/ Jag har fått äran av Kicks att testa detta serum från
Beauty Tester
Rebecca
Beauty Pro
27/09/23-05:45
Jag har fått äran av Kicks att testa detta serum från Kiehl's.Nu har jag använt detta serum i cirka 3 månader. Jag har velat använda det en längre period innan jag ger en recension av det. Jag älskar förpackningen och pumpen på själva flaskan. Den är lätt att använda och tycker designen är fin. Serumet upplevs som drygt och är enkelt att applicera. Den går in i huden relativt snabbt och jag upplever huden mjuk och återfuktad efter applicering. Jag har bara använt serumet på halva ansiktet, just för att verkligen kunna göra en ordentlig utvärdering. Enligt kicks hemsidan i beskrivningen av produkten så är retinol känt för att synligt reducera rynkor, förfina hudens struktur och öka fastheten.Såhär tre månader senare så upplever jag att porerna är lite mindre synliga och även att vissa av rynkorna inte är lika djupa och synliga som andra sidan av ansiktet. Min hud har inte alls reagerat på produkten så det är relativt lite retinol i detta serum. Vilket är bra om man kanske har lite känslig hud och vill prova att testa retinol. Överlag så gillar jag produkten och skulle kunna tänka mig att köpa den igen. (Bild lånad från Kicks egna hemsida)
Retinol Daily Micro-Dose Face Serum 30 ml
Retinol Daily Micro-Dose Face Serum 30 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!