En bra hudvård är viktigt av följande skäl 🧖🏽‍♀️: Det hjälper din hud att hålla sig i gott skick 🧖🏽‍♀️: Du tappar hudceller under hela dagen, så det är viktigt att hålla din hud glödande och i gott skick. En effektiv rutin kan hjälpa till att förebygga akne, behandla rynkor och hjälpa din hud att se så bra ut som möjligt. Din hud kommer att se mer ungdomlig ut😍: När du åldras vänder din huds celler långsammare, får den att se mattare och mindre strålande ut. Att använda en hudvårdslinje av hög kvalitet kan hjälpa till att ta bort döda hudceller så att din kropp kommer att ersätta dem med nyare, mer ungdomliga celler. Förebyggande är lättare än korrigering 😍: Att förebygga hudproblem är lättare och billigare än att försöka fixa dem i framtiden. Ditt självförtroende kommer att få ett uppsving 😍: När din hud ser bättre ut kommer du att må bättre om dig själv och få mer självförtroende. Ett ämne i Lancôme renergie multi-lift day cream spf15 som jag tycker om är Glycerin, som är bra för huden då det fungerar som ett fuktbevarande medel, vilket är ett ämne som gör att huden kan behålla fukten. Det kan öka hudens återfuktning, lindra torrhet och fräscha upp hudens yta. Det är också ett mjukgörande medel vilket betyder att det kan mjuka upp huden😍😍
Jag föredrar en lystergivande bas för min makeup och jag använder Lancôme Teint Idole Ultra Wear Care & Glow Foundation 305N som passa min hudton bäst. Mitt beauty kit från Lancôme skulle inkludera följande produkter: - Teint Idole Ultra Wear Foundation - La Base Pro Perfecting Makeup Primer - Translucence Silky Loose Powder - Monsieur Big Waterproof Mascara - L'Absolu Rouge Cream Lipstick För att uppnå en långvarig makeuplook föreslår jag följande tips: - Applicera en primer för att förbereda huden och öka makeupens hållbarhet. - Jämnt applicera foundation med en borste eller svamp för en matt finish. - Fixera foundationen med löspuder för att minska glans och öka hållbarheten. - Använd en vattenfast mascara för att undvika smulor och fläckar. - Välj en återfuktande och långvarig läppstiftsformula för att bevara färgen och undvika att läpparna torkar ut under dagen.
• Jag älskar att ha en mer ✨lystergivande✨ bas. Särskilt nu under vinterhalvåret då jag har ganska torr hy som även är glåmig och matt. Så känner jag mig alltid mer fin och fräsch med en Glowig bas 💫 • Foundation-nyansen som ser ut att passa mig bäst är: N120 💛 Enligt mina egna erfarenheter och även vad jag fått höra av vänner så är bra och återfuktande hudvård det viktigaste verktyget för att sminket ska se bäst ut och sitta under hela dagen. Därmed har jag tagit med några hudvårds-favoriter från Lancôme i mitt Beauty Kit 🧴💄 Det innehåller superbra hudvårdsprodukter som fyller på huden med massa fukt 💦Jag tog såklart även med min absolut favorit mascara någonsin som också är från Lancôme!Några andra viktiga tips för en långvarig makeuplook är att använda rätt typ av foundation och eventuella Bronzer & Rouge som är passande för just DIN hudtyp. Och sist men absolut inte minst - Vi får inte glömma att avsluta med Setting Spray för att ge vår snygga sminkning ännu en fungerande produkt som gör att sminket sitter kvar länge utan att kvalitén blir sämre 😍
Hallå allihopa! Jag måste nog säga att lancome är min favorit av dessa! Jag är ganska nybörjare gällande smink och när jag var yngre snodde jag alltid smink från min mamma. Hon sminkar sig alltid så bra och doftar alltid så gott. Hennes all-time favourite mascara är just lancomes grandios mascara. Den är så himla bra och håller hela dagen! Blir aldrig besviken och märker att jag alltid går tillbaka till den mascaran då den ger mig de resultaten jag vill ha. Resten av produkterna jag hade med i mitt beauty-kit är en staple. Ett riktigt bra setting-spray är ju den sista finishen man behöver för att sminket ska hålla en hel kväll/dag. Sen valde jag en cleanser balm för att smidigt och enkelt kunna tvätta bort min mascara från lancome då den håller en hel kväll. En cleasning balm blir då perfekt! Sen var jag även tvungen att slänga in hårmasken från kiehls då hårvård är så viktigt! Har lockigt hår som lätt blir torrt och frissigt. Då fungerar denna toppenbra!
