Jag har fått äran av Kicks att testa detta serum från Kiehl's.Nu har jag använt detta serum i cirka 3 månader. Jag har velat använda det en längre period innan jag ger en recension av det. Jag älskar förpackningen och pumpen på själva flaskan. Den är lätt att använda och tycker designen är fin. Serumet upplevs som drygt och är enkelt att applicera. Den går in i huden relativt snabbt och jag upplever huden mjuk och återfuktad efter applicering. Jag har bara använt serumet på halva ansiktet, just för att verkligen kunna göra en ordentlig utvärdering. Enligt kicks hemsidan i beskrivningen av produkten så är retinol känt för att synligt reducera rynkor, förfina hudens struktur och öka fastheten.Såhär tre månader senare så upplever jag att porerna är lite mindre synliga och även att vissa av rynkorna inte är lika djupa och synliga som andra sidan av ansiktet. Min hud har inte alls reagerat på produkten så det är relativt lite retinol i detta serum. Vilket är bra om man kanske har lite känslig hud och vill prova att testa retinol. Överlag så gillar jag produkten och skulle kunna tänka mig att köpa den igen. (Bild lånad från Kicks egna hemsida)
Kan inte hålla mig, måste ställa frågan när jag såg en kommentar om att kalendrar för 2024 redan börjar planeras för produktion på vissa håll. Hur många skulle vara taggade på att Margareta Grääs släpper egna kalendrar, förslagsvis genom Kicks? Tänk er * En med enbart smink * En med hud- hårvård och parfym * En mix av ovanstående Alla med saker som Maggisen valt ut själv. Om de går att få med majoriteten av favoriterna härifrån men de tror jag ☺️ Hon vet vad som är hett, vad vi vill ha, vilken kostnad som skulle funka för de flesta av oss och sitter verkligen på en enorm erfarenhet av just kalendrar. Enda kravet man skulle vilja belysa är att det görs en väldigt stor upplaga, så de inte säljer slut dom första minuterna utan får gå viral så fler har chans att beställa den. Det om något skulle nog bli storsäljare. Jag hade köpt den iaf 🤚🏼 Hade du? 😃 Om de här bryter mot vad som får läggas ut så ber jag om ursäkt Kicks 🙏🏼🤍
Anastasia har ju så himla snygga ögonskuggor och paletter med både metalli/glitter och även flera färger som är i diskreta matta färger, olika nyanser. Helt perfekta för att skugga och använda en palett till både en vardags makeup och till en glammig glitter fest 🌟 Denna palett ROSÉ METALS var den finaste jag köpt från Anastasia ögonskuggorna, snyggaste kombinationerna just nu för min del . Jag gilla r Anastasia då de har flera fina paket med tillbehör för en snygg make up samt även kit med läppstift gloss ögonskugga mm Rekommenderar denna för dig som vill ha både lite diskret jordnära men med några metall/glitter nyanser i samma 🎨 🖌 Tsggar lite fler produkter från märker då de verkligen kan rekommenderas och ger de där perfekta förutsättningarna för perfekt makeup 🤞🌟
🧖🏽‍♀️Nyhetsspaning - BeautyAct🧖🏽‍♀️ På senare tid har det kommit hela tre finfina hudvårdsnyheter från BeautyAct som jag tänker att vi ska spana in. Jag är väldigt imponerad av alla tre faktiskt. 😍 Vi kikar lite närmare: 🍦Niacinamide Glass Cream - den här krämen är i gelkonsistens och fullproppad med niacinamid och PHA-syra. Den jobbar på hudbarriären, binder fukt, jobbar på pigmenteringar och porer samt ger ett otroligt glow som ni kan se. 👁️ HydraRepair Melting Eye Cream - den här ögonkrämen kommer med en metallapplikator som svalkar huden under ögonen vi applicering, underbart för påsar på morgonen! Annars innehåller den ceramider, hyaluronsyra och adenosine som återfuktar, lugnar och gör huden mjuk och därmed minskar på de fina linjerna. ☀️ HydraRepair Melting Cream SPF30 - det här är en kräm fullproppad med hyaluronsyra som binder fukt samt SPF30 (UVA- och UVB-skydd). Det är super under smink och lämnar ingen vit hinna alls. Vilken är din bästa produkt från BeautyAct? 🫶🏼✨
Framträdande noter är framförallt den ljuvliga Rosen, Sandelträ, Geranium och Mysk ”All of Me”är en helt ljuvligt, blommig, feminin  och lyxig Eau de Parfum från mästaren Narciso Rodriguez ljuvlga doftuniversum. Framträdande är som sagt doften av fräscha rosor, geranium, sandelträ och som fulländas med den bedårande touchens magi av mysk. Samtliga dessa fyra är nämligen också just fyra av mina favoritdofter/noter i sig, och tänk er dessa i en helt perfekt kombination i en flaska 🌟 All of Me skiljer sig en hel del mot de övriga parfymerna av Rodriguez då den är en blomstrande parfym och med  fokus på den ljuvliga rosen och sedan att den utvecklas så fantastiskt fint ju längre den sitter på. Håller länge och behövs inte mycket för att få en av den ljuvligaste doften All of Me kommer garanterat klättra upp på favorithyllan av parfymer och stanna där i och med att den är både Ikonisk och överraskande förförisk med en magiskt och berusande doft som ger en känsla av längtan, ♥️ En doft av Kärlek ♥️
Hugo Boss ALIVE Parfum Blev via KICKS Beauty Talks utvald som Beauty Tester för denna parfym från Hugo Boss. Flaskan är snygg, enkel och stilren i lackrött. Jag läste först på lite om doften och hur den beskrivs och då nämns bara tre doftnoter och det är jasmin, vetiver (ett gräs med stark träig doft med undertoner av jord, läder och viss rökighet) och läder. När jag sedan testade den första gången var det så många fler doftnoter jag kände så jag blev faktiskt lite förvirrad. Först så blev den på min hud både lite frisk men också mustigt fruktig, sedan blommig, och då pratar vi ett helt hav av vita jasminblommor. Efter någon timma mycket träig och animalisk (varm, läder och lite sötma). ALIVE Parfum är en kraftfull doft med mycket energi och styrka men ändå klassisk och lite gammaldags på något sätt. Håller otroligt länge. För mig är detta en kvällsdoft och mer en höst-och vinterdoft än en sommardoft. Hittade till slut på Hugo Boss egna sidor information om doften och där uppges den innehålla även krispigt äpple, plommon och vanilj utöver de tidigare nämnda jasmin, vetiver och läder så då hoppas jag att jag kunnat förmedla doftupplevelsen. Då jag hade svårt att placera den i början testade jag den också på två andra personer och den utvecklades ganska olika på oss tre så mitt råd är som alltid: Prova den på din hud i butik och provdofta under några timmar.
Blev utvald som Beauty Tester att testa denna fina doft från Hugo Boss. Har haft den på mig nu ett par dagar. Var rädd att den skulle vara tung men när man hade haft den på sig ett tag blev doften mjukare. Man ska nog vara försiktig med att inte överdosera den dock. A little goes a long way. Doften beskrivs som följande: ’toppnoter av osmanthus-blomma intensifieras hos denna damparfym för att ge doften en kraftfull sensualitet. Hjärtnotens sammetsmjuka ambrettfrö hypnotiserar sinnena och tillsammans med vit mysk i basen får BOSS The Scent sin alldeles unika magnetism.’ Hållbarheten är bra, den försvinner inte under dagen som många parfymer kan göra, utan finns kvar och doftar sådär lagom. I och med detta så skulle den kunna funka som vardagsdoft för den som gillar det lilla extra även till vardags.  Jag tycker den är en perfekt doft inför middagar eller utekväll, den känns kvinnlig och lite mystisk på något vis. Kan varmt rekommendera den! 
Här är mina 3 favoriter bland fuktgivande schampon 💧 Mitt hår är långt, med blekta slingor och består av många tunna hårstrån och några medeltjocka och håret är tjockt. Mitt hår är torrt och med en normal- torr hårbotten. Från vänster Lealou Dipin Moisturizing Shampoo. Ett otroligt gott doftande schampo, doftar underbart av champange & fläder🥂💧 Mycket löddrigt, härligt men lite svårt att få ur håret eftersom vi har ett så mjukt vatten med lite dåligt tryck hemma. Svenskt märke som är från samma företag som gör Maria Nila om jag fattat rätt. R+Co Atlantis B5 Schampoo. Har en mild fräsch grön doft. Uppfattar alla schampon, balsam och inpackningar från R+Co som milt doftande meddans balsamspray/Detangle och fuktgivande krämer/treatments doftar lite mer. Älskar att använda det ihop balsamet i samma serie. Den här har jag använt upp fyra flaskor av💚💙 Håret mår bra av det här. Amerikanskt och veganskt. Sachajuan Moisturizing Schampoo. Det doftar kryddigt och väldigt gott. Det här schampot är svenskt. Är lite extra kär i det här schampot just nu, håret blir fint och löddrar lagom mycket för mig.Har kvar till en till schamponering sen blir den en ny flaska😍! Vad har ni för favoriter bland just fuktgivande schampon? Nåt någon är nyfiken på av min favoriter?💧
ORIGINS DRINK UP INTENSIVE MASK, over night mask är en intensiva fuktmask med avokado och aprikoskärneolja går ner på djupet i huden och bygger upp fuktreserverna. Under stressade och perioder med många bollar i luften förlorar även huden sin dikt och lyster som det naturliga hänger inre och yttre ihop!  Innehåller bla en Japansk tång som reparerar hudens barriär för att förhindra uttorkning. Så den jobbar även för det framåt. Jag brukar använda den ca 1-2 ggr/gånger i veckan eller vid behov. Massera försiktigt in på en ren hud innan sängdags. Vakna med en känsla av en healing  och återfuktande känsla efter avsköljning. Rekommenderas särskilt under perioder då huden utsätts för stress och man missat att ta hand om sig som annars. Finns så många fina produkter i ORIGINS sortiment! Har testat några och de har samtliga haft effekt och de ger vad de lovar. Effektiva produkter för ny energi och skin boost ! Magi 🌟
Det här är min Moroccanoil hydration All in one leave-in conditioner. Imorse tog den slut och den mysiga mjukt söta och lite mintiga doften av den kommer jag förknippa med sommar 2023. 🌸 Köpte den huvudsakligen som hjälp för att smidigt reda ut mitt hår som är långt och består av mest många, många tunna fina hårstrån och några medeltjocka. Först blev jag lite sur när jag använde den för jag sprayade långt uppe på hjässan och håret liksom klibbade ihop sig där. Den är lite olik andra balsamsprayer/detanglers som jag använt. Men nu kände jag att det var tråkigt att den tog slut. Den gav endel fukt och jag lärde spraya en bra bit ifrån för att den inte skulle "punktmarkera" , fick en känsla av att den stärkte håret. Kanske köper jag den igen. Jag är inte frisör, men tror att den kanske kan passa grövre hårstrån bra. Doften är som sagt mysig och om jag minns rätt så har schampot och balsamet i serien Hydration liknande doft, men lite mintigare.
