i duschen från **Kicks Supreme Calendar**. 🩵 **elementre Cleansing Gel - 3. 5% Glycerin** *"Cleansing Gel är unikt utvecklad för att enkelt avlägsna makeup och rengöra huden. Den fylliga, väldoftande gelkonsistensen innehåller 3. 5% glycerin som lämnar din hud rengjord, med en fräsch och återfuktad känsla. Allantoin och vattenlija hjälper till att lugnar en känslig och stressad hud."* Jag tycker den gör det den säger att den ska göra. Min torra hud blir ren utan att bli av med fukten. Mild doft med lite lite skum. Kommer att köpa den själv när denna tuben är slut. 💙 💫 **Nuxe Prodigieux Shower Oil** *"En underbar glamourös duscholja som förvandlas till ett skimrande lödder vid kontakt med vatten. Rengör skonsamt och lämnar huden sammetslen. Doften av Huile Prodigieuse® med apelsinblomma, magnolia, vanilj."* Alltså, jag förknippar Nuxe med fransk lyx och den gör huden mjuk med sin glittriga formula (man är ej glittrig efter dusch) MEN det är något med doften. Den luktar absolut varmt och härligt, samma doft som deras ikoniska kroppsoljor. Kan tänka mig att den är en bra bas till tex Burberry Godess och andra vaniljdofter. Men jag förknippar den med ett hundschampoo vi hade till vår hund för 15år sedan (Dogman man kan köpa på tex Ica). 🙃 Så produkten = 👍, men pga mitt doftminne så kommer jag nog inte köpa om denna. 🐕
Dagens doft - vintermysiga By The Fireplace EdT från Maison Margiela 🔥❄️ Provdofta alltid en parfym på din egen hud! Hudtyp, pH-nivå och kroppstemperatur är unika för varje person och gör att samma doft, som bärs av två olika personer, kan lukta helt olika. Din huds kemi: förutom individuella skillnader i hudens pH, talgproduktion och bakterieflora kan även kost, eventuell medicinering och stressnivå påverka en doft. Den viktigaste faktorn är dock troligen hudens temperatur. Vissa människor har fler porer per centimeter än andra, eller fler fettlager. Detta tillsammans med andra faktorer påverkar hudens värme, vilket i sin tur påverkar doften av en parfym. Med andra ord inte mycket vi kan påverka. Vad vi däremot delvis kan påverka är hur bra och länge doften ska hålla. Applicera alltid parfym på återfuktad hud som bättre tar upp och behåller doften längre. Använd helst en lotion i samma doftserie alternativt en oparfymerad lotion eller vaselin. Applicera på pulspunkterna såsom handleder, hals, tinningarna, armbågsveck och knäveck då kroppsvärmen där är högre och därför frigör doften bättre. Tips! Har man en doft man älskar men som inte doftar gott på en själv så kan man ju alltid njuta av doften som en rumsdoft. Många av Maison Margiela's dofter finns som andra doftprodukter än bara parfymer. Detsamma med t ex Jo Malone London och Rituals.
Den här sminkborttagningen fick jag tips om via det här communityt och den har verkligen ALLT jag söker i en sminkborttagning! 😍 Såg att den var på halva priset så jag passade på att köpa en i butik, varav kassörskan i butiken sa att den ska UTGÅ!! 😭 blev såå ledsen så jag i panik köpte upp dom 3 st som fanns kvar, så nu klarar jag mig ett tag iaf men behöver hitta en ny ersättare som gör exakt det denna gjort för mig, dvs får lätt bort all smink i hela ansiktet (jag är lat och vill att de ska gå fort så jag gillar när rengöringen gör allt, dvs inte behöver en rengöring för ögonmakeup och en annan sminkborttagning för resten av ansiktet), jag älskar när man känner sig återfuktad efter och inte ”stram” i ansiktet som många sminkborttagningar brukar göra efter… ja de är väll mina önskemål 😂 har ni tips tar jag gärna emot allt!!!
✨️ Glow på insidan, Glow på utsidan 🤗⭐️✨️ För mig handlar glow egentligen mest om en sund livsstil och naturlig välmående hud. Sömn, äta bra, dricka tillräckligt med vatten, vara utomhus, aldrig slarva med rengöringen och ge huden dagar fria från smink. Försöka minska eventuell stress så gott det går. Hur man mår speglas ju inte bara i ögonen utan syns tyvärr ofta även på vår hud. När det kommer till produkter som kan hjälpa till att ge huden extra glow och lyster så gäller för min hud: Mild exfoliering C-vitamin Återfuktning och Återfuktning Har testat ganska många hudvårdsprodukter som ska ge glow med mer eller mindre synbart resultat och positiv känsla/upplevelse. Vegan Combucha Tea Essence från Dr Ceuracle står näst på tur och den har jag faktiskt ganska höga förväntningar på. Några produkter i lite olika prisklass som jag gillat lite extra eller köpt om är bl a: HUDVÅRD: PIXI - Glow Tonic SATURDAY SKIN - Yuzu Vitamin C Bright Toner LUMENE - Nordic-C Triple Glow Radiance Elixir PAULA'S CHOICE - C15 Super Booster GLOW RECIPE- Watermelon Glow Niacinamide Dew Drops MAKEUP: SMASHBOX - Becca Shimmering Skin Perfector Highlighter L'ORÉAL PARIS: Glow Mon Amour Highlighting Drops Melon Dollar Baby (tyvärr utgått nu tror jag) ANASTASIA - Dewy Set Setting Spray Då jag föredrar skimrande highlighters utan glitter och inte heller gillar att se "blank" ut i ansiktet så kanske de ger för lite glow för vissa. Ha kul! 😃 Glädje ger glow! ✨️
Reset my batteries 🔋 Det här faller in under kategorin vardagslyx för mig. När jag har en jobbigare period eller som nu sover väldigt dåligt så tycker jag om att använda den här pillow misten från Rituals (säljs hos Kicks). Den innehåller linalool men jag hade den redan när jag fick min allergi konstaterad så jag använder den ibland men kommer inte köpa om den. Anyway. Vardagslyx. Klassar den här produkten som det eftersom att det egentligen är en rätt överflödig produkt, vilket jag också tyckte när jag fick den som gåva vid ett köp från Rituals. Det kändes verkligen som ett dåligt försök att bara sälja onödiga produkter för att tjäna mer pengar. Och på sätt och vis är det väl det såklart för jag kan absolut inte säga om den ens har någon inverkan på min sömn alls, men det känns alltid lite lyxigt att gå och lägga sig efter att den sprayats på kudden. Doften är inte särskilt stark alls så jag som är doftkänslig klarar av den utan problem. Känner den bara lite lätt när jag ligger vanligt på kudden, det kommer liksom som en liten hint när jag rör på huvudet
Önskar alla en fin avslutning på året som gått & ett riktigt GOTT NYTT ÅR! ✨️ Hoppas att 2026 blir ett år då vi får vara friska eller får förbättrad hälsa, ett år då vi tar väl hand om oss själva och varandra. Önskar mig snö, glittrande hav, värme och fågelkvitter. Hoppas också att det blir ett år av både utveckling och eftertanke, ett år där hårt arbete ger utdelning och ett år fyllt av drömmar som slår in. Allt är möjligt! Lyft varandra tills vingarna bär! Jag ger aldrig nyårslöften. Krav har aldrig gett mig motivation till något men av intresse, glädje och lust gör jag massor. KRAM! ❤️ PS. Har ingen aning om vad kvällens look blir, vet inte om det blir guld eller silver men det blir en ljus doft med solarnoter och lite tropisk sommarkänsla som följer mig in i nästa år, Valentino Donna Born In Roma The Gold EdP. ☀️✨️
Julen handlar om att ge, men även att vara snäll mot sig själv. Jag avslutar detta beautyår med att vara riktigt snäll mot mig själv och kanske lite mindre snäll mot min plånbok, men desto mer väldoftande in i ett nytt år! 😄🎁 2025 har verkligen varit parfymåret för mig. Jag har köpt, fått, varit beautytester, sålt, splittat och haft en kollektion av väldoftande flaskor samt en och annan stinkis. Det har varit dupes på dyrare dofter i 300 kronors spannet som slagit flera dyra och det har även funnits Nichedofter som luktat toaletspray. Det jag tar med mig till nästa år är att aldrig mer blindköpa en doft (om det inte handlar om någon runt 300 kronor som bara säljs online för då kan jag gambla lite med turen) och att verkligen testa en doft flera gånger. Nu var det kanske inte riktigt så det gick till med de två nedan då jag inte har tid att springa runt i fysiska butiker veckovis, men jag blev såld vid första sprut och det räcker för mig. En doft är inte bara en doft utan en känsla, minnen, något som väcker dina sinnen. Vill önska er alla en riktigt God Jul 🎄🎅
Sitter med Sabrina Carpenter Lemon Pie på huden. Det här året har jag verkligen upptäckt gourmanddofter i stort och har också köpt några st, mestadels billigare från t.ex arabiska märken. Men därför var jag väldigt spänd på att testa den här från Sabrina Carpenter! I början var det en väldigt syrlig citrusdoft, sådär så det nästan stack i näsan. När den hade torkat ner lite var det en mer söt och lågmäld citron som nu en timme senare i princip försvunnit helt från min hud och den luktar mest en gourmandig vanilj ungefär som en söt kaka utan att vara för söt. Om citronen hade stannat kvar längre så hade jag gillat den mer, men nu en timme in luktar den identiskt med Khadlaj Empire Victor på min hud och den har jag redan (den är dessutom billigare än vad Lemon Pie är, speciellt eftersom att man får 100 ml av Empire Victor). Hållbarheten kan jag inte uttala mig om än men jag antar att den kommer vara snarlik med Sweet Tooth, så även där vinner Empire Victor om det blir som jag tror. Kul att ha testat och hade citronen stannat kvar skulle det ev blivit ett köp men det blir det inte ju.
Indy Beauty 💚 Indy Beauty är ett nyt varumärke hos Kicks, sen några veckor tillbaka. Jag har köpt direkt från IB egna webshop vid flera tillfälllen innan men den är nu nerstängd och produkterna återfinns istället hos Kicks. Fick mail från IB häromdagen att om jag skrev en recension på någon av deras produkter på Kicks hemsida och skickade in en bild på det, skullle IB skicka en present. Jag hade redan skrivit recension på flera av produkterna när de dök upp hos Kicks, bland annat på Recover Remedy Balm som är superbra. Så jag skickade en bild på just den recensionen och idag kom min present. Inte bara en utan två produkter skickade de! Hur generöst var inte det!? 🤩 Tonern har jag testat innan och gillar mycket, medans rengöringen är helt ny för mig. Blir roligt att testa den 😊
Medan jakten på min nya rouge fortsätter i tidigare inlägg vill jag tipsa er som inte provat om denna foundation! Gick in på Kicks i jakt på Nars eller Armanis foundation och ville testa nyanser, tyvärr finns dessa bara i storstan så bad om tips på något som redan finns i butik (ingen lust att lägga en halv tusing och så fungerar inte nyansen). Fick superbra hjälp av en jättegullig tjej som tipsade mig om Diors senaste Forever Hydra Nude. Drömträff! Nyans 1,5 N blev perfekt för mig. Den känns krämigt lätt och återfuktande och smälter verkligen in på ett sätt som gör att jag inte märker av den, samtidigt döljer den mina röda kinder och näsa. Något för dig att prova som liksom jag kanske tycker att IT CC Nude Glow är för svår att matcha med hudvården och att t ex Sweeds glass skin blir för torr under dagen. Jag är neutral och har Fair på IT cc Nude glow och upplever denna 1,5 N vara ganska samma i nyans ☺ Tyvärr verkar jag ha problem att tagga produkter och ladda upp bilder.
