/ Följ vår farmaceut!
Hévi
KICKS Farmaceut
23/01/26-11:00(redigerad den 11/02/26-13:20)

Äntligen dags att få visa upp mina ride or dies som används på daglig basis (självklart har jag massa andra produkter som jag testar men dessa förvarar jag på annat håll). Idag är fokuset på rengöring. Jag är en ganska simpel rengörare och har ibland svårt för vissa texturer i rengöring (olja och kräm är värst) och skamligt nog blir det bara micellärvatten ibland - dels för jag inte har ett större rengöringsbehov än så men också för att jag är enormt lat hehe.

🧖🏽Elemis Pro-Collagen Cleansing Balm - ooooooooootrolig rengöring som kan få ens hud att hamna på fabriksåterställning. Otrolig doft, otrolig formula, otroligt snäll mot en torr hy. Denna använder jag främst när jag haft ett full face men också om jag känner att jag vill återfukta redan i ett rengöringsstadie. Den är en upplevelse då den går från ett balm, till en olja till en mjölk!

🧴Bioderma Sensibio H2O - en klassiker som jag aldrig vill (eller kan) vara utan. En micell är en molekyl med vattenlösliga delarna ”på utsidan” av molekylen och fettlösliga delar i dess kärna - denna del fungerar som en slags magnet för fett och orenheter (lika löser lika om ni minns era kemilektioner). I love science.

Pro-Collagen Cleansing Balm 100 g
Elemis
Pro-Collagen Cleansing Balm 100 g
Sensibio H2O 250 ml
Bioderma
Sensibio H2O 250 ml
Tag
Dermatologisk hudvård
Fortsätt utforska gemenskapen!