Kikar in här lite snabbt med bl.a en vardagslook från förra veckan. Skulle till läkaren och han tyckte att jag såg piggare ut än på länge, vilket var ett bra betyg för min sminkning för jag har aldrig mått såhär dåligt egentligen 😅 Som tur är så är min läkare en vettig sådan som inte gör sin bedömning utifrån en ev sminkning utan utifrån vad man faktiskt säger och han har känt mig tillräckligt länge för att veta hur jag är. I vilket fall som var jag nöjd med sminkningen denna dag! Ett matt läppstift från MAC i en av mina favoritfärger (Get The Hint), min blush från Charlotte Tilbury som jag fick som testprodukt och mascaran från BeautyAct som jag nyss var med och testade. Och så ögonbrynsvaxet från Gosh Copenhagen som jag ju också fått som testprodukt som jag börjat använda "på riktigt" trots mina riktigt fjuttiga ögonbryn 😀 Fick inte tagga något
Har haft en helg med bara min T, vi har slappat och tagit det lugnt i sol och vårluft Köpt endel hämtmat, varit ute och gått långa promenader och tränat på lördagskvällen på gymmet 22.00-23.00. så skönt när det är tomt och så skönt när det är tomt på folk där. Blev ingen fest igår eftersom den som fyllde är sjuk. Men väldigt skönt att vara hemma och vila. Då menar jag vi inte åkte in mot riktiga stan ( Stockholm) från den småstad vi flyttat ut till för att ha nära till naturen. Och nu börjar ju bästa tiden här, vid hav, å och sjöar i Roslagensfamn💚🌞 Helgens mood framgick väl, vi njuter av solen och återhämtning i förväntan av våren som kommer nu 🥰🌞💚💕🌱🩵 Fär att ha lite färg i solen så plockade jag fram bronzersticket från BeautyAct för att få ännu lite mer färg till min nya fina bas som har liiite färg även den. Ville se lite fräsch ute i vårsolen på Söndagen😎 ( På lördagen var det endast solskydd med Tint från Heliocare och Concealer under ögonen, då var det grått ute) Väldigt knepigt att tagga idag, vill tagga min fina Armani Lomnius Silk Tinted Foundation i L2 och även mitt bronzerstick från BeautyAct och min LH Cosmetics Waterproof Mascara 💖
Dagens look! Blev inspirerad av utmaningen att damma av en produkt och fick för mig att använda en palett som stått ett tag, Reckless Romance från Beauty Bay. Hittade ett oanvänt liquid lipstick från Clarice som påstods vara transferproof (det var det inte). I övrigt, Clarins nya foundation som jag köpt, helt fantastiskt 🙌 💕 Är torr som bara den nu och mina andra foundations funkar inte så bra just nu. Men den har sån fin finish, smälter in i huden och framhäver inte all torrhet eller mina fina linjer. (Närbild på den på huden på bild 2) Svårt att tagga som vanligt, fick bara taggat två. Men produkterna i övrigt är: Concealer - Clinique Even better, Bronzer - makeup by Mario, Blush - Dashl, Puder - BeautyAct setting puder, Mascara - Nilens Jord Lash Definition, Highlghter - Clinique Chubby stick highlighter, Läppar,- Catrice Liquid lipstick, Settingspray- LH cosmetic On set subtle glow
Har varit så trött senaste dagarna och inte riktigt orkat göra någon speciell look eller lägga mycket tid på mig själv. Men igår tänkte jag att jag skulle ta tillbaka lockarna efter en lång vinter med torr luft, friss och ständigt fönande. Det var länge sedan mitt hår var så här ljust men jag tycker att det framhäver lockarna mer. Problemet nu är att alla mina produkter för lockigt hår från Curlsmith som jag köpte i somras börjar ta slut och är inte jätte pepp på att lägga typ 2000 kronor på hårvård nu. Behöver därför tips på era bästa produkter för lockigt hår, gärna så naturligt som möjligt. På tal om något helt annat. Jag har hittat en foundation i budgetklassen som är magisk för min oljiga kombohy. Ska göra ett eget inlägg om den lite senare ✌️ Kom på att detta inlägg kanske skulle ligga under hair looks 😃
Är med i en skönhetsgrupp på Facebook där en la in två bilder på sig själv med 15 år mellan. Jag tyckte det var lite roligt att försöka jämföra med två bilder där jag har ungefär samma vinkel och uttryck. högra bilden tagen i februari 2010. Vänstra i januari 2026 (16 år mellan). Jag kommer ihåg hur jag alltid ville fixa något med mitt utseende då och kan såhär i efterhand tänka hur dum jag var som la ner så mkt tid på de tankarna istället för att bara vara nöjd. Tacksam över att det inte fanns sociala medier/så här stort utbud av beauty eller Kicks beauty talks på den tiden för då hade nog hela lönen gått åt till sådana inköp 😀 Det roliga är att jag faktiskt kommer ihåg många av de produkter jag använde på just den bilden. Någon mer som vill dela med sig av en före och efter? 🥰
Dagens look en trött fredag efter jobb, blev snabbt och enkelt imorse för ska ändå duscha innan vi ska iväg på äventyr ikväll.🫡 I somras gav jag typ upp primers för tyckte alla lager tog för lång tid, väntar man inte tillräckligt så blir det smulig och blabla.. Tycker sminket håller bra med SPF + sprayar alltid borstarna med settingspray innan sminkning så det fastnar lite mer. Så just nu testar jag Milk Makeup Hydro Grip Set + Refresh Spray, just för namnet. Just denna 2-fas settingsprayen är alkoholfri (ett måste för mig som är en torris!) samt att den är "superladdad med makeupfästande blått agaveextrakt, fuktgivande hyaluronsyra, och lystergivande niacinamid som fixerar makeupen." 🌵💦 Jag sprayar ett tunt lager innan jag börjar sminka mig + några sprut på mina borstar så cremeprodukterna blir lättare att dutta på. Jag tycker absolut att sminket håller bättre när jag använt den. Misten är bra och produkten fördelas jämnt, doftar inget speciellt. Pluspoäng för att den finns både i 50ml + 100ml och att den ingår i Kicks Baskampanj = 20% rabatt just nu. 🥳 Försökte tagga produkterna basen är: - Lancome Natural Skin-Glow Serum Concealer - Sensai Bronzing Gel - Seansai Glowing Base + Nudestix Nudies Matte "Beach Babe" för en lätt, glowig blush - Hourglass Ambient Lighting Blush "At Night" - LH Cosmetics Infinity Filter Trevlig fredag på er! 🫶
Dagens look 🖤🍯 Läppen är Clinique Black Honey Almost Lipstick + Pop Lip & Cheek Oil. I samma vända som jag har börjat rotat och använda upp vad jag redan har hemma ist för att köpa nytt (pga villhöver 😶‍🌫️) så har jag börjar använda mitt Anastasia Beverly Hills Beauty Balm Serum Boosted Skin Tint Foundation. Köpte det när Hailey Biebers foundation/toner - hack blev populärt. Då gillade jag inte alls det för jag var alltid så torr efter några timmar men nu fungerar det riktigt bra. Tror det är för att jag har bättre hudvårdsrutin (mer fukt💦) innan sminket appliceras. Skin tint-sticket är smidigt med en smörig formula som glider på huden enkelt och ger en sheer dewy finish som jag gillar. Innehåller nyttiga fetter/oljor, peptidkomplex och hyaluronsyra. Kan absolut tänka mig köpa det igen nu. 🌟 Riktigt svårt att tagga produkter just nu men hittade några. Tråkigt bara att jag inte hittade skin tinten, länkar istället: https://www.kicks.se/anastasia-beverly-hills-beauty-balm-serum-boosted-skin-tint-foundation-8
Jag blev inspirerad av Jerpans finallook, så även min look är utan bas och jag har gjort olika saker på varje sida av ansiktet. Jerpan hade dessutom grönt och rosa på ena ögat och det såg så smaskigt ut så jag körde rosa på ena ögat och grönt på andra. Temat för min look är kontraster, vilket är något jag älskar i konst överlag. Kontrasten mellan supersminkade ögon och nästan osminkat ansikte i övrigt, kontrasten mellan grönt och rosa, mellan oskyldigt ljusrosa och utstickande neongrön. 🩷💚 På kinderna har jag LHs Duo dimension i Element på gröna sidan och Area på rosa sidan. På gröna sidan har jag en rosaglittrande highlighter från ett märke jag inte stöttar längre och på rosa sidan en likadan highlighter fast grönglittrig. Det var tyvärr helt omöjligt att få på bild. ✨️ Rosa ögonskuggan är Glossgods Pink Pop. Gröna är en mix av Huda beauty Emerald Obsessions och ett par singelskuggor som troligtvis är från Coloured Raine eller Coastal Scents.
