@136092963 ADVENTSKALENDERAR  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~, Fyllda hela 24 dagar med allt sĂ„nt man bara blir rusig av lycka nĂ€r man fĂ„r i dagens lucka 🎁 Att bli barn pĂ„ nytt under 24 dagar i December Ă€r ju bara sĂ„ drömmigt spĂ€nnande
 đŸ€ž Vika har ni testat? Rekommendationer, gillar bĂ„de hudvĂ„rdsprodukter och makeup â™„ïžđŸ’‹â™„ïžAtt hudvĂ„rd och kosmetika var nĂ„got som lĂ„g i mitt intresse tidigt i mitt liv rĂ„der ingen tvekan om. DĂ„ jag hade eget företag tog jag in det Ă€ven dĂ€r och hade ansiktsbehandlingar och demo visningar vilket jag Ă€lskade. Att fĂ„ trolla lite. FörstĂ€rka det som Ă€r WOW och sudda lite av det som kĂ€nns personligt hindrande kosmetiskt. Trolleritrick đŸ§™â€â™‚ïž đŸŽ© đŸȘ„đŸŽšđŸ–ŒđŸ’„đŸ’‹đŸ’Ž
En sak som jag Ă€lskar med denna community Ă€r att man fĂ„r sĂ„ mycket bra tips som man aldrig tĂ€nkt pĂ„ förut. Till exempel kan man ju anvĂ€nda en brun kajalpenna som lĂ€ppenna tillsammans med lĂ€ppstift i bruna toner. För mig vars naturliga ton pĂ„ lĂ€pparna drar mot mörkrosa Ă€r det svĂ„rt att hitta bruna lĂ€ppstift dĂ€r konturerna inte syns. DĂ€rför testade jag att anvĂ€nda min kajalpenna frĂ„n Isadora i fĂ€rgen bronzing brown som lĂ€ppenna vilket funkade super med mitt nya lĂ€ppstift. En annan sak som jag har lĂ€rt mig denna vecka Ă€r att man kan börja en parfymresa med vĂ€nskap istĂ€llet för kĂ€rlek. NĂ€r jag köper en parfym vill jag liksom bli förĂ€lskad direkt, love at first sniff. Med min senaste parfym Solano funkade detta inte och jag blev besviken med tanke pĂ„ priset. Jag bestĂ€mde mig Ă€ndĂ„ för att ge honom en chans. Ni vet ju vad man brukar sĂ€ga, kĂ€rlek börjar med vĂ€nskap. DĂ€rför kommer Solano bli min trogna följare denna höst dĂ„ jag behöver lite extra vĂ€rme đŸ–€â˜€ïž Önskar alla en superfin fredag och kommande helg 🍀
Beauty budget challenge. Mitt inne i lĂ„gkonjukturen försöker vi nog alla hitta sĂ€tt att spara in en slant utan att helt ge avkall pĂ„ den vardagslyx som smink och hudvĂ„rd innebĂ€r. En sak som jag testat i nĂ„gon dag nu och som jag med största sannolikt kommer fortsĂ€tta med Ă€r att anvĂ€nda kokosolja i kombination med bakpulver som deodorant. Vi vet ju alla att vanliga deodoranter innehĂ„ller Ă€mnen som inte Ă€r sĂ„ bra för kroppen sĂ„ som aluminium och parabener bland annat. Fick tips av en vĂ€n att testa blandningen ovan och mĂ„ste sĂ€ga att jag Ă€r imponerad, ingen dĂ„lig lukt, mindre svett samt stort plus för att man kĂ€nner sig Ă„terfuktad istĂ€llet för att ha den torra kliande kĂ€nslan som vissa deos kan ge. Även om det finns massa naturliga deos pĂ„ marknaden sĂ„ tycker jag att det Ă€r bra att vi kan anvĂ€nda sĂ„dant som finns i hemmet. BĂ„de bra för plĂ„nboken och miljön.
Lite löshĂ„r, en ögonskugg palett i blĂ„ grön bruna toner. Finns flera prisvĂ€rda och olika i olika prisklasser hos @136092963 som man lĂ€tt kan skugga till det med! Jag föredrar en palett med bĂ„de nĂ„gra matta fĂ€rger men Ă€ven nĂ„gra med glitter/metall fĂ€rg för en kvĂ€lls makeup. Ett lĂ€ppstift, rött helst, matt men inte torrt utan med den dĂ€r sköna kĂ€nslan, LANCOME har flera fina sĂ„ ett glans över det . Basen glömde jag nĂ€stan, Ă€ven dĂ€r en grund med ett favorit serum frĂ„n Rituals och sedan en foundation frpn Lancome YSL och gĂ€rna en tre palett rouge men har fastnat mycket för rouge i krĂ€mform/stick Sköna och lĂ€tta att fĂ„ jĂ€mnt samt en Highlighter för det lilla extra. Mascara Ă€r bĂ„de Isa Dora, Lancome eller IDUN Finns sÄÄ mĂ„nga bra i olika mĂ€rken đŸ„° đŸ§–â€â™€ïž 💄💋 💃
Vill du dölja akne och mörka flĂ€ckar? FortsĂ€tt lĂ€s â€” đŸ’š Om din hud har rodnader, börja med en corrector för att dĂ€mpa det röda. För att dĂ€mpa rodnad anvĂ€nds ofta en corrector som Ă€r grön i nyansen. Om du som jag har röda partier i stora delar av ansiktet, rekommenderar jag en primer som korrigerar. Jag gillar Photo Finish Correct Anti-Redness Primer frĂ„n Smashbox. đŸ§Ą AnvĂ€nd en matt concealer och gĂ€rna en som kommer i burk, den kommer inte flytta pĂ„ sig lika lĂ€tt som en flytande concealer gör. đŸ–Œïž AnvĂ€nd en liten borste, min favorit Ă€r Heavenly Luxe Complexion Perfection Brush frĂ„n It Cosmetics. Den har en stor borste i ena Ă€nden och en mindre som Ă€r perfekt för concealer i den andra. Ta lite concealer till att börja med och dutta precis bara pĂ„ finnen eller flĂ€cken du vill tĂ€cka, ingenting runt om. DUTTA, DUTTA, DUTTA! đŸ’đŸŒâ€â™€ïž HĂ„ll resten av ansiktet osminkat, detta kommer ge intryck av att du inte Ă€r sminkad överhuvudtaget. Det VIKTIGASTE av allt Ă€r att hitta en concealer som matchar din hudton PERFEKT. 
Rose incđŸŒč Hörni, det hĂ€r Ă€r mitt nya favorit mĂ€rkte. Och jag ska berĂ€tta varför! Först och frĂ€mst har de ALLA en helt otrolig formula som Ă€r lĂ€ttarbetat och magisk! Skin enchace tinted serum - magi pĂ„ tub, den smĂ€lter sĂ„ otroligt fint in i huden. Det har en lĂ€tt tĂ€ckning men ger dig som ett fint ”filter” över huden. Cream bronzer - jag anvĂ€nder mig av fĂ€rgen seychelles, jag har testat en hel del bronzers och den hĂ€r slĂ„r alla med hĂ€stlĂ€ngder. FĂ€rgen, formulan och hur lĂ€tt den Ă€r att arbeta med gör mig mĂ„llös. Det enda negativa jag kan sĂ€ga Ă€r att den tyvĂ€rr inte kommer i mĂ„nga fĂ€rger sĂ„ det hoppas jag att de jobbar pĂ„. Lip & Cheek color - jag köpte fĂ€rgen Azalea och oj sĂ„ fin, jag anvĂ€nde den bĂ„de som blush och pĂ„ lĂ€pparna. Otroligt bra pigmentering och den sitter ocksĂ„ bra under dagen, dĂ„ har jag heller inte anvĂ€nt nĂ„gon setting spray idag. Det kommer köpas fler fĂ€rger av denna, det kan jag lova! Cream highlighter - prismatic fick följa med mig hem och den har en gyllene guld ton som jag tycker passar perfekt med min hudton. Otrolig fin lyster som ser naturlig ut.