Del 2 i vad som från början var Annas idé, att skriva om våra sämsta produkter i år. Det här är sminkdelen! Och det är faktiskt en ren slump att båda produkterna kommer från NYX som jag annars tycker är ett bra märke. Först ut är det matta lip balmet Smushy. Den har en jättehärlig och lätt formula, som ett moln som knappt känns på läpparna, men det blev så otroligt fläckigt resultat. Färgen fastnade i minsta lilla veck i läpparna och kanterna blev suddiga på ett sätt som såg ut som att man kom hem från krogen kl 3 på natten och glömt bättra på sitt läppstift... Jag har testat andra nyanser på handen och de var inte lika illa men dels hade de en mer läppglansig konsistens och sen var de inte ens matta vilket ju var hela grejen med produkten. Näst ut är Buttermelt Highlighter. Var så glad över att ha hittat en lila highlighter men den är så glittrig och inte ett dugg glowig. Testade den en gång, blev besviken över resultatet och gav bort den sen. Sen tyckte jag att den var väldigt torr, det var svårt att få upp något med en borste. Inget av det är något jag kommer köpa igen
🎄 Julklappstips hos KICKS – perfekt för sista minuten-shopping! 🎁 Julen närmar sig med stormsteg och det är hög tid att köpa in de sista julklapparna ✨ Om du, precis som jag, ibland väntar till sista minuten för att hitta de där perfekta klapparna, då är KICKS din bästa vän i julstöket! De har massor av färdiga presentkit och julaskar som känns både lyxiga och omtänksamma och du slipper tänka på att plocka ihop allt själv. 💖 🎁 Till henne:
Färdiga makeup- och hudvårdskit är verkligen en lifesaver när tiden är knapp! Välj ett kit med glow-givande produkter, ansiktsmasker eller fuktboostande favoriter till håret. Det är både lyxigt och användbart – perfekt för syster, mamma, kollega eller bästa vän. 🎩 🎁 Till honom:
Parfymset och rakvårdspaket är klassiska och säkra kort — speciellt när det ska gå fort! Doftpresenter eller stilrena rakset känns personliga utan att vara för kluriga att välja. Ett riktigt bra sista minuten-knep! 🎉 🎁 Till alla:
Unisex-produkter, mindre kit eller travel-size favoriter funkar i princip till vem som helst och är perfekta att slänga i julklappsleken eller ge som extra paket under granen 🌟 Handkrämer, mini-parfymer och doftljus – små saker med stor effekt! ✨ Julstämning i paketen:
Och du – glöm inte att lägga lite extra kärlek på inslagningen! En fin presentask eller cellofan gör paketet så mycket mer festligt. KICKS har så många fina förpackningar redan färdiga, så det blir julmys på direkten 🎁❤️ Här nedanför har jag samlat några av mina favoriter från årets julaskar hos KICKS — perfekta just för sista minuten-shopping! 💫 kommentera gärna era bästa julklappstips eller något som står på er önskelista i år?
Off topic från forumet då det i sig inte är beautyrelaterat Har varit på sjukhuset den här morgonen för att träffa min lungfysioterapeut. Jag har i åtminstone ett års tid haft en oklar inflammatorisk förändring i lungorna, en som man inte vet vad den kommer ifrån eller riktigt vet vad vi ska göra åt. Har hela hösten genomgått en för mig ganska omfattande behandling ur avseendet att det tar mycket tid och energi i anspråk, vilket har försämrat den funktionsnedsättande kroniska sjukdom jag redan lever med sen snart 13 år tillbaka. All denna behandling till trots så har förändringarna inte förbättrats alls och jag ska nu därför trappa upp behandlingen. Det här är huvudanledningen till att jag under hösten varit mer frånvarande, både här och egentligen i hela livet. Jag är väldigt glad att mina julkalendrar gör att jag återigen är här dagligen för forumet i sig bidrar till något positivt för mig. Så om jag ibland är kort, om jag ena dagen är bra på att kommentera och sen andra dagen bara orkar gilla era inlägg så är det pga det. Min grundsjukdom gör också att jag får kognitiv svikt vilket rent konkret visade sig igår när jag kommenterade Nikkis recension eller Ewas inlägg om sin nya testprodukt och inte skrev allt det som jag egentligen tänkte, utan det enda som kom ut i skrift var just det som låg längst fram i hjärnan. Jag har inte skrivit det här inlägget för att någon ska tycka synd om mig egentligen, jag har skrivit det för att jag på något sätt behövde dela med mig av det som finns på insidan men inte syns utanpå. Tack för att ni finns
Funkar inte att ladda upp under beauty looks så försöker här. Det här med att försöka få en bra bild på sin makeup 06:00 är inte det lättaste. Läste någonstans att Stockholm haft 0,5 soltimmar i december... inte konstigt att man är blek och halvt deprimerad 🤣 Vilken tur att jag då har min foundation från Idun Minerals som får mig att se någorlunda levande ut. Har även hittar en ny primer från Fenty som jag fullkomligen älskar. Trodde aldrig jag skulle föredra en primer som har ordet hydrating i sig, men smaken (och hudtillståndet) ändras väl med åldern. Denna får sminket att fästa och hålla så bra! Har du inte testat den så rekommenderas den definitivt. jag kan tyvärr inte hitta någon produkt att tagga men foundation är Hydra Mineral från Idun och concealer från Dior forever. Blushet är från wet&wild som jag fyndade för 39 på amazon. Så skönt att hitta ett budgetvänligt rouge. Nyans mellow wine. Imorgon väntar julbord med jobbet så då ska jag försöka få till en jullook 🎄
🧡 First Impression C15 Super Booster 🧡✨️ Hoppas att denna C-vitamin boost från Paula's Choice ska ge min hy lite extra glow i vinter. Det är inte den första produkten med C-vitamin som jag testar men den har den högsta %-halten hitintills (15%). Den kan användas ensam men jag började med att igår blanda i ett par droppar i min ansiktskräm. I morse testade jag att applicera en liten mängd ren booster på ett begränsat område (pannan) efter rengöring och innan fuktkräm. Ingen reaktion eller irritaion. Boostern uppges ha en mild formula som ska passa alla hudtyper, även känslig. Tunn flytande, klar formula som absorberas snabbt. Doftar svagt, inte illa men heller inte jättegott. Jag har nu använt den 3 gånger och mitt intryck är faktiskt redan positivt. Den ger liksom ett upplevt och lätt synligt glow (utan att man ser blank ut) bara en kort stund efter applicering, tycker jag, så det ska bli spännande att se vad jag kan få för resultat efter en tids användning. ☀️
Idag har jag Versace Dylan Purple på mig, en parfym jag totalt älskat sen första gången jag luktade på den. Jag tycker att det är svårt att beskriva vad den luktar, jag kan urskilja päron men utöver det luktar den som inget annat jag känt tidigare! Det finns två citrusdoftnoter och de känner jag verkligen inte alls. Men ska jag istället beskriva den med ord så skulle jag säga att den är läskande, lätt men tar ändå plats, den är både fruktig och blommig och helt beroendeframkallande! Och jag gillar generellt sett inte ens fruktiga dofter (enstaka noter går bra men jag gillar inte när en doft är genomgående fruktig). Varje gång jag har den här parfymen undrar jag varför jag inte har den oftare, känslan är den samma även om jag har den varje dag. Jag får helt enkelt inte nog!
CHEIROSA 91 Sprang på Sol de Janeiro's senaste mist, Cheirosa 91, i eftermiddags. Den inleder fruktigt och ganska fräscht. Lite sötare än jag tänker mig passionsfrukt, hade gissat mango om jag inte sett doftnoterna. Gillar den. Jag har provdoftat alla Sol de Janeiro's nu existerande mister och har 4 av dem för tillfället. Denna hamnar inledningsvis närmast Cheirosa 48 som också den är övervägande fruktig. Efter en stund blommar rosen ut och efter en timme är det ros och sötman från honungen som dominerar på min hud. Nu nästan 4 timmar senare är doften densamma. Ganska kraftfull och tydlig som med de flesta av Sol de Janeiro's mister och hållbarheten är även för denna jättebra. Har med mig en doftsticka hem och den doftar fortfarande mer fruktigt än min handled så provdofta på hud! Lite märkligt tycker jag men flera av doftnoterna som ska ingå känner jag inte alls som t ex pistage och caramel. Så även om den är söt är den inte gourmandsöt vilket säkert kan tilltala många som tycker att t ex 62 och 71 är alldeles för sötsliskiga. Förutsatt att du gillar ros. 🌹🍯
Jag hakar på Annas roliga idé med årets sämsta produkter som jag personligen absolut inte skulle lägga pengar på igen även om andra gillar dem. Jag har valt att göra det i olika kategorier och här kommer kategori hudvård! Först är Skincity Skincare Daily Tint. Med spf 30 borde det här vara den perfekta produkten och jag vet att andra tycker det. Men hur jag än gjorde så blev min kräm alltid lika orange som en viss president när jag applicerade den. Spelade ingen roll hur jag gjorde, om jag knappt rörde den medan jag applicerade den, det blev alltid orange och efter ett par veckor gav jag upp och gav bort den. Jättesynd för det är verkligen en grymt bra idé! Den andra produkten är BeautyAct HydraDepuff Gel Eye Patches. Köpte dem precis när de släppte och det var ingen avslappnande del i hudvården alls för de låg inte stilla för fem öre. Spelade ingen roll om jag satt stilla, låg ner, gick omkring, de gled runt oavsett vad och jag fick justera dem flera ggr i minuten. Gav bort dem också. Nu har de ju varit testprodukt precis och de har inte glidit runt för de som fick testa dem så förhoppningsvis tog de till sig kritiken från oss som recenserat dem när de var nya (för det var fler än jag som hade problem med samma sak). De ser annorlunda ut nu också vilket också talar för att de gjort om dem men jag är personligen inte villig att testa igen 😂
När jag har vad en liten tjej vill ha... För ett antal år sen var vår lilla familj väldigt ekonomiskt utsatt och det var svårt att få ihop ens till hyra och räkningar varje månad. Vid flera tillfällen samlade både nära och kära och främlingar ihop pengar till oss så vi skulle klara oss ett tag till. Där och så lovade jag mig själv att den dagen jag har ekonomisk möjlighet att hjälpa andra ska jag göra det. Det har tagit lite olika uttryck genom åren, när min son bytte storlek handlade det ofta om att skänka de kläder och skor som var i gott skick till någon annan. Andra gånger har vi som familj avstått julklappar till oss själva för att istället vara julgivare till andra familjer. Så här om dagen såg jag ett inlägg där en ung tjej önskade sig en mascara eller blush och jag kände att det var det minsta jag kan göra. Jag anmälde mig som givare och och blev snabbt ihopkopplad med familjen. Men jag valde att inte sluta vid en mascara och en blush, jag tittade igenom vad mer jag har som är oanvänt och plockade ihop en ögonskugga, en blush duo, läppoljan från här om dagen som jag ändå var osäker på färgen och ett parfymprov jag fick igår. Nu ska jag bara slå in allt och skicka iväg med post till familjen 💜
Mitt senaste köp från Kicks Köpte ansiktskräm till maken när hans favorit var i julkalendern och upptäckte av en slump att min adventskalender från Nilens Jord var nedsatt till 299 kr. Jag har redan en sån, som jag köpte för ansiktskrämen som bara den kostar nästan vad hela kalendern med 5 luckor kostar till ordinarie pris (det ligger en stor kartong i botten), och nu när den var nedsatt köpte jag alltså en till. Den innehåller bara fullstorlekar och typ varje vara i sig är värd priset för hela kalendern, även de billigare. Hade köpt det med Click & Collect och berättade om det för hon som hämtade mitt paket, hon hade inte noterat att den var nedsatt och vi öppnade den tillsammans så hon fick se innehållet (eftersom jag redan visste innehållet så var det ingen spoiler) och hon älskar flera av produkterna sen innan och skulle genast köpa en hon med 😀 Så hett tips, helt galet prisvärd nu!
