Jag hade inte tänkt dela det här, men för mig är detta ett forum för beauty, men också så mycket mer. Jag kan inte göra några halvmesyrer, därför spiller mitt liv naturligt över även här.
Min älskade mamma dog i juli, plötsligt, helt oväntat. Det har vänt världen upp och ner. Den här sommaren skulle bli en lyckans sommar, friheten av att vara nyexaminerad och kunna njuta av att faktiskt ha fritid för första gången på tre år, hitta på saker, speciellt tillsammans med henne.
Så blev det inte.
Att bland annat behöva gå igenom sin mors saker, ta beslut om vad som ska behållas och vad som ska skänkas eller slängas är hemskt. Den obetydligaste av sminkborstar kan få det djupaste värdet. Den lilla turkosa borsten har hon haft sedan jag var liten, troligtvis gjord av naturligt hår och om jag minns rätt kommer den nog från en Clinique ask som innehöll rouge. Hennes favoritparfym kan nästan få mig att tro att hon är tillbaks, att hon bara varit bortrest en stund, men när doften klingar av förstår jag att mardrömmen fortfarande är verklig.
Om ni har föräldrar eller andra viktiga personer i era liv; krama dom, ta tiden, ring oftare, skäm bort dom så mycket ni kan, fråga dom där frågorna ni tänker på.
Jag vet inte vad jag vill ha sagt egentligen, mer än att jag saknar min mamma. Tack för att du läste. Ta hand om er där ute och varandra❤️