/ Trots att jag har naturligt lockigt hår gillar jag att
Amanda
Beauty Star
29/08/23-13:37
Trots att jag har naturligt lockigt hår gillar jag att variera mina frisyrer emellanåt. Overnight curls tycker jag är ett perfekt sätt att få fina lockar utan att skada håret med värmeverktyg. Tidigare när jag gjort overnight curls tycker jag inte de håller så bra, och jag tror det kan bero på att jag haft i för mycket produkter som ger glans kvällen innan. Detta har resulterat i glansigt hår, men lockarna försvinner snabbt och efter dagens slut är håret rakt och platt igen. Testade att spraya lätt med en saltvattenspray innan jag gör mina overnight curls. Saltvattensprayen ger håret både volym, men också textur. Jag tyckte att lockarna denna gång höll sig mycket längre och dagen efter slapp jag fixa till de igen. Saltvattensprayen ger en mattande effekt på håret, och därför går jag in med lite hårolja i topparna framförallt, men också längderna, för att reda ut håret och ge tillbaka lite glans. Har ni testat att använda saltvattenspray i era lockar och vad tycker ni i sådana fall? Detta kommer jag i alla fall definitivt använda igen! Frågan är bara vilken overnight-teknik man ska använda nästa gång?
Salt Water Spray 150 ml
Björn Axén
Salt Water Spray 150 ml
No.7 Bonding Oil 30 ml
Olaplex
No.7 Bonding Oil 30 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!