Till vänster, min nya kärlek. Konstigt att jag inte kände till denna tidigare då jag ständigt spanar efter nya dofter. Så fort jag provade den för någon vecka sedan inne på Kicks visste jag att det skulle bli min nästa parfym i samlingen.
För mig är parfymer mer än bara en doft. Det är minnen, glädje, sorg, längtan, kärlek. Jag kopplar alltid en doft till olika moment i livet. Till exempel kommer jag ihåg vilken doft jag hade första dagen på gymnasiet, första dejten, kyssen, utekvällen, bröllop, dop och även förlusten av närstående. Därför blir jag ofta väääldigt ledsen när en doft som jag fastnat vid slutar tillverkas (vilket tyvärr händer alltför ofta). Får hoppas att the only one kan fortsätta vara just det...en av mina the only ones 😀
Skönheten till höger är ständigt återkommande i hylan inför varje vår/sommar sedan 2018. Just i år var jag lite sen med att köpa den, men det är få dofter som gör mig så glad som just denna...in white. Den lyser upp mörka dagar. Sprayade därför några extra sprut just idag då molnen och regnet låg över himlen🤎
Finns det någon speciell parfym som just DU inte kan vara utan...eller som du älskat, men som utgått?
Dolce and Gabbana
The Only One Intense EdP 50 ml
Elie Saab
Le Parfum In White EdP 30 ml