Time for some curlsrock! Att ha lockigt/krulligt hĂ„r Ă€r en större utmaning Ă€n vad mĂ„nga tror. För de flesta Ă€r det inte bara att tvĂ€tta hĂ„ret med valfritt ICA schampo och lĂ„ta det sjĂ€lvtorka. För att lockarna ska hĂ„lla krĂ€vs det oftast bra produkter för din locktyp, en perfekt luftfuktighet och inte minst en stor dos tĂ„lamod. Kanske har ni hört om nĂ„got som kallas curl memory. Det Ă€r lite som lockarnas minne av hur de ska "lĂ€gga sig" pĂ„ huvudet. Lockigt hĂ„r lever ofta sitt egna liv och en rutin som fungerat ena veckan kanske inte fungerar nĂ€sta. Idag var första gĂ„ngen jag tvĂ€ttade hĂ„ret med produkter för lockigt hĂ„r och torkade med tratt pĂ„ fönen efter cirka 1 Ă„rs tid. Som vĂ€ntat var hĂ„ret torrt och svĂ„rformat efter ett Ă„rs rakföning. Det brukar ta mig cirka tvĂ„ veckor för mina lockar att aktiveras och nĂ„ sin fulla potential. Jag tycker tyvĂ€rr att det Ă€r svĂ„rt att hitta riktiht bra produktet för lockar/krull pĂ„ Kicks och andra svenska hemsidor. BestĂ€ller dĂ€rför ofta frĂ„n Lookfantastic eller andra sidor med större utbud. Produkterna frĂ„n Continou (Schampo och balsam) bestĂ€llde jag frĂ„n Kicks efter att ha lĂ€st flera bra recenssioner och jag Ă€r faktiskt vĂ€ldigt nöjd redan efter första anvĂ€ndning! PĂ„ bild tvĂ„ ser ni produkterna i dagens rutin. Kan verkligen rekommendera bond curl rehab salve (produkt 1). Den funkar lite som olaplex för lockigt hĂ„r, d.s.v bygger upp det frĂ„n grunden igen. Fullpackat med proteiner (för lockigt hĂ„r lever ju inte enbart pĂ„ fukt). NĂ€r det kommer till inpackningar finns det ingen som slĂ„r Camille Rose deep conditioning masc. SĂ„g nu att den ocksĂ„ innehĂ„ller gröna alger precis som continous produkter sĂ„ det verkar vara en mirakelgrej för lockigt hĂ„r 😄 Avslutar alltid med bĂ€sta lockkrĂ€men frĂ„n moroccanoil och lĂ€gger i nĂ„gra droppar olja frĂ„n lanza som förkortar föntiden med cirka 30%. PĂ„ sista bilden har ni en annan bra produkt som jag anvĂ€nder mellan tvĂ€ttarna. Det Ă€r ett rengörande balsam som tillför mycket fukt dĂ„ överdriven schamponering tenderar att torka ut. Kan prata om lockigt hĂ„r i evigheter, men nu Ă€r det dags att Ă„tergĂ„ till vardagen. Taggar produkterna som gĂ„r att köpa pĂ„ Kicks. đŸ˜ƒâœŒïžđŸŒ»
Dagens look innebar lite extra glow. Har varit lite dött pĂ„ sminkfronten pĂ„ grund av varmt vĂ€der och andra prioriteringar. Idag hade jag dock mycket att fira dĂ„ min dotter fyllde 1 Ă„r och vad passar dĂ„ bĂ€ttre Ă€n lite glitter. Vanligtvis gĂ„r jag pĂ„ matta foundations, men nu köpte jag Lancomes teint idole ultra care and glow för nĂ„gon vecka sedan och mĂ„ste sĂ€ga att jag Ă€r vĂ€ldigt nöjd (deras vanliga teint idole Ă€r min absoluta favvo). Tycker denna ger lite glow och lĂ€gger sig fint pĂ„ hyn utan att porerna kommer fram. Jag lyckades Ă€ven komma över primern frĂ„n fenty för ett billigt pris pĂ„ en annan hemsida (sorry Kicks) och mĂ„ste sĂ€ga att jag Ă€n sĂ„ lĂ€nge Ă€r mycket nöjd!Taggar produkterna som jag anvĂ€nt idag 🌾
Dessa produkter Àr nÄgra jag verkligen rekommendera om man Àr pÄ en budget eller endast tycker det Àr onödigt att lÀgga massa pengar pÄ dyrare mÀrken. Dessa tre produkter kostar fint 600kr för alla. Emma S Àr ett mÀrke som gör otroligt bra produkter för bra priser. Och denna cleanser tycker jag Àr otroligt bra pÄ att ta bort sminket och rengöra huden, huden kÀnns alltid frÀsch efter anvÀndning och den har en god doft. Emma S cleanser Àr dubbelt sÄ billig som Laneiges cleanser och gör ungefÀr samma sak, fast Lageiges cleanser har mer en subtil ren doft Àn Emma S. Kicks mÀrke beautyact tycker jag gör extremt bra produkter, jag brukar anvÀnda deras moisturizer varje dag och deras peel ksk tvÄ gÄnger i veckan. Moisturizern Àr riktigt bra pÄ att Äterfukta huden och tar bort torr hud pÄ nÄgra dagar. Peelern Àr ocksÄ vÀldigt bra pÄ att ta bort det översta lagret av död hud, och lÀmnar en frÀsch och ren kÀnsla pÄ huden. Jag tycker att mÄnga billigare produkter och mÀrken Àr lika bra som de dyrare och att man kan köpa billigare produkter om man tycker de fungerar bra för din hud, dyrare produkter behöver alltsÄ inte vara bÀttre.
Jag fick möjlighet att vara Beauty Tester för Kicks dĂ„ jag Ă€r medlem och aktiv i Beauty TalksđŸ™đŸ» Produkten jag fick förmĂ„nen att fĂ„ testa blev ”Lip & cheek color” frĂ„n Rose INC och fĂ€rgen ”Anemone”. Den Ă€r roströd i fĂ€rgen nĂ€r man tittar pĂ„ den och formulan Ă€r krĂ€mig. Jag tog fingret och duttade nĂ„gra gĂ„nger pĂ„ kindbenet efter att jag lagt min bas. Tog sedan en borste och ”blendade” ut fĂ€rgen. Jag tyckte att den smĂ€lte in fint i huden, resultatet blev ”naturligt” pĂ„ sĂ„ sĂ€tt att fĂ€rgen inte sticker ut. Det passar mig bra dĂ„ jag oftast gillar en sminkad, men ganska naturlig look. FĂ€rgen har bra pigment och den Ă€r byggbar om man önskar mer fĂ€rg. Jag tycker att den hĂ„ller bra under dagen sedan! PĂ„ lĂ€pparna gillade jag den dock inte lika mycket, fĂ€rgen Ă€r ok men tycker den Ă€r lite för torr för lĂ€pparna, jag gillar lĂ€ttare formula med mer gloss dĂ€r. Men som rouge gillar jag den mycket och kommer fortsĂ€tta anvĂ€nda denđŸŒžâ€ïž
2022 var det vĂ€rsta Ă„ret i mitt liv. Min pappa diagnostiserades med cancer och det vĂ€nde uppochner pĂ„ hela mitt liv. Det Ă€r precis som alla sĂ€ger, det fĂ„r dig att omvĂ€rdera precis allt nĂ€r en nĂ€rstĂ„ende blir sjuk. Jag har alltid stĂ„tt mina förĂ€ldrar otroligt nĂ€ra - de Ă€r mina bĂ€sta vĂ€nner och vi gör allt tillsammans ❀ Min pappa och jag delar musikintresset. Under hela min uppvĂ€xt har vi suttit pĂ„ kvĂ€llarna och lirat gitarr eller klinkat pĂ„ pianot. Han stod ut med oljudet av mina fiol lektioner och lĂ€rde mig hitta rĂ€tt nĂ€r jag sjung fel tonart. Varje gĂ„ng vi ses plockar jag fram min telefon och visar all ny musik jag hittat. Att Ă„ka pĂ„ roadtrip Ă€r det bĂ€sta vi vet för dĂ„ fĂ„r vi ta fram roadtrip spellistan och lyssna, sjunga och klappa takt i timmar ❀ Kortfattat: min pappa Ă€r min hjĂ€lte och det Ă€r med ett sprĂ€ngfullt hjĂ€rta jag kan meddela att han nu blivit friskförklarad efter en tuff vĂ„r! Det skulle dĂ€rför betyda vĂ€rlden och lite till att fĂ„ överraska honom med biljetter till denna magiska musikfestival! ❀✚
Jag skulle ta med min fina, underbara o Àlskade vÀn Ronja. Hon & jag har lÀnge pratat om att vi vill gÄ pÄ festival ihop, men som ensamstÄende smÄbarnsmammor har inte möjligheten till det skett Ànnu. Och det hade varit sÄ underbart att fÄ kunna ge tillbaka nÄgot till denna otroliga kvinna! För Àven om vi inte kÀnt varandra sÄ mÄnga Är sÄ Àr hon min klippa, hon har tagit tag om mig & hÄllit mig uppe bÄde igenom en tuff skiljsmÀssa, ett jobbigt cancerbesked & nu sist ett hjÀrtkrossande dödsfall inom familjen. SÄ ingen Àr mer vÀrd chansen att fÄ uppleva denna dröm i mina ögon & tÀnk bara att ocksÄ fÄ möjligheten att uppleva detta ihop. Att Àntligen fÄ vÀnda blad och börja fÄ skapa lite roliga minnen ihop ocksÄ!
