☀️En makeup återblick☀️
Bas: estée lauders double wear Stay in place makeup, shade 2N1
Contour: Fenty beauty match stix contour stick, Amber.
Kinder: clinique cheek pop, black honey. Fenty beauty killawatt highlighter, ginger binge/moscow mule. Fenty beauty killawatt highlighter, girl next door/chick phreak
Ögon: clinique high impact mascara, black honey. Clinique high impact gel tech liner, black honey. NYX professional epic ink liner, 4. Milk chocolate. Lite highlighter på ögonlocken.
Läppar: Too faced lip injection extreme lip Shaper, Hot & spicy. Charlotte tilbury pillow talk lip plump, fair/medium. Dagens look!
Blev inspirerad av utmaningen att damma av en produkt och fick för mig att använda en palett som stått ett tag, Reckless Romance från Beauty Bay. Hittade ett oanvänt liquid lipstick från Clarice som påstods vara transferproof (det var det inte). I övrigt, Clarins nya foundation som jag köpt, helt fantastiskt 🙌 💕 Är torr som bara den nu och mina andra foundations funkar inte så bra just nu. Men den har sån fin finish, smälter in i huden och framhäver inte all torrhet eller mina fina linjer. (Närbild på den på huden på bild 2)
Svårt att tagga som vanligt, fick bara taggat två.
Men produkterna i övrigt är:
Concealer - Clinique Even better, Bronzer - makeup by Mario, Blush - Dashl,
Puder - BeautyAct setting puder, Mascara - Nilens Jord Lash Definition, Highlghter - Clinique Chubby stick highlighter, Läppar,- Catrice Liquid lipstick, Settingspray- LH cosmetic On set subtle glow På dagen (bild 1) gör jag en fräsch look men gillar alltid att lägga något på ögonen, jag använder dior backstage paletten som jag älskar till så mycket, en multifunktionell palett som verkligen är värd varje krona! Den används dagligen som ögonskugga, highlighter, och ofta även som blush. Men till denna look har jag använt dior forever flytande highlighter i färgen pink, också en daglig produkt för mig! ✨
Dag makeup:
Bas - Charlotte tilbury magic serum och cream, Dior forever star glow filter, Becca under eye brighter, Dior backstage concealer, huda beauty baking powder, dior forever nude puder, fenty contour stick, nars Laguna bronzer, Anastasia Beverly Hills brow wiz, beauty act kajal penna på övre fransrad, isadora på nedre, mascara L’Oréal telescopic vattenfast samt lancome lash idole, settingspray charlotte tilbury, läppar brukar vara Ole henriksen lip treatment.
Kvälls looken är väldigt snarlik i basen förutom att jag gillar en lite mer täckande foundation, och gillar då köra Nars matte foundation, med en mer täckande concealer, här har jag använt hourglass concealer, annars är resterande bas produkter detsamma, men en lite tydligare ögon makeup, här har jag använt en favvo palett, Anastasia mini sultry eye palette, i färgerna twig, pearl, birch, och nedre fransrad har jag lagt dystopian som är en matt mörk brun, jag gillar att ha bronziga och bruna nyanser på mina ögon för en mjukare look, men gärna med glitter och skimmer vid fest look! Jag har sedan använt dior backstage paletten även här i 001, för highlight. Sedan har jag på läpparna dior läpp penna i färgen 303 Greige attitude, och sedan lite Mac läppstift i creme de nude och clarins lip perfector i apricot, som är mitt FAVORIT läppglans! 💄 mascaran är även här L’Oréal telescopic tillsammans med lancome. Dagens look 🤍
Basen består idag av Haus Labs foundation, Isadora Creme Bronzer, Make Up Store Hydra Silk Setting Powder, Charlotte Tilbury Airbrush Bronzer, Urban Decay All Nighter Setting Spray, Sheisedo eyelash curler samt Lisa Eldrige Kitten Lash mascara ❤️
Basen blev idag flawless, vilket jag tror beror på att jag minskade antalet hudvårdsprodukter i morgonens rutin. Blev enbart Clinisoothe, HaruHaru essence, Purito serum, Paulas Choise Pro-Collagen Peptide Plumping Moisturizer.
Sen ut och cykla i det kalla isande och extremt blåsiga vädret i ca 20-25 minuter. Bilden är tagen efter detta, och basen höll fint. Men jag känner av hur vädret påverkar huden negativt 🥶 Använder loreal true match foundation, nars consiler, isadora cream bronser, lumene multistick, isadora pressed powder, morphie setting powder, nyx buttermelt bronser, pixi blush, elf waterproof eyebrow pensil, Anastasia brow freeze gel, Anastasia lash sculpt mascara, nyx lipliner i mauve, Anastasia lipgloss och meybelline setting spray För någon dag sedan besökte jag Charlotte Tilbury montern på NK och passade på att få lite experthjälp från proffsen med att hitta en foundationnyans som passar min ton bäst. Hör och häpna, tjejen i montern tyckte att jag skulle ha nyans 6cool… alltså, jag har alltid trott att jag är en varm person, en gulis med gröna vener eller åtminstone varm/neutral, men jag tror att den här kalla nyansen kan vara en av de bästa jag har provat! 6C, where have you been hiding all my life 🤣
Men nu till mitt dilemma, jag älskar nyansen, och denna foundation är verkligen fulltäckande och håller en hel dag! Men jag tycker att den också framhäver min textur i ansiktet på ett sätt som får den att se torr ut och mina fina linjer runt munnen kommer fram mer. Vad finns det för hjälp för detta? Ska jag köra en lystergivande/fuktgivande primer, en annan fuktkräm eller applicera foundation på ett annat sätt?
Vad tycker ni, blev nyansen bra på mig? Ni som haft/har denna foundation, vad är era tankar om den? 🍀 Min festivallook är rosa med guldiga smycken, sminket passar perfekt för Way Out West i mina tycken. Jag brukar svart och vitt vara evigt lojal, men nu så matchar klänning och smink det blir helt annat när man är på festival. 🎀💗
Göteborgsregnet kan ösa ner bäst det vill, jag är redo att dansa med ett stort leende därtill. Från Avenyn till Slottskogen, jag är i Way out West harmoni, där tar musiken över i en oändlig symfoni. 🎼
Daniela Rathana är min stora favorit och Charli XCX gör att jag dansar och inte bryr mig ett skit. Jag vill ta med Sandra min fina vän, en riktig Afrodit.
Vi dansar, skrattar och njuter av sommarens glans, som att ingenting annat fanns, så ge oss en chans, vi lovar att dansa loss även när vi hamnar i trans. 👯♀️