#### 🥳🆕 Nyhet: UVMune 400 Dark Spots Fluid 🌟 #### I förra inlägget var det några av er som skrev att ni gillade La Roche-Posays UVmune fluid med SPF 50 och det är faktiskt en riktig storsäljare på Beauty Pharmacy. Jag förstår verkligen varför den är en favorit för så många , den har ju en suuperhärlig, lätt och nästan ”mjölkig” konsistens. 😍 Dessutom är den parfymfri och svider inte i ögonen, så den passar verkligen de flesta! 🌞💜 **Meen** nu har den fått sig en kompis då denna nyheten kommit: ![](https://img.tokywoky.com/message-images/7e174d24-4ac6-4d7e-a91d-616f63fc9ca2.png) Den är särskilt framtagen för hud med tendens till hyperpigmentering. Den hjälper till att bekämpa mörka fläckar och ger en jämnare hudton, **hur spännande?!** 💜🌟 Det bästa av allt är att den har samma härliga konsistens *UVmune fluid* se bilden nedan. *Har ni hunnit pröva denna ännu, eller blir ni sugna på att testa? Berätta gärna vad ni tycker! 👀
Nu när solen **ÄNTLIGEN** har börjat titta fram liiite mer och många åker utomlands, tänkte jag att det var ett ypperligt tillfälle att tipsa om en stor favorit här hemma ☀️ Nämligen **La Roche-Posays** solskydd! 🌞 ![](https://img.tokywoky.com/message-images/df20646f-800f-4b72-91a2-68f45705954d.jpg) Den finns både för normal till torr hud (den blåa) och normal till oljig hud (den gröna). Jag är som ni vet lite mer torr, så jag kör på den blåa och ääälskar den fina glansen man får! ✨ Den är även jättefin att ha under smink. För er som istället vill ha en matt finish, kör på den gröna! 💚 **Varför gillar jag just dessa så mycket?** 🤔 Den är parfymfri och svider inte i ögonen, det finns ju inget värre än när en solkräm får ögonen att svida! 😫 Jag upplever inte att den täpper till porerna, vilket är ett måste! Men det allra bästa är att den har ett filter som även skyddar mot de sista 20 nanometerna av de ultralånga UV-strålarna, *peeerfekt om man brukar få soleksem*! 😎☀️ **Håller tummarna på massor av sol nu! ☀️ Stockholm verkar bjuda på sol nästan hela veckan, hur ser det ut för er? 🤍**
# ✨ CeraVe SA Smoothing Cleanser ✨ Letar du efter en *cleanser* som inte bara rengör, utan också ger en liten lätt exfoliering på ett superskonsamt sätt? 😍 Då rekomenderar jag denna! Jag har använt den ett tag nu och **WOW,** knottrorna är borta och gamla hudceller har fått en välbehövlig exit! 😂 **Vad jag älskar med den:** * Löddrar och lämnar en fräsch känsla! 🫧 * Parfymfri * Exfolierar men utan att vara för hård mot huden! 🩵 Den innehåller en härlig blandning av ingredienser som ceramider, salicylsyra och hyaluronsyra✨ Perfekt för att exfoliera utan att störa hudbarriären, samtidigt som den mjukgör. Har du testat denna? 😍 *Psst: Den funkar också superbra på armar och ben för att bli av med knottror (exempelvis om man har Keratosis Pilaris) och då finns även en matchande lotion! 🌟*
# Har ni sett dessa härliga nyheter?! # ![](https://img.tokywoky.com/message-images/445444d5-617e-4f8f-810b-86fb33262843.jpg) **ACO har släppt två nya toners, Glow Exfoliant och Purify Exfoliant. Det är verkligen många som har frågat om just toners på Beauty Pharmacy, så jag är så glad att presentera dessa nyheter! 😍🎉** **• Glow Exfoliant** är en toner som skonsamt tar bort gamla hudceller. Den innehåller bland annat glykolsyra och PHA som exfolierar och omedelbart ger lyster, men även fuktgivande glycerin och pantenol som lugnar huden vid exfoliering. 💞💫 **• Purify Exfoliant** exfolierar och tar bort gamla hudceller på ett skonsamt sätt, minimerar porer och reducerar sebum. Den innehåller bland annat salicylsyra, BHA, PHA, pantenol och glycerin. Applicera direkt med händerna eller med hjälp av en bomullsrondell på rent ansikte, och glöm inte solskydd vid användning av dessa ☀️ *Vilken är du mest taggad på att prova? 