Är ni ocksĂ„ lika taggade pĂ„ att göra alla möjliga hĂ„rstilar i sommar? ☀ Jag Ă€r redo för festivaler, grillkvĂ€llar och mysiga uteserveringar! I Ă„r tĂ€nker jag satsa pĂ„ att göra sĂ„ mĂ„nga frisyrer som möjligt! Ni har vĂ€l inte missat att Kicks Beauty Talks tĂ€vlar ut biljetter till Lollapalooza!? Spring till ”tĂ€vlingsfliken” och tĂ€vla I videon kommer en kort tutorial och andra tips pĂ„ frisyrer som jag tĂ€nkt köra pĂ„ i sommar đŸ«¶đŸŒ Riktigt bra produkter för att göra fina frisyrer SAMT enkla att refresha med under veckan: đŸ©” R+Co Twister Curl Primer (perfekt för en enkel refresh med lite vatten) đŸ©¶ R+Co Motorcycle Flexible Gel (perfekt för wet looks & slick backs) Har ni nĂ„gra tips pĂ„ fler frisyrer? 😍
Jag Ă€lskar verkligen festivaler och dĂ„ kan man gĂ„ som man sjĂ€lv vill eller go all in i alla fĂ€rger 🌞🌈 đŸ˜”â€đŸ’«đŸ„łđŸ’‹ Jag Ă€lskar att fixa mina naglar 💅 och det Ă€r pastell I all Ă€ra som gĂ€ller dĂ„ och lite glamorösa fransar med kajal och en bra spf till ansiktet sĂ„ man inte brĂ€nner sig. NĂŁr det Ă€r festival sĂ„ ska man bara umgĂ„s och lyssna pĂ„ bra musik och njuta av sommaren đŸ€—đŸ·đŸčđŸșđŸŸđŸžđŸ»đŸ‡đŸ‰đŸ’ och bara fĂ„ vara 🌞🌡HUR MAN SER UT ÄR INTE DET VIKTIGASTE DESSA DAGAR UTAN BARA HA KUL. Jag skulle vilja överraska min kille dĂ„ vi fira 14 Ă„r tillsammans nu och sĂ„ har jag aldrig varit i Stockholm â€đŸ’ŻđŸ’„
Solkysst look. Kanske lite svĂ„rt att fĂ„ till innan solens strĂ„lar verkligen hunnit nĂ„ ansiktet. DĂ€rför fuskar jag gĂ€rna med selftandropparna frĂ„n Clarins kvĂ€llen innan. De Ă€r verkligen enkla att anvĂ€nda, dutta bara 2-3 droppar i ditt serum eller dagkrĂ€m. En annan bra mĂ„ngsidig produkt Ă€r beautyacts baked bronzer. Den Ă€r pigmenterad som solen och hĂ„ller i flera Ă„r för mig. Sedan jag var typ 16 Ă„r har jag duttat pĂ„ bronzer vid ögonbrynets högsta punkt för att fĂ„ en mer solkysst look. Vet inte om det tillför sĂ„ mycket, men ibland fĂ„r man leva pĂ„ gamla meriter 😄 HĂ„ret upp i en knut sĂ„ slipper hĂ„ret fastna i lĂ€ppglanset nĂ€r sommarvinden blĂ„ser förbi. Önskar er alla en fin fredag och solig helg 🌞
ICONIC BEAUTY För mig Àr iconic beauty den magi som vissa produkter kan ge mig. Inte finish eller en look utan en kÀnsla som kan lyfta mig, ge mig sjÀlvförtroende och fÄ mig att kÀnna mig vacker inifrÄn och ut - precis som en riktigt bra vÀn kan göra. Ikoniska produkter Àr de produkter du inte vill vara utan och som mÄnga i flera generationer Àlskar. Det mÄste inte vara bÀstsÀljande produkter sedan flera Är utan kan Àven vara nyare produkter som överraskat med sin otroliga kvalitet och underbara formula eller finish. Iconic beauty Àr glÀdje, trygghet, sjÀlvförtroende, en delad passion för beauty och dessa, för dig, speciella produkter kommer att följa med i vÀskan vart du Àn fÀrdas.
Before and after - All beauty act. Efter att ha vunnit kicks senaste tĂ€vling med massa godsaker frĂ„n Beauty Act var jag bara tvungen att testa typ allt 😍. Det var inte bara smink utan Ă€ven en brun utan sol för ansiktet med tillhörande kabukiborste för applicering. I Ă€rlighetens namn Ă€r jag ingen BUS person. Tycker bara det blir gult, kladdigt och jag tĂ„l inte doften. Jag la pĂ„ lite igĂ„r innan lĂ€ggdags, men kan eventuellt ha överdrivit lite för jag kĂ€nde mig lite för brun pĂ„ morgonen. De tvĂ„ första bilderna Ă€r osminkad med preppad hud. Som jag tidigare sagt kör jag oftast pĂ„ bronze toner i min sminkrutin sĂ„ nĂ€r det kommer till starka fĂ€rger och pastell Ă€r jag inget proffs direkt. Av alla produkter som jag fick Ă€r jag mest nöjd med settingsprayen som innehĂ„ller skimmer. Ville bara spraya den över hela kroppen 😄. Minuset var att pumpen var lite trög och dĂ€rav svĂ„rt att fĂ„ ut rĂ€tt mĂ€ngd produkt. Ögonpaletten Ă€r jag minst nöjd med. Jag upplevde skuggorna svĂ„rarbetade och inte sĂ„ pigmenterade. Lekte lite med olika nyanser och försökte fĂ„ till en eyelinereffekt med den skugga jag gillade mest. Som sagt detta var en lekfull sminkning utan förvĂ€ntningar pĂ„ resultatet sĂ„ det gĂ„r alltid att fĂ„ bĂ€ttre 😄. LĂ€ppoljorna var ocksĂ„ riktigt bra. Doftade gott och kĂ€nndes inte klibbiga. Har aldrig köpt en lĂ€ppolja innan, men nu blev jag sĂ„ld pĂ„ produkten. Blush och bronzer superpigmenterade och bra. Definitivt nĂ„got jag skulle köpa sjĂ€lv. En produkt jag anvĂ€nde som ocksĂ„ Ă€r frĂ„n Beauty Act men som inte kom med i priset Ă€r deras glow drops i fĂ€rgen Gold. Jag blandade ner den i min foundation och applicerade den med fuktad svamp. Jag kommer inte köpa den produkten igen eftersom jag tyckte min foundation blev för rinnig, började kracklera och fick mina porer att se större ut. SĂ„ summa summarum. Alla produkter utom ögonskuggspaletten och Busen kommer bli riktiga sommarfavoriter đŸŒ»đŸ­đŸŒș
