/ För drygt två veckor sedan fick jag äran att få prova på
Beauty Tester
Irena
Beauty Pro
23/04/23-16:51(redigerad den 23/04/23-16:55)
För drygt två veckor sedan fick jag äran att få prova på Boss nya tillskott i Alive serien, Alive Parfum. Detta är min första vara som jag fått ta emot som beauty tester och jag är så glad över att det blev en parfym då jag är en parfymnörd utan dess like. Känner nog ingen som inte arbetar med parfymer, men som har ett så stort intresse för dofter och doftnoter. Kan stoppa främlingar ute på stan och gissa mig till vilken parfym hen har på sig. Ser fram emot att få testa mer framöver och ska försöka ge en så ärlig recenssion som möjligt 😃 Det första jag tänkte på när jag sprayade denna parfym på handleden var ''Vintage''. Den förde mig tillbaka till barndomen och till dåtidens parfymer som enligt min mening höll mycket bättre än det som kommer ut på marknaden idag. Doften påminde mig lite om mamma. Hon brukade alltid ha starka blommiga och träiga parfymer. Mycket riktigt innehöll denna doftnoter av jasmin och vetvier. Dock kunde jag inte detektera någon läderdoft, vilket är synd eftersom jag tycker om dofter med läder i. Jag skulle beskriva doften som blommig, träig, och stark. Tycker dock inte att namnet Alive symboliserar denna helt och hållet. Det är en parfym som håller länge, just som namnet Parfum utlovar, men tyvärr kändes den lite kvävande och efter ett tag sträv, sur och påträngande, istället för levande. Summa summarum, jag är glad över att ha fått testa den, men inget jag kommer köpa själv.
Fortsätt utforska gemenskapen!