✨ Beauty Reset ✨ Jag använder alltid tvättbara makeup pads och har gjort i flera år, himla smidigt 🫶🏻 Padsen tvättar jag med handdukar när jag kör 60 graders tvätt och då har jag make up padsen i en tvättpåse 💕 dom som jag har är från Topz, Garnier och så några som jag fått i en antingen glossybox eller lookfantastic-box för x antal år sen och dom funkar precis lika bra nu! Enda skillnaden är att dom är lite dassiga i färgen men det spelar inte så stor roll 🤗 Ida Wargs self tanning mitt går också att tvätta men den kan man bara tvätta i 30 grader ❣️ Make up padsen tvättar jag en gång i veckan men bushandsken är jag alldeles för dålig på att tvätta regelbundet 🙈😅❤️‍🩹 men nu har jag tvättat både padsen och handsken ❣️ känns riktigt bra att ha rengjord handske faktiskt 🌞🙈🫣😅 Taggar några från kicks med som jag är sugen på 🫶🏻
✈️ Pack Like a Pro ✈️ Älskar att resa 🌞🏝️👙🌊 Detta är mina bästa tips för smart packning 🫶🏻 ✈️ På instagram brukar man kunna klicka hem tester av olika produkter, som hudvård och parfym 💕 jag sparar dem och när jag ska resa så tar jag med mig så många tester som det behövs 🫶🏻 tar noll plats och man får med sig exakt den mängd man behöver! 🤗 när man beställer på Glowid så får man alltid med tester och även på cocopanda (där får man även välja själv vilken test man vill ha ~ perfekt 🥰) ✈️ Att packa med en spf som funkar under smink är perfekt, man kan använda den som primer 🌞 min favorit är la Roche possay 🌞 ✈️ Sista tipset är att packa med ett blush stick som man kan använda till läppar, kinder och som ögonskugga! Jag har blush stick från Isadora som jag är väldigt nöjd med ❣️ 💜 Happy travelling 💜
Jag gillar verkligen Some By Mi AHA/BHA-masken eftersom den känns som en sån produkt som faktiskt gör skillnad ganska snabbt, utan att man behöver göra för mycket. Den kostar dessutom inte heller en förmögenhet vilket gör den till en budgetfavorit! ❣ För mig är det främst känslan efteråt som gör den värd att använda, huden blir mjukare, ser lite mer “ren” och jämn ut, som att den fått en ordentlig uppfräschning. Den hjälper också när huden känns lite tilltäppt eller ojämn, eftersom AHA jobbar på ytan och BHA går in i porerna. Det jag uppskattar är att den inte känns så aggressiv som vissa andra syror kan göra, men den gör ändå sitt jobb om man använder den regelbundet. Samtidigt hade jag inte kört den varje dag, utan mer någon gång i veckan för att undvika att huden blir irriterad. ⭐ Det är en sån produkt jag plockar fram när huden känns lite “trött” och behöver en nystart.
Beauty First Impressions 💖 Jag gillar Molton Brown ~ tycker det känns som ett lyxigt märke som har väldigt goda, uppfriskande dofter som får en att må bra 💘 tyvärr är det lite över min budget 🫣 men i julklapp fick jag ett 10-pack discoveryset på shower gels från Molton Brown ~ riktigt bra julklapp 👌 nu har jag testat denna härliga med doft av rabarber och ros 🌹 doften av rabarber är mest framträdande och precis som det brukar vara med molton Brown så räcker det med lite produkt, den glider lätt på huden och löddrar precis lagom mycket 🫶🏻 hade jag haft obegränsat med pengar så hade jag lätt använt molton Brown alltid men i annat fall så kan jag rekommendera de discoverysets som de ofta säljer då man kan prova många små shower gels ~ detta är också trevligt att både få och ge som present 🎁
Empties och rensning ♻️ Åkte förbi åvc idag när vi ändå hade vägarna förbi ♻️ bland dessa empties finns många produkter jag varit väldigt nöjd med 😍 💘 shower gel från Matas med jättehärlig doft av havtorn 👌 💘 settingspray från Lumene som gett mig snyggt glow 👌 💘 saturday skin eye cream, gjort slut på en travelsize men har en fullsize i badrummet nu 💘 saturday skin waterfall glacier water cream i travelsize, en riktigt härlig jelly cream som jag gillade väldigt mycket 💜 saturday skin är ett bra märke! Har även gillat xlash fransserum, handkrämen från Yves Rocher och eyepatches från garnier 🫶🏻 Lip & cheek oil från mua torkade ut mina läppar fullständigt så den fick gå till återvinningen tyvärr, samma med spfen från suntique som passerat bäst före datum… hopplöst med datummärkta förpackningar, man tror att de håller i ett visst antal månader men så står där ett datum och årtal istället 🌞😓 måste bli bättre på att kolla upp sånt mera noga!
Hej fina communityn 💬✨ Vi har en riktigt rolig period framför oss med många kommande tester, så kul! 💄 För att du ska ha bästa möjliga chans att bli utvald till nya tester är det viktigt att du slutför de tester du redan är med i. Om du står som aktiv i ett test kan du nämligen inte bli vald till ett nytt under samma period. Du kan se om du är aktiv i ett test genom att gå in under “Testprodukter”. Där har de tester du är med i en orange markering i överkant och det står “ladda upp” i nedre hörnet ✨ ![](https://img.tokywoky.com/message-images/c1ab89f5-fab6-4457-b633-232343a6a344.png) Har du problem med att slutföra ditt test eller känner dig osäker på hur du gör? Hör av dig till oss, vi hjälper dig gärna 💕 Vi vill också uppmuntra er att söka de tester ni verkligen är intresserade av. När du blir utvald till ett test pausas möjligheten att bli vald till andra under tiden, vilket gör att man ofta har möjlighet att testa ett test i taget under den här mer intensiva perioden ✨ Vi ser fram emot att läsa era recensioner och följa era tester 💬💄
Sommardrömmar 🤗☀️ Sommar = Face mist Perfekt för att fräscha upp huden på jobbet, på stan och på stranden. Water Hydrating Face Mist från Caudalie är en ansiktsmist som passar även den allra känsligaste huden. Innehåller bl a druvvatten som är intensivt återfuktande och lugnande. 🍇💦 Vill testa denna i år! Måste leta reda på BERDOUES prisvärda dofter. Bara av att läsa om dem så står jag redan med ena foten i Medelhavet! Vandrar genom soldränkta apelsinlundar och bara andas in. Fräscha enkla citrusdofter eller mer tropiska. Jag har inte så höga krav på sommarens dofter. De behöver inte hålla så länge och dofta så mycket. Men jag vill dofta ledig och semester hela långa sommaren och en bit in på hösten. Även de dagar jag inte är det. Tänk er 4 månader semesterkänsla! Säger jag som egentligen älskar ett högt tempo med flera bollar och projekt i luften! 😃 Men jag är också bra på att stänga av emellanåt! Franska varumärket Berdoues grundades i Toulouse år 1902 och blev starten på en lång tradition av parfymtillverkning som hitintills har sträckt sig över fyra generationer. Det är inspirerande, tycker jag! 🩵🍊💛🌊🧡🌿🍋💦☀️
💬 Beauty Turn-Offs 🙈 Väldigt ofta Contour som när man ser det i avslöjande dagsljus väldigt få lyckas med. Började användas på teatern för att publiken skulle se skådespelarnas ansiktsuttryck bättre på långt håll. Blev senare även ett effektfullt verktyg/arbetsmetod för dragqueens att skapa sina looks. Men att applicera det för en naturlig look i dagsljus är betydligt svårare! Tekniken går ju ut på att skulptera fram eller förstärka drag och skuggor i ansiktet. Och det funkar ju i stillbild rakt framifrån som man ser det när man sitter framför spegeln men problemet är att när du rör dig och syns från alla vinklar i dagsljus så är ju inte skuggorna i ens ansikte konstant på samma ställe och i stället framhävs då dessa märkligt placerade gråbruna områden och streck i ansiktet på ett ganska osnyggt sätt. 🩶🤎 Bilder från Charlotte Tilbury's hemsida.
Höll på att slänga en helt ny parfym! 😱 Ibland köper eller fyndar man trots att man redan har för många parfymer. Ställer undan dem oöppnade och som i det här fallet glömmer av dem. Köpte denna på KICKS sommarrea för drygt ett och ett halvt år sedan och när jag nu öppnade den var den helt orange i färgen. Inte alls som jag mindes den och inte heller som den ser ut på Cleans officiella bilder. Tänkte att det verkligen var urdåligt för den är faktiskt inte gammal, lanserades i början på 2024 och den har förvarats både mörkt och ganska svalt i sin originalförpackning. Av en slump hittade jag den magiska meningen på förpackningen som gjorde min dag - se bild 2. Så nu är det inte bara en intensiv fredag med härlig energi och strålande sol utanför fönstret. Nu har jag också en ny "beach doft" efter att min tidigare Clean Classic Beach Vibes (Limited Edition Summer 2023) tog slut för ett tag sedan. Ibland är livet lite extra härligt! 🤗 🏄‍♀️ ☀️⛱️ Njut och kanske swisha en liten slant till något ändamål som ligger dig nära hjärtat! För mig är det Hundstallet 🐶 och Cancerfonden. Det behöver inte kosta mer än en kaffe eller en sheetmask och ser jag vad vi alla lägger på skönhetsprodukter så har de flesta av oss nog råd! 🥰 Ha en fortsatt bra dag! ❤️🧡🩵 Denna finns inte längre att köpa på KICKS så taggar istället den som kom året efter (2025), Clean Classic Tropical Escape EdT.
