Hej! Snart är det december vilket betyder adventskalendrar! Idag funderade jag kring vilken jag vill ha. Men kom inte fram till något då det finns många problem. 1. Dyrt. Jag tycker att priset är värt med tanke på vad värdet är på kalendrarna. Men saknar en mer budget-vänlig kalender som fortfarande har användbara produkter (Dvs inte bara travel-size och små krims krams). 2. Märken. Jag har inget favvo märke, inte än iallafall. Jag vill testa olika märken för att se vilka jag gillar, istället för att köpa mycket från samma märke och sedan inte ens gilla dem. Men många kalendrar är ett specifikt märke vilket gör det svårt att välja då jag inte vet vilken som är "bra". Jag gillade att det fanns Kicks kalender då det var blandning av märken, men den vart slutsåld! 3. Är det värt i längden? Ja detta kan diskuteras... Vill jag hellre önska mig en kalender och få mindre julklapp på julafton av min kille? Eller vill jag önska mig en större/bättre/dyrare/fler presenter på julafton av de pengarna som annars läggs på kalender? Kommer jag gilla produkterna eller kommer jag ge bort hälften? Man vill ju inte spoila för sig själv vad kalendern har i varje lucka innan man köper den, så hur vet jag då om jag kommer gilla allt... Det var några av de tankarna jag haft idag kring detta. Ska grubbla lite mer...
Hej alla duktiga vackra beautynördar😍 jag har hållit på några månader med retinol , men köpte "the ordinarys- "Granactive Retinoid 5% In Squalane Serum som jag kört med varje kväll nu i ca 3 veckor.. Så tog min ögoncreme slut och jag plockade ur caias overnight eye kräm ,, ur kalendern i förtid och tänkte inte mer på det. Men igår så såg jag att jag fått en sån där MILLIER under ögat 😕 En vit hård liten plupp som INTE går bort.. Det är alltså inte finne eller så utan den sitter fast.. Så nu frågar jag proffsen: Kan det bero på nån av produkterna eller kombinationen av retinol & bachutole eller vad det aktiva ämnet i ögonkrämen nu heter 😳😅 Aldrig fått sånt i ansiktet förut och då kanse jag ska ta bort nåt av produkterna? Som sagt är rätt ny på retinol men har aldrig reagerat på nåt innan.. Nån som vet nåt om detta? KRAM ❤🙏🏼😍
KORA Organics Noni Night AHA Resurfacing Serum Ett kraftfullt ekologiskt nattserum som: • Verkar exfolierande på huden, korrigerar och minskar porer, fina linjer och rynkor. • Förnyar huden genom att öka cellförnyelsen och reducera ojämn hudstruktur vilket gör huden mjuk, hälsosam och strålande. • Skyddar huden mot miljörelaterade stressfaktorer och förbättrar hudens barriärskydd. För alla hudtyper. Det har varit intressant att använda detta serum och min hud har känts väldigt mjuk och haft mycket glow på morgnarna men jag tror jag är för ung för att kunna bedöma ett faktiskt förbättrat resultat och jag har lite svårt för att det är beigebrunt i färgen och superingrediensen frukten Noni doftar inte gott. Finns dock några fler produkter som jag är nyfiken på.  Har ni testat något från Kora Organics? 
Reklam för @kicks.se och hur du gör dina egna sminkbortagningspads. Ni använder väl pads av tyg? Det är sååå lyxig känsla att ta bort smink om kvällen med fina pads av tyg - och enkelt att göra själv. Du behöver:handduk i frotté (kanske en som fått någon fläck kan återbrukas?)en stuvbit bomullstygNåt runt att malla medpennavass saxen symaskin som kan sy sicksack (låna och ta hjälp om du inte har en egen!)Gör så här:Klipp ut lika många pads av frotté respektive bomullstygnåla sammansicksacka runt om Klar!Tvätta dem i en tvättpåse; min är av en spetsgardin och ett påslakan och använd galltvål om de inte blir helt rena Jag använder den återanvändningsbara förpackningen som kom med Flaers borste för att ha färdiga pads med micellärvatten i väskan, på t.ex. resan. Tips!Lycka till!