Julklappstips! 🪷🎄 Min mamma får en av mina favoriter från Issey Miyake. Fräsch, blommig och feminin. 🪷 Jag vet att hon kommer bli överraskad för vi vuxna köper inte längre massa dyra presenter och byter oss emellan. Vi "barn" är inte längre barn och har inte heller egna barn så då tyckte vi faktiskt att det blev lite löjligt. Vi köper något till de allra närmaste och sedan spelar vi julklappsspelet istället! 😃 Men nu hittade jag denna doft till ett så löjligt lågt pris (under 300 kr för 50 ml!) så jag kunde inte motstå. Ok, lite frakt på det men ändå under 400 kr. Och bäst av allt, jag beställde i måndags och fick den levererad till dörren i går kväll. 2 vardagar i december och då skickades den från utlandet! ✈️🎁 Gjorde ett beautyköp på en svensk hemsida (ej KICKS) den 1:a december och det har fortfarande inte kommit, bara meddelanden om att de har mycket att göra och att leveranstiden därför är något (!) längre än vanligt! 🤣 Hur har det gått med era beställningar och leveranser på rean? Tycker ni parfymen låter god tycker jag ni ska provdofta den i butik. En ikon som lanserades redan på 90-talet och för att vara EdT håller den bra mycket bättre än många EdP. Ljuvlig vår-och sommardoft eller dagdoft!
🤍 Inspirerad på Beauty Talks 🤍 Två produkter som jag länge velat testa men tyckt att de varit för dyra! När jag hittade masken från IGK till halva priset under den evighetslånga Black Friday rean så var köpet snabbt gjort. Jag har älskat alla Annas hårproduktstips hitintills så det ska bli väldigt spännande att testa även denna så småningom. 🥰 Essencen från Dr. Ceuracle fick jag som gåva vid köp för ett tag sedan. Köpet som krävdes var inte ens i närheten av värdet på gåvan så jag bunkrade bara upp med några extra, av de redan prisvärda, sheetmasks som jag ändå använder regelbundet. Tror det var Linda-Marie som väckte mitt intresse för denna essence från allra första början men har läst mycket positivt om den från flera andra också. Något att se fram emot i vinter! 🤗
🎄💝 **Julklappstips till hudvårdsintresserade** 💝🎄 Både The Ordinary och Paulas Choice har flera prisvärda mini-kits! Nilens Jord är också ett lite spännande / mer annorlunda märke. Alla tipsen nedan ska vara parfymfria, veganska samt cruelty-free. Priser 259-330 kr * **Till nybörjaren(vuxen)** 🧖‍♀️: The Ordinary - Mini Discovery Set . (parfymfritt, men Glycolic Acid 7% kan dock ha naturlig doft från blomvatten och ginseng) * **Till torrisen(vuxen)** 🌵: The Ordinary - Winter Skin Set ❄️ Roligt att man får med en vintrig necessär! * **Till den aknebenägna(vuxen)** 🫥: Paulas Choice - Smoothing Superstars . En liquid-klassiker och en kroppskräm som kanske inte lika många testat. * **Till upptäckaren** 🧐: Nilens Jord - Advent Calender . Här får man massor för pengarna?! 4st fullstora produkter till 1/5 del av normalt pris?? Helt klart värt som julklapp, speciellt om du vill ge en större-värdes-julklapp men har liten budget ✨ * **Till ungdom/junior-nyfiken** 🐢: Ett gift-set från Smuuti Skin kan passa perfekt då 🍉💚💗🍑🧡 Säkrast köp kanske är snälla återfuktande serier som ”Watermelon” eller ”Peach”, samt ”Pear Balance Serum” (ingen av de har exfoliering). Jag skulle undvika köpa ”Kiwi Clear Serum” till nån för ung, eftersom den har flera olika kemiska syror. Vill också påminna om att det är aldrig fel att ge bort något du redan har hemma som inte kommit till användning, eller som du kanske fått av nån annan men inte blev helt rätt – perfekt present 💫♻️
Vill tipsa om julklappar till svägerskor, systrar, vänner och kussar i olika prisklasser🎄♥️🥰☃️🎁🎄❤️ Som äkta torris, till alla som har torr hud året runt eller är yttorr på vintern, fantastisk toner från Klair som klappas in på huden efter rengöring och gör att huden blir mer återfuktad och kan ta till sig nästa lager av t ex serum eller kräm bättre! Oparfymerad och snäll mot huden också💦😀💦! Lancomes lyxiga starter set med bra och snäll hudvård, en 5 ml ögonkräm som man lätt blir beroende av och räcker en månad, 20 ml härligt serum med fukt och lugnande effekt i vacker design och tung glasflaska med metall kork som defenitivt är lyxig och en lute burk kräm som passar de flesta men är ganska starkt parfymerad till skillnad från de andra produkterna i kitet🌹till alla åldrar och passar de flesta🎄 Milk Shake Silverschampo, har använt det och kommer att köpa igen, till den som vill ha mindra gult hår alltså😄 🦁💜🐥!! Till den som du vill ska ramla av stolen och tappa andan av lyxig överraskning! Palett från Dolce och Gabbana, finns i fler färger och har en HELT otrolig dosa/ förpackning och även ögonskuggor av väldigt hög kvalitet! Risken finns att den som får den inte kommer iväg ut och istället väljer att stanna hemma och njuter av lyxen med den här paletten istället🤩 💖✨💎! Inpackningen Hydrator från Joico som gör mycket för håret och passar de flesta hår! Fukt, stärker håret och färgbevarande. Håret blir bortskämt och vackert. Också enkel att använda, ska vara i håret 5 minuter och det behövs inte användas balsam efter😃🥰 ! Har använt så många tuber av den här att fingrarna inte räcker och blir superglad om jag får en till 🎁 BeutyActs bästa och finaste kit i necessär 🤩! Med lystergivande primer som också fungerar bra som highlighter ✨, Suveränt blush i vacker färg, mascara som ger långa svarta fransar och underbar läppolja som är min bästa läppolja i fräsch rosa med god doft av mango🩷🥰! Till den som man vill ge mycket❣️
När Fenty har erbjudanden och en mist är jag inte sen att klicka hem det! Tack för tips Nikki 🌺 Och här kommer den utlovade recensionen av den 😊. Fenty Beauty - Hair And Body Mist WOW, jag har verkligen en ny favorit i mistform! Jag har alltid svårt för att beskriva dofter och noter (inte min starkaste sida) men här kommer ett försök. På Kicks sida beskrivs den så här: "The Mista Hair + Body Fragrance Mist sveper in dig i Fenty Hair’s ikoniska, beroendeframkallande doft " Och JAAAA det gjorde den med mig. Helt såld på denna. Den känns verkligen sensuell med krämig kokos i bakgrunden. Liljekonvaljen kommer fram på ett mystiskt och mjukt sätt tillsammans med vanlij, fresian och sandelträd som gömmer sig runt hörnan. Jag kan inte påstå att den påminner om någon annan doft. Jag tycker nog att den känns ganska unik och riktigt riktigt fin. Om jag kommer köpa igen? Oh YES! Denna är en riktig keeper. 🌺🌺🌺 Läppennan Fenty Beauty - Trace'D Out Pencil Lip Liner i färgen Riri, jag köpte passar så himla fint till den Gloss Bomb Stix Shimmer i färgen Fu$$y som jag köpte för ett tag sedan. 👌 Och på köpet fick man Fenty Beauty - Gloss Bomb Heat Universal Lip Luminizer + Plumper i färgen Lava. (Kan inte tagga rätt...men det är färgen Lava) Och DEN hörrni. Den plumpar fint! ÄLSKAR 💝
❄ **Några beauty-favoriter denna vinter** ❄ Såhär års kan jag bli lite yttorr och gillar att återfukta mycket i olika lager och exfoliera milt! ☺💧✨ Hudtyp: Kombinerad / Aknebenägen / Känslig. **HÅR / KROPP:** • Kerastase - Elixir Ultime 💛 (Hade lyckan att vinna denna hårolja och den har hjälpt mig hålla håret mjukt i kylan, +är inte doften magiskt?!) • Mantle - The Hot Ex 🔥🫚 (Härlig kroppsskrubb med oljor som ger värmande känsla, doftar mysigt-fräscht av örtig citrus / ingefära) **HUDVÅRD:** • Anua - Heartleaf 77% Toner Pad ✨💧 (Älskar att använda exfolierande pads. Dessa är milda med PHA bara, tycker de hjälper till att få fram glow + mycket fukt!) • Purito - Oat-In Silky Toner 🥛 (Mjölkiga toners dras jag till alltmer på vintern, tycker de ofta är extra återfuktande! Just denna har tyvärr Purito precis bytt ut ☹) • Cosrx - Propolis Light Ampoule 🍯✨ (Ny favorit, lite tjockare konsistens – som fuktglow på flaska!) • The Ordinary - Multi-Peptide + HA 💧 (Prisvärt maxat fuktserum med barrärstärkande postbiotika och hög % olika typer av peptider för: kollagenproduktion/linjer, barriär/fukt🤍 + hyaluronsyror!!) • Skinome - Mineral Cleanser 💚 (Krämig snäll barrärstärkande rengöring som inte torkat ut mig. Bl.a. postbiotika, kaolinlera, havreolja, BHA,prebiotika) • Purito - Dermide Cica Barrier Sleeping Pack 💜🌙 (Pålitlig stapelvara här. Bytte nyligen namn till "Luminous Ceramide Sleeping Pack") • Dermalogica - Daily Microfoliant ✨ (Enzympeeling i pulver som blir krämig ihop med vatten. Känns väldigt mild! Kan till och med använda denna innan annan exfoliering utan problem ) **MAKEUP:** • L’oreal - Faux Brow Pen 🤎 (Kommer nog aldrig gå tillbaks till ”vanliga” brynpennor efter upptäckten av denna två-delade tuschpenna) • Lancome - Idole Mascara 🖤 (Ett märke jag ofta återkommer till när det gäller mascaror, tycker de håller fransarna uppe och sällan smetar av sig runt ögonen) • Nudestix - Hydra-Peptide Lip Butter Shea + Avocado ♥️ (Fukt, färg, gloss och plump i ett!) . **- Har vi nån samma favorit? :)**
**Helgens beautyrecycling** ♻️ ❤️ = Favoriter som jag återköper igen och igen 🌟 = Nya stjärnor som jag tycker om och kan tänka mig köpa igen, dock tror jag Shiseido foundationen ska utgå för den verkar reas ut lite här och var samt sett influencers skriva det. Lite tråkigt då jag precis hittat den. 🤨 = Nya produkter för mig men är inte riktigt nöjd med någon av dom. ● **Got2b Glued 4 Brows & Edges Waterproof** Har hört gott om orginalet så tänkte att denna kanske är ännu hårdare pga vattenfast men nä. Mina halvasiatiska bryn gör fortfarande som de själva vill, dvs pekar rakt ner. ● **SkinCeuticals C E Ferulic** Fick hem en tester av detta hype:ade C-vitaminserum men blev inte imponerad. Oljebaserad men kändes ändå lättare än min favorit (Medik8 C Tetra Luxe 🫶). Vet inte om mitt serum hade härsknat lite som C-vit serum kan göra (väldigt orange + luktade inte jättegott) men skulle ändå inte köpa en fullsize, mest pga priset. 30ml kostar mellan 1500 - 2200:- enligt Prisjakt.se.
