De nya produkterna från Rituals är redan här! 🪷 Så ikväll blev det tända ljus och test av ansiktsmask. 🧘🏼♀️ Ljuset ser ni ju.. behöver jag säga något? Finaste ljuset någonsin!
Doften är inte riktigt vad jag hade föreställt mig, den är blommigare och riktigt unisex, jag hade nog trott att den skulle vara mer feminin bara utifrån beskrivningen. Den doftar också väldigt naturligt på något sätt, alltså inte syntetiskt. Jag tror att jag kommer tycka om den mer framåt sommaren för den doftar väldigt somrigt! ☀️
Ansiktsmasken var väldigt trevlig. Vet inte om den gjorde något för min hy direkt, men den var lätt att applicera, skön att ha på huden, fin att titta på eftersom den är holografisk, och lätt att tvätta bort. 😊 Hyn kändes bra efteråt, men inget wow. 🫧
Testade body milken lite snabbt också mest för att se hur doften blev på min hud, och den känns väldigt skön! Sprayade på ena armen bara och den känns nu mycket mjukare och lenare än andra armen. 😄 Den har en fin mist och till sommaren kan man förvara den i kylen för att få en svalkande effekt också. 😍 Hoppas att de börjar göra body milk med alla de vanliga dofterna också, jag tror att det kommer vara en stor favorit i den här kollektionen! Sneak peek på Rituals vår- och sommarkollektion som släpps nästa vecka! 🪷🌅💧Ritual of seshen (betyder tydligen lotusblomma) är inspirerad av Egypten och Nilen i synnerhet. Med blå lotus och apelsinblomma ska det vara en akvatisk, solig, frisk unisexdoft som påminner om sommar och semester. Gillar man Ritual of karma lär man även gilla denna, enligt Rituals. ☀️
Det är några helt nya produkter, som det OTROLIGT vackra flytande doftljuset som ser ut som en lotusblomma 🪷, en body milk (inspirerad av Kleopatra så klart) i sprayflaska, en svalkande body gel och en holografisk ansiktsmask. Det finns även klassiska favoriter som body scrub och foaming shower gel.
Jag kan ha köpt på mig typ 5 av produkterna när de körde en livestream där man kunde shoppa innan kollektionen släpps. 😅💸 Doften låter så väldigt klockren och jag älskar hela viben – färgerna, blommorna, vattnet, glasflaskorna som är formade som vattendroppar, ljuset.. Ni ska se förpackningen till gift setet, som öppnas som en lotusblomma. 😍 Jag brukar inte vara en sucker för fina förpackningar men här har Rituals verkligen skapat en oemotståndlig kollektion! Hoppas att den doftar gott nu. 😂 🌼Marc Jacobs Daisy Murakami Yellow🌼
🤍Toppnoter : Mandarin, kumquar, grapefrukt och rosa peppar.
🤍Hjärtnoter: Jordgubb, hallon, gardenia och ros.
🤍Basnoter: Cederträ, pralin, benzoin och ambrox.
°En jätte fin och cool parfym! Flaskan är i gult glas med ett jätte coolt lock som har tre glada blommor på sig med olika färger. Bara själva flaskan och locket gör att man får en positiv känsla utav parfymen.
°Direkt efter jag sprayat så luktar det fräscht/blommigt. Min första tanke är att den luktar som en parfym som passar till äldre damer tyckte den påmminde lite om Fenjal!.
°Efter parfymen suttit en liten stund så doftar det friskt och saftigt/sött. När parfymen lagt sig så tycker jag att det doftar blommor, hallon-jordgubb-mandarin med baslukten utav lite cederträ och pralin som gör denna doft intressant!
Priset för 50ml är okej
°En perfekt doft till en kvinna runt 25+ inget menat att inte yngre också kan använda denna, utan jag tycker att den passar en kvinna som är lite mer ''vuxen''. Passar som perfekt dags-doft då den har en upplyftande känsla, lite konstigt att beskriva men när man bär doften känns den typ positiv och glad! Lämnar en frisk och kvinnlig doft.