Dags för lite empties igen, åkte förbi återvinningen när jag skulle till mina föräldrar ♻️ Denna sheetmasken från starskin tyckte jag väldigt mycket om! Det var en tvåstegsmask och steg ett var att man skulle smörja ansiktet med en olja, som ingick i själva förpackningen och därefter ta på själva arket 💕 aldrig testat en sheet mask i två steg på det sättet och jag blev väldigt positivt överraskad, dessutom doftade den underbart 💕 svag doft av ros 🌹 kan bli ett omköp🥰 Dr ceuracle sheet mask älskar jag 🫶🏻 Rituals handtvålar likaså 💕 även Lumene nordic-c glow boost essence har jag tyckt väldigt mycket om, den doftar dessutom ljuvligt! Handkrämen från Yves Rocher är en av mina favoriter då det kommer till handkräm, egentligen är det en kräm för fötter men jag har den till händerna 🌷 det var nån här inne som tipsade om att klippa förpackningen när det var slut för att få ut det sista och det var verkligen ett bra hack ~ jag trodde aldrig att det skulle finnas så mycket kvar när man egentligen trodde den var tom! Besvikelsen bland dessa empties är Mac prep + prime som tyvärr bröts av inne i förpackningen så jag kunde inte använda hela. Tråkigt då jag var väldigt nöjd annars 😅 blir inget inköp eftersom jag hört många andra som varit med om samma.
Härligt att nästan börja dagen på KICKS! 🌸💜 Tankade lite energi och inspiration under "körsbärsträden" 🌸🤗! Kände och doftade lite extra på Rituals YOZAKURA som visserligen inte är så ny på Rituals men nyligen inkommen på KICKS då den numera är en av de ordinarie kollektionerna. Yozakura beskrivs som den nattliga och lite mer sensuella versionen av deras Sakura-kollektion. Tycker det stämmer bra. Sakura betyder körsbärsblomma. 🍒🌸 Och när körsbärsträden blommar i Japan under några få veckor på våren firas Hanami, traditionen att beundra dessa vackra blommor som en påminnelse om skönhetens förgänglighet och att livet är kort och att det bästa vi kan göra är att medvetet njuta av de små ögonblicken. Men japanerna beundrar blommorna även nattetid, och den nattliga motsvarigheten till hanami kallas för yozakura. Yozakura betyder ”nattlig körsbärsblomma”, och efter solnedgången lyser man upp sakuraträden och njuter av de vackra blommorna som då skiftar i nyanser av rosa och lila. Livets skönhet firas ofta med picknick i parkerna under denna vackra blomningstid. Såg att man på Botaniska Trädgården i Göteborg firar Hanami sedan flera år med picknick, visning av Japan-dalen och massor av andra programpunkter och aktiviteter inspirerade av japansk kultur. Se bild 2. Öppet för alla och det mesta är kostnadsfritt! Datum och mer information finns på deras hemsida. 🌸 Önskar alla en fortsatt fin dag! 🌸
Paniken som uppstår när du märker att din foundation är helt slut , på med solglasögon och ut till bussen för att ta sig till Kicks . Jag har alltid använt Lancòmes foundation tidigare, så jag köpte den även denna gången , men bad att få ett prov på Estêe Lauder , samtidigt så köpte jag ett nytt puder som jag har blivit rekommenderad härifrån , LH Cosmetics blotting powder . Så tillbaka med bussen , testar Estêe Lauder som jag blev helt frälst i 🥰 Så tillbaka med bussen för att lämna tillbaka min Lancòme foundation och för att köpa Estêe Lauder istället . Dock vet jag inte om jag preppat för mycket av blotting powdret för tyckte det blev lite kakigt under ögonen 🤔 Oavsett så ger pudret en otroligt fin finish i ansiktet , jag är toppennöjd med mina nya produkter!
Tomma beautyprodukter som idag lämnades på återvinningsstationen för glas och plast! ♻️🌷 Hur glad blir man inte när man vaknar av solen innan väckarklockan ringer! 🌞 Det var länge sedan! 😃 Tog slut både concealern från BeautyAct och glosset från Buxom på morgonens sminkning och eftersom jag hade så gott om tid hann jag t o m med den korta omvägen till återvinningsstationen på väg till bussen! 😃♻️ Hoppas ni fått lite sol på lunchen! ☀️ Ha en fortsatt bra dag! 🌷 Charcoal masken från Origins kan jag rekommendera (den har ny förpackning sedan en tid). Kommer köpa om den eller den från The Body Shop. Inte bestämt mig ännu men haft båda tidigare. Misten från Sol de Janeiro är en favorit som jag redan har en ny av. Ett måste på sommaren så provdofta om ni inte redan gjort det! 💖
Beauty First Impressions 💖 jag älskar rituals och det är ett av mina favoritmärken så jag såg fram emot att prova shower oil i serien Sakura 💕 den beskrivs vara en duscholja som förvandlas till ett silkeslent skum. Tyvärr så tycker jag att den faller på båda de punkterna, den är inte en duscholja som jag förväntar mig utan den är väldigt lik vilken shower gel som helst 🤷‍♀️ och det blir inget skum heller… lite besviken är jag då min torra hud behöver en återfuktande shower oil och trodde på beskrivningen att detta kunde passa mig … Nope! enda pluset egentligen är den goda doften som Sakura alltid levererar 🫶🏻 Är du en torris som söker en shower oil köp inte denna 😘 söker du en shower gel med god doft ja då kan du köpa denna 😘 jag har den i Sakura men hittade bara ayurveda att tagga 🫶🏻
De nya produkterna från Rituals är redan här! 🪷 Så ikväll blev det tända ljus och test av ansiktsmask. 🧘🏼‍♀️ Ljuset ser ni ju.. behöver jag säga något? Finaste ljuset någonsin! Doften är inte riktigt vad jag hade föreställt mig, den är blommigare och riktigt unisex, jag hade nog trott att den skulle vara mer feminin bara utifrån beskrivningen. Den doftar också väldigt naturligt på något sätt, alltså inte syntetiskt. Jag tror att jag kommer tycka om den mer framåt sommaren för den doftar väldigt somrigt! ☀️ Ansiktsmasken var väldigt trevlig. Vet inte om den gjorde något för min hy direkt, men den var lätt att applicera, skön att ha på huden, fin att titta på eftersom den är holografisk, och lätt att tvätta bort. 😊 Hyn kändes bra efteråt, men inget wow. 🫧 Testade body milken lite snabbt också mest för att se hur doften blev på min hud, och den känns väldigt skön! Sprayade på ena armen bara och den känns nu mycket mjukare och lenare än andra armen. 😄 Den har en fin mist och till sommaren kan man förvara den i kylen för att få en svalkande effekt också. 😍 Hoppas att de börjar göra body milk med alla de vanliga dofterna också, jag tror att det kommer vara en stor favorit i den här kollektionen!
Sneak peek på Rituals vår- och sommarkollektion som släpps nästa vecka! 🪷🌅💧Ritual of seshen (betyder tydligen lotusblomma) är inspirerad av Egypten och Nilen i synnerhet. Med blå lotus och apelsinblomma ska det vara en akvatisk, solig, frisk unisexdoft som påminner om sommar och semester. Gillar man Ritual of karma lär man även gilla denna, enligt Rituals. ☀️ Det är några helt nya produkter, som det OTROLIGT vackra flytande doftljuset som ser ut som en lotusblomma 🪷, en body milk (inspirerad av Kleopatra så klart) i sprayflaska, en svalkande body gel och en holografisk ansiktsmask. Det finns även klassiska favoriter som body scrub och foaming shower gel. Jag kan ha köpt på mig typ 5 av produkterna när de körde en livestream där man kunde shoppa innan kollektionen släpps. 😅💸 Doften låter så väldigt klockren och jag älskar hela viben – färgerna, blommorna, vattnet, glasflaskorna som är formade som vattendroppar, ljuset.. Ni ska se förpackningen till gift setet, som öppnas som en lotusblomma. 😍 Jag brukar inte vara en sucker för fina förpackningar men här har Rituals verkligen skapat en oemotståndlig kollektion! Hoppas att den doftar gott nu. 😂
Recycling/Empties♻️♻️♻️ 💙 Nivea Rich Nourishing Body Lotion och Dr. Ceuracle Pro Balance Pure Deep Cleansing Oil är två älsklingar jag köpt om många gånger. 💛 Moss & Noor After Workout Dry Shampoo Dark Hair är ett färgat torrschampoo skapat för dom som trönsr mycket och inte vill tvätta håret efter varje träningspass. Gör sin grej, doftar fräscht av grapefrukt och jag uppskattar att mitt mörka hår fortfarande är mörkt. Goldwell Dualsenses Rich Repair tycker jag är en riktig snällis som gör håret mjukt och följsamt. 💜 Fenty Beauty Hydra Vizor Mineral SPF30 Moisturizer: Fukt och lyster vare här! Är dock osäker på omköp pga VÄLDIGT KNEPIG förpackning samt att den syns på huden (mineralspf). Försökte tagga den men hittade bara den kemiska varianten, som även är en nyhet på Kicks. Kanske blir den istället så man slipper den ljusa hinnan på huden. 👀 💚 Björn Axén Anti-Hair Loss Serum: skalpserum i smidig förpackning som ska motverka håravfall. Doftar fräscht och återfuktar bra.