Hej på er! Behöver hjälp av andra riktiga blekfisar som mig (😅), eller någon bra make up-artist/-entusiast!! Har ni tips på bra foundations med medeltäckning som finns i väldigt ljusa nyanser men som också är väldigt varma? 😊 Tycker det är så svårt att hitta någon som både ger fint resultat och rätt nyans eftersom de ljusaste nyanserna som brukar finnas oftast är för kalla på mig även när de ska ha varm underton, men är inte alltid varm ens finns att välja.  Min absoluta favorit ”foundation” är It Cosmetics cc cream, den vanliga, men den ljusaste är tyvärr alldeles för mörk för mig på vintern när jag är som blekast. Den jag använt då istället är Maybelline Fit Me Luminous + Smooth Foundation i 110 Porcelaine och den färgen är verkligen helt perfekt. Den passar även min hy lite bättre på vintern då den blir lite torrare (har blandhy), men den ger inte riktigt den täckningsgrad jag vill ha. Den går ju att bygga upp litegrann men inte helt tillräckligt tycker jag. Gillar personligen inte foundation som är alltför glowy på mig, men inte heller helt matt. Har tyvärr inte möjlighet att testa i butik så kommer behöva chansa lite, eller så får det bara bli den gamla vanliga helt enkelt… 😅
En riktigt bra barriärkräm! Min torra, mogna och lite irriterande hud mår bra av den här här krämen. Min hud är som sagt torr och behöver därför mycket fukt och så har det alltid mer eller mindre varit. Jag har haft nöjet att få testa den här krämen och det är nu en favorit hos mig! Så kul när man får en produkt att testa och blir så glad under testandet. Min hud mår både bra och blir ordentligt återfuktad av den. Som många andra har jag lyckats anvönda lite för mycket av en produkt med Aha-syra och huden blev röd och irriterad. Sa tvärt ifrån och jag hsde ju såklart skadat hudbarriären. Så den här krämen är som bomull för min hud. Den stärker, återfuktar och jämnar samtidigt fint ut hudtonen. Är supernöjd! Det är en krämig formula som är väldigt dryg. Så vädigt lite behövs vid användning och den räcker länge. Krämen innehåller ceramider som en mogen hud som min beböver och även Biotherms egen ingrediens Life plankton som har en vårdande effekt. Utöver det så innehåller den också Centella asiatica som ska stärker hudbarrären. Doften är jättefin, lyxig och fräsch. En unisex doft som jag verkligen uppskatter! Även designen är riltigt bra och snygg. Kocket bär en stilren våg som ser ut som ett smycke. Det finns ett extra lock under. skruvlocket som skyddar innehållet. Burken är tung och till stor del tillverkad av returglas. Krämen är till 90% biologiskt nedbrytbar och produkten är tillverkad med respekt för marina miljöer. Tack för att jag fick testa den här fina krämem Kicks!
KORA ORGANICS Noni Night AHA Resurfacing Serum 💜 Förra veckan var det äntligen dags att prova mitt nya serum från KORA Organics innehållande superfrukten Noni som jag inte visste mycket om. Nu vet jag att dess näringsinnehåll är nästan löjligt bra (och att den därför används för att läka kroppen både på insidan och utsidan) men jag vet också att den tydligen ska vara rätt illaluktande och inte heller alltför välsmakande. Doften på serumet är inte så illa men inte heller väldoftande och färgen är inte direkt läcker heller. 😂 Nu Miranda Kerr väntar jag mig nästan mirakel av detta serum för efter så många härliga jag använt från bl a Biotherm, Lancôme, Lumene och Budgie blir jag inte omedelbart charmad av detta. Det är ett kraftfullt nattserum med AHA och BHAsyror som verkar exfolierande och ökar cellförnyelsen. Det ska även minska synligheten av porer, reducera fina linjer och rynkor, vara ett kraftfullt antioxidantskydd och ge en klar och strålande hälsosam hud. Nu är jag ju för ung för att kunna märka av en synlig antiage-effekt men jag måste säga att på morgonen när doften är helt borta så vaknar jag med ett ansikte som är silkeslent. 100% veganskt 🌸
Som en trött andraårsstudent på universitet kan det ibland bli överväldigande i vardagen med tentaplugg och att konstant behöva prestera för att inte halka efter. Som beauty tester fick jag chansen att testa denna avkopplande duscholja från Rituals och den fungerar perfekt som att få kroppen att slappna av på kvällarna innan man går och lägger sig. Denna duscholja gör precis som den beskriver, den får en att koppla av i och med de härliga dofterna när man emulgerar oljan i kontakt med vatten. Doften påminner mig lite om något träaktigt och lavendel, men man känner också av att andra noter träder fram 💕 Det var väldigt kul att få testa något nytt då man oftast köper de krämer och produkter man redan har testat innan. Denna ska jag använda kontinuerligt och främst under kommande tentaperioder så man kan slappna av trots all hets i vardagen. Jag är tacksam över att jag blev vald till att få testa denna, och jag lär troligtvis också köpa den när min tar slut 🌸
Jag har fått äran att att testa Pro Tip Brow Eyebrowpencil Blonde i färgen Medium Brown. Jag har hunnit använda den i cirka en månad nu och första testet blev en wow faktor. Färgen stämde in hyfsat bra på mig som har ganska mörka bryn. Den upplevdes vid första användningen som väldigt enkel att applicera och jag blev väldigt nöjd över resultatet. På Kicks egna beskrivning gällande produkten så ska den vara enkel att applicera och hålla hela dagen. Själva pennan skall vara krämig i konsistensen och själva pennspetsen skall skapa hårliknande streck. Ju mer jag har använt produkten så upplever jag tyvärr pennan torkar snabbt och jag upplever den svår att applicera. Får trycka väldigt hårt för att det ska bli något och det irriterar mer huden där brynen sitter. Jag tycker även att själva spetsiga pennan till att göra brynliknande strån inte heller håller måttet. Jag tycker det är svårt att få den att göra strån då den inte ger ifrån sig så mycket färg och jag får försöka flera gånger. Upplever tyvärr inte heller att mina bryn håller hela dagen trots settingspray ovanpå. Det är säkert olika för alla och på många andra är den säkert super men tyvärr höll inte denna produkt måttet i mina ögon. (Bild lånad från Kicks hemsida) 
Jag fick äran att testa Biotherms nya hudkräm Cera repair barrier cream. Här kommer min recension efter att ha använt krämen i 10 dagar. Vanligtvis när jag köper en produkt tittar jag inte enbart på effekten utan även det visuella. De flesta av mina produkter går i färgerna svart, vitt eller grått, just för att de smälter in så fint bland övriga tillbehör i badrummet och jag tycker inte heller om när det blir för mycket färg. Därför ger jag 10 poäng till Cera repair när det kommer till utseendet på produkten 💫. Nu är det dock inte utseendet jag ska bedöma utan innehållet. Jag har alltid haft en liten hatkärlek till hudvård och har aldrig velat lägga lika mycket pengar på hudkrämer som smink eller parfym. Denna hudkräm skulle jag säga ger dig mycket valuta för pengarna. På hemsidan utlovas en kräm som stärker hudens barriär, återfuktar och ger lyster. För min del prickar den in på alla tre. Den har en konsistens som ligger mellan gel och kräm. Min hud fick fin lyster utan att kännas fet, vilket är viktigt för mig som har kombohy med fet t-zon och stora porer. Huden kändes även återfuktad, plumpad och jämnare i tonen. Det som överaskade mig positivt var hur fint mitt smink lade sig efter att jag använt krämen och hur bra det höll under dagens lopp, trots avsaknad av primer. Jag upplevde också att jag inte behövde bättra på sminket med puder lika ofta. På hemsidan framgår det att krämen passar alla hudtyper. Nu kan jag bara tala för oss med kombinerad hy mot det fetare hållet och jag skulle säga att denna kräm har mycket att erbjuda. Letar du efter en kräm som motverkar eller slätar ut rynkor hade jag dock kikat på annat håll. Jag upplevde inte att krämen gjorde något för mina porer som är mitt problemområde. Summa summarum, jag ger denna kräm 9 av 10 beauty stars. Skulle jag köpa den själv, Absolut! 🤍👍
Senaste köpet! Var tvungen att slå till då det var 25% på smink, plus att det nya Lip Butter Balm från Kylie Cosmetics kom ut. Har dessutom varit på jakt efter en bra browgel så jag testar Morphes genomskinliga och NYXs tinted. En brunaktig lipliner saknades i min kollektion så en sån blev det också😁. Älskarrr läppbalsamet. Det glider på läpparna så behagligt och ger dom verkligen den fukt som behöver med en lätt färg och hög glans. Det enda är att det känns lite tungt på läpparna, men det hjälper det hålla längre. Browgelen har tyvärr inte imponerat på mig så mycket då jag har väldigt envisa ögonbryn, men Morphes går att få en rejäl hold om man jobbar lite för det. NYXs är jag inte så förtjust i då det inte riktigt torkar. Det går att flytta runt under hela dagen och plockar ibland upp produkter runt ögonbrynen p.g.a. det så dom ser nästan "smutsiga" ut. Kan hända att jag bara måste låta formulan torka till sig lite i förpackningen på båda men vi får se. Läppennan har jag inget dåligt att säga om. Den lägger sig fint och har precis rätt balans mellan krämig och torr så att den är lätt att använda och håller under dagens gång. Färgen hade jag hoppats var lite kallare och mörkare men det är mitt fel, inte produkten.
BARRIÄRKRÄM! Vad är det? Hudens barriärfunktion sköts av det yttersta hudlagret (hornlagret) som tillsammans med bl a fettsyror, salter och aminosyror skyddar huden från uttorkning. Barriärkrämer tillför precis som alla vanliga ansiktskrämer näring och fukt till huden. En s k barriärkräm kan också hjälpa till med att återställa och stärka hudbarriären då de innehåller lugnande och balanserande ingredienser som både kan dämpa pågående irritationer och motverkar nya, t ex eksem. Barriärkrämer har oftast en tjockare och krämigare konsistens än de flesta fuktkrämer. Barriärkrämer kallas ofta vinterkrämer men kan självklart användas året om beroende på hudens behov. Själv har jag en vinterkräm som jag kan rekommendera och det är Lumene, Arctic Hydra Care Moisture & Relief Rich Night Balm. Den är riktigt bra för supertorr och känslig hud. Parfymfri och vegansk.
I ett betalt samarbete med KICKS.se och KICKS ska jag testa REF Sweden-produkter! Jag har börjar med "repair masque ", sedan "curl cream" samt reder ut håret med deras borste! Jag börjar alltid på nytvättat hår sedan använder jag reparationsmasken.Jag börjar på mina toppar och jobbar mig sedan upp till mina rötter. Jag ser till att arbeta i små sektioner så att jag inte glömmer någon del. Som ni kan se smälter denna produkt in mitt hår som smör och hjälper mig att reda ut håret. Jag sköljer sedan ur det noga efter tio minuter. Jag följer sedan med ’Curl Cream’ som jag använder som leave in och den hjälper mig också att förbättra mina lockar samt förbereda mitt hår för min ’Wash and Go’.  Jag är verkligen nöjd med resultatet eftersom det hjälper till att definiera mina lockar och mitt hår känns mjukt. Se till att kolla in KICKS.SE och kolla in REF Sweden. ENGLISH In a paid collaboration with KICKS.se let's try REF products.  I’m started out with the ‘ repair mask’,  then the ‘curl cream’ and then I follow with their detangling brush! I always start on freshly washed hair then I used the repair mask. I start on my ends and then work my way up to my roots. I make sure to work in small sections so that I don’t forget any sections. As you can see this product just melts in my hair like butter and helps me detangling my hair. I then rinse throughly after ten minutes.  I then follow with the ’Curl Cream’ which I use as a leave in and it’s also helps me to enhance my curls and prepare my hair for my wash and go.  I’m really satisfied with the results because it helps define my curls and my hair feels soft. Make sure you check out KICKS.SE and check out REF Sweden. ❤️
Har även fått hem ännu en produkt från Rose Inc. Denna gång blev det bronzern i färgen Parrot Cay. Jag har sedan tidigare Seychelles så passade på att fota bägge nyanserna bredvid varann så kanske jag kan vara till hjälp om man är osäker på vilken nyans man ska välja. Seychelles ser ju väldigt mörk ut bredvid, det jag upplevt med den nyansen är att den är lite kallare i tonen (vilket jag gillar) samt att den här produkten, precis som blushen, är väldigt byggbar så vid första appliceringen har jag fått precis lagomt med produkt. Det har gjort att den ändå funkat. Mot hösten när man blir blekare vill jag testa en ljusare färg så ska bli spännande att testa Parrot Cay på måndag. I helgen ska jag vara helt sminkfri med massa hudvård och bara pyssla om mig själv 🩷
I betalt samarbete med @KICKS Röda läppar - min signaturlook sedan 2006. Här skapar jag två olika looks och minskar svinn av läppstift med hjälp av en pensel med hylsa av återvunna material som gör avfallsingenjören i mig glad. Mitt absolut bästa hållbarhetstips när det gäller smink - är samma som för kläder - använd det du har. Och när du köper nytt - välj produkter från schysta varumärken. Kicks har ju listat en massa alternativ under kategorin “conscious”. Det finns en röd nyans för alla - och Kicks butikspersonal är superduktiga på att hjälpa en att hitta just sin nyans. Rött läppstift är en vattendelare - somliga säger klassiskt och sofistikerat medan vissa generationer kallar det “vulgärt”. Använder ni rött läppstift? Bara till fest? eller som jag - nästan varje dag."