°Jag ger denna 2/5! absolut inget fel på denna doft, den är inte bara 100% min typ utav doft. Rekomenderar endå absolut att ge denna ett försök, jag tycker att den var en utav de godaste dofterna som har blommig doft🌺 (Beauty tester)
Jag har använt Paula’s Choice 7% Ectoin Booster som ett kompletterande steg i min hudvårdsrutin och upplever den som ett mycket genomtänkt och lugnande serum, särskilt för hud som lätt blir stressad eller känslig. Produkten innehåller hela 7 % ectoin, en ingrediens som är känd för sin förmåga att skydda hudceller och stärka hudbarriären, något som verkligen märks vid regelbunden användning.
Texturen är lätt och behaglig, nästan silkeslen, och sjunker snabbt in i huden utan att kännas kladdig eller tung. Jag uppskattar särskilt hur enkelt serumet är att använda; det fungerar lika bra ensamt som blandat i min dag- eller nattkräm, beroende på hur huden känns just den dagen.
Efter en tids användning känns huden mer återfuktad, mindre reaktiv och generellt mer balanserad. Rodnad och irritation upplevs lugnare, och huden känns starkare,som om den bättre klarar av yttre påfrestningar såsom väder, torr inomhusluft eller aktiva produkter i rutinen.
Att serumet är parfymfritt och fritt från onödiga tillsatser är ett stort plus och gör det extra tryggt för känslig hud. Det här är inte ett serum som ger omedelbara ”wow-effekter”, utan snarare ett långsiktigt stöd för hudens hälsa,vilket jag personligen värdesätter högt. BONBON EdP by Viktor&Rolf
Fruktig, Fräsch, Blommig, Söt, Varm och Träig
Så här skulle jag beskriva doften och hur den utvecklas på min hud övertid.
Oväntat fräsch och fruktig inledning, känner tydligt både apelsin/mandarin och persika. Sedan blommig, vita blommor som jag alltid gillar, apelsinblomma och jasmin. En len karamellnot. Efter ca 2 timmar mest varma tränoter och amber.
Bra hållbarhet, eget id och en doft som jag tycker passar året om. Kanske inte en varm sommardag men troligen ljuvlig en ljummen sommarkväll.
Taggar även några andra parfymer från nederländska duon Viktor&Rolf. Kanske den mest kända Flowerbomb EdP (originaldoften, finns massor av flankers) och en flanker jag tycker om, Tiger Lily. 💗Parfym - first impression💗
*Moschino Toy 2 Bubblegum EdT*
En härlig, söt och fräsch doft. Den känns frisk och ungdomlig. Jag gillar den och första intrycket var positivt!
Doftnoter:
- Toppnoter: Kanderade citrusfrukter, Italiensk citron, Italiensk apelsin, Bubblegum
- Hjärtnoter: Kanel, Ingefära, Svarta vinbär, Bulgarisk ros, Saftig persika, Persikoblommor
- Basnoter: Cederträ, Silkeslen mysk, Ambrofix
Doftfamilj: Citrus Har börjat bry mig mer... 🤗💧🌱🌎
Inte för att jag inte brytt mig alls innan men jag har blivit mer intresserad av att ta hand om mig själv på bästa sätt genom att se samband och därav, i rimlig utsträckning, försöka göra mer medvetna val och inköp.
Precis som man inte vill stoppa i sig vad som helst (tror många väljer mer omsorgsfullt och bättre alternativ när det kommer till energikällor/mat till sina barn och även fyrbenta familjemedlemmar än sig själva?) så vill jag också veta mer om vad jag faktiskt applicerar på min hud och i mitt hår.
Ta små steg i rätt riktning. Inte för att vara "duktig" utan för att det känns viktigt och rätt för mig.
Köpte nyligen min allra första BUS för kroppen. Använder aldrig BUS på kroppen men denna har jag varit sugen på att testa länge och ännu mer sedan Anna 🩷 rekommenderade den.
St.Tropez Self Tan Berry Sorbet Bronzing Mousse är en twist på klassikern Self Tan Classic Bronzing Mousse som är St.Tropez mest sålda produkt. Den ska ge ett lika gyllenbrunt resultat som originalet, men med extra återfuktning och hudvårdande ingredienser i form av hallonextrakt och E-vitamin.
St.Tropez Self Tan Berry Sorbet Bronzing Mousse beskrivs ha en härlig doft som eliminerar den klassiska ”BUS-lukten”.