Tror aldrig jag har lagt upp ett återvinnings inlägg här och det är nog för att jag har den fantastiska förmånen att ha ett sopsug för plast utanför mitt höghus vilket gör att jag slipper sortera plats i återvinningskärlen. Men här tänkte jag ändå visa lite produkter som jag använt upp och vilka jag absolut kommer köpa igen 😊 Redken anti snap - en räddare i nöden för slitet hår som utsätts för mycket styling, färg och värme. Medik 8 pore gel intense. Min favoritcleanser som min poriga kombohy älskar Mixoon bean essence - också en ny favorit som verkligen jobbar mot porer och textur/orenheter C.T - magic hydration cleanser. Har nog aldrig haft en cleanser som tar bort smink lika effektivt. Velar dock om jag ska köpa en ny eftersom det inte går att använda rabatt på denna och den svider som attans i ögonen 😆 Bioderma Sensibio micellärvatten - superbra för alla hudtyper.  All i am - eye cream. Sååå bra. Tyvärr rätt dyr men hittar ingen jag gillar bättre De produkter jag inte nämnt kommer jag inte köpa igen 🌟
Lite olika köp som jag fått hem i veckan. Första bilden är ett Kicks köp jag gjorde under mellandagsrean i januari, men som min kusin fick hämta upp i butik då jag blev sjuk. Har testat James read masken med retinol och BUS en gång och kan varmt rekommendera den. Kul att kombinera anti age med brun utan sol 😊 Torrschampot är jag så pepp på att testa. Båda produkterna köptes med 70% rabatt. Bild två - highlighter från Mac. Nyans candied copper, en dröööm! Kan användas på egen hand som ett lättare blush eller som blush topper vilket jag testade idag och är helt kär. Köptes med 50% rabatt på NK rean. Bild tre, en beställning på apotea som hade upp till 40% sänkta priser på vissa sminkmärken. Denna foundation från Nyx är en nyhet som ska bli så kul att testa. Hoppas bara jag prickade in en bra nyans 😀
Tips på en perfekt bas eller den rutin som fungerar för mig: Jag tycker en perfekt bas börjar verkligen med fukt, speciellt om man har torr hy som jag. Jag har märkt att inget smink i världen räddar en bas om huden under är torr. Så jag lägger alltid tid på hudvården först. Jag sprayar med en ansiktsmist och en rikare kräm, just nu använder från Weleda Skin food. Ibland blandar jag till och med en droppe ansiktsolja i krämen om jag är extra torr. När det kommer till smink skippar jag matta primers helt. Jag försöker alltid välja foundation som återfuktande och inte torkar ut min hy och jag applicerar den med en borste. Jag ser till att spraya mitt ansikte med setting spray mellan applicering för lite mer fukt och long lasting finish. Ett annat tips är att inte pudra för mycket. Jag sätter bara där jag verkligen behöver, på mina mörka ringar under ögonen. För mycket puder på torr hud = katastrof. Avsluta med settingspray! Jag använder från Urban Decay och den funkar bra för mig. Det gör sån skillnad och tar bort den där “sminkiga” känslan. För mig ska basen se ut som hud, bara lite bättre. Vad gör ni för en fin bas?
💬 Varför har mitt test inte blivit validerat? Vi får ofta frågor om varför genomförda tester inte har blivit validerade. Här går vi igenom exakt vad som krävs steg för steg 🤍 För att få ett test validerat behöver alla dessa fyra steg vara genomförda: 1. Du har fått ett mail om att du blivit utvald som testare och har mottagit produkten. 2. Du har testat produkten (gärna flera gånger så du hinner känna hur den fungerar för dig). 3. Du har skrivit en recension på både produktsidan på kicks.se och här på KICKS Beauty TALKS i kanalen Beauty Tester Reviews. 4. Du har laddat upp en skärmbild på båda recensionerna (detta görs på samma ställe som du ansökte om testet, gå till kanalen ”Testprodukter” och leta upp ditt aktuella test) och begärt att vi ska validera testet.' Om inte alla dessa steg är genomförda kan vi tyvärr inte validera testet. Det betyder att du fortsatt står som aktiv testare och då inte kan bli utvald till nya tester. Om ditt test inte blivit validerat beror det oftast på någon av följande: 1. Det saknas inskickade recension på en av plattformarna (antingen kicks.se eller KICKS Beauty TALKS). 2. Det saknas inskickade recensioner på båda plattformarna. 3. Det som laddats upp är produktbilder eller resultatbilder istället för skärmbilder på recensionerna. Vi har tyvärr inte möjlighet att manuellt gå igenom alla inlägg och jämföra dem med recensionerna på hemsidan, därför behöver vi alltid få in skärmbilderna via länken. Det är som tur är oftast lätt att lösa ✨ Gå tillbaka till testet som inte är validerat och kontrollera vad som skickats in och komplettera det som saknas och skicka in igen. Vi kommer även hålla lite extra koll framöver så att allt blir rätt och ni får era poäng 🤍 Och ett litet tips, gör det gärna snart för vi har riktigt roliga tester på gång! 💕 / KICKS Beauty TALKS
🌼Marc Jacobs Daisy Murakami Yellow🌼 🤍Toppnoter : Mandarin, kumquar, grapefrukt och rosa peppar. 🤍Hjärtnoter: Jordgubb, hallon, gardenia och ros. 🤍Basnoter: Cederträ, pralin, benzoin och ambrox. °En jätte fin och cool parfym! Flaskan är i gult glas med ett jätte coolt lock som har tre glada blommor på sig med olika färger. Bara själva flaskan och locket gör att man får en positiv känsla utav parfymen. °Direkt efter jag sprayat så luktar det fräscht/blommigt. Min första tanke är att den luktar som en parfym som passar till äldre damer tyckte den påmminde lite om Fenjal!. °Efter parfymen suttit en liten stund så doftar det friskt och saftigt/sött. När parfymen lagt sig så tycker jag att det doftar blommor, hallon-jordgubb-mandarin med baslukten utav lite cederträ och pralin som gör denna doft intressant! Priset för 50ml är okej °En perfekt doft till en kvinna runt 25+ inget menat att inte yngre också kan använda denna, utan jag tycker att den passar en kvinna som är lite mer ''vuxen''. Passar som perfekt dags-doft då den har en upplyftande känsla, lite konstigt att beskriva men när man bär doften känns den typ positiv och glad! Lämnar en frisk och kvinnlig doft. °Jag ger denna 2/5! absolut inget fel på denna doft, den är inte bara 100% min typ utav doft. Rekomenderar endå absolut att ge denna ett försök, jag tycker att den var en utav de godaste dofterna som har blommig doft🌺
Nu vill jag uttrycka min kärlek till detta underbara forum 💖 varför? Här finns inga krav på att det ska skapas snygga och perfekta videos, inga krav på perfekta bilder utan detta är kravlös kärlek till beauty ❣️ vill du lägga ut en video? Gärna 💕 vill du lägga ut foton? Absolut men det är inget måste 💜 just kravlösheten är nog det som tilltalar mig i detta forumet. Vi delar alla kärleken till beauty och att man får uttrycka det hur man vill ( text, bild, selfie, video) tycker jag är så himla fint. Det blir så lätt annars att det blir en stress över content som ska skapas men här inne finns inget sånt. Och såklart massa kärlek till alla underbara människor här inne, vad vore forumet utan er? 🥰 tack för all pepp, alla tips och alla goda råd och för allt som delas här inne 🫶🏻
♻️ Stortömning av produkter då jag försöker beta av småslattar jag har hemma så jag inte har så mycket öppet (+ äntligen kan testa nytt! 👀) • elementre Cleansing Gel - 3. 5% Glycerin : 5 / 5 🌟 så snäll cleanser! • MAC Hyper Real Eye Serumizer : 4 / 5 ⭐️ lyxig eyecreme, fungerar bra under smink. • Eucerin Aquaphor Soothing Skin Balm : 5 / 5 🌟 budgetqueen to everything!!! • BeautyAct 7% Niacinamide Re-Texturising Toner : 4 / 5 ⭐️ sambons favorit! • Beauty of Joseon Relief Sun: Rice + Probiotics SPF50+ PA++++ : 2 / 5 ⭐️ älskling för andra men funkar verkligen inte för mig, tyvärr! • Filorga NCEF-Revitalize Night Cream : 3 / 5 ⭐️ älskar innehållet/produkten men så odryg... • Apolosophy Active+ Retinoid Serum : 4 / 5 ⭐️ budget retinolserum, använde till kroppen! • Clarins Double Serum Hydric + Lipidic System : 5 / 5 🌟 härligt rikt serum, perfekt under och i sminket för extra glow. • Beauty of Joseon Revive Eye Serum: Ginseng + Retinal : 5 / 5 🌟 så bra och prisvärt retinalserum, använder i hela ansiktet. • Klairs Fundamental Ampoule Mist : 4 / 5 ⭐️ bra innehåll men för hård mist för mig personligen. Kommer med "first beauty impression" senare när jag har testat igenom lite ditten och datten. 😊
Dubbelposta 💌💌 ”Sociala medier tar mycket tid. Därför är det helt naturligt att vi försöker hitta genvägar”. Intressant rubrik som fångade mitt intresse. Rubriken gav mig också en tankeställare. Varför skulle vi ens behöva känna behovet av att ta genvägar? Att dubbelposta inlägg på två eller flera olika plattformar förekommer allt oftare. En genväg som har både för-och nackdelar. Fördelar: Högre synlighet. Det sparar tid och man får känslan av att vara med på fler ställen; man känner sig duktig. Nackdelar: Minskad engagemangskvalitet samt risk att följare tappar intresset. Vad tycker ni om detta? Spelar ingen roll vad just Du gör! Inga rätt, inga fel, inga pekpinnar utan bara ärliga åsikter. Jag vet att jag själv dubbelpostat, inte samma inlägg på olika ställen men alldeles säkert har snarlika inlägg om favoritprodukter postats mer än en gång de senaste åren. Ofta för att jag har för dålig koll och minne och inte kommer ihåg allt, ibland nästan stressad av helt frivilliga utmaningar (pinsamt att erkänna men jag lär nog inte vara ensam om detta 😃) och ibland för att det bara finns en fantastisk produkt eller magisk doft som jag inte vill att någon missar! 🥰 Kommentera och dela gärna!
