Jag har valt en favorit och tre produkter jag under en längre tid har velat testa. 1. Insta-Tan Bronzing Powder i färgen "Staycation", den har en underbar formula som alltid blir jämn och fin på huden OCH det är en perfekt färg för mig som året om är ganska blek. Den är inte för varm och inte för mörk. Jag upptäckte denna produkt 2020 och har sedan dess inte velat byta ut den. 2. Silky-Soft Blush i färgen "Date Night", eftersom formulan är så perfekt i bronzern jag nämnt ovan kan jag tänka mig att även denna är det. Jag älskar smutsrosa färger på blush och det är det som passar min hudton allra bäst. 3. Lip Treatment "Vanilla", är välbehövligt för mig som året om har torra läppar, jag lever på Decubal och Aquaphor men skulle vara kul att få testa något i doft med vanilj. Jag använder dagligen två parfymer där ena doftar ren vanilj och jag är säker på att denna skulle passa mig i smak. 4. RetinolRenew Eye Cream, jag har alltid haft en osäkerhet kring mina underögon då jag under varje utlandsresa har varit på har bränt mina påsar under ögonen, det har blivit så av att bada i saltvatten och torka ögonen hela tiden eftersom man drar av sin SPF. Därför skulle denna vara så kul att testa. Tack.
Jag har valt ut 4 produkter på min önskelista✨ Dessa två för att uppdatera min sminkrutin: 1. BeautyAct Soft Glow Cream Bronzer i färgen "Golden Hour" 2. BeautyAct Ultratint Lip Balm "Cherry Blush" Och dessa två för att uppdatera min hudvårdsrutin: 1. BeautyAct Exfoliating Treatment Pads 2. BeautyAct 2% RetinolPower Refining Serum 30 ml Jag använder i nuläget i princip bara puder produkter, jag står fast vid ett säkert kort då jag vet att det funkar! Samtidigt vore det kul att gå utanför min komfortzon och prova en ny rutin med kräm Bronzer. Ett läppbalsam från BeautyAct i färgen "Cherry Blush" är fint till jul med sin röda färg, men också återfuktande under en kall svensk vinter❤ Att exfoliera huden är viktigt oavsett årstid men min hy är extra yttorr på vintern och det skulle därför vara bra med exfolierande pads som gör huden mjukare och DESSUTOM lindrar rodnad!❄ Ett retinolserum som ger näring och mjukgör blir ett bra komplement! Ett serum som återfuktar och samtidigt motverkar ålderstecken och pigmenteringar. Toppenbra!
"To Die For" - beauty Kit – från naturligt glow till maxad festlook Ett beautykit som ger en flawless bas, som levererar allt från subtil vardagsfräschör till en sculptad kvällslook. Hydra Silk Foundation - N03 Beskrivs vara en återfuktande, silkigt lätt foundation med byggbar täckning från lätt till medium. Den mjukt glowiga finishen och fuktboostande glycerinet ger huden ett fräscht, hälsosamt lyster – den perfekta starting point för både vardag och fest. Skin Hero Blur Powder - Translucent Det ultimata silkeslena pudret som smälter in i huden och ger en naturligt matt finish. Perfekt för att jämna ut ojämnheter, sudda porer och fixa basen så att den håller – oavsett om du satsar på en diskret no-make-up-look eller en hållbar kvällsbas. Iconic Contour Kit - Light/medium En komplett palett med fyra pigmenterade, kompakta puder för att ljusa upp, forma och definiera. Allt du behöver finns i en enda palett. Iconic Blush Kit Fyra pigmentrika rouger i både matta och skimrande nyanser som låter dig skräddarsy looken. Addera en lätt hint av färg för en fräsch daglook eller svep på en mer glowy, dramatisk rouge för en vibrant festkänsla. För mig är alltid ett beautykit ett komplett bas-kit som ger mig möjlighet till naturligt glow till vardags. Ett glow som är subtilt men med möjligheter att öka/minska utifrån mina preferenser. Men även att samma kit kan ge en lystrande och hållbar bas till fest.
Jag är verkligen inte en person som önskar mig saker till jul. Jag är så tacksam för allt jag får, och jag är också den som släpper en tår för exakt vad som helst 😭✨ Men om jag var tvungen att skriva en önskelista… då hade jag velat testa produkter jag spanat på länge, velat unna mig, men inte riktigt haft råd med. Så jag skapade mitt egna lilla beauty kit med allt jag drömt om att prova: ✨ Hudvård – Alltid velat testa Kiehl’s, känns som ett måste någon gång i livet ✨ Hårvård – Perfekt för mitt låååååånga, tunga och ibland lite livlösa hår ✨ Blush trio – Jag älskar blush, och den här från NARS hade jag lätt lagt på önskelistan ✨ Parfym – So Scandal från Jean Paul Gaultier… en gammal favorit jag saknat 1. Det här hade verkligen varit drömkitet för mig. Lite lyx, lite glow och produkter jag gått och tänkt på så länge. 💖🎁
Jag måste bara dela med mig av min kärlek till dessa fyra skönhetsfavoriter! 😍✨ Var och en av dem har verkligen lyft min skönhetsrutin, och jag kan ärligt säga att de är värda varenda krona. Först ut är parfymen! Jag har letat efter den perfekta doften länge, och den här är verkligen fullträff. Den är sofistikerad, långvarig och får mig alltid att känna mig självsäker. Sedan har vi hårprodukten, som har blivit en oumbärlig del av min hårvårdsrutin. Den ger mitt hår volym, glans och gör det så lätt att styla.  Läpprodukten är också en stor favorit – den ger precis rätt mängd färg och återfuktar läpparna perfekt. Och sist men inte minst, rougen! Jag älskar hur den ger mina kinder en naturlig, frisk lyster. Jag är så glad att jag investerade i dessa produkter!✨♥️
Mitt första kit, och jag har inte fått snurr på hur man hittar fler produkter att lägga till. Svår sökt som ny :D Jag skulle vilja lägga till vitamin c serum och ansiktskräm i rutinen för att få mer fräsch känsla efter tvätt. Jag har länge varit förälskad i Skintreat serien med ansiktstvätt, peeling scrub och mjukgörande krämen efteråt. Den finns inte längre och jag har lagt ner timmar och pengar i att hitta något som jag känner mig nöjd med. Clinic care ansiktstvätten är det närmaste jag kommit, om även man känner sig bra torr direkt efteråt och MÅSTE ha en kräm eller toner snabbt efteråt! Känslan av den renheten och hur fräscht det blir är magiskt. För mig är känslan av att känna sig ordentligt ren och en fräsch känsla efteråt - viktig. Det räcker med en liten liten plutt produkt, så den håller länge. Jag skulle rekommendera andra att våga prova!
