Att vara student innebär ofta att man får prioritera och hålla sig till en tight budget, vilket gör att det inte alltid känns som man har utrymme att unna sig något extra. Men de här produkterna har verkligen blivit små lyxiga stunder för mig – när jag väl unnar mig något, känns det som en investering i både mitt välmående och min hud. Det handlar inte bara om att ha bra produkter, utan om att skapa små ritualer som ger mig en paus i vardagen, en stund att ta hand om mig själv mitt i allt plugg och stress. Så även om det inte händer varje vecka, känns det extra speciellt när jag faktiskt får unna mig 🎁❤️
I mitt beautykit:
1. Crystal Retinol 3
Jag har under det senaste året börjat använda Crystal Retinol 3 och det har verkligen gjort underverk för min hud. Retinol är en fantastisk ingrediens för att minska fina linjer, förbättra hudtonen och ge en fräsch lyster. Jag älskar hur huden känns så mycket mer ungdomlig och återfuktad efter användning, och det känns som en viktig del i min kvällsrutin för att få en mer strålande och jämn hud.
2. Medik8 Night Restore Crème 💤
Denna nattkräm har snabbt blivit en favorit. Den ger intensiv återfuktning och näring under natten och hjälper huden att återhämta sig medan jag sover. Jag älskar hur min hud känns mjukare och mer återfuktad på morgonen, och den ger mig en fräsch känsla när jag vaknar. En perfekt avslutning på min kvällsrutin som jag kombinerar ihop med retinol ✨
3. GHD Chronos - Hair Straightener Black
Jag har nog haft min gamla plattång i minst 10 år, den har varit min trogna följeslagare men det känns som att det är dags att byta ut den då den börjat stänga av sig själv. Därför önskar jag mig GHD Chronos – jag har hört så otroligt bra om ghd! Den ska ge jämn värme, skydda håret och ge ett hållbart, glänsande resultat på ett snabbt och skonsamt sätt. Dessutom är den stilren, och förhoppningsvis kan jag använda denna nästa 10 år! ✨
4. Libre Intense ✨
Denna parfym är min absoluta favorit! Jag älskar den intensiva och sensuella doften av blommor blandat med varma och kryddiga undertoner. Den ger en självsäker känsla och är perfekt för både dag och kväll, vilket gör att jag alltid känner mig fräsch och sofistikerad.
Dessa produkter börjar somsagt tyvärr ta slut, och min plattång har börjat gå sönder efter många år av trogen användning. Det skulle därför vara den perfekta julklappen till mig själv att få både en påfyllning av mina favoritprodukter och den nya GHD-plattången. En investering i både mitt välmående och min hud och förhoppningsvis även en plattång som håller i många år framöver. Det skulle verkligen ge mig energi och glädje under de hektiska vintermånaderna. ❄️🎄 Jag står här idag, mot alla odds, efter ett år som jag aldrig trodde jag skulle överleva. Livet har prövat mig bortom gränserna för vad jag trodde var möjligt att uthärda. I mörkrets djupaste stunder försökte jag till och med ta mitt eget liv. Men trots allt detta, trots smärtan och förtvivlan, har jag kämpat mig igenom. Varje dag har varit en kamp, men jag har rest mig, om och om igen.
Att vinna denna tävling skulle betyda mer än bara en seger. Det skulle vara ett bevis på min motståndskraft, ett tecken på att livet kan vända, även när allt känns hopplöst. Det skulle ge mig styrka att fortsätta kämpa och påminna mig om att jag är starkare än jag tror.
Jag ber er inte om medlidande, utan om en chans att visa att även de mörkaste stunder kan leda till något ljust. Låt mig få vara ett exempel på att det alltid finns hopp, även när man tror att allt är förlorat. Januari. Mörkt. Kallt utanför täcket. Vill inte stiga upp. Vill inte jobba. MEN JUSTE! Jag vann tävlingen hos Kicks! En dusch, göra rent och smörja in ansiktet, elemis ger mig känslan av SPA. Jag börjar känna mig som mig själv igen. Äntligen en fungerande hårfön, GHD, som att bsra hos frisören!? Och WOW, håret strålar verkligen? Ingen friss, bara WOW. Pssh, pssh, mmmmm, mojave ghost, vilken doft. Vilken lyx. Kanske dagen blir rätt bra ändå? Jag känner mig redo. Tack Kicks för att ni hjälpt mig orka med vardagen ♡ I den hektiska och ofta överväldigande vardagen är det lätt att glömma bort sig själv. Vi rusar från en uppgift till en annan, och stressen kan lätt ta överhanden. Men det är avgörande att vi avsätter tid för oss själva, även om det bara är några minuter om dagen. Dessa stunder av egenvård, som att ta hand om vår hud, är mer än bara en rutin; de är en chans att stanna upp, andas och återfå en känsla av lugn.
När vi ägnar oss åt hudvård, skapar vi inte bara en fysisk förändring utan också en mental paus. Att applicera en fuktighetskräm eller en ansiktsmask blir en ritual där vi kan reflektera över vår dag, släppa stress och ge oss själva den kärlek och omtanke vi förtjänar. Dessa små stunder kan verka obetydliga, men de har en djupgående effekt på vårt välbefinnande. De hjälper oss att återfå fokus och energi, vilket i sin tur gör oss mer rustade att hantera livets utmaningar.