Toppen att vi kan dela tips och inspiration här tillsammans och skapa en lättsam men stöttande och energigivande plats där alla kan få vara sig själva🥰😀🤗💕 Jag går absolut in här för att fylla på med energi och bara för att få en trevlig känsla ibland, Tack till er alla för det❣️ Är såpass gammal att jag inte tycker allahjärtasdag behöver firas Valentine firades inte mer än att rosor kunde skickas på grundskolan och typ ingen brydde sig om något sånt, på gymnasiet fanns det inte över huvudtaget. Min bästa vännina som är 14 år yngre än mig tycker det är mycket viktigt att fira och hon ska fira med sin man och ja jag har ju min älskling men bryr mig inte faktiskt om en speciell dag att fira i almenackan. Och min väninna skojar om att jag typ vägrar fira men vill säga, alla som känner sig ensamma, skit i dagen! Det gör jag och vill inte att vi har en dag till som blir som julafton, många känner sig extra ensamma. Kanske är det för att jag inte växt upp med det men jag tycker så. Och jag vill hellre få god lagad mat hemma en jobbig Tisdag eller äta gott ute andra dagar än den här dagen när alla par ska sitta uppradade på restaurang för att det är ett visst datum🥰🥰🥰 Tycker verkligen inte rosor ska skickas i skolan, behöver väl inte förklara varför❤️
💗💗💗 Kärlek börjar ofta (eller alltid?) hos dig själv. 💗💗💗 Det har tagit mig så många år att acceptera mig själv...men känslan är så skön och jag är alldeles för gammal för att lägga ner onödig energi på vad andra tycker och framförallt energi på att tycka saker om andra. För i slutändan...vad spelar det egentligen för roll? Djupa tankar en tisdag som denna 😍. Önskar just DIG en underbar dag ❣️ Och här har jag använt mina nya produkter från Fenty. I´m in L💗VE! Ögon och kinder 🌸 Fenty Beauty Mini Killawatt Freestyle Highlighter Limited Edition 🌸 Lancôme Lash Idole Curl Goddess Läppar 🌸 Fenty Beauty Lip Luminizer Limited Edition Parfym 🤍 Zadig & Voltaire This Is Her! EdP Ansikte 💜 Paula's Choice CellularYouth Longevity Serum (recension kommer längre fram) 🌸 BeautyAct Double Dew
Hej KICKS Beauty TALKS💕 Vi vill ta en stund och dela något som är viktigt för oss när det gäller hur vi skapar innehåll tillsammans här i communityn. För oss på KICKS är autenticitet och äkthet en självklar del av beauty och det gäller både hur vi kommunicerar och hur vi möts här inne. Därför tillåter vi inte AI-genererat innehåll i tävlingar, varken i text eller bild. När du delar ett tävlingsbidrag vill vi att det ska vara just ditt uttryck, din röst och din kreativitet ✨ Kom ihåg vi väljer vinnare efter vem som vi upplever lagt ner mest hjärta i sin look och som kanske vågat sig på något nytt! Det är engagemanget som räkans och inte alltid det mest proffsiga resultatet ❤️ Vi vill också uppmuntra alla medlemmar att, undvika AI-genererat innehåll även i andra inlägg, för att bevara den äkthet och personliga känsla som gör vårt community till en trygg och inspirerande plats. Precis som vi på KICKS inte redigerar bilder i vår egen kommunikation, vill vi skapa ett community som känns äkta, inkluderande och tryggt, där alla kan inspireras utan att känna press eller jämförelse. Beauty ska handla om att ha kul, testa, leka och uttrycka sig på sitt eget sätt 💄 Har du frågor eller funderingar kring detta är du alltid varmt välkommen att höra av dig till oss. Tack för att du är med och bidrar till ett community där vi lyfter varandra 🤍
Älskar varumärken som tänker till, använder hjärtat och faktiskt gör det där lilla extra... ⭐️ Snälla KICKS ta in Rare Beauty i sortimentet! En ljuvlig doft i en vacker flakong som dessutom är designad för att lättare kunna användas på mer än ett sätt! 🩷 Bra jobbat, Selena! ✨️ Så sugen på att testa de nya kroppsvårdsprodukterna Feel Seen - Find Comfort Hydrating Body Mousse to Oil och Find Comfort Body & Hair Fragrance Mist. En luftig mousse som blir till en återfuktande lätt olja på huden och en mist i samma doft! Tycker doften låter väldigt god - honungsmelon, liljekonvalj och en salt havsbris! 🤗🩵💙 Och djurälskare ❤️ som jag är så blev jag om möjligt ännu mer såld på varumärket när jag på deras hemsida ser att de också har en hundleksak i sortimentet! Så fin! 💜 Bland de fyrbenta pälsklingarna i min närhet hade den dock nog inte varit hel i 5 minuter ens! 😂 Men det är tanken som räknas! 💜
Är det verkligen bra att tvätta håret mer sällan? Vi hör ofta att man ska dra ut på tiden mellan tvättarna så mycket som möjligt. Men sanningen är att vi alla är olika. Vi producerar olika mycket talg, svettas olika mycket och använder olika mängder produkter. Och när allt detta byggs upp kan hårbotten komma i obalans… och då gör vi den faktiskt en otjänst. Så ja, när håret är smutsigt, då ska vi tvätta det. Men ibland är tiden knapp och håret behöver en snabb uppfräschning. Då finns det som tur är produkter som får det att kännas fräscht även mellan tvättarna. Här är mina favoriter när jag vill ge håret nytt liv på några få minuter: • This Is An Invisible Dry Shampoo - lämnar noll vita rester, håret känns lätt och fräscht • Shimmering Mist – tillför ny glans!! Dessa har en otrolig doft som man alltid vill bära! Vill ni att nästa inlägg ska handla om hur ofta man egentligen bör tvätta håret och hur du bygger en tvättrutin som funkar för just din hårbotten? 💬
Ett bad kan förutom att vara härligt och avkopplande också vara en upplevelse! 🌈🫧 Ska jag verkligen unna mig blir det en badbomb från LUSH! 🤗🛁 Magiska motiv, färger och dofter. Nu säljs ju tyvärr inte LUSH produkter på KICKS. Tror faktiskt inte att de säljs någon annanstans än i sina egna butiker och online i Sverige. Du hittar dessa underbara små försäljningsställen i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala och Väla (Helsingborg). Tips! De har alltid färdiga presentboxar att beställa eller köpa i butik och nu inför Alla Hjärtans Dag också en hel del Limited Edition på temat ❤️🩷. Och älskar du gourmanddofter (t ex Sol de Janeiro Cheirosa 62) så får du inte missa kollektionen Sticky Dates. Sötare än så blir det nog inte. 🍮🍮🍮 Kommentera gärna och tipsa om dina badprodukts-favoriter! 🛁💗
Så skönt att ta slut och rensa ut 😃♻️ Concealern från L'Oréal Paris är redan omköpt - min mest använda makeupprodukt de senaste åren (både prisvärd och jättebra), Anastasia's Clear Brow Gel kommer jag alldeles säkert också att köpa om. Inte första gången men just nu fortsätter jag med ett bra och billigt alternativ från Maybelline. Sticket från Lumene, Natural Glow Multi-Stick, troligen inte. Det är inte slut men har ganska säkert varit öppnat längre än vad som rekommenderas vilket många av mina produkter är men nu luktade det helt plötsligt riktigt illa. Får mig att tänka lite kring hur hygieniskt det egentligen är med stick som man ofta duttar, smetar och drar över t ex foundation. Föredrar generellt puderprodukter men har även flera stick som jag gillar, t ex mitt måste-ha stick från PIXI, On the Glow Blush i färgen Fleur. HUR TÄNKER NI OM STICK och HYGIEN?
Idag var det dags för att återvinna lite! Eftersom att jag inte kommer in i vårt soprum med rullstol så fick det bli såhär. Retinolserum från Skincity - har haft förut och påbörjade precis en ny tub. Jag känner dock spontant att jag inte riktigt vet vilken effekt jag faktiskt får av det. Ectoinbooster från Paula's Choice - håller på att utvärdera just nu men kartongen skulle kastas. Schampo från Bruns - nöjd med det här schampot! Dock lite odrygt nu när jag går hjälp av hemtjänsten med hårtvätt. Har haft ett annat schampo under de år jag haft hemtjänst men ville gå tillbaka till det här. Hudkräm från Verso - tyvärr inte min så jag kan inte säga något om den 😢 Sovmask med retinol från Skincity - har på det stora hela varit nöjd med den här också men har på sista tiden undrat vad jag egentligen får för effekt. Fuktserum från Klairs - inte missnöjd men jag vill gärna få mer än bara återfuktning av ett serum. Ögonkräm från Filorga - onödigt dyr när den inte ger den utlovade effekten utöver återfuktning
Recycling: Boyfriend edition ♻️👨 Orkade inte gå längre än till min egna källsorteringstunnor för det är SÅ KALLT. 🥶 Min sambo har inte tömt alla dessa själv utan det är jag som sätter på Xlash Eyepatches på honom + att han är med och testar PC Longevity serumet. Vichys 96h deodorant är hans favorit, luktar gott och håller superbra (jag har samma fast i unisex-doft). Han önskade bara den och strumpor i julklapp = bra betyg! Hittade bara 72h att tagga som produkt. BeautyAct Barrier Support Night Cream fick jag i min Kicks kalender och den tog han direkt. Han är nöjd med resultatet, gav mycket fukt, fett och glow. Lägger sig som en skyddande hinna utan att man får utbrott. Dock behöver formulan lite mer jobb för efter ett tag (användes upp på ca 1,5mån) så separerade vattnet och fettet i cremen. Tror inte vi köper om den pga det sistnämnda för 300:-.
