Parfymer som används mest under sommaren o även nu.
Issey miyake, Miller harris Luminere doree, Van cleef & Arpels California Reverie, Jo malone Wild bluebell, Bvlgari Crystalline.
Zarko pink, Burberry brit sheer, Guerlain pera granita, Hollister canyon escape.
Salvador Dali sea&sun, sun&Roses, Dalilight, Bvlgari Paraiba.
Tänkte dela med mig av några tips för att få en fin bas som håller hela dagen, dessa steg har funkat för mig.
Tips 1:
Använd en flytande/cremebaserad highlighter under basen (foundation, concealer, etc) för att få ett underliggande glow. Appliceras som första produkt i highlightområdet.
Tips 2:
Spraya Urban Decay All Nighter över ansiktet innan du applicerar foundation.
Tips 3:
Använd bara foundation där du behöver täckning, gå in med lite produkt åt gången. Har du något parti/finne som behöver täckning kan du gå in och punktmarkera med concealer istället.
När vi applicerar foundation över hela ansiktet så tappar vi lätt känslan av en flawless bas, likaså om man går in med för mycket produkt på en gång. Less is more.
Tips 4:
Arbeta med beautyblender, när du tror att du blendat klart - blendar du lite till. Här kan man med fördel också spraya lite Urban Decay all nighter på beautyblendern.
Tips 5:
Byt ljus under tiden du sminkar för att se hur makeupen kommer se ut i olika belysning. Jag brukar gå runt i lägenheten, pendlar från sminkrum, badrum och fönster.
Tips 6:
Fixera där du upplever att du blir blank med ett löst puder, produkten som är kvar kan därefter fördelas i övriga ansiktet.
Detta är några tips som funkar för mig, det är såklart helt individuellt men förhoppningsvis kan jag inspirera någon 🌸
Till vänster, min nya kärlek. Konstigt att jag inte kände till denna tidigare då jag ständigt spanar efter nya dofter. Så fort jag provade den för någon vecka sedan inne på Kicks visste jag att det skulle bli min nästa parfym i samlingen.
För mig är parfymer mer än bara en doft. Det är minnen, glädje, sorg, längtan, kärlek. Jag kopplar alltid en doft till olika moment i livet. Till exempel kommer jag ihåg vilken doft jag hade första dagen på gymnasiet, första dejten, kyssen, utekvällen, bröllop, dop och även förlusten av närstående. Därför blir jag ofta väääldigt ledsen när en doft som jag fastnat vid slutar tillverkas (vilket tyvärr händer alltför ofta). Får hoppas att the only one kan fortsätta vara just det...en av mina the only ones 😀
Skönheten till höger är ständigt återkommande i hylan inför varje vår/sommar sedan 2018. Just i år var jag lite sen med att köpa den, men det är få dofter som gör mig så glad som just denna...in white. Den lyser upp mörka dagar. Sprayade därför några extra sprut just idag då molnen och regnet låg över himlen🤎
Finns det någon speciell parfym som just DU inte kan vara utan...eller som du älskat, men som utgått?
TOM FORD - Black Orchid EdT 🖤
Har haft nöjet att testa denna Unisex-doft genom Kicks Beauty Talks.
Den är väldigt speciell men otroligt spännande. Har inte mycket erfarenhet av Tom Ford så det fick också bli ett "studiebesök" i butik för att jag skulle lära känna Black (& Velvet) Orchidfamiljen lite bättre.
Var nästan lite frustrerad över att jag inte riktigt tyckte om doften när jag först provade den och faktiskt inte andra gången heller men sedan hände något.
På mig doftar den i början väldigt maskulint, doften är rökig, jordig, örtig, kamferliknande och samtidigt lite söt. Efter en stund exploderar den i varma kryddor, blommor och söt fruktighet. Här är doften helt berusande sensuell i timmar för att sedan landa i en mjuk, varm och behaglig doft.
Flaskan är lyxig i matt svart med guldtext och för att vara en EdT håller doften otroligt länge.
Doftnoterna är:
Toppnoter. Patchouli, Plommon
Hjärtnoter: Orkidé, Tuberos, Peppar, Kryddnejlika
Basnoter: Patchouli
Detta är en doft som känns exklusiv och förförisk och som kanske inte passar alla då den verkligen sticker ut och tar plats.
Har fått kommentarer varje gång jag använt den och det har aldrig hänt förut.
Om denna recension gjort dig nyfiken så gå och provdofta. Det blir en upplevelse!
För drygt två veckor sedan fick jag äran att få prova på Boss nya tillskott i Alive serien, Alive Parfum. Detta är min första vara som jag fått ta emot som beauty tester och jag är så glad över att det blev en parfym då jag är en parfymnörd utan dess like. Känner nog ingen som inte arbetar med parfymer, men som har ett så stort intresse för dofter och doftnoter. Kan stoppa främlingar ute på stan och gissa mig till vilken parfym hen har på sig. Ser fram emot att få testa mer framöver och ska försöka ge en så ärlig recenssion som möjligt 😃
Det första jag tänkte på när jag sprayade denna parfym på handleden var ''Vintage''. Den förde mig tillbaka till barndomen och till dåtidens parfymer som enligt min mening höll mycket bättre än det som kommer ut på marknaden idag. Doften påminde mig lite om mamma. Hon brukade alltid ha starka blommiga och träiga parfymer. Mycket riktigt innehöll denna doftnoter av jasmin och vetvier. Dock kunde jag inte detektera någon läderdoft, vilket är synd eftersom jag tycker om dofter med läder i.
Jag skulle beskriva doften som blommig, träig, och stark. Tycker dock inte att namnet Alive symboliserar denna helt och hållet. Det är en parfym som håller länge, just som namnet Parfum utlovar, men tyvärr kändes den lite kvävande och efter ett tag sträv, sur och påträngande, istället för levande.
Summa summarum, jag är glad över att ha fått testa den, men inget jag kommer köpa själv.