Självförtroende är för mig en resa som börjar i tanken och tar form i handling. När jag känner mig tveksam inför en uppgift eller situation, är det viktigt för mig att säga "ja" till möjligheten. Det kan kännas utmanande, men jag vet att det är där tillväxten och utvecklingen sker. Genom att omvandla mina tankar till konkreta åtgärder, öppnar jag dörren till nya möjligheter och lär mig att tro på min förmåga att hantera olika situationer. Varje framsteg, varje framgång, är som bränsle för mitt självförtroende. Känslan av att ha tagit steget och lyckats fyller mig med stolthet och bekräftar min tro på mig själv. En annan viktig faktor för mig är doften. En kraftfull parfym som signalerar styrka och självförtroende blir en förlängning av min personlighet och en påminnelse om min inre styrka. När jag känner doften av den på mig, påminns jag om min förmåga att ta kontroll och klara av utmaningar. Si är ett parfym ger mig en stark självförtroende.
Narciso Rodriguez "All of me" Kommer att med rosor få mig att känna mig vacker, femenin och ge mig energ! Doften av ros, magnolia, sandrlträ och mysk är doftnoter jag älskar de kan ge mig ett välbefinnande varje dag.🌹 Tom Ford "Cafe Rose" Kommer vara mitt osynliga plagg när jag går ut eller dejtar min man. Klädd i doft av rosor, kaffe, kryddor och patchouli så kommer jag känna mig snygg🌹 Jean Paul Gaultier "Classique" En doft som kommer få ett av parfymens ursprungliga syfte för mig, ett terapeutiskt! Parfymen jag älskade att bära när min kreativitet flödade konstant och dansade hur som helst jag ville i timmar💃 Att använda den här doften kommer ge och öka tillgången till glädje, fantasi och energi. Alla tre har doft av Ros🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Jag har alltid trott på att dofter har förmågan att berätta en unik historia, och dessa parfymer är mina personliga favoriter. 'Jimmy Choo I Want Choo' är en doft som fångar min själ med sin sensuella och feminina aura. Det är som en äkta förtrollning av elegans och självförtroende. Versace Crystal Noir' är min go-to parfym när jag vill känna mig mystisk och oemotståndlig. Dess djärva och sensuella noter har en förmåga att sätta stämningen för speciella ögonblick i mitt liv. Paco Rabanne Olympéa' är en doft som påminner mig om min egen styrka och framgång. Den är som en triumferande hymn till kvinnlig makt och självständighet. Sist men inte minst, Jean Paul Gaultier La Belle Le Parfum' är min absoluta favorit när jag vill utstråla en förförisk charm. Dess blommiga och orientaliska komposition har en förmåga att svepa in mig i en atmosfär av passion och sensualitet. Dessa parfymer är mer än bara dofter för mig; de är en del av min personlighet och hjälper mig att uttrycka mig själv på olika sätt.
Jag älskar den tropiska doften som man ofta förknippar till sol, bad och kokos. Jag älskar att lukta sommar och med sol de janeiros mists kommer man långt för att uppnå den lukten jag beskriver ovan. Sedan för att få till det där lilla extra beroende på om det är dag eller kväll så ska man även spruta på Armani parfymen på dagen (funkar också kvällstid) och Mugler på kvällen. Då kommer alla som passerar er att vända sig om och fråga vad ni har för gudomlig doft! Det hände mig hela sommaren och jag kunde bara instämma att det doftade otroligt ☀️🌴 Med det vill jag säga att jag som är en sommar människa som har svårt att släppa sommaren använder dessa dofter även till hösten. Om man endast vill ha något tyngre och lite höstigare så räcker det endast med Muglers Alien.
