First impression av Natasha Denonas Hy-glam foundation. Använder nyans N3 som jag faktiskt tycker passar! Tycker det är så otroligt svårt att välja rätt matchning vid köp av foundation. Och då spelar det ingen roll om jag får testa i butik eller inte, tycker ändå inte alltid det blir helt bra. Ofta pga oxidering eller lysen i butikerna.
På ND’s egna hemsida kunde man använda deras ”tool” för att lättare välja en matchande nyans. Jag brukar utöver det söka på just den nyansen på TikTok för att få en bredare bild av nyansen. Även om de på klippen använder en del lysen osv vid inspelning så får jag oftast en hint om deras hudton.
Jag gillar denna! Det är nog min nya favorit. Absolut att den sätter sig i mina fina linjer. Vilket är helt rimligt 😅 Men det framhäver inte mina torra partier och det ser ganska flawless ut.
Som primer använde jag Maybellines Grippy Serum primer.
På fransarna har jag min absoluta nya favorit inom mascara-kategorin, nämligen Lisa Eldridge Kitten lash. Fick den tidigt i adventskalendern och jag känner ett WOW varje gång jag använder den. Typiskt då jag tycker den är rätt dyr 🙈
Jag är inte en glow typ av tjej så mattar alltid ner basen med ett setting puder. Denna gång med Huda Beauty 🩷