đ„đ·âïž ĂÀÀÀÀÀntligen Ă€r vĂ„ren igĂ„ng! Och med det tycker jag vi kan ha en liten skola i SPF â eftersom det Ă€r nu det verkligen gĂ€ller att börja skydda sig. đ„đ·âïž
Idag tĂ€nkte jag att vi gĂ„r igenom vilket solskydd frĂ„n La Roche-Posay man ska anvĂ€nda beroende pĂ„ vad man har för typ av hud och vad man vill jobba pĂ„. đ€
đł För dig som torris hade jag valt denna dĂ„ den kan hjĂ€lpa med en extra boost utav fukt utöver ens hudvĂ„rdsrutin.
đ För dig med normal till kĂ€nslig hade jag undvikt aktiva substanser och parfym. Man kan ju vara kĂ€nslig pĂ„ olika sĂ€tt och vid soleksem ex. Ă€r klĂ€der bĂ€st skydd, men Ă€ven viktigt att man undviker spf med parfym.
đ För dig med hyperpigmentering eller solflĂ€ckar ska man vĂ€lja denna för den skyddar högt (50+) och för den aktivt jobbar mot hyperpigmentering.
đąïž För dig med oljig hud och tendenser till finnar kan man vĂ€lja denna som Ă€r sebum-kontrollerande samtidigt som den har en matt finish.
đ¶ För dig som vill jobba anti age tycker jag det Ă€r fantastiskt att LRP tĂ€nkt pĂ„ Ă€ven er och arbetat fram detta solskydd, med niancinamid och hyaluronsyra bland annat!
Sen har vi Àven deras nyhet, men denna tÀnker jag att jag skriver om i ett annat inlÀgg tillsammans med massa andra nyheter hos ex. Vichy och Cerave!