En doftgarderob för mig är lika givet som en garderob för kläder Där allt från några fräscha dofter, några blommiga, några kryddiga eller kanske några vaniljgourmander? På hösten plockar jag ofta fram just vaniljgourmanderna och de kryddiga, myskiga dofterna! Här är fyra favoriter som jag ofta plockar fram till hösten! YSL- Black Opium Le Parfum Doftar inte lika mycket kaffe som originalet, utan denna har en mer söt, sockrig vanilj i sig som gör att doften blir väldigt mjuk och härlig!  Van cleef & Arpels- Orchidee VanilleEn Magisk doft som har kombinationen av en mjuk härlig vanilj tillsammans med, vit mysk, choklad och blommor. En pudrigt, söt och härlig höstdoft! Narciso Rodriguez- Musc Noir RoseWow! Magisk är denna! En fruktig, myskig söt vaniljdoft med plommon, bergamott, tuberros, mysk och vanilj! Hur trevligt? Givenchy- L’Interdit EdP Rouge Varmt kryddig, vita blommor, och tuberros! Behöver jag säga något mer? Ja!! Även sandelträ! Hur nice??? Denna är magisk! TESTA!!!
Några av mina favoriter just nu och inför hösten! ♥️ Prada Paradoxe - Päron, vita blommor, vaniljEn lika mysig som sensuell doft, perfekt för dejten eller bara en höstdag hemma i soffan med valfri varm dryck i ditt sällskap! L' interdit rouge - Ingefära, Tuberos, Sandelträ En djärv, varm doft som får blickarna att vändas efter dig och folk att vilja borra näsan i dig! Unik och magisk. Håll fram din mystiska och lekfulla sida med denna doft. Daisy eau so Intense - Jordgubb, honung, mysk Om ovan nämnda dofter är ämnade för kvällen så är detta en oklanderlig dag-doft! Söt, varm och fruktig men ändå fräsch, och en vattenmelons-liknande doft. För dig som ser potential i originalet Daisy men liksom vill ha MER! GUCCI Floria Gorgeus gardenia EdP - Päronblom, Gardenia, Farinsocker Något av en signaturdoft för mig som passar året runt! Den är blommig, fruktig, söt och kvinnlig, men inte tonårsaktig! Passar dag som kväll.
Fräscha, blommiga och feminina dofter är verkligen min grej! Jo Malone Wild Bluebell får mig att vakna till en mörk tidig morgon, samt får mig att känna mig lite extra fräsch efter en härlig dusch. Funkar även bra som bas till mina andra parfymer eftersom det är en väldigt lätt doft. Både Guerlain Aqua Allegoria Flora Cherysia och Gucci Flora är perfekta dagsdofter för mig, men tycker personligen också de passar lite när som helst. Gillar att växla mellan dessa efter humör, vilket gör att jag inte heller blir näsblind! Lätta, lite söta, blommiga dofter. Flora är en edP och håller på mig en hel fullspäckad dag, medan Flora Cherysia är en edT som jag upplever något fruktigare. Sist men inte minst har vi Jo Malone Peony & Blush Suede, som får bli min perfekta kvällsdoft. Kvinnligt varm och blommig med lite djup i sig. Ger mig självförtroende. Beroendeframkallande!
Oftast när jag söker parfym så söker jag väldigt feminina söta parfymer som har en långvarig doft. Att bära en parfym som har en stark och långvarig doft är det jag mest älskar hos en parfym, att inte bara folk ska känna doften på dig när du går förbi men också att du ständigt under hela dagen känner doften själv och dessa parfymer uppfyller de verkligen, good girl ger en stark fräsch feminin doft som gör dig powerful samma med Musc noir rosé den ger en väldigt stark men också bestämd form. Det är en parfym som verkligen visar din självsäkerhet. Dona bron in Roma by Valentino är en väldigt söt fruktig fräsch och uppfriskande lukt som är väldigt välkomnande och trevlig. Mon Paris har en fräsch doft med en kryddning av djuphet som visar den elegans kvinna har, en doft som framhäver den eleganta person du är med dens mystiska djuphet. Precis som jag beskrivet så har varenda parfym en sorts personlighet att framhäva när du har på dig den och därför är dessa fyra mina favoriter.
