Siren Eyes-looken 📸 Den här looken är en av mina favoriter! Jag såg verkligen till att sminket höll hela kvällen och la extra fokus på ögonen - 👁️. MiNA STEG TILL DENNA LOOK :  Jag började med att applicera primer på ögonlocken för att skapa en perfekt bas. Därefter tog jag en mjuk pensel och började sota ögonen. Först använde jag en ljus brun skugga som grund, följt av en något mörkare nyans som jag noggrant arbetade in med penseln. Jag applicerade sedan en svart skugga vid kanten av ögat, som jag suddade ut med den bruna skuggan för att skapa en mjuk övergång. För att ge looken mer dramatik använde jag en kajalpenna på vattenlinjen och applicerade en mörk brun skugga under ögonen, vilket fulländade den sotiga effekten. Jag använde mig även av lösfransar som kompletterade denna look 📸
🎬 Recreate the iconic look 🎬 och 💜 Färg är frihet 💜 Ännu en Lady Gaga-look! Jag hade ingen varm lila ögonskugga så jag fick göra det bästa jag kunde med vad jag hade. Det är nog typ fem olika ögonskuggor där i för min lila var dessutom rätt mörk. Färg är frihet ligger i att jag så länge velat vara en person som passar i lila ögonskugga och har varit rätt rädd för att ha det själv. Just såhär skulle jag väl inte sminka mig en vanlig vardag men man måste ju börja någonstans. Pga svårigheter att tagga produkter så får det bara bli tre idag. Har även använt en läppenna från NYX och ett läppglans över det. Läppennan är mer orangerosa så jag vet inte riktigt varför den blir så röd på bild. Jag vill också verkligen tacka Linn som fick mig att titta på just Lady Gaga!
Im blue da ba di da osv... 😉💙🗨 Hemma hos oss är Melodifestivalen helig mark. Vi sjunger högt (ibland lite falskt), dansar i vardagsrummet och lever oss in i varje nummer som om vi själva stod på scenen. Mina ögon glittrar från alla paljetter, färger, sminkningar och magiska melodier. Jag har sedan jag var barn alltid varit helt fascinerad över allas sminkningar och studerat dom i detalj. Jag har fått så mycket inspiration genom melodifestivalen. Jag är den som sjunger med i varje låt, oavsett om jag kan texten eller inte. Och min sambo får dubbel underhållning 😃 Att få uppleva finalen live vore en dröm! Vi vill vara där, känna pulsen, se ljusen och sjunga oss hesa tillsammans med resten av publiken. Ge oss chansen att klä upp oss, leva ut vår passion och skapa ett minne för livet – vi lovar att bidra med både energi och kärlek till musiken! Jag tycker att jag och min fästman är den bästa duon att få gå tillsammans på UNDERBARA melodifestivalenfinalen 😍😁 Vi har varit tillsammans i 12 år snart och de första åren ville han verkligen aldrig se melodifestivalen med mig hur mycket jag än försökte. Men nu(!) de senaste åren är han lika taggad som jag när det drar igång vilket jag tycker är såå kul för vi kan se det tillsammans och diskutera alla nummer! Därför vore det HELT otroligt roligt att få överraska honom att se spektaklet live! Dessutom fyller han år den 19 mars så vore en PERFEKT födelsedagspresent 🙏🪩Han skulle tappa det 🥳🫶 Då kan vi få en mysig helkväll tillsammans vilket vi verkligen skulle behöva efter en lång tids stress ❤️
Enda sedan jag var liten har spellistor med låtar från melodifestivalen spelats på repeat. Allting ifrån Linda Bengtzing och Alcazar till Jimmy Jansson, Barbados och Charlotte Perrelli. Mitt hjärta klappar för glitter, färg och schlager. Melodifestivalen är en plats där normer bryts och läggs på hyllan. På något vis släpps alla in och finner trygghet i att vara sig själva fullt ut. Det önskar jag få uppleva om så bara för en kväll💖💫 Jag skulle gärna vilja gå med min mamma som i många år hjälpt mig genom psykisk ohälsa. Melodifestivalen är termen vi alltid haft gemensam och sett fram emot oavsett sorg och livet som ständigt är i rörelse. När min värld kändes som mörkast hittade jag ett ljus i gruppen Dolly style, som i år har chans att ta sig till final. Genom dessa tjejer utvecklades även ett intresse för makeup. Varje dag får jag möjlighet att utforska och utvecklas vilket jag uppskattar stort och tycker är väldigt vackert och ROLIGT! Jag älskar att uttrycka mig genom både musik och stil och genom smink hittar jag tillbaka till mig och den jag önskar vara🩷🩵💜💛 Danny Saucedo må aldrig vunnit festivalen, men så länge man vågar ge det en chans finns alltid en möjlighet…💌
