/ **Vad gör egentligen en farmaceut? đŸ€”** Som farmaceut
Rebecka
Beauty Star
12/09/24-11:33(redigerad den 03/10/24-19:03)

Vad gör egentligen en farmaceut? đŸ€”

Som farmaceut jobbar man oftast med lĂ€kemedel pĂ„ till exempel apotek, dĂ€r gĂ„r jobbet frĂ€mst ut pĂ„ att kontrollera att kunderna fĂ„r rĂ€tt mediciner och i rĂ€tt doser – men vi har en bred utbildning som tĂ€cker mycket mer Ă€n sĂ„! Farmaceut Ă€r ett samlingsnamn för bĂ„de apotekare och receptarier, dĂ€r utbildningen Ă€r fem respektive tre Ă„r lĂ„ng. Kort sagt Ă€r vi lĂ€kemedels experter, och kan allt frĂ„n kroppens uppbyggnad och funktion (anatomi och fysiologi), till cellbiologi, kemi och mycket mer! đŸ‘©â€đŸ”Ź

Men vad betyder det för dig som Ă€lskar hudvĂ„rd? Som farmaceut med ett extra fokus pĂ„ dermatologisk hudvĂ„rd kan jag hjĂ€lpa dig att hitta rĂ€tt produkter för din hud och samtidigt ta hĂ€nsyn till eventuell medicinsk behandling đŸ©”

• Personlig rĂ„dgivning: Har du problem med akne, eksem eller kanske rosacea? Jag hjĂ€lper dig att vĂ€lja rĂ€tt produkter som passar din specifika hudtyp och hudtillstĂ„nd.đŸ‘©â€âš•ïžđŸ€

• HudvĂ„rdsrekommendationer + lĂ€kemedel: AnvĂ€nder du receptbelagda krĂ€mer eller kanske Isotretinoin? DĂ„ kan jag tipsa om milda Ă„terfuktande krĂ€mer och solskydd som kompletterar din behandling utan att irritera huden eller tĂ€ppa till porerna. 

Som farmaceut finns jag hĂ€r för att guida dig till en hudvĂ„rdsrutin som funkar för just dig, oavsett om du vill lösa ett specifikt problem eller bara ta hand om din hud lite extra! 🙌

Psst! TĂ€nkte tipsa om en en storsĂ€ljare och personlig favorit; Biodermas micellĂ€rvatten, den största flaskan pĂ„ 500 ml som kostar 255 kr. Om du besöker mig pĂ„ Kicks Gallerian i Stockholm, sĂ„ fĂ„r du med en gĂ„va 👏 sĂ„ lĂ€nge lagret rĂ€cker: rosa Ă„teranvĂ€ndbara makeup-pads i 3-pack. 

Sensibio H2O 100 ml
Sensibio H2O 100 ml
FortsÀtt utforska gemenskapen!