Ett litet Beautyact kit kommer lastat 😘 Detta är några produkter som jag känner inte fått tillräckligt med uppmärksamhet! (speciellt inte efter att de fantastiska cream color sticksen lanserades) 1. Insta bronze - matt solpuder som är rikligt pigmenterat och ger på riktigt en solkysst look utan att se fejk ut! (jag är blekarnas blekfis so I would know) Använd en luftig mellanstor pensel för att få pudret jämnt fördelat över ansiktet. 2. Healthy radiance blush - nämen snälla?! Sjukaste glowet, hybrid mellan highlighter och blush. Allt en kan önska sig om en gillar GLOW! 3. Multi skilled liner - ögonpenna som sitter som berget och är mjuk, lätt att måla med och finns i flera olika knalliga men samtidigt rätt neutrala färger. 4. Och sist men inte minst 😊 Micromelting cleansing balm! Otroligt pris, otrolig formula, smälter bort sminket och svider noll procent i ögonen. Perfekta första steget i en 2 (eller flera) stegs rengöring 💜
Mina go-to produkter för en enkel vardagslook som jag tycker passar perfekt nu till våren och sommaren🌸 Det är alltid viktigt att använda solskydd (speciellt om man använder sig av produkter med aktiva ämnen). Min nuvarande favorit är EVY Daily Defence Face Mousse SPF50. Jag letade ganska länge efter en färgad dagkräm som passar mig med kombinerad hud och hittade till slut bareMinerals Complexion Rescue Tinted Hydrating Gel Cream SPF30 Foundation. Den är tillräckligt återfuktande för att fungera på mina torrare partier utan att ge för mycket glow som bara framhäver mina fetare partier. BeautyActs Healthy Radiance Baked Blush Honeymoon (och dess föregångare) har länge varit en favorit hos mig. Ger en superfin naturlig färg och lyster. Jag brukar även använda den som ögonskugga. Min favorit-brynpenna säljs tyvärr inte på Kicks men det gör däremot Anastasias Brow Wiz som också är riktigt bra och länge var min nr 1!
Världens bästa solskydds duo ☀️ Om ni inte testat Evys solskydd än måste ni ha det som mål i sommar! Dessa är otroliga, lite åt det dyrare hållet men så dryga vilket gör pengen värd det. Passar perfekt till alla hudtyper, men framförallt också för oss torrisar då solskyddet även är återfuktande. Sitter snyggt under smink hela dagen! De kräver inte lika ofta återapplicering heller som ett vanligt solskydd gör, ligger du dock i direkt solljus och solar behöver du alltid vara extra försiktig och såklart vara noga med återappliceringen ändå. Solskyddet är som en mousse som du behöver klappa och jobba in i huden och lämnar sedan efter sig ett otroligt vackert glow ✨ Också en av få solskydd som varken irriterar mina ögon eller partier med hudeksem. Rekommenderar starkt 💛 #Solskydd
Mina favoriter från Lancôme! Tonique Confort fungerar jättebra för mig fast jag har kombinerad hud. Jag gillar verkligen att den är så dryg och gör huden så mjuk. Det står att man ska applicera med en bomullspad men jag brukar bara hälla några droppar i handen och klappa in produkten. Lash Idôle Mascara är min nya favoritmascara! Jag som har typiska asiatiska fransar (korta, tunna,raka) har haft väldigt svårt att hitta en mascara som fungerar och har istället använt lösögonfransar i flera år. Men så hittade jag Lash Idôle som ger mig mycket längre och definierade fransar, och lagom mycket volym (för mig). En kombination som passar mig perfekt eftersom att jag inte gillar den tunga känslan som kan bli om mascaran ger för mycket volym. Dessutom väldigt enkel att ta bort. Nu har jag använt Advanced Génifique Youth Activating Concentrate Serum sedan i höstas och har verkligen märkt stor skillnad på min hy. Jag känner mig mycket mer återfuktad och huden har fått en så fin lyster✨
Borstar är bland det roligaste jag vet att testa. En bra borste gör det så mycket enklare och roligare att sminka sig. Här har jag samlat några av mina favoriter: Brush #7B från Anastasia har varit en favorit länge och för mig aldrig besviken. Lagom storlek och hårdhet på stråna för att kunna skapa illusionen av hårstrån. Ögonborstarna från Real Techniques är fantastiska. En bra blandning av borstar till ett bra pris. Definitivt ett bra start-kit som jag verkligen kan rekommendera. Setting Brush från Real Techniques är nog min mest använda borste. Jag gillar fler av deras ansikrsborsyar också men den här är ändå min favorit. Perfekt att sätta puder med under ögonen eller använda till highlightern. 501 Soft Blending Sponge från Flaer är en nyupptäckt favorit hos mig. Enkel att använda och ger en fin finish!