😊*
Jag har ju flera gånger skrivit om min kärlek för duscholjor, så tänkte skriva en liten snabbguide till mina favoriter som vi säljer på **Beauty Pharmacy** 🩵 *Perfekt för oss som vill ha mjuk och återfuktad hud hela vintern! ✨* **1. Bioderma Atoderm Huile de Douche** En riktig favorit för supertorr hud! Perfekt under vinterhalvåret och den återfuktar huden i 24 timmar 💧 Passar hela familjen och ger huden en silkeslen känsla! 💙 **2. A-Derma Exomega Control Duscholja** Lugnar samtidigt som den återfuktar och rekommenderar starkt denna om du har känslig eller irriterad hud! Innehåller 91% naturliga ingredienser och Filaxérine® som bygger upp och reparerar hudbarriären, denna olja är en räddare i nöden för supertorr och irriterad hud🧴✨ **3. ACO Duscholja** Mild, skonsam och prisvärd! Den återfuktar utan att lämna en fet hinna och passar verkligen alla hudtyper. En perfekt, budgetvänlig olja med hudbalanserad pH-nivå 4. **Vilken är din favorit? 😍🌸**
##### NU LANSERAR VI ACO!! 🥳🥳 Godmorgon! Nu finns ACO äntligen här, vilken härlig nyhet eller hur?! Har du använt något från dem och isåfall vilken är din favorit? ![](https://img.tokywoky.com/message-images/fe7f6d2c-3a65-402d-a7c2-43e62964d041.jpg) Här är i alla fall några av mina favosar från ACO: **ACO Caring Shower Oil**: En duscholja som gör huden supermjuk och återfuktad. Finns både med och utan doft! 😍✨ **ACO Renewing Face Oil**: Den här oljan har jag använt i fleeera år och älskar hur den både funkar på natten men även lägger sig superfint under makeup. 🎀 **ACO Soft & Soothing Toner**: En lugnande toner utan alkohol eller parfym, perfekt för känslig och torr hud. 💧 **ACO Stay Soft Lips Shimmer**: Ett läppglans som BÅDE vårdar och ger ett fint skimmer 🙏 Innehåller glycerin och Vitamin E. 💋✨ **ACO Body Lotion Rich**: En rik och kladdfri lotion som gör huden mjuk och doftar gott (finns även en parfymfri variant) 🌸 ![](https://img.tokywoky.com/message-images/15c09ebb-c5c0-47eb-9ae4-5481b3f7b279.jpg) Ställ alla dina frågor om ACO nedan 💫💞
**Bästa tipsen för att bli lite piggare? ✨** Det är inte ovanligt att energin dippar lite den här tiden på året, så kan vi inte dela med oss om våra bästa tips för en extra boost ?? Både inifrån och ut! Min senaste besatthet som ger en liten energikick är *mocha*, alltså varm choklad med espresso i, men jag gör min med kokosmjölk och mörkchoklad, känns verkligen som en vinterdröm, så tiips. Det är även roligt att testa lite olika téer, finns så många roliga smaker, typ semla?! (Har redan införskaffat mig en tekalender😏🫖) Som farmaceut vill jag också såklart påminna om D-vitaminet! När solen är borta kan ett tillskott vara en bra energiboost ☁️💫 Vill självfallet också tipsa om en skönhetsprodukt som är perfekt för trötta ögon: 🩵 **Vichy Minéral 89 Eyes** 🩵som är en lätt ögonkräm med hyaluronsyra som återfuktar och plumpar huden, och mineraler som reparerar och stärker hudbarriären. Perfekt för den som vill ha en lätt, men effektiv ögonkräm som motverkar trötthetstecken och fina linjer runt ögonen. Vad gör du för att pigga upp dig när energin är låg? Dela gärna ditt bästa tips! 😊
# Winter Kit 🩵❄️ **Brr!** Nu har vintern verkligen kommit till Stockholm. När jag tittade ut genom fönstret i morse var marken helt vit, och jag måste säga att det känns ganska mysigt! 🥹☃️ Hur ser det ut hos dig, har snön kommit ännu? *Jag tänkte därför passa på att tipsa om mina vinterfavoriter och har satt ihop ett litet kit med produkter som jag verkligen älskar som är perfekta för denna tid på året.* ![](https://img.tokywoky.com/message-images/aabc5a43-1c99-47a8-85b4-84272f6dae91.jpg) **🌨️ Läppprodukter – i plural!