Häääär är vi inne på mitt territorium igen! Kroppsvård är något jag är sååå intresserad av och en genre som jag utforskar ganska mycket, då jag själv känner att jag har en del att jobba på på den fronten. Jag har keratosis pilaris (strawberry skin), ofta väldigt torr hud, ibland acne på olika delar av huden och kan få irriterade hårsäckar efter rakning. För mig har djup återfuktning och peeling funkat allra bäst, och konsistens-väg tycker jag om fetare krämer😋

🧴Just nu är jag som BESATT av denna bodylotion från Eucerin med 10% karbamid (urea). Har tidigare använt mig av en 5%-ig karbamidkräm men känner att det varit otillräckligt för min hud, dels saknade jag lite av den exfolierande effekten men även konsistensen på denna är perfekt för mig. En kompis till mig tycker att den är för kladdig och jag kan hålla med men personligen älskar jag det och när den väl sjunkit in känner jag av en intensiv återfuktning. Längtar till sommarkvällar, då ska jag använda denna som bodyglow!
🇧🇷Sol de Janeiro är min nuvarande lyx-creme, alltså den jag använder 1 gång i veckan eller så. Konsistensen och doften ger mig det där lilla extra och näst på inköpslistan är faktiskt deras nya Rosa Charmosa Dewy Cream, som doftar som min Parfums de Marley-doft Delina Exclusif.
3️⃣I duschen kör jag på Skincity Skincare Shower Power Peel med AHA, BHA, oooooch korn! Allt Hévis hud kan önska sig hehe. Den är så trevlig och billig dessutom. Passa på nu innan den försvinner ur sortiment, vettja!
Dock saknar jag någon trevlig creme med sheasmör, någon som har något tips?