Jag har nämnt det förut, men jag tvättar mina sminkborstar efter varje användning av flera anledningar: 1. Jag gillar inte riktigt att arbeta med smutsiga borstar. 2. Om jag inte tvättar dem efter varje användning tappar jag direkt bort när jag senast tvättade dem. Var det förra gången? Två veckor sen? 15 år sen? Ingen vet. 3. Om jag tvättar dem samma dag jag har använt dem (då oftast på kvällen för det har jag sällan tid med direkt efter jag sminkat mig) så blir det inte såhär... Nu har jag skjutit på att rengöra dem, jag har tagit rena borstar för varje sminkning och nu ikväll behövde jag därför stå och tvätta 20 st i ett svep 😂 Taggar mina favoritrengöringar. Har "alltid" använt den från beautyblender men när den tar slut nu snart så kommer jag gå över till den från elf. Har testat båda och gjort flera jämförelser och med silikonplattan man får av den förstnämnda så blir borstarna precis lika rena oavsett vilken tvål jag använt men den från elf är billigare
Jag älskar det här serumet för att det kombinerar kraften från propolis – ett naturligt extrakt från bin som lugnar och vårdar huden – med niacinamid som jämnar ut hudtonen, stärker hudbarriären och ger en fin glow. Propolisen ger djup återfuktning och har antiinflammatoriska samt antioxiderande egenskaper som hjälper till att lugna rodnad och irritation, samtidigt som den bidrar till mer elasticitet och ett friskare intryck på huden. Niacinamiden jobbar för att synligt minska porer och ge en jämnare, klarare hudton vilket gör att huden känns både lugnare och mer strålande. Serumet absorberas lätt utan att kännas klibbigt, och ger en naturlig, hälsosam lyster samtidigt som det återfuktar djupt – vilket gör det till en stapelprodukt i min rutin som verkligen ger resultat 🫶🏼
Återvinning av kosmetiskt avfall ♻️ Det mesta vi postar här numera är ju egentligen inte återvinning av kosmetiskt avfall utan bara tomma förpackningar som sorteras som helt vanlig plast- och glasåtervinning. Hur man sorterar gamla parfymer som inte längre doftar som de ska, nagellack och hårsprayer är inte riktigt lika enkelt. På vissa kommuners hemsidor står fortfarande att de samarbetar med vissa (inte alla) Åhlénsbutiker. Har även sett Lyko-butik nämnas (t ex Partille kommun). Sedan KICKS slutade ta emot gäller för mig dock endast återvinningscentralen, inte de i närområdet, utan de stora som tar emot farligt avfall. Dit tar jag mig inte så lätt och ofta (kan som tur är ibland skicka med lite med mina föräldrar som oftare kör dit) så inte konstigt att alldeles för mycket fortfarande slängs på ett felaktigt och miljöfarligt sätt. På bild två kan man läsa KICKS information om kosmetiskt avfall (hittas på hemsidan under Hållbarhet, Planet) samt information från en av våra stora apotekskedjor. Finns ju numera en hel del färgbutiker som tar emot mindre mängder färgavfall och att alla överblivna/utgångna läkemedel ska lämnas in på apotek har väl inte undgått någon (hoppas jag). Batterier kan man också lämna på väldigt många ställen så jag tycker att det är på tiden att man nu också förbättrar och förenklar möjligheten att faktiskt göra sig av med kosmetiskt avfall på rätt sätt. 🌍 De senaste produkterna jag tagit slut kan jag tänka mig att köpa om. Allra mest gillade jag serumet från Glow Recipe, Avocado Ceramide Recovery Serum. 🥑  Ögonkrämen, Holy Hydration Eye Cream, från e.l.f är ett prisvärt alternativ och helt ok. 👀💦
(Beauty tester) Jag har använt Paula’s Choice 7% Ectoin Booster som ett kompletterande steg i min hudvårdsrutin och upplever den som ett mycket genomtänkt och lugnande serum, särskilt för hud som lätt blir stressad eller känslig. Produkten innehåller hela 7 % ectoin, en ingrediens som är känd för sin förmåga att skydda hudceller och stärka hudbarriären, något som verkligen märks vid regelbunden användning. Texturen är lätt och behaglig, nästan silkeslen, och sjunker snabbt in i huden utan att kännas kladdig eller tung. Jag uppskattar särskilt hur enkelt serumet är att använda; det fungerar lika bra ensamt som blandat i min dag- eller nattkräm, beroende på hur huden känns just den dagen. Efter en tids användning känns huden mer återfuktad, mindre reaktiv och generellt mer balanserad. Rodnad och irritation upplevs lugnare, och huden känns starkare,som om den bättre klarar av yttre påfrestningar såsom väder, torr inomhusluft eller aktiva produkter i rutinen. Att serumet är parfymfritt och fritt från onödiga tillsatser är ett stort plus och gör det extra tryggt för känslig hud. Det här är inte ett serum som ger omedelbara ”wow-effekter”, utan snarare ett långsiktigt stöd för hudens hälsa,vilket jag personligen värdesätter högt.
Beauty shelfie del 3 – badrumsskåpet Här var det rätt tomt i jämförelse med sminkhörnan. 😂 Det är mest bara hårprodukter och lite hudvård som inte används dagligen som bor här. En favorit jag vill lyfta fram är torrschampot från OUAI. Bästa torrschampot jag någonsin testat! Jag är så glad att jag fick det som beauty tester. Hade aldrig testat det annars tror jag, eftersom det är rätt dyrt. Känns som att jag har tjatat tillräckligt om övriga favoriter i detta skåp, men kanske inte squalane från The Ordinary? Jag antar att det räknas som ett serum, men det är helt enkelt squalane, som är otroligt återfuktande och bra för hyn. Den kan användas lite överallt, men jag har den mest till torra händer. När jag hade torr hy brukade jag smeta in hela ansiktet i squalane, inklusive läpparna!
Beauty tools och dagens look (som beskriver hur det känns just nu)! Och så en del av min outfit 😮...🌞 Dags att resa imorgon. Jag och dottern är så sjukt taggade nu så det går inte ens att beskriva 🤩 (konsert i Polen 🎵🎶). Beauty tools som jag gillar är ⚒️ Kylie Cosmetics - Face Mask Brush - slipp bli kladdig ⚒️ HICKAP - Moisture Release Face Mist - (kan inte tagga den) Dermatologiskt testad på känslig hud. Återfuktar och ger bra med glow! I dagens look är det mitt vanliga smink jag har som favorit. 💗 Naturie - Hatomugi Essence 💗 LH cosmetics - Blomma Palette 💗 Dolce & Gabbana - Everfull Hi-Definition Mascara 36H Defined Volume & Length 💗 DIOR - Dior Addict Lip Glow 48-Hour Hydrating Lip Balm i färgen pink 💗 Fenty Beauty - Hair And Body Mist Jag hoppas ni får en fortsatt underbar dag. Vi hörs snart igen 💗💗💗
Beauty First Impressions 💖 Jag fick ett parfymprov av denna i en goodiebag när jag handlade julklappar, spännande då jag aldrig ens hört talas om detta märket förut 🫶🏻 När jag läste om parfymen så kände jag direkt att den skulle vara nåt för mig 💌 I beskrivningen står; att det är ett kraftfullt inslag av apelsinblomma med en fräsch, modern ros – en blommig explosion som rundas av med sensuella noter av tonkaböna och vanilj för en djup, amberliknande avslutning. * Blommig, varm och sensuell * Doftfamilj: Floral Gourmand * Topp: Apelsinblomma * Hjärta: Rosessens * Bas: Vanilj, tonkaböna Och alltså denna parfym! 💖 känns underbar! Den är verkligen djup, sofistikerad och finns där utan att ta över. Denna kommer att bli mitt förstahandsval de tillfällen då jag vill känna mig extra fin för denna parfymen får man verkligen självförtroende av, detta är en boost av en massa trevliga känslor 💖 hade jag inte redan varit gift så hade jag haft denna på mitt bröllop 💒
Mitt så kallade sminkbord. Har egentligen bara blivit en typ av hylla. Sitter sällan där och sminkar mig. Har använt platsen främst för att föna håret men även det har jag börjat göra på annan plats i hemmet. Har flera olika baser. Ibland köper jag en foundation som jag älskar, försöker använda den mer sällan just för att jag gillar den. Slutar ofta med att jag glömmer bort den.. Sen har vi de jag köper som jag sedan inte alls tycker om.  Här har vi allt från Maybelline, Caia, Huda Beauty, Armani, Estee Lauder, Smashbox, HausLabs, Natasha Denona, Nars osv osv.  Är bokstavligen kaotiskt på platsen där all smink ligger utspritt. Det jag använder mest frekvent just nu ligger i min vita necessär då den brukar få följa med under dagen om jag behöver bättra på något. Även all hårvård är placerat här 🙈 Favoriterna där är i dagsläget R+co Waterfall och Moroccanoil Frizz shield (som jag fick som beautytester). Älskar även torrschampot från Living Proof samt värmeskyddet från Maria Nila i torrt hår! 🩷Överväger dock att byta ut skrivbordet till en byrå istället så behöver det inte se så stökigt ut. Och alla kategorier kan ha var sin låda. Under skrivbordet ligger nämligen alla värmeverktyg. Bland annat dyrgripen och min bästa investering gällande håret - min dyson airstrait 🧡
Beauty Shelfie I badrummet har jag den här brickan/lådan (vad man nu vill kalla den) med de hudvårdsprodukter jag använder dagligen. Det är väldigt lätt att bara plocka fram hela den istället för enskilda produkter. Bilden är tagen för ett tag sen, så en del av produkterna har bytts ut sen bilden togs. Några favoriter jag tycker är värda att nämnas dock (två av dem går inte att tagga men allt går att köpa hos Kicks): - Dr Ceuracle Vegan Kombucha Tea Essence - en klassiker av en anledning! Har en annan essens just nu men kommer lätt köpa Kombucha Tea Essence när den är slut. Fukt och fett i ett, perfekt för torr hud! - Lumene Micellar Gel Cleanser - så glad att jag testade den här! Ska vara djuprengörande och ta bort smink men är trots det inte uttorkande. Kan inte se mig sluta använda den här faktiskt! - Anua Peach 77% Niacin Enriched Cream - så så behaglig och återfuktande kräm! Sjunker in fantastiskt bra i huden och är grym under smink
Jag minns exakt hur det kändes att öppna burken. Det där lilla klicket, den glansiga ytan och den intensiva doften som spred sig direkt 🌸✨ Jag hade den alltid i väskan till skolan i grundskolan. Den va super trendig at that time! Den luktade så gott att man nästan ville äta den, som godis fast i läppbalsamsform. Det var min allra första produkt från The Body Shop och också mitt allra första riktiga minne av märket. För mig var det inte bara ett läppbalsam, det var oxå en av dem produkterna som ledde mig till smink på senare år. För den hade en hint av färg så det kändes som läppstift, då fick jag känna mig vuxen för en stund. En sån där detalj man aldrig glömmer. Varje gång jag tog upp den i skolan, ville alltid någon tjejkompis lukta eller testa. Älskar att detta fick mig att blicka tillbaks! ✨ Kunde tyvärr inte länka produkten. Men ni hittar den enklast genom att söka. The body shop läppbalsam.