DOFTNOTER
Topp: Hallon, Björnbär, Ros
Mellan: Ackord av Macaron, Grädde, Vita blommor
Bas: Vanilj, Karamell, Choklad
100% Vegansk.
St.Tropez är PETA-certifierade som cruelty-free och hade det senaste jag sett 96% veganska produkter. Har de nått sitt mål är dock siffran redan nu 100%!
Har också köpt ett hårbalsam, Hydrate Conditioner, från Joico's kollektion INNERJOI som jag inte ens kände till.
INNERJOI är en 100% vegansk, växtbaserad hårvårdsserie, med upp till 98% naturliga ingredienser för alla som vill ha "en ren och naturlig hårvårdsserie utan att kompromissa med kvaliteten."
Just denna kollektionen hittar jag inte i KICKS sortiment men annars så finns både St.Tropez och Joico på KICKS. Dagens doft - vintermysiga By The Fireplace EdT från Maison Margiela 🔥❄️
Provdofta alltid en parfym på din egen hud!
Hudtyp, pH-nivå och kroppstemperatur är unika för varje person och gör att samma doft, som bärs av två olika personer, kan lukta helt olika.
Din huds kemi: förutom individuella skillnader i hudens pH, talgproduktion och bakterieflora kan även kost, eventuell medicinering och stressnivå påverka en doft.
Den viktigaste faktorn är dock troligen hudens temperatur. Vissa människor har fler porer per centimeter än andra, eller fler fettlager. Detta tillsammans med andra faktorer påverkar hudens värme, vilket i sin tur påverkar doften av en parfym.
Med andra ord inte mycket vi kan påverka.
Vad vi däremot delvis kan påverka är hur bra och länge doften ska hålla.
Applicera alltid parfym på återfuktad hud som bättre tar upp och behåller doften längre. Använd helst en lotion i samma doftserie alternativt en oparfymerad lotion eller vaselin.
Applicera på pulspunkterna såsom handleder, hals, tinningarna, armbågsveck och knäveck då kroppsvärmen där är högre och därför frigör doften bättre.
Tips! Har man en doft man älskar men som inte doftar gott på en själv så kan man ju alltid njuta av doften som en rumsdoft. Många av Maison Margiela's dofter finns som andra doftprodukter än bara parfymer. Detsamma med t ex Jo Malone London och Rituals. Varm vinterfavorit! ⭐️❄️
Blev en av mina absoluta favoriter imorse, Burberry Goddess EdP (originaldoften)
En äkta vaniljdoft! 🤍
Parfymörens beskrivning:
"My initial goal for Burberry Goddess was to expand upon the common use of vanilla to deliver a new kind of rich olfactive experience. For this purpose, I used three distinct types of vanilla extraction. The first is a vanilla infusion, which provides the brightest, woody vanilla possible. Then I used Firgood™ , also known as vanilla caviar, for the first time in a fragrance. This innovative new ingredient adds a sweet, rich, and animalic vanilla. Lastly, vanilla absolute is darker and richer, enhancing the fragrance with a mysterious, milky aspect." - Amandine Clerc-Marie, Master Perfumer. Vill tipsa om julklappar till svägerskor, systrar, vänner och kussar i olika prisklasser🎄♥️🥰☃️🎁🎄❤️
Som äkta torris, till alla som har torr hud året runt eller är yttorr på vintern, fantastisk toner från Klair som klappas in på huden efter rengöring och gör att huden blir mer återfuktad och kan ta till sig nästa lager av t ex serum eller kräm bättre! Oparfymerad och snäll mot huden också💦😀💦!
Lancomes lyxiga starter set med bra och snäll hudvård, en 5 ml ögonkräm som man lätt blir beroende av och räcker en månad, 20 ml härligt serum med fukt och lugnande effekt i vacker design och tung glasflaska med metall kork som defenitivt är lyxig och en lute burk kräm som passar de flesta men är ganska starkt parfymerad till skillnad från de andra produkterna i kitet🌹till alla åldrar och passar de flesta🎄
Milk Shake Silverschampo, har använt det och kommer att köpa igen, till den som vill ha mindra gult hår alltså😄 🦁💜🐥!!
