Att hitta balans i livet, särskilt i tuffa tider som när min katt nyligen gick bort, har blivit extra viktigt för mig. Sorgen efter förlusten har varit överväldigande, och det har känts som om en viktig del av mitt liv saknas. För att hjälpa mig att hantera detta har jag börjat unna mig små, vårdande stunder med produkter från Rituals, som ger mig en känsla av lugn och återhämtning.En av de viktigaste rutinerna jag har utvecklat är att skapa små oaser av ro i min vardag. Jag börjar ofta med att tända ett doftljus från Rituals. Deras milda, men ändå berikande dofter, som från serien The Ritual of Sakura, fyller rummet med en mjuk, lugnande atmosfär. Det hjälper mig att släppa tankarna och bara vara i nuet, något som kan kännas svårt mitt i sorgen.Jag har också börjat prioritera egentid för avkopplande bad eller duschar. Att använda Rituals duschskum, med dess silkeslena textur och avslappnande dofter, är som att ge mig själv en varm omfamning. Dessa stunder ger mig en paus från känslostormen och ger mig möjlighet att både reflektera och hitta inre lugn. Rituals produkter gör verkligen att varje dusch känns som en liten ritual i sig – något som känns lyxigt, men också nödvändigt när jag behöver ladda om.Efter duschen smörjer jag in mig med deras body cream, och den enkla handlingen av att vårda mig själv på detta sätt hjälper mig att hitta lite balans. Att ta hand om mig själv, även genom små gester som dessa, ger mig en känsla av kontroll och ro som jag annars kan sakna.Sorgen efter min katt kommer och går, och ibland känns det tyngre än andra dagar. Men genom att skapa dessa stunder av egenvård, där jag medvetet väljer att unna mig själv något som känns lyxigt och stärkande, hittar jag långsamt en väg tillbaka till mig själv. Rituals produkter hjälper mig att inte bara hantera de svåra känslorna, utan också att känna att jag förtjänar dessa stunder av vila och återhämtning, även mitt i sorgen.
Jag hade valt dessa produkter där alla följer samma doft, nämligen sakura 🌸 det är min absoluta favoritdoft i rituals sortiment. Jag tycker det är så kul att kunna förlänga upplevelsen även utanför hemmet med en bilparfym. Så ovanligt och roligt också! Älskar att det finns refill, plus för miljön! ♻️ dessutom är gåvoseten perfekta tycker jag för du får prova flera produkter till ett förmånligare pris. För att hitta balans i vardagen älskar jag att skapa rätt stämning med hjälp av doftljus och doftpinnar när jag ska meditera eller bara för en stunds avkoppling 🧘‍♀️ jag brukar också sätta mig framför sminkbordet och leka med olika sminkprodukter som en form av meditation. Pricken över i:t för varje look är en grym parfym. Denna från rituals är helt otrolig för priset och luktar som en hel blombukett 😍
Ingen kan hata på The Rituals Of Ayurveda eller The Rituals Of Sakura, men senaste favorit kollektionerna måste vara The Rituals Of Hammam och Rituals Of Mehr. Dessa två tar mig tillbaka till riktigt härliga tider som jag saknar så otroligt mycket, högtider och festliga firanden med släkten. Hårsalonger som doftade arganolja och annat gott🥰🥰. Varje gång jag saknar hemlandet och kusinerna extra mycket, så brukar jag använda någon av de två kollektionerna :) Att ta en paus under dagen är det absolut viktigaste för mig, det kan vara en 5 minuters paus eller någon timme. Bara koppla av från allt annat i livet. Är jag hemma så stretchar jag en stund och sen tänder lite doftljus och dricker te, men är man utomhus så kanske det inte är möjligt, men då brukar jag lägga ifrån mobilen och bara sätta mig någonstans för att koppla av.
Det här är mitt beauty kit med *några* av mina favoritprodukter… skrubben❤️ återvänder jag alltid till, den luktar så gott och är lagomt rivig på min keratosis pilaris. Karma-duschkrämen🩵 älskar jag att tvåla in mig med efter ett svettigt gympass. Jing💚är så lugnande och verkligen något jag rekommenderar att spruta i sovrummet innan man ska sova. Sakura🩷🤍 gör sig också väldigt bra som rumsdoft i form av doftpinnar Jag finner balans i vardagen genom att anpassa mina aktiviteter efter energinivå, det vill säga ställa in och ställa om beroende på hur jag mår. Om jag haft en ansträngande dag på jobbet vill jag gärna ta det lugnt hemma, kanske tända ett ljus och ta långdusch. Kommer jag hem från jobbet med mer energi så är jag gärna i skogen och laddar mina sociala batterier. Naturen är verkligen helande för mig! 🌳🍃🍄‍🟫
Min favorit mascara är: Lash idole mascara 01 black Lancome är ett märke jag skulle kalla lyx i vardagen för när jag vill känna mig lite extra fin och lite lyxigare är det dem produkterna jag räcker mig till, jag äger bara tre och det är dessa tre under mig. Parfymen som heter " La nuit Tresor " tycker jag är en otroligt trevlig kvällshäng parfym med toppnoter av litchi och hallon, sedan hjärtnoten är ros och basnoterna är vild vaniljorkidee, patchouil och papyrus. Spännande, sexig och väldigt elegant doft enligt mig själv. Får ofta mycket komplimanger när jag har den på mig. Sen är det deras mascara " Lash idole mascara " som jag tycker väldigt mycket om, det är en gummi borste som är lite böjd vilket passar mina ögon. Jag har lite mindre ögon så många borstar känns för stora och klumpiga för mina korta fransar, så denna är perfekt. Sen är alltid ett lippgloss ett måste i min väska och på mig vart jag än ska, deras " L'absolu gloss sheer lipgloss " i färgen " Beige muse " är en återkommande produkt jag ofta använder mig utav. Jag gillar hur den känns på läpparna och hur fint lyster det ger. Rekommenderar verkligen!
