/ En riktigt bra barriärkräm! Min torra, mogna och lite
Beauty Tester
Anna
Beauty Pro
11/09/23-16:35(redigerad den 11/09/23-16:39)
En riktigt bra barriärkräm! Min torra, mogna och lite irriterande hud mår bra av den här här krämen. Min hud är som sagt torr och behöver därför mycket fukt och så har det alltid mer eller mindre varit. Jag har haft nöjet att få testa den här krämen och det är nu en favorit hos mig! Så kul när man får en produkt att testa och blir så glad under testandet. Min hud mår både bra och blir ordentligt återfuktad av den. Som många andra har jag lyckats anvönda lite för mycket av en produkt med Aha-syra och huden blev röd och irriterad. Sa tvärt ifrån och jag hsde ju såklart skadat hudbarriären. Så den här krämen är som bomull för min hud. Den stärker, återfuktar och jämnar samtidigt fint ut hudtonen. Är supernöjd! Det är en krämig formula som är väldigt dryg. Så vädigt lite behövs vid användning och den räcker länge. Krämen innehåller ceramider som en mogen hud som min beböver och även Biotherms egen ingrediens Life plankton som har en vårdande effekt. Utöver det så innehåller den också Centella asiatica som ska stärker hudbarrären. Doften är jättefin, lyxig och fräsch. En unisex doft som jag verkligen uppskatter! Även designen är riltigt bra och snygg. Kocket bär en stilren våg som ser ut som ett smycke. Det finns ett extra lock under. skruvlocket som skyddar innehållet. Burken är tung och till stor del tillverkad av returglas. Krämen är till 90% biologiskt nedbrytbar och produkten är tillverkad med respekt för marina miljöer. Tack för att jag fick testa den här fina krämem Kicks!
Fortsätt utforska gemenskapen!