Hugo Boss ALIVE Parfum
Blev via KICKS Beauty Talks utvald som Beauty Tester för denna parfym från Hugo Boss.
Flaskan är snygg, enkel och stilren i lackrött.
Jag läste först på lite om doften och hur den beskrivs och då nämns bara tre doftnoter och det är jasmin, vetiver (ett gräs med stark träig doft med undertoner av jord, läder och viss rökighet) och läder.
När jag sedan testade den första gången var det så många fler doftnoter jag kände så jag blev faktiskt lite förvirrad.
Först så blev den på min hud både lite frisk men också mustigt fruktig, sedan blommig, och då pratar vi ett helt hav av vita jasminblommor. Efter någon timma mycket träig och animalisk (varm, läder och lite sötma).
ALIVE Parfum är en kraftfull doft med mycket energi och styrka men ändå klassisk och lite gammaldags på något sätt.
Håller otroligt länge.
För mig är detta en kvällsdoft och mer en höst-och vinterdoft än en sommardoft.
Hittade till slut på Hugo Boss egna sidor information om doften och där uppges den innehålla även krispigt äpple, plommon och vanilj utöver de tidigare nämnda jasmin, vetiver och läder så då hoppas jag att jag kunnat förmedla doftupplevelsen.
Då jag hade svårt att placera den i början testade jag den också på två andra personer och den utvecklades ganska olika på oss tre så mitt råd är som alltid:
Prova den på din hud i butik och provdofta under några timmar.
Hugo Boss
Alive Parfum 30 ml