Tänkte dela med mig av några tips för att få en fin bas som håller hela dagen, dessa steg har funkat för mig.
Tips 1:
Använd en flytande/cremebaserad highlighter under basen (foundation, concealer, etc) för att få ett underliggande glow. Appliceras som första produkt i highlightområdet.
Tips 2:
Spraya Urban Decay All Nighter över ansiktet innan du applicerar foundation.
Tips 3:
Använd bara foundation där du behöver täckning, gå in med lite produkt åt gången. Har du något parti/finne som behöver täckning kan du gå in och punktmarkera med concealer istället.
När vi applicerar foundation över hela ansiktet så tappar vi lätt känslan av en flawless bas, likaså om man går in med för mycket produkt på en gång. Less is more.
Tips 4:
Arbeta med beautyblender, när du tror att du blendat klart - blendar du lite till. Här kan man med fördel också spraya lite Urban Decay all nighter på beautyblendern.
Tips 5:
Byt ljus under tiden du sminkar för att se hur makeupen kommer se ut i olika belysning. Jag brukar gå runt i lägenheten, pendlar från sminkrum, badrum och fönster.
Tips 6:
Fixera där du upplever att du blir blank med ett löst puder, produkten som är kvar kan därefter fördelas i övriga ansiktet.
Detta är några tips som funkar för mig, det är såklart helt individuellt men förhoppningsvis kan jag inspirera någon 🌸
Urban Decay
All Nighter Setting Spray 118 ml
beautyblender
Sponge Bubble