Det här med att skapa en drömlook med tre produkter var allt annat än lätt. Ok, detta är långt ifrån min drömlook, men får klappa mig på axeln för att jag ändå försökte! Jag är seriöst impad över de som kan få till en snygg look med tre produkter, hur väljer man liksom vilket som är viktigast??? Jag kompromissar aldrig med maskaran eller ögonbrynspenna/gel, men brukar sällan gå ut utan att ha duttat på lite foundation, puder eller Bronzer.  Nu stod jag i valet och kvalet mellan att välja blush eller läppstift, men tänkte att jag kunde använda mitt läppstift som blush istället och då blev det helt ok ändå. Målet vore att kunna nöja med med en sådan look till till exempel jobbet eller en dag på stan, men har nog lite att jobba på där ☺️Älskar för övrigt mitt nya läppstift från Mac i nyans Get the hint! Den får skina lite bland alla nudes i hyllan.
Ibland vill man en sak, men resultatet blir något helt annat. Hade planer på att ta mig tid att göra en recreate the look, men det gick inte som jag tänkt. Nytt försök nästa gång. Tycker ändå det är viktigt att försöka vara nöjd med sig själv, trots alla små skavanker. Porer, ansiktsbehåring som jag inte orkar ta bort, när jag råkat ta en foundation i 2 toner för mörkt. När man valt att ha ett ultramatt läppstift utan att grunda med en vårande läpprodukt. När man tagit i lite för mycket med glowet för att försöka hänga med i trenderna, men du är egentligen en mattaproduktertjej. Jag är nog inte den enda som varit hård mot mig själv till och från när det kommer till utseendet. Velat ha finare hy, lite mindre näsa, lite mer markerade kindben o.s.v. Jag har till och med velat ha mindre läppar för att jag ibland tyckt att det blir vulgärt med typ röda läppstift och för mycket markerat. Tror det enda jag någonsin varit riktigt nöjd med är mina ögon. Men med åldern kommer visdom (i lagom dos) och man börjat acceptera sig själv mer och mer. Önskar alla en riktigt fin och solig lördag ☀️🌹
Hejhej! Det finns ingen i min omgivning som inte vet att jag älskar mello. Varje år när det är mello-säsong är jag som ett barn på julafton. Jag ÄLSKAR det. Schlager är det bästa som finns i musikväg - hade jag valt en genre att lyssna på resten av livet är det schlager. Här har jag gjort en färgglad look inspirerad av Melodifestivalens logo. Det är glitter - det är glamour - det är Melodifestivalen. Håller på o redigera en video men ni kan snart se hur jag gör sminkningen på TikTok (ssandralange)🤩 Självklart skulle jag vilja dra med min otroliga barndomskompis Angelica - som förra året drog med mig på en deltävling. Det är faktiskt hon som tyckte att jag skulle vara med och tävla här, och tacksam är jag för det! Ännu mer tacksam ifall vi faktiskt vinner. Vi är två taggade 25-åringar som älskar schlager, dansa och har det otroligt roligt tillsammans.
Melodifestivalen är mer än bara en musiktävling för mig – det är en symbol för glädje, gemenskap och drömmar som blir verklighet. Jag vill vinna dessa biljetter för att få dela denna magiska upplevelse med min älskade väninna, som tillsammans med mig har gått igenom livets svåraste prövningar. Vi delar en historia kantad av motgångar, men också av styrka och hopp. Musik har alltid varit vår fristad, vår kraftkälla när livet varit som mörkast. Att få vara på plats, sjunga med och känna den fantastiska energin i arenan skulle vara en oförglömlig stund av ren lycka – en stund vi så väl förtjänar. Att vinna dessa biljetter skulle inte bara betyda en kväll fylld av musik och glädje, utan också en påminnelse om att vi, trots allt vi gått igenom, fortfarande står här – redo att fira livet och allt det vackra det har att erbjuda. Låt oss få känna den magin tillsammans!