Efter och före✹ AlltsĂ„ hörni, jag var tvungen att testa Beautyact The Vibrant Collection redan idag och jag Ă€r sĂ„ld! Wow vilken pigmentering och fina produkter! 🌾Radiant Duo Blusher - jag valda att mixa bĂ„da fĂ€rgerna och oj sĂ„ fin! 🌾Radiant Duo Bronzer - Ă€ven denna valde jag och mixa och den gav en vacker gyllene fĂ€rg. 🌾 Beautyact Vibrant To Go Eyeshadow Palette - otroligt bra pigmentering, jag anvĂ€nde mig av fĂ€rgerna pink clay, dream big och dessert sparks i paletten (se baksida) 🌾HydrsOil Lip Care - jag anvĂ€nde mig av fĂ€rgen ready or not. Jag Ă€lskar verkligen lĂ€ppoljor och denna var fantastisk skön pĂ„ lĂ€pparna, ett plus Ă€r att de verkligen kĂ€nns Ă„terfuktande och plumpade. 🌾Radiant Shimmer Spray - alltsĂ„ wow vilken glow. Jag sprayade den över ansiktet innan foundation och valde Ă€ven att spraya nĂ€r all makeup var lagd. Denna var verkligenđŸ”„ Det hĂ€r gjorde ni bra beautyactđŸ‘đŸœđŸ€© @136092963
Passade pĂ„ att inviga veckan med tvĂ„ av mina nyköpta produkter, compactpudret och lĂ€ppstiftet frĂ„n Artdeco. GĂ€llande pudret sĂ€ger jag bara wow! Allt frĂ„n dosans utseende, kĂ€nslan pĂ„ hyn och den pudriga doften, men inte minst att den hĂ„ller hyn MATT, vilket Ă€r viktig för en oljis som mig. LĂ€ppstiftet Ă€r aningen för rosa för mig, men ibland fĂ„r man ta ut svĂ€ngarna lite. Sanningen Ă€r att jag egentligen har tre nya produkter i rutinen idag dĂ€r den tredje Ă€r nĂ„got jag har fĂ„tt i egenskap av beauty tester. Ska bli sĂ„ kul att lĂ€mna en recension i veckan. Vad tror ni det Ă€r 😍. Juste, mors dag Ă€r pĂ„ ingĂ„ng. Blir den första för mig och jag vet redan vad som skulle vara en perfekta överraskningen 🙈 (finns bland mors dag kampanjen som gĂ€ller till 28 maj). Ha en fin vecka allihopa đŸŒ»
Hej! Jag Àr sÄ glad att ha chansen att tÀvla om en fantastisk goodiebag med Beauty Act smink! Smink Àr en passion för mig och jag Àlskar att experimentera med olika stilar och produkter för att skapa unika och hÀpnadsvÀckande looks. Beauty Act har alltid varit ett mÀrke som jag har haft ögonen pÄ, dÄ jag verkligen uppskattar deras engagemang för kvalitet och hÄllbarhet. Jag tror att med deras produkter kommer jag att kunna ta mitt sminkspel till nÀsta nivÄ och skapa looker som inte bara Àr vackra, utan ocksÄ snÀlla mot vÄr planet. Om jag vinner denna goodiebag, kommer jag med glÀdje dela mina sminkÀventyr pÄ sociala medier och visa hur fantastiska Beauty Act-produkterna Àr. Jag skulle Àven rekommendera dem till mina vÀnner och familj, sÄ att Àven de kan uppleva den underbara vÀrlden av Beauty Act. Tack för att ni ger mig denna chans att tÀvla och jag hoppas verkligen att jag blir den lyckliga vinnaren av denna drömmiga goodiebag! VÀnliga hÀlsningar,
Hej! Jag Àr sÄ glad att ha chansen att tÀvla om en fantastisk goodiebag med Beauty Act smink! Smink Àr en passion för mig och jag Àlskar att experimentera med olika stilar och produkter för att skapa unika och hÀpnadsvÀckande looks. Beauty Act har alltid varit ett mÀrke som jag har haft ögonen pÄ, dÄ jag verkligen uppskattar deras engagemang för kvalitet och hÄllbarhet. Jag tror att med deras produkter kommer jag att kunna ta mitt sminkspel till nÀsta nivÄ och skapa looker som inte bara Àr vackra, utan ocksÄ snÀlla mot vÄr planet. Om jag vinner denna goodiebag, kommer jag med glÀdje dela mina sminkÀventyr pÄ sociala medier och visa hur fantastiska Beauty Act-produkterna Àr. Jag skulle Àven rekommendera dem till mina vÀnner och familj, sÄ att Àven de kan uppleva den underbara vÀrlden av Beauty Act. Tack för att ni ger mig denna chans att tÀvla och jag hoppas verkligen att jag blir den lyckliga vinnaren av denna drömmiga goodiebag! VÀnliga hÀlsningar,
Fick otroligt fina komplimanger igÄr gÀllande min sminkning. TÀnkte dela med mig med er! Jag har vÀldigt torr hud sÄ de produkterna jag anvÀnder passar bra för min hud! Steg 1: rengör mitt ansikte med Esteé Lauder Perfectly clean for dry skin. Sedan anvÀnder jag mig av Esteé Lauder toner och ansiktsvatten. EfterÄt applicerar jag night advanced serum och avslutar med dagkrÀm. Steg 2: jag anvÀnder tarte produkter som jag tycker kicks bör köpa in! Men anvÀnder mig Àven av anastasia hydrating oil för att min hud Àr torr. Sedan applicerar jag marshmallow primer, anastasia stick contour mink och banana, anastasia fonduation nr: 22ON. Applicerar sedan banana powder och anastasia contour kit. Jag anvÀnder mig av Sky High mascara samt Clarins supra lift & curl. Min concealer Àr tarte men anvÀnder mig Àven av fit me concealer!:) Avslutningsvis anvÀnder jag mig av urban setting spray och lÀppenna frÄn estee lauder.
Before & After. Den nakna sanningen Ă€r att jag har haft stora problem med min hy. Kommer ihĂ„g första gĂ„ngen jag satte pĂ„ foundation (14 Ă„r och tog mammas nyans i fĂ€rgen honey som fick mig att se ut som Marge Simpson) för att tĂ€cka pormaskar och tonĂ„rsfinnar. Efter det var jag fast. SĂ„ mĂ„nga Ă„r har spenderats över att vara osĂ€ker pĂ„ sitt utseende och kĂ€nna sig obekvĂ€m med min hy. Tur att Ă„ldern gör en mer bekvĂ€m och accepterande. Nu stiger jag verkligen ur min comfort zone och lĂ€gger upp en före/efter. PĂ„ bild 1 Ă€r huden preppad med cleanser, scrub, facemask, toner, serum och krĂ€m (samtliga produkter frĂ„n Mon Sun). Efterbilden visar min vanliga vardagssminkning. Jag hĂ„ller mig ofta till det sĂ€kra, vilket för mig innebĂ€r varma jordiga toner. SĂ„dant som kĂ€nns lĂ€skigt Ă€r typ rött lĂ€ppstift och att vara utan maskara đŸ€Ł. Vilka Ă€r era "sĂ€kra looks" och vad önskar ni att ni vĂ„gade testa pĂ„ mer?
