Jag har fått möjligheten att testa Benefit The POREfessional Degunker – För pormaskar & porrengöring. 💜
Går bäst beskriva som 2 i 1 produkt. När jag skruvar av korken kommer själva verktyget fram som ska vara behjälplig i att trycka ut pormaskar. Skruvar jag av verktyget så kommer jag åt att trycka ut produkt från tuben.
En ljusblå/grön-ish färg på den. Tycker inte den har någon specifik doft. Lätt att applicera. Behövs inte mycket produkt. Jag har valt att vid de tillfällen jag testat den att enbart använda det i t-zonen, dvs panna, näsa och haka.
Vid första tillfället jag använde den så hade jag på den i 15 minuter (enligt beskrivning ska den vara på 15-30 min.) För att efter produkten sköljts av använda verktyget för att smidigt trycka ut pormaskar då produkten är tänkt att öppna upp för detta. Jag tycker inte att verktyget var smidigt. Försökte använda vatten på den för att minska ”friktionen” men det var inte hjälpsamt. Tyckte snarare det gjorde ont och huden visade tydligt att den inte tyckte om detta. Blev lätt svullet på områden.
Fick väl ut lite juck, den var absolut bra på platser där jag hade tydliga pormaskar. Övrigt har jag snarare Sebaceous filaments. Vilket inte går att ta bort utan att det magiskt kommer tillbaka igen. Tyckte möjligen produkten hade något åtdragande effekt men där upplever jag att det finns andra produkter, som är mer prisvärda för syftet.
Andra tillfället använde jag enbart produkten då jag inte vill utsätta huden för mer risk för skador. Och då 20 minuter. Tyckte inte det blev någon större skillnad.
Dock tror jag absolut denna kan vara gynnsam för personer som har mycket pormaskar. Då tror jag den absolut gör sitt jobb! Men för mig som snarare har ”större” porer så ger jag inte många stjärnor. De stjärnor den får är främst utifrån design.
Benefit
Porefessional Degunker Benefit Porefessional Degunker