1 februari bjöd på sol och då kom energin tillbaka till att vilja skapa nya beauty looks. Idag blev det inga experiment med färg och form utan jag körde helt enkelt på mina vanliga nude/bruna färger, men försökte förstärka det lite med mer markerade läppar och lite extra blush. Bild nummer två gillar jag då solen tog fram ens inre glow. Jag gillar ju inte alltförmycket glow som många av er säkert förstått 😀 Sen ville jag även flytta fokus till håret idag då jag har testat en ny inpackning som gav mig en sådan salongkänsla. Den är från märket L’ador och jag kan varmt rekommendera den till alla som är ute efter fukt och reparerande verkan! Det blev en tur på stan idag och så klart ett besök på Kicks flagship store. Kom hem med ett fint blush och hann även testa en ny läppkombo som jag ska unna mig till Valentines day 🌹Hoppas alla har haft en underbar start på denna månad 🌟
Ni får en tråkig badrumsselfie för det var bara där ljuset var okej idag. Dessutom står jag fortfarande i pyjamas för jag väntar lite med att klä på mig. Om en timme ska jag och maken iväg på en överraskning! Han har precis fyllt 40 år och han vet inte att vi åker på kryssning med svit, spa och hela baletten. Därför har jag idag lagt lite extra krut på sminkningen (spa är imorgon hehe). Hade otroligt svårt att bestämma läppstift av någon anledning för jag kände inte att det jag ville ha passade när jag väl tog på det. Har t.o.m betydligt mer glow än jag brukar vilja ha för det kändes som rätt tillfälle för det idag! Taggar alla produkter jag använt och hoppas på att jag inte glömt någon. Exakt 12 st borstar, en beautyblender och en powder puff användes idag haha
Köpte ju en ny foundation under rean och var så klart tvungen att prova direkt dagen efter. Detta var nog en av de mest fulltäckande foundations jag använt på länge (i samma rang som Estee Lauder double wear). Jag skulle absolut inte rekommendera denna foundation till någon med torr hy då även min vanligtvis oljiga hy blev på gränsen till torr. Men alltså, den håller ju så bra! Haft den i snart 10 timmar och sitter kvar utan något settingpuder (bara lite settingspray). Detta är nog en foundation som passar perfekt för en utekväll/fest/andra tillfällen då du vill att den sitter som berget. Jag kommer nog inte använda den i vardagen då jag sedan förra året börjat gilla mer halvtäckande basprodukter, men är glad över att ha den i skåpet 🌟 Nyans MN4 för den som undrar 🥰
Jag är så tacksam över alla fina julklappar jag fick i år. Har alltid varit mån om bra hårvårdsprodukter och i år fick jag många favoriter men även helt nya produkter jag önskade mig. Bland dessa fick jag ÄNTLIGEN en alldeles egen GHD och ojjjj vad den är bra! rekommenderar den starkt till alla er som är nyfiken på en ny locktång, inte nog med att den är varm och redo på typ 5 sekunder, den ger även håret en sån otrolig lyster 😍⭐. Till detta använde jag en annan ny favorit jag fick i julklapp, nämligen glimmer shine från Moroccanoil. Den har en otrolig doft (deras klassiska), men även att den ger sjuk lyster. Älskar misten på sprayen och jag upplevde inte att man behövde så mycket hårolja efter. TIPS TIPS TIPS Hoppas ni alla fick en fantastisk jul och nyår! ✨💓
Sista dagen på året passar jag på att gå tillbaka i tiden till de färger jag flitigt använde när jag startade min resa inom beautyvärlden. När jag var 16 år gammal så var J.Lo min idol och Girl crush (det är hon visserligen idag också.. tackar inte nej till henne liksom 😅) och då var det inne med grön eyeliner/penna, bruna caramelltoner på läpparna och bruna blush som gjorde att man såg sådär lite tanned ut året om. 20 år senare och mycket har förändrats. Nu måste man tänka på grå utväxt, antirynkkrämer och att anpassa sminket till sammanhanget. Jag är dock sååå glad över att detta forum finns där vi beautynördar kan samlas och dela med oss av allt det goda i livet när det kommer till smink, doft och hudvård. Ni har inte gjort det lätt för min plånbok 😅.. men har lovat mig själv att under 2025 sluta upp med spontanköpen och att testa nyanser i butik innan de klickas hem. Gott nytt år alla fina! Vi ses på forumet 2025 med massa nya tips bakom hörnet ❄️🎉🥳🥂🥰