Gillar ni parfymer som doftar - ”nybakad kaka” och ännu mer julkänsla till det? Jag har senaste året, eller ja åren är mer rätt uttryckt, fastnat för gourmand. Mer specifikt vanilj, karamell, kaka. Innan dess var det främst körsbärs dofter eller andra fruktiga dofter. Sockriga dofter, bränt socker, brända mandlar är dofter som tilltalar mig! Parfymer som jag tycker både är prisvärda och håller LÄNGE är parfymer från Lush. Köpte snabbt Super Milk (godis, mandel och citron) när de släppte den som parfym. Hade sedan tidigare Lord of Misrule (patchouli och vanilj) samt Turmeric Latte (tonka och vanilj). Turmeric Latte krävde vila i kylskåpet i ca 11 månader innan min näsa började älska doften. Det var en otroligt intressant upptäckt! Min man köpte för ett par månader sedan Chealse Morning (butterscotch, karamell och tonka). Jag tyckte om den men kände just då inget WOW. Denna har han planerat att göra sig av med då han inte använt den särskilt mycket. För ett par dagar sedan doftar min make magiskt! Frågar vilken det är och givetvis är det just Chealse Morning. Så där blev jag snabb med att lägga beslag på denna magiska kakdoft 🍪🙈
Hej alla fina! (Kopierar in min text som jag hade kommenterat vid annat inlägg om användande av chatGPT. Upptäckte det inlägget, dessvärre så sent som idag, och kände givetvis att en av beskrivna recensioner måste vara min då jag själv reagerade på att någon kopierat min recension rakt av..) Då jag misstänker att det är min recension som reagerats på (då annan troligtvis kopierat min som jag själv reagerade på men tänkte att det är något Kicks får hantera) så får ni lite bevis från min antecknings-app på iphone att det inte är taget från någon AI eller chatGPT. Då jag tycker det är svårt att skriva längre texter direkt här så skriver jag dem i min anteckningabok på mobilen och sedan kopierar in här. Likadant har jag behövt göra med emojin då de enbart funkar om jag kopierar in från anteckningsbok. När jag skriver på mobilen - och skriver längre texter - kan jag inte ändra pga att jag kommer åt annat. Samt att det tar längre tid då jag behöver vara mer noggrann med att inte trycka på fel bokstav då ordet inte per automatik ändras till korrekt stavning. Så för att vara väldigt tydlig så skriver jag mina recensioner. Sen är det givetvis tråkigt (och möjligen en komplimang) att ens recension kopieras rakt av, i stora delar. Men det innebär inte att det är chatGPT som använts. I detta fall troligen gammalt hederligt "copypaste" 😂 Autenciteten i recensioner är viktigt och handlingar som detta är bidragande till varför jag inte alltid känner trygghet i att köpa en produkt utifrån recension. Hoppas ni alla får en riktigt fin torsdagskväll ✨❤
✨ Charlotte Tilbury – Star Confidence Fragrance ✨ Jag måste bara dela med mig av min senaste parfym-obsession, för jag blev HELT tagen av Star Confidence. Redan vid första sprayen kändes det som en doft som verkligen passar mig, nästan som om den förstärker min egen personlighet. Det är sällan jag hittar en parfym som både känns trygg, lyxig och självsäker på samma gång, men den här… wow. 🌸Doften När jag sprayar den på huden får jag först en frisk och lite glittrig kick av svartvinbär. Det är bärigt, saftigt och gör att doften känns levande från start. Efter en liten stund kommer hjärtat fram – en mjuk, feminin mix av jasmin sambac, jasmin-accord och lite davana-värme som gör att den känns både romantisk och sensuell utan att bli överväldigande. Och sedan… basen. Den landar i en varm, fyllig kombination av patchouli och ekmossa som gör att jag känner mig grundad och självsäker. Det är som att den omsluter mig i en liten lyxig aura hela dagen. Det är därför jag fastnat — den utvecklas så fint på huden och känns verkligen som en doft jag kan bära både när jag vill känna mig mjuk och romantisk, och när jag vill kliva in i rummet med lite extra självförtroende. 🎁 Och att den kommer i ett set… perfekt julklapp Det här setet gör allt ännu bättre. Förpackningen är så fin, och hela känslan är lyxig utan att bli “för mycket”. Jag tycker verkligen det är en perfekt julklapp, just för att doften är så lätt att älska och setet känns som en liten presentupplevelse i sig. Det är ett sånt där kit jag själv hade blivit superglad för att få — och ännu gladare att ge bort. Har du också en parfym som fått dig att känna dig extra självsäker den senaste tiden? ✨
Min sminkhörna När min son flyttade hemifrån i höstas så blev hans rum tomt och det fick bli ett kombinerat gäst- och syrum med en sminkhörna också. Har satsat väldigt mycket på förvaring och att allt ska ha sin plats och vara lättillgängligt. Det mesta av mitt smink finns i den grå hurtsen, och för att vi var tvungna att ställa den längre ut än den egentligen "ska" vara för att sitta ihop med bordet fick alla sminkborstar stå där. Har en burk längst bak där alla använda borstar ställs och den lila hängande saken är för att torka borstarna när de är använda. Alla basprodukter står i ett ställ under spegeln. Spegeln i sig är jag nöjd med och även lamporna, även om jag haft svårt att hitta de ultimata lamporna för att jag är så kräsen med nyans på ljuset. Till vänster om allt det här är sydelen men jag misstänker att ingen förutom ev Mimmi skulle vara intresserad av det så det utelämnade jag här
SPOILER KICKS ADVENTSKALENDER OCH NILENS JORD ADVENTSKALENDER Idag är det ju första advent och jag och maken fick öppna våra adventskalendrar. Imorgon får jag äntligen börja öppna mina två sminkkalendrar vilket jag ser otroligt mycket fram emot, men idag var det dags för de här. Det här innehöll dagens luckor. Kicks-kalendern innehöll fyra saker: Verso Barrier Strengthening Cream - en stärkande barriärkräm, precis som det låter. Bra för torr och känslig hud Filorga Skin-Prep Enzymatic Cleansing Foam - rengöringsskum för alla hudtyper. Ska tvätta bort smink också Bulldog Original Shave Gel - ingen nyhet för honom. Ska ge en mjuk rakning och innehåller aloe vera för att bl.a lugna huden Recipe for Men Under Eye Gel - ögonkräm som jag inte trodde att han skulle vara intresserad av, men det var han! Generellt sett är han sån som smörjer in ansiktet när han har duschat och that's it 😂 I första luckan från Nilens Jord fanns Hydra Glow Vitamin C Radiance Brightening Eye Serum. Den ska utöver att återfukta med flera återfuktande ingredienser även minska svullnad och mörka ringar. Det kommer en first impression på den sen, använde den redan idag!
♻️ Återvinning ♻️ Jag var och återvann förra veckan, glömde ta bild för att det var alldeles för mörkt (lämnade till Returrundan som är en mobil miljöstation här i Stockholm) så jag återanvänder en annan bild. Men jag vill prata lite om återvinning! Olika kommuner kan ha olika regler, men en del andra saker gäller överallt. - Helt tomma förpackningar, som burkar det varit t.ex ansiktskräm i eller schampoflaskor sorterar man bara efter material - Förpackningar som har produkt kvar i sig, som mascaran som tog slut men fortfarande har rester i sig och krämer som inte är slut, räknas faktiskt som farligt avfall och ska sorteras därefter - Nagellack sorteras alltid som farligt avfall - Aerosolflaskor räknas också som farligt avfall även om det inte finns produkt kvar i, för det kan fortfarande finnas tryck kvar som gör att de exploderar om de hanteras fel
Empties: Bondi Sands Aero 1 Hour Express Jag fick chansen att testa den här via communityt för en evighet sen, och nu när den äntligen är helt slut kommer min ärliga dom. Bondi Sands Aero är faktiskt en av de bättre express-bus:arna jag testat. Den ger en djup och snygg olivtonad färg och torkar betydligt snabbare än en vanlig mousse. Den blir aldrig fläckig och när färgen försvinner gör den det på ett naturligt sett så det aldrig syns att busen är påväg bort. Har tidigare erfarenhet av busar som man verkligen måste skrubba bort för annars ser man helt galen ut… Doften? Lite kokos, lite klassisk bus - men inget som stör. 🥥 Eftersom jag bara låter den sitta max tre timmar hinner det aldrig bli jobbigt. Jag brukar dessutom exfoliera kroppen direkt efter i duschen, både för att få bort doften och det gröna bus-lagret (ja, den är verkligen grön! Haha). Kommer absolut överväga att köpa den igen trots prislappen.