Idag är det inte vilken fredag som helst för det är min sista föräldrarlediga fredag 🙈. På måndag börjar jag jobba igen efter 15 månaders paus och vad passar då inte bättre än att starta den veckan med lite lyx. Jag blev överraskad med ett presentkort i högre valör som en sen födelsedagspresent och passade då på att köpa den där handlotionen från Byredo som jag tänkt på i ett halvår. Seriöst, Suede borde finnas som parfym. Kan inte förstå hur vissa dofter kan existera, men inte denna goding. Nu får händerna dofta gott när hösten knackar på. Jag gjorde även något som jag inte borde, blindköpte en parfym baserat på doftnoter och recensioner 🙈. Solano, bäst för dig att du passar mig. Jag har även bestämt mig för att vårda lockarna så gott der går nu i höst och då passar continues serie med schampo och balsam perfekt för detta! Eftersom jag handlade för en lite större summa fick jag möjlighet att köpa två concealers för 40 kronor. Har redan två stycken, men bunkrade upp då nyansen och finishen är perfekt för mig 😄Önskar alla en superfin fredag 🤍
Tänkte dela med mig av några tips för att få en fin bas som håller hela dagen, dessa steg har funkat för mig.  Tips 1: Använd en flytande/cremebaserad highlighter under basen (foundation, concealer, etc) för att få ett underliggande glow. Appliceras som första produkt i highlightområdet. Tips 2: Spraya Urban Decay All Nighter över ansiktet innan du applicerar foundation.  Tips 3: Använd bara foundation där du behöver täckning, gå in med lite produkt åt gången. Har du något parti/finne som behöver täckning kan du gå in och punktmarkera med concealer istället. När vi applicerar foundation över hela ansiktet så tappar vi lätt känslan av en flawless bas, likaså om man går in med för mycket produkt på en gång. Less is more.  Tips 4: Arbeta med beautyblender, när du tror att du blendat klart - blendar du lite till. Här kan man med fördel också spraya lite Urban Decay all nighter på beautyblendern. Tips 5: Byt ljus under tiden du sminkar för att se hur makeupen kommer se ut i olika belysning. Jag brukar gå runt i lägenheten, pendlar från sminkrum, badrum och fönster.  Tips 6: Fixera där du upplever att du blir blank med ett löst puder, produkten som är kvar kan därefter fördelas i övriga ansiktet. Detta är några tips som funkar för mig, det är såklart helt individuellt men förhoppningsvis kan jag inspirera någon 🌸
Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få i detta ämne. 2011 när jag gick min makeup utbildning så fick jag vilande tbc som behandlades med starka mediciner (en klasskamrat som blev sjuk). Mina naglar blev förskräckliga, klyvdes lätt, blev sköra och gick av som en biverkning. Har sen dess gått till salong och gjort mina naglar varje månad. Detta är något jag dock upplever är jobbigt och ohållbart snart då de alltid växer för snabbt mellan gångerna jag ska dit, är kostsamt och allt som oftast ivägen. Så jag funderar på vad som dykt upp på marknaden sedan dess så jag kan utvärdera om jag ska våga ta bort materialet ett tag och se om jag kan få mina egna att se fina ut igen. Har någon annan varit med om liknande skörhet av naglar och vad gjorde du isåfall? Vilka nagellack är hållbara, ja bomba med rubbet! 💅🏼
Trots att jag har naturligt lockigt hår gillar jag att variera mina frisyrer emellanåt. Overnight curls tycker jag är ett perfekt sätt att få fina lockar utan att skada håret med värmeverktyg. Tidigare när jag gjort overnight curls tycker jag inte de håller så bra, och jag tror det kan bero på att jag haft i för mycket produkter som ger glans kvällen innan. Detta har resulterat i glansigt hår, men lockarna försvinner snabbt och efter dagens slut är håret rakt och platt igen. Testade att spraya lätt med en saltvattenspray innan jag gör mina overnight curls. Saltvattensprayen ger håret både volym, men också textur. Jag tyckte att lockarna denna gång höll sig mycket längre och dagen efter slapp jag fixa till de igen. Saltvattensprayen ger en mattande effekt på håret, och därför går jag in med lite hårolja i topparna framförallt, men också längderna, för att reda ut håret och ge tillbaka lite glans. Har ni testat att använda saltvattenspray i era lockar och vad tycker ni i sådana fall? Detta kommer jag i alla fall definitivt använda igen! Frågan är bara vilken overnight-teknik man ska använda nästa gång?
🌻Mina bästa toners inne hos KICKS🌻Jag tyckte det var dags med en vanlig hederlig topplista och den här gången kör vi min topp-tre-lista över de toners som finns inne hos KICKS - häng med! 🥉Plats nummer 3: 2% BHA Liquid Exfoliant från Paulas Choice - den här kultprodukten har nog många utav er antingen sett svepa er förbi eller rent av använt själv. Den här innehåller BHA-syra som är en fettlöslig exfolierande syra perfekt för den som har en oljigare hud eller vill jobba på pormaskar/småfinnar. Se det som att en här går ner i porerna och löser upp talget som finns där. Använd ca 2-3 gånger i veckan. Tips! Använd på morgonen under solskyddet för att minska risken för solskyddsfinnar. 🥈Plats nummer 2: Supple Preparation Facial Toner från Klairs - det här var min absolut första toner jag köpte när jag blev hudvårdsintresserad för flera år sedan. En underbar toner som återfuktar på djupet och fungerar fin fint att applicera lager-på-lager. Här snackar vi plumpad DEluxe. Passar alla hudtyper (ja den feta hudtypen behöver också fukt) och finns även som en parfymfri variant! 🥇Plats nummer 1: Advanced Snail 96 Mucin Power Essence - Min vinnare, alla dagar i veckan. 💛 Den här innehåller hela 96,3% snigelsekret som både återfuktar, dämpar rodnad, lugnar och stärker hudens elasticitet. Fungerar lika bra att använda hos torrisarna till de som går igenom en läkemedelsbehandling för akne.  Vilken är din bästa toner som finns på KICKS? 🏆
CLARINS Lip Comfort läppoljan som genast blir en favorit tack vare sitt snabba resultat med mjukare och fylligare läppar samt med en mild plumping-effekt och ger en glänsande, diskret vacker finish med perfekt lyster. En skön och mjuk olja som gör att läpparna känns behagligt sköna utan kladd och klibb. Läppoljan innehåller bla ekologiska oljor såsom sweetbriar-rosolja, jojobaolja och hasselnötsolja.  Dessa hjälper bla till så att läpparna får volym, riklig återfuktning och även näring under hela dagen.**Finns i flera superfina nyanser.*TIPS!  Läppoljan kan användas på fleraolika sätt, här är 4 av dessa: Som en primer, helt solo för sig själv.  Ovanpå vanliga läppstiftet eller under natten som en närande läppmask Som primer: Applicera på läpparna innan läppstift för ett jämnt resultat. För komfort: Applicera när som helst under dagen för mjuka och återfuktade läppar. För glossigt läppstift: Applicera ovanpå ditt läppstift för en glossig finish. För extra vård och näring: Applicera Clarins Lip Comfort (Oil 01)som en lugnande läppmask och låt verka under natten.  Lovar ~ man vaknar som en sessa med en härlig känsla att ha nya kyss vänliga läppar💄 💋
Say hello to glossy lips 💋 som beauty tester via kicks beauty talk har jag nu testat denna plumper i ett par veckor och Rihanna gör en aldrig besviken, det här är ännu en fantastisk produkt av fenty beauty som nu alltid följer med mig. 🫶🏽 Jag har testat endel plumpers till läpparna, det sjukaste jag testat är ju ikoniska too faced läppglans lip injector. Den här är som en mildare (och i min smak mycket bättre version) av too faced, men också en hybrid! Den ger så otroligt vackert skimmer/glitter till läpparna och är återfuktande 😚 läppglanset bränns såklart lite,(den heter ju heat av en anledning) men behagligt och torkar absolut inte ut läpparna. Designen är som vanligt med fenty tuff och snygg, glansen doftar fräscht och sitter fint på läpparna tycker jag. När den appliceras så tar det en stund innan det kittlas och bränns litegrann, sen POFF! Plumpade läppar 🤭 jag kommer definitivt köpa denna I andra färger också. Otrolig att ha i handväskan 💕
Jag har köpt denna ljuvligt doftande duschkräm som innehåller både AHA & BHA-syror! Den verkar bra men tror att man får resultat på sikt! Information om dessa syror (från Niveas hemsida): VAD ÄR AHA SYRA? AHA står för alfahydroxisyra – de är vattenlösliga syror som utvinns från sockerrör eller andra sockerrika frukter och de används för att exfoliera huden. De kallas även för fruktsyror. Exempel på AHA är glykol-, mjölk- och citrussyror. AHA syra används huvudsakligen för:- Ojämn hudton och förstorade porer- Ålderstecken såsom fina linjer och ytliga rynkor- Mild hyperpigmentering såsom åldersfläckar, melasma och ärr- AHA syra lämpar sig bra för torr och mogen hud på grund av deras förnyande egenskaper, eftersom de varsamt skalar bort det översta hudlagret. AHA syra är dock fördelaktiga även för andra hudtyper.Eftersom AHA är så olik andra syror kan den förhöja hudens känslighet, särskilt mot UV-ljus, och därför rekommenderas det att man använder solskydd tillsammans med syror för att undvika solskada. VAD ÄR BHA SYRA? BHA står för betahydroxisyra – oljelösliga syror som främjar tillväxten av nya hudceller genom att exfoliera hudens översta lager. BHA kan även användas i hårbotten – den tränger ner djupt i hårsäckarna och löser upp överskottsolja och -talg, ett oljigt vax som återfinns i igentäppta porer. Den populäraste BHA syran är salicylsyra.BHA används huvudsakligen för att Lugna känslig hud- Jämna ut hudtonen- Rensa igentäppta porer- Minska rosacea-relaterad rodnad- Reducera acne-relaterad inflammationMed tanke på deras anti-inflammatoriska natur, lämpar sig BHA-syror bäst för personer med blandhy till oljig eller acne-benägen hud, men de används inte enbart till en viss hudtyp.