🎅 Min juliga look & tankar kring julen 🎅 Klassisk svart eyeliner och röda läppar. 👄✨️ Jag är inte en person som trivs i knallrött matt läppstift, även om jag tycker det är snyggt, så jag kör på en röd nyans med lite lättare täckning och glans för att få mina läppar att kännas mig. Tycker det är viktigt att man verkligen trivs och känner sig bekväm med sin look för att fullt ut kunna njuta av och fokusera på allt annat härligt under högtiden. Familj, nära och kära, att umgås och ha tid att göra saker tillsammans, god mat, att vi som kan är generösa (handlar inte om antal eller värde på klapparna). Det kostar ju inget att ge någon lite av sin tid och sällskap. Tror att vi alla kan göra något litet för någon annan! Tänk efter för du får så mycket tillbaka. 🎄🥰🎄🎅🎄🎁
🎄Jul-look🎄 Vet att många inte gillar extravaganta looks med för mycket glitter och stenar så gjorde en enklare look fast med röda läppar för att piffa till det! Något enkelt som många kan göra, med lite tålamod! Perfekt till när man vara lite extra fancy ✨ Använde Nars för att göra en kladdig eyeliner för att sen blanda ut den med skuggorna "Space dust", "Eclipse" och "Dark matter" och slutligen toppade jag det med skimret "Sun" och duttade lite på inre halvan av nedre fransraden. Skimret skiftar lite mellan rosa och guld men syns inte mycket på bilden ☹️ Får kanske börja lägga upp bilder som visar steg-för-steg för jag är inte bra på att förklara märker jag! 😂 Läppstiftet är L'Oreal flytande läppstift i färgen Represent men går inte att köpa på Kicks.
"Pop of Neon med Suva Beauty! 🎨✨" Här är en look jag älskar att skapa när jag vill ha något lekfullt och unikt! Jag använde Suva Beauty Hydra FX Eyeliner Kit för att skapa de färgstarka, grafiska linjerna i neonrosa och limegrönt. Den här eyelinern är otroligt pigmenterad och enkel att använda – perfekt för kreativa detaljer som verkligen sticker ut. Produkter jag använde för denna look: 👁️ Suva Beauty UV Taffies Hydra FX Palette – för de intensiva färgklickarna. ✨ Huda Beauty Nude Obsessions Palette – för den mjuka, varma basen på ögonlocket. 💄 MAC Retro Matte Lipstick i nyansen All Fired Up – för att balansera med en djärv men elegant läpp. 🌟 Fenty Beauty Pro Filt’r Foundation – för en felfri bas med naturlig lyster. Den här looken är perfekt för dig som vill experimentera med färg och uttrycka din kreativitet! Vad tycker ni – skulle ni våga prova en neonlook? #KICKSBeauty #NeonEyeliner #CreativeMakeup #SuvaBeauty #MakeupInspo
"Tropisk Elegans med Naturlig Skönhet 🌿✨" Den här looken är inspirerad av naturens skönhet med tropiska toner och en sofistikerad touch. Sotade ögon i varma bruna nyanser kombineras med definierade bryn, rosiga kinder och matta läppar för att skapa en look som känns både jordnära och lyxig. Nyckelprodukter för att skapa denna look: 👁️ Huda Beauty Naughty Nude Eyeshadow Palette – för de varma och sotade ögonen. ✨ Estée Lauder Double Wear Foundation – för en långvarig och felfri bas. 💖 NARS Blush i nyansen Torrid – för en naturligt rodnande finish. 💄 MAC Matte Lipstick i nyansen Velvet Teddy – för en mjuk och neutral läppfärg. 🌟 Charlotte Tilbury Airbrush Flawless Setting Spray – för att hålla looken fräsch hela dagen. Denna look är perfekt för sommarens fester eller när du vill ta med dig tropisk elegans till vardagen. Vad tycker ni om denna tropiska inspiration? #KICKSBeauty #TropicalGlam #NaturalElegance #MakeupInspo #SmokeyEyes