(Klicka på bilden för att se hela. Ja jag har ett halsband med mitt eget namn på... Ifall jag skulle glömma bort det hahaha) Jag är lite för stolt över den här looken för att inte dela den även här... (ligger även inne i senaste tävlingen under Competition Time). Detta är min tolkning av Minna Salanders final look Galaxy Princess i "Sveriges nästa makeupstjärna". Looken kanske är på gränsen till för enkel att tävla med egentligen men oj vad jag har kämpat med det här🙈 Produkter som används: *Smashbox Always On foundation i färgen F20-N *Makeup Revolution Conceal & define i färgen C0.5 *Sensai Translucent Loose Powder *Made by Mitchell liquid blusher i färgen hollow there som contour samt cold heart som blush *NYC buttermelt blush i färgen My Butta Half samt Butta Together *MAC Flowerescent glow play blush (utgått) *BeautyAct Skin glow up i färgen Blushing glow *MAC Extra dimension blush i färgen Into The Pink *Jeffree star Extreme frost highlighter i färgen Choking on Ice *Ardell Light as Air lashes (den vita fransen är "färgad" med Lash Princess Mascara primer från Essence och sen har jag borstat i en vit liner ovanpå) *Moira I'm falling for you eyeshadow palette *Me, myself & Mitchell x Beautybay pressed pigment palette *NYX epic wear liner i färgen white (till stjärnorna framförallt) *NYX Jumbo pencil i färgen milk *NYX Epic ink liner i färgen black *MAC cremesheen lipstick i färgen creme d' nude läppstift (gamla formulan) *Isadora Perfect lipliner i färgen Pink pompas *Jeffree star cosmetics The gloss i färgen Iridescent Throne *Strasstenarna är helt vanliga pysselstenar från Panduro
Jag har valt att tolka Minna Salanders final look "Galaxy Princess" ✨ Det är dessvärre hopplöst att tagga produkter men läs gärna nedan för info! Produkter som används: *Smashbox Always On foundation i färgen F20-N *Makeup Revolution Conceal & define i färgen C0.5 *Sensai Translucent Loose Powder *Made by Mitchell liquid blusher i färgen hollow there som contour samt cold heart som blush *NYC buttermelt blush i färgen My Butta Half samt Butta Together *MAC Flowerescent glow play blush (utgått) *BeautyAct Skin glow up i färgen Blushing glow *MAC Extra dimension blush i färgen Into The Pink *Jeffree star Extreme frost highlighter i färgen Choking on Ice *Ardell Light as Air lashes (den vita fransen är "färgad" med Lash Princess Mascara primer från Essence och sen har jag borstat i en vit liner ovanpå) *Moira I'm falling for you eyeshadow palette *Me, myself & Mitchell x Beautybay pressed pigment palette *NYX epic wear liner i färgen white (till stjärnorna framförallt) *NYX Jumbo pencil i färgen milk *NYX Epic ink liner i färgen black *MAC cremesheen lipstick i färgen creme d' nude läppstift (gamla formulan) *Isadora Perfect lipliner i färgen Pink pompas *Jeffree star cosmetics The gloss i färgen Iridescent Throne *Strasstenarna är helt vanliga pysselstenar från Panduro
Den här looken är min tolkning av finalavsnittets dramatiska men sofistikerade uttryck i Sveriges nästa makeupstjärna. Jag har valt att fokusera på ögonen som statement – med en djup sotning som byggs mjukt men intensivt, för att skapa en stark blick utan att förlora elegansen. Eyeliner och fransar är markerade för att ge power och precision, inspirerat av finalens modiga formspråk. Basen är jämn och glowig för att lyfta fram huden och skapa kontrast mot de sotade ögonen – ett Beauty Unlimited-tänk där hud och färg möts. Läpparna hålls mjukt nude-rosa med glans för att balansera looken och låta ögonen ta plats, samtidigt som helheten känns modern, bärbar och editorial. Min tolkning handlar om att visa att styrka och skönhet kan samexistera, och att makeup är ett sätt att uttrycka både personlighet och kreativ frihet.
✨ Min tolkning av Beauty Unlimited ✨ Min inspiration kommer från finalavsnittet av Sveriges nästa makeupstjärna och KICKS budskap Beauty Unlimited – där kreativitet, mod och personlighet får ta plats. Jag har valt att tolka looken med fokus på färg, glow och detaljer som lyfter blicken och vågar ta ut svängarna, men ändå känns bärbart och äkta för mig. För mig handlar makeup om att uttrycka känsla och självkänsla – att våga synas, leka och samtidigt känna sig stark. Den här looken är min hyllning till just det: obegränsad skönhet utan regler. ✨ Sparkling Diamond stones privata. Så kul att få inspireras av alla fantastiska kreatörer och tolkningar – beauty blir som bäst när vi inspirerar varandra 💖 #BeautyUnlimited #SverigesNästaMakeupstjärna #KICKS #MakeupInspo #TolkaLooken
Här kommer mitt bidrag till day to night sminktävlingen 🌄🥳 Min daglook är en rätt enkelt sminkning men med glowig bas och en liten liner. Detta sparar tid när man sedan snabbt och smidigt vill göra om daglooken till en kvällslook. Då behöver man inte lägga mycket fokus på att bättra på basen och man har redan en mall för att lägga den mer intensiva kvällseyelinern. Detta har jag adderat för att få till en kvällslook: MAC tilt eyeshadow LH COSMETICS shimmer saga palette för det finaste och enklaste glittret mitt på locket 💫 Svart eyeliner med skugga som jag fyller i på den tidigare bruna daglinern (anastasia mini sultry palette) Mitt absolut bästa tips för att få till en kvällslook är att applicera någon typ av mörkare skugga och gärna en mörkare brun, grå eller svart eyeliner. Glitter är också ett enkelt men effektfullt sätt att få till en look som känns mer kväll 🪩 Ta på en mörkare läppfärg, här har jag använt Mac lipstick i färgen whirl. Den perfekta rosabruna kalla nyansen som passar många! Addera lite extra blush över den du redan har och lite extra highlighter för ett snyggt kvällsglow! Mitt bästa tips är en 2 i ett produkt som är en blush med highlightereffekt. ÄLSKAR Bare Minerals Highlighting blush I Pink Glow, eller Opal glow om man vill ha mindre färg men kan applicera den över vilken egen blush man vill för extra glow! Avslutar alltid med en vattenfast mascara för att hålla böjen heeeela dagen och kvällen! Lägg på ett extra lager mascara när du är klar med skuggorna ifall det fallit ner skugga på fransarna för extra svärta. Min favorit kvällsmascara är Lancome Idole Waterproof. Så intensiv svart färg! Enjoy the night 🥂💃
Om jag har en dag där jag behöver gå från day-to-night vill jag ha produkter som håller och det innebär oftast att jag har rätt lite tid om jag inte hinner göra om allt. Då börjar jag med en primer som håller dag ut och dag in för att sedan gå på med en foundation som jag vet ser bra ut länge (dock inte den jag har här då det är en slit och släng som jag använder när jag bara ska vara hemma, som nu när jag är sjuk). Därefter använder jag gärna dubbla produkter, en kräm och en puder, för varje steg för extra hållbarhet. Bronzern tar jag även på ögonlocken för lite dimension under dagen och något vårdande men ändå färggivande på läpparna. När kvällen sen närmar sig är det enklaste enligt mig att använda en flytande ögonskugga med skimmer! Då jag ändå redan har en bas på ögonlocken behövs inte mer än det. Och sen torkar jag av läpparna och lägger en läppenna och därefter samma produkt som tidigare! Det ger ingen WOW-känsla i förvandlingen kanske men jag vet att det här håller och ser lika bra ut kl. 07 när man lämnar hemmet som kl. 22 när man kommer hem och bara det överträffar ändå mina förväntningar! (färger stämmer inte)
Min dagsmakeup består oftast av bas och bryn, ibland även en läpp och fransar. Basen gör jag med hjälp av Maybelline Plump and Glow foundation i färg 116. Till cremebronzer använder jag Too Faced Chocolate Soleil sculpting stick, i färg chocolate caramel. Concealer Top Faced Born This Way multiuse sculpting concealer, I färg snow. Puder produkter använder jag lite olika men oftast från Mili och Nyx. Brynen gör jag med Anastasia Beverly Hills Dipbrow pomade i färg chocolate. Sedan för att ta detta till en kvällsmakeup lägger jag ögonskugga, oftast tar jag min puder bronzer som grund. Sedan är min favorit just nu 1993 paletten från LH Cosmetics i collab med Margareta Grääs. Till läpp tar jag Mac lip Pencil i Cool Spice med läppstiftet Cool Teddy från Mac! Lyckas inte tagga några produkter.