VĂ„rtips⚘✚ Jag anvĂ€nder fĂ€rg Ă„ret runt, men för nĂ„gon som inte Ă€r lika etablerad i vĂ€rlden av fĂ€rg sĂ„ tycker jag att ett fint första steg Ă€r eyeliners. Vattenaktiverade eller flytande eyeliners Ă€r ett sjukt trevligt sĂ€tt att sĂ€tta en extra piff i vardagen. Mina favoritliners kommer ifrĂ„n Glossgods och finns att köpa pĂ„ deras hemsida www.glossgods.com! Finns i mĂ„nga fĂ€rger. HĂ€r har jag anvĂ€nt fĂ€rgen Passion för att ge min look lite ✚extra spice✚. En bold vinge som hĂ€r eller en tunn pastelliner lĂ€ngs fransraden lyfter din look till nĂ€sta nivĂ„ utan att det behöver vara svĂ„rt đŸ„°Full produktlista pĂ„ den hĂ€r looken finns pĂ„ min Instagram:www.instagram.com/ameliesmakeupadventures
Hi girls, Congratulations on 100k member Kicks 😇😍 The sun kisses our skin and summer is coming. It's time to shine 😍 Kicks is the butterfly that gives us face colors to make us beautiful 😍. 1. Eyes: Why do they have to be brown and black? We can spend this summer and spring colorful and fresh by using Suva eye palette. 2. Eyebrows: We need to lift our eyebrows to look fresh. This will make your eyes looks lifted and your face is will be younger. To do this, Anastasia brow freezer will help you. Strong, easy to use and no white residue 3. Lips: Certainly matte color has become a trend behind matte color. This gloss from Nyx will make your lips look juicy. 4. Also, if you use KVD eyeliner on the butterfly wings, it will be brighter and have a better effect. 5. Of course, lock your color and have fun slowly. Mac Prep+Prime can help you with that. It also smells good ❀. Good luck girls
Stort grattis till 100K medlemmar KICKS! Vilken grej!! đŸ„łJag ville sĂ„klart göra en look för att fira detta och tog sjĂ€lvklart inspiration frĂ„n vĂ„ren (som förhoppningsvis Ă€r pĂ„vĂ€g Ă€ven hĂ€r uppe i UmeĂ„). VĂ„ren Ă€r för mig: pasteller och blommor (Florals? For spring? Groundbreaking đŸ˜‰). Jag tĂ€nkte mycket inför denna look. Klurade och knĂ„pade pĂ„ vad jag ville göra. Jag visste att jag ville anvĂ€nda pastellfĂ€rgade ögonskuggor och romantisk makeup. Jag tog nĂ„gra torkade och pressade blommor och applicerade dem till ena sidan av ansiktet med ögonfranslim. Som kontrast till detta ville jag ha ganska maskulint hĂ„r och buskiga, ”manliga” bryn. För att göra looken gulligare adderade jag ocksĂ„ fake-frĂ€knar! Jag anvĂ€nde tvĂ„ olika tekniker för att göra frĂ€knarna. Den ena tekniken Ă€r jag ny till, men det gick jĂ€ttebra att utföra och Ă€r mitt tips inför vĂ„ren, innan man kanske fĂ„tt sina fina frĂ€knar, om man Ă€r sĂ„ pass blessed (Ă€r personligen inte det đŸ„ș).Man anvĂ€nder en kökssil och en fĂ€rgad hĂ„rspray (jag anvĂ€nde en sĂ„dan som Ă€r till utvĂ€xten). Sen sĂ„ hĂ„ller man silen framför ansiktet och sprayar. Men hĂ„ll armen lĂ„ngt frĂ„n ansiktet. SĂ„ fĂ„r man jĂ€ttefina och naturliga ”fake-frĂ€knar”. Den andra metoden Ă€r att anvĂ€nda olika nyanser av bruna eyeliners och pricka ut det lite randomly i ansiktet och sedan klappa pĂ„ prickarna med fingrarna innan de torkat. Jag anvĂ€nde alltsĂ„ bĂ„da teknikerna och tycker det blir bĂ€st sĂ„, för det ser vĂ€ldigt naturligt ut dĂ„.Glöm inte att anvĂ€nda solskydd med hög spf sĂ„hĂ€r pĂ„ vĂ„rkanten innan huden blivit van vid solen!Lycka till alla andra som deltar i tĂ€vlingen och ha en fin helg.Massor av kĂ€rlek,Mona
Eftersom har nĂ„gra dior lĂ€ppsaker kan sĂ€ga Ă„sikt om varje enda av dom video gjorde före köpte den silver ocksĂ„ sĂ„ behövde sjĂ€lv skicka bild.Dior lĂ€ppoljor har inte mycket pigment fast kĂ€ns jĂ€tte bra pĂ„ lĂ€ppar ,dom har riktigt mycket inne i förpackning soft Ă€r super gott och glanser jĂ€tte mycket.Dior lipbalm alltsĂ„ denna i stift den Ă€r super bra och gör lĂ€ppar jĂ€tte skönt nĂ€r din lĂ€ppar Ă€r torr i en video vissade vilken fint pigment den har soft luktar typ som godis sĂ„ riktigt gott.Dior mixlizer eller hur det heter😂 glömde Allfall denna ljusa fĂ€rgen jag tycker inte om den sĂ„ mycket tycker denna Ă€r inte sĂ„ mkt vĂ€rd priset köp vanlig genomskinligt lĂ€ppglans det blir samma kĂ€nslan plus doft Ă€r som citron tycker inte sĂ„ mkt om.Sista Ă€r denna silver lĂ€ppglans denna Ă€r skönt pĂ„ lĂ€ppar fast doft pĂ„minner mig om nivea😂 alltsĂ„ rekommenderar inte den som vanligt lĂ€ppglans eftersom den har mkt glitter i sig fast om du lĂ€gger en lĂ€ppena med lĂ€ppstift och denna pĂ„ sĂ„ kommer det se ut sÄÄÄÄ vacker!😍
Hej alla beauties 🙏 Är det nĂ„gon mer Ă€n jag som lĂ€ngtar efter vĂ„ren med sitt ljus som sĂ€tter fĂ€rg och som gör att allt som vilat fĂ„r nytt liv igen. FĂ„r verkligen lite puls just nu.   En glĂ€djeruskĂ€nsla, en nyoa förhoppning och lite Är det nĂ„gon mer Ă€n jag som lĂ€ngtar efter vĂ„ren med sitt ljus som sĂ€tter fĂ€rg och som gör att allt som vilat fĂ„r nytt liv igen. FĂ„r verkligen lite puls just nu.   En glĂ€djeruskĂ€nsla, en nyoa förhoppning och lite nyfikenhet. KĂ€nslan om den kommande tid med nya chanser och möjligheterför oss att förbĂ€ttra, förnya och ta tag i det dĂ€r dĂ€rinne, som endast stannat som just drömmar. Allt vi innerst inne sĂ„ gĂ€rna vill uppleva, allt i de stunderna som skapar de finaste minnen vi för alltid bevarar, förvarar och för evigt bĂ€r med oss. Jag har lĂ€rt mig av livet, vĂ„r skola och de senaste Ă„ren har för mig varit rejĂ€lt tuffa.  Jag ser var dag som en gĂ„va, en vĂ€lsignelse. Eftersom jag vet, varit med om att pĂ„ ett ögonblick, en sekund kan livet förĂ€ndras. Nu samlar jag för fullt pĂ„ ögonblick, ett efter ett. TĂ€nk er bara vĂ„rens första riktiga vĂ„rlikt vĂ„riga efterlĂ€ngtade dag, den första tulpanbuketten, den jag alltid fick pĂ„ min födelsedag av min Älskade mamma. Hon lĂ€mnade jordelivet den 19 juni förra sommaren. SĂ„ denna Jul kĂ€ndes det sĂ„ tomt inuti. Hon fattas mig, oss. Men de vackra tulpanbuketterna jag fĂ„tt i alla Ă„r av mamma ger en lyckorus kĂ€nsla, krispiga tulpaner i hĂ€rliga fĂ€rger. SĂ„nt lĂ€gger jag in i mĂ„ bra facket och sparar pĂ„ och pĂ„ sĂ„ vis Ă€r mamma med Ă€ven dĂ„ jag köper vĂ„rens första krispigt vackra bukett💐 TĂ€nk den första gröna kvisten, vĂ„rens glada lilla första blomma och de kĂ€rlekksrusiga smĂ„fĂ„glarna inrd sina kĂ€rleksfulla och glada sĂ„nger som en hĂ€lsning till det nya, för livetđŸŒ·Det Ă€r ju ocksĂ„ ofta en tid för oss att vilja förnya i klĂ€dgarderoben, kanske testa en ny doft, bĂ€ra lite nya fĂ€rger. Att unna sig sjĂ€lv en mĂ„ bra dag, en sĂ„n som ger en stor dos lycka det ocksĂ„. En trevlig Shoppingtur, en dag i staden, hĂ€r eller dĂ€r med trevligt sĂ€llskap fyller upp glĂ€dje banken inuti  🛍 Jag har lĂ€rt mig mycket av livet och uppskattar och kĂ€nner innerlig tacksamhet över de smĂ„ guldkornen som finns varje dag.  