"Futuristisk Elegans med Intensiva Detaljer ✨🌹" Den här looken är en blandning av dramatik och futuristisk stil, perfekt för att skapa ett statement. Med skarpa eyelinervingar, subtila metalliska skuggor och rosiga kinder kombinerar den elegans och modernitet på ett unikt sätt. De naturligt matta läpparna balanserar looken och ger den en sofistikerad touch. Nyckelprodukter för att återskapa denna look: 👁️ Huda Beauty Matte & Metal Melted Shadows – för den metalliska effekten på ögonlocken. ✨ KVD Beauty Tattoo Liner – för den skarpa och intensiva vingade eyelinern. 💖 Rare Beauty Soft Pinch Liquid Blush i nyansen Bliss – för den naturliga rodnaden. 💄 Charlotte Tilbury Matte Revolution Lipstick i nyansen Very Victoria – för de mjuka, matta läpparna. 🌟 Fenty Beauty Diamond Bomb Highlighter – för en futuristisk, skimrande finish. Den här looken är perfekt för en kväll då du vill sticka ut och fånga allas blickar. Vad tycker ni om denna unika stil? #KICKSBeauty #FuturisticMakeup #ElegantLook #MakeupInspo #DramaticEyes
"Dramatic Smokey Eyes med Elegans ✨🖤" Den här looken är en hyllning till dramatisk makeup med en modern touch. Sotade ögon med intensiv definition, perfekt skulpterade bryn och mjuka, matta läppar skapar en look som passar för speciella tillfällen eller när du vill göra ett statement. Den slarviga uppsättningen med lösa lockar ger en avslappnad elegans och balanserar looken. Nyckelprodukter för att återskapa denna look: 👁️ Anastasia Beverly Hills Norvina Eyeshadow Palette – för de intensiva sotade ögonen. ✨ Fenty Beauty Pro Filt’r Soft Matte Foundation – för en felfri, långvarig bas. 💖 Benefit Hoola Bronzer – för att skapa perfekt definierade konturer. 💄 Charlotte Tilbury Matte Revolution Lipstick i nyansen Pillow Talk Medium – för en neutral, elegant läppfärg. 🌟 Urban Decay All Nighter Setting Spray – för att säkerställa att looken håller hela dagen och kvällen. Denna look är perfekt för en glamorös kväll eller ett evenemang där du vill sticka ut. Vad tycker ni om
"Elegant Soft Glam med en Hint av Drama ✨🌹" Denna look är definitionen av tidlös elegans med en touch av dramatik. Fokus ligger på mjuka, sotade ögon som öppnar blicken, perfekt skulpterade kinder och läppar i en varm, neutral nyans – allt balanserat för en felfri finish. Nyckelprodukter för att återskapa looken: 👁️ Anastasia Beverly Hills Soft Glam Eyeshadow Palette – för de mjuka, sotade ögonen och en perfekt balans mellan matta och skimrande skuggor. ✨ Fenty Beauty Pro Filt’r Foundation – för en långvarig, silkeslen bas med naturlig lyster. 💖 NARS Blush i nyansen Dolce Vita – för att ge kinderna en varm och frisk rodnad. 💄 Huda Beauty Power Bullet Matte Lipstick i nyansen First Kiss – för den ultimata neutrala läppfärgen med en matt finish. 🌟 Benefit Hoola Bronzer – för att skulptera och värma upp ansiktet. Den här looken är perfekt för både festliga tillfällen och romantiska kvällar – vad tycker ni? Inspirerar den er till att testa något nytt? #KICKSBeauty #SoftGlam #NeutralMakeup #MakeupInspo #TimelessElegance
Detta är lite off topic men ändå så aktuellt, jag behöver bara skriva av mig lite reflektioner.  Inför jul brukar vi prata extra mycket om att vara snälla mot varandra, men egentligen borde det vara en självklarhet året om. Jag vill lyfta något som jag själv har funderat mycket på – våra förutfattade meningar och hur vi ser på andra människor. Jag får ofta höra att jag ser ut som en person som är “dryg” eller “bitchig”. Det är något som sårar mig, även om jag blir glad när folk säger att de ändrat uppfattning efter att ha lärt känna mig. Men det gör mig också fundersam – är det något jag gör, eller handlar det om hur jag ser ut? Jag har inget svar på det, men jag vet att det är ledsamt och tråkigt att bli dömd på förhand. Vi bär alla på förutfattade meningar, det är mänskligt. Men jag tror att vi kan bli bättre på att stanna upp och reflektera: Varför tänker jag så här? Vad grundar sig min uppfattning på och är den verkligen rättvis?  Vi vet aldrig vad någon annan går igenom eller vad de har i sitt bagage. Så med det här inlägget vill jag uppmuntra oss alla att bli nyfikna istället för att döma, att se bortom första intrycket och framför allt att stötta varandra.  Nu är vi redan så bra på att lyfta varandra i det här communityt, dela med oss av våra tips och tricks och inkludera alla – så låt oss bara fortsätta med det, inspirera andra och bemöta varandra med värme och förståelse.  Tänk vilken skillnad vi kan göra om vi möter varandra utan förutfattade meningar. ❤️ 
