Hem / Alla inlägg / Reklam för Kicks Beauty Talks @kicks.se ✨GLOW-UP före fest✨
@skincarebyastrid
Beauty Star
28/12/23-17:46 (redigerad den 28/12/23-17:49)
Reklam för Kicks Beauty Talks @kicks.se ✨GLOW-UP före fest✨ Är det inte underbart att vi är i årets mest glittrande och festliga period just nu? Med julen bakom oss och med nyår framför oss tycker jag vi ska glittra och skina dagarna i ända. 🕯️ Oavsett om det är att sätta på glitter på ögonlocken, maska med en favoritmask, sova ut eller dricka något riktigt gott. 🫶🏼 Idag tänkte jag dock ge mina bästa tips för hur jag preppa huden dagen innan fest! Så att huden lyser och sminket lägger sig bra. 🧖🏽‍♀️ 🪩Lermask: Jag brukar börja med att tvätta ansiktet med dubbelrengöring, på med BHA-syra (exempelvis Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant från Paulas Choice) som får torka in. Direkt efter det slänger du på en lermask (exempelvis Rare Earth Deep Pore Cleansing Mask från Kiehls). Den här kombon städar rent i porerna, tar bort överflödigt talg och lämnar huden len.  🪩 FUKT-BOMB: Efter lermasken så kommer huden kännas lite torrare och då vill fuktboosta huden så det smäller om det. Mitt bästa tips är att klappa in en fuktgivande toner (exempelvis Supple Preparation Facial Toner från Klairs) i flera lager så att huden nästan studsar tillbaka när du trycker på den. Jag kör alltid eye-patches i någon form (exempelvis Floating Under The Eyes från florence by mills) för att concealern ska lägga sig så fint som möjligt.  🪩 Avslutning: Efter detta lägger jag på en återfuktande kräm (exempelvis Niacinamide Glass Cream från BeautyAct) som inte rullar sig under smink. 👸🏽 Ready to glow! ✨ Vilket är ditt bästa glow-up-tips? 💭🪩✨
Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant 118 ml
Rare Earth Deep Pore Cleansing Masque 125 ml
Klairs
Supple Preparation Facial Toner 180 ml
Floating Under The Eyes Depuffing Under Eye Gel Pads 30 pairs
BeautyAct
Niacinamide Glass Cream 50 ml