Hem / Alla inlägg / Hudvårdstips : Jag kör på korean skincare och min hy har
Lailla
Beauty Beginner
07/02/24-23:44
Hudvårdstips : Jag kör på korean skincare och min hy har aldrig sett så bra ut! Använder 1-2 gånger om dagen och kan hända att jag ibland hoppar 2 dagar i veckan. Men kör i denna ordning för återfuktning och återställning /stärka hudbarriären. (De stjärnmarkerade produkterna är vänliga för aknebenägen hud, de som saknar en stjärna är jag osäker på) 1. Rice water - I’m from*2. Black rice water - Haruharu wonder*3. Ginseng essence water - Beauty of Joseon*4. Snail mucin essance - Corxs5. Glow serum propolis + niacinamide - Beauty of joseon*7. Snail mucin moisturizer all in one - Corxs 8. Pigmentclar- La roche posay. (Numera kör jag Autocorrect från Sundey Riley) Tycker spontant att ögonkrämer är en myt efter alla år och olika ögonkrämer jag har provat, iallafall för innåt och mörka påsar. Den enda ögonkrämen jag äntligen har börjat se skillnad med är min nuvarande Auto Correct från Sunday Riley men den är SJUKT dyr! När jag har extremt torr hy som nu på vintern så brukar jag vissa dagar bara köra på Skin food - Weleda, men den är väldigt väldigt tjock. Jag ÄLSKAR den men vissa tycker det blir jobbigt, den är som idomin salva typ eller hur det nu stavas. Kommer föralltid fortsätta med korean skincare, för dendär glashy effekten är inte ens ett skämt ! Och inte alls överpriserade produkter. Ifall jag har smink på ansiktet så kör jag på dessa två innan husvårdsrutinen 1. Ginseng cleansing oil - beauty of joseon 2. Green plum refreshing cleanser - beauty of joseon Sen jag började dubbelrengöra med först oljebaserad rengöring och sedan vattenbaserad så har jag märkt GALEN skillnad. Några gånger i veckan exfolierar jag med någon av dessa: 1. Bha 2% exfoliation - Paulas choice2. Glycolic acid - The ordinary Efter rengöring och innan hudvård. Kommande produkter jag ska prova är : 1. 77% heartleaf toner - anua2. Oil cleanser - anua 3. Heartleaf Toner pads - anuaSom jag har hört är sjukt bra och är stora i Sydkorea!! Har du pigmentfläckar så rekommenderar jag ( bäst först ) 1. Vitamin C 2.Vitamin E / bioolja 3.Kojic acid / turmeric soap (fläckarna kommer dock tbx när man slutar använda dessa) 
Hudvårdstips : Jag kör på korean skincare och min hy har
Hudvårdstips : Jag kör på korean skincare och min hy har - 2