Jag har som beauty tester verkligen kört hårt med  denna mascara ett par veckor nu och kan med all säkerhet säga att jag är glatt överraskad 💫 Mascaran har en relativt hård borste, och den är  superlätt att använda, den separerar fransarna och ger därför inte dom ökända spindelbenen utan  fina fylliga fransar.  Dock tycker jag inte att den ger böjda fransar som  den "lovar", visserligen tycker inte jag nån mascara  gör det. Utan jag behöver använda fransböjare om  jag vill ha den effekten. Den ger volym, den sitter  som berget o c h den är inte vattnig/klibbig utan  perfekt i formulan, nästan lite torr? 😅 men på ett  positivt sätt.  Det finns så många mascaror som är alldeles för  blöta och bara klibbar typ. Inte den här!  Jag skulle säga att det är en hybrid mellan YSL  volymmascara och L'Oréals telescopic. 🌸 Väldigt bra med andra ord 👏🏽
Jag var på jakt efter en fön häromveckan och landade tillslut på GHD Helios. Tyckte det var väldigt svårt att hitta utförliga recensioner på den så tänkte jag skulle lämna mitt första intryck av den och förhoppningsvis kunna hjälpa någon annan som är på jakt efter en fön. Viktmässigt så väger den ungefär som en vanlig fön i min mening, skillnaden är att den är mer balanserad så upplevde inte att den var tung när man fönade. Den har en väldigt stark motor, två hastigheter och tre värmealternativ. Ljudmässigt så lät den behagligare än andra fönar jag haft men pga motorn så låter den ändå rätt mycket. Jag är dock helt okej med det och tänker att det är svårt att komma ifrån om man vill ha en effektiv fön. Jag fönade på medelvärme och den var lagomt varm för att föna mina extensions och mitt eget hår, utan att det brändes i hårbottnen, på ett snabbt och effektivt sätt. Håret blev blankt och mindre frissigt än tidigare då jag fönat håret. Kändes väldigt mjukt efteråt. Även min syster provade fönen och hon brukar få väldigt flygigt och frissigt hår, men upplevde även hon att det var mer följsamt och mindre friss. Har haft en Remington Proluxe innan och skulle ändå säga att det är klar skillnad i kvalitét och resultat. Ghd är i en helt annan klass, något jag var rädd för att jag inte skulle tycka innan jag investerade i denna fön med tanke på prisskillnaden. Den är i dyrare klassen men är värd varenda krona. Är väldigt nöjd med mitt inköp 🌸
Produkt-tips inför vardagen: BUDGIE Re-Texturizing Niacinamide Face Serum Mist 💙💜 En serummist som innehåller niacinamid och svalkande aloe vera för en fräsch och lugnande känsla. Den innehåller även antioxidanter och peptider mot blått ljus för att skydda huden mot yttre stressfaktorer och blått ljus från alla skärmar många av oss använder i vardagen.  Passar alla hudtyper.  100% vegansk 🌸 Låter detta som en intressant produkt rekommenderar jag att du provar den själv i butik. När man läser omdömen och recensioner (vilket jag själv oftast gör och rekommenderar) så står det både om dålig lukt, utslag och läckande spray. Har själv ganska känslig hud och har inte märkt av något mer än en behaglig känsla efter att ha använt den ett par månader. Mitt exemplar doftar svagt och fräscht och inte mögel och sprayen funkar perfekt.  Just nu KICKS Club 25% på BUDGIE
Vill tipsa om denna ögonkräm från Clinique, All About Eyes eye cream. Måste vara den härligaste ögonkräm jag någonsin testat. Den ska i första hand hjälpa mot mörka ringar och svullnad men även mjukgöra. Konsistensen är helt underbar, mjuk som smör men utan att kännas fet. Finns även i en fylligare variant, Rich, med samma funktion. Passar alla hudtyper även känslig. Jag har ganska känslig hud och även pollenallergi med ibland ganska mycket ögonirritation men det har funkat jättebra. Så är ni ute efter en ny ögonkräm måste ni gå till en butik och känna känslan av denna. Clinique ingår i den nu gällande kampanjen Köp 2 få 20%, köp 3 få 30%. Den lilla burken jag har ingick i ett gift set och är bara 5ml men det märks knappt att jag tagit något trots att jag använt den ett tag nu så den är verkligen dryg.
Engagerad och ärlig KICKS-medarbetare ✨️ Vill dela med mig av en av mina positiva KICKS erfarenheter. För ett tag sedan var jag i en butik och började prata dofter med en av medarbetarna. Vilka jag har, doftnoter jag gillar osv. Vilken sorts parfym jag är nyfiken på. Hon tittade på mig lite sådär uppifrån och ner och så säger hon att hon får en känsla för en parfym som hon tror kan passa mig. Och av alla parfymer i butiken så säger hon namnet på en som inte ens finns i den butiken. Hon fick såklart inte sålt någon parfym till mig just den dagen men hennes ärlighet upplevde jag så positivt att det bara förstärkte mitt redan goda intryck av KICKS och gissa om jag kommer bolla framtida dofter med henne! 🥰 Nu har jag äntligen provdoftat HERMÈS-parfymen och den är speciell, både kryddig, fräsch och energisk. Doftnoter bl a pion, kanderad ingefära och cederträ.
Ska vi snacka snygga ögonfransar!? Min gamla ögonfransböjare åkte nämnligen i soporna efter att jag investerat i Shiseidos ögonfransböjare! Den är dyr, men oj vilken diamant till badrumsskåpet! Jag läste att detta skulle vara makeupartisternas favorit och blev såklart sugen på att testa eftersom min gamla lätt kunde ”nypa tag” i huden och det gör ju så ont. Den här är lättarbetad, mjuk och följsam. Den tar ett behagligt tag om ögonfransarna och böjer dem så fint inför applicering av mascara. De inre delarna av silikon går dessutom att byta när de blivit utslitna och då blir den som ny igen! Jag åker ingenstans utan denna längre, även utan mascara ger den ett fint lyft och därmed blir den naturliga looken också lite ”piffigare”. Så investera för många fina fransdagar🥳 Någon som är lika frälst som jag?💚
Jag fick hem Lancôme L'Absolu Rouge Cream Lipstick i färgen 274 French Tea, och här kommer min ärliga recension. Jag kan börja med att säga att jag egentligen inte är en läppstift tjej, jag föredrar glans och när jag väl använder läppstift så är det rött jag bär. Det första jag lägger märka till är förpackningen, man klickar på ovansidan och läppstiftet skjuts fram underifrån - wow! Det känns elegant och chict och jag vill nästan stoppa det direkt i min lilla necessär i väskan bara av den anledningen. Det som dock överraskar mig allra mest är färgen på läppstiftet, den går i samma ton som min naturliga läppfärg fast mörkare. Det känns som att jag förstärker min egna läppfärg och jag gillar det! Formulan är mjuk och återfuktande och känns inte alls fnasig som jag tycker att läppstift kan göra. Den sitter också bra under dagen trots ätande, drickande och en hel del pussande på mina barn. Så för min del får produkten full pott!💋
Låt oss hylla originalet, alla lip stains urmoder, the one-and-only Benetint. Med en formula lika lätt som vatten och ett pigment som slår det mesta är den här klassikern för evigt en av mina stora favoriter. Jag köpte min första Benetint på KaDeWe i Berlin för exakt 20 år sedan och har använt den sedan dess. Ibland toppar jag den med ofärgat läppglans, ibland applicerar jag den i olika lager för att få en djupare färg på läpparna. Det är utan tvekan den bästa, mest naturliga rosiga produkten till läppar och kinder som INGEN annan har kunnat kopiera fullt ut.OCH det bästa, när jag vill ha en liten touch-up, har jag mini-Benetint i min handväska. Älskar när man gör miniversioner av produkter! + Jag älskar att den här produkten håller hela dagen. - Formulan torkar otroligt snabbt, man måste vara supersnabb om man vill sudda den. 
REFILL !!! Spara både miljö & pengar! 🌍🌳 Nu finns refill både för parfym, hudvård och makeup och många är de varumärken som hakat på. För att nämna några: Armani Dior Hermès Kora Organics Lancome Lumene Maison Margiela Prada Ralph Lauren Rituals Rose Inc Köper ni refill när det finns? Måste erkänna att jag själv nog inte tänkt så mycket på det alternativet. Nu finns det ju inte på allt men jag ska i alla fall försöka bli bättre på att kolla upp vilka av mina favoritprodukter som kanske finns som refill. Om man inte bara ser till miljön då dessa alternativ bidrar till minskad förbrukning av glas, plast och kartong så finns det också ganska mycket pengar att spara. T ex någon av de taggade damparfymerna 50 ml kostar ca 1200 kr och refillen innehållande 100 ml kostar "bara" ca 1500 kr så för ca 300 kr mer får du två stycken.
Fick hem min fina vinst med Benefit produkter 🌞 Tack KICKS för vinsten, produkterna kommer jag använda väl!  💗 24 Hour Brow Setter Eyebrow Gel Clear: Den här klara bryngelen håller i 24 timmar och formar och tämjer bryn samt får makeup att sitta på plats så att dina bryn inte försvinner. Det specialgjutna skaftet med en tvåsidig borste täcker håren från rot till topp och den smidiga, snabbtorkande formulan som inte flagar är enkel att applicera! Osynlig finish Smidig och håller länge. 💗 Hoola Bronzer: Benefits puderbronzer är en bästsäljare som genast värmer upp din hudton och ger en klassisk mattfinish. Samtliga fyra nyanser har samma mjuka, toningsbara formula som gjorde originalet Hoola till en kultfavorit.  💗 Benetint Mini Rose: Vår ursprungliga rosa färg för läppar och kinder är en kyssäker, transparent färg för läppar och kinder som håller i timmar. Benetint skapades ursprungligen för en exotisk dansare på 1970-talet och har idag nått kultstatus. Den uppskattas av kändisar, makeup-artister och tjejer världen över.  💗 The Porefessional Face Primer 44 ml: Minimera snabbt utseendet hos porer och fina linjer för slätare än slät hud! Applicera denna silkeslen, lätta produkt separat, under eller över makeup. Den genomskinliga formulan innehåller ett vitamin E-derivat som är känt för att skydda huden mot fria radikaler.
Asså benefit i mitt hjärta<3 fick nyligen hem ett paket med bästsäljare från märket och wow, är inget mindre än imponerad. Tack Kicks<3 tacksam Benefit benetint- Min favoritprodukt från märket. Så så så naturlig men går att bygga upp. Fantastisk fin att ha på kinderna, ger ett hälsosamt glow och ingen matt finish (kolla min hy🤩🤩🤩) Benefit 24-hour brow setter gel - gillar ej att ha mycket på mina bryn så den här är perfekt för mig. Sitter som en smäck och är ganska formbar. Benefit porefessional primer - dina porer vinkar hejdååååå efter du använt denna produkt. Mitt tips skulle vara att endast rikta den här primern på ”utsatta” områden. Benefit Hoola Bronzer - tyvärr fick jag hem den originella bronzern som är alldeles för ljus för mig:( men det fick bli en present till en väninna istället :)
Hade höga förväntningar på dessa dropparna  eftersom jag älskar allt annat från Sunny stories övriga sortiment. Denna är dock undantaget för hur jag än gör och vad jag än blandar den med så ser jag ut som om jag har gulsot, tom när jag blandar den med deras egen gradual tan Bodylotion. Den är heller inte dryg för jag har gjort av med nästan halva flaskan efter bara några ggrs användning. Kommer inte att använda den nåt mer.  Stäng
Här kommer jag och levererar den finaste sommarbasen! Rose inc är Rosie Huntingtons skönhetsmärke och jag är helt såld. Så idag ska jag visa upp en lystrig och hudvårdande sminkbas! - Skin Enhance Luminous Tinted Serum innehåller peptider, squalane och hyaluronsyra som återfuktar och plumpar huden!  - Softlight Luminous Hydrating Concealer innehåller glycerin och squalane som även den är återfuktande och plumpande. Den här är fulltäckande (!) du kommer väldigt långt med lite produkt! - Solar Infusion Cream Bronzer innehåller bland annat vitamin C och E som är en otrolig duo för att  bl.a. skydda huden mot fria radikaler! - Blush Divine Radiant Lip & Cheek Color innehåller ceramider, squalane och risextrakt! Otrolig på alla vis!  Borstar: 3, 5 och 2 (I ordning av användning).  Basen lägger sig och håller så otroligt fint under dagen så jag skippar oftast puder. Nu är jag ju väldigt nyfiken på mer smink och all hudvård därifrån!  Har ni testat något från Rose Inc? Vad tyckte ni om basen? 🤩
Fem smarta sminkhacks i betalt samarbete med @kicks.se  1. Solskydd under sminket – för att skydda huden mot farlig UV-strålning och för att det är den BÄSTA primern för glowig hy. Den här spf:en är från EVY och särskilt anpassad för att bäras under smink.   2. Applicera dina krämprodukter med fingrarna – värmen gör att sminket smälter in fint i huden och man får hud som ser ut som hud. Concealer från BeautyAct är en favorit för att ljusa upp under ögonen och sitter så fint hela dagen.  3. Läppstift går utmärkt att använda som kräm blush - och tvärtom.  4. Använd bronzer som ögonskugga för att markera globlinjen.  5. En ljus ögonskugga som highlighter – i ögonvrån, på kindbenen och på nästippen. De här kommer från idun minerals.  Har ni några bra sminkhacks att dela med er av? 
