🫶Hej alla fina! Fick möjligheten att få testa Guess Iconic Sublime fragrance mist av änglarna på kicks! 🫶
🌿Tog på mig misten direkt på morgonen för att göra ett litet test på hur länge den håller, eftersom de flesta mista tappar doften efter bara någon timme och min slutsats är…. För mig höll den dagen ut! Vilket jag var otroligt förvånad och glad över. Självklart luktade den inte på samma nivå som när jag tog på den, utan den doftade mindre i slutet av dagen, men inte så att man kände att den ”försvann” som andra parfymer osv kan kännas.🌿
🌼Doften är mild, lätt och somrig. Tycker verkligen att den luktar som sommar om jag får beskriva den med ett ord. Den är inte för stark och inte för svag. Detta är en mist som både passar fantastiskt till vardag och fest enligt mig. Detta är även en doft som jag tror kan passa nästan alla. Vissa parfymer kan kännas för ”söta”, för ”starka”, för ”yngre människor”, för ”äldre människor” och jag tycker att denna doft hamnar liksom i mitten av alla. Men det är bara vad jag tänker! Frågade runt mellan familj och vänner också, mina vänner i 20 års åldern tyckte att det är något som de skulle tänka sig använda, men även min mamma som fyller 50 i år anser att detta är något som hon också kan tänkas använda!🌼
☁️Vacker och trendig flaska, den ser väldigt fin och lyxig ut på ett sätt! Mycket fin att titta på och även fin att ställa ihop med min andra parfym och mist.☁️
🤍Som slutsats skulle jag säga att detta är en mist som kan passa de flesta, doften är mild och håller länge. Om du är mer för starka parfymer och dofter så tror jag att den kanske är lite för mild för dig, men det går att testa och se i exempelvis en kicks butik! Jag själv är svår när det kommer till dofter, men jag måste verkligen säga att detta är en doft som jag älskar. När man läser noterna bara som de är så kan man känna sig lite skeptisk, men när man faktiskt känner doften av parfymen så blandas alla dessa noter ihop på ett så fint sätt. Den doftar otroligt! Jag skulle säga att den riktar sig mer åt en somrig parfym för mig, men att den egentligen passar året om, den är något jag skulle använda året om, men för de som ändrar doft efter årstid så skulle jag säga att denna passar sommaren perfekt! Jag är generellt väldigt nöjd med hur bra den håller, hur doften är och självklart också flaskan! 🤍
Noterna av misten:
Doftfamilj: Amber Floral
Toppnoter: Mandarin, kardemumma, aqua-essens
Hjärtnoter: Blå lotus, jasmin, magnolia
Basnoter: Vanillin, sandelträ, amber