Hur förbereder du håret inför kylan? 🍂 ❄️   Kicks har så många bra hårprodukter inför kyliga dagar och om du lätt får torrt hår, har jag bästa tipsen till dig! ☁️   I videon ser ni mig använda Maria Nilas produkter (länkade nedan) men Kicks har ett brett utbud av många favoriter så som exempel Briogeo eller flera Maria Nila alternativ som passar olika hårtyper.   Viktigt inför vintern:  🫧 en bra tvättrutin! Shampoo, rengöring är viktig stapel i rutinen - och om du gillar att tvätta håret ofta och känner att ditt hår blir torrt, är co-wash, hösten & vinterns nya favorit! Använd mellan tvättar för att slippa uttorkat hår och hårbotten. Finns i både Maria Nila & i Briogeo’s serier  ☁️ balsam och mask!  Se till att inte glömma att ge håret extra kärlek med en mask varje vecka eller två! Det kommer ge håret näring och gör det enklare att hantera 
✨Fransserum✨ Hej alla🫶🏻 Jag måste bara rekommendera den igen för det förtjänar den!!!! Det är ett serum från Lenoites, den har räddat mina fransar verkligen och jag har bara använt den i lite mer än en månad. Mina fransar hade gått av på vissa områden och inte alls långa. Nu nuddar mina fransar mina ögonbryn när jag öppnar ögon mycket😂 (se sista bilden för att se hur det ser ut idag) Serumet är vegansk och är fri från prostaglandinanaloger, vilket är orsaken till att man tappar hår om man slutar använda den. Men även orsak till klåda, irritation, missfärgning och massa annat. Gravida kan dessutom använda serumet då den inte innehåller skadliga ämnen. Om du har fransförlängning går det lika bra att använda detta serum! Följ mer för tips!🥰
LIBRE L'ABSOLU PLATINE är den nya feminina parfymen från Yves Saint Laurent med en helt ny intensitet och med den högsta koncentrationen av LIBRE någonsin. Parfymen framkallar en brinnande känsla och köldrysningar på samma gång. Gissa om jag varit nyfiken på denna parfym efter att ha läst beskrivningen. Doftnoter är bl a: Bergamott (citrus) Marockansk Apelsinblomma  Lavendel från Frankrike Vanilj  Amber  Flakongen är vansinnigt snygg, stilren och känns väldigt exklusiv. Doften gav mig tyvärr varken köldrysningar eller brinnande hetta. På mig blev den rätt ljummen hela vägen. Tyckte citrusen tog för mycket plats och det var också en svag doft av den som fortfarande kunde anas i morse.  Har ni testat den? Jag ger mig dock inte så lätt så minst en gång till ska denna provdoftas! 😃
Min hårvårdsrutin just nu!! Har behandlat hår, torrt och frissigt!! Älskar dessa produkter, är så stolt över att få jobba med så fina märken, förstår att priserna är lite spicy men man får tänka på att dessa produkter är dryga och speciellt när man har ett behandlat hår måste man vårda de rätt!!🦋🦋 Jag rengör mitt hår alltid två gånger med schampo, kramar ut allt vatten blandar olaplex 3,7 och liten klick utav silver schampo (ibland med silver schampo) Jag låter detta verka i 10 min så under tiden rakar jag mig och skrubbar mig. När de är klart sköljer jag ur de, kramar ut allt vatten lägger på balsamet och vill även att detta ska verka 2-3 minuter. Sköljer ur allt och kramar ur allt vatten. Använder mikrofiber turban från rusta och låter de självtorka till 80%. Blandar nr 6 och nr 3 tillsammans man kan även köpa nr 9 om man tycker de är jobbigt att blanda. Lägger detta i längderna och låter de självtorka helt. När de är torrt, går jag in med lanza i topparna och asså wow vilken bra produkt!! Rekommenderar alla med friss och torrt hår denna produkten sedan är mer rutinen för behandlat hår men man får testa sig fram!!🦋🦋
Detta är min hudvårds rutin just nu!! Har mer kombinerad hy fast lite mer torrare nu mot kallare tider. Tycker denna rutinen funkar helt okej men tar gärna emot tips om någon har hur man slutar få finnar och får bort akneärr!! Jag rengör ansiktet varje morgon endast med ljummet vatten, klappar in min BHA toner tycker att den funkar lika bra som paula choice, går in med min snail essence och klappar in den, lägger på min favorit ögonkräm som är magisk och på med min fuktkräm med solskydd i. Mot kvällen rengör jag alltid dubbel beroende på om jag har smink, älskar den rengöring så dryg och bra. Ibland använder jag epiduo när de är kris annars är de endast ögonkräm och fuktkräm från aco som är sååå bra rekommenderar alla som känner sig lite torra nu mot vintern!! Tar gärna emot tips om ni har några bra på kombinerat hy!!💓💓