** Två olika läppprodukter är faktiskt ett måste hihi. En har man alltid i jackfickan som man smörjer innan man går ut (*Cicaplast*-cerat från La Roche-Posay) och en annan på nattduksbordet som man smörjer innan man går och lägger sig (Biodermas *atoderm lipbalm*) **🌨️ Olja – älskaaar duscholja!** Den här från Bioderma är en dröm. Du kan använda den både på kropp och ansikte, men jag kör den främst på kroppen. Det är verkligen en lyxig känsla man kan unna sig nu när det är så kyligt **🌨️ Vichy 89 Booster Serum** En klassiker som alltid levererar, inget går fel med den här! **🌨️ Handkräm** Vilket vinterkit är komplett utan en rik, härlig handkräm? Den här från *Aveeno* är min favorit och jag har den alltid på nattduksbordet – annars är det så lätt att glömma! **🌨️ Sist men inte minst, Embryolisse** Deras dagkräm är min go-to under sminket och deras nattmask… alltså, huden säger bara *sluuurp* när man applicerar den. Vad tycker ni? Har jag glömt något viktigt i mitt vinterkit? Kommentera gärna era egna *"winter must-haves"!*
**Cicaplast, Cicabio, eller Cicalfate+: Vad är egentligen skillnaden? 🤔** *Cicaprodukter har verkligen stått i centrum på senaste och det är ju lätt att förstå varför, men vad är egentligen skillnaden mellan dem?* ![](https://img.tokywoky.com/message-images/88733265-a026-44f3-9e2d-1c297cff8deb.png) Från La Roche-Posays Cicaplast till Hailey Biebers favorit Cicalfate+ har dessa rika och härliga salvor blivit en stor del av mångas skönhetsrutin. Alla kan använda dem och de kan användas till otroligt många saker som exempelvis hudirritationer, myggbett, spruckna mungipor, återhämtning efter behandlingar och så mycket mer – alltså suuper mångsidiga! 😍 Men vilken är bäst för just dig? Låt oss ta reda på det och vad som skiljer dem åt! **Cicaplast (La roche posay)** En riktig hjälte för dig med torr, irriterad eller känslig hud. Den är återfuktande och har en fylligare konsistens jämfört med de andra. Innehåller **silikoner** som låser in fukt och **sheasmör** som både återfuktar och mjukgör huden. Passar för hela familjen till och med barn som bara är 3 månader gamla. **Perfekt** för dig som gillar en rik formula och behöver återfuktas. **Pris:** 109 kr. **Cicabio (Bioderma)** Om du vill ha en lättare kräm som inte är vit som de andra två och sjunker in i huden snabbt utan att lämna någon glans är Cicabio ett perfekt alternativ. Känns varken klibbig eller tung. Innehåller hyaluronsyra som återfuktar på djupet och passar extra bra för irritationer eller till exempel perioral dermatit. **Perfekt** för dig som inte vill att krämen lämnar en fet eller glansig yta. **Pris**: 145 kr. **Cicalfate+ (Avéne)** För dig som kanske tycker att Cicaplast är för rik eller tung, eller lämnar tilltäpptheter kan Cicalfate+ vara ett bättre alternativ. Formulan är fyllig men smälter ut enkelt, passar bra under makeup och ger ett fint och naturligt glow. Cicalfate+ innehåller bivax, vilket skapar en skyddande barriär och ger lätt återfuktning samt har antiinflammatoriska egenskaper. **Perfekt** för dig som vill ha ett naturligt glow. **Pris:** 139 kr *Vilken är eran favorit? 🩵*
**Hudvårdsrutinen under aknemedicinering?** Går du på en uttorkande läkemedelsbehandling? Isåfall har vi lite olika alternativ på fuktkrämer som jag ville tipsa om 💊💫 Många läkemedel kan ha uttorkande effekter, och **isotretinoin** är ett exempel på ett sådant läkemedel. Vid viss läkemedelsbehandling kan man uppleva behov av extra fukt, särskilt under vintermånaderna när huden ofta är extra känslig för uttorkning. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/c591a78d-527c-48d3-a7ed-93eea77d50d5.png) Några av produkterna jag rekommenderar, **alla har en lätt konsistens** men har sorterat dem i ordningen lättast, medel och rikare :) **• La Roche-Posay Effaclar H Iso-Biome Creme:** Lätt icke fet konsistens som absorberas snabbt och ger fukt i upp till 48 h, torkar in mattast av de tre, innehåller niacinamid och lipider som lugnar och stärker hudbarriären. **• Avéne Cleanance Hydra Cream:** Lätt konsistens som ger lite lyster. Innehåller glycerin och är en återfuktande kräm. Innehåller även bisabolol som huvudsakligen utvinns från kamomillblomman och lugnar rodnad. **• Bioderma Sébium Hydra:** Huden lugnas och återfuktas. Fjällning, rodnad och stramkänsla motverkas. Innehåller blandannat Rhamnos och glycerin som ger fukt och mineraloljor som lägger sig som ett skyddande lager. Lite rikare i konsistensen och ger lyster. **Om du vill ha en komplimenterande rengöring så har jag taggat några nedan 😌** *Tips vid uttorkande aknebehandling! Undvik solen och exfolierande ämnen, nu är det endast milda produkter som gäller! Vid behöv kan även läppbalsam och ögondroppar behövas 🫧☁️* Om du bor vid en flagshipbutik (Stockholm, Göteborg eller Malmö) så är du välkomen in och känna och klämma på dessa produkter. Vi faramaceuter guidar dig att hitta produkterna som passar just din hud 🤍
## Nyhet! **Nu har Avéne äntligen kommit till Beauty Pharmacy – hur kul?! 🤩** Avéne är ett franskt dermatologiskt märke med produkter som innehåller lugnande ingredienser, särskilt framtagna för känslig hud. Alla produkterna innehåller Avène Thermal Spring Water, och många av er känner säkert igen den klassiska **Avéne Eau Thermale:** ![](https://img.tokywoky.com/message-images/086d3fb6-8c5d-4756-a81a-f35e96068629.png) Den är en ”must have” att ta med sig på semestern eller när man är ute i solen för att svalka sig. Den är också perfekt att ha i väskan för en uppfriskande fuktboost under dagen, kan användas över smink! **Fun fact:** Visste ni att det finns ett behandlingscenter i staden Avéne dit personer med svåra hudåkommor kan få remiss av läkare för att bada i det helande thermalvattnet?🫧 **Avéne har något för alla! Här är några serier och vilka hudtyper de passar:** * **Hydrance:** för er som vill ha fukt och/eller har känslig hud. * **Tolérance:** för er som knappt tål något, innehåller endast 10 välbeprövade ingredienser som lugnar huden. Finns för torr, normal eller kombinerad hud. * **Cleanance:** för fet och aknebenägen hud. För er som genomgår läkemedelsbehandling för akne finns även serien Cleanance Hydra *Har du prövat några produkter från Avéne? Vilken är din favorit, eller vilken produkt skulle du vilja testa?* 🤍
**Ljusa upp hösten med denna 3 i 1 produkten! ✨** Jag älskar produkter som har flera användningsområden och Embryolisse är verkligen experter på detta! Deras 3-in-1 Secret Paste innehåller ekologiskt gurkmeja-extrakt och hela 98% naturliga ingredienser 🌿 Den är djuprengörande och perfekt för oljig hud eller hud med tendens till akne. Du kan använda den på följande sätt: **💛 Spot treatment:** Applicera lokalt på finnarna för att torka ut dem över natten. **💛 Rengörande mask:** Använd 2-3 gånger i veckan för en extra boost. **💛 Daglig rengöring:** Perfekt för att fräscha upp huden varje dag! *Det verkar som att sheetmasks verkligen har tagit över på senaste! Unnar ni er fortfarande en gammal hederlig mask ibland också? Vilken sorts mask föredrar ni – jag är så nyfiken! 😄💫*
**Jag ville tipsa om en favoritprodukt som jag själv använder!** Den är perfekt för er med känslig och irriterad hud, men passar såklart normal hud också. Förutom att rengöra huden effektivt, boostar den samtidigt hudens naturliga återfuktning. På bilden nedan ser ni den härliga formulan 🌟 ![](https://img.tokywoky.com/message-images/58aa7d8c-04ff-4f61-bd36-95b2dc9fa537.png) **Anledningar till varför jag älskar denna produkt:** **🫧 Löddrar perfekt!