Okej, hur många gånger har man inte gått in i duschen med smink och tänkt ”åh, vad jag bara skulle vilja ta tvålen och tvätta mig i ansiktet”. Men eftersom man inte ska ha tvål i ansiktet så traskar man blöt ut ur duschen för att tvätta bort sminket med sin rengöring. Men!🌟 Jag hittade tipset om denna tvål från Kiehl’s - ultra facial cleanser. Den fungerar som en ”vanlig” tvål, men är framtaget för att passa ansiktet! Så himla bra! Har inte denna i min ordinarie kvällsrutin men när jag duschar håret (2 ggr/vecka) så tvättar jag ansiktet med denna och det är så smidigt för då har jag denna i duschen👌🏻 Kiehl’s har många bra produkter för huden så jag vågade testa denna och tycker den rengör bra, jag har inte märkt att huden blivit uttorkad efter användning. Ja, en liten guldklimp till duschen helt enkelt🌟
Sommaren är här och det är dags att rocka festivaler och fester!💃💥När det kommer till frisyrer i sommar har jag tre krav: snyggt, enkelt och hållbart. 😍 Jag har testat en hel del frisyrer, men det finns två som verkligen checkar av alla mina krav. Och det bästa av allt? De är superenkla att göra! Med hjälp av mina bästa vänner, Leave In Treatment BB Cream och Styling Gel från Lernberger Stafsing, kan du skapa hållbara lockar som överlever svettiga och fuktiga nätter. BB-krämen skyddar och vårdar håret samtidigt som den ger värme- och UV-skydd. Och gelén ger stadga och definierar dina lockar på bästa sätt. De är verkligen en perfekt duo! I min video visar jag dig exakt hur du kan använda dessa produkter för att skapa två snygga och enkla frisyrer. Mitt främsta tips för hållbara lockar är att styla håret när det är blött, sektion för sektion, för att säkerställa att varje hårstrå får produkt på sig. Och snåla inte med gelen! Det är den hemliga ingrediensen som ger dina lockar definition och långvarig hållbarhet. Nu är frågan, vilka är dina bästa tips för att få hållbara lockar i sommar? Och vilken frisyr kommer du rocka? Dela med dig i kommentarerna! 💫
Om jag fick välja enbart en sminkprodukt att använda hela livet så vore det utan tvekan mascaran. Klarar mig inte utan lite svärta på fransarna. Jag brukar gå efter more is more när det gäller fransar, d.v.s mycket volym och längd. Eftersom jag hunnit testa en del artdeco produkter och varit nöjd med alla hittills så tänkte jag att jag skulle ge denna mascara en chans efter att ha läst fina recenssioner. När jag öppnade förpackningen lade jag först märke till den maffiga hylsan. Den påminde mig lite om diorshows mascara, men cirkus 250 kronor billigare. Skulle den klara av testet...att ge den megavolym som utlovades...jag hoppades.. Jag kommer alltid vara ärlig när jag testar något och detta är nog en av de sämsta mascaror jag har testat. Den gifte sig helt enkelt inte med mina fransar utan gick direkt till skilsmässan...dvs spretiga fransar, bitvis spindelbenseffekt och svårarbetad borste. Jag upplever varken någon megavolym eller längd. Den hade även en tendens att kladda ner ögonlocken. Kul att ha provat något nytt, men kommer ej köpa igen 👐
Till vänster, min nya kärlek. Konstigt att jag inte kände till denna tidigare då jag ständigt spanar efter nya dofter. Så fort jag provade den för någon vecka sedan inne på Kicks visste jag att det skulle bli min nästa parfym i samlingen. För mig är parfymer mer än bara en doft. Det är minnen, glädje, sorg, längtan, kärlek. Jag kopplar alltid en doft till olika moment i livet. Till exempel kommer jag ihåg vilken doft jag hade första dagen på gymnasiet, första dejten, kyssen, utekvällen, bröllop, dop och även förlusten av närstående. Därför blir jag ofta väääldigt ledsen när en doft som jag fastnat vid slutar tillverkas (vilket tyvärr händer alltför ofta). Får hoppas att the only one kan fortsätta vara just det...en av mina the only ones 😀 Skönheten till höger är ständigt återkommande i hylan inför varje vår/sommar sedan 2018. Just i år var jag lite sen med att köpa den, men det är få dofter som gör mig så glad som just denna...in white. Den lyser upp mörka dagar. Sprayade därför några extra sprut just idag då molnen och regnet låg över himlen🤎 Finns det någon speciell parfym som just DU inte kan vara utan...eller som du älskat, men som utgått?
🌸Recension!🌸 Jag har fått äran att testa Rose Inc Blush Divine Radiant Lip & Cheek Color tack vare att jag är beauty tester i KICKS Beauty Talks och är mycket tacksam för det! Var väldigt nyfiken på sminket från Rose Inc!  Denna blush är en vegansk krämrouge som går att köpa refill till. Jag fick testa färgen Anemone. Första intrycket:Jag har aldrig haft en krämrouge förut så det var nytt. Upplevde det svårt i början men när jag vande mig med formulan så var den lättarbetad. Jag trodde inte färgen som var åt korallhållet skulle passa mig då jag brukar ha ljusa och rosa nyanser men även där ändrade jag mig och tyckte den var jättefin! Har aldrig haft en så pigmenterad blush/rouge förut men fick in tekniken. Jag tog borsten och tog produkten med den, duttade på tre ställen på kindbenet och blendade sedan ut den men en borste. Jag är jättenöjd med den här och vill definitivt testa fler färger!  #beautytester
Hi everyone, first I would like the thanks KICK Beauty Talks as they choose me as beauty tester, I was asked to test a product from Rose Inc and I definitely said yes as I am so excited to try new products, so here is the review and my experience about this product which is a cream blush “ Blush Divine Radiant Lip & Cheek Color in shade “Daylily”. Here is a little misunderstanding as I was asked to test the color “Foxglove” but I received an other color 😀 which is also very good so definitely I give review about the product which I have received. So I like this blush very mush as it is highly pigmented and so easy to apply on cheeks and it also stays long, for me it doesn’t work well on lips I don’t like it on lips but for cheeks it is so perfect and I must say that I try this color shade first time as a blush and it is supper good so I hope I will definitely buy it in future.
Mina favoriter från FLAER! FLEAR är ju otroligt omtalat men vilka av deras borstar är värda att investera i? Jo, det ska jag tala om (iaf i min subjektiva mening). Det här är mina favoriter från FLAER - face edition: 203 Contour Duo Brush - den här borsten är perfekt för krämprodukter så som cream blush eller cream bronzer. 209 Buffing Concealer Brush - den här är perfekt när man vill applicera concealer lite snabbt och utan för mycket precision. Jag älskar att använda denna till produkter som t.ex. Becca Under Eye Brightening Corrector och Nars Soft Matte Complete Concealer. 202 Precision Contour Brush - denna använder jag för att applicera puder på de ställen jag behöver. Ni som hängt med ett tag eller som följer mig på sociala medier vet att jag nästan aldrig applicerar puder i hela ansiktet och då är den här borsten perfekt för en mer precis applikation! 212 Angled Concealer Brush - den här är för mig ganska ny men jag har verkligen gillat att använda den för att applicera concealer på t.ex. pannan eller hakan. Den är inte så kompakt och är därför jättebra när du vill ha fjäderlätt täckning! FLAER har även haft borstar i sina limited edition kollektioner som är fantastiska. Colors Of Courage Collection Cream Blending Brush är helt ny och liknar en av mina favoriter från FLAER (som tyvärr inte längre finns att köpa) som jag använder för en mer precis applikation av krämprodukter! Vilken/vilka borstar från FLAER är dina favoriter?
Jag har hittat mitt nya favoritläppstift! Det här är det där läppstiftet man bär och alla frågar samma sak, “Vad har du på läpparna?”. Dior Addict Shine Lipstick är ett superkrämigt läppstift med lagom mycket färg och en underbar design - jag menar, spana in den här hylsan!! 😍 Läppstiftet känns återfuktande på läpparna och håller otroligt länge, trots sin krämiga formula. Jag fick testa färgen 329 och är verkligen helt såld på detta! Läppstiftet är dessutom refillable och luktar otroligt gott 😍 Jag har använt mitt i flera veckor och blir lika imponerad varje gång. Det här är alltid det läppstift jag väljer att slänga ner i väskan, trots mängden läpprodukter jag äger… Jag har verkligen inte så mycket mer att säga förutom att detta är värt varenda krona! 💖
TOM FORD - Black Orchid EdT 🖤 Har haft nöjet att testa denna Unisex-doft genom Kicks Beauty Talks.  Den är väldigt speciell men otroligt spännande. Har inte mycket erfarenhet av Tom Ford så det fick också bli ett "studiebesök" i butik för att jag skulle lära känna Black (& Velvet) Orchidfamiljen lite bättre.  Var nästan lite frustrerad över att jag inte riktigt tyckte om doften när jag först provade den och faktiskt inte andra gången heller men sedan hände något.  På mig doftar den i början väldigt maskulint, doften är rökig, jordig, örtig, kamferliknande och samtidigt lite söt. Efter en stund exploderar den i varma kryddor, blommor och söt fruktighet. Här är doften helt berusande sensuell i timmar för att sedan landa i en mjuk, varm och behaglig doft.  Flaskan är lyxig i matt svart med guldtext och för att vara en EdT håller doften otroligt länge. Doftnoterna är: Toppnoter. Patchouli, Plommon Hjärtnoter: Orkidé, Tuberos, Peppar, Kryddnejlika Basnoter: Patchouli Detta är en doft som känns exklusiv och förförisk och som kanske inte passar alla då den verkligen sticker ut och tar plats.  Har fått kommentarer varje gång jag använt den och det har aldrig hänt förut.  Om denna recension gjort dig nyfiken så gå och provdofta. Det blir en upplevelse!  
Solkysst jämn och fin ”solbränna”! Måste bara rekommendera denna produkt från Ida Warg, har använt den ett tag och är besatt☺️ Asså wow vilken fin tan man får i ansiktet av dessa droppar! Man ser fräsch ut och den lägger sig jämt på huden, man vaknar varje dag lite ”solkysst” vilket gör att man slipper lägga mycket foundation eller puder. Perfekt nu när vi går mot varmare tider och man använder ”mindre” smink i solen. Jag brukar tvätta ansiktet noga, lägga 3- 4 droppar (man kan själv bestämma hur mycket effekt man vill ha) i handen tillsammans med min dag/nattkräm och klappa in det på huden. Resultatet blir jämt, fint och efter några timmar börjar man se sin tan komma fram☺️ Ett stort plus är att (jag upplever) att man inte blir orange utan det går mer åt det solbrända hållet. Ett bra tips till sommaren om man inte solar ansiktet, (vilket jag inte gör oavsett årstid)☺️
Fick äran av kicks att få testa denna otroligt goda herrparfymen från Tom Ford.  En mycket förförisk,frisk & fängslande doft. Skulle säga att den är sensuell och exklusiv med sina varma och djupa noter av lite krydda samt svart Orkidé. Sitter väldigt länge,och lämnar en otroligt behaglig god efterdoft som gör att man blir nyfiken på vem som bär denna exklusiva doft. Plus i kanten är också den lyxiga fina svarta flaskan med guldtext. Stilren och snygg att ha framme i badrummet eller valfri plats. Jag har själv alltid älskat herrparfymer och har inga problem med att kombinera herrdofter med kvinnodofter. Testade att bära denna på jobbet en dag och fick otroligt mycket komplimanger☺️ och jag kände själv hur gott jag luktade hela dagen. Rekommenderar denna doften starkt då jag faktiskt själv blev kär i den! Tror ni kommer älska den mina vänner, 10/10 får den😊
Solskyddet i ditt smink räcker inte! Du applicerar inte tillräckligt mycket för att få fullgott skydd och därför är det alltid bäst att ha ett separat solskydd. Idag ska vi prata om 3 solskydd att kika in hos Kicks och hur mycket man behöver för att få fullgott skydd! Det första är Evy - Ett solskydd i mousseformat! Du tar en golfbollsstorlek för ansikte och hals, gnuggar mellan händerna tills den blir rinnig och som ett serum, smörjer in ansiktet och så är du klar! För dig som har känsliga ögon har EVY också en blå som ska passa extra bra! Både den vanliga blåa och den för barn! Skyddar upp till 6h! Klairs all day airy sunscreen - gud vad jag älskar den här. Jag var med när den här presenterades och det var otroligt givande. Den här passar superbra och inga problem med ögonen. Tre fingerlängder är en bra riktlinje för ansikte, hals och dekolletage! Emma S SPF50 - en otrolig SPF för dig som är torrare och vill ha extra fukt i din rutin! Den är också bra för oss med kombo eller oljig hy som vill kunna skippa fuktkräm och ha solskydd som ger både och! 1/2 tesked för ansikte, hals och dekolletage! Med solskydd kan du tänka more is more! Hellre ha lite för mycket än lite för lite ❤️ Finns fler mått/tips gällande kroppen! Vill ni veta mer? Har du testat någon av dessa eller har du tips till mig? Vilket är ditt favoritsolskydd? 🤩
Enkel sommarfrisyr á la Sofia Richie! Denna frisyr passar till så många fester i sommar och är så enkel att göra. Med bara två produkter, några hårnålar och snoddar är du good to go i sommar.  Ingen har väl missat Sofia Richie och hennes magiska bröllop? Hennes ikoniska bröllopsknut blev viral på TikTok och den är verkligen så enkel att göra!  Personligen när jag ska göra frisyrer vill jag att det ska gå snabbt, vara enkelt och inte innehålla för många steg. Då tappar jag bort mig och ger upp. Den här frisyren skapar du med bara två produkter, några hårnålar och snoddar - sedan är du good to go inför alla fester du ska på i sommar! Det bästa tipset är också att se till att ditt hår inte är för rent/nytvättat. Ett lite "skitigare" hår tycker jag är enklare att jobba med.  Vad gör ni för frisyrer i sommar?