Jordens bästa produkter för blekt och färgat håret!! Är evigt tacksam att jag fick lära mig om olaplex i skolan, 3 är precis samma som salongbruk, använder den som inpackning efter schampo och 6 blandar jag med olaplex oljan de har jag i handdukstorrt hår när hela hår rutinen är klar sen jag kammar igenom de med en gles kam!! Förstår att priset kan vara lite känsligt men då får man räkna med att professionella produkter är dryga och så pass koncentrerade att man inte behöver ta mycket produkte i håret. Har haft mitt schampo över 6 månader nu och de har precis kommit under halva förpackningen nu. Dessutom kan man spä ut inpackning med några droppar olja så får man mer fukt i håret med!! Man hittar även alltid olaplex till bra reapriset ex nu har kicks 20% så passa på!!🦋🦋
Reklam för Kicks Beauty Talks 🏆 Mina topp tre serum just nu 🏆 Jag tänkte att det är dags att följa upp topplistan för toners med en topplista för mina bästa serum som finns inne hos KICKS just nu. Vi kör igång! 🥉Radiance Serum från Exuviance - det här serumet innehåller bland annat AHA-syra och PHA-syra. Det gör den här både till en produkt som exfolierar lätt, binder fukt och återfuktar. PHA-syran fungerar även som en antioxidant. Underbar att använda på morgonen (kom ihåg solskydd!). 🥈Crystal Retinal från Medik8 - den här innehåller retinaldehyd som jobbar på fina linjer, porer, pigmenteringar och minskar uppkomsten av finnar. Utöver det så innehåller den olika typer av hyaluronsyra och även c-vitamin. Finns i flera styrkor för att man ska hitta den styrka som passar en själv. Perfekt kvällsserum! 🥇10% Azelaic Acid Booster från Paula’s Choice - den här boostern kan användas som serum, punktbehandlare eller blandas i din kräm. Den innehåller azelinsyra och även BHA-syra. Den gör att pigmenteringar minskar, att finnar och vita pormaskar håller sig borta och att hudtonen blir jämnare. Vill aldrig någonsin vara utan den här. Underbar produkt! Använder kvällstid.  💭 Har du testat något utav dessa? Tycker du om dem? 😍✨
Hi everyone, hope you all doing well 😊 I want to share something actually I am a bit confused whether it’s only me or someone else has experience the same. As I like any product and if it becomes my favorite after some time that product discontinued from KICKS website and this happened to me three times, 1st I bought Mac Amplified lipstick “Just Curious” it’s not on the website now, 2nd I bought a serum from Budgie “Big City Life Anti-Pollution Face Serum” and it’s also not available on KICKS maybe they update the formula but I didn’t get its replacement and 3rd my most favorite face cream from Budgie “Firming 0,5 Bakuchiol Avocado Whipped Face cream” I searched it on the website yesterday but I couldn’t find it that made me sad 😞 all my favorite products has been discontinued I don’t know why, has anybody experienced the same as I did?
Nu har jag äntligen testat Benefit Hoola bronzer! Om jag ska vara ärlig så blev jag riktigt förvånad hur bra den är, hade inte alls höga förväntningar. Produkten är lite åt det kalltoniga hållet så man använda den som både contour och bronzer. Produkten är väldigt pigmenterad och lätt att jobba med. Den lämnar en fin matt finish som sitter hela dagen. Problemet jag haft med många bronzers är att de blir fläckiga på mig men har absolut inte haft detta problem med Hoola. Enda klagomålet jag har är att paketeringen inte riktigt är min favorit, skulle föredragit plast men detta är en preferens fråga. Om du funderar på att köpa en dyrare bronzer skulle jag 100% rekommendera Hoola, detta kommer bli en ny go to för mig! Tack så sjukt mycket Kicks för att jag fick testa! ❤️
Alltså, jag är inte superung… men känner mig som 17 eller 27, lite beroende på.  Och nu ska jag bli lite personlig här och hoppas det är ok 💞.  Jag har ett gott liv, med vuxna barn och en man som är pensionär. Gjorde en tvärsväng i yrkeslivet för snart 5 år sedan, och arbetar nu i Nordens största showroom, där vi har vårt eget märke, för brudklänningar. Och älskar det!  Men plötsligt har mina föräldrar blivit väldigt ”gamla”. Så det har varit ett otroligt tufft drygt halvår. Men idag (på min lediga dag) så fick jag otroligt goda råd från olika håll i samma riktning. Tänker följa dem och går inte in på mer detaljer än så.  