/ Är helt beroende av Estee Lauders Advanced Night Repair som
Ylvis
Beauty Star
25/10/22-06:59(redigerad)
Nouveau Palette
Estée Lauder
Mesmerizing Eyes Gift Box
Vitamin Blend Gift Box
Estée Lauder
Repair + Renew Skincare Wonders Gift Box
Är helt beroende av Estee Lauders Advanced Night Repair som jag använder både morgon och kväll under den vanliga krämen - ger supermycket fukt! Använder även Estee Lauder Night Repair Eye Gel, den ger mycket fukt, vårdar men fungerar även nästan som en primer för ögonskuggorna då den blir liksom silkig och snabbt går in i huden. Sedan har jag ändå alltid en ögonskuggsprimer, brukar variera mig, har Anastasias just nu.
Brukar använda Bobbi Browns härliga Vitamin Enriched Face Base som fungerar jättebra som djupt fuktande dagkräm och primer allt-i-ett. De fina ögonskuggorna från Anastasia är perfekta för min daglook, silkigt fina och lätta att tona ut - älskar dessa!
Mascara från Estee Lauder (har flera favoriter därifrån) överlever jag inte utan, (även ögonmake-up-rengöringen från samma märke är jättebra, svider inte och är effektiv, känns nästan lite svalkande).
TOPP-BUDGETTIPS: NYX Bare With Me Concealer Serum är ett verkligen ett riktigt kap; jag har snusstorr, ganska rynkig hud under ögonen - ÄNTLIGEN en concealer som ger mycket fukt, aldrig kakar sig, inte framhäver rynkorna eller lägger sig i dem (man får bara applicera omsorgsfullt och så kanske klappa in lite försiktigt igen efter en kvart eller så, så håller det sig). Ser otroligt naturligt ut och känns nästan vårdande. Är väldigt, väldigt dryg då den samtidigt är bra täckande (vänligt ovanligt för en så fuktgivande concealer).
Lumenes CC-powder är perfekt om man har bråttom och inte har tid med foundation, (funkar även ovanpå sådan). Jämnar ut hudtonen och ser naturligt ut. Om jag vill ha lätt effekt använder jag en stor, fluffig puderborste, om jag vill ha mer täckande effekt en fuktad BeautyBlender. Gillar att den är oparfymerad och innehåller inkapslad hyaluronsyra. Har torr hy men upplever inte att det blir kakigt eller torkar ut, (kanske även Bobbi Brown-krämen under bidrar till det fina resultatet). Om pudret mot dagens slut ändå lagt sig lite i porer/linjer kring näsan är det lätt fixat genom att fukta en BeautyBlender och dutta lite.
Oftast använder jag bronzer, rouge och ibland highlighter, men har hittat en favorit som kombinerar rouge och bronzer i ett: Bare Minerals Gen Nude Blonzer - jättefin på, man ser verkligen piggare och fräschare ut, ger dessutom lyster, perfekt för stressiga morgnar.