Resten Ă€r bonus och lyckan i sjĂ€lva förnyelsen, förĂ€ndringen efter smĂ€rtan och allt som Ă„ter vĂ€cks till liv. Den kommer med kraft och rusigt glĂ€djefulla energier precis som med vĂ„ren som Ă„ter kommer med med liv och ljuset ni vet ☀ đŸŒ·đŸ•Š Kram Anna nyfikenhet. KĂ€nslan om den kommande tid med nya chanser och möjligheterför oss att förbĂ€ttra, förnya och ta tag i det dĂ€r dĂ€rinne, som endast stannat som just drömmar. Allt vi innerst inne sĂ„ gĂ€rna vill uppleva, allt i de stunderna som skapar de finaste minnen vi för alltid bevarar, förvarar och för evigt bĂ€r med oss. Jag har lĂ€rt mig av livet, vĂ„r skola och de senaste Ă„ren har för mig varit rejĂ€lt tuffa.  Jag ser var dag som en gĂ„va, en vĂ€lsignelse. Eftersom jag vet, varit med om att pĂ„ ett ögonblick, en sekund kan livet förĂ€ndras. Nu samlar jag för fullt pĂ„ ögonblick, ett efter ett. TĂ€nk er bara vĂ„rens första riktiga vĂ„rlikt vĂ„riga efterlĂ€ngtade dag, den första tulpanbuketten, den jag alltid fick pĂ„ min födelsedag av min Älskade mamma. Hon lĂ€mnade jordelivet den 19 juni förra sommaren. SĂ„ denna Jul kĂ€ndes det sĂ„ tomt inuti. Hon fattas mig, oss. Men de vackra tulpanbuketterna jag fĂ„tt i alla Ă„r av mamma ger en lyckorus kĂ€nsla, krispiga tulpaner i hĂ€rliga fĂ€rger. SĂ„nt lĂ€gger jag in i mĂ„ bra facket och sparar pĂ„ och pĂ„ sĂ„ vis Ă€r mamma med Ă€ven dĂ„ jag köper vĂ„rens första krispigt vackra bukett💐 TĂ€nk den första gröna kvisten, vĂ„rens glada lilla första blomma och de kĂ€rlekksrusiga smĂ„fĂ„glarna inrd sina kĂ€rleksfulla och glada sĂ„nger som en hĂ€lsning till det nya, för livetđŸŒ·Det Ă€r ju ocksĂ„ ofta en tid för oss att vilja förnya i klĂ€dgarderoben, kanske testa en ny doft, bĂ€ra lite nya fĂ€rger. Att unna sig sjĂ€lv en mĂ„ bra dag, en sĂ„n som ger en stor dos lycka det ocksĂ„. En trevlig Shoppingtur, en dag i staden, hĂ€r eller dĂ€r med trevligt sĂ€llskap fyller upp glĂ€dje banken inuti  🛍 Jag har lĂ€rt mig mycket av livet och uppskattar och kĂ€nner innerlig tacksamhet över de smĂ„ guldkornen som finns varje dag.  Resten Ă€r bonus och lyckan i sjĂ€lva förnyelsen, förĂ€ndringen efter smĂ€rtan och allt som Ă„ter vĂ€cks till liv. Den kommer med kraft och rusigt glĂ€djefulla energier precis som med vĂ„ren som Ă„ter kommer med med liv och ljuset ni vet ☀ đŸŒ·đŸ•Š Kram Anna
FĂ€rger, lĂ€ckra ögonskuggor med bĂ„de matta, nĂ„gra metallic och ditt med lite primer och sista touch en dutt med glitter. Roligt att trolla med skuggor och fĂ€rg och lite kan göra sĂ„ otroligt mycket.  Älskar att testa det hĂ„rfĂ€rger och trolls lite med ögonskuggor och ”ansikts-smycken” och delar gĂ€rna med mig av smĂ„ tips och trix jag tycker gör en hel del och sĂ„ Ă€r det ju alltid lika roligt och intressant att fĂ„ ta del av era smĂ„ och större rĂ„d, produkttips och er makeup. BĂ„de vardags och fest makeup. ibland kan det dĂ€r lilla sista extra, som tex att anvĂ€nda en ljus skugga i mitten pĂ„ ögonlocken och samma skugga eller en highligter under ögonbrynen samt högst pĂ„ kindbenen, som ger slutliga, enklaste men effektivaste resultatet. Finns ju en hel del paletter bĂ„de till vardagsmakeup samt för att fĂ„ bĂ€sta bĂ€sta party looken.  Finns nu alla dess fĂ€rger och egenskaper att vĂ€lja pĂ„ i KICKS suverĂ€na och vĂ€lfyllda makeup del, 
A och O i alla rutiner och hudvĂ„rd tror jag Ă€r rengöring och extra vitaminer och boost med serum, rekommenderar ansiktsolja under torra perioder dĂ„ huden skriker efter fukt, som nu vintertid dĂ„ inomhusluften torkar ut ocksĂ„. Att dricka lagom med vatten och ibland ta en stund i tystnad, kanske ett hemmaspa och bara ta denna stund alldeles för sig sjĂ€lv. Allt hĂ€nger ihop(kropp och sjĂ€l) och för att fĂ„ strĂ„la igen mĂ„ste man bli hel inuti ocksĂ„ men dĂ„ skiner man och strĂ„lar garanterat med lyster i huden som inte gĂ„r av för hackor 😉 Vi mĂ„stnUnna oss en tid för att andas och kĂ€nna inĂ„t, fĂ„ ny kraft inifrĂ„n đŸ§˜â€â™€ïž Önskar er alla en Trevlig Första Advent pĂ„ söndag 🕯
Bas: börjar jag med IT Cosmetics Bye Bye Pores Leave-On Solution Pore-Refining Toner. Sedan tar jag tvĂ„ olika ansiktskrĂ€mer för att bli ordentligt Ă„terfuktad. Den första Ă€r CliniqueiD Base Dramatically Different Hydrating Jelly, nĂ€r den har torkat in sĂ„ anvĂ€nder jag Glamglow glowstarter mega illuminating moisturizer. NĂ€r den har torkat in sĂ„ tar jag DIOR Backstage Face & Body Primer 001 Universal över hela ansiktet och lĂ„ter den torka in lite. Sedan tar jag min krĂ€m Contour och drar dĂ€r jag vill ha den, kindben, nĂ€sa och panna. Till min foundation anvĂ€nder jag DIORBackstage Face & Body Foundation nĂ€r jag vill ha en lĂ€tt tĂ€ckning. Om jag vill tĂ€cka lite mer blandar jag i Isadora Active All Day Wear Make-Up Foundation. I mina foundations blandar jag Ă€ven i Farsali Skin Tune Blur. NĂ€r min foundation Ă€r redo sĂ„ lĂ€gger jag smĂ„ "klickar" pĂ„ dom lediga ytorna och tar min Clarisonic med Foundation Blender Brush  och börjar jobba in basen.  NĂ€r jag Ă€r nöjd med min bas tar jag puder och sĂ€tter ett tunt lager över hela ansiktet med en torr beauty blender, tar sedan bort pudret med en borste. Sedan gör jag min contour dĂ„ jag anvĂ€nder Anastasias kit och bronzer frĂ„n Marc Jacobs. Rouge Ă€r Nars organism. Första settings sprayen jag anvĂ€nder innan highlight Ă€r Mac Prep + Prime Fix, sĂ„ pudret smĂ€lter in i ansiktet. NĂ€r ansiktet fortfarande Ă€r lite smĂ„ fuktigt lĂ€gger jag pĂ„ highlight frĂ„n Anastasia för att fĂ„ ner glow som sitter lĂ€ngre. Efter det gör jag ögonen, brynen, fransar och lĂ€ppar. NĂ€r jag Ă€r nöjd tar jag lite puder i T-zone och avslutar allt med Urban Decay All Nighter Setting Spray
Hejsaaaan tĂ€nkte att jag kan dela med mig av en enkel sminkning som passar nĂ€stan alla utekvĂ€llar! Jag gillar att gĂ„ för den lite mer naturliga looken. HĂ€r försökte jag fĂ„ ihop det till ett tema vilket blev beige! Jag har anvĂ€nt 4-5-6 produkter hĂ€r. Primer (bĂ„de en för ansiktet men ocksĂ„ en för ögonlocken för ögonskuggan) och foundation! Sedan har jag anvĂ€nt concealer och ögonbrynspenna. Sedan har jag anvĂ€nt en ögonskuggspalette frĂ„n NYX och Ă€ven en frĂ„n The Balm! Jag brukar försöka göra en kort vinge med en eyeliner men det gĂ„r ocksĂ„ att skippa! SĂ„ kan man skugga ögonskuggan mer! SĂ„ avslutade jag nog med en settingspray! Jag brukar ha pĂ„ mascara efter att ha sprayat för annars brukar jag fĂ„ klumpar och fĂ€rg under ögonen nĂ€r jag sprayar med mascara pĂ„! đŸ˜«
jag insĂ„g ju dĂ„ att jag glömde lĂ€gga med en bild nĂ€r jag anvĂ€nde smashbox x becca c-pop highlightern i en makeup look nĂ€r jag la upp min beauty test recension pĂ„ den 😮 skyller pĂ„ att jag har semester 🙈 Men jag passade pĂ„ att sminka mig med den idag och alltsĂ„, ni ser ju vilket glow den ger!!! Det hĂ€r Ă€r ett typiskt exempel pĂ„ min go-to sommar look đŸ™ŒđŸŒ AnvĂ€nt Sunny Stories hydra face mist för lite extra BUS, morphe concealer, fenty beauty krĂ€m bronzer, rare beauty liquid blush, buxom lĂ€ppglans och glow glow glow med Becca C-pop sĂ„klart ✹ Jag kom Ă€ven hem frĂ„n frissan för ett par timmar sen, klippte bland annat upp min lugg igen och fixade till lite utvĂ€xt đŸ„ł nu Ă€r jag redo för att börja universitetet om mindre Ă€n tvĂ„ veckor!!