Till den som du vill ska ramla av stolen och tappa andan av lyxig överraskning! Palett från Dolce och Gabbana, finns i fler färger och har en HELT otrolig dosa/ förpackning och även ögonskuggor av väldigt hög kvalitet! Risken finns att den som får den inte kommer iväg ut och istället väljer att stanna hemma och njuter av lyxen med den här paletten istället🤩 💖✨💎!
Inpackningen Hydrator från Joico som gör mycket för håret och passar de flesta hår! Fukt, stärker håret och färgbevarande. Håret blir bortskämt och vackert. Också enkel att använda, ska vara i håret 5 minuter och det behövs inte användas balsam efter😃🥰 ! Har använt så många tuber av den här att fingrarna inte räcker och blir superglad om jag får en till 🎁
BeutyActs bästa och finaste kit i necessär 🤩! Med lystergivande primer som också fungerar bra som highlighter ✨, Suveränt blush i vacker färg, mascara som ger långa svarta fransar och underbar läppolja som är min bästa läppolja i fräsch rosa med god doft av
mango🩷🥰! Till den som man vill ge mycket❣️ ❄ **Några beauty-favoriter denna vinter** ❄
Såhär års kan jag bli lite yttorr och gillar att återfukta mycket i olika lager och exfoliera milt! ☺💧✨
Hudtyp: Kombinerad / Aknebenägen / Känslig.
**HÅR / KROPP:**
• Kerastase - Elixir Ultime 💛 (Hade lyckan att vinna denna hårolja och den har hjälpt mig hålla håret mjukt i kylan, +är inte doften magiskt?!)
• Mantle - The Hot Ex 🔥🫚 (Härlig kroppsskrubb med oljor som ger värmande känsla, doftar mysigt-fräscht av örtig citrus / ingefära)
**HUDVÅRD:**
• Anua - Heartleaf 77% Toner Pad ✨💧 (Älskar att använda exfolierande pads. Dessa är milda med PHA bara, tycker de hjälper till att få fram glow + mycket fukt!)
• Purito - Oat-In Silky Toner 🥛 (Mjölkiga toners dras jag till alltmer på vintern, tycker de ofta är extra återfuktande! Just denna har tyvärr Purito precis bytt ut ☹)
• Cosrx - Propolis Light Ampoule 🍯✨ (Ny favorit, lite tjockare konsistens – som fuktglow på flaska!)
• The Ordinary - Multi-Peptide + HA 💧 (Prisvärt maxat fuktserum med barrärstärkande postbiotika och hög % olika typer av peptider för: kollagenproduktion/linjer, barriär/fukt🤍 + hyaluronsyror!!)
• Skinome - Mineral Cleanser 💚 (Krämig snäll barrärstärkande rengöring som inte torkat ut mig. Bl.a. postbiotika, kaolinlera, havreolja, BHA,prebiotika)
• Purito - Dermide Cica Barrier Sleeping Pack 💜🌙 (Pålitlig stapelvara här. Bytte nyligen namn till "Luminous Ceramide Sleeping Pack")
• Dermalogica - Daily Microfoliant ✨ (Enzympeeling i pulver som blir krämig ihop med vatten. Känns väldigt mild! Kan till och med använda denna innan annan exfoliering utan problem )
**MAKEUP:**
• L’oreal - Faux Brow Pen 🤎 (Kommer nog aldrig gå tillbaks till ”vanliga” brynpennor efter upptäckten av denna två-delade tuschpenna)
• Lancome - Idole Mascara 🖤 (Ett märke jag ofta återkommer till när det gäller mascaror, tycker de håller fransarna uppe och sällan smetar av sig runt ögonen)
• Nudestix - Hydra-Peptide Lip Butter Shea + Avocado ♥️ (Fukt, färg, gloss och plump i ett!) .
**- Har vi nån samma favorit? :)** ✨ Charlotte Tilbury – Star Confidence Fragrance ✨
Jag måste bara dela med mig av min senaste parfym-obsession, för jag blev HELT tagen av Star Confidence. Redan vid första sprayen kändes det som en doft som verkligen passar mig, nästan som om den förstärker min egen personlighet. Det är sällan jag hittar en parfym som både känns trygg, lyxig och självsäker på samma gång, men den här… wow.