Som ni säkert redan vet så är solen väldigt skadlig för huden. Därav förespråkar jag alltid att skydda sig så gott det går och istället använda brun utan sol när man vill ha en ”bränna”. I videon berättar jag om mina bästa tips för att lyckas med brun utan sol och nedan kommer tips på olika favoriter:✨ St Tropez Self Tan Berry Sorbet Bronzing MousseDen här är för dig om inte gillar hur brun utan sol luktar när färgen börjar utvecklas! Ger en fin och jämn färg samtidigt som den doftar bär när färgen utvecklas. Moussen kommer i en pumpflaska och räcker väldigt länge. Applicera med handske!✨ Clarins Self Tanning Milky LotionPerfekta produkten för en nybörjare! Ger en lätt färg som man enkelt kan bygga upp genom att använda flera dagar i rad. Lotionen appliceras enkelt med händerna och är applikationen är svår att misslyckas med. Tvättar bara händerna ordentligt efter applicering. Kan även användas i ansiktet.✨ James Read H2O Tan Mist FaceFör en snygg färg i ansiktet! Gör en lätt fuktgivande rutin utan syror och låt den sjunka in helt. Spraya sedan på 4-6 spray och efter några timmar har man fått en fin och jämn färg! BUS-enkelt 😉✨ St Tropez Self Tan Extra Dark Bronzing Mousse Den här är för dig som är en erfaren användare av brun utan sol samt vill ha mycket färg! På grund av den höga pigmenten så är produkten något svårare att jobba med en den förstnämnda. Men färgen blir jättefin och väldigt mörk. En handske vid applicering av denna är ett måste!Vilken brun utan sol produkt är din favorit just nu? 🤎
Jag har fått testa en superfin cleanser av Estee Lauder i ett par veckor nu och nu känner jag mig redo att recensera den 🩷 lite om min hy: 🤍 relativt torr hy 🤍 har små finnar kring haka och ibland på kinderna 🤍 porer som ibland freakar ut och är jobbig att hantera 🤍 rodnad kring näsan Den här rengöringen är en 2-i-1 rengöring. Dels kan du använda den som en "vanlig" rengöring men också som en ansiktsmask för att djuprengöra huden. Jag var lite rädd att den skulle bli för "stark" för min hud men den är verkligen mild! 🧖🏽‍♀️ Rengöringen ska ge ett glow, djuprengöra porer och vara bra för er med fet hy. Hjälpa till med tilltäppta porer och också då kunna använda som mask en gång i veckan. Den kommer ut som en ljus nästan lerliknande konsistens och är lätt att "skumma" upp till en typisk rengöring. Men eftersom den är lerig så fungerar det galant att applicera som en mask också. 🩷 flaskan är så fin tycker jag, ger ett lyxigt intryck men också somrig! Den kostar 330:- för 125 ml och jag tycker prissättningen är väldigt bra för det krävs inte mycket produkt för hela ansiktet 🌸 Eftersom jag är ganska torr i hyn så har jag valt att använda denna varannan kväll ungefär då den verkligen rengör huden (kan bli torr i pannan och näsan fort) men det känns verkligen rent på ett snällt sätt (alltså jag blir inte röd, känns inte alldeles för stram eller blir jättetorr av den), och min hy känns glowig efter applicering av min kvällsrutin. Jag rekommenderar nog den till er med lite mer kombinerad/fet hy som vill bli av med överskott av oljor i huden. Samtidigt så fungerar den fint för mig (i alla fall under sommaren när jag inte är jättetorr). En fin rengöring av Esté Lauder helt enkelt! 🌷
Fick äran att testa denna mascara från Fenty Beauty och ska försöka ge en så ärlig och utförlig recenssion som möjligt. Mascara är en produkt jag inte kan leva utan. När det kommer till fransar lever jag efter mottot bigger is better. Därför blev jag aningen förvirrad när jag såg borsten och tänkte...hur ska denna lilla krabat klara av att ge den volym som utlovas på produktsidan. Jag brukar vanligtvis gå efter lite mer maffiga borstar så som lancome hypnose drama, bareminerals lashtopia och L'oreal false lash bambi eye. Efter första svepet så kände jag bara ojj, denna mascara är verkligen bra. Jag kan tycka att mascaror är svårjobbade de första 3-5 dagarna. Det tar tid tills innehållet "lagt sig" och inte är så kletigt, men med denna la sig svärtan fint direkt. Den gav inte bara volym utan även fin längd och böj, samtidigt som känslan var fjäderlätt. Inga tjocka spindelbensfransar här inte. Jag brukar vanligtvis köra 3 lager mascara, d.v.s att jag doppar borsten i hylsan tre gånger. Med denna räckte det gott och väl med två gånger för en dramatisk effekt. Jag har använt den under en veckas tid och utifrån beskrivningen på hemsidan skulle jag säga att allting stämmer förutom en sak och det är att den inte är svett-fukt och transferresistent på mig. Jag upplevde att den smulade rätt så mycket på nedre fransarna och smetade av sig på mina ögonlock under dagen. Den var även svår att tvätta av med min vanliga cleanser. Jag har rätt så oljig hy så mitt problem med denna mascara kanske inte blir aktuellt för någon annan. Trots att den inte är i högsta prisklassen och defintivt prisvärd med sina egenskaper så kommer jag inte att köpa den själv på grund av att jag inte vill behöva köpa till någon extra rengöring eller sminkbortagning i min rutin. Då fortsätter jag hellre använda en lite dyrare mascara som min cleanser klarar av 😃
Hi everyone, last week I got a chance to test a product and I accepted to test it so here is my reviews about this. I received this “Star Magnolia Calogne” from “Jo Malone London” this is the first time i am using a Cologne and I smelled the magnolia flowers smell first time it’s more like woody smell and I feel myself walking in forest I smells very fresh . I tried it first alone and the scent was little strong and it lasts till two hours and after that it’s like disappear, then I try it with two different perfume and I guess it work well with something else like perfume or any body lotion rather then use it alone. The combination of two scents are good to smell and they work well. I had a little good experience but I must say that I am not a Cologne person when it comes to the scent I prefer perfumes the most. But trying Cologne first time is also a good experience and thanks to KICKS they choose me to test it and give me a chance for experiment.
Har lovat mig själv att aldrig mer blindköpa en parfym. När jag såg att lancomes la vie est belle serie fått en nykomling (Iris Absolute) var jag bara tvungen att testa. Tyvärr har jag inte någon kicks butik i närheten så det fick bli en promenad till Åhlens igår. Jag tog ett test på papper och på handleden. Till en början kände jag inte så mycket och var lite besviken, men allteftersom dagen passerade började gamla minnen dyka upp. Parfymen påminde mig lite om min gamla kärlek YSL manifesto som tyvärr är utgången sedan länge. När jag kikade på doftnoterna har de bara svartvinbär och jasmin gemensamt. Även om doften försvann från handleden efter cirka 6-7 timmar så doftade pappret i två dagar. Igår kväll kastade jag det i papperskorgen och möttes på morgonen av en väldoftande sopsäck. Det talar för att denna Parfym kan lysa upp även de mörkaste dagarna. Längtar efter att kunna köpa den 🩷
JAG HAR TESTAT: Fenty Beauty Hella Thicc Volumizing Mascara Cuz I'm Black BILD 1: Fokuserat på volym. Går att bygga på ännu mer om man vill! BILD 2: Vänstra ögat målat med fokus på längd, högra är helt utan mascara. FRÅN PRODUKTSIDAN: Denna volymgivande mascara ger en fyllig och böjd franseffekt som drar alla blickar tills sig. BORSTEN: Perfekt borste, inte för tunn och inte för ”yvig”. Lätt att arbeta med och lätt att fördela jämnt över hela fransraden! Jag har aldrig haft så lätt att applicera en mascara förut! Det är lätt att skapa naturligt längdgivande resultat men också lätt att bygga upp till en mer dramatisk effekt! EFFEKT: Jag upplever att den separerar bra och även om det är en volymmascara så ger den även mycket längd. Den håller bra under dagen!Den utlovar att hålla trots svett och fukt och det tycker jag den gör. Har testat motionera med den så kan säga att den sitter där den ska! SLUTLIGEN: Jag tycker mycket om den här och kan verkligen rekommendera den!
🌞😍 Köpte detta solskydd från Loreal när det lanserades och det är den enda Spf jag använt sedan dess. Den känns återfuktande trots att det är en tunn och nästan serumlik konsistens. Sjunker in fint i huden, funkar oerhört väl under makeup och bäst av allt, den svider inte i ögonen som många andra solskydd gör. Det som dock förvånar mig lite är det ovanligt höga priset på denna, med tanke på hur prisvänliga de flesta andra produkter från märket är. Men å andra sidan om man jämför det med priset på andra SPF som hypats i sociala medier så är den inte så dyr ändå. 🤪
Här är en liten video där jag testar alla produkter ifrån min senaste beställning. Serum Foundationen ifrån Rose Inc är väldigt dyr men enligt mig värd varenda krona. Jag har superkänslig hy och reagerar på det mesta men denna är snäll mot hyn och fungerar återfuktande. Den ger en glowig fin bas och håller fint under dagen tycker den är perfekt för sommaren när du kanske endast vill ha lite makeup. Rose Incs krämrouge har en super tunn o fin konsistens. Den går att bygga upp för en mer intensiv färg men är superfin att endast ha lite med för en naturlig look. Läppstiftet ifrån Rose Inc är lika fantastiskt även det lätt applicerat återfuktande känns mer som ett läppbalsam på läpparna. Färgen är magisk en sån färg som passar till vilken look som helst! Urban Decay settingspray visste jag redan att jag skulle gilla då deras settingspray är en utav dom bästa på marknaden. Hoppas ni gillar min lilla video där jag visar upp produkterna 😊😻.