På dagen (bild 1) gör jag en fräsch look men gillar alltid att lägga något på ögonen, jag använder dior backstage paletten som jag älskar till så mycket, en multifunktionell palett som verkligen är värd varje krona! Den används dagligen som ögonskugga, highlighter, och ofta även som blush. Men till denna look har jag använt dior forever flytande highlighter i färgen pink, också en daglig produkt för mig! ✨ Dag makeup: Bas - Charlotte tilbury magic serum och cream, Dior forever star glow filter, Becca under eye brighter, Dior backstage concealer, huda beauty baking powder, dior forever nude puder, fenty contour stick, nars Laguna bronzer, Anastasia Beverly Hills brow wiz, beauty act kajal penna på övre fransrad, isadora på nedre, mascara L’Oréal telescopic vattenfast samt lancome lash idole, settingspray charlotte tilbury, läppar brukar vara Ole henriksen lip treatment. Kvälls looken är väldigt snarlik i basen förutom att jag gillar en lite mer täckande foundation, och gillar då köra Nars matte foundation, med en mer täckande concealer, här har jag använt hourglass concealer, annars är resterande bas produkter detsamma, men en lite tydligare ögon makeup, här har jag använt en favvo palett, Anastasia mini sultry eye palette, i färgerna twig, pearl, birch, och nedre fransrad har jag lagt dystopian som är en matt mörk brun, jag gillar att ha bronziga och bruna nyanser på mina ögon för en mjukare look, men gärna med glitter och skimmer vid fest look! Jag har sedan använt dior backstage paletten även här i 001, för highlight. Sedan har jag på läpparna dior läpp penna i färgen 303 Greige attitude, och sedan lite Mac läppstift i creme de nude och clarins lip perfector i apricot, som är mitt FAVORIT läppglans! 💄 mascaran är även här L’Oréal telescopic tillsammans med lancome.
DAY to NIGHT✨ För min dagssminkning använde jag mig av: ✨️ Estee Lauder Double Wear Stay-In-Place Makeup Foundation i Ecru ✨️ Maybelline Fit me Concealer i Fair ✨️ MAC Translucent Studio Fix Pro set + Blur Weightless Loose Powder ✨️ CAIA Face Palette i Classy ✨️ Urban Decay All Nighter Setting Spray ✨️ Maybelline Sky High Mascara i Very Black ✨️ KIKO Milano Lip Volume i Tutu Rose Som är min everyday to go makeup. För att lätt gå till en mer festlig kvällssminkning från t ex jobb till AW adderade jag: ✨️ Essence Long Lasting Eye Pencil i Black fever ✨️ Isadora Inliner Kajal i Blonde ✨️ IDUN Minerals Lipliner i Maud ✨️ Buxom Full-On Lip Polish i Zoe Och så använde jag mig av CAIAs Face Palette precis som till min vardagssminkning men av bronzern och highlightern som ögonskuggor. La även mascara på underfransarna och bättrade på med puder. Går tyvärr inte att tagga alla produkter.
Lördagslook! Jag forstätter min utmaning med att anvånda mer rött läppstift. Köpte Fenty Beautys läppenna och Gloss Bomb Stix i fårgen MVP på Kicks förra veckan efter jag sett en tjej i ett annat forum tipsa om dem. De såg så jäkla snygga ut på henne så jag kunde inte låta bli. Gillar verkligen konsistensen och krämigheten i Gloss Bomb, så måste nog köpa det i fler färger framöver. För första gången på länge använde jag också den foundation som följt mig längst i livet, Teint Idole Ultra från Lancōme. Den har hamnat lite i skymundan brevid Cc-Red från Erborian och Even Better från Clinique som jag båda använt flitigt senaste halvåret. Men nu blev jag påmind om hur mkt jag gillar den! Kan inte tagga något just nu? Men fråga om det är något speciellt. Mascaran är från Gosh som jag testar i nuläget 😊
Dagens look 🩹 Har kämpat med eksem på mina ögonlock hela december och igår så var det värre än värst. 😣 Blev inga linser och glasögon på jobbet för att vila ögonen. Testade en ny kombo igår som skulle vara bra mot eksem (enligt instagram så tar det med en nypa salt) och rodnaden har faktiskt lagt sig lite: Hypoklorsyra (denna från Common Clouds) + Aquaphor. Tar gärna emot tips om någon annan har något som fungerar, har även ett utbrott på halsen och vet inte riktigt hur man ska behandla det förutom kortisonkräm. Har aldrig haft eksem innan och har även kontaktat vården. Så utöver denna tråkiga historian så satsade jag bas + ögonbryn: **Bas:** **Sensai** Glowing Base + **CAIA** Dewy Drops + **rhode** pocket blush "toasted teddy" + **MAC** Fix+ Original Setting Spray *(alkoholfri♡)* **Bryn: Got2B** waxstick + **BeautyAct** Fixing Fiber Brow Mascara **Läpp: Milk Makeup** Balmade Electrolyte Lip Balm "Pump" Under ögonen körde jag även lite **Smashbox** Becca Under Eye Brightening Corrector + **Minolei** Uniset® Powder. Hoppas ni har haft en fin fredag. ❄️
Hittade en härlig läpp produkt bland gömmorna hemma som varit oöppnad. Såg att designen har ändrats så den har nog legat bland mina oöppnade produkter i minst ett år. Gissar från någon adventskalender 🙈 Testade den idag och blev direkt en favorit! Ganska försiktig pigment, vilket passar mig perfekt då jag inte fixar starka pigment på läpparna. Detta är helt klart en produkt jag kan både ha ta vardags på jobbet och till andra mer festliga tillfällen 😍 Sitter väldigt skönt på läpparna med! Känns mjukgörande 🩷 Dagens bas blev skin tint från Fenty Beauty, creme bronzer från Isadora, settingspray från både Milk makeup och Idun minerals. Fransarna är böjda med ikonen Shiseido, samt ett lager Hourglass mascara i brun färg (upplevs dock som svart när det applicerats på fransarna). (Lyckas dessvärre inte tagga någon av produkterna..)