Under vintern blir huden ofta torrare och tappar lyster, vilket gör dessa tre produkter särskilt användbara. Kikos Hydra Pro Glow ger en lätt men påtaglig återfuktning samtidigt som den lämnar en fin glans som gör att huden ser piggare ut trots kallt väder. Embryolisse Lait-Crème Concentré fungerar bra som en mjukgörande grund när huden behöver extra fett och skydd och den gör att makeupen lägger sig jämnt utan att framhäva torra partier som uppstår vid kyla. Milk Makeup läppoljan adderar en naturlig, återfuktande finish som gör att läpparna känns mjuka även när luften är som torrast. Tillsammans ger produkterna ett enkelt men effektivt vinterresultat som balanserar både fukt och lyster. Älskar dessa produkter och de ingår alltid i min sminkrutin för att dess resultat är oslagbar✨✨
Dagen är här. Dagen som min man ser som en högtid. Som blivit en tradition i vår familj att göra lite mer speciel. Barnen har under de senaste två åren fått 100 kr inför helgen (bor varannan vecka hos oss) att inhandla godis för, den summan som blir över sparas inför just denna dag - black friday! Som de får spendera på vad de önskar! Förra året fick de även rensa ut i sina rum och sälja - vilket bidrog till att de hade runt 3000 kr var att spendera på black friday. Helt genom att minska sitt godisköp under året samt rensa ut det som inte används längre. Vi ser en stor skillnad hos barnen i tankar kring vad godis kostar och om de egentligen behöver köpa så mycket. Oftast har de kvar från tidigare inköp som de istället kan ta och då spara 100 kr. Tidigare har det handlats varje gång och vi har slängt många kassar (ja plural) med godis som blivit för gammal var tredje månad. Nu kan tonåringen istället köpa den extra dyra sminkprodukten. Killen på 9 år kan köpa dyra basket skor, eller som i år, använda del av dessa pengar samt istället för en dyrare adventskalender ta pengarna och sätta ihop till ett begagnat VR. Och 5 åringen kommer leva sitt drömliv i leksaksbutiken idag (även om hon är den som inte sparat lika mycket som de andra två). Denna dagen brukar jag också passa på att göra inköp! Vad har då inhandlats inom smink och hudvård? - Haus labs foundation - Natasha Denona foundation - Hourglass foundationsborste - Housglass brun mascara - Ouai detoxschampo - Living proof torrschampo x2 - Beauty of joseon eye patches - Shiseido fransböjare - Maybelline grippy primer (köpte en för någon vecka sen och gillade den så pass mycket att jag var tvungen att passa på att köpa ytterligare en.) - Klairs toner Både hourglass borsten och dessa två olika foundation har jag velat testa men varit för snål för. Delar av dessa inköp, plus några produkter i klädväg, kommer slås in och läggas under granen. Likaså för min make. Så har vi minskat stressen att köpa saker till varandra, som ändå kommer från gemensamma pengar, och istället lyxa till det som blir en del av julen. Fler som låter betalkortet brinna denna dag?
**BLACK WEEK 💣** Tips! Jag kollade igenom villkoren under veckan och tydligen gäller **27-30 nov / 25% på allt● luckan** (dvs riktiga Black Friday) erbjudandet även på Nice Price-produkter. När det är märkes kampanjer/25% på smink/hudvård osv så brukar de exkludera Nice Price-produkterna, nu är det en gräns på max 3 artiklar av samma Nice Price-produkt. Kul! 🥳 Taggar tre av mina favorit Nice Price-produkter! *●Gäller i butik och på kicks.se. Gäller ej Charlotte Tilbury, Dior, e.l.f., Hourglass, KIKO Milano, La Mer, La Prairie, Miu Miu, Oribe, Sensai, The Ordinary, Too Faced, nischdofter, presentkort, beautybehandlingar, kalendrar eller julaskar. Högst 3 artiklar av samma Nice Price-produkt. För fullständiga villkor, se http://kicks.se/black-week-2025-full-terms*
**Cherry Lace 🍒** Blindköpte denna parfymen från SÉDUIRE pga ÄLSKAR typ allt med körsbär. Den luktar verkligen **maraschino cherries** och Pain au Chocolat som sedan blir varmt omfamnande, sandelträ, kaffe och tonkaböna. Jag tycker den luktar sexigt, verkligen så som de beskriver den, *lace underwear in Paris.* 💭🇨🇵 Smidig med en 10ml flaska (typ som ett lipgloss!) som får plats i alla väskor, på alla resor. Jag kan dock inte bestämma mig om den är för mig eller inte. Den luktar gott men kanske inte som "jag". Ska testa att köra layering med den + en vaniljparfym, annars får den nog hitta ett nytt hem. Kanske någon här som vill öppna sitt hem? 🏠 **Notes** Top: Pain au Chocolat, Maraschino Cherry Heart: Clean Sheets, Butterscotch Base: Vanilla Ice Cream, Coffee, Sandalwood, Tonka Bean
För någon vecka sedan tipsade @139653542 om att beställa produkter direkt från Charlotte T:s hemsida då det fanns black week erbjudanden på upp till 50% rabatt. Och gissa om man föll för det erbjudandet. Bland annat fick jag två cleansers och två toners till priset av en och ett kit med ögonskugga, eyeshadow pot och maskara för 600 kronor istället för 1200 kronor. Det blev även ett blush i nyans Climax. Handlade man för över en viss summa fick man även två fullsizegåvor på köpet (de två rosa längst till höger). Nyans på blush och skugga var ett val som självaste Charlotte gjorde åt mig. Ok, nu ljuger jag lite, men jag fick via hemsidan fylla i uppgifter om mig själv och vad man hade för hudton, ögonfärg och hårfärg och därefter fick man förslag på vilka skuggor och blush/bronzers man skulle välja. Enligt testet passade jag bäst i guld så det fick bli paletten golden goddess tillsammans med blush i Clinax och cremeskugga i nyans amber gold. Det ska också bli riktigt kul att prova lite hudvård ⭐. Jag kan varmt rekommendera alla att beställa direkt från sidan då de har massa paketpriser med 50% rabatt just nu samt fri frakt och 15% på första köpet.
Fick en tanke idag att denna har varit min trokänare i 7 år! Har nog ingen produkt (för hudvård, hårvård, kroppsvård eller inom smink) som har funnits vid min sida så pass länge! Och som dessutom har använts nästintill dagligen sedan inköptes! Den har tappat sin färg, tror den svart vid start. Nu när black friday närmar sig så blir det nog att köpa en ny, av samma modell. Har upplevt det senaste halvåret att den inte gör sitt jobb lika bra som den gjort tidigare. Nya pads har bytts med jämna (och hyfsat korta mellanrum) utan att känslan har kommit tillbaka som det var från start. För att få en bättre böj brukar jag värma böjaren under armhålan en stund innan jag ska böja. Tycker det håller hela dagen, åtminstone vid användande av vattenfast mascara. Fler som håller just denna fransböjare kär? Eller som har hållit denna kär men hittat en änne bättre?
**Jag är otroligt tacksam över att ha blivit utsedd till en av vinnarna i Decubals tävling. 🙏❤️ Tack KICKS!** Jag tänkte att jag kunde dela mitt bidrag igen där jag berättar om min Hudvårdsrutin🥰 Jag är en grafisk design student och blev sugen på att visa min ansiktsvårdsrutin på ett lite kreativt sätt☺️ Swipea för att se! Bilderna visar vad jag använder stegvis🩷 Jag har oftast kombinerad hy, men på hösten och vintern skriker den för återfuktning. (Ett tips är att undvika parfymerad hudvård!) 🧴Jag växlar mellan CeraVe Hydrating Cleanser och Axis-Y Quinoa One-Step Balanced Gel Cleanser. CeraVe är extremt skonsam mot min hudbarriär. Axis-Y är skonsam men rengör en aning djupare än CeraVe, extra bra då jag sminkar mig ofta. 💚Axis-Y Daily Purifying Treatment Toner används endast varannan kväll efter cleanser, ibland mindre än det. Den exfolierar min hy skonsamt! 🫘 Mixoon Bean Essence används innan moisturizer de dagar min hy känns lite extra torr och saknar lyster. Används endast på kvällen, då åker den verkligen in i huden:) 🤎 SKIN-1004 Probio-Cica Bakuchiol Eye Cream. använder jag varje kväll. Den mjukgör och minskar synliga linjer, som en mildare form av retinol. 💧The Inkey List Omega Water Cream är min favoritmoisturizer! Den återfuktar utan att täppa till porerna och sitter perfekt under smink. Används dag och natt. ☀️ SKIN-1004 Hyalu-Cica Water-Fit Sun Serum SPF50 PA++++. Används varje morgon. Solkräm är blandad det viktigaste! Även i molniga Sverige😅 🥰 Decubal Läppbalsam!!!! Inget läppbalsam slår denna. Har använt den i flera år. Den räddar torra läppar, särskilt under vintern. 😅 På den sista bilden kan min lilla kollektion av läppbalsamet, ni kan se hur dess förpackningsdesign har sett ut genom åren vilket jag tycker är så kul☺️
**Fixarsöndag 🌞🍁❄️** Idag höststädade jag och sonen framsidan i solen från 🍂 innan bjutti♻️. **Vad som åker in i badrummet:** - **Common Clouds Moon Balm** (snäll & lätt nattcremé, återköpt några gånger💙) - **Xlash Caring Eyes Waterproof Make-Up Remover** (favorit waterproof-remover, säkert min 4 eller 5:te flaska 💜) - **Dr. Ceuracle Pro Balance Pure Deep Cleansing Oil** (även denna ett återköp, luktar fräscht och gör sin grej 🩵) - **NY! La’dor Polish Oil Apricot** (First impression: god aprikosdoftande hårolja 🍑 Dock väldigt svårapplicerad pga "tjock" konsistens så känns inte som om man har något i håret för allt "fastnar" i handen men sen när håret har torkat så är det jätteflottigt. 🥲 Kommer använda upp men ej köpa om) - **NY! KAYALI Vanilla 28 EdP 10ml** (First impression: köpte pga på jakt efter ny vaniljparfym att kunna använda till layering, luktade på den i butik och var nöjd. Nu hemma luktar den fortfarande varmt och mysigt av vanilj/tonka/brunt socker men kanske den är lite för myskig för mig. Får testa lite till men är glad att jag bara tog den lilla flaskan🍦) - **Tops + Bomullspads** (köper bara Kicks bomullspads💖) **Vad som åker ut i badrummet:** - **Xlash Smooth Out Retinol Eye Stick** (sambons favorit, ska köpa ett gäng under black week 🖤) - **Banila Co Clean it Zero Cleansing Balm Original** (bra men föredrar oil över balm) - **Vichy Capital Soleil UV Age SPF50+** (lätt/tunn SPF som fungerar bra under smink men alldeles för mkt alkohol för mitt torra ansikte 😬) - **Kevin.Murphy Young.Again** (bra hårolja/treatment/värmeskydd) - **Listerine Total Care** (stark så satan men man känner sig FRÄSCH😈🌬)
När jag fick hem paket från Kicks med Ouai produkten så blev jag ganska förvånad över att det var en body lotion eftersom jag främst förknippar Ouai med hårvårdsprodukter. Men det är alltid kul när man får testa något helt nytt som man inte kände till 😍 Men tillbaka till produkten Body Crème St Barts som jag fick hem att testa! Det är en återfuktande kroppskräm med en tropisk doft enligt Kicks hemsida. Förpackningen känns lyxig och det är en bra storlek för en kroppskräm. Jag har använt produkten nu några gånger och tycker att produkten absorberades snabbt och den har en trevlig doft 💜 Sammanfattningsvis tycker att Body Crème St Barts är en väldigt bra produkt som jag kommer fortsätta använda och skulle kunna tänka mig att köpa igen. Det är inte den mest återfuktade produkten men jag skulle främst köpa produkten för att den har en härlig doft. Produkten får 4/5 i betyg 🌊