Så nästa gång du känner dig överväldigad, kom ihåg att avsätta tid för dig själv. Låt hudvården bli en stund av avkoppling och självreflektion. Det är i dessa ögonblick vi verkligen kan återknyta till oss själva och påminna oss om att vi är värda att ta hand om. ❤️ Ariana Grande parfym är verkligen något extra, med sina sensuella och blommiga dofter som verkligen stannar kvar hela dagen. Den ger en söt och sofistikerad känsla, perfekt för både vardag och fest. Det är en doft som känns både fräsch och elegant, vilket gör den till en av de bästa i sin kategori.
e.l.f. Concealer är en av de mest imponerande produkterna på marknaden. Den täcker effektivt utan att kännas tung, och formulan är så smidig att den smälter in i huden, vilket ger ett naturligt och fräscht resultat. Den är också prisvärd och håller länge, vilket gör den till ett måste i sminkrutinen.
NYX Blush ger verkligen en vacker, naturlig rodnad till ansiktet. Den är lätt att applicera och bygger upp färgen fint, så du kan skapa allt från en subtil till en mer intensiv look. Den ger en hälsosam lyster och ser otroligt naturlig ut, vilket gör att huden får en vacker, frisk glöd.
NYX Primer är också en fantastisk produkt för att hålla sminket på plats hela dagen. Den skapar en jämn bas, minskar porstorleken och gör att foundation och andra produkter fäster bättre och håller längre. Primeren gör att sminket ser fräscht ut hela dagen och är perfekt för att säkerställa att din look håller från morgon till kväll. Det är märkligt, det där med dofter. Hur en viss parfym kan få dig att känna att världen är större än den är, att den inte bara består av det vanliga: damm, gatljus, disken som borde diskas. Jag tänker ofta på min mormors kök – där luktade det av syren och kaffe, och kanske en uns av tvål, den som hon tvättade händerna med mellan allt hon gjorde. Dofter gör världen levande.Så när jag såg den här tävlingen tänkte jag: "Det här är min chans." Jag valde två parfymer – en för morgonen, en för kvällen. Sen valde jag en lip tint. Jag är inte den som bär mycket smink, men det är något med att ha lite färg på läpparna, som om man påminner sig själv om att man vaken. Och så en lätt foundation, inte för att täcka över, utan för att jämna ut, som att stryka handen över ett nytvättat bord.
Det vore fint att få ta hem en vinst. Om jag har tur, kan mitt vld beauty kit komma att bli min egen syren och kaffe, den doft som följer med mig och påminner de runt om mig om vem jag är. Min ”omöjliga” wishlist. Att jag gillar parfymer är ett understatement :) Dessa dofter beskriver min resa genom universitetslivet. Jag är snart färdig med första terminen av sista året och ojj vilken karusell det har varit. Majoriteten av tiden (90%) hatade jag det jag pluggar till, resterande tid var lite bitter-sweet. Jag kände mig alltid osäker på om jag valde rätt utbildning, och är det fortfarande. Om jag ens kommer jobba med detta är väldigt osäkert men jag får tänka på det när det närmar sig ännu mer. There is just something sweet about that ( anledningen till varför jag valde dessa parfymer men också för jag gillar söta/ gourmand -men inte riktigt gourmand-dofter, lite fräscha som Burberry goddess). Dessa hoppas jag blir present till mig själv för hur mycket jag har kämpat med att fortsätta med något jag inte tyckte om på ett bra tag. 🫶🏼🫶🏼
Dama bianca- Vill man dofta som en ängel så är denna parfym rätt för dig.
Italica- en otrolig gourmand doft men mandlar, mjölk, saffran, vanilj mm. Perfekt för vintern och för en nystart på året.
Burberry goddess- inte lika gourmand men fortfarande söt och har ingefära not, som på mig ger en fräsch doft, också perfekt för detta väder, som ett ljus i mörkret.
Prada paradoxe- en klassisk blommig- amber doft som är så otrolig. Vill man känna sig självsäker trots osäkerhet/ dåligt förtroende, så är denna parfym perfekt! Min systers absoluta favorit parfym, och förhoppningsvis hennes julklapp! 1. BYREDO
Unisex parfym är årets julklapp, jag är besatt av denna parfym Eyes Closed EdP 100 ml älskaaaaaaaaaaaaaaar.
2. Bioeffect EGF Power Serum 15 ml
EGF Power Serum är ett intensivt åldersbekämpande serum. Serumets kraftfulla anti-aging formula innehåller bara 12 ingredienser. Hudens densitet och kollagenproduktion ökar, hudbarriären stärks och hudtexturen blir jämnare medan fina linjer och rynkor minimeras. Anti-aging serum med intensiv effekt, motverkar rynkor, uttorkning och hyperpigmenteringar, stödjer och stärker hudbarriären.
3. Sisley Exfoliating Enzyme Mask 40 g
Exfolierande enzymmask är en mild och exfolierande exfoliering som ger en förnyad glöd och utstrålning. Maken har,100% naturliga enzymerna från papain. Av att använda Enzyme Mask Huden jämnas ut, blir mjuk och silkeslen.
4. Sisley Sisleÿa L'Integral Anti Age Duo Gift Set
Sisleÿa L'Intégral Anti-Âge Extra-Riche kämpar mot de synliga åldrande tecken. innehåller aktiva ingredienser och omstrukturering aktiva ingredienser (Ursolic syra, vitaminer, mineraler, aminosyror, soja. Som Resultat är spektakulära på rynkor, fasthet, radiance, densitet och släckning att bevara hudens ungdomlig.Jag brukar alltid tänka på andra än på mig själv. Efter 20 år giftermål är jag själv nu med två barn, som kämpar med livet på alla sätt. Min dotters sjukdom. Hoppas jag vinner