Dagens look - Rolling in love 🌹 Januaris första dagar har bjudit på massor av snö och utomhusaktiviteter, därav lite dött på aktivitet i forumet. Full glam looks kanske inte riktigt passar i pulkabacken 🤣 Idag ville jag dock köra på lite mer glam innan jag begav mig ut i readjungeln och då blev det Dior all the way... eller ja nästan. För glowet och ögonskuggan har jag att tacka den underbara paletten på bild två som är en limited edition för julen ⭐️ pigmentet på skuggorna är galet bra. På läpparna blev det ett gammalt Chanel läppstift som jag använder alltför sällan då jag oftast kör matta. Jag har även upptäckt en drömmig hudkräm som levererar massa fukt och plumpar huden samtidigt som glansen hålls borta. Nu gäller det att hålla hårt på småhandlandet för att förhoppningsvis kunna unna sig krämem framöver. Jag hittade dock ett reafynd på Kicks, en foundation i helt perfekt nyans. Går inte att tagga en endaste grej rätt ännu 😒
2025 - Vilket beautyår! Har haft ett riktigt roligt men också kostsamt beautyår. Förra årets löfte om att sluta blindköpa saker gick ju åt skogen kan man lugnt säga 😂 Att vara beautynörd, frikostig slösare med stor FOMO har gjort att jag köpt en hel del som tyvärr inte passat mig, men även att jag har funnit en hel del nya favoriter, mycket tack vare många bra tips från er medlemmar på beauty talks 🥰 En sak är säker och det är att jag inte blivit mer färgglad. Mitt motto för 2026 lär fortsätta vara go nude or go home ✌️. Men jag har fått en större kärlek för mörkare läppennor och cremebaserade produkter. Det lär inte bli mycket röda läppar nästa år heller. Med det sagt vill jag säga Gott Nytt år beauty talks family. Ni är underbara, ta hand om varandra ❤️ ser fram emot massor av inspiration här nästa år. Min nyårssminkning går som förväntat i nudefärgat. Tar ut svängarna lite med charlotte tilburys lip plumper och en mörkare läppenna 💄Min nyårsönskning till Kicks blir att fixa taggfuktionen (har inte kunnat tagga någon produkt rätt) och att skapa en inläggsavdelning för parfymsnack 🥳
Dagens look - Beige Oblique Testade mitt nya läppstift från Dior i nyans beige oblique. Parerar med Macs läppena i nyams Plum. Jag tror faktiskt att det kan vara min all time favoritpenna från Mac. Passar så bra med många olika läppstift/glans. Det jag blev mest förvånad över är hur bra dagens foundation är. Jag betalade 90 kronor på normal och den höll seriöst hela dagen. Aldrig varit med om att en foundation håller sig så matt. Det är Maybellines fit me matte + poreless. Kan seriöst inte fatta att jag inte provat den förut. Älskar även mitt blush från wet and wild som jag pröjsade 39 kronor för på Amazon. nyans mellow wine. Det blev en dag på stan med en vän idag så jag passade så klart på att strosa runt på Kicks flagship och nk med lite parfymtestning. Har tyvärr hittat två nya jag fallit för 🤣
First impression av Natasha Denonas Hy-glam foundation. Använder nyans N3 som jag faktiskt tycker passar! Tycker det är så otroligt svårt att välja rätt matchning vid köp av foundation. Och då spelar det ingen roll om jag får testa i butik eller inte, tycker ändå inte alltid det blir helt bra. Ofta pga oxidering eller lysen i butikerna. På ND’s egna hemsida kunde man använda deras ”tool” för att lättare välja en matchande nyans. Jag brukar utöver det söka på just den nyansen på TikTok för att få en bredare bild av nyansen. Även om de på klippen använder en del lysen osv vid inspelning så får jag oftast en hint om deras hudton. Jag gillar denna! Det är nog min nya favorit. Absolut att den sätter sig i mina fina linjer. Vilket är helt rimligt 😅 Men det framhäver inte mina torra partier och det ser ganska flawless ut. Som primer använde jag Maybellines Grippy Serum primer. På fransarna har jag min absoluta nya favorit inom mascara-kategorin, nämligen Lisa Eldridge Kitten lash. Fick den tidigt i adventskalendern och jag känner ett WOW varje gång jag använder den. Typiskt då jag tycker den är rätt dyr 🙈 Jag är inte en glow typ av tjej så mattar alltid ner basen med ett setting puder. Denna gång med Huda Beauty 🩷
I gårdagens adventlucka var det **NARS Liquid Blush - Orgasm.** 🩷 Faktiskt en av anledningarna till att jag köpte Kicks Supreme Calendar. Något kallare och mer babypink än vad jag brukar gå efter men ändå, vilken dröm. Formulan, glowet, pigmentet - chef's kiss! 🤌 Fick även en komplimang av mina kollegor om att färgen och glowet var fint. Uppskattar även när företagen satsar på lyxiga förpackningar. Denna *orgasm* kommer i en glasflaska med pump, förpackad i en snygg, svart liten kartong. Efter denna 💥-produkt och en bra recension om settingsprayet av [@Linn](https://community.kicks.se/app/613/user/140640607/activity) kommer jag absolut testa mer av **NARS**. Matchade blushen med sheer babypink lips: 🩷 **Clarins Lip Oil Balm** "01 Pale Pink" 🍑 **Ole Henriksen Lip Treatment Pout Preserve Peptide** "Peach"
**Dagens look 💙** Blev snabbt och kvickt imorse för jag var seeen. 😬 MEN! Jag hann testa mitt nya **Rhode Pocket Blush "Toasted Teddy"**, perfekta blonzer-färgen som jag har väntat på i månader.🤎❤️🧸 Lättarbetad och lagom pigmenterad men något besviken på förpackningen då den känns väldigt plastig (förväntar mig mer från Mrs Bieber). Satsade 100% på glow och snabbhet så använde **Sweed Miracle Powder** som är enkel och superfin, blir alltid bra (på sommaren är den mon go to bas!). Men märktes att man behöver bomba på med mer fukt innan om man bara ska ha den som bas, var inte så fint efter jobbet. Får hålla mig till flytande = mer fukt. 💦 Satte sedan min cremeblonzer med en powderblonzer: **CAIA Glow Blush "Hot Toast"** 🔥🍞 Nu på kvällen öppnade jag även min **Kicks Supreme Calendar**, en ansiktsolja från Skincity Skincare. Så mysigt. 🥰
Idag testar jag lite bas produkter och ögonskugga från Too Fased! Har gjort en liten video som visar när jag testar produkterna. Dessa Too fased produkter testade jag: Concealer: Born this way concealer i färgen Almond och Swan - denna hade hög täckning och var väldigt enkel att blanda ut! Foundation: Born this way soft matte foundation i färgen nude - medium till full täckning med en mattare finish med en blurrande effekt. Denna har även oil control som är perfekt för oss som är lite oljigare, men ska samtisigt inte torka ut huden! Bronzer: Chocolate Soleil Melting Bronzing & Sculpting Stick i färgen Chocolate suffle - Denna smälte verkligen in i huden och var super lätt att blanda ut. Super fin nyans, gillade verkligen att den inte fick orangea undertoner. Blush: Cloud Crush Blush i färgen Candy Cloud och Berry Dreamy - super fina färgerna inte för pigmenterade och lätta att hantera! Ögonskugga: Quickie Queen Cream Eyehadow stick i färgen Fairy dust - enkel att applicera med fingret eller borse. Väldigt krämig formula. Är 12 hour wear och ska vara non creasing vilket passar perfekt för ögonlocken! Dagens personliga favorit var blushen! Ha det bra tills nästa gång!