Hår tillväxt!👩🏻‍🦱 Trendat ett tag med rosmarin olja hit och dit för hårtillväxt. Såklart har jag fallit för det och köpt hem massa olika produker för att testa senaste året snart. 🩵Kerastase oljan märkte jag tyvärr ingen skillnad av alls… 💛Ricin+jojoba oil fick mitt baby hår att växa mer och det syntes tydligt 🤎Lanza LBD oljan fick min hårbotten att må mycket bättre och mitt exem lindrades 💚Rosemary and mint har fått mitt hår att verkligen växa. Dels ser man det tydligt på baby håren men har också fått tjockare och mer hår, då det är ett litet parti med nytt hår som är bara några cm långa🤭 Sammanfattningsvis kan jag verkligen rekommendera Rosemary olja. Min är köpt på normal för typ 70kr så ett riktigt kap. Säkert bättre att köpa ren/naturlig rosmarin olja och blanda ut det själv, men detta fungerar för mig❤️
Beauty First Impressions 💖 💦 Min hudtyp: törstar efter fukt! Torr, glåmig och med ålderstecken. 💦 Vad jag vill ha✨av en mist: återfuktning som tar bort en stram och torr känsla. Jag vill att själva duschen som kommer ska vara lagom, man vill inte bli alltför blöt i ansiktet och man vill inte ha en hård stråle. 💦 Viktigt för mig att misten inte är alltför parfymerad, jag vill inte ha parfym i ansiktet (upplevde detta med Jane Iredales mist ~ den var alltför parfymerad så när man skulle äta sen så var det som att man hade parfym på läpparna… inte nån höjdare! ) First impression av denna mist är att det kommer en rejäl dusch, hade kanske inte sprejat den ovanpå smink 💄 men det är en smaksak ❤️ däremot ovanpå hudvård känns den skön och inte alltför parfymerad heller! Helt okej men inget underverk ❤️
Spanar in sortimentet från OUAI inför testandet och ser att de har tydliga bilder och beskrivningar av hur olika produkter doftar. Vill ge dem en stående ovation! 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Exakt detta önskar jag att alla märken som säljer parfymerad hudvård, hårvård, stylingprodukter och liknande skulle göra. Jag som är doftkänslig kan inte använda en hårmask som stinker karamellpopcorn eller en handkräm som luktar dammigt potpurri. Andra klarar inte av citrusdoft. Och när de flesta shoppar online, och en del märken typ bara finns online, då måste man ju kunna få veta i förväg vad det är för doft på grejerna. Nu är jag ännu mer taggad på att testa något från OUAI, känner redan att jag gillar märket nu och dofterna verkar trevliga! 🥰 Other brands – Watch and learn!
Några av mina Pre Sale fynd! 🛍💸 2 för 1 och halva priset! Dags för en ny body scrub från Tree Hut, denna gången valde jag Raspberry Fizz som jag inte haft tidigare. Passade på att köpa även deras shaving oil som jag hört så bra om och länge velat testa. Ska bli spännande! Har ni inte testat deras sockerscrub kan jag verkligen rekommendera dem. Små korn som inte löser upp sig, ljuvliga dofter och härlig konsistens. Alla innehåller återfuktande sheasmör. Stora förpackningar som räcker länge! Urban Decay All Nighter Setting Spray, fortfarande med "gamla" formulan för drygt 200 kr för en fullsize. Detta är inte min favorit och mest använda setting spray men när makeupen verkligen ska hålla är den mitt förstaval. Ikon blir man inte utan anledning och vem vet hur länge till den säljs med sin storsäljande formula? Har ni fyndat något roligt nyligen eller har du något under "bevakning" under alla dessa pågående och kommande reor?
3 first impressions av parfymer jag varit nyfiken på och äntligen provdoftat. ✨️ **Miu Miu L'Eau Bleue EdP** – Väldigt fin liljekonvaljdoft! Skulle beskriva den som vacker och ömtålig, precis som blomman. 🌸 Det är en väldigt lätt, daggvåt, vitblommig och grön doft, som en slöja av finaste spets. Hade jag hittat den till lägre pris så hade jag nog köpt den för jag älskar liljekonvalj. Kan tänka mig att den skulle passa som bröllopsparfym. Jag testade den inte på huden så jag vet inte hur den utvecklas eller hur länge den håller. **Byredo Alto Astral EdP** – Wow vilken unik och trevlig doft! Jag var osäker på om jag skulle älska eller hata denna mix av kokosvatten, jasmin, trä, bärnsten och rökelse, och det visade sig att jag tyckte om den tillräckligt för att testa den på huden. Den luktar MYCKET och länge (känner den fotfarande fastän det gått 24 timmar och jag har försökt tvätta bort doften), men det är en saftig och fräsch doft. Efter många timmar fanns tyvärr bara doften av rökelse och något nästan unket, animaliskt kvar, inte min grej.. 😬 Så där sparar jag pengar. 😅 **Zarkoperfume Carate Urio EdP** – Den här vill jag ha! Hade köpt den direkt om jag inte precis hade beställt en annan parfym. 😅 Den doftar som en riktigt härlig päroncider och lugnar efter några timmar ner sig till en krämig, söt ros. Inte den pudriga tantiga sortens ros utan en fräsch och krämig som liksom gifter sig med hudens egen doft, som om det vore en lotion och inte en parfym. Ljuvlig, Zarkoperfume gör det igen! 👌🏼 Deras andra nya parfym, Dreamer, är också jättefin men alldeles för maskulin för mig.
Ett paket fullt med Kiehl's hudvård. 🎁🤗 Gillar verkligen att beställa från varumärken direkt. Man får fina paket och väldigt ofta bra erbjudanden, extra gåvor och massor av varuprover. 🥰 Berättade tidigare om min beställning från Kiehl's och ikväll hann jag äntligen hämta ut mitt paket. Jag är inte besviken! 🤗 Gjorde en liten beställning så fick betala 38 kr i frakt men fick 10% rabatt, 2 små gåvor (fick flera att välja bland) och dessutom får man alltid välja 5(!) testers med sin beställning oavsett storlek/belopp. Det kallar jag generöst! 🥰 Erbjudandet gäller fortfarande såg jag på deras hemsida om någon blir sugen. Gillar många men t ex Clarins bjuder alltid på 3 valfria varuprover och inte de minsta, ofta små tuber osv. Har också beställt från bl a Paula's Choice, Glow Recipe och Charlotte Tilbury. Vilka varumärken brukar ni beställa från?
Jag har fått testa Kérastase Gloss Absolu Glaze Drops! En lätt och glansgivande hårolja som motverkar friss ✨ - Först provade jag produkten i nyfönat hår, för att testa produkten i mitt mest frissiga stadie. Jag använde ungefär 5-10 droppar och strök igenom det i hela håret. Blev markant resultat då det blir väldigt fluffigt efter föning! - På bilden har jag precis styleat håret och lagt i produkten som en finisher. Känns så lyxigt att avsluta med den i topparna och längderna. 🩷 Så god doft! Den doftar verkligen salongslyx. Blommig doft och kände även lite aprikos 🩷 Tillför mycket glans och dämpar mitt lejonfriss 🩷 Perfekt produkt att använda mellan tvättar då doften är långvarig. Kombinerade den med Maria Nilas Cleasning Powder för en last day hair uppfräschning 🩷 Vill säga att produkten kompromissar prislappen. Den ger verkligen känslan av exklusiviet vilket jag tycker speglar priset 👎 45ml produkt i flaskan kanske känns liiite lite! Tusen tack @136092963 för att jag fick testa den! 💫
Igår fick jag äntligen provdofta Versaces nya Crystal Emerald. Har varit så nyfiken på den eftersom noterna såg ut att vara right up my alley och jag älskar grönt. 💚 Jag blev inte besviken! Tvärtom så blev jag positivt överraskad av hur mycket och länge den doftar. 😍 Det är en fräsch och fruktigt syrlig doft med citrus, persika, hallon, sorbet, lite blommor och rosépeppar, och så en bas av mysk, rökelse och tonkaböna. Jag kunde inte känna någon rökelse, tack och lov. 😄 Jag och Kicks-personalen var överens om att vi kände en doft av fläder, men den kände jag bara på papper, inte på min hud. Jag blev kär i doften direkt, den påminner mig om något jag inte kan sätta fingret på, den är liksom nostalgisk. Jag och mamma gick runt i butiker och hon kände doften av parfymen (1 spray på armen) hela tiden. Jag kände tydligt doften typ varje gång jag rörde på högerarmen. Det är inte ofta såna lätta, fräscha parfymer doftar så starkt! Den höll länge också, och efter några timmar hade den torkat ner till att i princip bara dofta så där rent på mig, typ sköljmedel/nyduschad. 🫧 Jag beställde faktiskt parfymen nyss för jag hittade den till ett så galet bra pris. Typ 800 spänn för en 90 ml, när en 30 ml kostar mer hos de flesta butiker! 😱 Tänkte att de måste ha satt fel pris på den så jag passade på innan de inser sitt misstag haha.