Mysiga höst-och vinterdofter ☕️🍂☃️🔥❄️ Är det fler än jag som har fler vinter- än sommardofter? Tycker de är lite som med klädmodet. Oftast mer intressant med höst- än vårkollektionerna! 😃 På våren och sommaren spelar parfymerna lite mindre roll för mig. Är mer än nöjd om jag har någon Marc Jacobs och/eller Issey Miyake. Gärna någon Clean och några mister. Men idag är det vinter, januari, men hallå, ändå fredag och det är ju för många en favvodag! 🥰 Extra laddad, vet inte var den energin kommer ifrån 😂 men tycker ofta det känns så för mig i alla fall. Helgen väntar, förhoppningsvis med både tid för vila och massa kul för oss alla! 🤗🤩 Idag föll valet på en riktig favorit. Föll för den vid första sniffet och faller fortfarande! Det händer inte ofta! Burberry's originaldoft Goddess EdP - varma och mjuka vaniljnoter. Som äkta vanilj, len med sötma istället för syntetiskt sötsliskig, aromatisk lavendel och kryddor som kakao och ingefära. På bilden de av mina parfymer som jag räknar som huvudsakligen höst- och vinterdofter. Självklart använder jag dem emellanåt även vid andra tillfällen precis som jag har vissa året om-dofter som t ex Valentino's Donna Born In Roma EdP som saknas på bilden. Ibland kan det ju faktiskt bli ännu mer effektfullt att överraska med en totalt oväntad doft vid "fel" årstid eller tillfälle! 😃 Kommer t ex ihåg ett tillfälle när jag skulle fördriva tiden och gick runt och provdoftade parfymer innan jag skulle till tandläkaren. En Tom Ford som blommar ut och eldas på ytterligare under den starka belysningen precis över mig i undersökningsstolen är inte att rekommendera! 😃 Det doftade såå mycket så det var tur för tandläkaren att han hade munskydd på! 😂 Vet att man inte ska använda parfym inom eller när man ska besöka vården men glömde totalt av mig! Önskar alla en fin dag! 🤍
Mitt senaste köp från Kicks! Maken fyllde år här om dagen och jag hade verkligen noll idéer på födelsedagspresent. Det har blivit mycket presenter till honom på sista tiden (bröllopsdag, examen, julklapp) så han har liksom redan fått en del och jag ville inte upprepa mig... Dessutom har det under december varit kampanj på en del av hans absoluta favoritsaker så de kunde jag ju inte heller köpa för det har vi redan gjort 😂 Tillslut föll det på raksaker. After shave-balmen från L'Occitane vet jag är en sån sak han älskar men inte alltid unnar sig. Shave creamen från Rituals är en ny produkt för honom men jag vet att när det gäller just rakning tycker han om att testa nya saker och Rituals är ett märke som alltid går hem! Hoppas att den ska falla honom i smaken 😊
Dagens doft 🍓🍭 Var så trött på alla mina vinterdofter imorse så jag körde en layering med dessa. Blev verkligen en söt men fräsch och somrig godisdoft. Strawberry Fields har något lite stickigt som jag vissa dagar har lite svårt för och Moschinos Toy 2 Bubble Gum doftar ju i sig alldeles för sött för min smak, verkligen godis, typ luktsudd jag samlade på som barn. Tillsammans blev de dock, lite oväntat kanske, väldigt goda, fick t o m flera komplimanger. Hoppas verkligen de tyckte om doften och inte bara blev chockade av kontrasten sommar, godis och jordgubbar en mörk januarimorgon! 😃 Hållbarheten är sådär. Efter 2 timmar kände jag nästan inte längre något av Moschinodoften och nu vid lunchtid börjar även Strawberry Fields försvinna efter drygt 4 timmar. Men det var härligt så länge det varade! 🤗🍓☃️
Har börjat bry mig mer... 🤗💧🌱🌎 Inte för att jag inte brytt mig alls innan men jag har blivit mer intresserad av att ta hand om mig själv på bästa sätt genom att se samband och därav, i rimlig utsträckning, försöka göra mer medvetna val och inköp. Precis som man inte vill stoppa i sig vad som helst (tror många väljer mer omsorgsfullt och bättre alternativ när det kommer till energikällor/mat till sina barn och även fyrbenta familjemedlemmar än sig själva?) så vill jag också veta mer om vad jag faktiskt applicerar på min hud och i mitt hår. Ta små steg i rätt riktning. Inte för att vara "duktig" utan för att det känns viktigt och rätt för mig. Köpte nyligen min allra första BUS för kroppen. Använder aldrig BUS på kroppen men denna har jag varit sugen på att testa länge och ännu mer sedan Anna 🩷 rekommenderade den. St.Tropez Self Tan Berry Sorbet Bronzing Mousse är en twist på klassikern Self Tan Classic Bronzing Mousse som är St.Tropez mest sålda produkt. Den ska ge ett lika gyllenbrunt resultat som originalet, men med extra återfuktning och hudvårdande ingredienser i form av hallonextrakt och E-vitamin. St.Tropez Self Tan Berry Sorbet Bronzing Mousse beskrivs ha en härlig doft som eliminerar den klassiska ”BUS-lukten”. DOFTNOTER Topp: Hallon, Björnbär, Ros Mellan: Ackord av Macaron, Grädde, Vita blommor Bas: Vanilj, Karamell, Choklad 100% Vegansk. St.Tropez är PETA-certifierade som cruelty-free och hade det senaste jag sett 96% veganska produkter. Har de nått sitt mål är dock siffran redan nu 100%! Har också köpt ett hårbalsam, Hydrate Conditioner, från Joico's kollektion INNERJOI som jag inte ens kände till. INNERJOI är en 100% vegansk, växtbaserad hårvårdsserie, med upp till 98% naturliga ingredienser för alla som vill ha "en ren och naturlig hårvårdsserie utan att kompromissa med kvaliteten." Just denna kollektionen hittar jag inte i KICKS sortiment men annars så finns både St.Tropez och Joico på KICKS.
Beauty first impressions 🥰 (tack för tips fina Anna) Mitt senaste hudvårdsköp blev Medik8 liquid peptides advanced MP! Och jag är inte besviken. Den går utmärkt att kombinera med mitt Radiance serum från Exuviance (samt mina andra produkter därifrån) Så Exuviance på morgonen & Medik8 på kvällen 💤 Vilket är en superbra kombination då de har olika syften. Serumet från Medik8 har en krämig konsistens som går väldigt lätt in i huden. Det känns återfuktande och skyddande. Och det doftar väldigt gott. Det är relativt dyrt men jag upplever inte att man behöver mycket produkt alls. Har använt den i ca 3 veckor nu och jag upplever att mina fina linjer har blivit mindre och huden känns mer uppstramad och återfuktad! Ett toppenköp alltså & denna behåller jag i min hudvårdsrutin! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Älskar kaffe och älskar Black Opium! ☕️🖤 Vilken härlig dag! 🤗 Vaknade av att solen sken in och ute är det nästan overkligt vackert! ❄️☀️ En dag att fotografera och dricka mycket kaffe! Dagens (och kvällens) dofter: YSL Black Opium EdP. Fyller på och förstärker djupet med Black Opium Le Parfum ikväll. Måste tipsa om en annan fin och mer ren kaffedoft, Maison Margiela's unisexdoft Coffee Break EdT. Lite extra kul att doftminnet i denna doft kommer från Stockholm! Beskrivning: "Replica Coffee Break eau de toilette is a comforting, textured and addictive scent. It takes you to the memory of a stop at a warm coffee shop on a cold winter's day. A cosy break savouring creamy coffee and warm pastries. The sensation of milk froth on your lips and the soft sound of the coffee machine in the background." Låter som parfymören besökte vårt vackra land och huvudstad just en dag som denna! Taggar även en fin herrparfym med kaffe, från Givenchy. ☕️ Hoppas ni alla får en fin dag och härlig helg! ❄️
**Beauty First Impression** 💖 Två produkter som står i duschen från **Kicks Supreme Calendar**. 🩵 **elementre Cleansing Gel - 3. 5% Glycerin** *"Cleansing Gel är unikt utvecklad för att enkelt avlägsna makeup och rengöra huden. Den fylliga, väldoftande gelkonsistensen innehåller 3. 5% glycerin som lämnar din hud rengjord, med en fräsch och återfuktad känsla. Allantoin och vattenlija hjälper till att lugnar en känslig och stressad hud."* Jag tycker den gör det den säger att den ska göra. Min torra hud blir ren utan att bli av med fukten. Mild doft med lite lite skum. Kommer att köpa den själv när denna tuben är slut. 💙 💫 **Nuxe Prodigieux Shower Oil** *"En underbar glamourös duscholja som förvandlas till ett skimrande lödder vid kontakt med vatten. Rengör skonsamt och lämnar huden sammetslen. Doften av Huile Prodigieuse® med apelsinblomma, magnolia, vanilj."* Alltså, jag förknippar Nuxe med fransk lyx och den gör huden mjuk med sin glittriga formula (man är ej glittrig efter dusch) MEN det är något med doften. Den luktar absolut varmt och härligt, samma doft som deras ikoniska kroppsoljor. Kan tänka mig att den är en bra bas till tex Burberry Godess och andra vaniljdofter. Men jag förknippar den med ett hundschampoo vi hade till vår hund för 15år sedan (Dogman man kan köpa på tex Ica). 🙃 Så produkten = 👍, men pga mitt doftminne så kommer jag nog inte köpa om denna. 🐕
Dagens doft - vintermysiga By The Fireplace EdT från Maison Margiela 🔥❄️ Provdofta alltid en parfym på din egen hud! Hudtyp, pH-nivå och kroppstemperatur är unika för varje person och gör att samma doft, som bärs av två olika personer, kan lukta helt olika. Din huds kemi: förutom individuella skillnader i hudens pH, talgproduktion och bakterieflora kan även kost, eventuell medicinering och stressnivå påverka en doft. Den viktigaste faktorn är dock troligen hudens temperatur. Vissa människor har fler porer per centimeter än andra, eller fler fettlager. Detta tillsammans med andra faktorer påverkar hudens värme, vilket i sin tur påverkar doften av en parfym. Med andra ord inte mycket vi kan påverka. Vad vi däremot delvis kan påverka är hur bra och länge doften ska hålla. Applicera alltid parfym på återfuktad hud som bättre tar upp och behåller doften längre. Använd helst en lotion i samma doftserie alternativt en oparfymerad lotion eller vaselin. Applicera på pulspunkterna såsom handleder, hals, tinningarna, armbågsveck och knäveck då kroppsvärmen där är högre och därför frigör doften bättre. Tips! Har man en doft man älskar men som inte doftar gott på en själv så kan man ju alltid njuta av doften som en rumsdoft. Många av Maison Margiela's dofter finns som andra doftprodukter än bara parfymer. Detsamma med t ex Jo Malone London och Rituals.