Idag tänkte jag visa hur en vardags look kan se ut jämfört med en lite mer festligare look! Fokus med detta inlägg är foundations. Min vardags look: Foundation - på första bilden använder jag min absoluta favorit foundation.. Estee Lauder sheer double wear i färgen 3N1. Den är så extremt naturlig på huden och väldigt lightweight. Täckningen är lätt till medium och byggbar. Den har en seamless matte finish, men på min hy upplever jag den som satin finish. Den har även oil control vilket passar perfekt till min oljiga hy. Den har även SPF 20. This one is one of a kind. Däremot har dem nyss slutat med den så jag är på jakt efter ett substitut. Concealer - Nyx serum concealer i färgen beige. Bronzer - Benefit Hoola wave i färgen medium deep. Mascara - Nilens jord definition mascara. Bryn gelé och penna - Benefit 24 h brow setter och BeautyAct sculpt & shade brow pencil i färgen medium Brown. Läppar - Benefits benetint i färgen dark cherry. Min fest look: Foundation - på andra bilden använder jag Esteé Lauder double wear stay-in-place makeup i färgen 3N1, vilket är min nummer 2 favorit foundation. Denna är medium till full täckning och byggbar. Den har en cashmere matte finish. Den är även vattenfast och transfer-resistant. Hållbarheten på denna är ju otrolig i min åsikt. Den har SPF 10. Concealer - Nyx serum concealer i färgen beige under ögonen och L’Oréal infailible concealer i färgen 322 som uppljusnings concealer. Bronzer och highlighter - Benefit hoola wave i färgen medium deep. Puderbronzer och highlighter från Makethemake Capric Golden Bronze Palette. Blush - Milk makeup lip + cheek stick i färgen muse. Bryn gelé och penna - Benefit 24 h brow setter och BeautyAct sculpt & shade brow pencil i färgen medium Brown. Puder - BeautyActs pressade skin hero blur powder i färgen 1. Ögon - Nilens jord definition mascara och två singel fransar (14 mm) i vardera yttre hörn för en dramatisk cat-eye look. Läppar - Kiko Milano long lasting colour lip marker i färgen 107 plum. Nyx fat oil lip drip i färgen missed call. Nyx fat oil slick click i färgen 01 main character. Setting spray och fixing spray - Urban decay all nighter setting spray och L’Oréals Infaillible 3-Second setting mist som fixing spray.
Bjuder på en liten kvällsmakeup! Jag har använt Anastasia Sultry Palette. Lite matt, kall grå och lite kalla bruna i globlinjen. Jag har gjort en eyeliner med brun och svart ögonskugga blandat! mitt på locket ville jag ha något som hände så applicerade en av mina favoritskuggor från Buxom, - La-La Lavish. Det är en helt otrolig lavendellila duocehome skugga! tror inte den finns på Kicks längre tyvärr :( men annars kan jag tipsa om att investera i en ljuslila skimrig skugga, det är mer användbart än man tror!! På läpparna har jag Anastasia lipliner I Warm Taupe och Mac lipstick i Faux. Jag upptäckte av en slump när jag jämförde tidigare att det är typ en exakt dupe av Mac Stripdown! Highlighter Idun - Tilda! Väldigt naturlig highlighter och perfekt för nybörjare! Blush Smultron från Idun! Anstasia brow powder duo på brynen, och en stor favorit, Anastasia Brow Freeze bryngel! 💫 Mascara - en ny favorit faktiskt, Lancome - Idole Waterproof. Den ger inte så mycket längd, men ger galen svärta och mer drama. Perfekt för kvällslooks!!!
Gårdagens look ✨ Fyllt på med extra mycket fukt i tusen lager och avslutat med mandelolja för att stänga in fukten. Låtit allt sitta ett par timmar innan det var dags att lägga basen. Men som vanligt verkar min törstiga hy dra åt sig allt och lite mer så att huden oavsett vad ser något torr ut 🥲 Inte återfuktad och plumpad som man ofta ser andra få. Så vackra! Och ja, jag exfolierar regelbundet och har testat det mesta inom hudvård och smink. Och min t-zon tenderar att bli blank med. Kul. Men! Trevlig lördag till er alla! Efter varit på sonens basketturnering och resten av helgen blir barnfri för oss så njuter jag av en kall med mina switch nails innan middag med vänner! Blev lagom förälskad i kollektionen ✨🖤 Basen igår blev embryolisse, nars light reflecting, idun fix spray, huda beauty setting powder och Caia bronzer 🤎 Lancome Lash idole Flutter mascara ✨
Torsdagens camo look! Och två first impression. 🫡 LHs nya crayon i färgen Gemma är en crayon jag drömt om och hoppats på. Jag ÄLSKAR militärgrönt så färgen är bara perfekt, och skimrande i guldiga toner. Vill måla hela ansiktet med den. 😍 Bästa sminkprodukten på marknaden – nu i en av mina favoritfärger! 💚🙌🏼 Det glittriga läppstiftet från Fenty är jättefint och jag gillar färgen, men det är GLITTRIGT. Hade glitter över hela händerna vid några tillfällen idag. Det är synd att glittret sprider sig så för det är helt klart ett minus för mig. 💔 Det är inte så att glittret faller av, men det räckte typ att jag nuddade någonstans nära munnen för att fingret skulle bli glittrigt. I övrigt inga klagomål – god doft, krämigt, lätt att applicera, pigmenterat.
