Jag var på jakt efter en fön häromveckan och landade tillslut på GHD Helios.
Tyckte det var väldigt svårt att hitta utförliga recensioner på den så tänkte jag skulle lämna mitt första intryck av den och förhoppningsvis kunna hjälpa någon annan som är på jakt efter en fön.
Viktmässigt så väger den ungefär som en vanlig fön i min mening, skillnaden är att den är mer balanserad så upplevde inte att den var tung när man fönade.
Den har en väldigt stark motor, två hastigheter och tre värmealternativ. Ljudmässigt så lät den behagligare än andra fönar jag haft men pga motorn så låter den ändå rätt mycket. Jag är dock helt okej med det och tänker att det är svårt att komma ifrån om man vill ha en effektiv fön.
Jag fönade på medelvärme och den var lagomt varm för att föna mina extensions och mitt eget hår, utan att det brändes i hårbottnen, på ett snabbt och effektivt sätt.
Håret blev blankt och mindre frissigt än tidigare då jag fönat håret. Kändes väldigt mjukt efteråt. Även min syster provade fönen och hon brukar få väldigt flygigt och frissigt hår, men upplevde även hon att det var mer följsamt och mindre friss.
Har haft en Remington Proluxe innan och skulle ändå säga att det är klar skillnad i kvalitét och resultat. Ghd är i en helt annan klass, något jag var rädd för att jag inte skulle tycka innan jag investerade i denna fön med tanke på prisskillnaden. Den är i dyrare klassen men är värd varenda krona.
Är väldigt nöjd med mitt inköp 🌸
Helios - Hair Dryer Black Helios Hairdryer - Black
ghd Helios - Hair Dryer Navy Helios Hairdryer - Blue