Här är mitt parfymkit till tävlingen! 🫶🏼 De två första parfymerna listade är enligt mig vardagsparfymer. Bägge luktar otroligt fräscht, nytvättat och nyduschat, passar alla årstider. 🧼 Cleans parfym är en riktig klassiker till en ”rimligare” peng, och för den som vill lyxa till det är Byredos Blanche ett toppenval. Jag brukar dela upp mina egna dofter i kvälls- och dagsparfymer, de ovan nämnda tillhör förstås dagsparfymerna. När det kommer till kvällsparfymer uppskattar jag tyngre dofter som hade passat om man skulle gå ut eller på en dejt en sen höstkväll! Den första listade här är även den en klassiker, Carolina Herreras Good Girl, den ultimata dejtparfymen! 👠 Den sista listade kan kännas otippad i och med att det är en ”killparfym”, men jag skulle vilja tipsa alla tjejer om att testa den på sin egna hud (viktigt att det är intensely). Den är väldigt unisex och luktar oootroligt på kvinnor (kanske till och med bättre än på män)!😮‍💨❣️ Det hade varit kul att få vinna då jag aldrig tidigare fått möjligheten att testa en Narciso Rodriguez parfym!
Den ultimata doftgarderoben inför hösten! Se nedan varför just dessa bör införskaffas! Burburry Goddess EdP - en fantastisk doft av vanilj och lavender. PERFEKT för de av oss som inte är så förtjust i söta dofter men ändå vill ha något som känns lite "varmare" till hösten! Den har redan börjat bli min go-to! Maison Margiela Replica By the Fireplace EdT - den här doftar verkligen som en kall, mysig, mörk natt vid brasan. Perfekt att använda ihop med andra doftfavoriter för att skapa den där höstkänslan! Narciso Rodriguez For Her Pure Musc EdP - hon är sofistikerad och sexig, samtidigt som hon är frisk. En stor favorit som fungerar året om! Giorgio Armani Sí Intense EdP - Sì parfymerna är riktiga klassiker men Intense är helt klart en go-to under höst- och vinterhalvåret. Den här är helt perfekt att lagra med Replica parfymen! Honorable mentions: Hugo Boss Alive EdP
Hösten är min favoritårstid! Nu kan det vara extra roligt att experimentera med nya dofter vid olika tillfällen. ✨Jazz Club✨ är en perfekt rökig och fyllig doft när du sitter på din älsklingsrestaurang eller café samtidigt som regnet faller utanför fönstret och lönnlöven står i brand. ✨Libre✨ är en lite tyngre parfym som passar när du ska ut och klubba, värmen från din kropp kommer frigöra doftnoterna och den är en riktig crowd pleaser. Även✨I want choo forever✨ är en riktigt trevlig (om än lite mer blygsam) doft som passar både utelivet men också för en hemmakväll med tända ljus 🕯️ 🍒 ✨Narciso-parfymen✨ skulle jag säga är den bästa vardagsparfymen som bjuder in till komplimanger i skola/arbete, men som är lika passande för vad du än tar dig an i höst 🍂🍁.
"Med en gnistrande ambition och ögonen på priset, hoppar jag in i tävlingen med fullt självförtroende och entusiasm. Jag ser fram emot att vinna denna fantastiska uppsättning med BOSS produkter som inte bara kommer att höja min stil utan också ge mig en lyxig och upplyftande upplevelse. **Alive Eau de Parfum 50 ml:** När jag sprider Alive-doften på min hud, kommer jag att omfamnas av livets vitalitet och energi. De första fruktiga noterna av äpple och svartvinbär kommer att väcka mina sinnen, följt av en blommig dans av jasmin och ros. Denna doft kommer att bära mig genom dagen med självsäkerhet och stil. **Alive Bodylotion 75 ml:** Varje morgon kommer jag att smörja in min hud med Alive bodylotion, vilket inte bara kommer att återfukta och vårda min hud utan också hålla doften av Alive vid liv hela dagen. Med varje applicering kommer jag att känna mig omhuldad och redo att möta världen med en strålande glans. **BOSS Vattenflaska:** Denna vattenflaska blir min pålitliga följeslagare när jag erövrar mina dagliga mål. Med BOSS-logotypen som pryder flaskan, kommer jag att hålla både min kropp och stil hydrerad. Dess återanvändbara och miljövänliga design speglar min medvetenhet om både mode och hållbarhet. Med dessa produkter i min ägo kommer jag att gå in i tävlingen med en osviklig anda av självsäkerhet. Jag tror på min förmåga att vinna och ser fram emot att njuta av de lyxiga och förföriska tonerna av BOSS Alive med varje andetag jag tar."