Tycker det är återkommande och populärt att vara djävul på halloween. Det går alldeles utmärkt att sminka sig till djävul med endast två produkter och en snedskuren borste! Just här har jag använt mig av en röd eyeliner från SUVA, men det går alldeles utmärkt att använda ett högpigmenterat rött läppstift med en tunn snedskuren borste för att få till hornen och svansen vid eyelinern. Var försiktig med att vara vid ögonområdet med produkter som inte är godkända för ögonmakeup. Undvik vattenlinjen och tårkanalerna. LH cosmetics har exempelvis multi use läppenna som är okej att använda på ögonlocken. Läppstiftet jag har på läpparna är MACXIMAL matte lipstick i ruby woo. Sedan har jag använt en svart eyeliner för en hård ögonlook och detaljer. Min favorit är NYX epic ink liner. I min look har jag även kajal och ögonskugga utöver min vanliga bas. 🤗 Happy Halloween 🎃
Dagens look - ready for fall & mall. En fullspäckad dag på Stockholms största köpcentrum och jag är helt slut 😆, men sminket höll sig bra och jag är så nöjd med min concealer från too faced som jag fått testa. Utförlig recension kommer inom kort. Testade även en gloss oil från Fenty i nyansen Rose Amber (hur har jag kunnat missa denna) som får klickas hem pronto! Provade även en doft på Zara som jag föll pladask för. Den påminde mig direkt om en doft jag hade 2017 som tyvärr inte säljs längre (Bottega Veneta Velours EDP). Sjukt hur dofter kan framkalla olika minnen ❤️ Taggar produkter jag använt men nyanserna fel som vanligt. Penna i nyans Whirl och läppstift velvet teddy med ett genomskinligt gloss över. Hoppas alla får en fin första helg i november 🍁
Look of the day blir en halloweenlook 🤠 Yee-haw! 🏜 Trodde tävlingen för kalendrar var till idag men det var tydligen igår så tänkte att jag postar looken ändå 😊 Jag testade en ny eyeliner från clinique. High Impact Liquid Liner i färgen Espresso. Den var väldigt bra faktiskt, bra färg och lätt att skapa skarpa linjer med! På ögonen har jag en blandning men bla. Shiseido Pop Powdergel i färgen Horo-Horo silk! Ääääälskar den, sååå fin chamapgneskimrande skugga 💫 Blush är Charlotte Tilbury Cheek To Chic i färgen Pillow Talk! Kan tycka att den blir lite kakig och för pudrig om jag ska vara helt ärlig. Men annars väldigt fin formula och fint skimmer. Men för priset, njaa, då finns det mycket bättre och billigare helt ärligt! Lipliner nyx nude truffle Läppar Lh Cosmetics Fantastick Pink Opal
Det här är mitt glittrande bidrag till tävlingen!🩵✨ Jag har aldrig gjort en liknande look till denna förut men har drömt om det och nu hade jag äntligen chansen! Jag är inte alls van med tyngre ögon makeup så det var lite utanför min comfort zone, men oj vad kul det var att testa sminka mig på detta vis! Har inte vågat sminka mig såhär tidigare för att jag har tänkt att jag inte skulle passa i det men tror detta var en push i rätt riktning. Det var kul att testa en smokey eye med en pop av färg och glitter! Kan definitivt finslipas men jag är överlag väldigt nöjd och jag trivs i blå/grön (mina favoritfärger)☺️ (Swipea gärna för fler bilder och en liten video💙) Glittret på ögonlocken är från LH cosmetics som enligt mig gör de bästa shimmer liquid eyeshadow! Har även använt deras blåa crayon i färgen Atria på den nedre fanslinjen💙 Extra rosa och glowiga kinder och en lite kall frosted läpp kombo att komplettera ögonen🥰 Jag har använt lite Fenty Diamond Bomb över min highlighter för extra glitter✨ Mascaran är älskade telescopic! Min foundation är dior backstage foundation ☺️(Kunde inte tagga rätt nyanser nedan)
Till denna tävling blev det min 5 åriga dotters fantasi look för mig, åtminstone för denna kväll. Det skulle glittra men framförallt skulle frostiga pärlor på! Något hon benämnde som frost diamanter 💎 Kände mig som en mörkhårig Elsa i hennes ögon 🩵 Sminkade mig imorse vid 06:00. Så basen är typ 15 timmar 🥲 Och ingen ögonfransböjare eller någon vettig mascara användes för detta. MEN! Den ultra fina paletten från Dolce & Gabbana fick givetvis gå in som en hjälte! ✨ Tyvärr syns det rätt dåligt på bilderna denna kväll. Skyller på ljuset framför handhavande fel 😁 Men vilket skimmer ögonen fick. Och även ögonfransarna fick ta del av skimret som gjorde det lilla extra! Vad det ska experimenteras med denna palette känner jag (som ALDRIG lägger någon ögonskugga någonsin).
✨ Mitt sätt att glowa på rätt sätt handlar inte bara om smink – det handlar om känslan. När jag använder Teint Idole Ultra Wear Care & Glow Serum Concealer börjar jag alltid med att ta ett djupt andetag, se mig själv i spegeln och tänka: "Du räcker precis som du är." 💧 Sedan applicerar jag concealern som min “glow boost” under ögonen, längs kindbenen och runt näsvingarna – där ljuset naturligt träffar. Den smälter in som en dröm, jämnar ut huden och ger den där friska, återfuktade lystern som känns lika mycket inifrån som utanpå. 💖 För mig är “att glowa på rätt sätt” att våga lysa med sitt eget ljus – oavsett filter, ålder eller dagsform. Den här concealern hjälper mig bara att spegla den glöden jag redan bär inom mig. #KICKSBeauty #TeintIdoleCareAndGlow #LancomeLover #GlowOnTheRightWay #SelfLoveAndGlow😍❤️
💄 Budgetfavoriter från L’Oréal – mina bästa fynd just nu! 💕 Hej! 🌸 Ville bara tipsa om några riktigt bra budgetprodukter från L’Oréal som jag använt på sistone – perfekt för oss som vill ha kvalitet utan att spräcka plånboken 😍 ✨ Foundation: L’Oréal True Match Nude Plumping Tinted Serum – lätt, jämnar ut fint och ger ett naturligt glow. Jag älskar att den känns som hudvård och smälter in superbra! 🫶 Concealer: L’Oréal Infaillible More Than Concealer – täcker ALLT men ser ändå inte kakig ut. Funkar både under ögonen och på små blemmor. 🌸 Blush: L’Oréal Lumi Le Liquid Blush – så fin formula med flytande konsistens som smälter in i huden och ger en naturlig rosig lyster. Perfekt om du vill ha en dewy look! ✏️ Brynpenna: L’Oréal Infaillible Brows 24H Micro Precision Pencil – supertunn spets som gör det lätt att rita små, naturliga hårstrån. Håller verkligen hela dagen utan att smetas ut! 🌟 Primer: L’Oréal Radiant Skin Primer – ger huden en vacker lyster från start, jämnar ut och gör att sminket sitter bättre utan att bli matt och tråkigt. Har ni testat någon av dessa? Eller har ni andra L’Oréal-favoriter jag borde prova nästa gång? 💬💗
Look of the day! ✨️ Och first impression av några produkter från Gloss gods, så SPOILERVARNING för alla som köpt deras julkalender!! ⚠️ Läs inte vidare om du inte vill veta något om innehållet! Holy shit vad nöjd jag är med kalendern, värd varenda krona. 😍 Kommer testa nya grejer varje dag framöver haha. Idag testade jag både matta och en glittrig ögonskugga (finns hittills endast i kalendern) som på riktigt blendade ut sig själva, jag behövde typ inte göra något alls? Deras nya highlighterformula (hittills endast i kalendern) testade jag både i en rosa färg som jag använt som blush ovanpå mitt krämblush och i en champagnefärg som är en riktig 2016-highlighter – if you know you know. 🌟 Kan ha bländat folk i solen haha. Underbara! Testade även ett gäng borstar och en ljuvlig läppolja i cherry cola-nyans (färgen finns hittills bara i kalendern) som jag älskar och kommer använda mycket. 🍒🥤 Allt jag testade idag var 10/10! Mer imorgon. 😍
Min favoritårstid är egentligen sommaren, men igår kändes det som att den var tillbaka igen och jag kom på att jag faktiskt också älskar sensommar/tidigt höst. Dagar då du kan överraskas av värme och varma vindar. Dagar som nästan känns som våren. Det här får bli min tolkning av min nyupptäckta favoritårstid. Parar ihop min makeup med doften Animalique från Byredo. Mer varma höstdagar tack ☀️🍁 Eftersom det är svårt att tagga rätt produkter: 1. Hourglass mineral veil primer 2. Hourglass veil skin tint nyans 7 3. Milk makeup matte bronzer stick 4. Hourglass vanish airbrush pressed powder nyans transcludent medium 5. Mac blush nyans burnt pepper 6. Charlotte tilbury flawless finish setting spray 7. Morphe matte essentials palette 8. Lancome teint idole ultra wear maskara 9. Morphe läppenna nyans Spiffy 10. Mac Macximal matte läppstift nyans YASH
