Hej hörni!!! Tänkte passa på att rekommendera er här på kvällskvisten mina nya favorit mascaror jag upptäckt på sistone. 1. BareMinerals Lash Domination ! Den är OTROLIG! Har den endast i travel size men ska definitivt köpa den i original storlek sen. TIPSSSS! 2. Loreal Paris Lash Paradise Waterproof, passar perfekt nu när det fortfarande är fuktigt i luften. LÄNGDEN MED DENNA MASCARA ÄR ALLT!!!  Värt varenda krona kan jag lova! Vad är era favorit mascaror? En unpopular opinion jag har är att telescopic mascara är kass :( mina fransar har aldrig varit klumpigare eller gått neråt så mycket som när jag testat den. Skriv gärna vad för mascaror som ni gillar och rekommenderar! 💗 Ps hittade inte den mascaran i produkt-tagen eller den vattenfasta versionen. Ha en fin kväll hörni!
Dessa produkter önskar jag mig då jag tror starkt på att de skulle passa tillsammans, då dessa produkter enligt mig skriker clean, simple och classy vilket jag alltid försöker utstråla! Samt att man som student på universitetet också inte alltid har tid att fixa sig så snabbt, så detta beauty kit hade verkligen hjälpt! Först ut så har vi Honey black från Clinique, otroligt vacker naturlig färg som jag sett har sätt sig fint på läpparna och varit väldigt enkel att styla till olika outfits och annat smink. Läppstiftet passar på både kalla och varma toner vilket jag tycker är ganska revolutionerande. Sedan har vi Dior paletten, som enligt mig sitter så fint och verkligen ger liv och glow till ansiktet. Sedan har vi parfymen Blue Light intense från Dolce & Gabbana som har en grundlukt i citrusnoter så som grapefrukt och mandarin, och en touch av medelhavet och andra mysiga noter. Sist men inte minst så har vi xlash eye gels som är den enda produkten jag faktiskt har provat! Dessa eye gels har hjälpt mig så otroligt mycket då jag tyvärr för det mesta har väldigt stora ringar, och när jag använder dessa så ser jag efter varje användning att det faktiskt gör skillnad. Jag som har fått stå ut med kommentarer om mina ringar under ögonen uppskattar denna produkt otroligt mycket! 😊
Mina favoriter för en ordentligt fest-preppad hud med massvis av glow! Steg ett: Kvällen innan börjar jag alltid med att exfoliera huden för att få bort alla döda hudceller och få huden ännu mer strålande. Här är min favorit Algologie Des Vagues Hydra refreshing exfoliating cream. En skonsam men effektiv creme peeling som passar alla hudtyper. 🌟 Steg två: För att boosta huden lite extra innan makeup så applicerar jag Algologie Sleeping mask för att verkligen få en fuktbomb! Det här är ett knep jag lärt mig Backstage på plåtningar och visningar, ta din nattmask eller en rik kräm och låt den sitta i ca 10-15 minuter innan du torkar bort överflödet och sedan börjar applicera makeupen. Det gör att huden kommer få mer lyster men cokså att makeupen kommer se naturligare och fräschare ut längre! Hett tips ny under vinterns kyliga festkvällar. 💦 Favoritfoundation är såklart Nars light reflecting foundation! Den är så lätt i konsistensen men täcker och jämnar ut så bra. Man kan verkligen vara 100% säker på att alla bilder som tas under kvällen kommer se helt fantastiska ut! Annan smidig favorit är morphe Glow artistry eyeshadow palette. Den har alla färger jag kan tänkas behöva inför alla julen festligheter i ett väldigt smidigt format! Såklart parat med mina favoritfransar från Ardell! 😍
Mina bästa produkter för torr och glåmig hud. Min hud blir alltid lite platt och torr när årstider och väder slår om till det kallare och ÄNTLIGEN! Har jag hittat bra prisvärd och effektiv hudvård som skonsamt återfuktar och plumpar upp huden igen! Verkligen värt att testa! 🧖🏼‍♀️ Steg 1: Hydrating Booster Serum - denna är fullpackad med massvis med fukt och går verkligen ner på djupet, serumet är lite tunnare än ett vanligt serum så det hjälper verkligen till att slussa ner efterkommande produkter på djupet där dem får göra sitt jobb bäst! Steg 2: hydrating overnight mask - har länge älskat nattmasker men denna är nog den bästa jag testat, den känns inte kletig eller för tjock på huden men den återfuktar verkligen ordentligt. Steg 3: fuktgivande ögonkräm - fukt runt ögonområdet är extremt viktigt. Det är den hud på ansiktet som är tunnast och känsligast och ofta där man först ser ålderstecken, i många fall är majoriteten av dem fina linjer man får en följd av för lite fukt i huden. Har ni inte testat en ögonkräm innan så rekommenderar jag verkligen denna. Den är tunn i konsistensen, irriterar inte och är prisvärd.