** Om du, precis som jag, vill att en rengöringsprodukt ska löddra ordentligt för att ge den där riktigt rena känslan, då är denna helt rätt för dig. Den löddrar skonsamt och lämnar huden fräsch och ren. **☁️ Skonsam:** Den funkar både för ansiktet och ögonlocken, den har ett fysiologiskt pH-värde (kroppens normala pH-värde) och är både oparfymerad och tvålfri. Dessutom är den icke-komedogen och täpper alltså inte igen porerna. **🥥 Effektiv och vårdande:** Med micellär-teknik binds smuts, föroreningar, smink och överskottstalg, som sedan sköljs av med vatten. Den innehåller även D.A.F™-komplexet som ökar den känsliga hudens toleranströskel, samt kokosglukosid och glycerol-oleate som återfuktar och vårdar huden. *Har du testat denna? Gillar du den lika mycket som jag? 💞* **Tips!** Är du ett fan av dubbelrengöring eller kör du med vattenfast makeup? Lägg då till deras Micellar Oil från samma serie för en extra grundlig rengöring. **För er som bor i Stockholm:** *Den 25:e oktober har vi en Bioderma-expert på plats som kostnadsfritt kommer att analysera din hudtyp med hjälp av en apparat. Dessutom bjuder vi på en fullsize gåva vid köp av valfri Bioderma-produkt, och det kommer att finnas spännande tävlingar, så varmt välkommen!*
**Visste du att det finns ett Cicaplast-läppbalsam?** I förra veckans omröstning visade många av er kärlek till La Roche-Posay – så roligt att se! 😍 Ni som redan är fans av Cicaplast vet hur fantastiskt den är. Men visste ni att de också har en variant speciellt för läpparna? Men vad är egentligen skillnaden mellan dem? Läppbalsamet har en lenare konsistens och läppbalsamet innehåller även bivax som ger en extra mjukgörande effekt samt ett långvarigt skydd. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/bb422cd1-0834-4012-975a-ccc6e5749164.png) 💧 **Perfekt räddare för torra och spruckna läppar** – återfuktar och mjukgör på djupet. 🤍 **Parfymfri**– mild och skonsam för känsliga läppar. 🌿 **Berikad med lugnande panthenol och återfuktande MP-lipider**– för att ge intensiv näring och vård. ❄️ **Skapar en skyddande och läkande barriär**– som håller läpparna skyddade mot kallare väder och vind. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/502775a1-7d89-4e2d-abd4-72c61ba10d08.png) *Perfekt att ha med sig i väskan och plocka fram när läpparna behöver lite extra kärlek!*
**Squalane: En superingrediens när temperaturen sjunker ❄️** På väg till jobbet i morse kände jag verkligen kylan och insåg att det är perfekt att prata om squalane! Men varför är det just under kyligare månader vi bör hålla utkik efter denna fantastiska ingrediens?🤔 **Vad är squalane?** Squalane är en mjukgörande ingrediens som gör underverk för huden, särskilt under kallare årstider. Men vad är squalane egentligen och varför borde du lägga till det i din hudvårdsrutin? Det är en fettlöslig substans som liknar hudens eget ämne, squalene. Squalene hjälper till att bevara fukt, men vår naturliga produktion av detta ämne minskar tyvärr med åldern. Squalane, som är en stabilare form av squalene, har samma återfuktande och mjukgörande egenskaper och är därför en utmärkt tillsats för att hålla huden återfuktad. **Hur utvinns squalane?