För någon dag sedan besökte jag Charlotte Tilbury montern på NK och passade på att få lite experthjälp från proffsen med att hitta en foundationnyans som passar min ton bäst. Hör och häpna, tjejen i montern tyckte att jag skulle ha nyans 6cool… alltså, jag har alltid trott att jag är en varm person, en gulis med gröna vener eller åtminstone varm/neutral, men jag tror att den här kalla nyansen kan vara en av de bästa jag har provat! 6C, where have you been hiding all my life 🤣 Men nu till mitt dilemma, jag älskar nyansen, och denna foundation är verkligen fulltäckande och håller en hel dag! Men jag tycker att den också framhäver min textur i ansiktet på ett sätt som får den att se torr ut och mina fina linjer runt munnen kommer fram mer. Vad finns det för hjälp för detta? Ska jag köra en lystergivande/fuktgivande primer, en annan fuktkräm eller applicera foundation på ett annat sätt? Vad tycker ni, blev nyansen bra på mig? Ni som haft/har denna foundation, vad är era tankar om den? 🍀
Look of the day 🌤️  Det var länge sedan jag orkade med att lägga tid på en beauty look. Slutet på semestern innebar direkt en stressig vardag, regniga dagar och sjukdom som ett plåster på såren. Men nu börjar man känna sig lite bättre och då passade jag på att köra all in med min nyinköpta primer som får alla efterföljande produkter att glida på som smör!  På läpparna testade jag att ha min läppenna från makeup by Mario nyans Smokey Pink som ett läppstift, kompletterat med en mörkare läppenna och ett genomskinligt läppglans (bild ett bara läppenna och bild 2-3 med läppglans).  Testade även ett helt nytt blush från Mac i nyans wrapped candy som jag är helt kär i!  Nu är jag bara på jakt efter en ny foundation till hösten. Har tre som jag spanat in, men vågar nog inte blindköpa utan behöver testa först 😀 Går inte att tagga rätt nyanser på produkterna 😫
All about the base🎸 På min hud passar CC-cream och liknade fukt- och lystergivande produkter bäst. Jag har både min älskade CC-cream, Idun minerals Tinted Moisturizer och även en fuktgivande foundation som är som en CC-cream från Nudestix som jag använt i några år och köpt iblamd fortfarande. De båda ger lyster men den från Idun Minerals är den jag väljer att endast köpa om jag skulle endast en av dem. För den är oparfymerad och lite mer fukt och lyster i, rekommenderar dfn till alla med torr hud. Har också använt nin lilla tub med consealer från Lancome som i te kan användas under ögonen vid ögonen har jag Smashbox Becca under eye brightening som jag använt sedan 2016 och är absolut viktigast i min och mångas sminkväska! Blushen är två olika, en flytsnde från House of Hur och en är ett stick från Isadora. Har grundat med BUS och, Bronzing gel. Det här fungerar ihop bra på min torra och mogna hud💗
All about the base ⭐️ Idag passade jag på att testa mitt nya kompaktpuder från Hourglass. Jag ska vara ärlig med att pudret gav en väldigt fin finish och kändes lätt på huden. Trots att jag använde settingspray blev mina vanligtvis oljiga partier lika oljiga som med vilket annat puder som helst efter någon timme. Skillnaden med detta puder är att det inte blir någon kakig finish som lägger sig tungt när man återaplicerar under dagen vilket gör att den slår flera andra jag provat där pudret under dagen lägger sig i fina linjer och porer. Sminket i övrigt - neutrala toner som vanligt, varför chansa för mycket en grå fredag som denna 🍀 går inte att tagga färger på produkterna men blush är glow play från Mac i nyans True Harmony, basen lumenes cc cream samt bronze goddess bronzer från Estée Lauder.
💚🤍🩶🖤 Pride look 🖤🩶🤍💚 Min pride-inspirerade look blev ingen regnbåge i år, jag valde att använda färgerna i den aromantiska flaggan istället – en av HBTQIA-flaggorna som jag själv identifierar mig med. Vad är oddsen att "min" flagga har en av mina favoritfärgkombinationer? 😍💚🤍🩶🖤 Jag använde så klart även LH Aurora och Color palette men de finns inte på Kicks just nu. Linda Hallberg gjorde en look med dessa färger häromdagen (gissa vem som föreslog det? 😁) och när jag såg den kände jag mig inspirerad att sminka mig för första gången på länge! 🥰 ÄLSKAR grönt! 💚 Blev riktigt nöjd med min look. Om jag orkar så gör jag en annan flagglook imorgon! Kanske "min" andra flagga, eller transflaggan. 🏳️‍⚧️ Den är så söt. 😍
Min festivallook börjar med att grunda huden med klassikern Embryolisse Lait-Crème Concentré. Brynen fixerar jag med Ardell Brow Glue och fyller sedan i med NYX Lift N Snatch Brow Tint Pen i Ash Brown och Espresso – en kombo som jag haft i flera år nu för den är så sjukt bra. Basen bygger jag med Lumene CC cream, Hickap Contour Stick och fixerar med Laura Mercier Ultra Blur Setting Powder. Rouge och highlighter kör jag från Linda Hallbergs Infinity Palette. Till bronzer använder jag BeautyAct Insta-Tan Bronzing Powder. Ögon Till ögonen kör jag en markerad vinge med NYX Epic Ink Liner. Böjer sedan fransarna med Shieseidos Eye Lash Curler och använder Telescopic Mascara för att få till festivalfransarna. Lipkombo Min lipkombo är NYX Lip Liner i Nude Truffle och en dutt av MAC Crème Cup i mitten av läppen. Och så klart – Urban Decay All Nighter som sista steg, för att låsa allt ✨ Vem är jag mest taggad på att se? Efter flera år borta från Way Out West skulle det vara fantastiskt att få gå dit igen – och i år är lineupen helt otrolig men det är Chappell Roan som jag är allra mest taggad på. Hade verkligen velat uppleva hennes musik, scennärvaro, looks och maaagiska röst live. Vem tar jag med mig? Om jag vinner kommer jag bjuda med min kära sambo då vi aldrig gått på WoW tillsammans. Han finns alltid där för mig i alla lägen så hade älskat att kunna överraska honom med detta ❤️
Festivallook: Locked & loaded för Way Out West 🎯 Inför festival krävs en look som klarar allt: ösregn, sol, dans, och plötsliga selfies. Jag gick för en look som är clean men med detaljer som lyfter – hållbar, snygg och med precis rätt mängd glow. Produkter jag använt: Mascara: Sweed – separerar, lyfter, håller Eyeliner: Maybelline - ink black Glitter: NYX – precis tillräckligt för att fånga ljuset (och blickar) Bryn: Maybelline brow mascara – form och stadga utan att kännas stel Foundation: IsaDora – jämn bas som håller sig fräsch Puder: bareMinerals – matt där det behövs, låter glowet skina där det ska Rouge: Kylie – naturlig färg med snygg intensitet Highlighter: Kylie – ger kindbenen det där lilla extra utan att se svettigt ut Läppar: MAC läppenna + Babor oil gloss – skarp kontur möter glans = drömkombon Setting spray: Urban Decay – för att låsa allt och slippa tänka mer på sminket resten av dagen Mest taggad på att se: Charli XCX – självklar. Vem jag vill ta med: Min bästa vän. Vi har överlevt fler festivalsminkningar i tält än vi vågar erkänna – hon är mitt backstage crew och bästa sällskap. Looken är redo. Jag är redo. Way Out West – vi ses där
✨ Min Way Out West-look 2025! ✨ Jag har satsat på en glowy, boho-inspirerad festivallook med skimmer på ögon, rosiga kinder och glossiga läppar – perfekt för både dagsfest och klubbkväll på KICKS x Soak Me! 🌸🌿 I min festivallook kommer dessa produkter göra mig fin: Clinique Moisture Surge CC Cream ger mig en jämn och återfuktad bas, Anastasia Beverly Hills-paletten fixar en varm och glammig ögonlook, och med Laura Mercier Blush får jag rosiga kinder med naturligt glow. Paula’s Choice Hyaluronic Acid Booster ser till att min hud känns fräsch och återfuktad hela dagen, och Fenty Beauty Gloss Bomb ger läpparna en glansig finish som passar perfekt till festivalvibbarna! 💖✨ 🎶 Taggad på att se: RAYE – magisk live! 👯‍♀️ Tar med mig: Min bästa vän – vår drömhelg tillsammans!