Experience the perfect blend of delicate innocence and captivating feminine allure with Perfume Alive by Hugo Boss. Enhance your daytime radiance by applying this fragrance to your hair and wrists, allowing its enchanting aroma to gracefully trail as you move. For a harmonious touch, embrace a soft, baby pink blush paired with Dior’s weightless foundation. This duo, so gentle it’s imperceptible on your skin, harmonizes flawlessly with various hair colors, ensuring a seamless match. As the evening unfolds, transition to the evocative allure of Hugo Boss Magnetic perfume, an alluring and mysterious scent designed to create an atmosphere of flirtatious intimacy. Apply it to your neck for maximum impact, and allow its seductive aura to envelop you, weaving an illusion of closeness that tantalizingly lingers even from a short distance.
Första gången jag kom i kontakt med Hugo boss Alive var jag in i en kicks butik för att införskaffa en annan parfym som jag fastnat för, Alive parfymen stod då framme som en nyhet. Jag valde att dofta på den och 5 minuter senare kommer jag ut ur butiken med Hugo Boss Alive istället för den parfym som jag kom dit för. Sedan dess har jag köpt ny så fort den börjar nå slutet. Min absoluta favorit parfym som kommer hänga med mig i många år till. Doften som både har en värme och fräschör på samma gång med inslag av träighet gör den oemotståndlig. Får alltid komplimanger när jag bär den både av mina nära men också av främlingar. Det är väl inte så svårt att gissa vilken vinst jag skulle önska, men skriver det om det skulle var otydligt. Nr 1!! Hugo Boss The Scent pure accord använder min kille och jag kan inte få nog av att dofta på honom när han bär den.
När det kommer till Hugo Boss parfymer har jag aldrig haft någon damdoft som tilltalat mig, men herrsidan däremot, där kan vi snacka goda dofter. Mina favoriter är klassikern bottled edt och nyare tillskottet the scent absolute edp. Boss Bottled edt var faktiskt den första doften jag köpte till min man för exakt 10 år sedan. På den tiden var jag en student med lite sämre ekonomi och kommer ihåg att jag hittade Boss Bottled edt med tillhörande deo till ett bra pris på nätet. Jag älskade doften av krispigt äpple, kanel och vanilj inlindat i en mysig tröja eller några sprut på mannens halsduk. Senaste parfymen jag köpte till honom var Boss the scent absolute edp som också blev en given favorit. Om jag vann tävligen skulle jag välja vinst 2. Min man fyller 40 i oktober och i år firaade vi 10 år som gifta. Därför hade det varit kul att ge honom en present som påminner om vår första tid ihop 🤍
* mashbox Cali Contour & Highlighter Face Palette Ett highlight och contour kit med 6 pigmenterade nyanser som är lätta att blanda. Innehåller både highlighter, bronzer och blusher                                                                                                                            * Estée Lauder Revitalizing Supreme+ Night Creme kräm passar extra bra att använda under natten. Den gör att huden känns fastare och minskar synliga linjer när du sover.  * Origins GinZing Glow-Boosting Gel En exklusiv 2-i-1-fuktcreme som ger en fin och strålande lyster, och vårdar huden för en omedelbar sommarkänsla.