Kiehl’s är mitt absoluta favoritmärke när det gäller både hårvård och hudvård. Det är ett fantastisk märke som jag alltid kan lita på! Detta beauty kit innehåller några av mina favoritprodukter från Urban Decay, Kiehl’s och Lancôme. Eftersom Kiehl’s är en favorit i min bok var jag tvungen att inkludera två fantastiska hudvårdsprodukter. Urban Decay är en makeup-klassiker och deras setting sprays är i särklass. I detta beauty kit har jag inkluderat min personliga favorit som ger en extra boost av vitamin C. Jag har även inkluderat en doft från Lancôme som jag starkt rekommenderar om du vill göra ett extragott intryck på omgivningen! (Eller bara njuter av att dofta gott själv)Med detta kit kommer din hy lysa, sminket sitta fantastiskt och du kommer dofta ljuvligt.
Lancóme är definitivt min favorit! Jag köpte julkalendern och använt ALLA deras produkter dem är såå bra! Älskar deras absolue moisturizer också men kunde inte hitta tyvärr! Génifique Face Serum återfukta min hud samtidigt som den läkte mina fläckar på ansiktet. Den är sjukt bra för någon med ojämn hudton! Den innehåller vitamin C och retinol gör inte lika bra jobb för mig som vitamin C då det beror på vart problemen kommer ifrån. Parfymen är perfekt för min kemi, verkligen! Den har topp noter av söthet och vanlij. Jag är inte riktigt en vanilj person men jag känner inte mycket vanilj alls! Känner en lukt av söthet, förpackningen är också söt! Måste tillägga! Älskar alla deras mascaror, många av dem ger den naturliga looken och ALDRIG haft problem med att det klumpar sig <3
Mina favoriter bland de produkter man ska välja mellan är Lancôme's Miracle hand creme (som verkar ha utgått i sortimentet tyvärr) och Biotherms handcreme samt It Cosmetics foundation (Tyvärr är den för mörk för mig så jag gav den till min mamma men jag gillade verkligen konsistensen! Dessa två är dock mina favoriter från två av märkena som man skulle ha med. Den ena är Urban Decay's eyeshadow base som jag tycker fungerar helt ok! Har nu hittat en annan favorit men det kan alltid vara bra att UD's finns! 😊 Sen valde jag Drama waterproof från Lancôme! Den är riktigt bra och jag som gillar tjocka/långa borstar (ej silikon el. liknande) gillar denna mascaran jättemycket! Dock så kostar den ju lite och det finns väldigt många bra vattenfasta mascaror som är billigare. Men som jag skrev innan så är det jättebra (om man nu skulle ha råd ngn dag) att kunna köpa sig en Drama waterproof från Lancôme 😍🥰 jag hade SÅ gärna vunnit detta för jag har i princip aldrig råd att unna mig någonting och jag vore er evigt tacksam om jag fick vinna! ❤️❤️❤️
Den bästa komplimangen du nånsin kan få är att du luktar gott! Med Lancômes parfymer är det omöjligt att missa den punkten! En personlig favorit är la vie est Belle parfym, som finns i många olika versioner för att du ska hitta den som passar just dig! Ett tips är att köpa kiten med både matchande bodylotion, body wash och parfym i travel sizes. Perfekt att testa om du är nyfiken på en ny doft, eller vill ha med din favorit på nästa utlandsresa☀️ Mot kvällen sprayar jag med La nuit Trésor, som är lite tyngre och hetare. Till det borstar jag igenom fransarna med Idole mascara, STOR FAVORIT, som också är perfekt att köpa i kit. När jag kommit hem från kvällen drar jag lätt bort sminket och mascaran med Bi-facil på en bomullsrondell och avslutar med att tappa in med L’Extrait eye cream för en extra lyx känsla och återfuktning för det känsliga området runt ögonen.