Har blivit förälskad och obsessed med leka med hår färg och våga vara annorlunda!! De de viktigaste, alltid! Var dej själv! De som gör dej glad, mår bäst i vår egen skin, och bekväm i dej själv! Npgot jag alltid stått för och varit men nu tog jag steget från naturlig rödhårig , till svart sen lila .. sen blev de blekning ( tog mycket stryk på mitt hår ) så @SebastianHyrde har varit en mirakel för mej !! Provat så många från några av de dyraste color schampo/ balsam men sen hittade denna 🤩 produkt från @Maria Nila colour gift set ( finns att köpa separat och aven med lite färg boost 👩🏽‍🦱👩‍🦰 / silver S & B 👩🏼‍🦳 produkter ) men just denna produkten; bygger upp hår styrka och struktur,shines ,mjukna samt återfukta. Reducera färgförlusten som händer annars med tvätt, värmstyling och skydda håret emot UV-Strålning samt att fria radikaler. Ytterligare en PLUS FÖR SOMMAREN!! sen så klart @Axel Björn color shot som är så enkel , bara lägga till i en bra color safe balsam för kunna använda när du känner för ger håret exakt som de heter COLOR SHOT - ingen stress eller dåligt emot håret. Endast en färg Boost när solen / simning blekna ditt redan färgat hår eller vill lägga till tillfällig färg, PLUS den innehåller Solrosolja, Vitamin E och PRO-vitamin B5 för glans och vård …. Tro mej denna Beauty kit har räddat mitt hår från all stress jag gjorde emot den 🥺 lesson learned! Don’t bleach to many times a week with a high % bleach!! Så värt varenda öre för jag svär om ni är samma hår beroende som mej men råkat göra fel … detta är räddning! Eller innan de behövs får ditt hår till Top Notch Cat walk ready look !! 💃. #TÄVLING
Jag har valt två olika serum som man kan använda beroende på ens hudproblem. Ifall man är mycket stressad, huden är irriterad och kan inte slappna av så bör man börja med Advanced Night Repair Intense Reset Concentrate. Den arbetar intensivt för att lugna ner huden och förser med mycket fukt. Annars, i vanliga fall börjar jag med Advanced Night Repair Synchronized Multi-Recovery Complex som bokstavligen reparerar och återuppbygger huden. Huden återfuktas, jämnas till och glänser. Den hjälper till att skydda huden från miljöpåverkningar, föroreningar och UV-strålningar. Min hud älskar serumet. Jag använder den minst 2 gånger om dagen på hela ansiktet och flera gånger på områden som jag tycker behöver mer vård. Jag fortsätter med Revitalizing Supreme Bright som jag nyligen börjat använda och är jättenöjd med. En superlen och lätt kräm som snabbt absorberas av huden. Den ger en svag glans, återfuktar, reparerar ålderstecken och hjälper till att minska mörka fläckar. Jag avslutar med ögonkrämen som reparerar alla ålderstecken för just ögats område. En väldigt lätt, fräsch och snabbt absorberande ögonkräm. Den ger lite glans när man väl applicerar den som sen försvinner. Så tillsammans utgör dessa krämer mästerverk! De jobbar på allt som huden behöver och lite till. Ett måste ha för sin vardag! #tävling
Efter att ha tvättat håret använder jag gdh-kammen för att enkelt reda ut håret. Efter det applicerar jag lite av Intense Curl Cream på handen, bearbetar med båda händerna och sedan drar över håret, in och ut. Intense Curl Cream är den bästa produkten jag provat för lockigt hår. Enda sen jag blev tipsad av min frisör har jag inte ångrat ett enda köp. Den framhäver varenda lock, fuktar och vårdar. Den tynger inte ner håret eller sliter eller torkar ut. Det sitter som berget även efter ett par dagars sömn. Det sparar både tid och energi. Tack vare Intense Curl Cream behöver jag inget annat för att håret ska se fint ut! Och så till sist använder jag även Hair Bobbles som jag tycker funkar rätt bra för håret. Eftersom de är mer elastiska sliter de mindre än vanliga hårsnoddar gör. #Tävling
Ett must have! Jag börjar med att fila och jämna ut naglarna med nagelfilen Crystal Stone. Den är så bra att man snabbt och smidigt kan fila nageln utan att förstöra den. Nageln både känns och ser livligare ut varje gång. Jag tycker att Crystal Stone är lätt att hålla i, lätt att jobba med, och ger bra resultat. Sedan fortsätter jag med Shining Buffer för att jobba mer på nagelns yta. Jag tar försiktigt bort ojämnheter och polerar den. Därefter applicerar jag Nail Food, min favorit! bästa nageloljan! Den doftar så gott och levererar resultat. Nageln blir starkare, växer ut snabbare och känns i bättre skick. Jag avslutar med handkräm så att både händer och naglar vårdas. Scratch Nails handkräm tycker jag är extra bra till skillnad från många andra, eftersom den snabbt absorberas in i huden istället för att kladda. Den återfuktar, mjukgör och ger näring till både naglar och hud. Den doftar gott och är dessutom i tillräckligt liten storlek för att få plats i en handväska. Perfekt under vintern! #tävling