Jag har alltid varit ett STORT fan av buxom. Deras läppprodukter testade jag första gången för ca 5 år sedan, sen dess har jag alltid haft ett lip balm och ett gloss i min väska. Det jag gillar med Balmet är att det är så fint till vardags, och det är både återfuktande och ger lite färg, perfekt när man bara vill se fräsch ut, utan för mycket färg på läpparna på jobbet. Varför jag vill deras gloss är för att den ger så mycket fin färg, återfuktar och plumpar. Innan jag testade detta märke behövde jag ha ett läppstift och ett balm med mig, för att läppstift ger färg men torkar ut mina läppar. Nu behöver jag bara ha med mig glosset, för den ger både färg och fukt! Jag behöver alltid ha något på läpparna, osminkad eller sminkad. Känner mig naken annars. Deras blush ger också så fin färg, men lägger sig naturligt!
Varför jag ska vinna är för att jag är så besatt av läppprodukter, och att jag älskar buxoms. Många av dessa produkter har jag velat testat, men inte kunnat pga studentbudget. Jag borde också vinna för att jag är ett riktigt fan av Buxom, och hos mig kommer inte produkterna bara bli lagda och bortglömda i ett skåp. En doftgarderob för mig är lika givet som en garderob för kläder Där allt från några fräscha dofter, några blommiga, några kryddiga eller kanske några vaniljgourmander? På hösten plockar jag ofta fram just vaniljgourmanderna och de kryddiga, myskiga dofterna!
Här är fyra favoriter som jag ofta plockar fram till hösten!
YSL- Black Opium Le Parfum
Doftar inte lika mycket kaffe som originalet, utan denna har en mer söt, sockrig vanilj i sig som gör att doften blir väldigt mjuk och härlig!
Van cleef & Arpels- Orchidee VanilleEn Magisk doft som har kombinationen av en mjuk härlig vanilj tillsammans med, vit mysk, choklad och blommor. En pudrigt, söt och härlig höstdoft! Narciso Rodriguez- Musc Noir RoseWow! Magisk är denna! En fruktig, myskig söt vaniljdoft med plommon, bergamott, tuberros, mysk och vanilj! Hur trevligt? Givenchy- L’Interdit EdP Rouge
Varmt kryddig, vita blommor, och tuberros! Behöver jag säga något mer? Ja!! Även sandelträ! Hur nice??? Denna är magisk! TESTA!!! Några av mina favoriter just nu och inför hösten! ♥️
Prada Paradoxe - Päron, vita blommor, vaniljEn lika mysig som sensuell doft, perfekt för dejten eller bara en höstdag hemma i soffan med valfri varm dryck i ditt sällskap!
L' interdit rouge - Ingefära, Tuberos, Sandelträ
En djärv, varm doft som får blickarna att vändas efter dig och folk att vilja borra näsan i dig! Unik och magisk. Håll fram din mystiska och lekfulla sida med denna doft.
Daisy eau so Intense - Jordgubb, honung, mysk
Om ovan nämnda dofter är ämnade för kvällen så är detta en oklanderlig dag-doft! Söt, varm och fruktig men ändå fräsch, och en vattenmelons-liknande doft. För dig som ser potential i originalet Daisy men liksom vill ha MER!
GUCCI Floria Gorgeus gardenia EdP - Päronblom, Gardenia, Farinsocker
Något av en signaturdoft för mig som passar året runt! Den är blommig, fruktig, söt och kvinnlig, men inte tonårsaktig! Passar dag som kväll. Experience the perfect blend of delicate innocence and captivating feminine allure with Perfume Alive by Hugo Boss. Enhance your daytime radiance by applying this fragrance to your hair and wrists, allowing its enchanting aroma to gracefully trail as you move. For a harmonious touch, embrace a soft, baby pink blush paired with Dior’s weightless foundation. This duo, so gentle it’s imperceptible on your skin, harmonizes flawlessly with various hair colors, ensuring a seamless match.
As the evening unfolds, transition to the evocative allure of Hugo Boss Magnetic perfume, an alluring and mysterious scent designed to create an atmosphere of flirtatious intimacy. Apply it to your neck for maximum impact, and allow its seductive aura to envelop you, weaving an illusion of closeness that tantalizingly lingers even from a short distance. Supergoda och speciella herrdofter 🤎🥥💧
Valentino Uomo EdT - manlig doft och galet snygg flaska.
Träig, varm och kryddig med doftnoter som bergamott, kaffe, choklad, läder och cederträ. Riktigt mysig höst och vinterdoft.
Hugo Boss Bottled Pacific Summer EdT - frisk men spännande doft.
Mjukt träig, fräsch, lite aromatisk doft med tropisk känsla.
Doftnoter bl a citron, salt, kokos, cashmeran, patchouli och sandelträ.
Upptäckte dessa när jag var med en vän som smakråd och extra kul och positivt tycker jag att de inte ligger på 10-i-topp-listan utan att man kan sticka ut lite med en doft som inte direkt känns igen. ;-)Inte för stora slipande partiklar gör ett strålande jobb! De superexfolierar död hud, exfolierar, fräschar upp och jämnar ut huden och lämnar den mycket väl återfuktad, utan känslan av att huden stramar eller ett märkbart klibbigt lager på huden. Efter peeling är det inte nödvändigt att applicera en fuktgivande lotion.
THE RITUAL OF KARMA Foaming Shower Gel - har en flytande, men tjock konsistens, som omedelbart efter att ha kommit ut ur förpackningen förändras till ett,älskvärd, krämigt skum, med vilket badet är ett rent nöje. Omsluter kroppen charmerande, rengör huden väl, torkar absolut inte,
Lämnar inte en känsla av stramhet på huden;-).
KARMA RITUAL Handtvätt. Vi tar emot tvålen i en enkel men elegant, ljusgrön förpackning. Den genomskinliga tjocka vätskan är lätt att få ut ur förpackningen med pumpapplikatorn som fungerar felfritt. Produkten gör sitt jobb bra, den rengör och vårdar dina händer på samma gång. Den klarar också bra av större smuts.