Beauty first impression/Senaste köp från KICKS🌹❤️🍇🥀 Jag har letat efter en wine/berry färgad blush och Morphe Cheek Thrills Multi-Finish Face Trio i Wine & Dine blev första försöket på att hitta rätt 🍷 Först vill jag säga att jag älskar hur budgetvänlig denna blush är och hur kul det är att man får tre typer av blush i en! Cream formulan tycker jag om, den sitter fint och applicerar lätt. Samma gäller puder formulan! Dock tycker jag inte om glitter cream formulan så mycket. Tycker den ser lite patchy ut och den framhäver textur. Dessutom ser den glittriga väldigt orange ut. Överlag är detta en bra produkt men färgen på alla var inte riktigt det jag letade efter. På handen ser det ut som att de har rosa/lila underton men på mitt ansikte tycker jag att de ser lite orangea ut vilket jag inte tycker om. Tror inte jag kommer få super mycket användning av den på grund av det orangea utseendet. Men cream blushen utan glitter var minst orange så den tror jag kommer bli använd mest!🍷🍇
Min gula älskling har fått sällskap av en annan liten, gul, budgetvänlig tub! 🍋🥭 Denna läpprodukt från Ole Henriksen kommer jag aldrig vilja vara utan så länge den tillverkas. Stora ord, jag vet, men det känns faktiskt så. Numera obligatorisk när jag lägger mig på kvällen. Dagtid har jag de senaste dagarna testat e.l.f's Squeeze Me Lip Balm Mango för att få jämvikt i finanserna. ⚖️ Mitt första intryck: Den är faktiskt helt ok och ett bra och väldigt prisvärt alternativ av alla de härliga läpprodukter som lanserats den senaste tiden. Ljuvliga men tyvärr också inte helt billiga i många fall. Formulan är krämig och behaglig, känns inte klibbig och stannar bra på läpparna. Och doften, mango, är jättegod, saftig och tropiskt fruktig. 🥭🤗 Finns i massor av dofter, både separata och i duopack.
Beauty first Impression ! L'Oréal Professionnel Metal DX Anti-Deposit Protector Concentrated Oil. Jag skal testa håroljan från serien Metal DX, mitt förste intryck av oljan är mycket bra ,, Doften är lite Maskulint som resten av serien. Behöver inte mycket produkt, jag använder den i mitt nytvättet håndduktorket hår. Mitt hår går långt ned på ryggen, behövde jag 2-3 tryck på pumpan. Tjock i konsistens. Det som är specielt med denne serien och oljan är att den är en koncentrerade olja som är berikad med Glicoamine och skyddar håret mot ackumulering av metallpartiklar. Håret blir omedelbart starkare och mer närat. Efter endast en applicering: 97 % mindre brustna hårstrån och 2 x mer närat hår. Håret är fylligare och mer disciplinerat. Efter använd denne oljan i 5 dager , ser jag skillnad, mitt hår har fått mer glans.. Håret blir inte fett som kan bli med andre håroljar jag har använd på mitt hår. Om mitt hår har blivit starkare får tiden vise. Den har värmeskydd ++ och gör att håret torker snabbare. Jag har nyligen fårget mitt hår, den lover att färgen vll sitte längre och bli mer glansigare och färgen blir mer levande. Jag måste använde den längre för å se om jag kan instämme med dette .
Hej! Jag skulle vilja tipsa om en otrolig produkt. Glycolic Acid 7% från the Ordinary!!!!! Denna produkt funkar till det mesta! 🤍Torr hårbåtten? Massera in en rimligmängd i hårbårten, låt sitta ca 10 min och sen in i duschen! 🤍Torr hud? Andvänd produkten innan du andvänder din huvårdskräm för huden att absorbera fukten bättre då den återställer hudens PH värde efter rengöring med vatten. Samt att produkten exfolierar din hud och hjälper till med att rengöra dina porer och ta bort död hud. 🤍 Bristningar, ärr osv? Produkten hjälper huden att bli bygga upp hubariären vid regelbunden andvändning. 🤍 Inväxtra hårstårn? Pågrund av produktens exfolierande effekt upplever jag att det underlättar om man exfolierat området med denna produkt innan rakning. 🤍Plånboken börjar vara tom? Produkten är en budget alternativ eftersom det är en stor förpackning för en liten peng. 100 ml - 115kr 240 ml - 175kr Jag tycker att produkten passar extra bra nu under vinten när många även jag får en torrare hud, samt att solen inte är framme lika mycket. Eftersom produkten är en syra så skulle jag inte rekomendera att andvända den precis inann du ska ut i solen. OBS! Är inte porffestionell! Endast vad som funkat för mig
Mitt senaste köp från kicks + First impression!🤎🍁💛🍂 Jag har varit ute efter ett läppglans med bra shine utan glitter (har några med glitter och älskar det men ville ha något annat) och en med hostig färg. Först tänkte jag en mer berry ton, men en KICKS anställt rekommenderade Beauty Act Lip treatment i färgen Dusty mulberry och färgen var helt otrolig! Den är brun men en liten hint av röd och det blev så fin på läpparna. På mig gav den en jättefin brun tint som inte var för varm eller för kall. Någonstans där emellan (jag har rätt rosa läppar naturligt). Det allra bästa med den var att den inte alls var kladdig på läpparna! Det känns som jag knappt har något på läpparna förutom en lätt återfuktande läppbalsam (typ). Men ändå glänser den väldigt fint. Den hade heller ingen doft vilket jag uppskattade. Passade väldigt fin med Mac Chestnut läpppenna🥰🤎
**Beauty First Impression + Budgetfavorit 🧡** Just nu håller jag på att testa **Dove 72h Advanced Care Roll-on Passion Fruit**. Föll framförallt för doften (får förvånadsvärt mycket komplimanger av sambon när jag tagit denna på kvällen 😅) men även priset då Dove gör bra och budgetvänliga produkter och finns i nästan alla fysiska matbutiker & nätapotek. 💸 Tycker den fungerar som den ska, luktar gott hela dagen och lämnar inga fläckar på kläderna. Vet inte riktigt om den håller i 72h då jag duschar varje dag = tar väck och lägger på nytt. Finns även i deospray om man föredrar det. Vill jag maxa passionsfrukts doften så matchar jag den med **The Body Shop Refreshing Passionfruit**-serie (eller Mango). Skulle jag matcha den men en parfym så hade jag valt **Paco Rabanne Fame Parfume** (matchar mangon i den🥭, kunde bara tagga refillen men det är roboten med svarta kläder). Gottgottgott! Kommer absolut bli ett återköp. 🤩🧡🌴
First Impression 🍋🌸✨️ Kérastase Gloss Absolu Le Parfum Kérastase Gloss Absolu Le Parfum Hair Mist är en hårdoft kombinerat med vårdande egenskaper som ska göra håret mjukt och glansigt. Samma ljuvligt fräscha doft som övriga produkter i serien. Tycker detta är en ganska onödig produkt egentligen för vem behöver egentligen parfym i håret (som också riskerar att krockar med eventuell annan parfym)? Den håller inte Le Parfum-bra utan snarare som en EdT eller mist. Dock är den riktigt fin i kombination med serumet. Doften förstärks och den är trevlig att fräscha upp med under dagen, både för doft, glans och mjukhet. Den är väldigt lätt och tynger inte ner håret. Sitt ordinarie pris tycker jag dock inte den är värd för 30 ml är inte mycket. Se storleksjämförelsen med övriga produkter.
Mitt badrumsskåp ✨ Det finns så många favoriter här inne, vet knappt vart jag ska börja 😅 Men om jag bara får välja tre produkter just nu så är det tre nya! Ilso moringa purifying pore pads - jättetrevliga toner pads som är ordentligt dränkta i vätska och som hjälpt till att ta bort lite av min yttorrhet.👌🏻 Mantle The organ essence - den här rackaren, fick testa den lite innan den släpptes och WOW! Den här har gjort enorm skillnad för min yttorrhet. Det är nästan som natt och dag från innan jag började med den! 🫀 Paula's Choice 7% Ectoin booster - fick den här från företaget för att testa och utvärdera och hittills är jag så glatt överraskad. Senaste dagarna har inneburit många näsdukar och det brukar för.stö.ra min hud, TOTALT. Men inte den här gången och jag vet att det är tack vara den här lilla fantastiska flaskan! Så djupt återfuktande att jag nu klarar av ordentliga förkylningar 🫶🏻
**I mitt badrumsskåp 🫧** Jag beundrar alla badrumsskåp som är clean och i ordning. En tydlig rutin, en toner, ett serum, en nattcreme. Men så ser inte mitt ut. Här är det mycket av allt i ett organiserad kaos (men jag ser det som en beautybuffé 🤭). Mina hårprodukter och bodylotions ligger i ett annat skåp men där är samma "ordning", min beautybufféordning. 💖 Tre produkter (med rosa oktobertema🩷) jag vill ge lite extra kärlek till är: **1. Dr. Ceuracle Vegan Kombucha Tea Essence**: Värd varenda krona och värd all hype. Min torra hud älskar den och det blaskas på i flera lager morgon och kväll. Fukt + Fett 🩷 **2. FLAER Brush Cleansing Spray:** Snabb och smidig rengöringsspray som jag använder på mina borstar efter varje sminkning. Prisvärd! **3. Medik8 C-Tetra Luxe:** Mitt favorit C-vitamin serum! 🍊 Innehåller passionsfruktsolja som passar min torra hud perfekt och röd ginseng som främjar kollagensyntensen (= agewell⭐️)
Det finns verkligen ingenting som skriker mer vardagalyx enligt mig än att skämma bort sig med återfuktande krämer och fantastiska dofter. Jag älskar verkligen Rituals i badrummet, allt från handtvål till hudkräm, det känns så lyxigt och det är en så mysig ritual att bara ta hand om sig själv efter en lång, varm dusch. Mina favoriter i badrumsskåpet är definitivt produkter som får mig att slappna av, och ibland till och med längta hem till mitt badrum. Ritual of Ayurveda Body cream Ayurvedaserien är verkligen min favorit för den luktar SÅ gott, och konsistensen på den här krämen går inte att toppa! Ritual of Ayurveda Body & Hail oil Kan verkligen tipsa om den här oljan då den både hjälper till att återfukta huden och samtidigt gör så att doften håller mycket längre. Dröm!! MoroccanOil Hair Treatment Älskar "light" versonen av den här håroljan och tycker att den doftar såå gott. Jag har lite tunnare hårstrån och tycker att vissa oljor kan lägga sig som ett tjockt lager över håret så att det ser fettigt ut, men den här är verkligen lätt och ger håret en fin lagom glans. Det här är mina favoriter i badrumsskåpet & jag kan starkt rekommendera alla tre!!⭐
Favorit i ny tappning – nu med lite mer färg! Vår älskade Pro-Collagen Peptide Gloss Balm som många av er redan älskade för sin vårdande effekt kommer nu i en ny, härlig nyans: Deep Plum. Färgen är som en perfekt blandning av moget plommon och mjuk bärton – djup, sofistikerad och ändå lätt att bära både till vardag och fest. 💄 Men det är inte bara färgen som imponerar – den är också en riktig läpp-boost! Formulan innehåller tre aktiva peptider som hjälper till att: Släta ut fina linjer Ge synligt fylligare läppar Återfukta på djupet och skydda mot uttorkning Resultatet? Mjuka, fylliga och välvårdade läppar med en subtil, lyxig färg som håller länge. Kliniskt bevisad att ge plumpade och mjuka läppar i 24 timmar efter applicering. 97 % upplever att läpparna känns omedelbart återfuktade. Om du älskade originalet, kommer du definitivt älska denna nya version – nu med lite mer färg och lika mycket kärlek för läpparna!
