På dagen (bild 1) gör jag en fräsch look men gillar alltid att lägga något på ögonen, jag använder dior backstage paletten som jag älskar till så mycket, en multifunktionell palett som verkligen är värd varje krona! Den används dagligen som ögonskugga, highlighter, och ofta även som blush. Men till denna look har jag använt dior forever flytande highlighter i färgen pink, också en daglig produkt för mig! ✨
Dag makeup:
Bas - Charlotte tilbury magic serum och cream, Dior forever star glow filter, Becca under eye brighter, Dior backstage concealer, huda beauty baking powder, dior forever nude puder, fenty contour stick, nars Laguna bronzer, Anastasia Beverly Hills brow wiz, beauty act kajal penna på övre fransrad, isadora på nedre, mascara L’Oréal telescopic vattenfast samt lancome lash idole, settingspray charlotte tilbury, läppar brukar vara Ole henriksen lip treatment.
Kvälls looken är väldigt snarlik i basen förutom att jag gillar en lite mer täckande foundation, och gillar då köra Nars matte foundation, med en mer täckande concealer, här har jag använt hourglass concealer, annars är resterande bas produkter detsamma, men en lite tydligare ögon makeup, här har jag använt en favvo palett, Anastasia mini sultry eye palette, i färgerna twig, pearl, birch, och nedre fransrad har jag lagt dystopian som är en matt mörk brun, jag gillar att ha bronziga och bruna nyanser på mina ögon för en mjukare look, men gärna med glitter och skimmer vid fest look! Jag har sedan använt dior backstage paletten även här i 001, för highlight. Sedan har jag på läpparna dior läpp penna i färgen 303 Greige attitude, och sedan lite Mac läppstift i creme de nude och clarins lip perfector i apricot, som är mitt FAVORIT läppglans! 💄 mascaran är även här L’Oréal telescopic tillsammans med lancome.