Den här sminkborttagningen fick jag tips om via det här communityt och den har verkligen ALLT jag söker i en sminkborttagning! 😍 Såg att den var på halva priset så jag passade på att köpa en i butik, varav kassörskan i butiken sa att den ska UTGÅ!! 😭 blev såå ledsen så jag i panik köpte upp dom 3 st som fanns kvar, så nu klarar jag mig ett tag iaf men behöver hitta en ny ersättare som gör exakt det denna gjort för mig, dvs får lätt bort all smink i hela ansiktet (jag är lat och vill att de ska gå fort så jag gillar när rengöringen gör allt, dvs inte behöver en rengöring för ögonmakeup och en annan sminkborttagning för resten av ansiktet), jag älskar när man känner sig återfuktad efter och inte ”stram” i ansiktet som många sminkborttagningar brukar göra efter… ja de är väll mina önskemål 😂 har ni tips tar jag gärna emot allt!!!
✨️ Glow på insidan, Glow på utsidan 🤗⭐️✨️ För mig handlar glow egentligen mest om en sund livsstil och naturlig välmående hud. Sömn, äta bra, dricka tillräckligt med vatten, vara utomhus, aldrig slarva med rengöringen och ge huden dagar fria från smink. Försöka minska eventuell stress så gott det går. Hur man mår speglas ju inte bara i ögonen utan syns tyvärr ofta även på vår hud. När det kommer till produkter som kan hjälpa till att ge huden extra glow och lyster så gäller för min hud: Mild exfoliering C-vitamin Återfuktning och Återfuktning Har testat ganska många hudvårdsprodukter som ska ge glow med mer eller mindre synbart resultat och positiv känsla/upplevelse. Vegan Combucha Tea Essence från Dr Ceuracle står näst på tur och den har jag faktiskt ganska höga förväntningar på. Några produkter i lite olika prisklass som jag gillat lite extra eller köpt om är bl a: HUDVÅRD: PIXI - Glow Tonic SATURDAY SKIN - Yuzu Vitamin C Bright Toner LUMENE - Nordic-C Triple Glow Radiance Elixir PAULA'S CHOICE - C15 Super Booster GLOW RECIPE- Watermelon Glow Niacinamide Dew Drops MAKEUP: SMASHBOX - Becca Shimmering Skin Perfector Highlighter L'ORÉAL PARIS: Glow Mon Amour Highlighting Drops Melon Dollar Baby (tyvärr utgått nu tror jag) ANASTASIA - Dewy Set Setting Spray Då jag föredrar skimrande highlighters utan glitter och inte heller gillar att se "blank" ut i ansiktet så kanske de ger för lite glow för vissa. Ha kul! 😃 Glädje ger glow! ✨️
Reset my batteries 🔋 Det här faller in under kategorin vardagslyx för mig. När jag har en jobbigare period eller som nu sover väldigt dåligt så tycker jag om att använda den här pillow misten från Rituals (säljs hos Kicks). Den innehåller linalool men jag hade den redan när jag fick min allergi konstaterad så jag använder den ibland men kommer inte köpa om den. Anyway. Vardagslyx. Klassar den här produkten som det eftersom att det egentligen är en rätt överflödig produkt, vilket jag också tyckte när jag fick den som gåva vid ett köp från Rituals. Det kändes verkligen som ett dåligt försök att bara sälja onödiga produkter för att tjäna mer pengar. Och på sätt och vis är det väl det såklart för jag kan absolut inte säga om den ens har någon inverkan på min sömn alls, men det känns alltid lite lyxigt att gå och lägga sig efter att den sprayats på kudden. Doften är inte särskilt stark alls så jag som är doftkänslig klarar av den utan problem. Känner den bara lite lätt när jag ligger vanligt på kudden, det kommer liksom som en liten hint när jag rör på huvudet
Önskar alla en fin avslutning på året som gått & ett riktigt GOTT NYTT ÅR! ✨️ Hoppas att 2026 blir ett år då vi får vara friska eller får förbättrad hälsa, ett år då vi tar väl hand om oss själva och varandra. Önskar mig snö, glittrande hav, värme och fågelkvitter. Hoppas också att det blir ett år av både utveckling och eftertanke, ett år där hårt arbete ger utdelning och ett år fyllt av drömmar som slår in. Allt är möjligt! Lyft varandra tills vingarna bär! Jag ger aldrig nyårslöften. Krav har aldrig gett mig motivation till något men av intresse, glädje och lust gör jag massor. KRAM! ❤️ PS. Har ingen aning om vad kvällens look blir, vet inte om det blir guld eller silver men det blir en ljus doft med solarnoter och lite tropisk sommarkänsla som följer mig in i nästa år, Valentino Donna Born In Roma The Gold EdP. ☀️✨️
Julen handlar om att ge, men även att vara snäll mot sig själv. Jag avslutar detta beautyår med att vara riktigt snäll mot mig själv och kanske lite mindre snäll mot min plånbok, men desto mer väldoftande in i ett nytt år! 😄🎁 2025 har verkligen varit parfymåret för mig. Jag har köpt, fått, varit beautytester, sålt, splittat och haft en kollektion av väldoftande flaskor samt en och annan stinkis. Det har varit dupes på dyrare dofter i 300 kronors spannet som slagit flera dyra och det har även funnits Nichedofter som luktat toaletspray. Det jag tar med mig till nästa år är att aldrig mer blindköpa en doft (om det inte handlar om någon runt 300 kronor som bara säljs online för då kan jag gambla lite med turen) och att verkligen testa en doft flera gånger. Nu var det kanske inte riktigt så det gick till med de två nedan då jag inte har tid att springa runt i fysiska butiker veckovis, men jag blev såld vid första sprut och det räcker för mig. En doft är inte bara en doft utan en känsla, minnen, något som väcker dina sinnen. Vill önska er alla en riktigt God Jul 🎄🎅
Sitter med Sabrina Carpenter Lemon Pie på huden. Det här året har jag verkligen upptäckt gourmanddofter i stort och har också köpt några st, mestadels billigare från t.ex arabiska märken. Men därför var jag väldigt spänd på att testa den här från Sabrina Carpenter! I början var det en väldigt syrlig citrusdoft, sådär så det nästan stack i näsan. När den hade torkat ner lite var det en mer söt och lågmäld citron som nu en timme senare i princip försvunnit helt från min hud och den luktar mest en gourmandig vanilj ungefär som en söt kaka utan att vara för söt. Om citronen hade stannat kvar längre så hade jag gillat den mer, men nu en timme in luktar den identiskt med Khadlaj Empire Victor på min hud och den har jag redan (den är dessutom billigare än vad Lemon Pie är, speciellt eftersom att man får 100 ml av Empire Victor). Hållbarheten kan jag inte uttala mig om än men jag antar att den kommer vara snarlik med Sweet Tooth, så även där vinner Empire Victor om det blir som jag tror. Kul att ha testat och hade citronen stannat kvar skulle det ev blivit ett köp men det blir det inte ju.