Go Isadora! 🌟 HĂ€r har jag plockat ut dom produkter jag anvĂ€nder i stort sett varje dag nĂ€r jag sminkar mig! Samma rutin i ca 7Ă„r sĂ„ dessa Ă€r en stor favorit hos mig! đŸ™đŸŒ PĂ„ bilden ser ni en typisk mig look. Foundation LorĂ©al True Match Foundation Vanilla, Concealer Infaillible More Than Concealer - SĂ„n otroligt bra concealer som tĂ€cker mina otroligt mörka ringar under ögonen efter ett svep - Efter detta anvĂ€nder jag Velvet Touch Sheer Cover Compact Powder 41 Neutral Ivory under ögonen & 42 Warm Vanilla till resten av ansiktet 🎉 Sedan kommer alla Isadora produkter jag lagt in! Ibland mer highlighter eller ögonskugga och dĂ„ anvĂ€nder jag mig av massvis med olika mĂ€rken! Avslutar med setting spray sĂ„ Ă€r jag sedan klar med min dagliga makeup som sitter pĂ„ sin plats vare sig hur mycket jag jobbar eller tar det lugnt 😄💎
För en mĂ„nad sedan fick jag Ă€ran att sminka min lillasyster inför hennes bal, kolla hur vacker hon Ă€r! Hon efterfrĂ„gade en glammig men "mjuk" sminkning med mycket skimmer; detta blev resultatet! Jag la en relativt lĂ€tt bas med bra prepp sĂ„ att det skulle hĂ„lla genom dans, tĂ„rar och svett! För att definiera hennes vackra ögon la jag en fransmarkering och en liten, brun liner. Jag anvĂ€nde mig av singelfransar frĂ„n sweed för att hĂ„lla det sĂ„ naturligt som möjligt. Hon fick med sig lĂ€ppglanset samt en lĂ€pppenna för att kunna fylla pĂ„ allteftersom, med tanke pĂ„ att dryck och mat skulle förtĂ€ras. Som vanligt avslutades sminkningen med ett ordentligt lager "all nighter settingspray", den Ă€r verkligen ett ess i rockĂ€rmen nĂ€r det gĂ€ller sminkets hĂ„llbarhet!😍
Snart midsommar, sĂ„ varför inte en midsommarlook med nĂ„gra av KICKS favoriter... Produkter som jag har anvĂ€nt Ă€r: Foundation: smashbox - HALO Healthy Glow All-In-One Tinted Moisturizer - Fair Puder: smashbox - HALO Fresh Perfecting Powder - Fair Bronzer: Physicians Formula - Butter Bronzer - Light Bronzer Blush: Barry M - Baked Marble Blusher - Heatwave Sunray Highlighter: Zao - Shine-up powder duo - 311 (Champagne) Ögonbryn: Kylie By Kylie Jenner - Kybrow Pencil - 003 Cool Brown Ögonskugga: BeautyAct - Bright To Go Eye Shadow Limited Edition 2022 - Alla skuggor Mascara: BeautyAct - Daring Impact Mascara LĂ€ppar: Buxom - Full-On Plumping Lip Polish - Trixie och Kylie By Kylie Jenner - Matte Liquid Lipstick - 802 Candy K Settingspray: Pixi - Makeup Fixing Mist För att lĂ€sa mer om produkterna hĂ€nvisar jag vidare till mitt blogginlĂ€gg: https://nouw.com/blubbbeauty/fixa-midsommarlooken-med-nagra-av-kicks-favoriter-38224966
Hej allihopa! Det Ă€r dags att fira Pride 🌈 För mig Ă€r Pride viktigt för det stĂ„r för allas rĂ€tt att vara sig sjĂ€lva och att fĂ„ Ă€lska vem man vill. En sjĂ€lvklar mĂ€nsklig rĂ€ttighet, men som inte alltid varit det, och fortfarande inte Ă€r det. DĂ€rför mĂ„ste vi fortsĂ€tta uppmĂ€rksamma Pride och jobba för allas lika vĂ€rde. Min mamma var alltid noga med att poĂ€ngtera för mig och mina syskon att hon alltid skulle Ă€lska oss oavsett vem vi Ă€lskade. Jag förmedlar nu samma budskap till mina barn ❀ NĂ€r det kommer till Pride och smink tĂ€nker jag pĂ„ mycket fĂ€rg, glitter och extra allt. För den hĂ€r looken valde jag att kombinera grönt och rosa, som jag tycker Ă€r hĂ€rliga fĂ€rger ihop! För det lilla extra brukar jag lĂ€gga en fĂ€rgad eyeliner i vattenlinjen, det Ă€r ocksĂ„ ett bra tips om man bara vill ha lite fĂ€rg. Hur sminkar ni er för Pride?
Hello ! 😊 đŸŒžâ˜€ïžđŸŒž Solveig heter jag och Ă€r ny hĂ€r och tĂ€nkte dela med mig av favoriter frĂ„n sminkvĂ€skan🛍 👝💄Ska bli kul att fĂ„ ta del av era tips ocksĂ„ 😊 Min klassiska signatur makeup look: 🌾 Mascara : Clinique high impact mascara: 01 Black 🌾 Foundation: Isadora wake up make up foundation: 00 fair ( blandat med nĂ„gra dropar av den tyvĂ€rr numera đŸ˜„ utgĂ„ngna Isadora high performance foundation: diamond och vanilla beige. Vanilla beige som Ă€r mörkare Ă€r hĂ€r min bronzer och rouge som jag skulptera med för en diskret luftig skulptering.) 🌾 Ögonskuggor: Isadora eyeshadow quartet : 01 Muddy nudes och Isadora singel power eyeshadow : 03 Brick Wall 🌾 Concealer : Isadora light touch concealer: 79 Fair beige 🌾 LĂ€ppenna: Mac : Whirl 🌾 LĂ€ppstift: Mac frost lipstick: 310 Gel 🌾 Ögonbryns penna: Isadora brow powder pencil : Medium brown 🌾 Ögonbrynskugga: Isadora eyeshadow quartet : Muddy nudes nyans nr 3 och 4 som bryn skugga med fuktig pensel pĂ„ fuktade ögonbryn. Grundar alltid sĂ„. VĂ€ldigt multifunktionell. 🌾 Ögonbryns mascara: Maybelline Express brow: 02 Soft brown 🌾 Kajal: Clinique Quickliner for Eyes Intense: Intense Black. Även Isadoras ögonbryns penna i medium brown för att mjuka upp. Multifunktionell Ă€r min grej och vad jag gillar med produkter. SĂ„ detta Ă€r nĂ„gra av mina bas favoriter som jag anvĂ€nder bĂ„de till vardag och fest. Ni fĂ„r jĂ€tte gĂ€rna tipsa om liknande produkter eftersom exempelvis den ena sortens foundation har utgĂ„tt och samma med concealern. Hoppas att ni alla har det grymt bra dĂ€r ute! Kom ihĂ„g att du Ă€r vacker oavsett vad ! 💋
Efter att varit en stor It cosmetiqs fan har jag blivit upplyst med information om att mina Holy grail produkter innehĂ„ller farliga Ă€mnen bĂ„de för oss mĂ€nniskor samt naturen. Bland annat cancerframkallande och hormonrubbande
 SĂ„ nu har jag bytt helt till detta, HĂ€r har jag anvĂ€nt mig utav revitalift filler dagcreme med 50spf, estee lauders nya hydra rescue primer, nya foundationen ifrĂ„n estee lauder hydra rescue, nyx epic ink liner i fĂ€rgen svart, ögonskugga pixie natural beauty, Pixi On-The-Glow Blush i fĂ€rgen fleur, Pixie On-The-Glow Stick On-the-Glow Stick och till lĂ€pparna har jag anvĂ€nt mig utav Mac lipliner i fĂ€rgen whirl runt om och i mitten utav lĂ€pparna utav buxom White russian lipliner (ber om ursĂ€kt redan nu för stavfel) ögonbrynen Ă€r tattoo brow i fĂ€rgen ash-Brown, Maria mercier setting powder, all nighter setting spray glow! ;-) Detta Ă€r första dagen med denna kombo! Wish me luck! Kommer att uppdatera er alla om hur det gĂ„r och gĂ„tt! Nedan listar jag ett bra tips, Dagens Tips! Smörj in ansiktet med Ă„terfuktande dagkrĂ€m gĂ€rna med spf, ta setting puder/ lös puder över ansiktet, ta sedan och spraya ansiktet med setting spray, lĂ„t torka, applicera nu valfri foundation dĂ€refter concealer och sĂ„ klart ett tunt lager utav setting puder dĂ€r du behöver sĂ€tta sminket ordentligt och avsluta med settingspray! VoilĂ  du har nu en flawless finish som hĂ„ller hela dagen! Ps aldrig fĂ„tt sĂ„ mycket komplimanger som nĂ€r jag kör pĂ„ detta tips! Du kan tacka mig sen, VarsĂ„god! ;-) ps jobbar inom vĂ„rden och denna teknik gör att sminket hĂ„ller sig flĂ€ckfritt ett dubbelpass med allt vad det innebĂ€r! ;-)