Sommaren är här och jag tänkte dela med mig av några favoriter till kroppen och ansiktet under denna årstid!🌻🍉 TILL KROPPEN- En härlig kroppsskrubb med AHA- och BHA-syra som exfolierar kroppen och lämnar den supermjuk med en underbar doft av deras Cheriosa 40! Bom dia body cream har snabbt blivit en ny favorit, dels för doften, men också för den milda exfoliering av AHA-syra och den uppljusande effekten av Vitamin C! TILL ANSIKTET- Ett serum med 75% hyaluronsyra-komplex som återfuktar så otroligt mycket! Saknar du fukt i huden är denna ett enormt bra tips då du känner efter redan en användning att din hud är återfuktad. Tillsammans med krämen i samma serie får du en fuktboost som skapar magi! Om du inte känt på dessa produkter så ta dig in till närmaste kicksbutik och känn på dem, särskilt krämen! Du kommer vilja köpa direkt!! 😍
Jag ska iväg på resa till medelhavet nu i sommar och i den stekande hettan är det viktigare än någonsin att ta hand om sin hud. Med en body scrub som gör kroppen len och exfolierar blir man snyggare och mer självsäker. Solskydd är såklart ett måste, för att minska risken för att få hudcancer, eller rynkor och fina linjer i förtid. Tack vare återfuktande body oil och body lotion kan huden återhämta sig från solen och scrubben på bästa sätt. Om detta beauty kit hade funnits på marknaden hade jag garanterat köpt det, samt rekommenderat det till alla mina tjejkompisar som också ska ut och resa i sommar! För en finare, fräschare fantastisk sommar - gör detta beauty kit till verklighet! Anledningen att just jag ska vinna är för att jag är student och det är svårt att finansiera mitt intresse inom hudvård och skönhet. Att få ta del av och testa ännu mer av Rituals sortiment hade varit otroligt kul och lärorikt. ❤️❤️
;-)Inte för stora slipande partiklar gör ett strålande jobb! De superexfolierar död hud, exfolierar, fräschar upp och jämnar ut huden och lämnar den mycket väl återfuktad, utan känslan av att huden stramar eller ett märkbart klibbigt lager på huden. Efter peeling är det inte nödvändigt att applicera en fuktgivande lotion. THE RITUAL OF KARMA Foaming Shower Gel - har en flytande, men tjock konsistens, som omedelbart efter att ha kommit ut ur förpackningen förändras till ett,älskvärd, krämigt skum, med vilket badet är ett rent nöje. Omsluter kroppen charmerande, rengör huden väl, torkar absolut inte, Lämnar inte en känsla av stramhet på huden;-). KARMA RITUAL Handtvätt. Vi tar emot tvålen i en enkel men elegant, ljusgrön förpackning. Den genomskinliga tjocka vätskan är lätt att få ut ur förpackningen med pumpapplikatorn som fungerar felfritt. Produkten gör sitt jobb bra, den rengör och vårdar dina händer på samma gång. Den klarar också bra av större smuts.
Hej hörni!!! Tänkte passa på att rekommendera er här på kvällskvisten mina nya favorit mascaror jag upptäckt på sistone. 1. BareMinerals Lash Domination ! Den är OTROLIG! Har den endast i travel size men ska definitivt köpa den i original storlek sen. TIPSSSS! 2. Loreal Paris Lash Paradise Waterproof, passar perfekt nu när det fortfarande är fuktigt i luften. LÄNGDEN MED DENNA MASCARA ÄR ALLT!!!  Värt varenda krona kan jag lova! Vad är era favorit mascaror? En unpopular opinion jag har är att telescopic mascara är kass :( mina fransar har aldrig varit klumpigare eller gått neråt så mycket som när jag testat den. Skriv gärna vad för mascaror som ni gillar och rekommenderar! 💗 Ps hittade inte den mascaran i produkt-tagen eller den vattenfasta versionen. Ha en fin kväll hörni!