/ Dagens look en trött fredag efter jobb, blev snabbt och
Hogge
Beauty Pro
20/02/26-15:05
Dagens look en trött fredag efter jobb, blev snabbt och enkelt imorse för ska ändå duscha innan vi ska iväg på äventyr ikväll.🫡
I somras gav jag typ upp primers för tyckte alla lager tog för lång tid, väntar man inte tillräckligt så blir det smulig och blabla.. Tycker sminket håller bra med SPF + sprayar alltid borstarna med settingspray innan sminkning så det fastnar lite mer.
Så just nu testar jag Milk Makeup Hydro Grip Set + Refresh Spray, just för namnet. Just denna 2-fas settingsprayen är alkoholfri (ett måste för mig som är en torris!) samt att den är "superladdad med makeupfästande blått agaveextrakt, fuktgivande hyaluronsyra, och lystergivande niacinamid som fixerar makeupen." 🌵💦
Jag sprayar ett tunt lager innan jag börjar sminka mig + några sprut på mina borstar så cremeprodukterna blir lättare att dutta på. Jag tycker absolut att sminket håller bättre när jag använt den. Misten är bra och produkten fördelas jämnt, doftar inget speciellt. Pluspoäng för att den finns både i 50ml + 100ml och att den ingår i Kicks Baskampanj = 20% rabatt just nu. 🥳
Försökte tagga produkterna basen är:
- Lancome Natural Skin-Glow Serum Concealer
- Sensai Bronzing Gel
- Seansai Glowing Base + Nudestix Nudies Matte "Beach Babe" för en lätt, glowig blush
- Hourglass Ambient Lighting Blush "At Night"
- LH Cosmetics Infinity Filter
Trevlig fredag på er! 🫶