En dålig bild från badrummet, har inte sminkat mig alls annat än det jag ska visa. Jag måste sova med en ögonmask, den plattar till mina ögonfransar väldigt mycket (jag har testat flera som inte ska platta till men av olika anledningar funkar de inte alls för mig). Jag har tyckt att det har varit väldigt jobbigt, för det är otroligt tråkigt att lägga ner tid och energi på att sminka sig och så syns det inte ens att man har ögonfransar... Men jag har hittat en kombo som funkar så bra! Här har jag bokstavligen lagt typ en minut på det mer arbetade ögat. På det högra ögat på bilden har jag enbart tagit mascara och inte gjort något annat. På det vänstra ögat på bilden har jag böjt med fransböjaren från Shiseido (den enda som funkar på mig pga formen på mina ögon, andra kommer inte åt de yttre ögonfransarna hur jag än gör), tagit primer från Dior och sen samma mascara som på det andra ögat. Skillnaden är mycket större i verkligheten. Så var det en dyr investering? Ja. Var det värt det? Tusen ggr ja, det har blivit kul att sminka sig igen!
Den här looken är inspirerad av klassisk sofistikation och lyx, där fokus ligger på djärva ögon och glansiga, definierade läppar. Den sotiga ögonmakeupen förstärker blicken och ger en mystisk känsla, medan de nude-glossiga läpparna balanserar looken med en modern och elegant finish. Nyckelprodukter för looken: 👁️ Urban Decay Naked Smoky Palette – för de perfekta sotade ögonen. 💋 Fenty Beauty Gloss Bomb i nyansen Fenty Glow – för den högglansiga läppfärgen. ✨ Dior Forever Skin Glow Foundation – för en jämn och naturligt strålande bas. 👩‍🎤 Anastasia Beverly Hills Dipbrow Pomade – för fylliga, välformade bryn som ramar in ansiktet. Den här looken passar perfekt för en elegant kväll eller en fotografering där du vill skapa ett statement med din makeup. Vad tycker ni? En tidlös klassiker eller en modern tolkning av glamour? #KICKSBeauty #GlamLook #LuxuryMakeup #SotadeÖgon #Elegans
Ny lipliner, kanske lite mer rosa än vad jag gillar på just min hudton. I övrigt heeeelt underbar lipliner med grym konsistens och lätt att applicera PERFEKT! Isadora long lasting lipliner i färgen Cinnabar 🩷 över den nya favoriten från Lh cosmetics Fantastick I färgen Pink Opal! Funkar också att använda som cremerouge vilket är ett sjukt plus! Blush från Skincitys egna märke makethemake - carnuba on-the-go creme blush i färgen Deep Berry, perfekta höstfärgen. Över den min longtime favoritblush från Idun i färgen Åkerbär. Bronzer som också varit en stor favorit i flera år Sommardröm från Idun minerals. Har även provat den omtalade 38 gradiga mascaran i vattenfast från Idun minerals. Gillade den verkligen faktiskt! Kladdade ingenting och smulade knappt nånting ➕️
Max Factor Miracle Pure Skin Reset 2 in 1 Serum Foundation är en innovativ produkt som kombinerar foundation med hudvårdande serum, vilket gör den till ett idealiskt val för dem som önskar en naturlig täckning samtidigt som huden får näring. Med tillskott av 2% niacinamid och bisabolol har denna foundation särskilda fördelar för hudens hälsa och utseende samt en ljuvligt doft. Niacinamid är känd för sina hudförbättrande egenskaper, särskilt när det gäller att jämna ut hudtonen och minska synligheten av porer och fina linjer. Bisabolol, å andra sidan, är en lugnande ingrediens som kan motverka irritation och ge huden en friskare lyster. Tillsammans skapar dessa ingredienser en foundation som inte bara täcker, utan aktivt arbetar för att förbättra hudens kvalitet över tid. Sammanfattningsvis är Max Factor Miracle Pure Skin Reset 2 in 1 Serum Foundation ett utmärkt val för den som vill kombinera makeup och hudvård i ett. Med sin vårdande formula och naturliga finish ger den både omedelbart och långvarigt resultat, vilket gör den väl värd att testa. Förpackningen känns lyxig med sin glasflaska och pipett, vilket underlättar en hygienisk och exakt dosering. Pipetten är användarvänlig och gör det enkelt att få rätt mängd produkt utan spill