Indy Beauty 💚 Indy Beauty är ett nyt varumärke hos Kicks, sen några veckor tillbaka. Jag har köpt direkt från IB egna webshop vid flera tillfälllen innan men den är nu nerstängd och produkterna återfinns istället hos Kicks. Fick mail från IB häromdagen att om jag skrev en recension på någon av deras produkter på Kicks hemsida och skickade in en bild på det, skullle IB skicka en present. Jag hade redan skrivit recension på flera av produkterna när de dök upp hos Kicks, bland annat på Recover Remedy Balm som är superbra. Så jag skickade en bild på just den recensionen och idag kom min present. Inte bara en utan två produkter skickade de! Hur generöst var inte det!? 🤩 Tonern har jag testat innan och gillar mycket, medans rengöringen är helt ny för mig. Blir roligt att testa den 😊
Medan jakten på min nya rouge fortsätter i tidigare inlägg vill jag tipsa er som inte provat om denna foundation! Gick in på Kicks i jakt på Nars eller Armanis foundation och ville testa nyanser, tyvärr finns dessa bara i storstan så bad om tips på något som redan finns i butik (ingen lust att lägga en halv tusing och så fungerar inte nyansen). Fick superbra hjälp av en jättegullig tjej som tipsade mig om Diors senaste Forever Hydra Nude. Drömträff! Nyans 1,5 N blev perfekt för mig. Den känns krämigt lätt och återfuktande och smälter verkligen in på ett sätt som gör att jag inte märker av den, samtidigt döljer den mina röda kinder och näsa. Något för dig att prova som liksom jag kanske tycker att IT CC Nude Glow är för svår att matcha med hudvården och att t ex Sweeds glass skin blir för torr under dagen. Jag är neutral och har Fair på IT cc Nude glow och upplever denna 1,5 N vara ganska samma i nyans ☺ Tyvärr verkar jag ha problem att tagga produkter och ladda upp bilder.
Del 2 i vad som från början var Annas idé, att skriva om våra sämsta produkter i år. Det här är sminkdelen! Och det är faktiskt en ren slump att båda produkterna kommer från NYX som jag annars tycker är ett bra märke. Först ut är det matta lip balmet Smushy. Den har en jättehärlig och lätt formula, som ett moln som knappt känns på läpparna, men det blev så otroligt fläckigt resultat. Färgen fastnade i minsta lilla veck i läpparna och kanterna blev suddiga på ett sätt som såg ut som att man kom hem från krogen kl 3 på natten och glömt bättra på sitt läppstift... Jag har testat andra nyanser på handen och de var inte lika illa men dels hade de en mer läppglansig konsistens och sen var de inte ens matta vilket ju var hela grejen med produkten. Näst ut är Buttermelt Highlighter. Var så glad över att ha hittat en lila highlighter men den är så glittrig och inte ett dugg glowig. Testade den en gång, blev besviken över resultatet och gav bort den sen. Sen tyckte jag att den var väldigt torr, det var svårt att få upp något med en borste. Inget av det är något jag kommer köpa igen
🎄 Julklappstips hos KICKS – perfekt för sista minuten-shopping! 🎁 Julen närmar sig med stormsteg och det är hög tid att köpa in de sista julklapparna ✨ Om du, precis som jag, ibland väntar till sista minuten för att hitta de där perfekta klapparna, då är KICKS din bästa vän i julstöket! De har massor av färdiga presentkit och julaskar som känns både lyxiga och omtänksamma och du slipper tänka på att plocka ihop allt själv. 💖 🎁 Till henne:
Färdiga makeup- och hudvårdskit är verkligen en lifesaver när tiden är knapp! Välj ett kit med glow-givande produkter, ansiktsmasker eller fuktboostande favoriter till håret. Det är både lyxigt och användbart – perfekt för syster, mamma, kollega eller bästa vän. 🎩 🎁 Till honom:
Parfymset och rakvårdspaket är klassiska och säkra kort — speciellt när det ska gå fort! Doftpresenter eller stilrena rakset känns personliga utan att vara för kluriga att välja. Ett riktigt bra sista minuten-knep! 🎉 🎁 Till alla:
Unisex-produkter, mindre kit eller travel-size favoriter funkar i princip till vem som helst och är perfekta att slänga i julklappsleken eller ge som extra paket under granen 🌟 Handkrämer, mini-parfymer och doftljus – små saker med stor effekt! ✨ Julstämning i paketen:
Och du – glöm inte att lägga lite extra kärlek på inslagningen! En fin presentask eller cellofan gör paketet så mycket mer festligt. KICKS har så många fina förpackningar redan färdiga, så det blir julmys på direkten 🎁❤️ Här nedanför har jag samlat några av mina favoriter från årets julaskar hos KICKS — perfekta just för sista minuten-shopping! 💫 kommentera gärna era bästa julklappstips eller något som står på er önskelista i år?
Off topic från forumet då det i sig inte är beautyrelaterat Har varit på sjukhuset den här morgonen för att träffa min lungfysioterapeut. Jag har i åtminstone ett års tid haft en oklar inflammatorisk förändring i lungorna, en som man inte vet vad den kommer ifrån eller riktigt vet vad vi ska göra åt. Har hela hösten genomgått en för mig ganska omfattande behandling ur avseendet att det tar mycket tid och energi i anspråk, vilket har försämrat den funktionsnedsättande kroniska sjukdom jag redan lever med sen snart 13 år tillbaka. All denna behandling till trots så har förändringarna inte förbättrats alls och jag ska nu därför trappa upp behandlingen. Det här är huvudanledningen till att jag under hösten varit mer frånvarande, både här och egentligen i hela livet. Jag är väldigt glad att mina julkalendrar gör att jag återigen är här dagligen för forumet i sig bidrar till något positivt för mig. Så om jag ibland är kort, om jag ena dagen är bra på att kommentera och sen andra dagen bara orkar gilla era inlägg så är det pga det. Min grundsjukdom gör också att jag får kognitiv svikt vilket rent konkret visade sig igår när jag kommenterade Nikkis recension eller Ewas inlägg om sin nya testprodukt och inte skrev allt det som jag egentligen tänkte, utan det enda som kom ut i skrift var just det som låg längst fram i hjärnan. Jag har inte skrivit det här inlägget för att någon ska tycka synd om mig egentligen, jag har skrivit det för att jag på något sätt behövde dela med mig av det som finns på insidan men inte syns utanpå. Tack för att ni finns
Funkar inte att ladda upp under beauty looks så försöker här. Det här med att försöka få en bra bild på sin makeup 06:00 är inte det lättaste. Läste någonstans att Stockholm haft 0,5 soltimmar i december... inte konstigt att man är blek och halvt deprimerad 🤣 Vilken tur att jag då har min foundation från Idun Minerals som får mig att se någorlunda levande ut. Har även hittar en ny primer från Fenty som jag fullkomligen älskar. Trodde aldrig jag skulle föredra en primer som har ordet hydrating i sig, men smaken (och hudtillståndet) ändras väl med åldern. Denna får sminket att fästa och hålla så bra! Har du inte testat den så rekommenderas den definitivt. jag kan tyvärr inte hitta någon produkt att tagga men foundation är Hydra Mineral från Idun och concealer från Dior forever. Blushet är från wet&wild som jag fyndade för 39 på amazon. Så skönt att hitta ett budgetvänligt rouge. Nyans mellow wine. Imorgon väntar julbord med jobbet så då ska jag försöka få till en jullook 🎄
🧡 First Impression C15 Super Booster 🧡✨️ Hoppas att denna C-vitamin boost från Paula's Choice ska ge min hy lite extra glow i vinter. Det är inte den första produkten med C-vitamin som jag testar men den har den högsta %-halten hitintills (15%). Den kan användas ensam men jag började med att igår blanda i ett par droppar i min ansiktskräm. I morse testade jag att applicera en liten mängd ren booster på ett begränsat område (pannan) efter rengöring och innan fuktkräm. Ingen reaktion eller irritaion. Boostern uppges ha en mild formula som ska passa alla hudtyper, även känslig. Tunn flytande, klar formula som absorberas snabbt. Doftar svagt, inte illa men heller inte jättegott. Jag har nu använt den 3 gånger och mitt intryck är faktiskt redan positivt. Den ger liksom ett upplevt och lätt synligt glow (utan att man ser blank ut) bara en kort stund efter applicering, tycker jag, så det ska bli spännande att se vad jag kan få för resultat efter en tids användning. ☀️
Idag har jag Versace Dylan Purple på mig, en parfym jag totalt älskat sen första gången jag luktade på den. Jag tycker att det är svårt att beskriva vad den luktar, jag kan urskilja päron men utöver det luktar den som inget annat jag känt tidigare! Det finns två citrusdoftnoter och de känner jag verkligen inte alls. Men ska jag istället beskriva den med ord så skulle jag säga att den är läskande, lätt men tar ändå plats, den är både fruktig och blommig och helt beroendeframkallande! Och jag gillar generellt sett inte ens fruktiga dofter (enstaka noter går bra men jag gillar inte när en doft är genomgående fruktig). Varje gång jag har den här parfymen undrar jag varför jag inte har den oftare, känslan är den samma även om jag har den varje dag. Jag får helt enkelt inte nog!
CHEIROSA 91 Sprang på Sol de Janeiro's senaste mist, Cheirosa 91, i eftermiddags. Den inleder fruktigt och ganska fräscht. Lite sötare än jag tänker mig passionsfrukt, hade gissat mango om jag inte sett doftnoterna. Gillar den. Jag har provdoftat alla Sol de Janeiro's nu existerande mister och har 4 av dem för tillfället. Denna hamnar inledningsvis närmast Cheirosa 48 som också den är övervägande fruktig. Efter en stund blommar rosen ut och efter en timme är det ros och sötman från honungen som dominerar på min hud. Nu nästan 4 timmar senare är doften densamma. Ganska kraftfull och tydlig som med de flesta av Sol de Janeiro's mister och hållbarheten är även för denna jättebra. Har med mig en doftsticka hem och den doftar fortfarande mer fruktigt än min handled så provdofta på hud! Lite märkligt tycker jag men flera av doftnoterna som ska ingå känner jag inte alls som t ex pistage och caramel. Så även om den är söt är den inte gourmandsöt vilket säkert kan tilltala många som tycker att t ex 62 och 71 är alldeles för sötsliskiga. Förutsatt att du gillar ros. 🌹🍯