Hade lyckan att vinna ett paket med hårvård från Kristen Ess tidigare och det här är en favorit som jag kommer att fortsätta köpa! Det är ett BUDGETTIPS då alla andra djuprengörande schampon jag testat gett sämre resultat med torrt hår och de kostar minst en hundring till!👌 Det är en vaganskprodukt som doftar milt och lite sött blommigt. Det löddrar härligt mycket🌱🌸 Det kallas för ett micellairt-schampo och troligtvis namngivet i trenden av hårbottenprodukter. Det fungerar för mig som ett djuprengörande schampo! Mitt hår är väldigt långt och torrt. Det är tjockt och består av många mellan-tjocka och tunna hårstrån. Min hårbotten är i balans men kan bli torr. Tycker alla djuprengörande/ cleansing-schampon är hårda mot håret och gör det torrt. Det här schampot fungerar mycket bättre för mig! Det tar även bort på tok för tunga inpackningar jag köper av misstag ibland då de är för grovt och lockigt hår och det ser ut som jag fått ett paket smör i håret så här är alltså ett effektivt djuprengörande schamp! Det gör inte mitt hår så torrt och är till ett bättre pris😃
Hej på er! 🙂 Jag har den här primern (Budgies Calming Centella pre makeup primer mask) och varenda gång som jag har använt den så creasar den sönder min bas dvs foundation och concealer m.m. Jag har hört så bra om den här produkten från bl.a. en känd YouTuber och alla pratar om hur bra den är men jag får den verkligen inte att funka på mig! Tar jag alldeles för mycket produkt? För om jag ska vara ärlig så använder jag ganska mycket av denna produkten men det står inget på flaskan hur mycket man ska ta. Ska man vänta ett bra tag innan man applicerar foundation? Snälla, hjälp mig någon! Jag var sååå taggad på denna eftersom den är så hypead så jag köpte den men nu känns det ju bara som bortkastade pengar dessvärre... Jag uppskattar verkligen om någon kan hjälpa mig med det här problemet! 💛
Jag fick äran att få hem detta schampoo och balsam från Continu för lockigt hår att testa och här kommer min ärliga recension✨ Första intrycket är att jag gillar förpackningarnas design, fina färger och ”enkelt” utseende. Jag öppnade direkt för att dofta och blev rätt besviken. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det doftar men det föll mig inte riktigt i smaken. Jag schamponerade två gånger därefter tog jag balsam i längderna och lät det sitta i den rekommenderade tiden på 2-3 minuter. Jag kramade sedan upp mina lockar direkt efter dusch och blev otroligt överraskad. Lockarna fick en fantastisk form och blev väldigt definierade och jag upplever dem ännu tightare än vad de någonsin varit! Så visst doften var inte den bästa men jag känner också att det inte gör speciellt mycket då jag ändå brukar använda mig av styling produkter som doftar rätt mycket och som jag verkligen tycker om. Men hur enbart ett schampoo och balsam kunde få mina lockar så fina är jag riktigt imponerad av!👏🏽
Nu när vintern går mot sitt slut och våren är här så ändras hudvården, vissa produkter byts ut och vissa består! Nedan följer både tips och produkt byten!  - Mjölkrengöringen byter jag ut mot min mer löddrande rengöring som jag kan använda mer under vår och sommar. Du som är torr eller väldigt torr kan med fördel fortsätta använda din snälla rengöring! - C vitamin är något som består i min rutin och än mer nu när solen är framme! Boosta ditt solskydd med det! - Skiftet från fetare kräm till lättare gel konsistens! - Glykolsyra är den enda produkten som får vila över vår och sommar och den kommer jag vara mer försiktig med att använda. BHA är däremot perfekt! Speciellt under solskyddet för att motverka SPF-finnar! - Retinol gör inte huden solkänslig så där fortsätter jag som vanligt!  Vad gör du för förändringar nu inför våren? Har du någon produkt som du tar fram eller tar bort inför varmare tider? ❤️
I betalt samarbete med @136092963 Röda läppar - min signaturlook sedan 2006. Här skapar jag två olika looks och minskar svinn av läppstift med hjälp av en pensel med hylsa av återvunna material som gör avfallsingenjören i mig glad. Mitt absolut bästa hållbarhetstips när det gäller smink - är samma som för kläder - använd det du har. Och när du köper nytt - välj produkter från schysta varumärken. Kicks har ju listat en massa alternativ under kategorin “conscious”. Det finns en röd nyans för alla - och Kicks butikspersonal är superduktiga på att hjälpa en att hitta just sin nyans. Rött läppstift är en vattendelare - somliga säger klassiskt och sofistikerat medan vissa generationer kallar det “vulgärt”. Använder ni rött läppstift? Bara till fest? eller som jag - nästan varje dag."
Swedish beauty awards, en gala för att uppmärksamma och belöna årets bästa produkter som lanserats under 2022 har nu utsett sina vinnare! Här nedan kommer ett urval av produkterna🤩 *Årets Ansiktsbas under 250 kr blev BeautyAct Radiant Cream Colour Stick – Blush *Årets Ansiktsbas över 250 kr blev IT Cosmetics CC+ Nude Glow SPF 40 * Årets Serum/olja under 600 kr blev The Ordinary Salicylic Acid 2 % Anhydrous Solution * Årets Mascara blev Isadora 10 Sec High Impact Lift & Curl Mascara *Årets Solprodukt blev Lernberger Stafsing Sun Defence Face Cream SPF50 *Årets Schampo och Balsam över 500 kr blev Kérastase Chroma Absolu Bain Chroma Respect & Fondant Cica Chroma. Vad tycker ni om de vinnande produkterna? Har ni testat någon av dem?🥰
Tror du inte att vi skulle behöva några mini-parfymer som vanligtvis säljs på flygplatserna? Varför? Här är några punkter från mig som förklarar varför jag skulle vilja ha små parfymer: * Mitt skåp har inte tillräckligt med plats och jag gillar inte att visa upp flaskor för gäster. Min toalett är inte ett museum eller en butik! Tack. * Jag tröttnar lätt på min parfym, så det är skönt att kunna använda upp den och sedan kasta den. * Det är väldigt enkelt att ge bort små parfymer som presenter till nära och kära. En present - flera saker i paketet => BAM! * Är jag ensam om detta? Vissa parfymflaskor kostar en förmögenhet och jag önskar att jag kunde köpa hela serien, men jag har inte råd. Maten kommer först, hobbyn senare. Så varför inte unna sig ett paket med mini-parfymer? Self-love, self-present <3 Jag vet inte vad ni tycker, men jag tror att KICKS borde testa att sälja några mini-parfymer.
För drygt två veckor sedan fick jag äran att få prova på Boss nya tillskott i Alive serien, Alive Parfum. Detta är min första vara som jag fått ta emot som beauty tester och jag är så glad över att det blev en parfym då jag är en parfymnörd utan dess like. Känner nog ingen som inte arbetar med parfymer, men som har ett så stort intresse för dofter och doftnoter. Kan stoppa främlingar ute på stan och gissa mig till vilken parfym hen har på sig. Ser fram emot att få testa mer framöver och ska försöka ge en så ärlig recenssion som möjligt 😃 Det första jag tänkte på när jag sprayade denna parfym på handleden var ''Vintage''. Den förde mig tillbaka till barndomen och till dåtidens parfymer som enligt min mening höll mycket bättre än det som kommer ut på marknaden idag. Doften påminde mig lite om mamma. Hon brukade alltid ha starka blommiga och träiga parfymer. Mycket riktigt innehöll denna doftnoter av jasmin och vetvier. Dock kunde jag inte detektera någon läderdoft, vilket är synd eftersom jag tycker om dofter med läder i. Jag skulle beskriva doften som blommig, träig, och stark. Tycker dock inte att namnet Alive symboliserar denna helt och hållet. Det är en parfym som håller länge, just som namnet Parfum utlovar, men tyvärr kändes den lite kvävande och efter ett tag sträv, sur och påträngande, istället för levande. Summa summarum, jag är glad över att ha fått testa den, men inget jag kommer köpa själv.
Jag fick äran att testa Hugo Boss - Alive parfum och här kommer min ärliga recension🥰 Jag hade sett denna i butik innan och bara flaskan gör en väldigt nyfiken på att testa den. Det röda kombinerat med den guldiga korken och texten får den att andas elegans och lyx. Noterna i denna skapelse består av saftiga och läckra hallon, förförisk vetiver och uppfriskande bensoin. Det är en söt, uppfriskande doft men med en kick. Så låt er inte luras av den först söta doften, för mig blir den ännu mer underbar när den har suttit på huden ett tag då det mer träiga kommer fram. För mig är den feminin och utstrålar självsäkerhet och jag tycker den passar utmärkt dag som natt. Det som gör mig extra glad är att jag redan fått komplimanger för den, en kompis kunde genast känna att jag hade en ny parfym och tyckte den doftade underbart gott. Under promenaden vi gick sa hon dessutom att hon kunde känna små pustar av den. Så min känsla av att den sitter under dagen tycks stämma.
Jag har fått testa Dior Addict Shine Lipstick genom Kicks Beauty Talks.  Det är svårt att prata om det här stiftet utan att nämna dess fantastiska hylsa. Elegant och klassisk men samtidigt modern på grund av att det är påfyllningsbart.  Jag har testat nyansen 329 Tie & Dior, en väldigt diskret gammelrosa nyans. Perfekt till vardagsmakeupen med en fantastisk glans.  Läpparna känns återfuktade och stiftet sitter på plats i flera timmar.  Rekommenderas varmt.
Beauty myth busters Jag tänkte ta upp myter om solkräm som bara måste krossas☀️ ”Man blir mindre brun när man använder solskydd” - en välkänd och farlig myt som inte alls är sann. Du blir lika brun med solskydd punkt. ”Man behöver inte använda solskydd när det är molnigt” - jo det behöver du, solens strålar tar sig igenom moln så därför är det viktigt att smörja sig även om man inte ser solen. ”Att bara smörja sig en gång räcker” - tyvärr räcker det inte alls. Om man ligger och solar behöver man smörja sig var 20:e minut för att bibehålla ett säkert skydd. Helst av allt ska man undvika solen när den är som starkast (mitt på dagen) samt täcka kroppen med solhatt och kläder. Solen är verkligen helt fantastisk men solens strålar är också farliga. Sverige ligger högt i antalet hud cancer fall jämfört med andra länder. Solens UV-strålning, att vistas ute i solen utan tillräckligt skydd, är den främsta orsaken till att hudcancer utvecklas. Så smörj in er💛
Hållbarhet: 4/5 Förpackning: 5/5 (lätt att greppa - stilren) Formula: 5/5 (torkar snabbt - tunn utan att flyta ut) Pensel: 3/5 (hade önskat mer glatta strån som släpper ifrån produkt lite bättre. Ej för smal men skulle kunna va bredare men det är endast en preferens) Nyans: ”ready for something new” fick denna från kicks för att testa ❤️❤️ Det är inte alls min typ av färg (igen - preferens) men jag den är Väldigt fin. Den är oftast mörkblå med lite varma inslag, men i varmare ljus är den snarare mörkgrön. Helt klart intressant och olik andra mörka nyanser jag äger 🥰 Kommer köpa igen? Inte denna nyansen men helt klart nyfiken på mer från märket ! Använder endast gellack som härdas annars, men hållbarheten är ändå bra. Heller inget problem med kladd då den torkar så fort. Så svar JA Fototips: be närmsta tvååring blåsa bubblor medan du fotar
Har nu använt dryness repair face cream från Skin Treat i ungefär 3 veckor, och kan säga att min hud aldrig känts så återfuktad! Har testat många olika hudvårdsprodukter och ofta känt att jag behöver komplettera med serum eller liknande för att återfukta huden ordentligt, men när jag använt denna morgon och kväll känner jag inte behovet att komplettera min hudvårdsrutin med återfuktande serum. Suveränt!💗 Det är även en väldigt ”dryg” produkt, krävs otroligt lite produkt till hela ansiktet!🤩
Idag delar jag med mig av några av mina favoritkrämer på Kicks!  - Klairs midnight blue cream är en given favorit. K beauty världens barriärkräm som lugnar huden omedelbart, återfuktar och stärker! - K Ceutic är dagkrämen för dig med känslig hy eller dig som vill ha en dagkräm och SPF i ett! Otrolig på alla vis: kom bara ihåg att applicera rätt mängd om du vill använda som SPF!  - Snail Mucin all in one cream: den här får i min mening på tok för lite hype. En av marknadens bästa produkter punkt. Lugnar återfuktar och reparerar huden!  - BeautyActs skindefender gel cream är ett riktigt kap för prisklassen. En otrolig kräm för oss med kombo aknebenägen hy!  Glycerin, ceramider och hyaluronsyra i en drömmig kombo.  När jag var student och ekonmin var knapp så hittade jag ett sätt för att göra min dag och nattkräm till en nattmask på ett enkelt sätt - nämligen genom att addera en ansiktsolja till krämen. Och vilken game-changer det var!  Gör såhär:  - Ta ansiktskräm i handflatan  - Addera några droppar av din ansiktsolja  - Mixa ihop - Applicera  Prick så enkelt är det och det gör ALL skillnad för hur näringsrik och vårdande din nattrutin blir.  OBS. Jag gör ej detta med krämer som innehåller syror eller retinol!  Om du inte provat det så är det ett absolut måste att testa ut! Jag länkar två riktigt trevliga oljor att prova ut detta med, en lyxig variant och en prisvänlig variant (båda superbra!). Har ni testat? 😍
Hej alla! Idag visar jag hur jag använder tre produkter från Budgie tillsammans med en diffuser för att få mer volym i mitt lockiga hår. Först använder jag The Curl Cream är en leave-in-produkt som reder ut, reparerar och stärker håret. Den är full med naturliga oljor som minskar friss, ger glans och tar fram vågorna/lockarna utan att tynga ned. Denna använder jag alltid i blött hår. Efteråt går jag in med The Curl Definer som är en curling jelly och liknar en gel i konsistensen. Vad som skiljer denna från andra gelér är att den inte stelnar. Den ger dock jättebra stadga och är ett perfekt andra steg för att få mer hållbara lockar. Eftersom jag använder diffuser och därmed värme på håret behöver vi såklart skydda håret. Jag använder Budgies All-in-one mist som är ett värmeskydd, men den ger också stadga, glans och vårdar håret. Allt i en produkt och den passar alla hårtyper. Perfekt för dig som inte vill använda många produkter eller ska ut och resa lätt. När jag låter håret självtorka upplever jag ofta att håret blir platt upptill, men genom att använda en diffuser/fön med tratt kan jag få tillbaka mer volym. Dessutom tycker jag att lockarna kommer fram ännu mer när man hjälper de på traven – först genom att använda bra produkter och sen för att använda fön med tratt. Jag börjar alltid med att hovra med tratten över hela håret och fokusera på att hårbotten torkar. Flippar över håret försiktigt och går sen mer in mot längderna. Oftast behövs inte mycket tid här då de oftast hunnit torka. Bra resultat varje gång! Busiga och bounciga lockar precis som jag älskar! Har ni testat hårprodukter från Budgie? Jag har älskat deras hudvård länge och nu kul att testa deras minst lika bra hårprodukter!