Så idag har jag varit ute på en kort promenad, köpt fina blommor till mig själv, hämtat ett paket på posten, ätit lite extra gott och filat naglarna. Tänker njuta av en dusch och en ansiktsmask senare ikväll. Och sedan kommer jag att läsa lite i Underbara Claras Vinterbok innan jag somnar. Den är ren lycka! Så vill bara skicka en uppmuntran till dig som kanske kämpar och står i olika omständigheter som kanske inte går att påverka.  Du är dyrbar, värdefull och helt underbar! Allt kommer ordna dig i sinom tid tänker jag. Och alla produkter som finns i världen är härliga och det är ljuvligt att få fixa sig, göra sig lite extra fin och dofta gott. Men du är också helt fantastisk alla de dagar då du kanske inte orkar, vill eller känner för det. Det är också helt ok med sådana dagar, verkligen! Bara så du vet att du är helt och totalt älskvärd alla, alla dagar 😊🥰😍❤️! Stor kram!!!🤗💞🤗💖🤗
Jag är förälskad i the scent 🤍 det är en parfym jag i vanliga fall inte skulle köpa då jag dras mer åt det varmare hållet, och allra svagast är jag för vanilj. För mig är det här en vardagsdoft som fungerar perfekt att ha på jobbet men också mot kvällen då jag upplever att doften blir djupare ju längre den får sitta. Men jag har andra parfymer för för mig är mer förföriska och varma. Doftnoterna gifter sig så fint med varandra och jag skulle helt klart klassa denna som en av dom mer feminina dofterna jag har hemma. Topp: Blommande fresia & persika i honung Hjärta: Osmanthus Bas: Rostad kakao Designen är clean, flaskan är lätt att hantera och är riktigt fin, misten är mjuk och kommer jämnt ut på huden, den räcker länge, på mig så håller den i hela dagen och kvällen. Jag har fått många fina kommentarer när jag burit den, doften är ju fräsch, men inte fruktig, den är djup men inte för blommig. Älskar! 🩷🤍 Jag har fått äran att testa denna som beauty tester via beauty talks här på kicks och kommer helt klart köpa om den när denna är slut!
För någon vecka sedan la ja upp ett inlägg om att Byredo var på gång med en ny parfym, Animalique. När jag såg doftnoterna visste jag att detta skulle kunna bli något för mig. Fick möjlighet att testa denna inne i butik igår, tog både på handleden, halsen och pappersremsa. Min första reaktion var att den tog mig tillbaka till barndomen, men jag kunde inte sätta fingret på varför. När jag gick igenom doftnoterna igen så förstod jag varför. Citrus, tobak och läder, det påminde mig om min pappa. Han brukade alltid ha citrusdoftande parfymer, brun läderjacka och köpte ofta egen tobak för att rulla egna cigaretter. Tyvärr hade jag oturen att förlora honom vid väldigt ung ålder. Kanske därför minnena blev extra starka. Nu kanske det låter som att detta är en parfym skapad för män, men långt ifrån. Jag har nog aldrig känt mig lika kvinnlig och samtidigt trygg som med denna parfym. Det är typ så här jag vill dofta hela livet, att människor ska förknippa doften med mig. Kontrasten mellan citrus, pudrighet och den lätt animaliska känslan. Jag tror att jag kan ha hittat min signaturdoft 🐆🍋
Humectants vs Occlusives (pt.2) What are occlusives? ❀ Occlusives are a class of ingredients designed to provide a protective seal over skin and lock in hydration.  ❀ The effect is retained skin moisture, reduced irritation and skin barrier restoration. ❀ They also help keep irritants, allergens and other harmful particles from being able to enter your skin. ❀ Occlusives often have a thick, heavy consistency when used topically, making them an ideal pick for very dry skin. Popular occlusive ingredients include waxes, petrolatum, dimethicone, silicone and mineral oil, which are commonly found in moisturizers.  Common occlusive agents include waxes (carnauba and beeswax), silicone, oils (olive and soybean), dimethicone, lanolin, mineral oil and white petrolatum.
Humectants vs. Occlusives (pt.1) Let me help you find the right moisturizer for you :) What are humectants? ❀ They bond with water molecules and draw water to the skin. ❀ They do not create a film or barrier on the surface of the skin to prevent water loss.   ❀ Since they're generally more lightweight, humectants work especially well for people with acne prone or oily skin. ❀ All skin types can opt for humectant based moisturisers for the daytime because they hydrate well without clogging the pores. Humectant ingredients commonly known are amino acids (urea), sugar alcohols (glycerol and sorbitol), honey, molasses, aloe vera gel, ceramides, alpha-hydroxy acids (lactic acid), glycerin, hyaluronic acid,etc Hydration superstars Glycerin and Hyaluronic acid are two of the more commonly used humectants in skin care.