/ Fick äran att testa denna mascara från Fenty Beauty och ska
Beauty Tester
Irena
Beauty Pro
16/05/23-19:49
Fick äran att testa denna mascara från Fenty Beauty och ska försöka ge en så ärlig och utförlig recenssion som möjligt. Mascara är en produkt jag inte kan leva utan. När det kommer till fransar lever jag efter mottot bigger is better. Därför blev jag aningen förvirrad när jag såg borsten och tänkte...hur ska denna lilla krabat klara av att ge den volym som utlovas på produktsidan. Jag brukar vanligtvis gå efter lite mer maffiga borstar så som lancome hypnose drama, bareminerals lashtopia och L'oreal false lash bambi eye. Efter första svepet så kände jag bara ojj, denna mascara är verkligen bra. Jag kan tycka att mascaror är svårjobbade de första 3-5 dagarna. Det tar tid tills innehållet "lagt sig" och inte är så kletigt, men med denna la sig svärtan fint direkt. Den gav inte bara volym utan även fin längd och böj, samtidigt som känslan var fjäderlätt. Inga tjocka spindelbensfransar här inte. Jag brukar vanligtvis köra 3 lager mascara, d.v.s att jag doppar borsten i hylsan tre gånger. Med denna räckte det gott och väl med två gånger för en dramatisk effekt. Jag har använt den under en veckas tid och utifrån beskrivningen på hemsidan skulle jag säga att allting stämmer förutom en sak och det är att den inte är svett-fukt och transferresistent på mig. Jag upplevde att den smulade rätt så mycket på nedre fransarna och smetade av sig på mina ögonlock under dagen. Den var även svår att tvätta av med min vanliga cleanser. Jag har rätt så oljig hy så mitt problem med denna mascara kanske inte blir aktuellt för någon annan. Trots att den inte är i högsta prisklassen och defintivt prisvärd med sina egenskaper så kommer jag inte att köpa den själv på grund av att jag inte vill behöva köpa till någon extra rengöring eller sminkbortagning i min rutin. Då fortsätter jag hellre använda en lite dyrare mascara som min cleanser klarar av 😃
Hella Thicc Volumizing Mascara Cuz I'm Black
Hella Thicc Volumizing Mascara Cuz I'm Black
Fortsätt utforska gemenskapen!