Ansikte Primer: Budgie - Prep Talk Pre-Makeup Face Mask Foundation: Anastasia Beverly Hills - Luminous Foundation - N100 & C110 Concealer: Makeup Revolution - Conceal & Define - C1 Puder: Anastasia Beverly Hills - Loose Setting Powder - Vanilla Contour: smashbox - The Cali Contour - Contour Bronzer: Idun - Fresh Face Palette - Bronzer & Illuminating Bronzer Blush/Highlight: GlossGods - Three Little Words Cheek Palette - YOU ARE TOO & SO ARE YOU Ögonbryn: TheBrowGal - Convertible Brow 02 - 2 och LH Cosmetics - Infinity Power Brows Brow Gel & Mascara LĂ€ppar: LH Cosmetics - Velvet Couture Multi-Use Liquid Lipstick - Nougat och Palina - Cozy Gloss - Alva Ögon Ögonskugga: GlossGods x Margareta GrÀÀs - Incendio - Fire-Whiskey, Sara Linderholm - THEM. - Ninnileo, Mel & Miika, Samira Ismail - Making It Flawless - Mellow, Liquorice, Evergreen & Firefly, Ida Kyllerman - TOUCH ME - Poisen Me Daddy och Linda-Marie Nilsson - Three Little Words - Put Yourself First & Do Your Thing Mascara: Anastasia Beverly Hills - Mini Lash Brag Volumizing Mascara Black Vattenlinjen: L.A. Girl Cosmetics - Shockwave Neon Eyeliner - Gotcha Fransar: LoveLash Stockholm - Sienna & Dalia Glitter Primer: NYX Professional Makeup - Glitter Primer Glitter: Glitter Eco Lovers - Sparkle Collection - Pure Gold Eco Glitter Paljetter: Panduro HĂ„r: I am - Structure Gum & Flexible Hair Spray
Gjorde en naturlig sminkning och somrig uppsĂ€ttning pĂ„ en vĂ€n, perfekt att inspireras av nu till alla sommardagar framöver! LĂ€tt tĂ€ckande bas med ett naturligt glöm och mjuk ögonskugga. Älskar Lumene’s Invisible Illumination Instant Glow Beauty Serum Universal nu till sommaren i kombi med MAC’s Strobe Cream Goldlite som verkligen ger ett fint sommarglow (& funkar bĂ„de att bara ha den men Ă€ven att blanda med foundation! 😍). Med NYX lip oil pĂ„ lĂ€pparna dessutom sĂ„ har man de tre perfekta produkterna och sommaren Ă€r rĂ€ddad. Absolut min tre hero-produkter som kommer anvĂ€ndas flitigt i sommar! I sminkningen har jag Ă€ven applicerat NYX Eyebrow Gel, skuggor frĂ„n Anastasia (funkar Ă€ven med highlighter och bronzer för att fĂ„ en fin naturlig skuggning till sommaren ☀), Smashbox Cali Contour Palette och settingspray frĂ„n MAC. #tĂ€vling
All color hair workout a Care hehe 😜 and besides the first picture that’s literally no makeup just biotherm routine and new kicks serum tan and self tan everyday kicks . Then it’s all lashes ! Literally have prob. About 100 pairs of lashes I put on almost everyday. Different day different style. #Dare2beDifferent! And have fun 
 we’re woman so we’re already subjected to some trails and tribulations in life 
 but sistahs ( and i mean all Queens .. u know what I mean 💓 ) we got the pro on having fun with colors with nails, hair, makeup, fashion
 we’re unlimited to possibilities of being a woman 
 the woman we want to be and feeling for that moment of day and night. And that’s up to us queens ‘!! ( sorry but had to let that off my chest ) he he
Vill tipsa er som inte har sÄ mycket tid pÄ morgonen nÀr ni sminkar er och som gillar en lite mer naturlig look Ta en stor klick bareMinerals Complexion Rescue Tinted Hydrating Gel Cream tillsammans med en klick Strobe Cream Goldlite sen tar du lite bronzer och bÀsta highlightern jag har testat frÄn Mac Mineralize Skinfinish Cheeky Bronze, man fÄr sÄÄÄÄÄ fin solkysst glowig hud och jag Àr helt besatt. Ett annat tips jag har Àr Nyx cosmetics ögonbryns pensel/penna - Lift N Snatch Brow. Den Àr helt fantastisk, man kan verkligen mÄlan pÄ strÄn sÄ lÀtt och det ser ut som riktiga strÄn. SÄ lÀtt att anvÀnda ocksÄ för mig som inte Àr ett proffs och ett till + Àr att den verkligen hÄller lÀnge.
Som ni ser har jag en del mix av mej sjĂ€lv, men lĂ€ser man min profil sĂ„ förstĂ„r man mej bĂ€ttre hehe. Jag Ă€r ej den som nĂ„gonsin precis ” go with the flow ” Im me and Fearless om att prova pĂ„ nytt och Ă€ndra mej sjĂ€lv de ju bara roligt och spĂ€nnande. Eller hur ? Men som sagt sĂ„ frĂ„n början var jag född en Redhead och oftast hĂ„ller vi till de naturliga fĂ€rger ( beige , grönt, brunt osv. ) assĂ„ jĂ€tte snyggt! Men jag Ă€lskar att leka makeup artist sĂ„ anvĂ€nder jag Urban Decay-Naked ultra violet Purple ögonskugga ( vĂ€rt pengarna ! Lova ) de hĂ„ller och lĂ€tt att ”leka” med. Sen bestĂ€mde jag att jag ville byta till svart hĂ„r och omg vad roligt med all outfits och fĂ€rger. Sen till lila ( nu Ă€r de dock en inhanser filter men absolut inte lĂ„ngt ifrĂ„n hur de SÅG ute - hĂ„ll utkik pĂ„ min profil denna veckan sĂ„ ska jag lĂ€gga upp med uppdaterad hĂ„r projekt .. jag gör allt sjĂ€lv sĂ„ đŸ€ž crossed de blir en wow bild inte en 😂 nice try men jag bjuder pĂ„ mej sjĂ€lv och skratta Ă„t mej sjĂ€lv sĂ„ lova att lĂ€gga upp oavsett ) sen lĂ€pparna pĂ„ den 4e bilden först anvĂ€nder jag Buxom Powerfull lip Scrub sen Buxom Lip plump. Och de sista pĂ„ jobbet . Inte alltid tid eller ork att sminka sej till 6:30 passet pĂ„ morgonen men min morgon rutin ( tvĂ€tta. Serum . Moisturizer ) mĂ„ste har primer och bas eller BB-creme vet ej exakt vilken foundation jag anvĂ€nt men för jag lider av hyper hidros ( lĂ€tt för svetta i pannan 😓🙄 ) Ă€r de alltid nĂ„gon form av 24-hr / sweat proof osv. Men ska göra nĂ„gra kits med olika som jag rekommenderar. Jag kör ju brun utan sol sĂ„ jag tro ocksĂ„ ibland att jag Ă€r vĂ€rsta mixologist med smink 😂 för hitta min fĂ€rg just dĂ„. Återkommer. Men primer men just nu Must have Ă€r kicks instant blir primer. â€ïžđŸ’‹đŸ‘ž - glöm inte oavsĂ€tt hur eller vad eller whatever du ser ute , sĂ„ lĂ€nge DU kĂ€nner dej bekvĂ€m och Beautiful i dej sjĂ€lv för de Ă€r du! Glöm inte WE ARE ALL QUEENS & KINGS OFC ! And REAL QUEENS FIX EACH OTHERS CROWNS đŸ‘‘đŸ‘‘đŸ‘žđŸ‘žđŸ€ŽđŸ»đŸ€ŽđŸ»