Då kommer vi till mitt kanske svagaste ämne: hår!
Hårkategorin är en kategori jag verkligen känner att jag måste utforska, då jag har burit löshår till och från i många år och själv har ganska fina hårstrån med lockig struktur (dock ofta - om inte alltid - värmestylat). Min dröm är ju ett naturligt svall men för det krävs dedikation, och riktigt där är jag inte ännu tyvärr.

🇬🇧Mitt nuvarande (och helt nya) schampo och balsam är det brittiska märket Ouais produktserie för fint hår. Bara tvättat med dessa några få gånger men märket i sig är fantastiskt så mina förväntningar är höga! Jag har tidigare använt deras detox schampo och kan säga att den lämnar inte ens en microdroppe fett i din hårbotten (på gott och ont, brukade köra en riktigt fet inpackning i samband med det).
Produktserien sägs ge näring, stärka och tillföra en viktlös volym och stadga. Jag använder deras hårolja efter dusch för att minska friss, den är dock liiiiite för fet för min hårkvalité. Har haft Olaplex No. 7 Bonding oil som jag ÄÄÄÄÄLSKAR!!! Så går nog tillbaka till den när denna flaska är genomkörd.
👔Inpackning: Oribes Moisture & Control Deep Treatment Masque. Kostar skjortan (!!!!) men gör under för mitt hår. Syns inte på bilden!
🌱Efter tvätt har jag alltid, utan undantag, en värmeskyddande kräm: jag har kört på Kerastase Resistance Ciment Thermique sedan jag var tonåring. Det är något med konsistensen som inte tynger ner mitt hår (vilket allt annat tycks göra) som gör att jag alltid roterar tillbaka till denna. Den återfuktar och ger näring också men det är den värmeskyddande effekten jag är ute efter.
💂🏽I kombination med det ovan nämnda värmeskyddet (och som inte finns med på bild) kör jag också ghds Bodyguard - detta är det hands down bästa värmeskyddet jag har testat! Dock tar jag emot tips på andra värmeskydd pga denna får plånboken att svida lite🥲
🐄För att avsluta det hela och tämja små flyaways kör jag Milkshakes Incredible Milk som doftar INCREDIBLE.