** Förr utvanns squalene från hajlever – men lyckligtvis inte längre! Numera kommer squalane främst från växter såsom oliver, vilket gör det till ett hållbart och etiskt alternativ. **Varför behövs squalane under kallare årstider? ** Känner du att huden stramar, är torr eller irriterad när temperaturen sjunker? Squalan smälter in i huden och gör den omedelbart mjukare, hjälper till att "plumpa" huden och ger en fräsch, återfuktad känsla direkt! Jag själv tycker att man får omedelbara resultat. **Passar alla hudtyper och är enkel att kombinera** ✨ Oavsett om du har torr, fet, eller känslig hud så kan du använda squalan utan bekymmer. Eftersom det liknar hudens eget ämne är risken för irritation låg. Dessutom täpper det inte till porerna, vilket gör det perfekt även för aknebenägen hud. Squalan är ett superstabilt ämne och kan därför enkelt kombineras med andra ingredienser. Perfekt för att addera i din vanliga hudvårdsrutin under de kyligare månaderna!💞 Så, varför inte börja förbereda huden inför vintern redan nu och stärka hudbarriären med squalan? 🌬️  *Psst! Visste du att Biodermas serum innehåller bland annat squalan? *
**Vad gör egentligen en farmaceut? 🤔** Som farmaceut jobbar man oftast med läkemedel på till exempel apotek, där går jobbet främst ut på att kontrollera att kunderna får rätt mediciner och i rätt doser – men vi har en bred utbildning som täcker mycket mer än så! Farmaceut är ett samlingsnamn för både apotekare och receptarier, där utbildningen är fem respektive tre år lång. Kort sagt är vi läkemedels experter, och kan allt från kroppens uppbyggnad och funktion (anatomi och fysiologi), till cellbiologi, kemi och mycket mer! 👩‍🔬 Men vad betyder det för dig som älskar hudvård? Som farmaceut med ett extra fokus på dermatologisk hudvård kan jag hjälpa dig att hitta rätt produkter för din hud och samtidigt ta hänsyn till eventuell medicinsk behandling 🩵 * **Personlig rådgivning:** Har du problem med akne, eksem eller kanske rosacea? Jag hjälper dig att välja rätt produkter som passar din specifika hudtyp och hudtillstånd.👩‍⚕️🤝 * **Hudvårdsrekommendationer + läkemedel:** Använder du receptbelagda krämer eller kanske Isotretinoin? Då kan jag tipsa om milda återfuktande krämer och solskydd som kompletterar din behandling utan att irritera huden eller täppa till porerna.  Som farmaceut finns jag här för att guida dig till en hudvårdsrutin som funkar för just dig, oavsett om du vill lösa ett specifikt problem eller bara ta hand om din hud lite extra! 🙌 *Psst! Tänkte tipsa om en en storsäljare och personlig favorit; Biodermas micellärvatten, den största flaskan på 500 ml som kostar 255 kr. Om du besöker mig på Kicks Gallerian i Stockholm, så får du med en gåva 👏 så länge lagret räcker: rosa återanvändbara makeup-pads i 3-pack. *
**Hej Communityt!** Jag är så glad över att kunna meddela att jag nu är en del av Kicks Community! 😍✨ Det känns fantastiskt att äntligen få vara här och bidra med min passion för hudvård och skönhet! Jag heter Rebecka och är legitimerad farmaceut. Jag jobbar på Kicks Beauty Pharmacy i Stockholm där jag får nörda ner mig i allt som har med skönhetsprodukter och hälsa att göra. Kom gärna förbi och säg hej om ni har vägarna förbi, så guidar jag dig att hitta produkterna för din hud. 🙌 Nu ser jag verkligen fram emot att även vara aktiv här på Beauty Talk och få dela med mig av mina bästa tips till er i det här fantastiska communityt. Det ska bli så kul att få lära känna er och prata om hudvård! 😊 Jag älskaaar att prova nya produkter, och nu när hösten är runt hörnet måste jag bara tipsa om en nyfunnen favorit – Embryolisse Lait-Crème. 🍂✨ Den håller huden härligt återfuktad och fungerar utmärkt som en makeup-primer. Har ni testat något från Embryolisse ännu? Hoppas ni är lika taggade som mig på att diskutera dermatologisk hudvård och olika hudtillstånd. Tveka inte att höra av er om ni har några frågor eller funderingar! 💬 *Psst… jag är en riktigt torris men ser ni vilket GLOW ?!* Missa inte nästa veckas inlägg, där jag djupdyker i vad en farmaceut gör. Kram, Rebecka 💕