/ Idag tänkte jag visa hur en vardags look kan se ut jämfört
Tora
KICKS Beauty Expert
14/11/25-22:12
Idag tänkte jag visa hur en vardags look kan se ut jämfört

Idag tänkte jag visa hur en vardags look kan se ut jämfört med en lite mer festligare look!

Fokus med detta inlägg är foundations.

Min vardags look: Foundation - på första bilden använder jag min absoluta favorit foundation.. Estee Lauder sheer double wear i färgen 3N1. Den är så extremt naturlig på huden och väldigt lightweight. Täckningen är lätt till medium och byggbar. Den har en seamless matte finish, men på min hy upplever jag den som satin finish. Den har även oil control vilket passar perfekt till min oljiga hy. Den har även SPF 20. This one is one of a kind. Däremot har dem nyss slutat med den så jag är på jakt efter ett substitut.

Concealer - Nyx serum concealer i färgen beige.

Bronzer - Benefit Hoola wave i färgen medium deep.

Mascara - Nilens jord definition mascara.

Bryn gelé och penna - Benefit 24 h brow setter och BeautyAct sculpt & shade brow pencil i färgen medium Brown.

Läppar - Benefits benetint i färgen dark cherry.

Min fest look:

Foundation - på andra bilden använder jag Esteé Lauder double wear stay-in-place makeup i färgen 3N1, vilket är min nummer 2 favorit foundation. Denna är medium till full täckning och byggbar. Den har en cashmere matte finish. Den är även vattenfast och transfer-resistant. Hållbarheten på denna är ju otrolig i min åsikt. Den har SPF 10.

Concealer - Nyx serum concealer i färgen beige under ögonen och L’Oréal infailible concealer i färgen 322 som uppljusnings concealer.

Bronzer och highlighter - Benefit hoola wave i färgen medium deep. Puderbronzer och highlighter från Makethemake Capric Golden Bronze Palette.

Blush - Milk makeup lip + cheek stick i färgen muse.

Bryn gelé och penna - Benefit 24 h brow setter och BeautyAct sculpt & shade brow pencil i färgen medium Brown.

Puder - BeautyActs pressade skin hero blur powder i färgen 1.

Ögon - Nilens jord definition mascara och två singel fransar (14 mm) i vardera yttre hörn för en dramatisk cat-eye look.

Läppar - Kiko Milano long lasting colour lip marker i färgen 107 plum. Nyx fat oil lip drip i färgen missed call. Nyx fat oil slick click i färgen 01 main character.

Setting spray och fixing spray - Urban decay all nighter setting spray och L’Oréals Infaillible 3-Second setting mist som fixing spray.

Välj en eller flera svar
Har du en favorit foundation?
23Bidrag
Jaaa jag älskar min foundation!!
Nej det har jag inte men jag letar efter en favorit
Använder inte foundation alls.
Har en jag gillar men nu vill jag testa Esteé Lauder double wear istället 🤩🤩
Skicka
Double Wear Sheer Long Wear Makeup Foundation SPF20 4N1 Shell Beige
Estée Lauder
Double Wear Sheer Long Wear Makeup Foundation SPF20 4N1 Shell Beige
Double Wear Stay In Place Makeup SPF10 1W2 SAND