My first impression 💫 Dior Addict Lip Glow 48-Hour Hydrating Lip Balm Köpte den till rabatterat pris. Mitt första intryck är att den är riktigt bra. Den sitter på länge (även efter jag ätit och druckit vilket är bra). Läpparna håller sig mjuka och ger skimmer. Men att den skulle ge mig mer fylligare läppar med mer volym samt slätare i 8 timmar.... nej. Är den bättre än många andra Lip Balm? Njae...inte direkt. Kiko Milanos Lip Balm skulle jag säga är minst lika bra och till ett mycket förmånligare pris. Största skillnade förutom priset är i så fall att det är lite färg i Dior samt lite lite glitter/skimmer. Köper jag igen? Troligen inte Lip Balmet i alla fall. Vill man ha Lip Balm med lite färg rekommenderar jag rom&nd Glasting Melting Balm Hoppas du får en underbar fredag 🍂💜💗🧡
JIPPI!!! Jag får testa min önskeprodukt från Kérastase! 🥰 Har hört och läst så mycket bra om denna hårolja och länge velat testa den. Tack KICKS! ❤️ KICKS, jag har ett litet önskemål. Tror det diskuterats lite här och där och kanske också i chatten tidigare. Vet inte hur många som håller med mig men jag skulle tycka det var bättre om man som tidigare kunde ansöka lite mer specifikt vilken/vilka produkter man är intresserad av vad gäller de produkter som läggs ut för Beauty Testing istället för att som nu oftast klumpa ihop en mängd olika produkter med väldigt olika funktion från samma varumärke. Jag var t ex orolig att jag kanske skulle få den dyra och säkert jättefina produkten för håravfall som jag inte har när någon som verkligen skulle vilja testa en sådan produkt gick miste om chansen. En Beauty Tester som dessutom rättvist skulle kunna bedöma produkten och skriva en relevant recension som faktiskt skulle vara till hjälp för en potentiell köpare. Detta gäller nog främst hudvård och hårvård där det finns t ex anti-age produkter som testas bättre av någon med mogen hy än av mig själv och produkter riktade för t ex färgat hår eller håravfall. Alla är vi ju såklart jätteglada och tacksamma för chansen att få testa och utvärdera produkter men det är ju också viktigt att dessa tester faktiskt har en funktion och är till hjälp för KICKS kunder! Vad tycker/tänker ni, KICKS och alla medlemmar?
Badrumsskåpet 🗄️ Vi har ett väldigt litet och väldigt gammalt badrumsskåp på vår lilla toalett där hela familjen tränger ihop sig med sina produkter. Jag har mina grejer ihopklämda i ena hörnet, så det är lite svårt att få en bra överblick. Men det ska rustas där, så förhoppningsvis får vi ett bättre skåp framöver, där jag kan ha lite mer sorterat 😊 Mina 3 favoriter är: * Cosrx solskydd, en favorit jag köper om och om igen. Jag gillar den tunna konsistensen, hur trevlig den är på huden och att den också är så fin under smink. * Emma S Glow Oil som är ett måste den här årstiden för mig, är alltid tor r året runt men under vintern blir jag supertorr. (lyckas inte hitta och tagga den) * Paula’s choice Retinol serum, är ett retinolserum som fungerar väldigt bra på min torra hud som ocksä är känslig och rätt så reaktiv. Jag reagerar ganska ofta på produkter och denna är den första retinolen som funkar väldigt bra.
Någon på spårvagnen jag åkte med för en stund sen hade en så sjukt trevlig parfym! Doften har liksom fastnat i min näsa så att jag fortfarande kan känna den. Nu blir jag galen för jag vill veta vad det är för parfym. 😅😫 Jag var nära på att fråga rakt ut "Vem är det som har en så ljuvlig parfym?!" och nu ångrar jag att jag inte gjorde det.. 💔 Det var en typ tropisk doft 🌺, fruktig och fräsch 🍍🥝 men även söt, typ vanilj🧁. Tänk Marc Jacobs Daisy wild – den typen av tropiskt fruktig fräsch och söt men en annan doft så klart. Det doftade väldigt mycket men mer som att någon sprayat som en galning än att parfymen i sig var väldigt stark. Inte alls tung eller sliskig, det doftade liksom mycket utan att vara kvävande eller migränframkallande. Kommentera gärna om du har en gissning vilken parfym det kan ha varit! 🙏🏼 Så kan jag provdofta och försöka hitta den.
Googla ordet KAOS och bild på mitt badrumsskåp kommer upp! För ca ett år sen delade jag och maken på ett badrumskåp. I takt med att hans hudvårdsintresse ökade och att jag själv tröttnade på att ha mina hudvårdsprodukter i olika skåp så tog jag det vettiga beslutet att flytta mina produkter till annat badrum (kan idag inte förstå varför det beslutet inte togs tidigare). Av egenintressen så valde jag att byta badrum då tvättmaskin och torktumlare är i ”hans” badrum 😏 I samband med flytten av hudvårdsprodukterna passade jag på att införskaffa ett sminkbord som idag är överfyllt av smink och hårvårdsprodukter 🥲 Nu är det mitt egna kaos i skåpet som inom kort behöver (återigen) städas och rensas inför att adventskalendern (ev mer än en) ska öppnas. Just nu ligger alla oöppnade produkter i en större necessär och väntar på att få användas. Går då och då igenom och försöker sälja det jag vet att jag inte kommer använda alternativt ger någon annan i hushållet som ev kan tänkas använda det. De tre favoriterna i skåpet just nu är: Banila rengöringsbalm. 🩷 Älskar hur det smälter sminket och spf. Att mascaran smälter utan att ögonen får lida pin är 👌🏽 Vegan Kombucha Tea Essence - fin återfuktning! Perfekt nu när höstluften tydligen tycker att det är rimligt att suga ur fukten från min hy. Purito Dermide Cica Barrier Sleeping Pack - så min hud får återhämta sig och stärka sig 💜 En otroligt dryg kräm som gör sitt jobb! Kan inte säga att jag vaknar med perfekt hy, det gör jag aldrig, ser alltid ut som ett smörpaket oavsett vad jag använder 😅 Men huden känns åtminstone inte torr under smöret 😄
Det minst tråkiga av mina två badrumsskåp... Numera finns alla mina roligare produkter någon annanstans än i badrummet, men de här tycker jag förtjänar att lyftas fram: Lernberger Stafsing BB Cream - Leave-In Treatment. Har verkligen tyckt om att använda den här produkten, som jag tycker ger fukt och gör mitt lockiga underhår lite mjukare. Rekommenderar defintivt den här! Vichy Antiperspirant Deodorant Roll-On 48H. Så effektiv deo! Kommer alltid tillbaka till den här. Har ganska känslig hud under armarna och den här ger inget obehag. Räcker länge och håller också väldigt länge! Klairs Daily Comfort Hand Cream. Jag har inte använt den här handkrämen länge men undrar ändå vart den har varit i hela mitt liv! Den har allt man kan önska sig av en handkräm för dagen: doftfri, återfuktande, lätt och helt kladdfri inom någon minut om man inte överdoserar den. Lite dyrare än den handkräm från Rituals som jag brukade använda innan jag blev allergisk, men faktiskt också lite bättre än den!
I mitt halvtomma badrumsskåp... 🔍 **Amika Hydro Rush Intense Moisture Leave-in Treatment** – En riktig favorit som håller mitt hår mjukt och återfuktat. Använder nästan varje kväll genom att spraya på borsten och borsta igenom håret, efter tips från Margareta Grääs! 💚 **Kicks Glow brush** – Världens bästa hårborste till mitt tjocka hår med väldigt tunna hårstrån. Hatar alla andra borstar sen jag började använda denna. 😄 Bra pris också. Jag är nog inne på min tredje borste, och då har jag inte köpt ny för att den gått sönder utan för att jag inte förstår hur man får bort damm från den och till slut köper en ny och fräsch. **Kiko Lip scrub** – Trevlig skrubb för läpparna i stickformat. Har tidigare bara haft läppskrubb som man liksom får gräva upp ur en burk och måste säga att detta är mycket bättre. Smidigare att använda helt enkelt. Den är dessutom rätt oljig så läpparna känns inte torra och sönderskrubbade efteråt. Bra pris på denna också! Honorable mention – **PROFFS hårolja** som tyvärr inte finns på Kicks. Har använt den i säkert 15 år eller något. 😄 Mycket billigare än andra oljor, gör det den ska, luktar jättegott och räcker i en evighet. 👌🏼
Mitt badrumsskåp är fyllt med mycket, men dessa är några stora favoriter! Dr Ceuracle Kombucha Tea Essence - så skön på huden, ger otrolig återfuktining och glow. Använder både morgon och kväll, skakar om den lätt för att blanda ihop lagren och klappar in den på huden. En holy grail som alltid finns hemma! Tanrevel - vad gjorde jag innan jag började med Tanrevel egentligen? Dark cool ger mig den perfekta solkyssta tonen som jag kan bygga upp för en djupare bränna vid behov. Ser otroligt naturlig ut och är så lätt att använda! Upplever tt den är bökig att använda på hela kroppen så använder den mest till ansikte/hals/dekolletage. Torkar snabbt. Xlash Awakening eye gels - den perfekta starten på morgonen. Berikade med bland annat c-vitamin, niacinamid och koffein är det en superboost för underögonen på morgonen! Upplever att jag är klarare under ögonen och känner mig inte svullen sen jag kontinuerligt börjat använder dessa.
I mitt badrumsskåp har jag mycket, men detta är en del 💗. e.l.f. Holy Hydration! Makeup Melting Cleansing Balm Denna har jag tipsat om ett antal gånger. Den är så bra och smälter verkligen bort sminket. Innehåller hyaluronsyra, ceramider och peptider, vilket ger en hud som känns fylld med fukt och lämnar huden silkeslen och återfuktad. SÅ prisvärd och bra. 🌺 Naturie Hatomugi Essence Den har jag också tipsat om tidigare. jag fullkomligt älskar känslan på huden den lämnar. Den är dryg, prisvärd och underbar. En lotion med pärlkornsextrakt som återfuktar huden på djupet och håller den mjuk och smidig. Kan användas både i ansiktet och på kroppen. 💜 HICKAP Glow Monkey Setting Spray Radiant Finish Denna använder jag dagligen. Smälter samman makeupen och ger en strålande, glowig finish som varar hela dagen! 💗