Jag har fått testa en superfin cleanser av Estee Lauder i ett par veckor nu och nu känner jag mig redo att recensera den 🩷 lite om min hy:
🤍 relativt torr hy
🤍 har små finnar kring haka och ibland på kinderna
🤍 porer som ibland freakar ut och är jobbig att hantera
🤍 rodnad kring näsan
Den här rengöringen är en 2-i-1 rengöring. Dels kan du använda den som en "vanlig" rengöring men också som en ansiktsmask för att djuprengöra huden. Jag var lite rädd att den skulle bli för "stark" för min hud men den är verkligen mild! 🧖🏽♀️
Rengöringen ska ge ett glow, djuprengöra porer och vara bra för er med fet hy. Hjälpa till med tilltäppta porer och också då kunna använda som mask en gång i veckan.
Den kommer ut som en ljus nästan lerliknande konsistens och är lätt att "skumma" upp till en typisk rengöring. Men eftersom den är lerig så fungerar det galant att applicera som en mask också. 🩷 flaskan är så fin tycker jag, ger ett lyxigt intryck men också somrig! Den kostar 330:- för 125 ml och jag tycker prissättningen är väldigt bra för det krävs inte mycket produkt för hela ansiktet 🌸
Eftersom jag är ganska torr i hyn så har jag valt att använda denna varannan kväll ungefär då den verkligen rengör huden (kan bli torr i pannan och näsan fort) men det känns verkligen rent på ett snällt sätt (alltså jag blir inte röd, känns inte alldeles för stram eller blir jättetorr av den), och min hy känns glowig efter applicering av min kvällsrutin.
Jag rekommenderar nog den till er med lite mer kombinerad/fet hy som vill bli av med överskott av oljor i huden. Samtidigt så fungerar den fint för mig (i alla fall under sommaren när jag inte är jättetorr).
En fin rengöring av Esté Lauder helt enkelt! 🌷
Estée Lauder
Nutritious 2-in-1 Foam Cleanser 125 ml