Min favvo look som jag brukar göra när jag går på festival är oftast en bas med väldigt mycket primer & glow då jag vill kunna dansa hela dagen och natten utan att sminket rör sig ur fläcken. Oftast använder jag en naturlig brun ögonskugga till en svart eyeliner som ska rama in mina ögon. Sedan kör jag brow freeze på brynen som håller mina bryn på plats. Inga torra läppar tack vare läppglans som jag fyller på under kvällens gång. Och massvis med highlighter och setting spray för det kan man inte få för mycket av. Sen ser jag festligare ut när jag har lockar så det är också ett säkert kort. Vore en dröm att få gå på Way Out West i år och dansa mig svettig trots att sminket mitt består. Jag hade velat ha lockar i mitt hår och dansa till Fred again tills jag har ont i mina tår. 💄💃🏻✨
Testar mina nya färgade mascaror från Colourpop. 😄 Bild 1 är den vinröda, bild 2 den rosa och bild 3 båda på var sitt öga så man ser skillnaden. Första intrycket är herregud vad mycket färg jag fick på fransarna av den rosa! 🤩 Trodde att en så pass ljus färg inte skulle täcka min naturliga fransfärg men den syns riktigt bra. Den vinröda syns också väldigt bra men på lite håll ser den så klart mer naturlig ut än rosa. I rätt ljus ser den väldigt vinröd ut dock, så läckert! Jag drog bara på ett lager mascara nu, som jag brukar göra. Antar att man kan bygga upp färgen ännu mer om man kör flera lager. Borsten är större än vad jag är van vid så det var lite ovant, men man vänjer sig ju snabbt. 😊 Jag behöver testa mascarorna lite mer innan jag kan säga något om kvalitén tror jag. Båda smulade rätt ordentligt men jag vet inte om det är pga formulan eller om jag har lyckats få någon ansiktskräm på fransarna som gjorde att det blev smuligt eller något sånt. Hoppas att de inte smular nästa gång jag använder dem! 🤞🏼
Dagens look - Mac to the matte! Jag kommer ihåg första gången jag testade Macs legendariska foundation Studio fix. Året var 2011 och jag var på jakt efter en heltäckande matt foundation som skulle hålla en hel utekväll. På den tiden var Mac ett ganska nytt märke och erbjöd en rad olika produkter och nyanser som många andra märken saknade. De som arbetade som make up artister inne på Åhléns City Stockholm hade full rulle hela dagen. 13 år senare har Mac gjort det igen, samma foundation, men med en ny formulera som är ännu mer matt (hur det ens är möjligt), men med mer hudvårdande egenskaper. Gjorde en shade match på Macs hemsida och fick veta att nc38 blev min perfekta match. Tycker dock den är aningen för gul, men inget som lite puder inte kan fixa 👍😁 Får typ inte nog av läppcombon Mac Whirl och Thanks it’s Mac. Vill även passa på att hylla världens bästa mascara Lash Idole från Lancome lite extra 🤌. Ladies, vill ni ha längd, böj och volym, KÖP! Önskar alla en fin solig lördag 🌸