Lancome är min stora favorit och är även det första makeup och hudvårdsmärke jag använde som liten tjej då jag nyfiket lånade av min mamma som fortfarande endast använder Lancome🌹 Lancomes Génifique Eye Cream är fantastisk bra, en ögonkräm som gör stor skillnad! Jag har mogen, torr hud och ålderstecken finns och mestadels runt mina ögon, så glad att jag hittat den här ögonkrämen som är mild mot huden runt ögonen då ljus drn huden är känslig på mig och den gör samtidig markant skillnad! Den dämpar svullnad, ljusar upp mina mörka diken under ögonen och återfuktar mycket och dämpar fina linjer👌 Dcn vackra burken förhöjer också användat såklart🌹Har taggat den och ytterligare några favoriter till från de andra fina märkena som jag också starkt rekommenderar en torr och mogen hy❤
Svara på dessa två frågor: Vilken av dessa varumärken är din favorit? Svar: Lancôme  Vad är din favoritprodukt från varumärket du valde ovan?   Svar: Min favoritprodukt från Lancôme är definitivt La Vie Est Belle-parfymen. Jag älskar den helt enkelt för att den har en underbar doft som jag verkligen gillar, och det bästa är att den får så många komplimanger när jag bär den. Att ha den på mig får mig att känna mig självsäker och elegant, och jag älskar hur den sprider en ljuvlig doft omkring mig hela dagen. Dessutom älskar jag också Lancome Teint Idôle Ultra Wear All Over Concealer 10.3 Pecan - 495 Suede War 002 Lys Rosé. Den ger mig en perfekt täckning och en strålande finish som varar hela dagen. Att använda dessa två produkter tillsammans ger mig den perfekta kombinationen av doft och makeup för att känna mig som min bästa jag varje dag🌺🌺🌺
1. Åh, svårt att välja bara en favorit av dessa fantastiska märken, men måste jag får det bli Urban Decay, eftersom de har flera produkter jag använder flitigt! Min absoluta favoritprodukt är deras All Nighter Setting Spray som verkligen får sminket att hålla hela dagen eller natten. Då blir det ju extra kul att lägga ner lite extra tid på sminket, tex med en av deras fina ögonskuggspaletter ”Naked” som fungerar lika bra både till vardags eller fest! 😍 2. I kitet är även CC-creamen Your skin but better från IT-cosmetics en självklarhet eftersom det är min favorit”foundation”. Har fått komplimanger för att jag har så fin HY (istället för smink) när jag använder denna, vilket jag tycker är det absolut bästa betyget man kan få när det kommer till smink som hör till basen 👌
IT och Mac produkter är mina favoriter speciell produkter som jag taggar dom ❤️ Mac foundation:studio radiance det känns skönt och använda daglig utan dåligt känsla att skada hy det en sort serum som bra för hy såååå lätt man känner inte tung i hy så huden kan andas under dagen även man har foundation 🫶 CC+foundation . Snäll mot hy man kan använda daglig och för fast ( jag använder inte daglig jag vill inte tar slut 😂) det full cover plus har SPF/FPS UVB 50 😍 fattar ni 50 😍 perfekt för resa utomlands 😍🌞🌞🌞🌞🌞 (jag har använt det i min brolopp fest 😍) BYE BYE DARK SPOTS : det precis som produktens nam är bye bye till mörk spots under ögon 🫶👍 värkligen det gör det 😍 rekomender absolut denna Concealer 😍😍jag använder daglig 😍 All night : alla känner det håller sminken såå bra och Mac settin spray också jag tycker om det det primer + setting spray man släpper lögger massor kräm innan smink man kör bara men Mac spray ITBYR BYE PORES: älskaaaar det gör inte gegik , concealer sitter jätter finn hella dan med har loospowder
Mina topp favorit parfymer!! YSL får en att lukta rik och sjukt söt. Den ger av en mer honungsfull lukt! Topp noterna är bergamot, mandarin & saffran vilket är den bästa kombinationen!! Den håller i 2 dagar ibland men minst en hel dag!! Prada parfymen får en att lukta fräsch på mig och jag älskar den. Man luktar inte för mycket eller för lite men lagom nog. Den är väldigt blommig och har topp not av magnolia som luktar så gott! L’Imperatice är som Prada parfymen men mer fruktig och söt, väldigt mild men fortfarande en sjukt fräsch lukt! Den har topp noter av vattenmelon och jordgubb men mellan noter som olika blommor! Måste säga det är min favorit när jag ska till skolan och inte vill lukta för starkt! Den håller hela dagen! Älskar den! Så prisvärdig! Alla parfymer är SJUKT goda men YSL parfymen är lite väl dyr nu. Köpte 50ml för 850 med 20% rabattkod förra året då den först kom ut.. Men nu ligger den på 1450. Tyvärr tvekar man på att köpa den igen. Om det var lägre pris hade jag definitivt köpt den då det är min signatur parfym!! Alla andra parfymer anser jag prisvärda!
Dessa använder jag varje dag när jag sminkar mig, är så nöjd för att jag har upptäckt dessa produkter. Spelar ingen roll om det är vardag eller fest, använder alltid Clarins foundation som känns som en extra hus på min hud. Den bästa vattenfasta mascaran utan klumpar och håller mina fransar böjda hela dagen och kvällen. Den nya parfymen från Burberry är också en favorit och har fått så många som frågar vilken parfym det är. När jag provar nya produkter så har jag alltid kommit tillbaka till mina favoriter, blir alltid nöjd med sminkningen. OM ni skulle testa någon av dessa produkter så tror jag absolut att ni kommer tycka om dom! 🤩 Skulle vara så roligt om jag kunde vinna och få en rabattkod så att jag kan unna mig en ny Foundation som börjar ta slut 🌟💋