Produkttips för olika hudtyper och hudtillstånd: TORR HUD:  Kräm: Biotherm Cera Repair Barrier Day Cream Rengöring: Exuviance Gentle Cream Cleanser Solskydd: Dermaceutic K Ceutic ”NORMAL” HUD:  Kräm: Kiehl’s Ultra Facial Cream Rengöring: BUDGIE Nourishing Avocado Water Gel Cleanser Solskydd: EVY Technology Daily Defence Face Mousse FET HUD: Kräm: Clinique Moisture Surge 100H Auto-Replenishing Hydrator  Rengöring: Exuviance Deep Clean AHA Cleanser Solskydd: Garnier Ambre Solaire Sensitive Advance Face Super UV Fluid BEHANDLANDE PRODUKTER FÖR OLIKA HUDTILLSTÅND: Porer: NIVEA Derma Activate Toner  Ålderstecken: Biotherm Blue Therapy Retinol Night Serum Överproduktion av talg: Jorgobé Niacinamide Serum Spänst: MANTLE The Rebound Serum Pigmenteringar: Dermaceutic Turn Over Återfuktning: BeautyAct HydraMolecular Moisture Serum DET DÄR LILLA EXTRA: Fukt mask: Origins Drink Up Intensive Overnight Mask Fukttoner: Klairs Supple Preparation Unscented Facial Toner Ögonkräm: MANTLE The Eyes Cream  Lermask: Clinique Anti-Blemish Solutions Oil-Control Cleansing Mask
Jag fick chansen att prova RevitaLash Advanced eyelash conditioner, ett fransserum som jag aldrig tidigare testat men jag hört fantastiska saker om. Serumet ska bl.a. stärka och skydda fransarna, samt ge fransarna lite mer böj - något som mina suuuper raka fransar verkligen behöver. Jag ville verkligen älska det här fransserumet. Tyvärr tror jag inte att det här var produkten för mig. I början tyckte jag att jag såg en märkbar skillnad. Efter bara en vecka kunde jag med fingrarna “lyfta” fransarna så att de fick en naturlig böj utan mascara eller något annat verktyg. Men jag började märka att mina fransraden kliade lite. Jag har tidigare använt XLASH utan några som helst problem och trodde därför att det berodde på en ny mascara jag provade och slutade därför genast använda den. Det fortsatte att klia i någon vecka men avtog sedan och kliade bara ibland. Sen började jag tappa fransar. Och inte på det sättet jag naturligt gör. Jag upplevde att jag bara behövde röra lätt vid fransarna så lossnade någon/några hårstrån. Det var nu jag började bli lite fundersam. När problemen fortsatte och jag tillslut kände att mina fransar var i sämre skick än någonsin valde jag att sluta använda serumet. Nu har det gått några veckor sedan dess och mina fransar börjar repa sig. Jag tappar inte längre fransar, fransraden kliar inte och mina ögon känns mindre torra och irriterade än de gjorde under tiden jag använde serumet. Det här låter ju som en skräckhistoria men jag vill absolut inte avskräcka er från att prova detta. Jag tycker däremot att det är viktigt att vara medveten om att allergiska reaktioner kan ske även om produkten är testad och godkänd. Jag tror inte att det här är ett dåligt fransserum men alla produkter är inte för alla och tyvärr fungerade det här serumet inte för just mig.
Mitt bästa SOLSKYDD - EVY Technology 🌞 Vi vill inte att vår hud ska åldras i förtid och vi vill absolut inte drabbas av hudcancer så därför är solskydd, solhatt och solglasögon så viktigt för att kunna njuta av solens sköna och värmande strålar. Dessutom innehåller allt fler dagkrämer och foundations SPF. Många fans är vi redan men för er som ännu inte upptäckt detta fantastiska varumärke kan jag verkligen rekommendera att ni läser på lite om det och kanske bestämmer er för att prova. EVY Technology är patenterad svensk hudvårdsteknyologi.  Formulan fördelas i hela översta hudlagret och ger upp till 6 timmars effektivt solskydd trots bad, svett och handdukstorkning.  Kladdfri, lämnar ingen hinna och är utmärkt under smink. Den lätta moussen räcker dessutom till ca dubbelt så många insmörjningar i jämförelse med kräm. EVY's produkter är parfymfria, hypoallergena och fria från konserveringsmedel,  Face Mousse och Hair Mousse är veganska.
Jag har fått testa en superfin rengöring av märket beautyact, lite om produkten: Denna uppiggande rengöring innehållande Vitamin C återfuktar, jämnar ut och ger lyster åt huden. Berikad med antioxidanter som hjälper till att ta bort orenheter, överblivet smink och talgöverskott för en klarare hy. 💛🧡 Jag har torr hy och woow säger jag bara, den här tillsammans med beautyacts melting balm har verkligen rengjort min hud. 🫶🏽 Det står att denna kan användas på morgonen också men jag tvättar inte mitt ansikte med produkter då min hud är så torr. Däremot på kvällarna, om jag inte har makeup så skippar jag melting balmen för anser att den här gör jobbet att rengöra ansiktet ensam. Men om jag har makeup så kör jag dubbelrengöring! Jag tror kicks satte mitt i prick när dom skickade denna till mig. Min hud har jag upplevt ren men inte supertorr efter användning och jag tycker huden känns så fräsch. C-vitamin är ingen ny ingrediens för mig utan jag har använt och uppskattat den boosten för min hud 🤍 Rengöringen kommer ut i en gulskimrande lätt formula och när den arbetas in med vatten så löddrar den upp till ett skum. Jag demonstrerar på min hand här och har då mycket produkt! Det krävs lite för att känna igen ren i ansiktet tycker jag. Jag tycker om beautyact som märke och har köpt både makeup hudvård tidigare också. Som vanligt är prissättningen löjligt bra och jag rekommenderar alla som är nyfikna eller vet att dom älskar vitamin-C, är ute efter en rengöring och vill ha lyster - testa denna! 💛💛 Produkten är vegansk och tillverkad i Sverige. Vilket är ett stort plus! 💯
Hej! Har några frågor: 1. Tycker ni att facial roller är ett bra "verktyg" som har effekt, och vad är skillnaden på (samt fördelen med) facial roller och Gua Sha? Är dessa två egentligen samma produkt fast i olika utföranden? 2. Vad upplever ni som fördel med att använda serum? Ser ni det som en "nödvändig" produkt eller kan man ha en fullt välmående hud även utan serum? Finns det ev. nackdelar/risker med att använda detta? 3. Jag tycker att det är svårt att veta vad som är en tillräcklig hudvårdsrutin, man vill ju använda något som ger huden lite extra support men samtidigt inte tar över hudens egenproducerade ämnen och så, genom att t.ex. använda sig av för många produkter och/eller för ofta. Vad anser ni? Jag är ju helt ny inom det här med hudvård och smink m.m. så jag är väldigt tacksam för alla tips 😊
25% på L'Oréal Paris - för medlemmar i KICKS Club 💜 Vill tipsa om dessa två budgetprodukter. Elvital Full Resist Shampoo: Ett schampo för svagt hår som lätt bryts av. Stress och annat kan påverka våra hår så att de känns tunnare och mindre starkt än det brukar och det är inte roligt när alltmer hår hamnar på borsten. Detta schampoo ska vara stärkande och berikat med följande hårtillskott Biotin (=B7), provitamin B5 och Arginin. Har inte använt dessa produkter (även balsam) tillräckligt länge för att verkligen se resultat men efter att provat den återfuktande serien  Elvital Hyaluron Plump som jag var väldigt nöjd med bestämde jag mig för att ge dessa en chans. Volume Million Lashes Mascara So Couture Black: Det hörs nästan på namnet. När du vill ha täta fransar och mycket volym slår denna de flesta jag testat. Och sett till priset slår den alla!
My 24h Dream Team x 2 💧 IT Cosmetics Confidence In A Cream IT Cosmetics Confidence In Your Beauty Sleep Lumene Arctic Hydra Care Moisture & Relief Rich Day Cream BeautyAct HydraRepair Melting Cream IT Cosmetics Confidence-serie är anti-age och det behöver jag egentligen inte men jag bara älskar dessa ändå och med tanke på vilka storsäljare de är så är det nog många som är nöjda med resultatet också. Dagkrämen från Lumene är för mig en riktig vinterkräm. Passar mycket torr hud och även känslig då den är oparfymerad. HydraRepair Melting Cream från BeautyAct är fyllig och näringsrik, passar både dag och natt och är jättebra under makeup Dessa 4 krämer använder jag och alternerar emellan. Jag tycker om variation (och det funkar för min hud under förutsättning att den alltid får mycket återfuktning). På så sätt får den också lite olika verksamma ingredienser och näring till sig och för ekonomin är det också bra att även använda produkter i en lite lägre prisklass (BeautyAct och Lumene) och särskilt när de levererar som dessa. Skulle vara roligt om ni vill kommentera och gärna dela med er av era 24h Dream Team. 💛
Jag fick hem MonSun - Am To Pm Exfoliating Shower Oil Mineral & Moist som test och ja, vad ska jag säga? Wow 🤩 jag har tidigare provat deras mineral moist shower gel och den här ger samma härliga resultat men med ännu lyxigare känsla nu under vintern då huden känns återfuktad och ja, faktiskt som i deras egen beskrivning, silkeslen. Oljan känns lätt när man använder den på kroppen och blir mjölkliknande vid kontakt med vatten och är lätt att få bort. Lämnar ingen kladdig hinna som vissa oljor kan ha tendens att göra. Det enda som är kvar är en otroligt fräsch (men mild! - STORT plus) doft och en känsla av att vara ordentligt rengjord utan att ha skrubbat bort första hudlagret. För att få ut ännu mer av produkten kan man gärna låta oljan vara kvar på huden en stund innan man tvättar av den så de aktiva ingredienserna får jobba lite djupare. Och ska vi vara helt ärliga.. så säger man väl inte nej till en extra lång dusch emellanåt? 😉 Produkten är dessutom 100% vegansk och tillverkad i Sverige.