En bra hudvård är viktigt av följande skäl 🧖🏽‍♀️: Det hjälper din hud att hålla sig i gott skick 🧖🏽‍♀️: Du tappar hudceller under hela dagen, så det är viktigt att hålla din hud glödande och i gott skick. En effektiv rutin kan hjälpa till att förebygga akne, behandla rynkor och hjälpa din hud att se så bra ut som möjligt. Din hud kommer att se mer ungdomlig ut😍: När du åldras vänder din huds celler långsammare, får den att se mattare och mindre strålande ut. Att använda en hudvårdslinje av hög kvalitet kan hjälpa till att ta bort döda hudceller så att din kropp kommer att ersätta dem med nyare, mer ungdomliga celler. Förebyggande är lättare än korrigering 😍: Att förebygga hudproblem är lättare och billigare än att försöka fixa dem i framtiden. Ditt självförtroende kommer att få ett uppsving 😍: När din hud ser bättre ut kommer du att må bättre om dig själv och få mer självförtroende. Ett ämne i Lancôme renergie multi-lift day cream spf15 som jag tycker om är Glycerin, som är bra för huden då det fungerar som ett fuktbevarande medel, vilket är ett ämne som gör att huden kan behålla fukten. Det kan öka hudens återfuktning, lindra torrhet och fräscha upp hudens yta. Det är också ett mjukgörande medel vilket betyder att det kan mjuka upp huden😍😍
Jag föredrar en lystergivande bas för min makeup och jag använder Lancôme Teint Idole Ultra Wear Care & Glow Foundation 305N som passa min hudton bäst. Mitt beauty kit från Lancôme skulle inkludera följande produkter: - Teint Idole Ultra Wear Foundation - La Base Pro Perfecting Makeup Primer - Translucence Silky Loose Powder - Monsieur Big Waterproof Mascara - L'Absolu Rouge Cream Lipstick För att uppnå en långvarig makeuplook föreslår jag följande tips: - Applicera en primer för att förbereda huden och öka makeupens hållbarhet. - Jämnt applicera foundation med en borste eller svamp för en matt finish. - Fixera foundationen med löspuder för att minska glans och öka hållbarheten. - Använd en vattenfast mascara för att undvika smulor och fläckar. - Välj en återfuktande och långvarig läppstiftsformula för att bevara färgen och undvika att läpparna torkar ut under dagen.
• Jag älskar att ha en mer ✨lystergivande✨ bas. Särskilt nu under vinterhalvåret då jag har ganska torr hy som även är glåmig och matt. Så känner jag mig alltid mer fin och fräsch med en Glowig bas 💫 • Foundation-nyansen som ser ut att passa mig bäst är: N120 💛 Enligt mina egna erfarenheter och även vad jag fått höra av vänner så är bra och återfuktande hudvård det viktigaste verktyget för att sminket ska se bäst ut och sitta under hela dagen. Därmed har jag tagit med några hudvårds-favoriter från Lancôme i mitt Beauty Kit 🧴💄 Det innehåller superbra hudvårdsprodukter som fyller på huden med massa fukt 💦Jag tog såklart även med min absolut favorit mascara någonsin som också är från Lancôme!Några andra viktiga tips för en långvarig makeuplook är att använda rätt typ av foundation och eventuella Bronzer & Rouge som är passande för just DIN hudtyp. Och sist men absolut inte minst - Vi får inte glömma att avsluta med Setting Spray för att ge vår snygga sminkning ännu en fungerande produkt som gör att sminket sitter kvar länge utan att kvalitén blir sämre 😍
Hallå allihopa! Jag måste nog säga att lancome är min favorit av dessa! Jag är ganska nybörjare gällande smink och när jag var yngre snodde jag alltid smink från min mamma. Hon sminkar sig alltid så bra och doftar alltid så gott. Hennes all-time favourite mascara är just lancomes grandios mascara. Den är så himla bra och håller hela dagen! Blir aldrig besviken och märker att jag alltid går tillbaka till den mascaran då den ger mig de resultaten jag vill ha. Resten av produkterna jag hade med i mitt beauty-kit är en staple. Ett riktigt bra setting-spray är ju den sista finishen man behöver för att sminket ska hålla en hel kväll/dag. Sen valde jag en cleanser balm för att smidigt och enkelt kunna tvätta bort min mascara från lancome då den håller en hel kväll. En cleasning balm blir då perfekt! Sen var jag även tvungen att slänga in hårmasken från kiehls då hårvård är så viktigt! Har lockigt hår som lätt blir torrt och frissigt. Då fungerar denna toppenbra!