Är helt beroende av Estee Lauders Advanced Night Repair som jag använder både morgon och kväll under den vanliga krämen - ger supermycket fukt! Använder även Estee Lauder Night Repair Eye Gel, den ger mycket fukt, vårdar men fungerar även nästan som en primer för ögonskuggorna då den blir liksom silkig och snabbt går in i huden. Sedan har jag ändå alltid en ögonskuggsprimer, brukar variera mig, har Anastasias just nu. Brukar använda Bobbi Browns härliga Vitamin Enriched Face Base som fungerar jättebra som djupt fuktande dagkräm och primer allt-i-ett. De fina ögonskuggorna från Anastasia är perfekta för min daglook, silkigt fina och lätta att tona ut - älskar dessa! Mascara från Estee Lauder (har flera favoriter därifrån) överlever jag inte utan, (även ögonmake-up-rengöringen från samma märke är jättebra, svider inte och är effektiv, känns nästan lite svalkande). TOPP-BUDGETTIPS: NYX Bare With Me Concealer Serum är ett verkligen ett riktigt kap; jag har snusstorr, ganska rynkig hud under ögonen - ÄNTLIGEN en concealer som ger mycket fukt, aldrig kakar sig, inte framhäver rynkorna eller lägger sig i dem (man får bara applicera omsorgsfullt och så kanske klappa in lite försiktigt igen efter en kvart eller så, så håller det sig). Ser otroligt naturligt ut och känns nästan vårdande. Är väldigt, väldigt dryg då den samtidigt är bra täckande (vänligt ovanligt för en så fuktgivande concealer). Lumenes CC-powder är perfekt om man har bråttom och inte har tid med foundation, (funkar även ovanpå sådan). Jämnar ut hudtonen och ser naturligt ut. Om jag vill ha lätt effekt använder jag en stor, fluffig puderborste, om jag vill ha mer täckande effekt en fuktad BeautyBlender. Gillar att den är oparfymerad och innehåller inkapslad hyaluronsyra. Har torr hy men upplever inte att det blir kakigt eller torkar ut, (kanske även Bobbi Brown-krämen under bidrar till det fina resultatet). Om pudret mot dagens slut ändå lagt sig lite i porer/linjer kring näsan är det lätt fixat genom att fukta en BeautyBlender och dutta lite. Oftast använder jag bronzer, rouge och ibland highlighter, men har hittat en favorit som kombinerar rouge och bronzer i ett: Bare Minerals Gen Nude Blonzer - jättefin på, man ser verkligen piggare och fräschare ut, ger dessutom lyster, perfekt för stressiga morgnar.
LIVRÄDDARE!!! 🙏🏻🎉 När årstiderna slår om slår min hud ofta bakut och blossar upp i knottror, finnar och blir samtidigt extremt torr. Den här kvällsrutinen hjälper verkligen att lindra torrheten , boosta med massor av fukt och lugna ner huden igen. Föredrar att arbeta med massor av fukt istället för att exfoliera och börja med syror Osv då min hud är lite åt det känsligare hållet. Men samtidigt vill jag ju rengöra ordentligt och få hjälp med finnarna som blossar upp. Där kommer Spot stoppa in i bilden!! Lägger på ett litet plåster på rengjord hud innan jag lägger mig och när jag vaknar på morgonen och serumet i plåstret hunnit verka ordentligt så är finnen 8 av 10 gånger i princip borta. 🩹 Det i kombination med Algologie Des vagues nattmasken är helt oslagbar. Som ett stort glas uppfriskande vatten för huden! 💦 Får lyster, känner att huden blir mjuk och spänstig och samtidigt slät och jämnare! ✨