🌸Doften
När jag sprayar den på huden får jag först en frisk och lite glittrig kick av svartvinbär. Det är bärigt, saftigt och gör att doften känns levande från start.
Efter en liten stund kommer hjärtat fram – en mjuk, feminin mix av jasmin sambac, jasmin-accord och lite davana-värme som gör att den känns både romantisk och sensuell utan att bli överväldigande.
Och sedan… basen. Den landar i en varm, fyllig kombination av patchouli och ekmossa som gör att jag känner mig grundad och självsäker. Det är som att den omsluter mig i en liten lyxig aura hela dagen.
Det är därför jag fastnat — den utvecklas så fint på huden och känns verkligen som en doft jag kan bära både när jag vill känna mig mjuk och romantisk, och när jag vill kliva in i rummet med lite extra självförtroende.
🎁 Och att den kommer i ett set… perfekt julklapp
Det här setet gör allt ännu bättre. Förpackningen är så fin, och hela känslan är lyxig utan att bli “för mycket”. Jag tycker verkligen det är en perfekt julklapp, just för att doften är så lätt att älska och setet känns som en liten presentupplevelse i sig. Det är ett sånt där kit jag själv hade blivit superglad för att få — och ännu gladare att ge bort.
Har du också en parfym som fått dig att känna dig extra självsäker den senaste tiden? ✨ **BLACK WEEK 💣**
Tips! Jag kollade igenom villkoren under veckan och tydligen gäller **27-30 nov / 25% på allt● luckan** (dvs riktiga Black Friday) erbjudandet även på Nice Price-produkter.
När det är märkes kampanjer/25% på smink/hudvård osv så brukar de exkludera Nice Price-produkterna, nu är det en gräns på max 3 artiklar av samma Nice Price-produkt. Kul! 🥳
Taggar tre av mina favorit Nice Price-produkter!
*●Gäller i butik och på kicks.se.
Gäller ej Charlotte Tilbury, Dior, e.l.f., Hourglass, KIKO Milano, La Mer, La Prairie, Miu Miu, Oribe, Sensai, The Ordinary, Too Faced, nischdofter, presentkort, beautybehandlingar, kalendrar eller julaskar. Högst 3 artiklar av samma Nice Price-produkt.
För fullständiga villkor, se http://kicks.se/black-week-2025-full-terms* **Cherry Lace 🍒**
Blindköpte denna parfymen från SÉDUIRE pga ÄLSKAR typ allt med körsbär.
Den luktar verkligen **maraschino cherries** och Pain au Chocolat som sedan blir varmt omfamnande, sandelträ, kaffe och tonkaböna. Jag tycker den luktar sexigt, verkligen så som de beskriver den, *lace underwear in Paris.* 💭🇨🇵
Smidig med en 10ml flaska (typ som ett lipgloss!) som får plats i alla väskor, på alla resor.
Jag kan dock inte bestämma mig om den är för mig eller inte. Den luktar gott men kanske inte som "jag". Ska testa att köra layering med den + en vaniljparfym, annars får den nog hitta ett nytt hem. Kanske någon här som vill öppna sitt hem? 🏠
**Notes**
Top: Pain au Chocolat, Maraschino Cherry
Heart: Clean Sheets, Butterscotch
Base: Vanilla Ice Cream, Coffee, Sandalwood, Tonka Bean Apoteken har definitivt gett sig in i adventskalender-matchen de senaste åren. 🥊
Är man fortfarande på jakt efter en kalender tycker jag denna är riktigt bra och prisvärd och med ett innehåll som passar väldigt många.
MEDS Skönhetskalender 2025 ✨
En rosa necessär med 25 (!) luckor, alla med full size-produkter från varumärken som SWEED, LH Cosmetics, Kora Organics, PIXI, HICKAP, Björn Axén, Nioxin, OPI, MANTLE, DASHL och Emma S!
Pris: 1 399 kr
Värde: 6 899 kr 3 first impressions av parfymer jag varit nyfiken på och äntligen provdoftat. ✨️
**Miu Miu L'Eau Bleue EdP** – Väldigt fin liljekonvaljdoft! Skulle beskriva den som vacker och ömtålig, precis som blomman. 🌸 Det är en väldigt lätt, daggvåt, vitblommig och grön doft, som en slöja av finaste spets. Hade jag hittat den till lägre pris så hade jag nog köpt den för jag älskar liljekonvalj. Kan tänka mig att den skulle passa som bröllopsparfym. Jag testade den inte på huden så jag vet inte hur den utvecklas eller hur länge den håller.