Om sommaren hade en doft, så skulle det vara Cheirosa 62. Jag är HELT beroende. Jag får komplimanger varje gång jag har den på mig. Den är varm, söt och sensuell, tänk vanilj, pistage och salt karamell. Men det stannar inte där. Jag layerar alltid med deras ikoniska Bum Bum Cream, inte bara för doften, utan också för hur den gör huden mjuk, jämn och glowig. Och hörni, missa inte deras SPF 50 Radiance Spray. SÅ skön att spraya över kroppen när man är ute i solen. Den skyddar, återfuktar och ger den där glansiga finishen utan att kännas oljig. Alltså ja tack till solskydd som både funkar och får en att se ut som en glowy beach goddess. Min sommardoft, min sommarkräm och mitt solskydd – all in one brand. Har ni testat något från Sol de Janeiro än? #KICKSBeautyTalks #SolDeJaneiro #Cheirosa62 #BumBumGlow #SPFRadiance #SummerEssentials
Mitt Beauty Kit – Kvällsrutin med Rituals 1. Rengöring. The Ritual of Namaste Velvety Smooth Cleansing Foam - Mjuk rengöringsmousse som effektivt tar bort smink och orenheter utan att torka ut huden. 2. Toner. The Ritual of Namaste Clarifying Toner - Återfuktande och uppfriskande toner som förbereder huden för nästa steg. 3. Serum. The Ritual of Namaste Hydrating Serum - Lätt men intensivt fuktgivande, perfekt för att boosta huden innan nattkräm. 4. Ögonkräm. The Ritual of Namaste Anti-Ageing Eye Concentrate -Minskar puffighet och fina linjer – perfekt för trötta ögon. 5. Nattkräm:. The Ritual of Namaste Restoring Night Cream -En rik, återuppbyggande kräm som hjälper huden att återhämta sig under natten. 6. Extra self-care. The Ritual of Jing Sleep Pillow & Body Mist -En avslappnande mist med lavendel och tränoter – sprayas på kudden för en lugn sömn. Jag är mest nyfiken på BABORs Ampuller – de känns som små superhjältar för huden. Särskilt “Perfect skin collection” eller “Active Night” som verkar perfekta för att vakna upp med fräsch hud.
“Jag har skapat min morgonrutin med steg 1–5 med Doctor Babor-produkter, och jag är mest nyfiken på att prova Serum Hydro Filler för att se dess fyllande effekt.” ☀️ Beauty Kit – Morgonrutin 1. Lugnande rengöringskräm Doctor Babor lugnande rengöringskräm 150 ml Tar bort smuts och rester av nattkräm utan att torka ut huden. 2. Balanserande ört-toner Doctor Babor balanserande ört‑toner 200 ml Återställer hudens pH och förbereder för serum. 3. Hydro Filler‑serum Doctor Babor Hydro Filler Serum 30 ml Ger djupgående återfuktning och fylligare hy från första användningen. 4. Ögongel Doctor Babor ögongel 15 ml Fräschar upp och minskar svullnad samt mörka ringar. 5. Dagkräm Doctor Babor Cleanformance Phyto CBD dagkräm 50 ml Närande och lugnande, stärker hudbarriären mot yttre påfrestningar.
Dessa är 3 av mina absoluta favoritprodukter som jag MÅSTE rekommendera till er alla. Alla 3 kommer från Idun Minerals!❤️‍🔥 Nummer1️⃣är Idun minerals Ready Set Fix Setting Spray. Denna är magisk och förtjänar all hype den får på sociala medier just nu! Den är bättre än någon annan jag testat och ger ett sådant fint glow✨ Nummer2️⃣är Iduns Vatn Waterproof 38°C mascara! Asså denna är guld värd🌟Dock lägger jag den bara i längderna och topparna, ej vid rötterna, för då lägger sig tyvärr mina fransar ner. Men dom håller sig böjda hela dagen om jag undviker rötterna! Men det gör tyvärr mina fransar med alla mascaror… Grym mascara som är vattenfast upp till 38 grader vilket innebär att den är lätt att ta bort med varmt vatten💦 Nummer3️⃣är deras Clear Browgel! Denna får mina bryn att sitta som berget. Det känns absolut inte hårt eller fastklistrat. Dom känns mjuka när man rör dom när gelén torkat, men dom sitter ändå på plats? Mina bryn är envisa och vill gärna spreta ut sig, men inte med denna! Kommer alltid köpa om den när den tar slut🤩 Där har ni 3 av mina bästa sminkprodukter! Önskar er alla en fortsatt fin dag🌟