"Way Out West har alltid varit en festival som vågar blanda det oväntade med det ikoniska – och vad kan vara mer ikoniskt än Ricky Martin? Med sin världsberömda energi, tidlösa hits som Livin’ La Vida Loca och She Bangs, och en karriär som inspirerat miljontals människor, skulle han ta Göteborg med storm. Ricky Martin är inte bara en superstjärna – han är en artist som förenar generationer och kulturer med sin glädje, passion och otroliga scennärvaro. Hans musik passar perfekt in i festivalens anda av mångfald, rytm och eufori. Tänk dig dans i Slottsskogen i solnedgången till latinpopens största ikon – det vore en magisk upplevelse vi sent skulle glömma. Jag inspiereras av Ricky Martin och Meja Meja Anna Pernilla Kullersten,tidigare Beckman"Private Emotion"🎤 🌟 Way Out West – gör det oförglömligt. Ge oss Ricky Martin 2025!"😄
No makeup-makeup look ⭐️ Okej, jag är ju inte makeupfri, men för en som är van med tyngre foundations är det liksom lite naket att bara ha en cc cream 😀 Jag måste bara prisa denna primer från Charlotte Tilbury som jag testade första gången idag. Den har spf 50 och ska blurra porerna samtidigt som den ger hyn ett glow ⭐️ Alltså, det var nog länge sedan jag gillade en produkt så mycket. Den fick CC-creamen att glida på som smör och efterföljande produkter som blush och bronzer smälte in fint. Kändes inte som att man hade makeup alls. Vågade mig till och med på en settingspray med ordet glow i sig. Undrar hur detta ska sluta… P:S , kära @136092963 få in: 1. Charlotte Tilbury 2. Too Faced 3. Makeup by Mario 4. Makeup forever 5. Kayali Så slipper vi handla på konkurrenten Sephora 🤣❤️
💜 Färgchock på min födelsedag 💜 Jag älskar alltid lila smink på andra men har svårare för det på mig själv, vilket jag nämnt varje gång jag gjort en lila look 😅 Lila är min favoritfärg och jag kände att om det är någon gång jag ska ha lila så är det väl idag!? Har matchat med lila skor. Idag fyller jag 37 år och är ensam hemma så jag är just nu iväg på en utflykt där jag bara tänker göra roliga saker för att jag vill. Jag gör rätt få såna här utflykter så jag passar på. Maken är bortrest för han tar examen i sitt nya yrke idag, sonen är iväg med klassen för att de tar studenten på tisdag. Det känns så overkligt att skriva det. Jag är 37 år och har en vuxen son som nu snart börjar sitt självständiga liv? Jag är idag lika gammal som min mamma var när hon blev mormor! Ögonskuggan säljs inte hos Kicks och jag rekommenderar ingen att köpa den, har ett contour stick från Isadora också som aldrig går att tagga. Allt annat är taggat i inlägget 🙂
❤️ Färgchock ❤️ Efter mitt förra inlägg på samma tema så väckte Nikki en tanke på vad som kunde vara en annan utmaning gällande färg på läppstift. Jag skulle till Kicks dagen efter, igår, och bad om hjälp att hitta någon ny nyans som skulle vara att utmana mig lite mer. Hon tog fram ett läppstift som hon tyckte skulle passa mig och jag kände att det liknade ett jag hade hemma (som de dessvärre inte hade inne). Så, idag skulle jag ta just det läppstiftet, som jag mindes som mycket mer cerise. Väl på så är det ju istället typ lysande rött. Verkligen en utmaning för mig att bära och jag vet inte om det är dags för det här att vandra vidare från mig för jag känner mig för obekväm i färgen 😅 Nästa gång jag är i en butik ska jag försöka hitta någon färg som är mer vad jag tänkte att det här skulle vara
VARDAG & 3 produkter Minns inte när jag senast postade en look innan idag så bjuder även på denna från i morse. Älskar att fota - men inte mig själv! 😃 Brukar de allra flesta dagar inte använda mycket mer än 3-5 produkter så detta är för mig inte riktigt en utmaning. Gillar inte för mycket täckande makeup och gillar framförallt att det går fort! Blush från Benefit i färgen Shellie, vattenfast eyeliner från Lumene och ögonskugga från bareMinerals (färgen heter Vanilla Sugar). Lite söt men fräsch dagdoft, valde idag CLEAN Classic Vanilla Cloud EdP. Doften känns fortfarande ganska tydligt efter 4-5 timmar. PS. Tänk på att solen redan är väldigt stark. Var vid vatten nästan hela dagen igår och hade SPF50 i ansiktet men se skillnaden mot halsen! Polotröja! 😁 Ha en fortsatt bra dag & fin start på veckan! 🌸
Jag gillar mitt hår! 🥰 Har egentligen aldrig prioriterat mitt hår eller hårvårdsprodukter men har turen att ha bra hårkvalitet (säger min frisör) ändå. Har alltid haft ganska långt hår. Har aldrig färgat, slingat eller blekt det. Har det nästan alltid uppsatt även om det inte ser ut så på bilderna. Använder nästan aldrig värmeverktyg och tvättar det ca två gånger i veckan. Har större delen av mitt liv använt "mataffärsshampoo" 🫣 med några få undantag. Inpackning ibland och hårolja de senaste åren. Av ekonomiska skäl får jag hålla mitt nya intresse begränsat men det känns som en helt ny och spännande värld, hårvårdsvärlden, med så mycket för mig att upptäcka. Använder för tillfället bl a produkterna på bild 2 och de är inte superdyra men dryga och känns lyxiga. Kerasilk Recovery Mask säljs inte på KICKS. Alla finns i olika storlekar. Klippt topparna hyfsat regelbundet har jag alltid gjort men klipper dem sedan ca ett år tillbaka ungefär var 3:e månad istället för 2-3 gånger per år som jag brukade. Älskar nyklippta toppar både för känslan när man borstar håret och för att slitna toppar totalt drar ner helhetsintrycket av vilket hår som helst. Spelar ingen roll hur tjockt, långt eller glansigt det är. På den lilla bilden nederst har jag använt Joico K-Pak Color Therapy Luster Lock Spray. En leave-in spray som ger skydd mot värmeverktyg och UV-strålar och som även gör håret mjukt och ger det jättefin glans. ✨️ Ett tips jag fått av Anna och som kan vara ett av de bästa jag fått här på Beauty Talks! ⭐️😍
BEAUTY HACK ✨ Jag fick inspiration här på kicks att testa sminka mig till ett ansiktslyft! (en video finns här under fliken kicks)metoden är att applicera concealer i "uppåt" i ansiktet och arbeta in den uppåt och utåt liksom. Jag valde att fokusera på concealer och flytande rouge men valde också en cream bronzer från ABH. Det är tre favoritprodukter som jag använt mig av. Länkar alla i inlägget. Jag tycker helt klart att ansiktet får ett "lyft" när man arbetar med raka linjer, men för mig var det svårt att blenda in allting fint utan att det såg liksom ut som att jag hade streck i ansiktet om ni förstår vad jag menar 😆 Det handlar mycket om att ta liiiite produkt och blenda med bra borstar. Jag använder mig av flaers foundation-borste som är tvåsidig, en stor buffig och en liten concealer i ett. Älskar den borsten! 😍