**Byredo Alto Astral EdP** – Wow vilken unik och trevlig doft! Jag var osäker på om jag skulle älska eller hata denna mix av kokosvatten, jasmin, trä, bärnsten och rökelse, och det visade sig att jag tyckte om den tillräckligt för att testa den på huden. Den luktar MYCKET och länge (känner den fotfarande fastän det gått 24 timmar och jag har försökt tvätta bort doften), men det är en saftig och fräsch doft. Efter många timmar fanns tyvärr bara doften av rökelse och något nästan unket, animaliskt kvar, inte min grej.. 😬 Så där sparar jag pengar. 😅
**Zarkoperfume Carate Urio EdP** – Den här vill jag ha! Hade köpt den direkt om jag inte precis hade beställt en annan parfym. 😅 Den doftar som en riktigt härlig päroncider och lugnar efter några timmar ner sig till en krämig, söt ros. Inte den pudriga tantiga sortens ros utan en fräsch och krämig som liksom gifter sig med hudens egen doft, som om det vore en lotion och inte en parfym. Ljuvlig, Zarkoperfume gör det igen! 👌🏼 Deras andra nya parfym, Dreamer, är också jättefin men alldeles för maskulin för mig. Igår fick jag äntligen provdofta Versaces nya Crystal Emerald. Har varit så nyfiken på den eftersom noterna såg ut att vara right up my alley och jag älskar grönt. 💚 Jag blev inte besviken!
Tvärtom så blev jag positivt överraskad av hur mycket och länge den doftar. 😍 Det är en fräsch och fruktigt syrlig doft med citrus, persika, hallon, sorbet, lite blommor och rosépeppar, och så en bas av mysk, rökelse och tonkaböna. Jag kunde inte känna någon rökelse, tack och lov. 😄 Jag och Kicks-personalen var överens om att vi kände en doft av fläder, men den kände jag bara på papper, inte på min hud.
Jag blev kär i doften direkt, den påminner mig om något jag inte kan sätta fingret på, den är liksom nostalgisk. Jag och mamma gick runt i butiker och hon kände doften av parfymen (1 spray på armen) hela tiden. Jag kände tydligt doften typ varje gång jag rörde på högerarmen. Det är inte ofta såna lätta, fräscha parfymer doftar så starkt! Den höll länge också, och efter några timmar hade den torkat ner till att i princip bara dofta så där rent på mig, typ sköljmedel/nyduschad. 🫧
Jag beställde faktiskt parfymen nyss för jag hittade den till ett så galet bra pris. Typ 800 spänn för en 90 ml, när en 30 ml kostar mer hos de flesta butiker! 😱 Tänkte att de måste ha satt fel pris på den så jag passade på innan de inser sitt misstag haha. Herrdofter! 癩
Nog vill jag säga unisex dofter på alla parfymer men om jag ska utgå från mina favoriter bland makens parfymsamling så står denna högt i kurs för min näsa
Och hållbarheten är LÅNG!
Roja - Enigma
TOPPNOTE: Bergamott.
HJÄRTNOTER: Geranium, Rose de Mai, Neroli, Jasmin de Grasse, Heliotrop.
BASNOTER: Kardemumma, ingefära, peppar, patchouli, cognac, tobak, sandelträ, benzoin, vanilj, ambergris. När det kommer till parfymer gillar jag både feminina och maskulina dofter. Jag tycker att herrdofter ofta är mer intensiva och håller längre. Jag har några favoritparfymer som, enligt mig, de flesta män brukar gilla. Jag har själv köpt dem till min man, och ärligt talat, han älskar alla dessa dofter som jag har valt åt honom ❤️
Mina favoritdofter för män är: Dior Sauvage, som är otroligt intensiv, Acqua di Gio EdT från Armani, en fantastisk och väldigt romantisk doft, Versace Pour Homme EdT, och Versace Eros, som är otroligt långvarig. Jag kan verkligen rekommendera alla dessa parfymer till killar!