Benefit 24 hour Brow setter eyebrow gel clearDen här har jag läst mycket om och jag önskade prova en lättare ”gel”, då jag ofta färgar mina bryn samt att vax som jag provat tidigare mest kändes ”för mycket”.Den här ”brow-gelen” har två borstar, en med lite större piggar och en med lite mindre, som man kan använda till att forma brynen på olika sätt. Det är lätt gelform som formar brynen fint, den torkar snabbt och blir inte flagig eller ”för mycket”. Jag har provat den här nu i cirka en och en halv månad och jag är väldigt nöjd med resultatet!Det håller kanske inte riktigt hela dagen, men ändå för större delen utav dagen. Jag tycker inte att den ser stel ut eller att det syns en massa massa produkt, det ser naturligt ut.Den kommer i en stilsäker och snygg silverfärgad hylsa, den är snygg att har framme i badrummet då den tillför något.På första bilden går det att se hur mina bryn ser ut naturligt och på andra bildem har jag applicerat styling-gelen så det går att se hur det ser ut med resultat. Det här är den bästa brow-gelen jag har provat och jag kommer att fortsätta använda den här🌟
Efter att ha varit sjuk i över två veckor (inskolning av barn i februari har satt sina spår 🤣) och fortfarande inte helt återställd, dock väääldigt sminksugen så kände jag mig redo för att testa lite av de nya produkterna jag införskaffat mig den sista tiden. Jag tycker verkligen om Kylies nya foundation. Den ger medium till full täckning utan att se kakig ut. Bronzern och blushet är också från Kylie, är väldigt nöjd med båda än så länge! Körde även på en ny läppkombo, penna från Morphe i nyans honeymoon och läppglans från Nyx nyans Madeleine. Pricken över iet blev anastasias bryngel. Har kört väldigt naturliga bryn här, lite penna och resten gel. Kanske ska kalla detta för min clean Girl look, även om jag har mer än 10 använda produkter … More is more som jag brukar säga 🌸
✨Före & Efter✨ Min bas routine är väldigt snabb, enkel och billig! Det enda jag använder är concealer, rough, ögonskugga och läpp olja. (*host host* om jag inte haft blekta bryn så skulle en bryn produkt även varit med).  Nyx concealer är den bästa jag använt på min torra hy, och ibland smiter Loreal in om jag skulle önska mer teckning även om den har en litet torrare formula. Kräm rough är lätt och smidig, gillar både Isadora och Hickaps. Läpp olja är ett måste, det är tyvärr inte bara min hy som är torr.  💗TIPS! Ögonskugga används enbart för tightlining eller fylla frans raden lite så den blir mer markant och ser fylligare ut.  Om man använder bronzer/ contour till vardags kan man använda det istället för ögonskugga för att spara lite pengar ;) Eller skuggan som bronzer/ contour också. 
Har nu varit sjuk i några dagar och det har varit dött på sminkfronten, men efter att ha fått hem så mycket nya produkter var jag bara tvungen att testa några. Detta är nog den mest nakna beauty-look jag någonsin lagt upp, ingenting förutom blush och läppstift. När jag började min resa här på beauty talks så var nog det första jag skrev om min osäkerhet kring min hy. Genom hela livet har jag kämpat med oljig/porig/ojämn hy, men tack vare alla enorma tips och kunskap här på forumet har jag äntligen hittat hudvård som får mig att vara självsäker även utan en massa foundation. Det skulle bara ta mig 20 aktiva sminkår att hamna här 😄 Jag är ju också väldigt rädd för röda läppstift då mina nudes är min comfort zone, men här tror jag att jag har hittat en kombo som jag gillar. På kinderna har jag mitt nya blush från Milani i nyansen Coralina. Herre vad den var pigmenterad! Den lär nog leva i sminkväskan fram till 2030 som minst.
✨FACE✨ @weledasverige - Skin Food Light @nyxcosmeticsnordics - Bare With Me Concealer Serum ( Light ) as foundation. @essence_cosmetics - Brighten Up! Banana Powder In 10 @rimmellondondanmark - Stay Matte Powder 001 Transparent @essence_cosmetics - the blush ( 10 Befitting ) @miyo_makeup_sverige - Illuminizer är en highlighter ( Galle Light 01 ) @elfcosmetics - Stay All Night Micro-Fine Setting Mist ✨EYES ✨ @tikeicosmetics - Eyeshadow Mineral In ( Wonder and Toffee ) @essence_cosmetics - Volume Booster Lash Primer Mascara @essence_cosmetics - Lash Without Limits Extreme Lengthening & Volume Mascara ( 02 Brown ) @annabelleminerals.se - Eye Pen Jumbo ( Maple ) ✨LIPS✨ @essence_cosmetics - 8H Matte Comfort Lipliner ( 04 Rosy Nude ) @elfcosmeticrs - Glow Reviver Lip Oil ( Honey Talks )